pátek, 21. října 2011
Komentáře
[1]
Jinými slovy: "Proč bych plašil špačky když mám na zahrádce krtka".
"Pivo, cigarety apod. by samozřejmě musely být explicitně z hotových jídel vyloučeny."
Pochopitelně. Ani pro jedno či druhé neplatí směrnice EU, že nesmí být ohříváno déle než čtyři hodiny :-)
Kamil Mudra
22.10.2011, 04:06:45
[2]
Především je velice trapné, že vláda údajně demokratického státu vůbec řeší takové pitominy, jako jsou stravenky. Mělo by to být výlučnou záležitostí zainteresovaných, tedy zaměstnanců, zaměstnavatelů a příjemců stravenek.
idol
WWW
22.10.2011, 06:21:47
[3]
Kdyby stravenky přinášely lidem vůbec nějakou přidanou hodnotu, tak by nepotřebovaly státní podporu.
Stravenky jsou tak jen dalším korupčním nástrojem zabaleným do ušlechtilých motivů.
SPF 30
22.10.2011, 06:32:35
[4]
Kromě toho není žádný důvod, aby 70 % zaměstnanců dotovalo z daní stravenky zbylým 30 %.
SPF 30
22.10.2011, 07:03:10
[5]
[2] Vláda navrhla zrušit daňové osvobození stravenek. Víc se tím nechtěla zabývat.
Ale odbory spustily takový poprask, jako by zaměstnancům brali polovinu mzdy....navíc to prezentují, že vláda ruší stravenky, což není pravda.
Jan Dvořák
WWW
22.10.2011, 08:56:33
[6]
Jo, popravdě si taky myslím, že je to spíš tupost odborů než vlády, která jen dělá, co umí nejlíp: všechno kurvit.
Neví někdo, jak je to s participací odborů v hnutích jako Rozhořčení a Okupace WS? (Vím, že v Řecku se odbory angažují, ale to může být dáno i specifickými podmínkami.)
Winter
22.10.2011, 10:21:07
[7]
Demonstrace ProAltu je zřejmě větší než oficiálními médii deklarovaných 300 osob, tak pisi Blisty.
Byl tam nekdo, kolik to bylo doopravdy?
Podle meho plati slova "mych" socek: nejsme zadne socky!
Zadat si s nejakou demonstraci je dehonestace a cim nize jste na stupinku, tim za vetsi potupu to berete, nakonec se na ProAltovskych demonstracich sejdou jen tri: Halik, Keller a Dolejs, tedy ti, co jsou na tom vyborne :o), ale nevylucuji, ze nekde za nimi, v priseri pruchodu se bude krcit jeste par intelektualu.
Boze, to jsme to dotahli daleko...
sax
22.10.2011, 16:42:45
[8]
"Byl tam nekdo, kolik to bylo doopravdy?"
Právě v TV hovořili o 4000. Řekl bych že to odpovídá skutečnosti. Asi byli lépe vidět protože průchody byly skoro všude zavřený. :-)
A je to jistě více než 3, takže, saxi, hlavu vzhůru :-)
Kamil Mudra
22.10.2011, 19:06:39
[11]
Nevidím nejmenší důvod, proč bych měl ze svých daní platit na nájem někomu, kdo má lepší bydlení, než já, když si jej nemůže dovolit. Co přijde dál? Budeme platit dluhy, benzín a prostitutky těm, kteří přijdou o práci a nebudou si je moci dovolit?
SPF 30
22.10.2011, 20:36:55
[12]
Proč budeme? Už platíme a ti, co mají to lepší bydlení, si to rozkrádají.
severočech
22.10.2011, 21:03:10
[13]
Na dnešní demonstraci v Praze bylo asi 3000 lidí.
Katastrofa
A já se ptám:
Kdo z vás tam byl?
... a pokud jde o mé kolegy, starosty a místostarosty v prvních a druhých největších městech krajů -
Kolik jich mají strany (zejména ve Slezku a na Moravě), jejíchž předáci na demonstraci vystoupily (ČSSD, KSČM, Zelení, jejichž zástupce Liška byl ale vypískán)?
A kolik z nich se aspoň zúčastnilo - nebo aspoň starostů a místostarostů okresních měst, abych laťku aspoň snížil a okruh zvětšil) ... ?
A ČSSD?
Jistě Sobotka, Dienstbier mladší, pár poslanců a aktivistů - málokdo z mých kolegů, nikdo z hejtmanů (pokud jsem byl schopen posoudit), zřejmě žádný haškovec ...(pokud jsem byl schopen posoudit) ...
astream
23.10.2011, 00:05:49
[14]
Lidé chodí dělat politiku do ulic teprve tehdy, když vidí, že to dál nejde. Proto musela skončit totalita - lidé se rozhodli, že dál jako otroci žít nechtějí. Dnes sice lidé nadávají na vládu, a často oprávněně, ale ve skutečnosti si žijí tak dobře, že jsou raději doma, než aby se namáhali vstát. Proto si musejí odboráři účast lidí na svých akcích kupovat. Každá demonstrace proti vládě s tak ubohou účastí je tak jen důkazem toho, že lidé jsou se svou situací spokojení a nemají důvod ji měnit.
Nadávání na vládu už patří ke koloritu české nátury, který pro sebe kanalizovala naše levice. Krásně se to poslouchá, ale při první příležitosti komunisté podpoří kandidáta ODS na prezidenta, nebo dokonce přes své sliby uzavře ČSSD přímo koalici s ODS na pražské radnici. Kdo jim pak může ještě věřit, že ty své nadávky vládě myslí vážně a že se nejedná jen o tradiční levicové PR?
Nepřekvapí, že jediné, co se na takové demonstraci dozvíme, je, jak je tato vláda špatná, protilidová, nedemokratická, nelegitimní, jen pro horních deset tisíc a jak to myslí levice s námi dobře. Proč na takovou demonstraci chodit, když se nedozvíme ani náznak nějakého řešení? Nadávat na vládu můžeme i na internetu. Pak to ale dopadá tak, že když se člověk na internetu zeptá, jaké lepší řešení levice nabízí, tak najednou všichni ti papoušci politických proklamací dělají, že otázku přehlédli...
SPF 30
23.10.2011, 03:27:08
[15]
Nechci vám sahat do svědomí, SPF 30, ale tohle je moje tribuna, ne vaše. Když chcete šířit své názory, postavte si svoji a čiňte tak u sebe. Pište tak, že vám to budou lidé číst, a vychovejte si vlastní publikum. Ale to ne, to smrdí prací a rizikem, že? Vy raději budete parazitovat na mé publikační činnosti a krást můj prostor a mé publikum. Prostě demokrat, liberál a zřejmě i slušný člověk každým coulem. Jinému bych to nepsal, ale vy, že máte pořád plnou hubu okrádání když přijde řeč na to, že že daně se mají platit, byste to vědět měl.
[16]
Podle mne jsou stravenky vhodná vedlejší gesselovská měna a protože je už navíc zažitá, téměř přirozená, jenom blbec nebo pravicový ekonom ruší něco, co je penězi sui generis, ale nemá neomezenou platnost a musí být v jisté lhůtě vydáno ...
... jak říkám jen blbec nebo ekonom něco takového ruší v době, kdy nerovnost stoupá a na úkor společenské většiny směrem k bohatým neustále přirůstající vrstvy peněz (na těch předchozích vrstvách jejich peněz) se čím dál hůř rozpouštějí v reálné produkci saturované ekonomiky - oproti době, kdy taková koruna byla ještě v rukou někoho z většiny ...
A ejhle - ono tu něco už dávno zažitého funguje malinko v prospěch řešení základního problému kapitalismu a přesto se najde idiot, který chce zrušit to současné (nezvyšované) zvýhodnění tohoto užitečného nástroje ...
astream
23.10.2011, 10:22:16
[17]
[16]Blbec, nebo ekonom, to přece může být jedna a ta samá osoba. A zhusta i bývá.
Narážíte přesně na jádro pudla (či lépe jedno z mnoha pudlích jadérek moderní komplexní ekonomiky), Astreame, totiž na podceňování reálné ekonomiky a přeceňování finančního průmyslu. Nikdo nechce vyrábět, nikdo nechce spotřebovávat, nikdo nechce investovat a místo toho velcí kapitáloví vlastníci akumulují další další, vzhledem k svému objemu
neumístitelné prostředky - a tím se ekonomika brzdí a nastupuje (riziko) recese. Řeči o tom, že nízké zdanění bohatých podpoří ekonomiku, jsou jen takové kecy na neděli, protože realita je jiná: bohatství se hromadí, do ekonomiky se nevrací, a když už, tak neexistuje záruka, že se vrátí do té ekonomiky, ze které bylo díky nízkým daním vysáto.
[18]
Reálná ekonomika je důležitá, ale finanční segment dnes bohužel reálnou ekonomiku tvrdě válcuje. Finance se staly dominantním segmentem.
Jan Dvořák
WWW
23.10.2011, 13:37:47
[19]
Také jste se dívali?
http://www.ceskatelevize.cz...cast/
Jacques Rupnik, Václav Bělohradský a Pavel Kysilka, hovořili v, pro média, "méně tradičním duchu".
Kamil Mudra
23.10.2011, 17:30:47
[20]
Tribune, když už tak hezky umíte pojmenovat co je vaše a co ne a když se tak perete za svůj "majetek", který vám jednak nikdo nebere a jednak ani není váš, ale serveru bloguje.cz, nepřijde vám zvláštní natahovat ruku po majetcích druhých? Víte, Tribune, já žádný blog nemám, protože nemám na rozdíl od vás potřebu někoho vychovávat. Ale diskuze na vašem blogu mi přináší mnohem větší mezní užitek než vám, a proto mám podle vaší logiky na diskuzi nárok i za použití síly (což nemám v úmyslu). A nebo ta vaše logika platí jen tehdy, pokud vy jste příjemcem a ti druzí plátcem?
Váš prostor bych si nikdy nedovolil krást. Diskuze jsou obvykle k diskutování. Pokud jsou vaše diskuze jen pro opěvování vašich článků, tak jste to měl uvést.
SPF 30
23.10.2011, 23:09:31
[21]
Hele SPF..
Vy nemáte potřebu někoho vychovávat ? A podíval jste se do zrcadla co právě děláte ?
Zajímavé že když to potřebujete, tak majetek druhých není jejich že....ale běda jak se sáhne na vaše..
Brumla
24.10.2011, 11:21:31
[22]
No pokud už "pravičák" přizná, že mu něco přináší "mnohem větší mezní užitek .." tak je nejvyšší čas mu to pořádně "zdražit", ne? Každýmu jeho oblíbenou medicínu ;-)
jonáš
24.10.2011, 11:54:48
[23]
ještě k těm stravenkám:
Kdyby Vám někdo nabídnul: Dej 1000 Kč a já ti za to dám poukázky podobný penězům, v úplně stejné hodnotě taky 1000 Kč - ale tyto poukázky budou - na rozdíl od tisícovky korun, kterous mně za ně dal - platit jen omezenou dobu, ...
... tak není žádný důvod, abych tyto poukázky koupil ...
Stravenky musí být daňově zvýhodněná záležitost, aby mohla sloužit parametricky jako něco, co roztáčí koloběh - aby byla volena zaměstnavatelem a užívána značnou částí veřejnosti.
Má to gesselovský efekt (Silvio Gessel a jeho stárnoucí peníze) a ekonom by si toho měl vážit - a ne to demontovat
astream
25.10.2011, 11:55:45
[24]
Poslouchal jsem debatu na TA3 ke snaze zrušit stravenky na Slovensku, jeden z argumentu proti bylo, že jsou všude v civilizované Evropě, navíc za jejich zachování horovala představitelka malých podnikatelů (i ti je tam můžou využívat), argumentace byla v podstatě stejná jako u nás. Odpor proti zrušení stravenek je tam tak velký, že to zřejmě neprojde, zvlášť když je před volbami.
che
26.10.2011, 12:11:38
[25]
Navíc velkejm firmám by museli dodanit závodky do ceny obvyklé a zaměstnancům to skrouhnout jako nepeněžní příjem, jinak budou protim malejm ještě víc zvýhodňovaný. Takže to že řvou menší podnikatelé (bez vlastní závodky) je logický.
jonáš
26.10.2011, 13:21:21
[26]
[21] Brumlo, o jakém Tribunově majetku to zde prosím hovoříte?! Víte vy vůbec, co je to "majetek"?
[23] Trochu vám uniká skutečnost, že občané dají za ty stravenky v hodnotě 1000 Kč vždy nejen oněch 1000 Kč, ale vždy více, a to ze dvou důvodů:
1. Veškeré státní dotace jdou ze zdaněných zisků občanů.
2. Firmy vydávající stravenky si jejich nemalou hodnotu nechávají jako zisk (každým rokem tak zbytečně z naší ekonomiky proudí do Francie několik miliard Kč).
Pokud vezmeme v úvahu, že stravenky dostává jen 30 % zaměstnanců, tak správná otázka pro většinu občanů je:
Chcete ze svých daní dotovat obědy ostatním lidem, kteří dostávají stravenky?
Co byste si asi vyslechli jako odpověď?
SPF 30
26.10.2011, 23:38:34
[27]
Hele mladej, nechcete si fakt zjistit, jak to funguje, než o tom začnete pindat? Můžete začít třeba tady, www.accor.cz .. najdete tam i kalkulačku pro mladý sviště, kolik díkz současnýmu režimu stravenek naopak na zdanění každej měsíc ušetříte daních. Když si najdete po promoci hodnýho zaměstnavatele, kterej nebude línej vám pro ně chodit na poříčí a vyúčtovávat to kalouskovi extra ;-)
jonáš
26.10.2011, 23:43:11
[28]
No jasně, ušetřím na daních! To je panečku argument! Momentálně se mi doma válí 40 stravenek, které musím nějak utratit do konce roku a vím, že se tím opět budu mít jako každý rok problém. Ale hlavně že ušetřím na daních!
Nejlepší na té obrovské daňové úspoře je, že tu daň za nás zaplatí stát a ne my, občané. Kde ale bere ten bohatý stát peníze, se už raději neptám, abych nezjistil, že ty peníze si stát netiskne, takže je musí nejdříve občanovi sebrat, aby mu je pak vrátil v nižší dani. A co je horší, tak ve větší míře je bere těm, kteří stravenky nemají. Jak mám rád tohle vyvracení těch levicových mýtů, jak na něčem ušetřím, když je to daňově zvýhodněné :).
SPF 30
27.10.2011, 00:49:56
[29]
Tak si je neberte, hamoune, to přece neni povinný ;-) a jestli máte pocit, že platíte málo na daních, pošlete kalouskovi nějakou tu jeho zaplacenou složenku :-)))))
Bože, vy ste se tady už vyzvracel dočista naruby .. von někdo "vrací na nižší dani" něco co jinejm sebere? Pravičák jak cep .. a odtedka neviditelnej.
jonáš
27.10.2011, 09:21:52
[30]
SPF, jste úplně, ale úplně mimo - zkuste si o tom Gesselovi něco přečíst, na Outsidermedia si přečíst něco o obci Worgl v době krize, trochu si uvědomit, že náš problém skutečně není přehřátá ekonomika ale naopak ... a vůbec dát si věci do souvislostí, uvědomit si - když nic jiného - aspoň to, že ty stravenky nerušíme v roce 2003 nebo 2004!
Aspoň to!
Píše se rok 2011 a výhledy na daňové výnosy jsou den o ode dne horší.
Něco o tom vím, protože se za týden budu podílet na sestavování rozpočtu druhého největšího města ve svém kraji.
A vím, za kolik přes rok vysoutěžíme veřejné zakázky (2/3 a už taky i za 1/2 projekčních cen) - a pokud jde o komodity při internetových aukcích, což je nejliberálnější možný trh, tam to hraničí se zakázkou na udržení podniku, ne se zakázkou za zisk ...
Ždíme je, co to jde, ale také naše daňové výnosy se neúprosně propadají a na ústředí jsou už prý připraveny záložní alternativní výhledy
astream
27.10.2011, 16:07:30
[31]
Mýlíte se, neruší se stravenky, ale jejich daňové zvýhodnění. Jedná se o jednu z mnohých nesmyslných děr do státního rozpočtu s nulovou přidanou hodnotou pro občany, která pouze zvyšuje korupční prostředí. Stravenky ani jiné daňové úlevy vám daňové výnosy nijak nezlepší, ale právě naopak - jednak připraví ekonomiku o ušlý zisk na stravenkách za zboží a služby s vyšší přidanou hodnotou a jednak stravenky odčerpávají každým rokem několik miliard z naší ekonomiky do Francie, kde sídlí firmy, které stravenkový business provozují.
O klesajících příjmech stát jsem zde již psal slovy Alexandra Tomského:
"Vždyť to byl všude především neúprosný růst státní byrokracie, neúměrné platy státního sektoru, z principu špatné státní zakázky, nejrůznější (eko) i jiné dotace a nekonečný růst zbytečných humanitních vysokoškolských studií, nemluvě o státních dluzích eurozóny a levných penězích, který nakonec přidusil onen nenáviděný trh, jenž to už dnes nestačí všechno živit."
SPF 30
28.10.2011, 04:06:05
[32]
O tom daňovém zvýhodněním stravenek a jejim smyslu jsem už psal shora (23).
Navíc já stravenky nepovažuji za geniální vynález, jehož zvýhodnění se musí NOVĚ ZAVÁDĚT.
Já jen říkám, že je absurdní ho rušit právě v dnešní době (i to zvýhodnění).
A opírat se o fráze neoliberálního fanatického bolševismu, který tak zdatně provozuje Alexandr Tomský, je myslím na Tribunově webu vcelku kontraproduktivní ...
astream
28.10.2011, 14:50:48
[33]
To souhlasím, stačí se opřít o fakta a o prostý rozum, aby člověk pochopil, že daňové zvýhodnění stravenek je ekonomický nesmysl, jež nemá žádný přínos, neboť nevytváří žádnou přidanou hodnotu, který si jako zástupný problém vybrala levice a odbory, aby bylo vůbec za co vládu kritizovat.
SPF 30
29.10.2011, 03:59:13
[34]
A takhle duševní vlastnictví vy chytrej....
Proč chcete mít pořád poslední slovo - že vy jste pořád nejedlý co :)
Brumla
29.10.2011, 11:04:30
[35]
[33] Baže nevytváří žádnou přidanou hodnotu. Proč taky? V podstatě jde jen o to, aby "prostá reprodukce" pracovní síly (teda jen její malá část - jídlo) nepodléhala odvodům a zdanění. O nic jiného u těch stravenek nejde a celkem nechápu, co je na tom ekonomickým nesmyslem. Mi to připadá vcelku logické, bo kdydby byla prostá reprodukce zdaněna (obecně), tak by to v limitě vedlo k vymření.
bara
29.10.2011, 12:06:56
[36]
Reprodukce pracovní síly?
Hmm... zajímavé...
Zdanění reprodukce?
Hmm... ještě zajímavější...
SPF 30
29.10.2011, 19:29:44
[37]
Si myslej, že ti roboti jedou na luft?
Si kdejaký óesvéčko odepisuje aj hajzlpapír do nákladů, tak proč by zaměstnanci měli žrat až z čisté po zdanění?
bara
29.10.2011, 20:00:30
[38]
To, Báro, panu SPF nevysvětlíte.
To, že OSVČ má buď obrovské nákladové paušály nebo to co říkáte, a že povinná pojištění (parafiskály) platí podle výhodnějšího klíče a skoro jak chce ... to všechno je pro lidi jako SPF málo.
... podle všech těch SPF by bylo nejlépe, kdyby podnikatel ani žádné daně radši neplatil ...
Zato stravenky, které nemůžete dát někam do štrozoku, takže o něco více pomáhají realizaci, jsou zločinná záležitost.
SPF zřejmě vůbec nepochopil ani to, o čem jsem mluvil po celou dobu já (já o realizaci, on o jakési přidané hodnotě a přínosu, což je jeden o voze, druhý o koze) a nakonec jste musela přijít Vy s tím svým argumentem (37), který se výslovně nabízí ...
astream
30.10.2011, 12:21:38
[39]
OSVČ coby živnostník bez zaměstnanců, prodávající jen svou vlastní práci, je proti řádnému zaměstnanci zoufalec a druh na vyhynutí...
Janika
WWW
30.10.2011, 13:30:40
[40]
jo je tak, jak Janika píše, OSVČ bez zaměstanců, a zvlášť ten, kdo prodává svou vlastní práci duševní, to je skutečný zoufalec a druh na vyhynutí..
Míša
30.10.2011, 18:12:24
[41]
Astreame, mohl byste prosím citovat mou větu, ze které jste nabyl dojmu, že jsem přesvědčen, že by podnikatelé žádné daně platit neměli? Byl bych vám velmi zavázán, abyste dokázal, že se jen nesnažíte trapně a účelově mi něco podsouvat, co byste mohl vítězoslavně vyvrátit, když nedokážete vyvrátit to, co jsem tu skutečně napsal.
Nákladové paušály pro OSVČ zavedla ČSSD a se stravenkami nemají vůbec nic společného. Někdo má nákladové paušály, jiný zase nemocenskou, dovolenou, víkendy, placené přesčasy, omezenou pracovní dobu, výpovědní lhůtu, atd, atd...
Nikde jsem nepsal, že stravenky jsou zločinná záležitost. Proč si vymýšlíte takové nesmysly? V hospodě po 5. pivu bych to pochopil, ale tady se každý může ihned přesvědčit, že jste lhář.
Za prvé celou dobu není diskuze o stravenkách, ale o jejich daňovém zvýhodnění a za druhé pokud dnes stát přikáže 70 % zaměstnancům dotovat obědy zbylým 30 %, kteří berou stravenky, tak to zločinné být nemůže. Je to nemravné, zbytečné, prokorupční, probyrokratické. Nic víc.
SPF 30
31.10.2011, 04:11:50
[42]
Ale i já mám na mysli daňové zvýhodnění - které je podle mne nesmysl rušit právě nyní.
Slyšel jste SPF Kalouska o tom, že se v podstatě neví, jaká bude míra růstu příští rok ?
Že i to 1% místo 2,5 % nemusí být a může to být ještě míň - a nikldo neví kolik?
A myslíte si, že v této depresní době je to nejlepší řešení zrušit daňové zvýhodnění stravenek a uspořit právě zde?
astream
31.10.2011, 12:38:15
[43]
Právě v době, kdy nikdo neví, jaký bude růst, je tím nejlepším preventivním opatřením zrušení všech daňových úlev.
SPF 30
02.11.2011, 21:16:28
Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).