Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

středa, 15. února 2012

Kde udělal soudruh Smetana chybu?

Rubrika Res politica

Možná někdy v budoucnu, po nějakém dalším převratu, se budou děti o Romanu Smetanovi učit jako o vězni svědomí, zatím je to ovšem z pohledu české justice jen chuligán podvracející demokratické zřízení a pohrdající cizím majetkem (čti: přimaloval politikům na plakátech tykadla).

Pan Smetana totiž udělal několik zásadních chyb, které ho nyní budou stát s největší pravděpodobností svobodu, a nebylo jich zrovna málo:

Nežmoulal poslušně v předklonu čepici před manželkou pana Langera, politika, který proslul tím, že se jako první v zemi stal tak oblíbeným, že ho voliči jeho vlastní strany vykroužkovali (a že ti mají nějakou hroší kůži).

Nerozlišoval plakáty demokratické a nedemokratické a čmáral po všech. Kdyby si uvědoměle vybral jen plakáty KSČM, měl by klid. I ta ČSSD by mu určitě prošla.

Nic nevytuneloval a nikoho nepodvedl, takže nepatří do party a hoši, kteří spolu mluví, nemluví s ním ani o něm slovo za něj neztratí.

Nic nezpronevěřil ani se neúčastnil korupce, takže nemůže spoléhat na prezidentskou milost.

Nespekuluje s LTO, nepodniká v hazardu a nevlastní firmu se sídlem na Kajmanských ostrovech, takže se nemůže dovolávat svobody podnikání a vyhrožovat arbitráží.

Nepoužil výbušninu jako Hučín, ani nikoho nepodřezal a nic nepodpálil, jako Mašín.

Nedával ve škole pozor, takže nevěděl, že co je dovoleno Iovovi, není dovoleno volovi, a v dějepise zřejmě nedošel dál než k Francouzské revoluci, takže skončil u toho, že všichni lidé jsou si rovni, ale už se nedozvěděl, že někteří jsou si rovnější.

Zkrátka a dobře, pan Smetana lidsky naprosto selhal. Sám nic nedokázal, známosti si neudělal, peníze na právníky a na úplatky si svojí pílí nevydělal, nemá politikům a jejich kmotrům co nabídnout, a místo toho, aby jim byl vděčný za všechno to dobré, co pro něj dělají, tak přimalovává tykadla?

Tak teď bude platit. Spravedlnost je totiž možná slepá, ale není blbá a ví, kdo ji dovede ocenit.

Vydáno 15.02.2012, 18:56:00 , trvalý odkaz ,komentáře (112)
Novější příspěvek: [BALET] Zlatovláska
Starší příspěvek: Praktická frenologie pro všední den

Komentáře

[1]  1) Myslim si že poškozování čehokoliv je vandalství.

2) Neodvolal se

3) Nerozporoval podjatost soudkyně.

4) Odmítnul podmínku

5) Odmítnul veřejně prospěšné práce

6) Zákon stanoví, jak se hodiny veřejně prospěšných prací přepočítávají na dny vězení.

Ano, sto dní za tykadla mi připadne docela dost. Ale jak praví bod jedna: Ničení čehokoliv je především vandalstvím.
Tasselhof WWW 15.02.2012, 20:09:51 [cenzore] [kill]

[2]  Pravda, ten rozsudek právně bude v pořádku, čímž se zásadně liší od mnoha jiných politických procesů (jak komunistických, tak těch dnešních korupčních): o to naléhavěji se tu ale ukazuje podstata věci: že i spravedlnost je ideologicky fundovaná. Ničit soukromý majetek (i když on je paradoxně placený z občanských daní) se prostě nesmí a basta.

Svoboda má tak mnohem blíž k RAF než k Horákové, zcela "skočil do mimoběžna", což je teda dost cool .)
Winter 15.02.2012, 20:27:21 [cenzore] [kill]

[3]  Teda Smetana jsem chtěl napsat.

Ještě v nějakých novinách jsem četl, že optimální řešení by bylo s tím vlkem, který se nažral, aby (ne a, ale aby) koza zůstala celá: že Smetana by měl dostat prezidentskou milost.
Winter 15.02.2012, 20:32:36 [cenzore] [kill]

[4]  a jako odškodné by měl zaplatit půlpenny ! Ale vůbec, poraďte mu někdo ať začne tvrdit že to byl umělecký počin, sociologický průzkum, nebo jiná habaďůra, která prošla už tolikati lidem....
vera 15.02.2012, 20:45:24 [cenzore] [kill]

[5]  Za bochnik chleba sel do basy Jean Valjean, Smetana je proti nemu Arsen Lupin. Spis se mi zda, ze ostuda pada na ODS, rozsudek bude asi "v poradku", ackoliv je brat treba i relace- tuhle podminka za desitky zproneverenych melounu, tamhle podminka za temer zabite, dlouhodobe tyrane dite.
A takhle bych bral i rozsudek (a hlavne zalobu a proces vubec) nad Smetanou: je to ubohe, malicherne, zoufale atd.
sax 15.02.2012, 20:48:35 [cenzore] [kill]

[6]  je to ubohe, malicherne, zoufale.. přesně, a i naopak, je to ukázka stupidní a tupá zvůle moci.

Tasselhof v [1]- že by měl fakt už mozek vymytej do čista?
Tady další vymydlený nešťastník
http://polanecky.blog.idnes.cz...ml
Míša 15.02.2012, 21:11:50 [cenzore] [kill]

[7]  Saxi [5],

Si myslím, že na ODS ostuda nepadá, jako každá správná měšťácká strana si fetišizuje svoji hromádku hnoje, svůj majeteček. Spíš by bylo ostudné, kdyby se "vydala" ve prospěch lidového názoru: to by jí voliči neprominuli.

Ostatně stačí si přečíst diskuze pod zprávama.
Winter 15.02.2012, 21:20:13 [cenzore] [kill]

[8]  jo, na The Zeitung je to dobře napsaný, ale chybí ještě to další

"Roman Smetana je rozhodnut do vězení nenastoupit. „Do vězení nenastoupím, bude na mne muset vydat zatykač a nechat mne zadržet“, vzkázal soudkyni, připraven i na další trest za maření výkonu úředního rozhodnutí.

„Naprosto mi vyhovuje, že je pod rozsudkem podepsaná právě manželka pohlavára ODS, který je jedním z významných symbolů tohoto kleptorežimu," prohlásil odsouzený Roman Smetana s tím, že "odsuzování někoho za vyjádření se proti politickým elitám v době, kdy je zjevné, že tyto elity rozkrádají státní, tedy společný majetek ve velkém, je samo o sobě přinejmenším zarážející. Osoba paní Langerové tomu pak dodává ten krásně absurdní, fraškoidní nádech. Takovýto rozsudek bude vždy budit pochyby, paní Langerová je již z principu podjatá."

Za několik dnů lidé pro Romana Smetanu vybrali 7 000 Kč a dalších 7 000 bylo na cestě, ten ale peníze určené na zaplacení škody ODS 15 000 Kč odmítl, poděkoval za podporu, že si gesta váží a doporučil dát vybrané peníze na charitu.

Soudkyně nemusela věc soudit, stačilo poukázat na vztah k Ivanu Langerovi a jít od toho pryč. Také mohla v této komedii od uložení trestu upustit. Je to ale profesionál a věc, jak ostatně řekl i státní zástupce, s politikou nesouvisí. S politikou to nesouvisí, jde o kriminálníky - to jsme už také kdysi slýchávali. Roman Smetana si to rozdal s politiky sám. Je přesvědčen, že slušní a poctiví lidé do vězení nepatří. Nic netrvá věčně."

http://www.blisty.cz...t/62319.html
Míša 15.02.2012, 21:22:05 [cenzore] [kill]

[9]  No nebo se mrknout na Míšinu [6]

by mě zajímalo, proč se ti největší pravicoví idioti/grázli/technokrati rekrutují z Ostravy, ale asi to bude stejné jako severočeský kraj a soc. dem.
Winter 15.02.2012, 21:22:47 [cenzore] [kill]

[10]  [3] Inu, pane Wintře, ta milost, to by teda bylo teprve cool! Ale možná by se pan Smetana cítil dotčen, kdyby měly být omilostněn stejně jako ty případy v poslední milostivé sadě... Neuplácel ani nic nezpronevěřil. :-)))
XY 15.02.2012, 21:36:50 [cenzore] [kill]

[11]  Nastesti jsme vsichni taci mali Smetanove, takze vime, proc to ten nestatstnik dela a jake metody pouziva.
Ve finale je oboustranna argumentace velmi diskretni: jedni baziruji na "detailnim pravu", druzi sebedestrukcne markyruji, ze je neslysi.

Treba tady (ackoliv to znate):
http://zpravy.idnes.cz..._domaci_jw
Hlavne neskoncit jako Rekove!
Holt mel tu prokazatelnou skodu zaplatit, ted je sam vinen! :o)
sax 15.02.2012, 21:37:22 [cenzore] [kill]

[12]  co šílíte, Wintře, já ted zas uvažuju, jestli není ten autor vymydlenec náhodou z Brna ? :o
Já nevím.
No a pozor, na ten odkaz v [6] jsem se dostala z té jedné debaty tam pod články na idnes, ovšem to byl včerejšek, dnes přičinil zas ještě nový text

http://polanecky.blog.idnes.cz...ml
a cituju z debaty:

"Víte,
vždycky mě překvapí, jak hlasatelé těch nejpravdivějších pravicových pravd zalezou do kouta a dělají kocoury neviditelné, když jim někdo položí otázku, na kterou nejsou schopni ve smyslu své ideologie odpovědět. Někteří se uchýlí k opakování svých dogmat a nevidí, neslyší, nereagují.. Jiní se zase chovají, jakoby otázku přeslechli, či tato vůbec nepadla. Tento pán, přestože včera poněkud utrpěl odsudek většiny diskutétů, po vyspání znovu zdvihl hrdě prapor a znovu do boje. Budiž za to respektován. Položím tedy otázku znovu: Bylo přemalování tanku na růžovo vandalstvím, zasluhujícím si trest???????? "

to aby vám z toho nebylo nějak smutno ;)
Míša 15.02.2012, 21:40:30 [cenzore] [kill]

[13]  Michal Musil je opravdový "mrduc". Ještěže máme toho uvědomělého a spořivého Kalouska! :-))
XY 15.02.2012, 21:43:36 [cenzore] [kill]

[14]  XY,

Jn, to by bylo fajn, myslím ale, že by to měl Smetana zkusit, takový test... být odsouzen Langerovou a zamítnut Klausem, ještě by si mohl nechat dát facku od Kalouska.

Saxi,

nejhorší pop je pop se zpožděním .)

Kdybyste mi včera řekl, že nás ještě někdo bude strašit Řeckem v téhle souvislost, tak vsadím boty, že už to přešlo...
Winter 15.02.2012, 21:46:26 [cenzore] [kill]

[15]  Míšo,

já to někde na tom jeho blogu našel, ale už to nemůžu najít po druhé, tak možná jsem se jen přehlédnul .)
Winter 15.02.2012, 21:50:54 [cenzore] [kill]

[16]  [14] Ano, Wintře, dotáhl jste to ještě o kousek dál. Tak by to opravdu nemělo chybu.
Díky a pěkný večer vespolek!
XY 15.02.2012, 21:54:00 [cenzore] [kill]

[17]  [1] A co poškozování veřejného prostoru politickými plakáty, to není vandalství? A co poškozování demokracie, poškozování společenské soudružnosti, poškozování důvěry veřejnosti v politiku?

No a to ostatní, to už je ta pověstná občanská neposlušnost. Cokoliv z toho, a zejména přijetí podmínky či veřejně prospěšných prací, by znamenalo přitakat systému, podvolit se a uznat, že tento absurdní rozsudek je po právu. Možná je Smetana jen furiant, ale možná má v sobě víc obyčejné lidské slušnosti, než všichni ti, kteří jí mají plnou hubu.
Tribun [openID] Mail 15.02.2012, 21:57:06 [cenzore] [kill]

[18]  [2] Podle zákona ještě nutně neznamená po právu, a už vůbec ne spravedlivě. Tohle je typický případ přestupku, který by spravilo projednání, nebo pokuta. Už to, že se to dostalo před soud, je na facku.
Tribun [openID] Mail 15.02.2012, 21:59:00 [cenzore] [kill]

[19]  ovšem ten odkaz saxe v [11] .. já za to nemůžu, mě už chytá jenom smích.. :)) no fakt,
Paroubek opět na scéně, a Hlavne neskoncit jako Rekove! :))


Jestli Smetana furiant, Tribune, no nevím, říká to dobře, a dělá to dobře. Kruciš ještě že se tady takoví lidi najdou, jako je on, nebo Lenka Procházková, každej bojuje jiným způsobem, ale nevzdali to.
Míša 15.02.2012, 22:07:37 [cenzore] [kill]

[20]  No jo, je mi to samotnýmu kapku divný, ale tentokrát s vámi souhlasím, Tribune. Je to prostě prasárna na pořádnou facku těm kašparům... :-/
@Teo WWW 16.02.2012, 00:06:47 [cenzore] [kill]

[21]  Ano, po právní stránce vše v pořádku. Možná chtěl pan Smetana svým činem upozornit na aroganci současné politické moci. Ale když už má spravedlnost sloužit, nechť měří stejným metrem. Když pan Smetana způsobil škodu za 15000 Kč a má za to jít na 100 dní do vězení, tak ať všem ostatním se to spočítá obdobně. Např. bývalý starosta a senátor Chomutova A. Novák dostal za zpronevěru 40 miliónů 2 roky podmínku a pokutu 5 miliónů. V té samé době jistá žena si prodloužila o 2 dny neschopenku a hrozí ji za to až 3 roky vězení. Obdobných příkladů jsou desítky, ne-li stovky. Není tady někde zakopaný pes?
Pablo 16.02.2012, 09:43:35 [cenzore] [kill]

[22]  Tribune [18] hranice přestupku snad končí částkou 5000 Kč .. leda by to rozdělili na jednotlivý případy jako se to dělá u exekucí ;-)
Zajímavý že to neplatí na silnici, když někomu rozflákám auto za sto litrů tak pohoda, dva litry odpustku to spravěj. Jinak pan Smetana se prostě chce stát exemplárnim případem. To za bolševika zkoušel nějakej co už jsem zapomněl jméno, ale snad z toho i umžel, tak přeju tomu novýmu ať to přežije líp.
jonáš 16.02.2012, 11:18:29 [cenzore] [kill]

[23]  Ale jinak, jak tam vysvětluje ten Polanecký, pan Smetana neni odsouzen na sto dní za nějaký přemalování plakátů, ale za pohrdání soudem, potažmo státní mocí .. a to se bere všude ve světě dost vážně, bo by tu pak bylo hned to karlový náměstí se stromama plnejma vojáků bez dispiclíny.
Přes to bohužel nejede vlak, ačkoli to co zmiňuje Pablo [21] je taky pěknej nářez. Holt poškozování cizí věci zaujalo v zákoníku čestný místo, uvolněný rozkrádánim majetku v socialistickym vlastnictví, kavalírský delikty zůstaly hodnocený mírně ;-)
jonáš 16.02.2012, 11:29:56 [cenzore] [kill]

[24]  Ale hlavní prasárna, abych neutíkal od tématu, je samozřejmě v tom, že to nejmenovaná partaj vůbec zažalovala. Ovšem co od ní může člověk jinýho čekat, než že "bude postupovat s péčí zodpovědného hospodáře", že.
jonáš 16.02.2012, 11:45:38 [cenzore] [kill]

[25]  A ještě od Šabatové

.. Poškození cizí věci je podle ní totiž především „antisprejerský paragraf“, který směřuje spíše k ochraně budov či jiných hodnot, jež jsou trvale esteticky znehodnoceny například pošplícháním černou barvu. „Což je u předvolebního plakátu problematické, protože po nějaké době bude takový plakát stejně strhnut nebo přelepen jiným, z povahy věci,“ vysvětlila.

Takhle končej ty zakroucený stezky vedený "dobrym oumyslem". Dneska přišli zatýkat holiče, ale neprotestoval jsem .. jsem totiž cyklista ;-)

Zajímavý by bylo zapátrat, jak se to vůbec dostalo před soud, jestli horlivostí policie a státního prokurvátora (a kterýho) nebo jestli to podala ODS .. a jakto že to hodnotili jako jeden čin, když to ten šofér jistě nestih v jednom místě a čase. IMHO to byla kdyžtak spíš serie přestupků .. něco jako házení vejcem.
jonáš 16.02.2012, 12:08:23 [cenzore] [kill]

[26]  Viz tady http://www.denikreferendum.cz...sil a dole dobrej citát k diskusi. Racioálního bych v tom nehledal nic.
jonáš 16.02.2012, 12:11:56 [cenzore] [kill]

[27]  Kdyby neexistoval nedávný případ (rok 2007), kdy místostarosta v Brně (Pelán, člen ODS) záměrně sbíječkou poničil pomník padlých vojáku v Brně (odsekal ze žulového pomníku hvězdu). Vyčíslená škoda byla 700 tis korun ( oproti 16 tis v případě toho řidiče), a město opravu pomníku zaplatilo z rozpočtu a místostarosta byl sice obžalován, ale vzávětí osvobozen.
Takže nejprve mě objasněte ten případ z Brna, a potom se můžeme bavit o Smetanovi.

Svoje názory na ODS nebo vojáky sovětské armády
můžete vyjadřovat v tisku, můžete pořádat na to téma tiskovou konferenci, , organizovat petice atd atd. Ale nesmíte počmárat cizí plakáty ( škoda 16 tis) nebo zbíječkou zničit válečný pomník ( škoda 700 tis). Proto se Smetana dopustil trestného činu a po zásluze byl potrestán, a Petán se rovněž dopustil trestného činu ( hrozil mu trest 6 měsíců až tři roky) řádově většího škodního rozsahu, a byl .- protože byl členem ODS - osvobozen.

http://machacek.blog.ihned.cz...nky
jonáš 16.02.2012, 14:27:57 [cenzore] [kill]

[28]  [27] To je zajímavý, jakmile někdo napíše, co jsem si jinde nemohl moc vzpomenout, hned mi naskakují drobné detaily a upřesnění.:-o
Von ten místostarosta Pelán pracoval snad rozbrušovačkou místo sbíječky, ale jinak to sedí. Nadto se nechal při práci vyfotit, takže důvod k osvobození byl opravdu pádný.
[25] K tomu Smetanovi - byl stíhán nejprve klasickou cestou - udán spolupracovníkem, zjištěn, vyslechnut a obviněn policií, obžalován státním zástupcem. Ta ODS se k řízení toliko připojila, asi proto, aby tam byla vyčíslená ta škoda. Paní soudkyně se cítila nepodjatá, navzdory tomu, že se u soudu Smetana zmínil o jejím panu manželovi jako o gaunerovi, za což byl paní soudkyní napomenut, ale své stanovisko si obhájil tvrzením, že je to pro pana manžela už běžné synonymum... :-)))
XY 16.02.2012, 18:00:06 [cenzore] [kill]

[29]  No já si zas nemoh vzpomenout na toho co nespolupracoval za bolševiků .. Wonka se jmenoval. Nedostavoval se pravidelně na wachcimru. No a taky se snad ani nedokázal odvolat.
Tak jen doufám, že co bylo poprvý jako tragédie, dopadne podruhý opravdu jako fraška.
http://cs.wikipedia.org...vel_Wonka
jonáš 16.02.2012, 18:42:51 [cenzore] [kill]

[30]  3. 7. 2003 zabránily ODS a KSČM ve sněmovním podvýboru pro státní vyznamenání tomu, aby Pavel Wonka byl vyznamenán státní medaili Za zásluhy in memoriam.
http://www.totalita.cz...wonkap.php
Mozna je tenhle zpusob jednani (Wonka a Smetana) pro sytem opravdu nebezpecny.
sax 16.02.2012, 19:08:31 [cenzore] [kill]

[31]  Tak asi takhle: http://ateo.cz/i/5972/ :-i
@Teo WWW 16.02.2012, 20:07:00 [cenzore] [kill]

[32]  Smetana i Wonka jdou totiz v lince Palacha, tj vyhlasili naostro obcanskou neposlusnost.
U Palacha nejde o zadne "obetoval svuj zivot..blabla", ale o totalni vystoupeni ze hry.
Wonka se Smetanou jeste zatim hraji (hral), ci byli donuceni hrat, ale podstata je stejna.
A to je, pri spatne konstelaci, nakazlive jako spalnicky a tudiz system (elity) z toho maji zakonite boby.
sax 16.02.2012, 21:10:25 [cenzore] [kill]

[33]  A trocha konspiracni hardcore pro Misu:
http://www.youtube.com...re=related
Ale nejzajimavejsi se hyperkonspirace, kdyz se clovek podiva na nektere nejokatejsi silenosti. Namatkou, pan tvrdi, ze ropa neni fosilni palivo, Blbost, ze ano, tak nas to neucili:
http://tech-know.eu...ssil_Fuel.pdf
Koho volis, Losnu anebo Maznaka?
sax 17.02.2012, 00:48:05 [cenzore] [kill]

[34]  Firma bez zname vlastnicke struktury koupila od statu strategicky, bezpecnostni objekt za tri ctvrte miliardy, ted zkrachovala:
http://aktualne.centrum.cz...733297
Firma za šest let své existence navzdory zákonu nezveřejnila ani jednu účetní závěrku a výši jejích dnešních dluhů tají i likvidátor.

A tak to jde den za dnem, jen co vysvitne slunko, clovek se hned dovi neco z vladnich kuloaru. Uz se nedivim nicemu, ani kdyby prodali Hradcany (zlaty poklad uz strelil Tosovsky), zprivatizovali statni hranice anebo pronajali Ustavni soud (vyhodne, na 10 let neznamemu podnikateli z Kajman).

Proc by pak ropa nemoha byt obnovitelny zdroj?
A Stalin polovicni Rothschild?
sax 17.02.2012, 01:06:59 [cenzore] [kill]

[35]  Ještě k tématu článku. Tohle mi přijde vtipnější než tykadla :-)
http://www.novinky.cz...ml?ref=boxE
Kamil Mudra 17.02.2012, 09:59:07 [cenzore] [kill]

[36]  [34] Nojono. Někde se informace tají a jinde se jimi tak plýtvá až se vyhazují:
http://www.novinky.cz...ml?ref=boxD
Kamil Mudra 17.02.2012, 10:02:26 [cenzore] [kill]

[37]  Nojo, v roce 1951 v CCCP se zrodila spousta převratných myšlenek .. vzpomeňme soudruha Lysenka a pěstovíní kukuhrůzy třeba i za polárnim kruhem, když se správně ideově vycvičí ;-)

V tomhle jsou se současnejma apoštolama liberalismu překvapivě najedno. Kolik je potřeba liberálních ekonomů na výměnu žárovky? Žádnej, trh to zařídí ;-)
jonáš 17.02.2012, 10:58:31 [cenzore] [kill]

[38]  [34] A je vůbec jisté že ho ta firma od státu koupila? Nebylo to třeba nakonec nějak takhle:
http://gamescafe.centrum.cz...rama/
:-)))
Kamil Mudra 17.02.2012, 11:52:33 [cenzore] [kill]

[39]  Tykadla for president ;-)
http://www.blisty.cz...t/62363.html
jonáš 17.02.2012, 15:45:56 [cenzore] [kill]

[40]  Jsem zvedav jak dopadne tohle:
http://aktualne.centrum.cz...733598
Fischer anebo Svejnar? :o)
sax 17.02.2012, 17:07:39 [cenzore] [kill]

[41]  [40] A nebo Dienstbier?
Kamil Mudra 17.02.2012, 20:07:20 [cenzore] [kill]

[42]  Ještě k výchozímu textu. Dí Roman Smetana:


"...žádné zázraky nečekám. Mimo jiné proto, že podle mě tam není nikdo, komu by se dalo věřit. Pravda i lež se v současném systému staly vzájemně zaměnitelnými, podvody a korupce se staly přijatelnou životní strategií..."
Zdroj: http://olomouc.idnes.cz...pravy_sot

Přesné!
XY 17.02.2012, 20:25:22 [cenzore] [kill]

[43]  No mladej Dienstbier docela boduje
http://zpravy.idnes.cz...domaci_kop
Sem to někde už myslim psal, že se domnívám, že president má mít jeden pevnej názor -- ctít ústavu a závazky uzavřené jeho předchůdci. Takže vlastně dva pevný názory. Co si myslí o našem vztahu k taiwanu mě celkem nezajímá, pokud se o tom baví doma s mařenou a netahá to do ouřadu tak to nevadí. ;-)
jonáš 18.02.2012, 16:47:35 [cenzore] [kill]

[44]  dík za konspirační hardcore, saxi třiatřicátý,

film mám nachystanej, ještě jsem ho neviděla, ale ono se i tak leccos už dávno tvrdí, ne?
A k té ropě, nebo spíš vůbec tak celkově, takhle to vypadá, že vyčkej času, a můžeme zapomenout úplně všechno, co jsme se kdy učili :))
No tuhle psali zase, že
Život vznikl z páry plynoucí ze Země, zjistili vědci
http://aktualne.centrum.cz...tion-1
aneb hlubiny planety podruhé


No a tak tady taky něco
http://www.reformy.cz...teplovanim/
taky jsem to ještě neviděla, ale aspon už dlouho vím, že to není ani první ani jediné, a už sama delší dobu číhám ušima

A jestli Losnu nebo Mažnáka?
Jako obvykle, není důležité činiti závěry, ale nechat si hlavy otevřené.

A ta [34] pak, ta se ti teda povedla..

A víš co, už mě tak předtím napadlo, že jak se pořád jakoby děsíme všichni dnešních časů (jako že úpadek mravů, vzdělání, a tak vůbec pád vszeobecny) tak mi to přijde vlastně jen proto, že děsit a žasnout můžem akorát proto, že o všeličem právě víme, a ledacos máme teda rovnou v přímém přenosu.
Tož tak.

(mám to časově kostrbaté, ale su stále na příjmu ;)
Míša 20.02.2012, 16:34:00 [cenzore] [kill]

[45]  Ja mam v globalnim oteplovani taky globalni hokej, Miso.

Podivej sem:
http://www.newsmax.com.../id/405200
a srovnej tady:
http://www.youtube.com...ure=fvwrel
Co je wrong na tom, ze se prokazatelne otepluje? Nekde jsem uz zaslechl protinamitku, ze nejde o zmenu klimatu, ale o vzestup lokalnich teplot. To mi trochu vyrazilo dech...


Redakce MF DNES udělala test a v šedivém pátečním poledni se začala ptát Brňanů na ulici, kudy vede cesta k vile Tugendhat. Z dvaceti oslovených osmnáct neporadilo.

Zdroj: http://brno.idnes.cz...o-zpravy_dmk
To je snad horsi...babicko, kudy se jde na Spilberk? A...panacku, to se musite zeptat v Turistickem informacnim centru,,,vite, ja tu jen bydlim...


Ale vazne, ja tomu docela rozumim, ze mistni neznaji tak docela sve okoli, tak, jak to maji nacteno turisti a prespolni.
Kdysi jsem byl v Liberci, vysli jsme si na hrad Hamrstejn a u potoka, u stareho mylna jsem se zeptal cloveka, opravujiciho strechu: Dobry den, prosim vas, jak se dostaneme na Hamrstejn?
A on na to: Hamrstejn? Hrad? No to nevim, bydlim tady uz dvacet let, ale nevim.
Pomalu jsem zdvihnul hlavu a na kopci, hned nad mlynem, jsem uvidel siluletu zboreniny...

A neco podobneho se mi stavalo i v mem bydisti, kde jsem se narodil a prozil par desetileti: trebas jsem si nebyl schopen zapamatovat jmena ulic okolo, ackoliv jsem v nich znal doslova kazdy kaminek. Nekdo se mi zeptal, ja se zamyslel, pak zakroutil hlavou a hele...ona to byla ulice -ob, soubezna. Ale nebyl jsem v tom sam, mi kamaradi byli podobni debilove...
sax 20.02.2012, 18:10:00 [cenzore] [kill]

[46]  Tak se nám zase politici vybarvili. Tedy jen ti čestní a poctiví, kteří to s námi myslí upřímně. Poslanci za ČSSD, KSČM a ODS schválili pozměňovací návrh, díky kterému přestanou znečišťovatelé ovzduší platit pokuty za překročení stanovených limitů. V ČEZu teď otevírají šampaňské. Stejně jako před pár lety, když ČSSD s KSČM schválili podporu pro solární elektrárny bez možnosti rychle snižovat výkupní cenu elektřiny. To se pořádaly v ČEZu - největším provozovateli solárních elektráren - bujaré oslavy.

Zeptejte se svého poslance, proč jde na ruku průmyslové lobby a proč nechrání zájem svých voličů, když víme, jaká kvalita ovzduší je již dnes v naší zemi a kolik lidí umírá na respirační choroby.

A až příště budete volit, tak prosím volte ne podle toho, co vám budou policici slibovat, ale podle toho, jak se chovali.
Roh 20.02.2012, 20:39:45 [cenzore] [kill]

[47]  Vot Keller:

Současně si Keller ale myslí, že by měl Švejnar větší šance oslovit nelevicové voliče. "Větší šanci má proto, že bude přijatelný pro bezbarvé a že lidé z NERVu si ho už oťukali a už vědí, že se s ním dá mluvit a že je neškodný," vysvětlil sociolog...Pana Dienstbiera je na tu funkci škoda. On měl na to, aby udělal z rozklížené a místy hodně nečitelné strany něco věrohodnějšího. Myslím si, že se ho chtějí zbavit proto, aby neměl čas a možnost zasahovat do rozehraných stranických partií, myslí si Keller....Pokud ji sociální demokraté promarní (volbu Dienstbiera), záhy možná zjistí, že sami sobě zasadili úder, z nějž nemusí být úplně snadné se vzpamatovat," uzvavřel svou argumentaci Jakub Patočka.
sax 20.02.2012, 22:42:13 [cenzore] [kill]

[48]  [46] No ona je také otázka jaký je rozdíl mezi předchozím kupováním emisních povolenek a placením pokut ex post. A hlavně nač se takto vybrané peníze využijí. Jestli nakonec není jedno zda zůstanou v rukou znečišťovatelů a nebo zda je dostanou k dispozici naši vykutálení politici :-(
Kamil Mudra 21.02.2012, 00:42:33 [cenzore] [kill]

[49]  [47]"Pana Dienstbiera je na tu funkci škoda." Také by se dalo říct jestli ho není škoda na to, aby se snažil udělat z ČSSD "něco věrohodnějšího".
Kamil Mudra 21.02.2012, 00:50:06 [cenzore] [kill]

[50]  [49] Mladý Dienstbier je homo novus. Politicky "žije" asi jeden, dva roky. V tom je jeho výhoda (zatím je zjevně čistý vedle omšele unavených mastodontů typu Zeman, senátor Sobotka či další) i nevýhoda - co o něm vlastně víme, kromě toho, že DNES zastává povětšinou rozumná stanoviska? Jak je vidět, (nejen) páni z Referenda s ním mají potíže - jedni do něho projektují své naděje, druzí skepsi. Nemyslím si, že by se ten člověk ztratil, ať se socani rozhodou jakkoli.
Pěkný den!
XY 21.02.2012, 09:51:19 [cenzore] [kill]

[51]  [46] Z čeho jde uplést bič, nejen z fekálie :)
Ono se nakonec ukazuje - pokaždé - že věci jsou složitější, ale to by si plebs musel namáhat šedé buňky mozkové, ono totiž to placení je jaksi na dvě věci - stejně jako jakési kšeftované "emisní povolenky". Nakonec se ukazuje že ony pokuty nebyly nic jiného než tunýlek směrem k Duze, by měla za co demonstrovat u Temelína. Kdo nevěří nechť si najde vyjádření samé Kateřiny Konečné k podstatě problému proč někteří hlasovali tak jak hlasovali a co svým "dodáním podkladů" způsobila. K najití je to na DR.
(Mám ale jakýsi neurčitý pocit že jsem zase jednou nakrmil Trolla)
che 21.02.2012, 11:26:01 [cenzore] [kill]

[52]  K tomu totálnímu volepování ..
http://www.blisty.cz...t/62399.html
jonáš 21.02.2012, 11:27:46 [cenzore] [kill]

[53]  Che .. jaký "dodaný podklady" máte na mysli?
http://www.denikreferendum.cz...rky
Pokuty prej "postiženejm nijak nepomohly"? Vono by se bez pokud znečišťovalo míň? Bylo by bez pokutování šoférů na ulicích bezpečněji, přestože ty pokuty policajti třeba prochlastaj? Ale jděte, che che.
jonáš 21.02.2012, 11:32:25 [cenzore] [kill]

[54]  Jestli to správně chápu, tak paní Langerová nenamítla svou podjatost, čímž jasně řekla, že k Ivanu Langrovi necítí žádné emoce, negativní ani pozitivní, a že jí ten člověk je zcela lhostejný.
honza 21.02.2012, 12:14:38 [cenzore] [kill]

[55]  [53] Řidiči jsou na tom trochu jinak než znečišťovatelé. Na rozdíl od nich si nemohou dopředu koupit jakési "odpustky" za své předpokládané "prohřešky".

Představte si, Jonáši, že by toto bylo možné a jak by to asi vypadalo na silnicích před koncem roku, když by si plno řidičů uvědomilo, že své odpustky ještě "nezhodnotili" a do dalšího roku jim převedeny nebudou.
No a k tomu třeba ještě ty policajty, co na poslední chvíli prochlastávají peníze stržené za odpustky protože je za celý rok nenapadl žádný jiný rozumný způsob jak je využít ale přitom si na to prochlastávání nemohou vzít volno.

Myslím že bych v tom období raději nechal auto v garáži. :-(
Kamil Mudra 21.02.2012, 12:33:35 [cenzore] [kill]

[56]  No pokoušim se vás pochopit, ale nějak nevim proč pak teda neprominout i všechny ostatní "odpustky" http://www.mzp.cz/cz/poplatky a nenechat tomu všemu volnej průběh. Například bych neplatil za popelnici a sypal to do pankejtu .. vždyť je to prkotina. Taky usilujete, abyste svou popelnici každej tejden pořádně naplnil, když ji máte předplacenou?

MMch ty "ekologický odpustky" a jiný další platim při každym tankování formou spotřební daně ..
jonáš 21.02.2012, 12:46:36 [cenzore] [kill]

[57]  http://www.enviweb.cz...i-neschvali .. ještě uvidíme. Patrně chtěj naši liberálové za podpory komunistů soutěžit s čínou .. ;-)
jonáš 21.02.2012, 12:48:42 [cenzore] [kill]

[58]  [56] No, mě, Jonáši nesedí ta "odpustková forma". Znečišťovatel sice platí ale vy mu za ty peníze které obdržíte nemůžete - obrazně řečeno - "nasadit filtr na komín". On si za ty peníze kupuje toleranci ke svému znečišťování, znečišťuje dál a ještě má možnost část těch nakoupených odpustků nějak výhodně "střelit".

Osobně bych preferoval že si nic předplácet nebude a v případě že překročí povolené meze, zaplatí takovou pokutu, že příště raději učiní opatření aby ji už platit nemusel, protože ho to opatření vyjde poznatelně levněji než placení pokuty.

Ať už při tankování platíte cokoli, určitě v tom nemáte zahrnuto porušování předpisů a nebo toleranci nevyhovujícího technického stavu vozidla. Takže když se při kontrole zjistí že byste svým vozem ohrožoval ostatní, šupajdíte na technickou a dokud si tu káru nedáte do pucu máte s ježděním utrum.
Tedy alespoň teoreticky. Obejít se dá samozřejmě všelicos ale to už je zas jiná kapitola.
Kamil Mudra 21.02.2012, 14:28:23 [cenzore] [kill]

[59]  Vy to matláte dohromady, pane Mudro .. střelit může jiný odpustky, ty na čistej kysličník do sodovky, a to jen do výše který sám nevyužije. Tím co tady fungovalo prostě přiznává, že vypustí tolik a tolik sajrajtu (takže je zároveň evidence, o kterou tímto přicházíte) tedy SO3, NOx etc, a ví že když se mu podaří příští rok zlepšit technologie, nebo použije lepší palivo, tak zaplatí míň. To samozřejmě dle soušky Konečnikové žádnou informaci ani motivaci nenese, takže to navrhla zrušit jako zbytečné. Stejně jako kdysi její soukmenovkyně navrhla vypustit možnost snižování výkupní ceny FvE o desítky procent za rok, protože to bylo zbytečné. Voni jsou takový progresivní pokrokáři a přátelé průmyslu, tihlecti bojovníci za světlý zítřky.
jonáš 21.02.2012, 15:02:48 [cenzore] [kill]

[60]  Což samozřejmě nijak nebrání tomu, aby na ně třeba při překročení limitu vlítla inspekce a nasadila jim nějakou tu bezzubou pokutu, to prostě byly poplatky za objem sajrajtu kterej je pod limitem. Asi jako se platí za zábor půdy nebo odběr vody ze zdroje, to je přece taky nesmysl, dokud půda nedojde a studny nevyschnou ;-)
jonáš 21.02.2012, 15:07:58 [cenzore] [kill]

[61]  Tady máte katalog .. http://www.i-poradce.cz...nok=59514
jonáš 21.02.2012, 15:13:23 [cenzore] [kill]

[62]  A když už plevelim
http://www.enviweb.cz...ane-ovzdusi
http://www.enviweb.cz...hy-z-prachu
Ovšem pokud vám jde o blaho Mitalu a našich hnědouhelných dolů, pak není nic snažšího než se vrátit před rok 1989 a přestat to vůbec měřit .. lidi si zas zvyknou, jak na šibenici ;-)
jonáš 21.02.2012, 15:17:42 [cenzore] [kill]

[63]  [59] Jonáši asi si nerozumíme. Mě vadí že je vůbec možné si nějaké odpustky kupovat a co horšího, že se jejich kupování znečišťovatelům vyplácí více než investování do odstranění znečištění. To že mohou obchodovat jen ty na CO2 mne nijak "neutěšuje".
Ono to nijak nevypadá že by se někdo zrovna přetrhl v investicích do lepších technologií aby se mu poplatky snížily.
http://arnika.org...ivany-minimalne

To už se raději zainvestuje do lobingu za jejich zrušení protože zatím co technologie si musí každá firma zacvakat sama tak na lobing se mohou složit a když se zadaří, získají na tom všechny najednou. Ať si to "odpustkovné", s prominutím, "nabouchaj do p....." ale za zjištěné znečištění ať potom zacálují takovou sumu jaká se jim, ve srovnání s investováním do lepších technologií, určitě nevyplatí.

Ty poplatky není možné srovnávat s poplatky za popelnici. Tím že zaplatím za popelnici financuji službu která zajistí že se odpadky nebudou povalovat tam kde nemají. Když ale někdo zaplatí poplatek ze znečištění, tak to znečištění nikam nezmizí. To je jako by se měsíčně platilo za možnost vysypávání odpadu na chodník před domem v "rozumné míře" tak aby se ještě dalo procházet. Že díky tomu poplatku bude nějak evidováno kolik sajrajtu měsíčně na ten chodník kdo vysype mi procházku po něm nijak nevylepší. Když ale pokaždé za kýbl vysypaného odpadu na chodník zaplatím 80% toho kolik by mne stálo pořízení nějakého likvidátoru na odpad, tak se pro mne ten likvidátor stane velmi rychle zajímavým.
Kamil Mudra 21.02.2012, 16:42:14 [cenzore] [kill]

[64]  je dobře, že se do soudružky Konečné někdo konečně pustil, viz ten Stropnický v [53]
leč soudruh Dolejš se tam taky konečně projevil jako mluvicí hlava. Kdyby nebyl z ká-eš-čé-em, tak by člověk řek, že je zcela pravej. Politik. Ostatní soudruzi ploitici zleva i zprava jdou na to chytřeji, radši se nevyjadřují.

A tady, odečteno z debaty
"Pane Havle, teoreticky je sociální demokracie nadějí pro miliony.Prakticky je to totální průsšvih."
http://blog.aktualne.centrum.cz...3
za zmínku stojí tohle Jé Havlovo vyjádření

"ČR je na prvním místě v EU v krádežích v obchodech. Myslíte, že tam kradou politici?"

No to jen perlička.
Míša 21.02.2012, 16:48:33 [cenzore] [kill]

[65]  ovšem co Konečná řekla, to je v každém případě zajímavé

"Poplatek za znečištění ovzduší není ve skutečnosti nástroj ke snížení tohoto znečištění."

srovnejmež s tímhle
http://aktualne.centrum.cz...tion-5
dovolím si citovat, ať to nezapadne

"Statisícům domácností, které mají vlastní kotel na uhlí či plyn, v následujících letech topení a vaření znatelně podraží.
Evropská komise se sídlem v Bruselu chystá novou energetickou směrnici, která počítá se zavedením uhlíkové daně na fosilní paliva včetně zmiňovaného uhlí a plynu nebo třeba topného oleje. Unie tak chce diferencovaně zpoplatnit paliva od neekologických až po méně škodlivá vůči životnímu prostředí.

České rodiny by pak odhadem mohly kvůli dani zaplatit o desítky až stovky korun měsíčně navíc - podle ekologického dopadu paliva.

Česká vláda už daň chystá

Náměstek ministra financí Ladislav Minčič uvedl, že na propočty je ještě brzy, protože nová evropská směrnice není hotová, a není tedy jasné, kolik by se mělo platit za vypouštění oxidu uhličitého, který se spalováním fosilních paliv uvolňuje.

"Odhaduju, že teď na jaře spatří světlo světa aktuální verze směrnice," řekl Aktuálně.cz Minčič.

Česká vláda přitom už loni na podzim zadala úřadu Miroslava Kalouska, aby ve spolupráci s ministerstvy průmyslu a životního prostředí připravil letos návrh na zavedení uhlíkové daně - zatím pouze na topné oleje a pevná paliva, tedy nikoli na plyn.

Vláda shání miliardy do rozpočtu
...
Nečasova vláda však nechce se zavedením daně příliš otálet, protože díky ní může do státní poklady získat pět, možná i sedm miliard korun. Aktuální úvahy hovoří o tom, že by měla začít platit od roku 2014."
Míša 21.02.2012, 17:08:53 [cenzore] [kill]

[66]  Diky za tip, Miso:

"Sladký napsal(a):
Porozumět zdejším fandům ptravice je značně obtížné. Podle jejich názoru kapitalismus v hospodářské soutěži porazil socialismus.Ale teď je kapitalismus v krizi, protože všude na západě vládnou socialisté nebo komunisté.USA zadlužil sociallista Bush a popkračuje v tom ultralevičák Obama, v EZ převažují pravicové vlády ale o všem rozhodují socialisté Merkel a Sarkozy. Kapitalismus umí budovat jedině čínští komunisté a jedinými správnými pravičáky jsou naši absolventi komunistických škol, bývalí svazáčtí funkcionáři a neúspěšní žadatelé o členství v KSČ. Holky a kluci, nevím, zda by z vás měl větší radost Kafka, nebo Hašek..:o)) "

To by mohlo patrit i k soudruzce Konecne...
sax 21.02.2012, 17:10:32 [cenzore] [kill]

[67]  uf, zapomněla jsem dodat tu větu soudružky Konečné

"Velmi mi vadí, že na podniky vyvíjíme takový tlak, i když se na zhoršeném ovzduší podílejí jen ze třetiny. Proč nejsme tak tvrdí i na domácnosti, které mají na špatném vzduchu úplně stejný podíl?"
Míša 21.02.2012, 17:12:56 [cenzore] [kill]

[68]  jo, ten Sladký to tam píše a solí dobře,

a to, co cituješ, saxi, to by mohlo patřit i k fandům leckoho jinýho.
A mimochodem, mně zas velmi vadí, když je tendence, zase něco hodí na jednu ženskou, která to zasymbolizuje za všechny, to je jak s tou babkou Brožovou- Polednovou.
Rozdíl tu jistě nějaký je, ta BP je téměř nad hrobem, Konečná tak říkajíc v rozpuku, a téměř taková něžná blondýnka.. no míním, že na ty mívají bijci (pak) obzvláště spadeno.
Míša 21.02.2012, 17:23:46 [cenzore] [kill]

[69]  ještě k té [66] a té citaci,

no to popsal přesně to stádium popření,
zde teda ze strany pravicových fandů
- když se to šine do kopru a někdo dělá to něco blbě, znamená to, že ten někdo není pravice,
ale jasně z levice, a chyba systému to být nemůže už vůbec, jelikož pravofandové vědí a znají, co tady bylo minule.. tudíž a právě proto je jim jasné, že teďka je to všetko naprosto dobře, akorát vhodní lidi teda nějak nejsou..
Míša 21.02.2012, 17:36:12 [cenzore] [kill]

[70]  Tož sorry, ale součástí poplatku za odvoz popelnice je taky "odpustek" ve formě poplatku za konečný uložení toho sajrajtu na skládce, nejen náklady na odvoz a obuldozerování. Přírodní zdroje prostě nekonečný nejsou, proto si myslim že je zpoplatnění v pořádku.
Ale hlavní smysl je v tom, že nastal klasickej faul z poslanecký lidový tvořivosti .. Chalupovo ministerstvo dodalo do sněmovny předlohu, která ty enviromentální poplatky na úrovni roku 2002 svyšovalo na úroveň 2012, a ze sněmovny vypadla novela úplně opačná. Tento způsob "pozměňovacích návrhů" se mi zdá poněkud nešťasten. Vono to u tý dotace FvE bylo dost podobný a u licenčních podmínek pro Novu kdysi dávno rovněž, tehdy z toho pošla ta desítimiliardová arbitráž. Dneska jsou to "drobný" ..
jonáš 21.02.2012, 18:20:50 [cenzore] [kill]

[71]  Mmch za tu Novu to taky tenkrát schytala jedna blondýnka, ač neměla se vsunutim těch zrušených podmínek do předlohy nic společnýho, čistě proto, že byla Marvanová předkladatelkou toho původního návrhu, kterej je zpřísňoval. Tak to s těma zástupnejma symbolama prostě chodí.
jonáš 21.02.2012, 18:24:31 [cenzore] [kill]

[72]  A tohodle Havla bude asi taky škoda .. prej má ty rozsáhlý absence v EP doopravdy z důvodu nemoci, jak včera prozradil nejmenovanej Zdroj ..
jonáš 21.02.2012, 18:31:19 [cenzore] [kill]

[73]  vono je to podobný úplně ve všem

- "odpustky" za eventuální zločin (vůči OSE?) jsou součástí ceny kdečeho
- exekutorský zákon (z roku 2001(?) byl údajně zamýšlen jako došlápnutí si na divoké z divokých z let devadesátých
- "antisprejerský paragraf", co má směřovat k ochraně budov či jiných hodnot se použije na Smetanu, který pokreslí kus papíru, kterýžto sám o sobě ničí nejen šaliny, ale i ty budovy a jiné hodnoty.. psychický stav obyvatelstva pak především
- přece to nebudu všechno vypisovat-
od blokového čištění, ze kterého žijí odtahovky přes .. až k.. dosadit si dokáže každej sám.

A Železný se prej vrací, kdesi jsem to viděla.
Míša 21.02.2012, 18:58:04 [cenzore] [kill]

[74]  "A tohodle Havla bude asi taky škoda .. prej má ty rozsáhlý absence v EP doopravdy z důvodu nemoci, jak včera prozradil nejmenovanej Zdroj .."

mně jeho absence neleží ani v patě,
co mi vadí je to, jak "argumentuje"..
Míša 21.02.2012, 19:01:46 [cenzore] [kill]

[75]  tohle teda ještě musím
- Chalupovo ministerstvo z toho naopak od Marvané [71] vychází jako lilie bílá, to je to.

A teda musím i přiznat, že mně to bylo vlastně hned trochu podezřelý, jak to, že ty Lidovky jsou najednou tak vzorné. Že dodaly aj seznam poslanců.. :))
(teďka zas tepou do Benešové omilostněné a Klause, jako že se znají a tak..)

No zkrátka na Chalupu nezapomínat !

http://www.youtube.com...mYlb5JeZq8

aneb jediná pravda pravdivá a vítězové..
tak slizký a tak demagogický projev současně, to se jen tak nevidí a neslyší
Míša 21.02.2012, 20:27:01 [cenzore] [kill]

[76]  "Je čas začít hlídat hlídače"
http://kdohlidahlidace.blogspot.com...

odkaz ležel někde v nějaké debatě, a je to dobrý, všechny kapitolky stojí zato
Míša 21.02.2012, 20:46:35 [cenzore] [kill]

[77]  Dostal pět let za stamilionový podvod a čeká na druhou pomoc prezidenta Klause. Ten mu zařídil odklad nástupu do vězení a teď posoudí, zda udělit milost. Malinův advokát tvrdí, že jeho klient je vážně nemocný, podle vězeňských lékařů si trest odpykat může.
http://zpravy.ihned.cz...potrestali

a z druhého soudku

Soud vyzval výtvarníka ze skupiny Ztohoven, který tvoří pod jménem Roman Týc, k nástupu do vězení. Tam jej v prosinci na měsíc poslal Obvodní soud pro Prahu 7.
http://zpravy.ihned.cz...-do-vezeni

Člen skupiny Ztohoven, výtvarník Roman Týc, napsal otevřený dopis ke svému soudnímu řízení. Pokusil se v něm vysvětlit, proč je absurdní, aby šel za recesistickou výměnu panáčků v pražských semaforech do vězení. Neuspěl. O případ se zajímají organizace sledující ochranu lidských práv.
http://art.ihned.cz...jnem-prostoru
Míša 22.02.2012, 01:55:48 [cenzore] [kill]

[78]  a je to teda něco

Člen skupiny Ztohoven se podle soudu provinil tím, že v roce 2007 vyměnil skla na padesáti pražských semaforech za šablony postaviček v komických či lehce vulgárních situacích. Argument, že šlo o umění ve veřejném prostoru, soud neuznal. Protože do pražských semaforů pasují jedině skla vyráběná výhradně firmou Eltodo, byla vyčíslena škoda ve výši 82 tisíc korun.

Výtvarník ji sice uhradil v plné výši, stejně jako dalších 40 tisíc za následnou exekuci, přidanou pokutu ve výši dalších 60 tisíc už ale zaplatit nechce a proto půjde na měsíc do vězení.

Týc v dopise také uvádí, že vyčíslená částka za pokutu je přemrštěná. Firma Eltodo, která je výhradním dodavatelem skel do všech semaforů v Praze, si podle výtvarníka naúčtovala víc, než je skutečná škoda, aby sama obhájila úctenky, jež už roky zasílá na pražský magistrát.

Týc v dopise upozorňuje, že jej odsoudil soudce Hájek, jehož jméno se opakovaně skloňuje v tzv. kauze justiční mafie a který je sám předmětem trestního vyšetřování.

Vzhledem k divoké minulosti soudního stíhání umělecké skupiny Ztohoven se už o věc zajímají i organizace, sledující ochranu lidských práv.

Týcova kriminalizace je porušením Všeobecné deklarace lidských práv, tvrdí například pražská galerie Dvorak Sec.
"Represivní složky našeho státu postupují v případě Romana Týce v předlistopadovém stylu: nepohodlné umění je nutné umlčet silou, z nepohodlného umělce je nutné udělat kriminálníka," píše galerie v tiskové zprávě, kterou tento týden rozeslala novinářům.

Jako nepohodlného Týce označuje nejspíš kvůli jeho angažmá ve skupině Ztohoven, s níž se trestní orgány v Čechách soudí už roky. Stále například běží soudní proces, v němž může Týc a další členové Ztohoven dostat dva roky ve vězení za to, že kvůli jedné výstavě zfalšovali vlastní občanské průkazy.

Galerie Dvorak Sec v minulosti Týcova díla vystavila a v průběhu soudního řízení dokonce nabídla, že šedesátitisícovou pokutu za výtvarníka sama uhradí.

Týc odmítl. Jak vysvětluje v dopise, než aby prodal vlastní umělecké dílo a uhrazením pokuty přispěl soudu, raději nastoupí trest a "nechá se ponaučit", jak mu ukládá zákon.

"Nechci se ze svého činu vyplatit. Dodnes ho nevnímám jako trestný čin, ani jako přestupek, ba právě naopak. Nezištně, bez nároku na honorář v plném vědomí jsem uskutečnil tento projekt, o kterém jsem přesvědčen, že byl na dobu instalace přínosem pro společnost," hájí se Týc.

Na podobném argumentu vystavěl také svoji obžalobu. Soud má prý vykládat právo se zřetelem k tomu, jak je společností vnímán čin, nikoliv formalisticky. Podle ČTK soudkyně Miklová uznala, že Týcovu uměleckou stránku vnímá veřejnost pozitivně, pokutu mu ale uložila beztak.

Stíhání Týce, které běží na jeho skutečné jméno David Hons, podle galerie Dvorak Sec alarmovalo mezinárodní organizaci Article 19, která dlouhodobě mapuje porušování práva na svobodu projevu.
Míša 22.02.2012, 02:19:10 [cenzore] [kill]

[79]  a s těma zfalšovanýma občankama.. co se dá na to říct.. do banky či nemocnice je dnes třeba ta nová občanka zbytečná, teda nefunkční
viz http://zpravy.idnes.cz..._domaci_hv

ale nejen,
"Stát navíc připravuje změny v databázích obyvatel a až začnou fungovat v praxi, některých informací na občanských průkazech podle Schneiderové nebude třeba.

"K povinnému ukončení zápisu rodného čísla dojde 1. ledna 2020, tedy v době, kdy bude osm let fungovat systém základních registrů a zajišťovat on-line aktualizovaný elektronický přístup k údajům vedeným o občanovi," popisuje Schneiderová. "Systém základních registrů navíc používá jiné identifikátory než rodné číslo a lze tedy předpokládat, že dojde k postupnému utlumování používání rodného čísla pro identifikaci osoby," dodala.

Jenže právě nový způsob tvoření databází a jejich možné spojování vede už nyní k obavám, například ve zdravotnictví. Zákon, který má začít platit už od dubna, totiž umožňuje, aby údaje byly shromažďovány bez souhlasu pacientů a aniž by se vědělo, kdo všechno do jejich dat nahlížel."

- na ty výrazy "stát" připravuje změny a podobné "státočinnosti" su už alergická.. stát sem, stát tam, asi má ručičky nožičky hlavičku a tělíčko, přitom nikdo neví, jak vlastně vypadá a se jmenuje, navzdory tomu, že si ten anonymní stát dělá, co chce

"Stát chce přinutit lékaře, aby do nových registrů zaznamenávali citlivá data pacientů. Od intimních věcí, jako je počet potratů či pokusů o umělé oplodnění, až po typ bydlení, vzdělání, zkušenosti s drogami, rodinnou situaci, vše o zaměstnání, chorobách rodičů a jejich sociálním statusu. Za neuposlechnutí doktorům hrozí až stotisícová pokuta.
http://zpravy.idnes.cz...domaci_brd

že su už zas jinde? ne nejsu, všechno souvisí se vším, a Týc i Smetana do toho přesně zapadají.
Kruciš už zas hodin moc, jenže já teď jindy nemůžu.
Dobrou.
Míša 22.02.2012, 02:51:52 [cenzore] [kill]

[80]  No nevim, mně argumentace Jiřího Havla nevadí, i když je někdy trochu beletristická .. aspoň je to jeden z ČSSD kterej se vůbec snaží argumentovat. Nějak jsem nepochopil kde je konkrétně ta vada v danym przypadku.
Jinak vnitřního nepřítele nám budujou, až se jim od hub práší .. eště najít nějakou tu Anežku a bude vymalováno.
http://www.mediar.cz...pokladnikem/
jonáš 22.02.2012, 09:10:36 [cenzore] [kill]

[81]  [80] To bude běžná alergie, jonáši... :-))
XY 22.02.2012, 09:43:41 [cenzore] [kill]

[82]  no prosím, člověk otevře net, a hned se to na něj sype

Výtvarníka Týce zadržela za napadení stážníka policie
http://aktualne.centrum.cz...trumHP
"Ještě v noci byl obviněn z trestného činu násilí proti úřední osobě, za který mu hrozí až čtyři roky vězení, řekla mluvčí pražské policie Eva Kropáčová.
Podle mluvčí městské policie Jany Přikrylové se muž připletl do konfliktu strážníků s jinou osobou, strážníka napadl slovně i fyzicky. Po výslechu byl obviněný propuštěn."

na idnes to rozvádějí dál

"Incident rozvedla mluvčí strážníků Jana Přikrylová. Podle ní se svérázný výtvarník vmísil do rozhovoru, který v centru Prahy pozdě večer vedli strážníci s řidičkou auta. "Začal se do té situace zapojovat, poměrně vulgárně jim nadával," popsala iDNES.cz Přikrylová.
Strážníkům pak odmítl říci svou totožnost, pak na jednoho z nich údajně zaútočil a bil jej podle mluvčí do hlavy. "Strážník musel vyhledat lékařské ošetření," uvedla Přikrylová. Konflikt pak dořešila přivolaná státní policie."
http://zpravy.idnes.cz...4_krimi_jw

jde to tady vesele..
a hned vedle je tam tohle
http://zpravy.idnes.cz..._krimi_cen
Míša 23.02.2012, 13:39:39 [cenzore] [kill]

[83]  "VIP klienti advokáta Jiřího Teryngela mohou být klidní.

Kdo je kdo

JUDr. Jiří Teryngel
Vlivný advokát začínal v roce 1973 jako prokurátor v Českém Krumlově. Po třech letech se posunul na Generální prokuraturu ČR a později na Federální generální prokuraturu ČSSR. Po roce 1989 se stal vyhledávaným advokátem, jeho služeb využíval např. Tomáš Pitr, Viktor Kožený.

Marko Stehlík
Syn někdejšího majitele Poldi Kladno Vladimíra Stehlíka, později firmu převzala jím vlastněná společnost Bohemia Art. Následně byl pro poškození věřitele odsouzen k 2,5 letům vězení. Čelil i obvinění ze zneužívání informací v obchodním styku a z porušování povinnosti při správě majetku.

Vladimír Mošovský
Slovenský podnikatel zastupoval Technopol a Proomont při vyjednávání se slovenským ministerstvem financí a ministerstvem zdravotnictví.

Juraj Glaser
Bývalý člen představenstva společnosti Letka Team, která podle žalobce nezanesla do daňového přiznání některé příjmy z obchodů z cigaret.
http://web.volny.cz...odl-soud.html

jinak co, když teda i dle soudu Mošovský a Glaser ve vztahu k Letka Teamu zanedbali povinnosti při správě cizího majetku, a dostali tu podmínku a zákaz činnosti, jsou skvělými adepty na prezidentskou milost.
Ale proč s tím tady prudit.
Míša 23.02.2012, 13:51:21 [cenzore] [kill]

[84]  Nojo .. kriminalizace závadových osob, to je osvědčená taškařice. Chvíli buzerovat a nervy povolej ;-)
jonáš 23.02.2012, 14:18:49 [cenzore] [kill]

[85]  ten mediář.cz. jsou zajímavý stránky [80]

ta zpráva o romské straně a uprchlém pokladníkovi byla k mání všude, ani jsem si ji nerozklikla, míním nepřečetla, jinými slovy, neleží a neleželo mi to ani v patě.. stačí-li to takhle.

Nepochybuju samozřejmě ale o tom, že pro bijce Cikánů to byla voda na jejich mlýn. Že miliony a miliardy rozfofrované bílejma a leckdy i tzv. ctihodnejma lítají vzduchem, to roli nehraje.
A nepřizpůsobiví jsou vždycky dobrým terčem.
A nejsou-li bílí, tím spíš. Cikáni žijí z dávek, nepracují a kradou, kdo z bílých přizpůsobivých by se spravedlivě nerozčílil, no že jo.
"Koště a zametat, to jim patří.." četla jsem to kdysi v konimentářích kdesi.


a tohle je taky dobrý

"Místo, kde se v bolestech rodí český bulvár. Očima redaktorů časopisu Maxim"
http://www.mediar.cz...opisu-maxim/
proč mě to nepřekvapuje?

"Lidé v uzavřených prostorách bez trochy soukromí, bez možnosti soustředit se a přemýšlet, zato pod velmi bdělým dohledem. Sachsenhausen? Ne, dnešní kancelářská pracoviště. Stále více lidí pracuje v kanclu u počítače, a stále méně ve fabrikách. Kancelář se však stále více připodobňuje továrnám: velká místnost a v ní nacpaná spousta lidí jako sardinky v plechu. Ovšem aniž by to na rozdíl od sardinek mělo smysl."

- no smysl to zjevně má, akorát teda pro někoho jinýho
Míša 23.02.2012, 14:27:36 [cenzore] [kill]

[86]  "No nevim, mně argumentace Jiřího Havla nevadí, i když je někdy trochu beletristická .. aspoň je to jeden z ČSSD kterej se vůbec snaží argumentovat. Nějak jsem nepochopil kde je konkrétně ta vada v danym przypadku."

a pro kterej konkrétní przypadek máš vlastně smysl? Odkaz na jeho text i komunikaci v [64],
vidím tam nejmíň 3 okruhy orangumentů ze strany páně Havla, tedy "argumentů"..
A neříkej, že ti fakt stačí, že on aspoň teda reaguje.

A argumentací "někdy trochu beletristickou" míníš, jako že je to fikce či teorie čirá, nebo teda argumentace a la "noviny" (?)
Míša 23.02.2012, 14:45:50 [cenzore] [kill]

[87]  Já jen jeden .. "ČR je na prvním místě v EU v krádežích v obchodech. Myslíte, že tam kradou politici?"
Nemá snad pravdu? jakej kmán, takovej pán .. proč se všudemožně protestuje a demonstruje, zatimco tady národ mlčky souhlasí a brblá jen do piva?
Mam na to takovou soukromou sociologickou teorii .. protože by tam průměrnej ovčan chtěl sedět sám a inkasovat rovněž, ale uznává že to jsou lepší kápa. A doufá že se časem vypracuje na ten správnej level a přikradne si taky.
Viz např. Keller a jeho "tři druhy pravicových voličů" a rovněž kult Jánočíka a Babinskýho.
Vážně to brát vážně nemusíš ..
jonáš 23.02.2012, 14:54:38 [cenzore] [kill]

[88]  a ještě pro saxe,

továrna hore zmíněná mi hned připomněla Tugendhat, teda tu její prohlídku, kterou jsem absolvovala, když jsem byla na základce.
No dřív to na netu k dispozici nebylo, teď už jo, tak mrkni
http://www.tugendhat.eu...l?lang=cz

dole jsou obrázky, pátý od konce je molová komora, spíš teda měli napsat "antimolová komora", no jako teda trezor na kožichy- a stejně na mě tenkrát působila i kuchyně a koupelna, ty v obrázcích nejsou, ale ve virtuální prohlídce najdeš i pohled do kuchyně. A myslím, že tam tenkrát byl i jakýsi nábytek, ne že by to pomohlo, naopak.
Jo a taky to schodiště s tím zábradlím, míním "Schodiště ze vstupní haly do hlavního obytného prostoru" - přesně takhle jsem ho tenkrát viděla, a taky i z toho na mě padla tehdy jakási úzkost, jako že bydlet bych tak nechtěla a nemohla. Ale byla jsem tehdy na té základce, tak třeba proto mě to "průmyslové" zábradlí tak vydeptalo..
No ne, mně ta prohlídka vily tenkrát fakt ovlivnila, na celý život asi, třeba nedávno jsem byla u známých, mají novou koupelnu, a v ní masivní hluboké, hranaté umyvadlo, taky jsem si hned připadla jako v továrně nebo v prádelně nebo kde.
Míša 23.02.2012, 15:14:17 [cenzore] [kill]

[89]  no to jsou dva przypadky, co uvádíš v té [87]
k tomu prvnímu
jo, pamatuju si to, "Češi nejvíc kradou v obchodechů, článků byla spousta
http://www.novinky.cz...rekord.html

tady
http://aktualne.centrum.cz...718059
aspoň píšou, že
"Zhruba 43 procent letošních ztrát připadá na krádeže spáchané zákazníky, 35 procent krádeží mají na svědomí zaměstnanci, 16 procent vzniklo kvůli technickým chybám a pět procent způsobili dodavatelé.
Nejvíce se v obchodech podle průzkumu ztrácí alkohol, kosmetika, menší elektronika, značkové oděvy, DVD, počítačové hry a sladkosti.
To potvrzují i zástupci velkých obchodních řetězců. "Drobní zloději se zaměřují na zboží, které lze snadno schovat do kapsy, tedy zejména cigarety, cukrovinky, alkohol nebo drobnou kosmetiku," uvedla mluvčí Tesco Eva Karasová.

nebo tady http://byznys.ihned.cz...e-z-evropy
tady sice mluvčí sítě obchodů Tesco Eva Karasová úvádí, že "Nejčastěji dojde k odcizení menších věcí, které lze jednoduše schovat do kapsy - alkohol, cigarety či žvýkačky" , ale to je už detail.. nedává to smysl ani tak.
A máš tam i tabulky dole.
Míša 23.02.2012, 15:35:52 [cenzore] [kill]

[90]  Antimolová komora se napouštěla Cyklonem B? Pokrok je pokrok.
Jo, ty módní umyvadla a vůbec předměty nějak nechápu .. rozumnej design skončil někdy v 60. letech, maximálně sedmdesátejch. Děda by asi tvrdil, že ve třicátejch ;-)
Jinak ta "továrna na maxima" celkem objasňuje i kvalitu výslednýho produktu, ne?
jonáš 23.02.2012, 15:48:28 [cenzore] [kill]

[91]  Diky moc za vilu Tugendhat, Miso.
Muj prvy dojem: socialisticky nabytek z 80. let tam docela sedi :o)
Antimolova komora dobra....ja bych si z toho udelal post- namolovou komoru, uklid pak bez problemu :o)

Vubec jsem netusil, ze to ma takovehle grady, pyk uz chapu i pamatkare.
Tohle bydleni konstruktivisticke burzoasie byl vcelku narocny konicek, v baraku maji vice strojoven, nez obytnych mistnosti.
Take pokojicek guvernantky je mensi nez kdejaka technicka mistnost- ma babicka mela v byte pokojicek pro sluzku a ten byl mensi nez spizirna, bez oken, misto jen na postel, stolek s jednou zidli a mensi skrin. A tak byl ten pokojik i koncipovany, to nebyla zadna nouzovka; sluzka tam ne jen spala, ale bydlela, cele roky...jmenovala se Anda a byla od Plzne.

To mi pripomina Hrabalova Obsluhoval jsem anglickeho krale, kdyz Ditie delal ve Strancickem vyletnim hotylku pro prazskou burzoasii. K obedu meli vzdy nudle, ackoliv ze stolu se vyhazovaly nedotknute pecene husy prasatum. A Hrabal to tam i pochopil: jde o symbol, pripomenuti.

S drivim do lesa: Tugendhat je ze stejneho roku jako Müllerova vila od Loose, ta ale neni tak hezka, interier mi duchem pripomina spise jeste orientalni budoar, nezli technicky Tugendhat:
http://www.mullerovavila.cz....html
sax 23.02.2012, 16:32:47 [cenzore] [kill]

[92]  Vzpomenul jsem si na to, protoze jsem tam sveho casu bydlel (tedy ne v te vile, ale nad ni)...tudiz znam i Müllerovic chudsi bratricky, zde srovnej Müllerojc:
http://maps.google.cz...6,,0,-14.81
a vilu U 5. baterie c. 24:
http://maps.google.cz...25,,1,-2.83
sax 23.02.2012, 16:58:36 [cenzore] [kill]

[93]  [89] Obchoďáky jsou zaměstnanecký "průtokáč". Těm 35% krádeží se nedivím. Zaměstnanci vědí že tam nejsou na dlouho a snaží se přilepšit si tolik kolik toho za tu dobu stihnou. V podstatě ke své "roli" přistupují stejně jako většina poslanců.
Kamil Mudra 23.02.2012, 22:11:11 [cenzore] [kill]

[94]  [91]
Muj prvy dojem: socialisticky nabytek z 80. let tam docela sedi :o)

Zkouším si představit, jak by tohle hodnocení potěšilo Miese van der Rohe.
tresen 23.02.2012, 23:02:04 [cenzore] [kill]

[95]  [91]
Muj prvy dojem: socialisticky nabytek z 80. let tam docela sedi :o)

Zkouším si představit, jak by tohle hodnocení potěšilo Miese van der Rohe.
tresen 23.02.2012, 23:04:38 [cenzore] [kill]

[96]  teda to jsou zvraty

Strážníci Týce napadli, popisuje střet svědkyně
http://aktualne.centrum.cz...;:492}

Prát se začali policisté, řekla Aktuálně.cz Zdenka Procházková (57), které se ve středu zastal výtvarník Roman Týc.

"Šel jsem po ulici a vidím, jak strážníci křičí na plačící ženu v autě," popsal již dříve deníku Týc.
"Spěchala jsem domů, protože jsem se chtěla rozloučit se synem, který odlétal do Španělska. Nemohla jsem projet a to mě rozčililo. Několikrát nám už auto vykradli, a to strážníka neuvidíte, ale odtahy, to je jejich," popsala Procházková.
Vystoupila prý z auta a policistům vyčetla, že místo toho, aby se starali o bezpečnost ve městě, zajímají se jen o pokuty. Strážníci prý reagovali posměšnými poznámkami, aby si hleděla vlastního zaměstnání, a vyptávali se, co dělá.

"Debata pak gradovala, oni měli nějaké řeči, všichni jsme byli vzteklí. Zvedla jsem telefon a volala na městskou policii, jak se ke mně jejich zaměstnanci chovají," popsala Procházková. To prý oba policisty rozčílilo.

Začali si fotit ženino auto a křičet na ni, ať jim ukáže doklady. "Když jim je prý neukážu, tak mě předvedou. To už jsem nevydržela a začaly mi téct slzy." V tu chvíli se na scéně objevil Týc.

Podle mluvčí městské policie Jany Přikrylové Týc jednoho ze strážníků napadl slovně i fyzicky. Týc i Procházková ale mají jinou verzi.
"V klidu jim říkal, ať mě nechají jít, ale oni na něj křičeli, ať je zticha, co je mu do toho a ať si jde po svých. Pak už na sebe začali křičet," popsala řidička.
Policisté pak údajně začali do Týce strkat a zatlačili ho přes ulici k autu. "Začali ho bít, tak jsem znovu volala na městskou policii, už jsem byla hysterická. Pak ho strčili do auta a jeden z nich ještě křičel, že to prase mu poplivalo brýle, že si musí dojít na testy, jestli se něčím nenakazil," dodala.

Co se dělo v autě, už ale neviděla. Popřela, že by fyzickou potyčku vyvolal Týc. "On je rozhodně nenapadl, vyprovokovali to oni. Připadalo mi, že si chtějí vybít zlost," popsala situaci Procházková.

"Rozhodně popírám, že bych nějakého městského strážníka nebo policistu slovně nebo fyzicky napadl," potvrdil její verzi Týc.
Procházková dodala, že si je vědoma, že konflikt se strážníky vlastně vyvolala, a že toho lituje. "Jsem ráda, že se mě zastal, ale vyčítám si to. Měla jsem se na to vybodnout a jet pryč, je to stejně marný boj," posteskla si.

- dávám to sem, články někdy později bývají k nenalezení, mám tu zkušenost
Míša 23.02.2012, 23:18:25 [cenzore] [kill]

[97]  No, saxi, tam je nutné si uvědomit, že ač jsou ty vily ze stejného roku, jedná se v podstatě o dvě rozdílné generace architektů - a v podstatě i dvě naprosto rozdílné kultury. U Loose, který byl přes své anglofilství přece jen odkojený rakouským mocnářstvím, je znát jakási větší usedlost až taková interiérová buržoazní uprděnost, přesto si myslím, že celková organizace Mullerovky je o řád lepší Tugendhat, kde je - jak trefně podotýkáte - věru dobrá polovina stavby obětována sklepům, vzduchotechnice, prádelnám etc. - svého času to navíc bylo dost neobyvatelné místo: věčně přehřáté nebo vychlazené. Ta budova byla už tehdy spíš symbol.

(a mimochodem ti Tugendhati byli docela zapálení komunisti .))
Winter 23.02.2012, 23:36:43 [cenzore] [kill]

[98]  "ta "továrna na maxima" celkem objasňuje i kvalitu výslednýho produktu.."

no ba
"Zaměstnanci jsou neustále pod dohledem členů vedení, kteří sedí za půlkulatými stoly uprostřed. Vedení je nejen pozoruje zvenku, ale každému může nahlédnout do počítače na to, co právě dělá. Pochopitelně vás může hned zavolat a hovořit s vámi. Plochu počítače přitom podle redaktorů může kdykoli promítnout na velkou obrazovku v sále, takže vaši momentální činnost vidí nejen vedení, ale všichni. Zvlášť je to dobré, když pracujete na zásadním článku o milenci Ivety Bartošové."

- a jak je to dobré, když pížeš o nějaké nezásadní blbosti, třeba o tom, že stát prodává pozemky pod cenou.. to jsem kdesi četla, a úplně mě to nadzvedlo, ale když třeba sedíš sám v kamrlíku, a máš fajn šéfa, můžeš psát třeba jinak, a vyjdeš i s jiným titulkem, třeba že "Kalouskův úřad prodává pozemky v pražské Šárce pod cenou"
http://www.tyden.cz...u_204082.html
jindy se to otitulkuje takhle
http://www.prvnizpravy.cz...003513e
jako že teda "MF prodává hluboko pod cenou pozemky v Dejvicích"
aby ses nakonec (už v 10:18 téhož dne) dočetl, že "Úřad prodával pozemky pod cenou, Kalousek to zarazil" - o vyhlášení této veřejné obchodní soutěže ani o zadávacích podmínkách nebyl totiževá informován..
http://aktualne.centrum.cz...703384
Míša 23.02.2012, 23:38:02 [cenzore] [kill]

[99]  ač jsou ty vily ze stejného roku, jedná se v podstatě o dvě rozdílné generace architektů - a v podstatě i dvě naprosto rozdílné kultury[97]

Nebal bych se rici, ze se jedna o dve naprosto rozdilne vily, Wintere :o)
sax 23.02.2012, 23:50:32 [cenzore] [kill]

[100]  Jo, to je docela možný, good one .)
Winter 23.02.2012, 23:56:42 [cenzore] [kill]

[101]  no a "pod dohledem" jsou jak zaměstnanci obchodů, tak zákazníci.
Teda kdyby zaměstnanci hypersuper kradli, ani bych se jim nedivila, za tu tupou otročinu peníze za ni.. jenže jsou právě pořád sledovaní, že jsou tam všude kamery přece víme, a tuhle o tom kdosi psal na aktuálně, a v zahraničí to prý mají vymakaný už tak, že šéf leží u moře, a když se mu zachce, může sledovat své zaměstance, jako kdyby stál rovnou u nich.

No ale totéž prý jde i u nás, dotyčný, co o tom psal, to ví, protože se občas do té "sledovací místnosti" taky dostal, resp jí musel projít.
No dá se sledovat tak, že vidíš každou drobnost, každé hnutí obličeje.

Tak mi vysvětli, kdy a jak můžou ti zaměstnanci a zákazníci takhle mocně krást.
A hlavně mi vysvětli, proč tenhle argument, že "lidi (nepolitici) kradou" ten Havel teda použil..
No ne, pikantní je, že končí svůj článek slovy "Za to, že krademe, ale nemůže Evropská unie." A pak z toho ty politiky v komunikaci s lidma nakonec všechny vyzuje.. co se k tomu dá říct?


[93] Ti poslanci jistě pod dohledem kamer jsou, ale co z toho, jejich krádeže probíhají vesměs "demokraticky" , tedy demokratickou cestou.. a když jde o loupeže pořádné, kamery je u toho nesledují.. A i kdyby jo, nic se neděje.
No jak se říká
- když ukradneš v obchodě chleba, jsi zloděj, když vykradneš banku, jsi hrdina, či rovnou úctyhodný občan.
To je starý pořekadlo, já ho znám z jedné knížky z první republiky.
Míša 24.02.2012, 00:02:53 [cenzore] [kill]

[102]  Ale v zasade bych rekl, ze Tugendhat by v Praze vzniknout nemohla, ze je tam na ni malo prostoru a to i dusevniho :o)
Müllerova vila mi prijde jako tank s pruzory, je to nepovedena mocenska projekce, namisto utoku je tam obrana :o) Mozna to bude proporcemi:
V sobotu jsem byl sankovat :o) v Bergünu a tam jsou jeste "ciste" kousky:
http://www.fotocommunity.de...46963
A nektere, byt jiz prestavene a upravene, jsou velke jak krava:
http://maps.google.ch...=po-2857070
sax 24.02.2012, 00:13:12 [cenzore] [kill]

[103]  a k vilám.. no trochu stejné jsou možná v jedné věci,
přečetla jsem si, že

"Na výtky, že dům je navenek příliš strohý, Adolf Loos, nepřítel ornamentalizace odpovídal, že staví pro obyvatele domu a nikoliv pro kolemjdoucí. Funkčnost domu jako celku byla několikrát zpochybněna – když se do garáže zaparkovalo auto, bylo výfukové plyny cítit po celém domě a sám František Müller se udusil při přikládání do kotle."

a to teda zvenku ta Loosova, teda Müllerova vila vypadá ještě aspoń jako dům, když se člověk koukne, jak vypadá ta Tugendhat z ulice, tak to je fakt garáž a jakási bouda k tomu.
No a jistě, proč by se měli kochat pohledem ještě kolemjdoucí.. Naopak, zvenku, tedy z ulice se vila tváří skromně až nudně obyčejně, takový nic moc, její krása je upřena do zahrady.
Taky se to dá říct tak, že navenek, pro kolemjdoucí z ulice či obyvatele čtvrti to není honosný přepych navenek- přepych, tedy pěkně drahé hodnoty mají být a jsou ukryty uvnitř ;)
Míša 24.02.2012, 00:17:24 [cenzore] [kill]

[104]  [101] "Tak mi vysvětli, kdy a jak můžou ti zaměstnanci a zákazníci takhle mocně krást."

"Nejoblíbenější" jsou dvě metody:
1) Rodinnému příslušníku se nezapočítá celý nákup.
2) Použije se zákazníkem odhozený paragon, podle něj se vybere z regálu zboží a při odchodu z práce se předloží na důkaz že zboží již bylo zaplaceno.

Také jsem si vždy myslel že ti "strážci" motající se poblíž pokladen jsou tam kvůli zákazníkům :-)

Kamery (respektive jejich obsluha) v obchoďáku nevidí všechno. A v parlamentu teprve ne.
Kamil Mudra 24.02.2012, 00:18:28 [cenzore] [kill]

[105]  Tugendhat ma proste rasu, Loosovka ne, ta je zvlastni jen tim, ze se zachovala :o)

"Brnenske" dusevni :o) podminky ma Zbraslav a v ni Vancurova vila:
http://img.aktualne.centrum.cz...pg
Ci podolska Langerova vila:
http://www.slavnestavby.cz...angera
Ci Gibianova vila v Bubenci (autor Krejcar stejny jako u Vancury):
http://www.stavbaweb.cz...n-b1a.jpg

To jsou tri puvodne mimoprazske lokality, kazda se svym Spicberkem :o), stejne jako Brno.

Tucek, Slajs, stejne chyby, stejne znamky (c) Marecku, podejte mi pero!
sax 24.02.2012, 00:29:44 [cenzore] [kill]

[106]  A co se na dobrou noc Tyce tyce :o), tak nemam nervy to cist.
Mame v prazske ulici takoveho zakrsleho, uchylneho skreta, co si jeste v 25 hral s drevenou puskou, lezl po strese a delal pif-paf, ted chodi neustale v maskacich a nikdo onem nic nevi, protoze nemluvi a nezdravi.
A tak si tak jdu Prahou a hopla! proti me skret v uniforme mestskeho straznika. Hned jsem si rekl...jak ten mohl projit psychotesty...
Treba ty psychotesty ale sam koncipuje, dneska je mozne vsechno...
sax 24.02.2012, 00:47:23 [cenzore] [kill]

[107]  tady jsem našla ještě zajímavý krátký film, je teda v němčině, ale i tak je určitě srozumitelný..
http://www.youtube.com...eKYuFE-W6Y

a je to zajímavý moc, i ten komentář,
i třeba že skleněná stěna vede permanentní dialog přírody s architekturou.. ano vede, a pohled do zahrady je nádherný, a málem má člověk pocit, že pokoj v té zahradě přímo je, akorát ten člověk mi v tom domě imo pořád nějak přebývá.. (a taky nevím, co by říkal Mies na otisky dětských ruček na onyxové stěně :) - ta v každém případě žije a bude žít svůj život i bez lidí. Dům stroj si poradí sám, s trochou údržby.

No říkají tam, že majitelé, takto jüdische Fabrikanten, odešli s nástupem Hitlera do Švýcarska a poté do Venezuely, ač si přáli žít v domě, jehož, a jemuž, charakter vtiskl Mies van der Rohe, celý život. Ba právě, to vtištění je cítit z každého místa.
Taky si pamatuju, jak nás ta paní, co nás tenkrát prováděla, upozorňovala, že každý předmět, tedy i židle a tak, vše má své přesně dané místo, a když se s tím pohne, vytříbená geometrie prostoru se poruší.. no měla recht, to ví každý.
A taky zná každý z minula ty parádní pokoje, či jak se jim říkalo, chtělo se mi napsat Gaststube, ale to snad ne, už mi to nemyslí, nemůžu si vzpomenout, no ten onen pokoj, co byl vždy naklizenej, parádní ubrus na stole naškrobenej, nejčastěji háčkovanej, a připravenej na vzácnou návštěvu, zatímco rodina žila v kuchyni, obytné tehdy, jak jinak, nebo po jiných pokojích.
Takhle to dělaly dlouho moje babičky, obě vlastně, pak to vzdaly, pod náporem teda.. bydlelo se všude :))
No a že tě nepřekvapuje, že nás tam tehdy na tu prohlídku nahnala socialistická škola, míním socialistická škola v době normalizace.

A ten nábytek, co byl tenkrát v kuchyni v Tugendhat v kuchyni, to byl takový ten starý "měšťanský", pro děti vysoký, a oblý, no takový ten, co ho nemám ráda.. Já ti za to nemůžu, podobný měl prastrýc, bratr mojí babičky, ale nejen nábytek, i ten jeho dům na Lerchové byl takový podobný, mně nepříjemný, byla jsem tam jednou, a víckrát mě tam nikdo nedostal, ta kulatá okna s křížem třeba, nevím, proč k tomu mám takovou nechuť..
Míša 24.02.2012, 01:39:51 [cenzore] [kill]

[108]  a ještě něco popisu

"Přestože kubismus a rondokubismus prosadil zásadní změny oproti historizmu, skutečnou revolucí v architektuře je až funkcionalismus.
Jeho zásady formuloval v českých zemích klub architektů v časopise Stavba již v roce 1924 a stejně jako všichni světoví funkcionalisté v něm i naši čeští požadují od architektury úplné odstranění vnějšího dekoru a důsledné sledování funkce stavby při jejím projektování, uplatnění čistých a jednoduchých linií, využívání moderních materiálů (např. železobeton, válcované železo, sklo apod.) a přiznání vnitřního uspořádání prostoru ve vnější podobě stavby.
Typické jsou však pro něj i čisté bílé fasády, popř. masy cihlového zdiva v odhalených železobetonových skeletech.

Funkcionalismus našel neobyčejně široké uplatnění. Nabízel totiž nejen ekonomické a nanejvýš praktické řešení pro veřejné stavby, tj. pro veřejné a firemní budovy, banky, obchodní domy, kavárny a kina, ale i pro školy, sokolovny (tělocvičny), pohodlné činžovní domy (často již s výtahy, garážemi a terasami) a noblesní vily.
Ve svém tvarosloví se přitom funkcionalismus často inspiroval např. i prvky z lodí či letadel – terasy připomínající paluby parníků, kulatá okna, kovové trubkové zábradlí apod. Již méně se ovšem funkcionalismus snášel s církevní architekturou. Její funkcí je totiž přece jen působit na člověka niterněji a symbolicky, což je jen těžko dosažitelné bez jakékoli dekorace. Funkcionalistické kostely působí proto často chladně a neosobně."

-zajímavý je, že teda u kostelů to působí chladně a neosobně, ale u domů to má být v pohodě ? Tam se chlad a neosobnost snáší líp?

No a právě, všechno to, co tam zmiňují, ten parník, nebo teda to letadlo?, to je mi u domu
nepříjemné
- terasy připomínající paluby parníků
http://www.gjb-spgs.cz...rni/22.jpg

- kulatá okna http://www.gjb-spgs.cz...rni/23.jpg
(ještě hůř vnímám ta se šprušlemi ;)

- no a to kovové trubkové zábradlí
http://www.gjb-spgs.cz...rni/24.jpg

Tak nevím, jestli já jsem nebyla v minulým životě cestující na Titaniku :))
A proč to právě takhle tenkrát navrhovali..

A když je to hranatý všechno ještě, jak ukazuješ ve [105].. no takových domů tady po Brně je dost.. hodně v Jiráskově čtvrti a přilehlým okolí, teda dnes v Masarykově čtvrti, ač se jí stejně pořád říká mezi lidma Jiráskova, paradoxně na Jiráskové, tedy v Jiráskově ulici míním, ta je zas úplně jinde, tak tam stojí zas úplně jiný domy.. :)
Míša 24.02.2012, 02:20:32 [cenzore] [kill]

[109]  považovat politický bilbord za veřejný majetek a nadsait ho nad lisdkou svobodu je ubohé. Bohužel nic překvapujícího od poskoků ODS. S výrokem že pan Langer je gauner se naprosto ztotožnuji.
morganf WWW 26.02.2012, 10:49:16 [cenzore] [kill]

[110]  No potěšit by ho to rozhodně mělo .. nikde jinde ve světě se přece nerealizovaly konstruktivistický ideály tak masově, jako v panelákový výstavbě .. včetně montovaných jader a standardizace zařízení ;-)
jonáš 26.02.2012, 14:23:36 [cenzore] [kill]

[111]  No a ještě se vrátim k té [89] .. na detailech nesejde. On tim pan Havel toliko stručně a lapidárně vyjádřil to, co je rozkecáno například tady http://www.blisty.cz...t/62465.html -- tedy že naši největší nepřátelé a škůdci, "oni" jsou vlastně "my". Jestli kradou zaměstnanci nebo turisti je mi celkem jedno ;-)
jonáš 27.02.2012, 10:43:02 [cenzore] [kill]

[112]  jak se může najít na světě idiot, kterej kreslení tykadýlek na politický plakáty nazve vandalství, a souhlasí s tím, že za to má někdo sedět v base, fakt nechápu, jediný co chápu, že je na světě asi hodně idiotů,
poslat do vězení za to, za co do vězení posílal Hitler i Stalin, je hrubá chyba, která totálně současný systém zdiskredituje, jde-li to ještě..po exekutorských orgiích..
tomm 01.04.2012, 21:29:03 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: