Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

pondělí, 19. září 2011

Nepřizpůsobiví

Rubrika Noticky

Slovním hitem posledních dní a týdnů jsou „nepřizpůsobiví“, termín označující vyděděnce ze společenského dna, v naprosté většině nezaměstnané a notorické pachatele drobné pouliční kriminality, zhusta se vyznačující asociálním chováním. „Nepřizpůsobiví“ je slovo se silou mocného kouzla, které elegantně přenáší veškerou odpovědnost za všechny problémy, které se na „nepřizpůsobivé“ nabalují, přímo na ně. Jsou to přece oni, kdo se nechce či neumí nepřizpůsobit.

Otázka je, čemu by se vlastně měli přizpůsobovat? Korupci, pasivitě, cynismu, sobectví, zneužívání a vykořisťování, které jsou pro tzv. většinovou společnost de facto normou? Ve skutečnosti jsou ti „údajně“ nepřizpůsobiví přizpůsobení až moc dobře. Nebo jak jinak se chcete přizpůsobit chronické nezaměstnanosti a nezaměstnatelnosti (sic!), než životem na dávkách, či krádežemi?

To jen my si s nimi nevíme rady, a tak je vytěsňujeme na okraj společnosti a předstíráme sami před sebou, až se přizpůsobí (či budou přizpůsobeni), tak problémy zmizí. Přitom vůbec nemáme jasno v tom, čemu a jak by se měli přizpůsobovat; většině by asi úplně stačilo, kdyby tiše a nenápadně zmizeli ze světa, to by bylo přizpůsobení se par excelence.

P.S. Napadlo vůbec někoho, že takoví odbojáři či disidenti byli po čertech nepřizpůsobiví, nebo že naše mýty jsou plné nepřizpůsobivých hrdinů?

Vydáno 19.09.2011, 13:21:00 , trvalý odkaz ,komentáře (51)
Novější příspěvek: Národ sobě
Starší příspěvek: Polemika s jedním jednoduchým konečným řešením

Komentáře

[1]  >Napadlo vůbec někoho, že takoví odbojáři či disidenti byli po čertech nepřizpůsobiví, nebo že naše mýty jsou plné nepřizpůsobivých hrdinů?

Takové věci totiž nedělají normální lidi ale vždy tak trochu devianti:) Proto revoluce požívají své děti, ty se totiž pro normální život nehodí.
cnemo 19.09.2011, 16:07:19 [cenzore] [kill]

[2]  Však už někdo razil logicky správnější název "přizpůsobiví".
jonáš 19.09.2011, 16:10:28 [cenzore] [kill]

[3]  Těmi odbojáři patrně nemáte na mysli ty z III. odboje, že ne?
@Teo WWW 19.09.2011, 16:38:11 [cenzore] [kill]

[4]  A proč by ne, @Teo, takoví Mašínové byli právně vzato zjevně nepřízpusobiví vrazi. Máte něco proti tomu?
XY 19.09.2011, 17:24:08 [cenzore] [kill]

[5]  Ech, postupem času se většina "přizpůsobivých" viditelněji přizpůsobí nepřizpůsobivým a "slovní hit" bude fuč. Už o několik článků níže
http://www.tribun.bloguje.cz...mt_6
jsem psal že minorita nepřizpůsobivých dělá v malém jen to co "úspěšná" část majority ve velkém - jen pojmy se liší aby to počínání majority mohlo být "zákonné".
Celkem nevidím velký rozdíl mezi "nepřizpůsobivým" lichvářem a velice dobře "přizpůsobeným" právníkem který dovede udělat z pár stovkového dluhu desetitisícový (i vyšší) nebo mezi výpalným a "všimným" za přidělení zakázky. Nemluvě o tom že ukradená peněženka mne vyjde levněji než některé "reformy".
V podstatě to "jede" podle modelu: Zabiješ jednoho člověka a jsi vrah - vyhladíš celý národ a jsi hrdinný dobyvatel.
Kamil Mudra 19.09.2011, 17:33:27 [cenzore] [kill]

[6]  Inu, pane Mudro, praví klasik: Jsme jedné krve ty i já...
Případně: Dobrý lov!
Pěkný večer, máte pravdu. :-)
XY 19.09.2011, 17:40:33 [cenzore] [kill]

[7]  To je pochopitelně zase jen politicky korrektní termín, jak obejít, nejmenovat atd. Nad jeho skutečným obsahem nemá v éře falsifikace řeči vůbec smysl filosofovat.
Vodník 19.09.2011, 19:46:19 [cenzore] [kill]

[8]  [8] Nemohu souhlasit, Vodníku. Slova mají pořád význam, i dnes. Děvka není totéž, co dívka, i když obojí znamená žena. To, že se dnes význam slov rozmělňuje a tuneluje je sice fakt, ale ještě to nezašlo tak daleko, aby na slovech nezáleželo.
Tribun [openID] Mail 19.09.2011, 21:05:03 [cenzore] [kill]

[9]  [8] Jak která slova. Slova, zneužívaná v politických půtkách (jako slovo uvedené), jsou k dorozumění už téměž nepoužitelná.
Vodník 19.09.2011, 21:31:04 [cenzore] [kill]

[10]  Vy se považujete za přizpůsobivého, Vodníku?
tresen 19.09.2011, 22:43:10 [cenzore] [kill]

[11]  [10] V jakém slova smyslu? (a už jsme u toho:-(...)
Vodník 19.09.2011, 22:58:28 [cenzore] [kill]

[12]  Říkejme jim tedy Neviditelní, podle lžiDnes :-)
Nebo ještě lépe Nedotknutelní, protože nemusí nic a mohou všechno.
Jacek 20.09.2011, 10:36:50 [cenzore] [kill]

[13]  K thematu předvádí ukázkouvou demagogii pan Pehe: http://denikreferendum.cz...usobivi aneb "Kdyby byly v prdeli ryby..."

Z článku jsem pochopil dvě věci:
1. (Někteří) Romové kradou proto, poněvadž čeští podnikatelští graselové vytunelovali jeden a půl milliardy korun, které teď chybí na sociální projekty
2. To, že (někteří) Romové kradou, není tak hrozné, protože čeští podnikatelští graselové toho nakradli neporovnatelně víc.
Vodník 20.09.2011, 15:29:50 [cenzore] [kill]

[14]  Nechápu, proč označení "nepřizpůsobiví" pro sociální skupiny musí mít nutně jen negativní konotace, a proč je najednou politicky nekorektní je pro sociální skupiny používat. Zejména z historie náboženství jsou známy "nepřízpůsobivé" skupiny, trvající na zachování své etnicko-kulturně-náboženské identity - od třeba katarů po židy. Z téže historie je zároveň zřejmé, že většina je na takovouto "nepřizpůsobivost" alergická za každých okolností, a tedy že tato alergie rozhodně nemá pouze sociální příčiny.
deb 20.09.2011, 15:47:46 [cenzore] [kill]

[15]  [13] Ehm, Vodníku, a co je na těch poznatcích špatně?
XY 20.09.2011, 16:03:42 [cenzore] [kill]

[16]  [15]
1. Označovat za příčinu romské kriminality zlodějnu českých postkommunistických politiků. Mám se znova ohánět kocourem Mikešem nebo Kájou Maříkem?

2. Je pravda, že Železní, Kožení & spol. toho nakradli víc, že by se to mělo řešit a zločinci trestat. Ale je zhovadilost o tom mluvit s nběkým, komu Romové lezou přes plot do zahrady, kradou kola, bijou děti ve škole a vytahujou na něj machettu v hospodě. A nechoďte na mě s tím, že Vám se to nestalo - mně taky ne, a to dokonce mám tady s Romy (a Sintí) častější a bližší konmtakt než mnozí zdejěí přispěvatelé. Ale to video odvedle si taky dotyčný nenatočil v soukromém studiu: http://zivot.lesk.cas.sk...vsi.html
Vodník 20.09.2011, 16:25:50 [cenzore] [kill]

[17]  [14] Jenže kathaři ani židi neběhali po putykách s machettami, nekradli osly a koně a neznásilňovali křesťanské panny. Kathaři a židi byli pronásledováni čistě na základě ideologických předsudků většinové společnosti a její vládnoucí elity. Naprosto odlišná situace od dnešních Romů.
Vodník 20.09.2011, 16:29:22 [cenzore] [kill]

[18]  No v beletrii se při dobrý vůli jistě najde i spousta jiných nosných argumentů ;-)
jonáš 20.09.2011, 16:31:13 [cenzore] [kill]

[19]  Má poznámka mířila spíše k tomu, Vodníku, že na odlišnost (jakoukoli), na kterou není menšina ochotna či schopna rezignovat, reaguje většina alergicky vždy, což poněkud relativizuje argumenty politické korektnosti. A pak záleží jen na nepřizpůsobivé menšině, jak šikovně umí svou odlišnost prodat.
deb 20.09.2011, 16:38:04 [cenzore] [kill]

[20]  Podle toho jakých, Jonáši. Tohle já osobně považuju za velmi silný argument, už proto, s jakou samozřejmostí je to akceptováno generacemi jako všem známá skutečnost a sdílená zkušenost - dokud to nezačal pranýřovat pan Mika, což od něj (vzhledem k tomu, co jsem pravě napsal) nebylo, mírně řečeno, uvážlivé.
Vodník 20.09.2011, 16:39:02 [cenzore] [kill]

[21]  Jinak jsem si nevšim, že by to tam Pehe "označoval za příčinu romské kriminality" .. zkuste si to přečíst v klidu ještě jednou. Srovnávat rozsah a dopady je snad legitimní, pokud chci popsat význam nějakýho problému?
jonáš 20.09.2011, 16:40:36 [cenzore] [kill]

[22]  Tak ono stačí číst dětem Němcovou a Erbena, aby se jeden oklepal jak jsou "generacemi akceptovány" různá vraždění a týrání, že .. Mikeš i Kája jsou taky pohádky, byť umělé. Přečtěte si Gottland, ať se dozvíte něco o českym národě ;-)
jonáš 20.09.2011, 16:42:51 [cenzore] [kill]

[23]  [19] S tím souhlasím. Ale já jsem přesvědčen, že důvodem české allergie na Romy není vůbec jejich odlišnost, nýbrž třecí plochy, které právě ta romská (na rozdíl od židovské třeba) odlišnost způsobuje. A jak jsem jinde napsal, nelze vypustit z úvah ani možnost, že některé kultury jsou odlišné takovým způsobem, že jejich soužití je trvale inkompatibilní: http://discussionspeed.blogspot.com...
Vodník 20.09.2011, 16:45:40 [cenzore] [kill]

[24]  A klíčem .. "Je pochopitelné, že průměrnému občanovi vadí, když mu „nepřizpůsobiví“ ukradnou peněženku, vykradou auto, odnesou měděný okap, nebo když se necítí ve svém bydlišti bezpečně. Ale dokud kritická masa občanstva nepochopí, že jejich sociální problémy budou jen narůstat, a jsou v podstatě neřešitelné ve státě, který je systematicky rozkrádán korumpován stoprocentně „neromskými“ spoluobčany v bílých límečcích, jen těžko se něco změní." .. je samozřejmě to, že ta bílá "elita" udělá cokoli pro to, aby to občané nepoznali, takže bude ten okap a peněženku rozmazávat a "drobný potíže" budování kapitalismu bagatelizovat. A většina ovčanů to sežere včetně kliky od navijáku.
Dobře to Pehe napsal.
jonáš 20.09.2011, 16:46:03 [cenzore] [kill]

[25]  Všechny děti ale vědí - a sami rodiče, kteří ty pohádky čtou, jim to říkají - že vodníci, ježibaby, draci nebo černokněžníci neexistují. Vám říkali ve škole, doma nebo jinde, že cikáni nekradou, že je to jen v té pohádce?
Vodník 20.09.2011, 16:48:13 [cenzore] [kill]

[26]  [24] Nikdo nepopírá lotrovinu vládnoucích. Je ale nesmysl si myslet, že když vyženeme ty zlé ódéesáky, jako jsme vyhnali kommunisty, tak cikáni přestanou krást. Odporuje to historické zkušenosti, vyjádřené v lidové slovesnosti a literatuře! ;-)
Vodník 20.09.2011, 16:50:40 [cenzore] [kill]

[27]  [21] Hned v úvodu:Kdyby byla pouhá polovina z více než tisíce miliard korun, které se kvůli korupci poztrácely jen v posledním desetiletí, investována do komplexní sociální politiky, včetně politiky zaměstnanosti, nemusely by problémy s „nepřizpůsobivými“ existovat.
Vodník 20.09.2011, 16:52:26 [cenzore] [kill]

[28]  No když je to v pohádce, tak to pravda bejt nemože, to je přece jasný, ne? ;-)
jonáš 20.09.2011, 16:53:58 [cenzore] [kill]

[29]  Vodníku, i židovská odlišnost a většinová alergie na ni způsobovala historicky problémy, a řekl bych, že ji mocní využívali a zneužívali přesně stejně, jako tomu dnes je s odlišností cikánskou. "Bílá" elita potřebovala a potřebuje obětního beránka pro manipulaci a zvládání davu VŽDY, a záleží jen na aktuálním složení dotyčné elity, kdo (a proč) bude obětován tentokrát. Přičemž obětí je v tomto případě jak cikánská menšina, tak většinový plebs, kterému je šikovně vnucována vina, a který nese náklady té taškařice.
deb 20.09.2011, 16:55:28 [cenzore] [kill]

[30]  [27] však z těch 500 miliard by se dalo utáhnout lecos. A slovo "nemusely by" ještě neznamená kategorický tvrzení. Prostě to čtete s předem danym záměrem, ne analyticky.
jonáš 20.09.2011, 16:55:49 [cenzore] [kill]

[31]  [29] Nevím. Můj pocit je, že ty středověké pogromy a genocidy měly původ v abstraktním světě, za spolupůsobení náboženského fanatismu, ne v konkrétním poškozování majority příslušníky té menšiny, jako je tomu dnes. Že takových situací elity využívaly a využívají vždy, to na tom nic nemění.
Vodník 20.09.2011, 17:02:53 [cenzore] [kill]

[32]  [30] Zlodějny vládnoucích okradly všechny, tedy těch 500 mld chybí i "bílým". Přesto je manželů Stodolových mezi nimi procentuálně nesrovnatelně míň než lupičů, násilníků a prostitutek mezi Romy, přesto "bílé" děti chodí do školy a obvykle ji i vychodí. A zajímavé je, že Vietnamci se zařídili i bez těch 500 mld, aniž by se chovali tak, jako ti kapitalismem zubožení občané na videu z [16].
Vodník 20.09.2011, 17:08:38 [cenzore] [kill]

[33]  Zrovna u Vás, Vodníku, bych předpokládal větší respekt před těmi "abstraktními" kategoriemi a jejich působením v reálném světě.
A podle mne elity těch situací nevyužívají, ale záměrně je vyvolávají. V praxi pak i tím, jak už 20 let "řeší" cikánský problém, a jak ho medializují. Za pomoci třeba Peheho.
deb 20.09.2011, 17:17:54 [cenzore] [kill]

[34]  [13] Aha, tak jste nečetl toho Peheho dobře, Vodníku. On totiž poukazuje na to, že v posledních deseti letech rozkradli přizpůsobiví bílí něco mezi miliardou a miliardou a půl a tvrdí, že pokud by se za tu dobu ty peníze investovaly do sociálních programů pro Romy, že jsem mohli být podstatně dále, než tč. jsme.
Rozhodně by část z nich asi už nekradla, protože by si mohl vydělávat většinově přijatelným způsobem. to je ten poznatek, který jste docela bystře definoval: "1. (Někteří) Romové kradou proto, poněvadž čeští podnikatelští graselové vytunelovali jeden a půl milliardy korun, které teď chybí na sociální projekty."
Dokonce i pan premiér se tímto bodem řídí, když Šluknovským honem honem slíbil, že jim přidá na 100 míst pro veřejné práce. Asi nečetl toho Káju Maříka a Kocoura Mikeše, vono to bylo v časech jeho mládí celkem vzácné zboží.
Mohl číst řadu jiných knih, tehdy dostupnějších, v nichž ovšem ti Cikáni byli taky kódem pro společenský neřád, to už tak většinová společenství dělávají: když lichvář, tak Žid, když zloděj, tak Cikán, atd. - pokud z nich neudělají statečné společenské vyvržence jako třeba jistý Mácha.
Takže jistě toho až půldruhého bilionu rozkradených bílými by muselo za těch deset let přinést ovoce.
XY 20.09.2011, 17:25:55 [cenzore] [kill]

[35]  PS Vodníku, rozkrade-li si ročně cca 100 miliard, je to za deset let 1000 miliard. Nejsem si jist, ale 1000 miliard je ten evropský bilion, ne?
XY 20.09.2011, 17:31:14 [cenzore] [kill]

[36]  XY

Vydával se tu za vás někdo:


[65] No, nevím, která komunita se dokáže tak dokonale přizpůsobit jakémukoli systému, s výjimkou toho rasově vražedného, saxi. Všude si dokáží najít své místo na slunci či stínu - od Asie až po Severní Ameriku - a všude zhruba na stejné = pro většinu obtížně okrajové úrovni... :-))
XY 20.09.2011, 10:36:47

či z vás náhodou vybuvblal váš pravý rasistický názor?
deb 20.09.2011, 17:33:23 [cenzore] [kill]

[37]  Ale debe, kontext, kontext, víte? Něco napsal sax, něco jsem mu odpověděl. Řeč byla o romské přizpůsobivosti nejrůznějším civilizačním úrovním. Nemají s nimi ty nejmenší problémy - ergo jejich označení za nepřizpůsobivé nepokládám za vhodné. Naopak, mohou sloužit jako etalon přizpůsobivosti. Máte s tím nějakou potíž?
XY 20.09.2011, 18:15:53 [cenzore] [kill]

[38]  [33] No já bych neřekl, že projevuji nějaký nedostatek respektu vůči abstraktním kategoriím. Jediné, co jsem tím chtěl říct, že ta motivace tehdy byla jiná. Nehodnotil jsem. Co je spojuje, jsou zlověstné ziskuchtivé prsty elit v obou těch případech.

Osobně chápu spíš nasranost dnešní. Nejsem misijní typ a jsem zastáncem toho, že různí lidé, kultury a náboženství vedle sebe mohou žít, ale nesmí jedna druhou utlačovat ani vyžírat.
Vodník 20.09.2011, 18:16:50 [cenzore] [kill]

[39]  XY - mám s tím problém, mluvíte o nich jako o homogenní skupině, arogantně a nadřazeně, váš plk by se dal přeložit jako: "když přizpůsobivý na pro většinu obtížné úrovni, tak Cikán". Už jsem si všiml dříve, že vám Cikáni sice slouží jako beranidlo na rasistické a xenofobní Čechy, ale pokud se jich Čech zastane, neudržíte svůj vlastní rasismus na uzdě. Takový je podle mne právě ten přístup elit, který kritizuji.
deb 20.09.2011, 18:30:57 [cenzore] [kill]

[40]  38

Nejsem misijní typ a jsem zastáncem toho, že různí lidé, kultury a náboženství vedle sebe mohou žít, ale nesmí jedna druhou utlačovat ani vyžírat.

Hezká pohádka, byla někdy realitou? Vždycky se najde někdo, kdo chce ostatní vyžírat, i když taktiky a strategie toho vyžírání se samozřejmě mohou lišit.
deb 20.09.2011, 18:44:22 [cenzore] [kill]

[41]  Vy jste s těmi Čechy úplně posedlý, debe. Pokud vím, snad jsem v téhle ujeté debatě tohle označení vůbec neužil a pokud, pak rozhodně ne v tom významu, jaký mu přikládáte. I když ta tetka, o které píše GeON, byla moc pěkná, ty holky, které si na ten marš vzaly tu nejlepší parádu, aby ukázaly vnadné nožky, byly také pěkné. A ta snaha o lynč byla bohužel nepopiratelná. Řekněme, že to byla dovedně vyhecovaná davová psychóza. Není sporu o tom, že ty mačety a drzé krádeže situaci nesporně vyvolaly (osobně se domnívám, že ti mačetáři byli nejspíše zdrogovaní, aspoň podle osobní zkušeností s bílými obětmi takového svinstva - jsou agresivně přebuzení a provokativně útoční sami o sobě). S Pehem se shodnu v tom, že vetšina a její elity v tomto státě po dvacet let VĚDĚLY, že tu doutná a roste sociální a rasový problém těžkého kalibru. A těch dvacet let se to spíše zametalo pod koberec nebo vytěsňovalo za viditelný obzor. Před dvěma lety bylo tady nějakých 320 romských ghett. Dnes jsou jich už 4 stovky. Romské elity schopné spolupráce s většinou už pokud možno tuhle zemi opustily, dílem proto, že šli za lepším, dílem proto, že nejen se skinhedy je těžká domluva. Ostatní zjevně rezignují - ignoruje-li jejich práci i premiér a vláda tak, jak to dělal pan Nečas jistému panu Holomkovi, pak logicky se zhoršujícími se ekonomickými podmínkami a rušením sociálních programů vzniká Šluknovsko. Ale takových Varnsdorfů, Nových Borů, Čáslaví, atd., atd, jsou tady výšeuvedené 4 stovky. A kdo, doprkvančic práce, tady drží moc? Protože ten, kdo moc drží, ten taky odpovídá za stav státu a poměry mezi občany. A protože "černí" tady tu moc rozhodně nedrží a pokud vím, ani nikdy nedrželi, nedá se nic dělat, je na nás "bílých", abychom s věcí něco dělali - není-li už moc pozdě. V tom směru jsme ztratili dvacet let a zdá se, že už pohřbíváme i elementární občanskou důvěru mezi oběma komunitami. Není to vůbec dobře a ani to vůbec dobře nemusí skončit.
XY 20.09.2011, 19:20:33 [cenzore] [kill]

[42]  Jo elity to věděly, ale vy a Pehe jste o tom nevěděli, a ač myslím oba publicisté a u zdroje informací, pozvedáte hlas náhodou zrovna teď. K tomu v sobě nějak nemohu vybudit elementární důvěru. Na další diskuzi nemám proto zájem.
deb 20.09.2011, 19:38:50 [cenzore] [kill]

[43]  [40]a zřejmě když to "vyžírá" někdo z nitra tý správný a civilizovaný většinový kultury, tak je to v oukeji ..
jonáš 20.09.2011, 23:36:46 [cenzore] [kill]

[44]  Inu, ten "terminus technikus" "nepřizpůsobiví" je třeba si hýčkat a Romové jsou vynikající "omáčkou", která ho činí chutným a stravitelným i spolu s "přílohou" jež se zove "s takovými se nemazlíme".

Postupně je možno do této "omáčky" přimíchávat i ne-Romy, neboli další "nepřízpůsobivé" kteří budou systémem vyráběni jak na běžícím páse (nezaměstnaností, exekutory atd.) a "hlavní chod" bude stále chutný, včetně přílohy, jež bude stále větší samozřejmostí, zvláště pak pro represivní složky, kterým je již teď pěkně servírován na "talíři" s nápisem: "My jsme ti kteří tu dělají pořádek".

Nemíním z Romů dělat nějaké obětní beránky. Ony ty, již zde zmíněné třecí plochy, mají setsakra hrubý povrch a těm kteří ho zakouší na vlastní kůži nelze jejich emoce snad ani zazlívat.

Ale kuchaři kteří tohle menu vaří, by byli sami proti sobě kdyby se nějak účinně snažili téhle "ingredience" zbavit dokud nebude nějak "plnohodnotně" nahrazena jinou :-(
Kamil Mudra 21.09.2011, 02:15:54 [cenzore] [kill]

[45]  [41]XY, vytvořil jste pro mne "hradní záhadu" svou poznámkou: "I když ta tetka, o které píše GeON,...". Pročítám tu diskusi horem dolem a nikde nemohu najít žádný GeoNův příspěvek. Přece nejsem slepý! Sdělíte mi, prosím, nač reagujete?.
Kamil Mudra 21.09.2011, 03:02:36 [cenzore] [kill]

[46]  To se omlouvám, pane Mudro, ta GeONnova poznámka byla v jiné hospodě: Polemika s jedním jednoduchým řešením. Tam ji najdete pod číslem [82]. Čili moje chyba.
Celá pak odkazuje k jakémusi videu, myslím, že je to šot z ČT, kterak občané varnsdorfští protestují proti cikánskému neřádu.
XY 21.09.2011, 09:37:38 [cenzore] [kill]

[47]  [46]Aha. Díky XY. Tak z téhle "hospody" jsem evidentně odešel předčasně. Ony na této "ulici" vznikají stále nová "občerstvovadla" takovým fofrem, že to fakt člověk občas nestíhá :-)
Ale napadnout mne to mohlo.

Na těchhle virtuálních hospůdkách je kouzelné že se nikdy nezavírají a člověk si může "poslechnout štamgasty" i po tom co odejdou. Na druhou stranu, svou dostupností způsobují že by člověk, pro jejich "obíhání", málem nedělal nic jiného a já mám poslední dobou trochu napilno.
Kamil Mudra 21.09.2011, 16:45:53 [cenzore] [kill]

[48]  Hmm?
Jak daleko asi bude od slov k činům?
http://www.novinky.cz...ml?ref=boxE
Kamil Mudra 21.09.2011, 23:27:47 [cenzore] [kill]

[49]  No, pane Mudro, tohle se teprve uvidí, ale dokud si jaksi tu koncepci nepřečteme celou, stejně ji moc neposoudíme.
Moc zdravím!
XY 22.09.2011, 09:37:39 [cenzore] [kill]

[50]  Mno, stejný problém, jiné formy.
http://aktualne.centrum.cz...715576
XY 27.09.2011, 11:29:29 [cenzore] [kill]

[51]  Za vším hledej stát (ne roma chudáka vykořeněnýho). ZÁKONY PROTI POTULCE a další šikany ve snaze zničit přirozený způsob života a usadit je...nese ovoce.
28.09.2011, 00:06:26 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: