Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

středa, 29. června 2011

Tak nám schválili reformu

Rubrika Noticky

„Tak nám schválili reformu!“ řekla posluhovačka paní Müllerová. „A kterou?“ otázal se Švejk. „Já znám dvě, jednu blbější než druhou.“

Pokud vám tato parafráze na známý román Jaroslava Haška nepřijde vůbec vtipná, je to úplně v pořádku, protože je stylová. Ony totiž ani ty vládní reformy nejsou vůbec vtipné. Hloupé, trapné, škodlivé, asociální, to ano, ale vtipné?

Co může být proboha vtipného na tom, že rozklížená vládní koalice zralá na asanaci disponující zcela zanedbatelnou podporou občanů (která tak mizivá nebývala, to jen vláda ji dokázala za rok prošustrovat) hodlá hrubou silnou protlačit své defraudační reformy?  A kdyby to jenom nebylo vtipné, ale ono je to především naprosto neslušné.

A ze všeho nejzoufalejší je dnes schválená důchodová reforma (nenechte se zmást tím, že ještě musí projít parlamentem, to je jen loajální hlasovací automat), která ve své výsledné podobně není ani kočka, ani pes, dokonce ani kočkopes, ale jakýsi podivný prasopes.

Původně to měla být druhá jistota desetinásobku, ale teď to vypadá, že snad ani ten tunel nebude a zůstane jen záminka ke zvýšení DPH. Protože jak chtějí na to, co vymysleli, nalákat hejly? Vstup do „II. pilíře“ (to je takový pěkný „inline spinning“, protože slovo „pilíř“ evokuje pocit něčeho pevného, o co se můžete opřít, což dost dobře nejde dohromady se světem kapitálových spekulací) bude dobrovolný, výstup zakázaný, k tomu, co si vyvedete, si musíte ještě přidat ze svého a vaše peníze zdědí vaši potomci jen za určitých okolností.

Myslete si o mně, že jsem hloupý, ale já vážně nevidím jediný důvod, proč dobrovolně na něčem podobném participovat. Kde je jaká výhoda pro mě? A kde je jaká výhoda pro bankéře? V čem je přidaná hodnota? Dobrý pocit, že spořím jen pro sebe a nedělím se nějakou bábou? Tak tím mě vážně nedojmete.

Ale asi si to vláda uvědomuje, protože plánuje osvětovou kampaň, tedy v překladu reklamní kampaň majitelů důchodových fondů za veřejné peníze. Ale proč to nezkusit, když jak známo stokrát opakovaná lež se státá pravdou.

Ale stejně mi nejde z hlavy, kde je zakopaný pes? Nevěřím tomu, že by vláda udělala něco, co nepoškozuje „dolních deset miliónů“, neoslabuje slabé, neposiluje silné, neprohlubuje sociální rozdíly a nenabízí vládnoucí menšině způsob, jak si přilepšit na úkor většiny.

Vydáno 29.06.2011, 16:10:00 , trvalý odkaz ,komentáře (70)
Novější příspěvek: Military monitor 25/2011
Starší příspěvek: Jenom škrtat nestačí

Komentáře

[1]  "...Nevěřím tomu, že by vláda udělala něco, co nepoškozuje „dolních deset miliónů“, neoslabuje slabé, neposiluje silné, neprohlubuje sociální rozdíly a nenabízí vládnoucí menšině způsob, jak si přilepšit na úkor většiny..."

No od toho je to přece "vláda" pravého středu, Tribune, prozatím s jistotou 115... Čili bez skrupulí činí, co vyhovuje té maličké části jejich voličského spektra systémem po nás potopa. Prohlasují si jakoukoli šílenost, která se zrodí v jejich chorých mozcích, nad tím nemá smysl se nijak pozastavovat.
XY 29.06.2011, 16:51:04 [cenzore] [kill]

[2]  Tato vláda se chystá zatočit s tuneláři, a vy byste pořád brblali... ;o)

http://www.ceskapozice.cz...systemu
zdenekb [openID] WWW 29.06.2011, 17:33:08 [cenzore] [kill]

[3]  Evropská komise navrhne zároveň s novým rozpočtem na léta 2014-20 zavedení daně z finančních transakcí v celé Evropské unii a zmrazení zemědělských výdajů od roku 2014.
http://www.novinky.cz...ml?ref=boxE

Že by v Bruselu konečně někdo dostal rozum? Na rozdíl od "nás" pochopitelně:
Mezi země, které s daní z finančních transakcí dlouhodobě nesouhlasí, patří i Česká republika, jejíž pozice jsou blízké britským.
Kamil Mudra 29.06.2011, 18:30:46 [cenzore] [kill]

[4]  Ovsem je tam to kouzelne slovicko navrhne... :o)
Jsem ale presvedcenm, ze tahle garnitura fousatych maoistu uz rozum nikdy dostat nemuze, stali se z nich klasicti lumpenproletari.
sax 29.06.2011, 18:49:58 [cenzore] [kill]

[5]  Já bych to tak černobíle neviděl. Ono je velmi jednoduché a popravdě i módní si kopnout do vlády, ale nelze opominout snahu vlády o zrušení imunity, které neprošlo jen kvůli levici, sepsání nového zákonu o veřejných zakázkách, který celý proces přidělování zakázek zprůhledňuje, zjednodušení výplat sociálních dávek, audity na ministerstvu obrany, které odhalily neprůhledné zakázky z minulých let a dalo by se pokračovat. Neříkám, že souhlasím se vším, co vláda navrhla, ale řeči o tom, že vláda dělá všechno, aby poškodila "dolních deset milionů" vypadají jako účelová propaganda, neboť jsou zcela mimo realitu.
Lighter 29.06.2011, 20:04:15 [cenzore] [kill]

[6]  [5] Tady jsou podobná PŠM marná, tady se vedou debaty na jiné úrovni a to co jsou jen slova, slova a slova tu neplatí, inu a to zrušení imunity - to by se hned poslala jistá MS za katr za pobuřování :)
che 29.06.2011, 20:34:50 [cenzore] [kill]

[7]  I když i ten státní rozpočet je publikován jako potraviny v supermarketu, takže je zde spousta údajů, ale bez těch "střev" je obtížné udělat podrobnější analyzu. Ale už je porovnání příjmů a výdajů a vůbec přehled státních orgánů dává dost informací o tom, kudy a kam tečou peníze.
http://www.mfcr.cz...iloha3_pdf.pdf
http://www.mfcr.cz...iloha2_pdf.pdf
Takže svádět ty deficity pořád na ty socky, co tahají ze státního rozpočtu prachy aby je rozfrncaly, je přinejmenším nesolidní.
Jan 29.06.2011, 21:13:36 [cenzore] [kill]

[8]  OT
Tak toto považuji za esenci pokrytectví a absurdity nejen naší vlády, ale systému vůbec:

http://www.novinky.cz...sectionId=8

Na jedné straně se vesele humanitárně bombarduje (na čemž vydělává zborjní loby), na druhé straně se za drahé peníze spektakulárně léčí těžce nemocné děti z bombardovaných oblastí (promo akce pro "milosrdné" humanitární bombardéry, vydělává farmaloby). Na každé možná složitě zachráněné dítě přijdou desítky zbombardovaných zdravých. Hnus v kostce.
deb 30.06.2011, 07:34:01 [cenzore] [kill]

[9]  Hloubeji lze padnout uz jen tak, ze takovehle zpravy nebudou sporadicke, vzpomenme na Rude pravo.
Jak tam vlastne to "udrzovani bezletove zony" pokracuje? Obavam se, ze Zapad se uz na nic jineho, nez na valceni nezmuze.

Bílý dům přijal novou strategii v boji s terorismem
http://aktualne.centrum.cz...705820
Proti terorismu teroristickymi metodami.

USA 50 let tajně sterilizovaly černošky. Chtěly ušetřit
http://aktualne.centrum.cz...705247
sax 30.06.2011, 09:52:38 [cenzore] [kill]

[10]  A veverky jak se dalo čekat jenom vřeštěly - aby se neřeklo a stáhly ohon mezi nohy - vláda národní zhouby pokračuje.
che 30.06.2011, 13:52:46 [cenzore] [kill]

[11]  Pro mě je vláda zcela nedůvěryhodná. Měla se držet svého původního programu a neustupovat levici a odborářům a zavést švédský model povinného penzijního připojištění pro všechny občany.
Lighter 30.06.2011, 15:45:05 [cenzore] [kill]

[12]  [11] Můžete uvést nějaký příklad "ústupku levici" při pohodlné většině v parlamentu? Neděláte z nouze neschopnosti ctnost kompromisu?
zdenekb [openID] WWW 30.06.2011, 16:09:17 [cenzore] [kill]

[13]  [9] Americká organizace Center for Reproduktive Rights obvinila slovenské lékaře, že zejména na východním Slovensku provádí nelegální sterilizace romských žen. Jak Alžběta Janíčková zjistila tyto informace pronikly v tehdejším Československu poprvé na veřejnost už koncem 80.let, kdy se tímto problémem zabýval i romista Ruben Pelar.
http://romove.radio.cz...anek/18952

V srpnu 2006 se v americkém New Yorku konalo zasedání Výboru CEDAW (Úmluva o odstranění všech forem diskriminace žen), kde zazněla také zpráva o postavení žen v České republice. Jedním z nejzávažnějších porušováním lidských práv žen v ČR jsou podle českých nevládních organizací nucené sterilizace romských žen z let 1970 – 1990.
http://www.feminismus.cz...=1927185

Takový zbožný národ ti amíci a jako by nikdy nečetli:
"Jak to, že vidíš třísku v oku svého bratra, ale trám ve vlastním oku nepozoruješ?" (Mt 7,3).
Kamil Mudra 30.06.2011, 16:09:41 [cenzore] [kill]

[14]  [10] Che, Vy se nad tím pozastavujete jako by se snad někdy zachovaly jinak. To víte, ani oříšky už dneska nejsou zadarmo :-)
Kamil Mudra 30.06.2011, 16:19:52 [cenzore] [kill]

[15]  [11] O tom by se dalo uvažovat, POKUD by ovšem ten český 2. pilíř nebyl vyváděn z průběžného prvního pilíře. Což je takový drobný rozdíl mezi vzorem a českou pseudolicencí.
XY 30.06.2011, 17:01:06 [cenzore] [kill]

[16]  [5] Neřekl bych že neprošlo JEN kvůli levici
Celkově chyběly na tomto hlasování téměř dvě pětiny poslanců, z dvousetčlenné sněmovny tak hlasovalo jen 124 poslanců. Někteří z nich ve sněmovně byli, ale odešli ze sálu.
http://aktualne.centrum.cz...685969
A to ostatní? Odhalujíci audity atp.? Bezvýsledné tanečky. Vondra je toho zářným příkladem.
Kamil Mudra 30.06.2011, 17:08:51 [cenzore] [kill]

[17]  [11] Proč povinného? Komerční penzijní fondy jsou nákladné a vysoce rizikové. Jejich krach nemusí být způsoben pouze rozkrádáním, nekompetencí nebo hospodářskými krizemi. Problémy mohou být způsobeny i nepředvídatelnými vnějšími vlivy, viz například potíže britských penzijních fondů v souvislosti s katastrofou ropné plošiny BP v Mexickém zálivu. Pokud někdo chce do toho rizika jít, takovou možnost má i bez penzijní reformy a ať tak učiní dobrovolně.
Ve Švédsku je dlouholetá tradice dobrovolných soukromých penzijních fondů, pokrývají více než 92 % všech zaměstnanců a přesto na systém povinného důchodového spoření do soukromých fondů i tam existují různé názory.
Kamil Mudra 30.06.2011, 17:09:53 [cenzore] [kill]

[18]  [14] - nedivím se, jen konstatuji.
che 30.06.2011, 17:52:08 [cenzore] [kill]

[19]  Pro mě je vláda zcela nedůvěryhodná. Měla se držet svého původního programu a neustupovat levici a odborářům[11]

Neco tak veseleho jsem uz dlouho necetl. Rok v agonii cekala jen na to, az bude moci podlehnout....jaky je vlastne ten jeji nahradni program? nerozpadnout se pod tlakem:o) levice?
sax 30.06.2011, 17:56:45 [cenzore] [kill]

[20]  Pro-mo-pro?
Stop korupci!
http://aktualne.centrum.cz...705847
Podepsáno. VV zůstanou ve vládě nově s Peake a Dobešem.
A postaru s Vondrou, s nimz nebudou vladnout ani kdyby meli odejit do opozice :o)))
sax 30.06.2011, 18:29:37 [cenzore] [kill]

[21]  Mainstream mlci?
http://zpravy.e15.cz...mesta-678086
Státní zaměstnanci obsadili britská města.
sax 30.06.2011, 18:57:02 [cenzore] [kill]

[22]  [21]Saxi, Vy to vidíte moc černě. ČT1 věnovala této zprávě skoro 15 vteřin! Nova přibližně stejný čas. Ale u Novy to musíme pochopit protože informovala o mnohem důležitějších věcech například:
spor Vondráčková - Kubišová, 5 minut
putující želvičky, 2 minuty
likvidace padělků, 3 minuty
To víte, vysílací čas je drahý :-)
Kamil Mudra 30.06.2011, 20:06:13 [cenzore] [kill]

[23]  [21] Ale kdepak, mainstream uvědoměle troubí...

http://www.rozhlas.cz...ice--915686

Pěkný večer - pokud možno.
XY 30.06.2011, 20:27:09 [cenzore] [kill]

[24]  Námět na vylepšený TV program - 24, hyde park bez zvuku, ideální by bylo kdyby k vidění byl jen horní proužek textových zpráv.
che 30.06.2011, 20:58:52 [cenzore] [kill]

[25]  [24]No, co byste chtěl, che. Přece nám v TV nebudou pouštět tohle:
http://www.youtube.com...bpcMfA9RHc
Kamil Mudra 01.07.2011, 00:21:57 [cenzore] [kill]

[26]  Něco na spláchnutí špíny - pro lepší usínání:
http://www.youtube.com...re=related
Kamil Mudra 01.07.2011, 00:30:52 [cenzore] [kill]

[27]  [12] No vždyť jsem ten ústupek jmenoval - povinné spoření do penzijních fondů, které se osvědčilo třeba ve Švédsku, na které se socialisté tak často odvolávají, bylo nahrazeno na přání levice a odborů za nepovinné.

[16] Alespoň se při hlasování o imunitě poslanců ukázalo, kdo myslí své předvolební sliby vážně, a kdo naopak se nechce vzdát svých panských privilegií.

[17] Je k tomu spousta důvodů. Dnes tvoří v ČR naprostá většina příjmu důchodců příjmy z průběžného penzijního systému. V tom jsme v Evropě unikát. Ostatní země mají příjmy důchodců rozděleny do více pilířů. Takovouto diverzifikací chrání stát budoucí důchody svých občanů před rizikem nepříznivého demografického vývoje na jedné straně a před nezodpovědným rozhazováním budoucích vlád na straně druhé. Jakmile se totiž stát dostane do problémů se splatností svých závazků (a Řecko zdaleka není jediný stát, který toto riziko potká), pak jsou důchody z průběžného systému tím prvním, co musí vláda seškrtat. Rizika krachu jsou samozřejmě oprávněná, ale jak dnes víme, tak stejně jako banka může zkrachovat i stát, pouze s jedním rozdílem: Majetky vkladatelů nejsou v případě krachu banky součástí konkurzní podstaty, proto nikdo z vkladatelů v případě krachu banky nepřijde ani o korunu. Nesmíte tedy věřit všem strašákům, kteří straší bankroty, a přitom vládní návrh ani nečetli.
Z 01.07.2011, 13:39:51 [cenzore] [kill]

[28]  [27] Moment... Moment... Moment... Znamená to snad, že Lighter a Z jsou jedna a tatáž osoba? Čekal bych, pane, že budete mít alespoň tolik slušnosti, že se budete podepisovat stále stejným jménem, aby ostatní, kteří s vámi diskutují, věděli, s kým hovoří. Ale to bych asi čekal mnoho od někoho vašeho vyznání, že? Ale vlastně máte pravdu - takhle se o vás dozvědí více, než co prozradí jméno, nebo pár floskulí vyčtených z brožurky.

Tím chci říct jen tolik, že pro mne jste od této chvíle zcela nedůvěryhodný a nejste pro mne tudíž partner do debaty.

Děkuji, ušetřil jste mi práci.
Tribun [openID] Mail 01.07.2011, 14:11:07 [cenzore] [kill]

[29]  "...nikdo z vkladatelů v případě krachu banky nepřijde ani o korunu." :-)))

To jste mě tedy výjimečně pobavil. Škoda, že to včas nevěděl jistý Tomský, když nadával, jak mu klekl jistý penzijní fond v Británii. Měl byste mu napsat, že nepřišel ani o šilink, aby nebyl zbytečně nasrděný...
XY 01.07.2011, 14:15:49 [cenzore] [kill]

[30]  [29] Od kdy platí v Británii české zákony?
Z 01.07.2011, 17:55:25 [cenzore] [kill]

[31]  Budete se muset naučit jednoznačněji psát, pane. A krachne-li banka proto, že v ní nejsou peníze, pak málo naplat, ji zase sanuje bankovní sektor ze zajišťovacího fondu, případně jeho nedostatečné výše zase stát, čili všichno občané nahrazují prostředky, jež si někdo výhodně zprivatizoval. To je stará vesta. A jádro sporu: naprosto není nutné vyvádět opt-outem prostředky z prvního pilíře, abychom vytvořili pofidérní pilíř 2.
XY 01.07.2011, 18:24:49 [cenzore] [kill]

[32]  [28] Z toho si nic nedělejte. Já jsem se o vaši důvěru neprosil. Pro mě je mnohem nedůvěryhodnější to, když někdo píše o tom, jak nějací skalní vyznavači volného trhu něco tvrdí, ale přitom není na výzvu schopen jmenovat ani jednoho takového vyznavače, o kterém psal. To totiž dokazuje, že si daný člověk vymýšlel, a lháři zase nejsou důvěryhodným partnerem do debaty pro mě.
Z 01.07.2011, 18:25:57 [cenzore] [kill]

[33]  [31] Samozřejmě máte pravdu. Není nutné dělat žádné reformy. Můžeme nechat situaci dozrát do Řeckého scénáře a pak demonstrovat proti mnohem radikálnějším reformám, které nám tu zavede MMF.
Z 01.07.2011, 18:29:15 [cenzore] [kill]

[34]  Recky scenar...jezis to jste mne vylekal, jen to, proboha, ne, to radsi zprivatizujeme kde co, i prazsky hrad, at ho koupi terbas Cinani...jen ne recky scenar!
sax 01.07.2011, 18:43:23 [cenzore] [kill]

[35]  [33] Jak tak sleduji ekonomické výsledky vládní politiky, pane, řekl bych, že nás TAHLE vláda tomu Řecku přibližuje dramatickým tempem. Ostatně jaké reformy račte mít na mysli? Prozatím se reformy rovnají škrtání, aby to nějak šul nul vyšlo. A zdvihání daní, pochopitelně. Zatracená setrvačnost, škoda že socan neroztočil ten setrvačník víc. Nojo, když ho nejprve topolánci a Kalouskem fest přibrzdili a dnešní matláci v tom už jen lítají jak nudle v bandasce a jediné co dovedou je pořvávat Řecko! - a tomu říkají reformy jako Kalousek svým škrtům.
Takže se mějte pěkně a zase napiště něco veselého o reformách.
XY 01.07.2011, 18:44:25 [cenzore] [kill]

[36]  [34] No, zase jeden kazatel reformního úsilí, saxi. Ovšem pokud by ti Čínani byli ochotni koupit Hrad i s jeho živým obsahem, docela bych o tom uvažoval. :-)
Krásný víkend vespolek.
XY 01.07.2011, 18:47:55 [cenzore] [kill]

[37]  Zcela utopisticky jsem si rikal, co by se asi stalo, kdyby v pristich volbach CSSD nekandidovala a nechala tenhle parlament a vladu zcela dokoncit jejich reformy.
Dejepisci by dostali material a socialisti bianco mandat tak na dalsich 50 let.
sax 01.07.2011, 18:53:25 [cenzore] [kill]

[38]  Sve 37 jsem psal drive, nez jste odeslal 36, XY :o)
Taky pekny vikend.
sax 01.07.2011, 19:02:44 [cenzore] [kill]

[39]  Jak jsem již psal vedle, díky výsledkům vládní politiky máme 6. nejnižší nezaměstnanost ze všech zemí v EU. O tom se nám za vlády ČSSD, která náhodou vládla v období konjunktury, ani nezdálo. Pokud bychom si z dvou vlád ČSSD nevlekli s sebou železnou kouli na noze v podobě mandatorních výdajů a stamiliardových dluhů, tak kde bychom dnes mohli být...

Samozřejmě by si většina z nás přála, aby vláda co nejrychleji zavedla skutečné reformy a ne jen přelévání hromádek s penězi. Podle vládních prohlášení ale doufám, že vláda splní všechno, co si předsevzala, abych se mohl smát při pohledu na protáhlé ksichty nekonečných stěžovatelů na vládní kroky, až uvidí skutečné výsledky reforem.
Z 01.07.2011, 19:02:56 [cenzore] [kill]

[40]  [30] Jak s tím souvisejí jakékoliv zákony? Ono snad lze zákonem zakázat krach, nebo krizi? To by mohl parlament rovnou zakázat zimu, hlad a smrt.
Tribun [openID] Mail 01.07.2011, 19:11:19 [cenzore] [kill]

[41]  Hráli jsme trollovanou, však to znáš...
Tribun [openID] Mail 01.07.2011, 19:14:26 [cenzore] [kill]

[42]  A ci kdybychom ta data interpretovali tak, ze nezamestnanost narostla roku 1998 v dusledku privatizace a "3. vlny" privatizace, tedy tunelovani a od te doby jsme se z toho nevybabrali?
http://www.finance.cz...mestnanost/
anebo
http://www.strukturalni-fondy.cz...
sax 01.07.2011, 19:19:06 [cenzore] [kill]

[43]  [40] Podle připravovaných zákonů nebudou v České republice účty klientů součástí konkurzní podstaty, a tudíž i při krachu bank, při krachu státu nebo při krizi nepřijdou vkladatelé ani o jednu korunu. Představte si to tak, že banky budou pouze rozhodovat o tom, jaký finanční nástroj zvolí pro co nejlepší zhodnocení vašich úspor z nabídky těch nejbezpečnějších finančních instrumentů, které schválí vláda. Při krachu banky si pak vkladatelé pouze zvolí jiného správce svých naspořených peněz.

A k tomu trolování - nejste vy náhodou ten, který lidi strašil povinným spořením do penzijních fondů, což se dnes ukazuje, že byla lež?
Z 01.07.2011, 19:22:35 [cenzore] [kill]

[44]  [42] Stejně tak bychom to mohli interpretovat tak, že nezaměstnanost vzrostla díky štědrému programu sociálních podpor. Podle Eurostatu máme 2x větší nemocnost než je průměr EU. Myslíte, že jsme opravdu všichni Češi 2x náchylnější k chorobám než zbytek Evropy, nebo v tom bude něco jiného?
Z 01.07.2011, 19:26:33 [cenzore] [kill]

[45]  No to nemuzeme, protoze nezamestnanaost zacala stoupat uz za 2. Klausovy vlady a navic tu mame ono zpozdeni ekonomiky, o kterem mluvime.
sax 01.07.2011, 19:33:41 [cenzore] [kill]

[46]  [43] "Podle připravovaných zákonů nebudou v České republice účty klientů součástí konkurzní podstaty..."
Aha, tak ony ještě nejsou? Tak co je to za plky o Británii, filuto.
Koukám, že vás Tribun [41] definoval přesně.
Tak to opravdu sbohem.
XY 01.07.2011, 19:38:34 [cenzore] [kill]

[47]  [43] A budou podle připravovaných zákonů účty klientů také vyjmuty z inflace? Aby vyjmutí z konkursní podstaty něco řešilo, nesměl by fonde peníze klientů investovat, jenže to potom zase nebude mít z čeho připisovat klientům výnosy. Fond jako takový ani nemusí zkrachovat, a stejně klienti přijdou o všechno. To je ten nenápadný půvab kapitálových trhů.
Tribun [openID] Mail 01.07.2011, 20:15:58 [cenzore] [kill]

[48]  [46] Zákon se teprve připravuje, takže nelze mluvit o konkrétní úpravě, která ještě není součástí legislativy.

[47] Co znamená "vyjmuty z inflace"? Samozřejmě že všechno nese svá rizika. Neexistuje na světě jediná věc bez rizika. A právě aby se minimalizovaly dopady případné nehody, je vhodné rizika diverzifikovat. Aby se třeba nestalo, že člověk přijde o důchod jen kvůli špatně hospodařícím vládám. Nicméně stále platí, že pokud spoléháte jen na všespasitelný stát, Tribune, nikdo vás nebude nutit rozkládat riziko do dalších finančních instrumentů. Takže nerozumím, na co si tu stěžujete.
Z 01.07.2011, 21:05:47 [cenzore] [kill]

[49]  Nicméně zpět k mému dotazu, Tribune. Nejste vy náhodou ten, který lidi strašil povinným spořením do penzijních fondů, což se dnes ukazuje, že byla lež?
Z 01.07.2011, 21:06:59 [cenzore] [kill]

[50]  Tribune, obdivuji Vaší trpělivost s jakým tentokrát toho politruka tolerujete, co slovo to perla, hlavně tady [49].
che 01.07.2011, 21:27:07 [cenzore] [kill]

[51]  Ono je třeba se na celou věc podívat v kontextu ostatních evropských států. Pak totiž zjistíme, že všechny země EU (ať už v nich vládnou jakékoliv vlády) se snaží diverzifikovat rizika průběžného systému. Znáte snad zemi, kde neexistuje vedle státního průběžného systému ještě další povinný systém povinného individuálního spoření na soukromé penzijní účty?

Jak chcete řešit deficity přispěvatelů, na kterém se shodují lidé z Bezděkovy komise a lidé z Evropské komise EU, že reformy důchodového systému sami svým členským zemím doporučují? Zkrachuje-li státní průběžný systém, či sníží-li se dramaticky náhradový poměr, doplatí na to především ti s nejnižšími důchody, tedy ti dnes na něm 100% závislí. Chcete jít proti proudu EU jakousi běloruskou cestou nebo v souladu s praxí v zemích EU?
Z 01.07.2011, 22:52:08 [cenzore] [kill]

[52]  A já si myslel, že stát tu není od toho aby řešil zkrachovalý průběžný systém, ale aby jeho krachu zabránil. Jenže co je to dnes stát proti trhům? Co je to dnes člověk proti ukazatelům růstu?
Jan 01.07.2011, 23:09:42 [cenzore] [kill]

[53]  [52]A co je dnes člověk proti zájmům nadnárodních korporací, bank a jejich politických přisluhovačů?
Kamil Mudra 01.07.2011, 23:23:28 [cenzore] [kill]

[54]  [49] Z, sám jste napsal ve [27]: "povinné spoření do penzijních fondů, které se osvědčilo třeba ve Švédsku, na které se socialisté tak často odvolávají, bylo nahrazeno na přání levice a odborů za nepovinné."
Tak co tady, s prominutím, pindáte o lži a Tribunově "strašení"? Nebýt onoho tlaku levice a odborů tak jsme to povinné spoření měli. Hovoří-li někdo o žluté zdi ve chvíli kdy je žlutá, nestává se lhářem jen proto že ji dodatečně někdo přetře na zeleno. To Vaše [43] a [49] je tak drzá trollovina že, být na Tribunově místě tak vás okamžitě mažu.
Kamil Mudra 01.07.2011, 23:41:47 [cenzore] [kill]

[55]  Kamile, jak jsem se obával, tak byl můj text dezinterpretován. Pokusím se to tedy napsat srozumitelněji:

Mohu se plést, ale zdá se mi, že tu Tribun (a nejen on) jistojistě prohlašoval, že bude schválená varianta s povinným spořením. Jak se dnes ukazuje, byla tato informace lživá. Tak se ptám, jaké další zaručené informace, které jsou zde jako hotová tutovka prezentované, jsou také vycucané z prstu? A proč opět nikdo neodpověděl na mé otázky z [51]?
Z 03.07.2011, 03:43:31 [cenzore] [kill]

[56]  A proč opět nikdo neodpověděl na mé otázky z [51

Protože jste protivný obtížný hmyz, kterého tu má každý rád jak osinu v prdeli. A protože jste troll, který nechce diskutovat, ale prudit.

Musel jsem se toho ujmout, jinak tu jsou všichni příliš korektní a neosoboní :-))
deb 03.07.2011, 09:06:51 [cenzore] [kill]

[57]  [54] Kamile, přeci nebudu mazat důkazy a zbavovat se dvorního šaška. Tedy doufám, že cílem [49] bylo mě rozesmát, a ne rozplakat, nebo rozhněvat.
Tribun [openID] Mail 03.07.2011, 09:08:38 [cenzore] [kill]

[58]  [56] ... hleďme hleďme ... vrána vráně oči klove ... nojo. :)

*

[54] [57] ... nojo, zdá se, Kamile, že Tribun má, se vší snad možnou úctou, na sběru "dvorních šašků" věc založenu - neběží o smysluplný hovor (... jen je jistě pracný a obtížný) a jeho možnou kvalitu, ale o soustavné blábolení ... denně nejméně jeden výkopový (... kde si to má jeden, takhle při systémotvorném zaměstnání, z paty tahat, že jo? ... dobře si to pamatuju z doby elévské: "Tak mladej, dneska ten rozhovor, který nikdo nechtěl vzít ... a k tomu nějaký dvojáček. A mrskni sebou." ... i když jsem měl čas výhodu "plného úvazku", často nic snadného :), který "upoutá pozornost" - všelicí "šašci" pak dodají "obsah". Hej-rup, a je to. :) Nebudeme přeci vyhazovat někoho, kdo nám dělá produktivní blábolivou práci.

Nehledě na to, že k tomu někoho vylít (... a to nejenom z nějakého "blogu", ale třebas i z bytu, ba odkudkoliv) nesmí být jeden posera. A podruhé nehledě na to, že by stejného jednoho mohl pak nějaký jiný jiný jeden pomlouvat, že není tenhle "demokrat", což takový "demokrat" těžko snáší - vyobcování z církve bylo vždy velmi vážným, ba život ohrožujícím, trestem ... jak by ne. :o)

Tož, hezký den, marodím, a tedy nuceně odpočívám ... takže jen-tak pro radost a obveselení. Všem přeji další příjemné pokračování naší "neoliberální revoluce". :)
GeoN 03.07.2011, 14:50:59 [cenzore] [kill]

[59]  Kdybych měl vaši vyřídilku, Geone, tak se s ním nemažu. Že by pak nevypadal jako "demokrat" mě vážně netrápí, jde fakt jen o tu reálnou schopnost.
Tribun [openID] Mail 03.07.2011, 17:57:48 [cenzore] [kill]

[60]  Ale kdepak nějakou vyřídilku, Tribune ...

... jde právě a jen o prostý úsudek. Víte Tribune, začínám mít o Vás-vás zaměstnance krapet obavy ... kolem Vás-vás bulbá dlouhodobě projektovaná a řízená sociální válka, která je již fakticky rozhodnuta (... nepomůžou a nemohou pomoci ani ty odbory, už je nekonečně pozdě ... to stejně ani průtrž mračen svěcené vody), a vy-Vy budete dál přehrabovat všechny ty hromady nesmyslů (... se všelikými neokoňmi či total ulítlými deby až k úplné debilitě, že ano), a sami o sebe se nestaráte ... do háje, jak chcete pomáhat někomu jinému, když neumíte a nemůžete (... často s přiznáním plus hořekováním) pomoci ani sobě. Já jsem to tut i jinde x-krát naznačoval už dávno stejně jako Vám-vám to tu i jinde exaktně(!) vyjadřují všichni neo-magoři ... kdepak Tribune, oni to myslí fakt-upřímně a vědí, co říkají, když Vám-vám říkají, že se máte začít starat o sebe (... sám či s někým jiným, se kterým se smysluplně a reálně shodněte - to je Vaše-vaše věc), a to právě, jak říkáte tut říkáte Vy: ... reálně, a to a kost.

My s Blue na tom pilně pracujeme (... až jsem si uhnal tu chorobu, takže mám trochu času se tu vykecávat) ... samozřejmě nemůžeme vědět, že to klapne ... ovšem to se nikdy nedozvíme, když to nezkusíme - tahle realita není "deduktivní", nýbrž dočista empirická, to v první osobě, jak se říká - rozhodně nehodlám čekat na to, až mě buržoust sežere i s chlupama. Vám-vám bych doporučoval, pokud je to možným, totéž - šaryvary černý les, Tribune, nezůstávejte zaměstnancem napospas jakémukoliv(!) buržojovi, bude zle ... pokud vím, tak máte rodinu, že ano. Hezké svátky, jdu do postele.
GeoN 03.07.2011, 20:23:09 [cenzore] [kill]

[61]  Zde ilustracni foto:
http://www.bilderberg-transparency.org...
:o)))
sax 03.07.2011, 20:51:21 [cenzore] [kill]

[62]  [61] No nevím, saxi, jestli to je (... vzhledem nejasné fotce) "Míla" (... jak říkala naše paní-doc knihovnice :), ale vzhleden k určitým vyňatým "povahovým vlastnostem" (... je dostatečně "sebevědomý", je zvědavý jako opice a do všeho musí strkat nos) by to možná možným bylo. Ale i tak se mi nějako nechce zdát ... ovšem ... i :) lidé se mění, co naděláme.

Každopádně v Bruselu&Okolí se mu určitě moc líbí, jeden-takový se v našem panoptikálně-deviantním perifernu (... dočista tradičním) jen velmi těžko "realizuje", jak se říká.
GeoN 04.07.2011, 12:06:42 [cenzore] [kill]

[63]  On uz to dmentoval, dostal jsem se k tomu az dneska:
http://www.kscm.cz...anoviska/56844
Svym zpusobem je to skoda, ucast komunistu na Bilderbergu by byla takova rozkosna, tlusta cara za minulosti...
sax 04.07.2011, 12:42:20 [cenzore] [kill]

[64]  A jen takova drobna, hrisna aktualitka:
dokoncil jsem resersi :o) a obvolavani zivnostniku vzor "drobne- zednicke- prace" :o)
6 kousku se se mnou bavilo, neochotne az vulgarne, na-pul-huby :o) Az mne zamrazilo :o)
A tak mne napadlo, kam by nas asi ony odbory, nase zachrana, zatahly, kdyz v privatu to vypada takhle.
Dokonce jsem si rikal, ze to uz radsi nejakeho kapitalistu, byt blba, ale hlavne, ze mu lidi budou slapat jako hodinky. Timhle smerem se take priste zamerim, protoze zivnostnik mi za ty urazky nestoji :o)

Temer se mi chce rici, ze socialni stat to pomalu dohnal zu grunt, skoro jako socik (ale jiste mohu byt ovlivnen svym hlubokym, aktualnim zazitkem).

To vsechno pisi proto, ze jsem se timhle zjistenim dostal k vyreseni rebusu, meho a mistnoho evergreenu "proc lide volili pravici".
A tedy odpovidam: protoze uz nemohou vydrzet sami sebe :o), potazmo nejsou schopni prijmout sve spolecesnke zarazeni.

To je take duvod, proc pravice vitezi temer bez odporu: koho by napadlo, ze to bude tim, ze nema soupere :o)
Cela tahle akce by se take dala popsat jako delegace zodpovednosti na rozhodnou instanci :o)

Jakakoliv reforma, i trebas ta Svejkovska je pak chapana jako lepsi, nez zadna reforma.
sax 04.07.2011, 16:27:44 [cenzore] [kill]

[65]  Jen pro upresneni: to je ceska prihoda, z kotlinky- laboratore narodu.
sax 04.07.2011, 16:29:15 [cenzore] [kill]

[66]  [60] Geone, já myslím, že vám rozumím, a do značné míry s vámi i souhlasím, ale přesto... Pokud mi někdo říká, že se mám postarat sám o sebe, tak v tom slyším ozvěnu rozděl a panuj. Proč se mám starat sám o sebe? Protože mi nikdo jiný nepomůže? Abych nebyl na nikom závislý? Nebo proto, abych byl izolovaný, oslabený, snadno ovladatelný a levně využitelný (a poté beztrestně odkopnutý)?

Starat se sám o sebe? Ano, ale vždy jen spolu s jinými, což samozřejmě neznamená s nějakým všemi.

Kdo se stará sám jen sám o sebe, je neškodný. Ani elita se nestará sama o sebe - o tu se starají její lokajové.
Tribun [openID] Mail 05.07.2011, 10:48:44 [cenzore] [kill]

[67]  66 - Souhlas, rozděl a panuj je v té doktríně rozhodně obsaženo. A chytají se jí zejména lidé, kteří jsou v zásadě bez sociální inteligence, a smysluplné spolupráce s ostatními ani nejsou schopni.
deb 05.07.2011, 11:37:29 [cenzore] [kill]

[68]  Mam zato, Tribune, ze nekdo vam rika, ze se mate starat sam o sebe z ruznych duvodu... :o)
Neni technicky mozne se udelat pro sebe (lepe v casu prubeznem- udelavat se pro sebe :o) a byt v tomto procesu "spolu s jinymi", to se vylucuje.
Tenhle moment "sobeckeho silenstvi" je take to, co deli dospele od deti; nadeje, ze na sve ceste potkate nejakou spriznenou dusi je ale pak k uzoufani nejista.

Rozdel a panuj je pak technika pro vyssi uroven, odvisla jen od toho, jak moc jste se dokazal emanicpovat sam od sebe :o)
sax 05.07.2011, 12:08:08 [cenzore] [kill]

[69]  Bolí mě to jako pes, takže snad krátce:

[66] ... Tribune, vemte nějaké historické kompendium a přehlédněte si genealogii našeho milého měšťanstva/buržoazie v rozličných civilizačně-kulturních situacích (... stačí od patnáctého století až po ty časy, kdy dělali buržojové "revoluce" proti buržojům :) - všechno Vám bude hned jasnějším.

Nedělejte z toho zase nějakou "teoretickou" debatu, Tribune - pokud chcete pro někoho (... třebas pro lidi, se kterými "spolupracujete" (... drobný eufemismus pro futuro :) postavit školku či polikliniku (... to i s vybavením lékaři a všemi těmi udělátky a lektvary) a poskytovat jim je "zdarma" v rámci nějaké zřetelné a korektní smlouvy, tak na to nejdříve musíte mít prostředky (... záměrně nepíši jen peníze) a druze možnost něco takového (... jistě před buržojem a jeho "státem") ochránit - a to vše právě a jen tehdy, je-li to Váš-váš reálný zájem a potřeba, a nikoliv jen nějaký ideologický výplod a "utopie" ... a tomu také musí odpovídat (... spíše je to naopak, takže jde o jistou kauzální korelaci, že ano) Vaše vlastní(!) reálná situace.

Víte nepíši tut "postarejte se o sebe" prvně Vám, že ano ... nikoliv nějakému zedníkovi z dvouletého oboru (... řeklo by se polovičnímu tovaryšovi :) - tomu bych dozajista nic takového neříkal ... o tom vím, že se o něj budu muset "postarat" já, ale až tehdy, až si to budu moci dovolit a bude mi to situačně ku prospěchu stejně jako jemu (... co konec konců s Blue už děláme, krapet to souvisí s výše saxovým).

Takže proboha Tribune, zatím určitě ne žádná "politika", žádné "rozděl a panuj" ... není zde nijaká "jednota", kterou by bylo možno jakkoliv "rozdělovat". Když píši: "Postarejte se sami o sebe.", pak píši právě a jen to, docela jasně a zřetelně ... a na řadě je daleko spíše dotaz: "Jak to mám udělat?" ... to právě a předně v mé konkrétní situaci a s mými možnostmi a prostředky. Přestaňte se starat o "druhé", přestaňte neustále "politicko-mocensky" spekulovat (... fakt klišovatě, pardon).

Víte, tihle neokoňové neustále žvaní o tom, že "se máte starat o sebe", ale ve skutečnosti se oni chtějí "starat" (... fakt tlusté uvozovky :) o Vás, pro což dělají, co mohou - jejich velmi temným snem je právě a jen to, že by se někteří začali opravdu-reálně starat o sebe. Takže pokud se rozhodnete starat o sebe, tak to dělejte opatrně :) ... nevyčnívejte, neupozorňujte na sebe a na věc, nemávejte u toho žádnými debilním fanglemi a nedělejte z toho žádné další podělané náboženství ... přetvařujte se, podvádějte, lžete, pokorně dělejte, že jste "jeden z nich" ... ale nezamotávejte se s nimi a dávejte si pozor na ty chytré a vypečené, aby Vás neprokoukli, jinak si z Vás udělají "trenažér". A hlavně si nepůjčujete žádné peníze a bacha a chamtivé a líné dělnictvo - toho je dneska drtivá většina, pěkně nám ho velmi pozdní buržojové se svým "managementem" vychovali, jen co je pravda.

[67] Kazatel deb souhlasí, tak gut :) ... máte "spirituální" požehnání, Tribune. Toho bych si považoval, he. :) A ještě ta "neosobní forma", která se nám stále více rozmáhá: "Souhlas" místo "Souhlasím" :) ... to se vždycky ozve mystické "Souhlas!", to jakoby se ozval Souhlas sám. Bože. :) Stačilo Tribune, omlouvám se ... dokud tu bude tohle zpozdilé monstrum, tak stačilo.

*

[64] ... není to tut snadným, saxi ... a to nejenom u drobných stavebních prací, sehnat kompetentního stavaře na technické dozory na druhé straně republiky, protože jeden (... třebas Blue :) tam pochopitelně být nemůže, je téměř nemožné, a nikoliv proto, že by ing-stavaři vymřeli, ale proto, že to dělat nechtějí - pokud si to člověk nechce nechat skurvit nějakou "stavební firmou", kterou si sjedná stavebník, pak je bohužel nutno se precizně dohodnout se právě a jen se stavebníkem, "vyškolit" ho, spolehnout se na něj a doufat.

Víš, taky jsem nedávno jednoho takového, ba dokonce kamaráda v "trvalém sociální tlaku", musel na vteřinu vyhodit od práce - chtěli jsme mu pomoct takříkajíc "na vlastním", ale neklaplo to, dělal si, co chtěla jak chtěl a to zcela proti našim zadáním a požadavkům, tedy z našeho místa zřetelně destruktivně - stálo mě to přímo třináct tisíc a v nápravě škody dalších deset ... hmmm, takže pomáhej dělnické třídě v modu "živnostníka". Vymáhat to po něm nebudu, má ženu a dítě ... ti za něj nemohou, ale u mě-nás má utrum, i když si mohl citelně přilepšit, když nám běží tři věci až po stavbu. Smůla, neprošel testem ... dostane to jiný, kterého si náležitě "před-připravím". :/

"A tedy odpovídam: protoze uz nemohou vydrzet sami sebe :o), potazmo nejsou schopni prijmout sve spolecenske zarazeni."

... to vcelku sedí, i když je to samozřejmě brutální zkratka, ba je tomu tak, že za posledních šedesát let jsme to "dotáhli" (... jistě nikoliv jakékoliv "my") do takového stavu, že naše milé dělnictvo není schopno akceptovat jakékoliv "společenské zařazení" - jedno se ukazuje jako nepřijatelným, jiného není (... pochopitelně, tahle dělba práce není nic libovolného) schopno, často i kdyby malá možnost byla. Tahle "neoliberální revoluce" své útržkovité "racionální jádro" dozajista má, avšak našim modrým kolegům přes jejich ideologické škrabošky těžko dojde, že kapitalismus problém už těžko vyřeší - ten kulturně politicky "liberální" vůbec (... to jim už došlo). Ovšem ani ten mocensko-politicky totalizovaný (... třebas v "pinochetovské" podobě - to už tu funkčně-napůl máme) nemůže cokoliv jakkoliv "trvale" řešit. No, dokud tu máme "liberální trh" na "horní úrovni" civilizačně-reálné, tak lze něco dělat (... "pinochetovsky" kryto je to nakonec velmi dobré "podnikatelské prostředí" :) ... až to naši umírající pseudo-post-industrializovaní páni a dámy kapitalisté dotáhnou na "komunisty" (... k čemuž docela úspěšně směřují - "centralizované hospodářství tržní cestou", he :), tak to bude ještě vážnější. Tečka, puntík ... teorie funguje jako hodiky. :)

Omlouvám se v tomtéž, saxi - jindy-někdy třebas cokoliv dalšího, ale do náboženských kroužků fakt nechodím ... pozdavím, poděkuji, onmluvím se ... a mizím. :)
GeoN 05.07.2011, 12:45:21 [cenzore] [kill]

[70]  Tý vogo, GeoNe, jestli je tohle "krátce", jak by to asi vypadalo "dlouze"? :)
deb 05.07.2011, 15:43:27 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: