Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

čtvrtek, 15. září 2011

Ciganizace Evropy

Rubrika Noticky

Kdysi jsem někde četl, že jedním z typických rysů romské populace je nedostatečně rozvinuté uvědomění si vlastní individuality, kdy jedinec reflektuje to, co stane jiným podobně, jako kdyby se to stalo přímo jemu.  Pokud to trochu přeženu, tak když v Ústí dostane Rom přes hubu, v Teplicích začnou brousit nože, protože se cítí napadeni. Romům se kvůli tomu posmíváme a považujeme je proto za zaostalé, jenže sami se chováme podobně. Přesněji řečeno: naše elity se snaží, abychom se tak chovali.

Napadlo mě to v souvislosti s 11. zářím, kdy se zase všechny kanály zaplnily připomínkou útoku na WTC a apely na boj proti terorismu. A není to jen kolem 11. září, je to v podstatě permanentní kampaň, která nedovolí, aby někdo, kdo je v kontaktu s civilizací, mohl zapomenout.

Proč jsme neustále konfrontováni s deset let starou událostí, která se vlastně nijak netýká? Protože elity potřebují, aby se nás týkala, přesněji řečeno, abychom se chovali, jako kdyby se nás týkala, abychom se chovali stejně, jako ti Cikáni a útok na WTC považovali za útok na sebe. A nemyslím teď politicky či smluvně, ale lidsky, emocionálně.

Proč? Protože potom budeme ochotně souhlasit s omezením svých lidských a občanských práv výměnou za „ochranu“ před teroristy, protože potom budeme podporovat výdaje na zbrojení, protože potom budeme podporovat války proti „darebáckým“ státům a ochotně v nich bojovat.

My, Němci, Britové, Poláci… naše, německé, britské či polské elity, ale naše, německá, britská či polská veřejnost, protože její souhlas pohání válečný stroj. Jsme „ciganizováni“ a vůbec se tomu nebráníme, což ve světle exaltovaných protiromských nálad vyznívá zvláštně pikantně.

Vydáno 15.09.2011, 9:53:00 , trvalý odkaz ,komentáře (12)
Novější příspěvek: Military monitor 36/2011
Starší příspěvek: Ilona Švihlíková: ČR ve smrtící spirále

Komentáře

[1]  Netýká? Tak to jste asi v posledních 10i letech neletěl nikam letadlem...
@Teo WWW 15.09.2011, 10:40:05 [cenzore] [kill]

[2]  Jo, docela pěkný postřeh, Tribune, nicméně na takovémto principu probíhá každé sbubnovávání davů. Každé, Tribune.
Mnozí z nás mají výhodu, protože po léta byli takto svoláváni pod prapory jednoho režimu, čímž jsou poněkud imunizováni, takže už sama životní empirie jim vnuká nedůvěru k takovým akcím.
Mmch - aniž bych se chtěl dotknout zajisté naprosto nevinných obětí 11. září, bylo to poprvé, co Američané okusili na vlastní kůži, co znamenají v praxi metody, jichž tolikrát úspěšně užívali vůči jiným a v neskonale větším měřítku ve válkách, které vedli.
Zdá se, že podobně jako jiní neunesli tento fakt jinak než okleštěním vlastních svobod, jak naznačil kdosi na jiném webu, když se ptal, kdy vlastně ta Bushova válka proti terorismu skončí a bude ukončena platnost Patriot Actu...
XY 15.09.2011, 15:45:57 [cenzore] [kill]

[3]  "Pokud to trochu přeženu, tak když v Ústí dostane Rom přes hubu, v Teplicích začnou brousit nože, protože se cítí napadeni." ... "naše elity se snaží, abychom se tak chovali."

Tak to se asi, bohužel, snaží málo. :-(
Proč bohužel? Protože kdybychom měli výše zmíněné romské "cítění" tak by už naše politické elity měly dávno ty nabroušené nože v zádech a ti co by přišli po nich by o některých reformách uvažovali s větším respektem k mínění občanů.
Kamil Mudra 15.09.2011, 18:30:05 [cenzore] [kill]

[4]  [3] No, na tom něco bude, pane Mudro. :-)
Ledaže je tu nějaká demokratická většina, které to z nějakých tajemných důvodů konvenuje.
XY 15.09.2011, 19:04:07 [cenzore] [kill]

[5]  "Kdysi jsem někde četl, že jedním z typických rysů romské populace ..."
Když už jsme tedy u těch "typických rysů":
Na OM byl nedávno smazán (ani jsem se moc nedivil) příspěvek kohosi pod nickem Silvestr, kterému se do poměrně krátkého textu podařilo vměstnat hned několik zřejmě obecně rozšířených mínění o romských typických rysech. Zkopíruji sem tedy svou reakci protože je to jednodušší než abych se s tím psal znovu. Jeho příspěvek sice nemám ale snad to nevadí, protože jím zmíněná specifika cituji:

Silvestře, nemíním bagatelizovat jevy s Romy spojené ale mnohé, co jak se zdá přisuzujete výlučně jim, platí nejen pro ně:

1) "U cikánů ovlivňuje a vychovává každého jednotlivého cikána celý kolektiv,nikoliv jen jeho rodiče".
Znáte ze svého okolí někoho (včetně sebe) kdo je/byl vychováván pouze svými rodiči? Domníváte se snad že televize, počítač (internet), sousedi, kamarádi a škola spolu s přijatými "vzory" z oblasti sportu, showbyznysu či podnikatelské sféry nemají na výchovu člověka podstatný vliv?

2) "Prostě,cikáni jsou prolhaní a zbabělí a nikdy si vinu nepřiznají."
Nemyslíte že totéž můžeme prohlásit o všech aktérech mediálně známých kauz, kteří rozhodně cikány nejsou?

3) "Cikán se cítí silný pouze ve skupině svých soukmenovců, mimo ni je zbabělý."
Přesně totéž je možno pozorovat u mnohých členů různých uskupení kteří se proti cikánům nejvíce vyhraňují. Snědou kůži v tom případě nejčastěji nahrazuje vyholená hlava.

4) "...u bílých neexistuje žít v klanovém uskupení, kde klanem může být jedna nebo více příbuzných rodin."
To zkuste vyprávět v zemích kde ještě stále funguje krevní msta. Nebo snad považujete Kavkazany, Čečence, Inguše a další, také za cikány? Ostatně, určitou "klanovou soudržnost" můžete nalézt i mezi bílými rodinami u nás, jak na venkově tak i ve městě. Jen se většinou projevuje ve stylu: "Já na bráchu - brácha na mě."

5) "Kde tedy jinde,než u cikánů lze mluvit o kolektivu a tedy o kolektivní vině?"
Jistě že víme KDE. U těch kteří tuto zemi vedou, ignorujíce obecně známé skutečnosti a nekonali/nekonají, ačkoli jsou za to velmi dobře placeni z našich daní.

Konec mé reakce na Silvestra a zpět k Tribunovi.

Nevím jak v celé Evropě ale aspoň u nás, pokud platí první čtyři typické rysy nastíněné Silvestrem, nedá ta "ciganizace" moc práce. Zjednodušeně řečeno: To co dělájí cikáni v malém, děláme my ostatní ve velkém, jen to máme v jinak počmáraném obalu. A k naší vlastní škodě nedovedeme pochopit užitečnost onoho "nedostatečně rozvinutého uvědomění si vlastní individuality" "kdy jedinec reflektuje to, co se stane jiným podobně, jako kdyby se to stalo přímo jemu." :-(
Kamil Mudra 15.09.2011, 19:12:08 [cenzore] [kill]

[6]  No já nevim, ale proč to má bejt rys romský populace? Někde se poperou bílý s cigánama a celá bílá populace kvůli tomu jezdí demonstrovat až do apendixu, možná i takoví co předtim cigána na vlastní voko ani neviděli, to je přece úplně stejná globalizující hysterie.
jonáš 15.09.2011, 19:19:32 [cenzore] [kill]

[7]  [6] No právě, jonáši. Škoda že nedovedeme reagovat na vládu stejně jako cigány.
Kamil Mudra 15.09.2011, 19:24:36 [cenzore] [kill]

[8]  Ale co by té demokratické většině mělo konvenovat, XY?. To že výše zmíněné romské cítění nemáme a nebo to abychom ho měli?
Kamil Mudra 15.09.2011, 19:30:04 [cenzore] [kill]

[9]  Asi ji lidi nepovažujou za cizí těleso a neznámý nebezpečí ;-) jinak jsem to psal současně s vašim obsáhlejšim příspěvkem na stejnou notu, to jsou ty synchronicity.
jonáš 15.09.2011, 19:31:49 [cenzore] [kill]

[10]  [8] Přece ty současné elity, pane Mudro. Jinak si jejich setrvačnou a beztrestnou jsoucnost v čele státu nedovedu vysvětlit.
Promiňte, jen jsem nakoukl a už se zase sypu pryč. Nějak mi přituhuje.
Pěkný večer a potěší-li vás to, pak souhlasím i s vámi i s jonášem [6].
XY 15.09.2011, 19:55:49 [cenzore] [kill]

[11]  Mimořádně hloupý článek, resp. mimořádně hloupé názory autora. Na cikány i na solidárnost necikánů. Tak hloupé, že je nehodlám ani rozebírat. Nestojí za to.
idol WWW 16.09.2011, 03:47:45 [cenzore] [kill]

[12]  na druhou stranu, kdo komu brání šířit mezi cikánským obyvatelstvem svou víru pravou.
mistral WWW 17.09.2011, 01:22:12 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: