úterý, 24. května 2011
Komentáře
[1]
A za co vlastně demonstrují? Není tam u vesla levice, Zapatero? Co by chtěli? Dolores Ibaruri? Nebo chtějí pravici?
Vodník
24.05.2011, 15:42:13
[2]
Chachá, terazky jste si ukrutánsky naběhl. V Řecku i Španělsku vládnou socialisti a podle toho to tam taky vypadá. A ještě mám námitku k "nespokojeným Čechům". To jako všichni kromě "elit"? Já nepatřím k elitě, ale nespokojenej nejsem. Vládním kašparům sice tleskat nehodlám, ale jsou i horší alternativy, co povedou rychleji do dluhové pasti. Hádejte, které... :-?
@Teo
WWW
24.05.2011, 16:07:48
[3]
Víme co se děje ve Španělsku, myslím, že víme i co se děje v Řecku, každý den vidím na ČT24 několik reportáží zprostředkovaných přinejmenším tam žijící paní Stamu, takže já myslím, že kdo má zájem ví.
Situace Španělska a Řecka jsou ale poněkud odlišné, protože vysoké % obyvatel Španělska je opravdu za hranicí chudoby, Řekové demonstrují a stákují proto, aby si obhájili neobhajitelné výhody na které si samozřejmě zvykli, ale které už jim ale nikdo nemůže poskytovat.
Mod.
24.05.2011, 16:13:01
[4]
[2] "v Řecku i Španělsku vládnou socialisti": nevím, jak je to ve Španělsku, ale v Řecku především desítky let vládne nebetyčná korupce, bez ohledu na to, jak si ta která momentálně vládnoucí klika říká. V tomto ohledu se skutečně Řecku blížíme.
marabu
24.05.2011, 16:13:02
[5]
Tady zas jeden panikarsky clanek. Tak dlouho se budou opakovat, az jeden z nich padne do doby a bude pravdivy:
http://aktualne.centrum.cz...701349
Tribunuv clanke bych doplnil jen o to, ze ve Spanelsku demonstruji lide mladi, vzdelani a nezamestnani.
A podle meho tam jde o uplne to same, o co slo v Arabii. Jen se spozdenim, protoze provazanost bankovnich domu se zahranicim je ve Spanelsku vetsi a problem je tudiz odstinen usilovnym vyjednavanim a ruznymi time-outy na projednavani taktiky.
O co vubec jde, na to nejlepe prijdeme nikoliv na spanelskem prikladu, ale na nekterem ze sveroafrickeho teritoria. Muzeme si namatkou vybrat trebas Tunisko (nam pomerne zname, jde o mensi a "prehledny" stat. Staci kliknout na wiki, zadat si do google tunis+hospodarstvi, podivat se na vyvoj tuniske meny a hned by melo byt jsne, co to tu kolabuje :o)
sax
24.05.2011, 16:18:18
[6]
Mno vona to neni dluhová past, ale spekulační past .. to se ovšem jednodušší organismy ve svejch příručkách správnýho myšlení nedočtou.
jonáš
24.05.2011, 16:23:00
[7]
A ještě k tý
[3] .. tady
http://www.nationmaster.com...-line se praví, že v tom rozhazovačnym Řecku je pod hranicí chudoby ještě o nějakou tu desetinku víc procenta, než v chudičkym Španělsku. Ono asi nejde při takových paušálních soudech o zaslouženosti vycházet z "jedna pani povídala", i když je třeba přímo vodtamtud.
jonáš
24.05.2011, 16:26:58
[9]
Ta tabulka
[7] rika, ze nejlip je na tom Cina. Neni to nejaka zrada?
sax
24.05.2011, 16:42:00
[10]
Jonáši, já Tě teda radši budu oslovovat než číslovat:-), takže taky zkus přihlédnout k rozloze Řecka a Španělska a hlavně k členění země a potažmo k tomu, že 90% obyvatelstva jednotlivých ostrovů žije výlučně z turistického ruchu, příjmy převážně nezdaňuje a od října do dubna žije z podpory, s železnou pravidelností.
Mod.
24.05.2011, 16:43:45
[11]
Tribune, myslím, že sociální demokracie se nejdřív musí znovu historicky znemožnit, aby se konečně probudila nějaká skutečná levice, která by nekolaborovala s kapitalismem. Do té doby nás s největší pravděpodobností čeká pár dlouhých let ve znamení fašismu. Život je holt svině.
Maximus
24.05.2011, 16:45:15
[12]
[2] Čekal jsem, které eso vytáhne tento "argument", a kdybych věděl, že se ke mně ještě chodíte ukájet, tak bych si na vás i vsadil, milý @Teo. Ale chápu, že jsou lidé, kteří od toho svého vyvoleného snesou cokoliv, taková politická obdoba syndromu týrané ženy.
[13]
[4] To je možné. ČT24 1. nevěřím, 2. nemám čas ji permanentně sledovat. Nicméně jak jsem ji stačil poznat, tak spíše než zpravodajství bych od ní očekával výklady ve stylu: "líní a nezodpovědní Řekové si žili nad poměry, bu bu bu, když ze sebe necháte dřít kůži, skončíte jako oni". Mýlím se snad?
[14]
Opravka: v
[13] má být odkaz na
[3].
[15]
Aha, Španělsko žádnou truristiku nemá a všici zdaňujou do fufníku jak fretky .. to nemá cenu, jedinym správnym názorem prostě nic nehne.
Novej politickej trhák jsou retribuce a konfiskace bez proběhlý války,
http://www.novinky.cz...ml?ref=boxF .. jsem zvědav jestli si tohle nechá nějakej stát líbit.
jonáš
24.05.2011, 16:54:35
[16]
[4] Tak ono být u socialistů (nejsou to náhodou sociální demokraté? to je totiž trochu rozdíl) ještě neznamená být socialistou. Pokud vím, tak Zapatero je ukázkový "nový levičák" jako Blair - stoupenec deregulace, privatizace, flexibilizace a mobility kapitálu.
[17]
[6] Jsou lidé (nebudeme jmenovat), kterým nikdy nevysvětlíte, že na každý dluh musí být dva: dlužník a věřitel. A když do hry zapojíte třetího - ratingovou agenturu - tak je to ještě zajímavější.
[18]
Jistěže, čína .. myšleno taiwan, nikoli PRC ;-)
Samo že je to relativní, podle životního standardu té které země. Ale to je celkem logický, protože podle toho obvykle rostou i náklady, jako jseou nájmy a cena rohlíku. Pak se taky dá najít tabulka zemí podle HDP na osobu, aby se vědělo jak se kde flákaj a pobíraj soiální dáftky. Se mějte, vyhlašuju si volno k opuštění posádky.
jonáš
24.05.2011, 16:57:59
[19]
[10] A co by podle vás měli od října do dubna dělat? Nežít? Člověk není stroj, který na půl roku zakonzervujete (přitom to ani u těch strojů není jednoduché, viz náklady na konzervaci našich úžasných armádních přebytků).
[20]
[11] Co furt máte všichni s tou levicí a pravicí? To už v jiných kategoriích přemýšlet neumíte, nebo se bojíte? Ale jinak souhlas, včetně té
fašistické restaurace (i když ona to spíš bude nějaká forma nacismu). Půda je připravena a dnes a denně se pracuje na tom, aby tohle sémě lačně přijala.
[21]
Jo takhle .. v tý první tabulce jim asi diabol posunul desetinnou bodku, bo ve druhý má PRC svých 28% a TW 1.05 ;-)
Ovšem GR a E maj stejně v obou a ČR shodně neexistuje.
jonáš
24.05.2011, 17:01:16
[23]
No a kdyby ještě někdo pochyboval ..
"Ratingová agentura Moody's v úterý jako poslední ze tří velkých světových agentur ovšem dala najevo, že jakékoli zmírnění dlužní zátěže Řecka v podobě prodloužení splátek by znamenalo "úvěrovou událost".
Moody's upozornila, že v takovém případě by hrozilo podobné prudké zhoršení známek úvěrové spolehlivosti, jaké zaznamenalo Řecko, i Irsku a Portugalsku, dalším dvěma zemím, které se s Evropskou unií a Mezinárodním měnovým fondem dohodly na finanční pomoci. Pod tlak by se dostaly i ratingy Španělska, Itálie a Belgie."
Dovolit si takovejhle sprostej útok a vydírání demograticky zvolená vláda nějakýho státu, tak má zejtra bezletovou zónu a vybombardovanou centrální banku i s guvernérem.
jonáš
24.05.2011, 17:09:09
[24]
[23] To vypada, ze z Recka chteji udelat exemplarni priklad a dat mu kumulovany trest 100 let chudoby.
Ale i tady jsou kapitalove kleste neuprosne: i kdyby se podarilo Recko zpacifikovat, kapital to proste nemuze vydrzet a do peti let skoci na nekoho jineho, trebas na Spanelsko, at se tam budou chovat jakkoliv :o)
sax
24.05.2011, 17:27:00
[25]
Jonáši nedělej ze sebe vola kurňa:-)), samozřejmě, že i Španělsko žuje z turistického ruchu, ale založeném na poněkud jiném principu a v poněkud v jiném rozsahu, než všichni řečtí ostrované.
Mod.
24.05.2011, 17:29:40
[26]
(tradicne) vyborny Pepe Escobar o spanelskem Tahriru, revolucnim hnuti 1968 a krizi globalnich hodnot:
http://www.atimes.com...25Dj02.html
So this goes way beyond a student revolt. It's a revolt that lays bare a profound ethical crisis convulsing a whole society. And it goes way beyond the economy; this is a movement seriously inquiring over the place of human beings in turbo-capitalist society.
vorax
24.05.2011, 17:35:49
[27]
Saxi (22), neříkám, že v létě nedělají, dělají, pokud mají co od května do půlky, někde do konce září ( ovšem třeba vloni bylo v sprnu turistů tak 50% předchozích let), a pokud je mi známo, daně z příjmů nikdo moc neplatí.V říjnu se všechno zavře a pobírají do dubna podpory. Tedy takto to funguje například na Korfu, možná je to na pevnině odlišné, protože tam mají lidi třeba práci ve fabrikách.
Takhle to prostě funguje a fungovalo za všech režimů, jenže teď je asi větší problém s těma podporama, zeptám se:-)
Mod.
24.05.2011, 17:37:57
[28]
Tribune já to pochopila, že 4 jsou 3:-) Nemyslím, že by to zpravodajství bylo v duchu o líných Řecích, ona ta paní Stamu tam žije, je vdaná za Řeka, takžemá asi objektivnější pohled než reportér X, který se tam zajede vykoupat a přitom vyplodí reportáž:-)
Faktem prostě je, a to bez ohledu na to jestli byly vlády levicové nebo pravicové, že si obyvatelstvo zpovykaly nepřiměřenými platy a zřejmě i nepřiměřenýma podporama. Peněz je teď prostě třeba moc a nejsou prakticky žádné, no a pravda taky je, že Řekové moc pracovití nejsou.
Vřele doporučuju knížku Paavly Smetanové - Příběhy z olivového ostrova, v které moc hezky a mile popisuje mentalitu národa mezi nimž už 13 let žije:-)
Každopádně říkat " Dopadneme jako Řekové!" se určitě neodvíjí od toho, že bychom stejným způsobem žili.
Mod.
24.05.2011, 17:46:26
[29]
Me by jen zajimalo, jak to tam chodi administrativne. Pokud neplati dane, znamena to, ze maji ICO; pak ale nemohou dostavat podporu.
Moznost je ta, ze jsou uz vyrazeni i ze stavu nezamestnanych a pokoje pronajimaji nacerno: ovsem pak by si chodili pro podporu cely rok.
Ale treba to tam maji zarizeno nejak jinak. me nejde do hlavy ta trojkombinace: mam ICO- neplatim dane- v zime si chodim pro davky.
sax
24.05.2011, 17:50:42
[30]
Saxi zeptám se u zdroje, co nejdřív:-)
Neplatí moc daně bylo míněno tak, že například přiznávají jen to, co je osvobozeno, nebo přizají nějakou minimální částku.
Samozřejmě se to netýká všech, manžel té kamarádky je původně neurochirurg, ale v posledních letech, kdy už nesehnal v nemocnici práci, dělá lékaře pro turisty, což znamená, že v sezóně objíždí od rána do večera ostrov na skůtru, když skončí sezóna, začne dělat na zakázku dřevěné okenice, Korfu je prostě mimo sezónu mrtvý kus země, není co dělat a tak to patrně vypadá i na všech ostatních ostrovech.
Mod.
24.05.2011, 17:57:21
[31]
[12] Zase jste mě umlátil neprůstřelnými "argumenty". Ať tak či onak, vždy s kloboukem Tonak!
@Teo
24.05.2011, 18:25:45
[32]
Tezko vas umlatit, kdyz argumentujete spanelskou, socialistickou vladou. A pritom protesty bezi proti tady tomu:
"Their original manifesto condemned the Spanish political class as a whole, plus corporate media, as allies to financial capital; those that have caused and are benefiting from the economic crisis. The outraged J'accuse includes the International Monetary Fund (IMF), the North Atlantic Treaty Organization, the European Union, financial risk agencies and the World Bank."
To je z voraxoviny
[26]
sax
24.05.2011, 18:50:02
[33]
Docela jsem se pobavil jak potrefené husy zakejhaly.
Počítat socialisty ve Šp. k levici? To je pak levicí i naše ODS :)
che
24.05.2011, 19:37:36
[34]
No ODS je levicová strana, to je tedy zatracená pravda:-)
Mod.
24.05.2011, 20:29:48
[35]
je to dneska v tom světě tak ňák převrácený. "Levicové" strany škrtají, "pravicové" hlasují proti škrtům.
Chytrému napověz...
mistral
WWW
24.05.2011, 20:36:45
[36]
Jakýho vola, Mod? Španělsko má zas jiný ekonomický aktivity, na který řekové nedošáhnou, například má dost vody na zavlažování skleníků se zeleninou pro polovinu evropy. A má mmch asi o dvacet procent větší HDP na obyvatele než řecko, takže nechápu proč tam musí někdo dřít nouzi. Leda by ty zdroje odtejkaly do nějakejch podivnejch kanálů.
Mně holt spíš přijde že dělá ze sebe vola někdo, kdo byl párkrát v řecku na dovolený a vůbec nedohlíd do vnitrozemí, natož do městský periferie. A kdo čte idnes a kouká na TV, ten ho ze sebe dělá dvojnásob.
jonáš
24.05.2011, 21:02:47
[37]
Bať právě - když na to škrtání mají blaufóglové bratra K.
che
24.05.2011, 22:07:33
[38]
Jonáši, dost velkýho vola.
Já se nehádám, že je na tom Španělsko líp nebo hůře než Řecko, kdybys pozorně čet co říkám a nemusel být apriori proti, tak by sis všiml, že sem vlastně řekla, že ty příčiny budou zřejmě odlišné ( tedy například, že Španělsko má zas jiný ekonomický aktivity, na který řekové nedošáhnou, například má dost vody na zavlažování skleníků se zeleninou pro polovinu evropy. A má mmch asi o dvacet procent větší HDP na obyvatele než řecko, takže nechápu proč tam musí někdo dřít nouzi), nevím jaké jsou ve Španělsku, tam sem totiž na dovolené nikdy nebyla, ale mohla bych ti vyprávět třeba o situaci na Kanárských ostrovech a tamním turismu dost odlišném od toho Řeckého.
Mod.
WWW
24.05.2011, 22:10:08
[39]
Mno představa že zemi byť velikosti Řecka "utáhne" turismus je sama o sobě dost z jinýho světa. Vono se dá když člověk neví lecos dohledat i v příručkách mladých svišťů CIA, třeba
https://www.cia.gov...rld-factbook/ -- ale na to musí jeden aspoň vědět, že neví. Že jsou řekové lemplové zneužívající dávky nad poměry a španělé chudáci co za to nemůžou jsem tam ale nenašel, to bude asi zase v jinejch příručkách.
Ale klidně se zeptej jedný pani, ta to bude vědět nejlíp.
jonáš
24.05.2011, 22:22:42
[40]
"Zatímco některé americké státy, jejichž ekonomická váha je vyšší než váha Řecka – např. Kalifornie, jsou prakticky v konkurzu, finanční trhy se rozhodly spekulovat se státním dluhem evropských zemí, zejména těch na jihu."
http://www.cmkos.cz...enych-ekonomu
Co je vlastne spatneho na podnikatelskem uveru? Nevyhodny je urcite pro toho, co nema doma ve sklepe tiskarnu na prachy.
sax
24.05.2011, 23:15:05
[41]
Jonáši JO, tos mi to zase nandal ;o)
Mod.
WWW
24.05.2011, 23:16:41
[42]
Energeticke a vodni site, banky, imobilie, letiste, lotynka, pristavy, zeleznice, zbrojni firmy, telekomunikace, to vsechno bratru za 50 miliard euro bude treba prodat, aby Rekove dosahli na dalsi uvery...no nekup to za ty prachy...ci spise nepuc si za ty prachy...udelat to Kalifornii, tak je tu ta jonasovska bezletova zona nato tata...jen jestli to ty socky z jihu nahodou nezatahly za Schwarzeneggera...
http://www.n-tv.de...le3410771.html
sax
24.05.2011, 23:25:27
[43]
Dosavadní garance, že případné ztráty penzijního připojištění musí doplatit vlastník fondu, se zruší. Ministerstvo financí věří, že díky tomu budou mít fondy více volnosti, troufnou si více riskovat a ve výsledku přinesou střadatelům vyšší zhodnocení.
http://byznys.ihned.cz...eprodelate
Stát ruší garanci, že na penzijních fondů neproděláte
sax
25.05.2011, 07:24:43
[45]
[42] Když chcete nakupovat, není nic lepšího, než si zajistit slevu.
[43] To je správné. V civilizované společnosti nikdo nemůže po podnikateli spravedlivě požadovat, aby nesl odpovědnost ze svého podnikání. Kalousek bude patrně asi opravdu geniální, když chce problémy spojený s riskantním chováním spekulantů řešit tím, že jim dá více možnosti riskovat. Ale alespoň je jasné, proč musí být povinné "spoření": za těchto podmínek by totiž do fondů nikdo dobrovolně neinvestoval.
[46]
[23][24] Co víc dodat? Pregnantnější popis situace si snad ani nedovedu představit.
[47]
[28] Vsadím se, Mod., že když jste psala o tom, že řecké vlády "
si obyvatelstvo zpovykaly nepřiměřenými platy a zřejmě i nepřiměřenýma podporama", tak jste se ani nezačervenala. Ale kdyby někdo psal o
nepřiměřeném zisku, tak dostanete vyrážku a záchvat svatého rozhořčení, nemám pravdu?
Jak mohou být plat, mzdy a podpory nepřiměřené, ale zisk přiměřený? Bavíme se přece pořád a jedné a též společnosti a jedné a téže ekonomice, tak proč by měl mít někdo nějaká privilegia, jako třeba právo na "důchodovou imunitu"?
Co si vůbec pod takovým pojmem nepřiměřené platy a podpory představujete? Že jsou i zaměstnanci svobodní, že je příliš malá míra chudoby a příliš vysoký index lidského rozvoje?
[48]
V daném kontextu
[47] je možné mluvit jen o platech vyplácených z veřejných prostředků.
tresen
25.05.2011, 12:15:00
[49]
Ale alespoň je jasné, proč musí být povinné "spoření": za těchto podmínek by totiž do fondů nikdo dobrovolně neinvestoval.
A tak je to se vsim, Tribune. Kdyby nebylo reklamy ale jen proste nabidky, pulku tech klumpu by si take nikdo nekoupil.
Ale ani to uz nestaci, na to je kapik prilis zravy. Nejak se nam uz zacina odobavat a ozirat na svem vlastnim tele a to z periferie: Irsko, Island, cele stredomori (vcetne na trhu etablovanych severoafrickych statu).
Kdo ted muze byt na rade?
sax
25.05.2011, 13:36:15
[50]
"Sazka propouští k dnešnímu dni všechny zaměstnance, nebude pokračovat v losování, doplatí všechny dluhy ohrožující licenci a nemá peníze na další chod," citovaly Hospodářské noviny Marka Hermana, ředitele Asociace provozovatelů kurzových sázek, jejíž je Sazka členem.
http://aktualne.centrum.cz...701526
To je nadhera, Husak by mel dostat Nobelovu cenu za ekonomii, dovest ke krachu a ukonceni cinnosti z podstaty nezkrachovatelny podnik, to je opravdovy majstrstyk.
A my se na to jen musime divat a obdivovat pri tom kouzla sikovneho podnikatele.
sax
25.05.2011, 17:31:30
[51]
[50] Jo, to se občas stává, že chytráka přechytračí ještě větší chytrák. Hušák je sice king, ale na frajery formátu Klause, co dokáží zruinovat celé ekonomiky, pořád nemá.
[52]
[50] predátoři se navzájem požírají, saxi.
"Firmy zmíněných miliardářů prý ovládají dohromady téměř 60 procent bondů, což je dostatek, aby podnikli radikální krok k jejich okamžitému zesplatnění."
http://m.ceskapozice.cz...r-kellner
marabu
25.05.2011, 23:13:55
[53]
"PPF a KKCG zveřejnily poslední nabídku akcionářům Sazky: nabídly jim ponechání pětiny firmy a 200 milionů na sport ročně výměnou za okamžité odstoupení Aleše Hušáka a dosazení svých lidí do vedení Sazky."
marabu
25.05.2011, 23:17:32
[54]
1. Řecko může být složeno z pracovně, řekněme ležérního obyvatelstva, což ale nic nemění na tom, že pohodářská letora řeckého občana NENÍ důvodem jeho problémů - takových národů je a bylo ...
2. V Řecku se u moci střídaly vlády dvou klanů - jednoho Papandreova levicového(čili v Helladě "zeleného") a jednoho Karamanlisova pravicového, "modrého" /u pravice je zde už barva stejná jako jinde/ (Nová Demokracie).
Oba tyto klany zformovaly systém, který zde byl - a je nyní demontován - shodou okolností zeleným týmem, který má teď v čele premiéra, který do klanové soustavy nepatří
O něco víc másla na hlavě má pravice - ale nikoli o mnoho ...
3. "Řecká klišé" se projeví jako směšná v okamžiku, když se podíváme na skupinku, která má problémy - žádný pravičák nezdůrazňoval hříchy Portugalska ani Španělska a nad Irskem se dmul pýchou.
4. Celkové porovnání různých zemí ukazuje, že závěr je jednoznačný a pravičák se bude vztekle a zuřivě bránit jeho železné logice:
a) musíme si vybrat
aa) buď nekonečné zadlužování, ke kterému vede neoliberální mantra naprosto zákonitě a není z toho úniku - po pár letech se každý stát, který odpovídá ideálům našich pravičáků s železnou pravidelností stává obětí toho, že podvědomě provedl volbu v prospěch dominace dluhu a neodvážil se vzít těm, kteří mají rok co rok víc (ale taky vzít vysokými nepřímými daněmi obyvatelstvu - nutno poctivě dodat)
bb) nebo severské obecné robustní přerozdělování a rozumná sedlácká finanční politika
astream
26.05.2011, 07:19:18
[55]
Ze si nepodaji Anglii? Tam jsou na tom stejne spatne jako v Recku:
http://upload.wikimedia.org...a.png
Vubec nemam predstavu, jak tohle muze skoncit. Trebas grandioznim, plosnym bankrotem? Diky fluidnimu kapitalu prinasi kazde zadluzeni investicni vyhodu a naskok, tezko se ho zrici v situaci, kdy vam nepadaji penize do klina samy od sebe a zaroven ve state neni zazita a prozivana protestantska tradice "tvrdeho zivota".
Bohatstvi se netvori samo od sebe, ale je pumpovano z chudaku, at uz tech mistnich, anebo tech, co sedi na zdrojich nekde na jinem kontinentu.
Jedine "drzhubne", ktere zatim na domaci populaci fungovalo, byla nadeje, ze bohatstvi sem tam protece smerem "dolu" a ze na kazdeho ceka jeho sance, ale to uz, rekl bych, padlo.
sax
26.05.2011, 08:29:11
[56]
A to by byla asi i odpoved na astreamovo:
bb) nebo severské obecné robustní přerozdělování a rozumná sedlácká finanční politika
Protestantska tradice tvrdi, ze zivot je tvrdy jak dole, tak i nahore, tudiz kazdy protestantsky podnikatel take prijima "tvrdost robustniho zdaneni".
Ideologicke zdroje kapitalismu nejsou "lehkozivne", coz ovsem "monetarnimu kapitalu" nemuzete vysvetlit, tam jde vsechno samo a jedinou, opravdu jedinou starost, kterou jako kapitalista mate, je umet rozeznat na vyrocni hospodarske zprave cervenou barvu od cerne. Vypsat nove misto a udelat konkurz na pozici toho vaseho zamestnance, ktery vam nevydelava dostatecne, to uz za vas udela vas duvernik, co ma od rana do vecera ucho prilepene na vasi puse. Trzni sprava se zmenila ve spravu perzonalni, z pozice majitele neni treba zjistovat, proc podnik nefunguje, staci vymenit lidi a ono se to uz nejak chytne samo, starost o chod podniku maji predevsim zamestnanci, z nich se nikomu na chodnik nechce a nechat zkrachovat vlastni podnik by byl trest predevsim pro ne.
sax
26.05.2011, 08:40:54
[57]
55 - Vubec nemam predstavu, jak tohle muze skoncit.
Jo, saxi, mně z toho právě už dávno vyšlo, že všechno je jinak, a že samo "tvoření bohatství" - ať už jakýmkoli způsobem - rozhodně není ultimativním cílem. Skončí to tak, že buď nekontrolovatelně vyvřou dlouho vytěsňované a potlačované emoce, a nebo bude učiněn pokus nějak ty emoce eliminovat, ale ani to nemůže dopadnout dobře. Možná ale, že v takových patových situacích zasahuje zákonitě vis major, aby se to hnulo zase nějak rozumně dopředu.
deb
26.05.2011, 09:14:39
[58]
Financni kapital, debe, ma 2 neblahe vlastnosti:
- je fluidni (neni vazan na teritorium a nema fyzicke hranice, jako treba puda. Tedy je tekuty a muze se volne prelevat).
- je samooplozujici se a kanibalisticky (sam sobe dokaze vytvorit investicni prilezitost, v ni se rozmnozit a pak sam sebe pozrat- znehodnotit se).
A z toho take vyplyva, ze penize zadne bohatstvi nejsou a ze dnes se uz bohatstvi jako primarni ukol a zadani netvori (to je jen takova bokovka). Kdyz to vezmu takhle, pak (monetarni) kapitalismus je de fakto odusevnely system a take proto tolik pritahuje intelektualy, z nich nekteri na nej nedaji dopustit dokonce ani pod "pohruzkou" likvidace osobni existence z jeho strany. Porovnejte to se vztahem levice a komunismu.
Nase soucasna situace je nova jen v tom, ze nemame souseda, ke kteremu bychom se mohli v nouzi uchylit, ci se na nej obratit, jako tomu bylo v minulosti, kdyz krachovaly vetsi, ci mensi ideologicko- hospodarske celky.
Ale mozna Cina...kdo vi...
http://www.blisty.cz...t/58734.html
Francie chce prodat svůj základní kapitál - Číně!
http://www.google.ch...&bih=853
sax
26.05.2011, 09:38:05
[59]
Mo, já ti nic nenandal, to sis nandala sama. Vono věřit těm lidovejm verzim o rozežranejch sockách je příjemný a jednoduchý, asi jako straně a vládě když mlela o protistátních živlech před třiceti lety (a už pomalu začíná zas ;-).
Mno a všeobecně, když si vemu jakej dobrej kšeft je nechat zkrachovat firmu, pak ji výhodně skoupit nastojato a rozprodat ji na palivo, tak se divim že to někoho v měřítku celýho státu napadlo až teď. To pak musí bejt superrito. Vot globalizácija, jedna generace uprchlíků z Řecka už je tady přece dávno domestikovaná.
jonáš
26.05.2011, 10:31:45
[60]
Vlastně když o tom přemejšlim, je Klaus opravdu geniální .. vždyť to ideologicky i technologicky dal dohromady a prakticky vyzkoušel už před dvacíti lety. Takovej náš Lenin neoliberalismu -- :-)
jonáš
26.05.2011, 10:38:24
[61]
Proč nejdou po Anglii vysvětluje Macháček tady ..
http://respekt.ihned.cz...jeste-dsk
Holt další výhoda výprodeje všeho zahraničním vlastníků země.
jonáš
26.05.2011, 10:53:15
[62]
Telovychova je, jonasi, take kapitola sama o sobe. Jiz budovatel komunismu musel byt zdravy a branny a tak uz tehdy se tyto oblasti staly rejdistem "sikovnych lidi" a ocividne to pretrvalo dodnes. I v posledni divize se uplaci rozhdci za piskani "roviny", tj. ze bude soudit normalne, podle pravidel.
Na prikladu Sazky muzeme smele rici, ze zde by byl stat lepsim spravcem. Jsem zvedav, ke komu ted CSTV a ostatni pravne- subjektivni sokolove pujdou s prosikem...i kdyz je to jasne, nakonec ty jejich chlastacky v klubovne a zapasy s druzebnimi kluby na Bali zase zatahneme my :o)
Pamatujes jeste na vexlaka- diskzokeje Salavu? :o)
http://old.amfora.cz...tbal2005.htm
sax
26.05.2011, 11:05:50
[63]
Prave, jonasi, samozrejme neni dluh jako dluh, hlavne v zemi, kde sedi nejvetsi burzy, banky a tiskarny penez sveta :o)
Z toho vyplyva, ze neni investor jako investor, ze nektere prachy smrdi a ze volny trh je dobry tak pro kluky, co si hraji kulicky.
sax
26.05.2011, 11:12:14
[64]
Problém Řecka, respektive odlišnost jeho situace od jiných zemí, bude podle mne v tom, že jeho ekonomika je nevýkonná, tudíž státní dluh není prakticky z čeho splácet.
Ta nevýkonnost je dlouhodobá, byla už před krizí, která to pochopitelně zhoršila. Na rozdíl od jiných zemí, kde se projevuje oživení, slabota Řecka trvá stále.
Viděno zpětně, řečtí politici lidem, jejichž příjem závisí na státu, slibovali /a pak i poskytovali/ podmínky srovnatelné s životní úrovní občanů jiných evropských zemí.
Což asi zdaleka neodpovídalo reálným možnostem.
tresen
26.05.2011, 12:18:01
[65]
Hm nojo, asi tě taky pošlu na factbook CIA. Ta nevýkonná ekonomika produkuje HDP ve výši cca 150% českýho, vztaženo na jednoho obyvatele (konec konců, maj jich tam cca stejně). Možná maj spíš málo průmyslu a zchudlí europané tam teď málo jezděj na prázdniny, když se ještě bojej že jim prodaj ostrov pod zadkem, ale až padne prodej aut, budem na hromadě zas my.
jonáš
26.05.2011, 12:39:04
[66]
Jinak společnym jmenovatelem Španělska a Řecka je mj. to, že maj přes 70% GDP v terciárnim sektoru, ve službách. Což je liberalisticky doporučovanej lék proti nezaměstnanosti .. Španělsko 72%, Řecko 78%. Stabilní země nemaj většinou přes 60%. protože maj i nějakej ten průmysl.
jonáš
26.05.2011, 12:47:24
[67]
58 - saxi, nic proti, máte pravdu, ale já chtěl jako obvykle naznačit, že celá tato hra má ještě hlubší smysl, takže není tak nesmyslná, jak vypadá. Boj se vede na všech frontách, toto je jen jedna z nich. Ten "oduševnělý systém" je typickou parodií "boží opičky" na oduševnělý systém.
deb
26.05.2011, 12:56:16
[68]
U hlubsiho smyslu to musime zarazit, debe, sam rikate, ze takovy pohled je individualni.
Samozrejme, ze zeme spanelska a recka jsou jako prez kpolirak; deli je jen objemy:
Recko: 130 tisic km2, 11 milionu obyvatel, HDP 20 tisic euro/ obyv.
http://www.businessinfo.cz.../#sec2
Spanelsko: 500 tisic km2, 45 milionu obyv., HDP na hlavu: 24 tisic euro.
http://www.businessinfo.cz.../#sec2
To je ten znamy, marxisticky prechod kvantity v kvalitu, anebo fyzikalni kriticke mnozstvi.
sax
26.05.2011, 13:06:57
[69]
kpolirak= kopirak; hopsa, pismenka, tancujte!
sax
26.05.2011, 13:07:46
[71]
Nevím, jestli HDP vypovídá dost. I kdybys to procento tak šíleně nepřehnal /jako že jo/, jde spíš o platební bilanci, a ta vypovídá, že Řecko daleko víc dováží než vyváží, neboli jeho konkurenceschopnost je tragicky nízká. Tolik k ekonomice jako celku.
Další věc je ten státní dluh, na kterém se mj. podepsalo právě to, že řecká státní správa spolkla víc, než si vzhledem ke skutečnému vývoji /Řecko některé ukazatele jak známo ošvindlovalo/ mohla dovolit.
tresen
26.05.2011, 14:05:08
[72]
Recka sprava spolkla na procensta stejne jako anglicka, uz to tu padlo.
Ja bych nad tim zas tak moc nespekuloval: jak pise Machacek/ jonas, jediny rozdil je v tom, kdo dluh vlastni a tedy jak je nervozni: to je ta prava podstata chladneho a objektivniho trhu, kdyz se dobre vyspi a nema tresavku, mame rohliky za stejnou cenu jako vcera, jinak beda!
sax
26.05.2011, 14:13:36
[73]
Nepřehnal, v kursu doláčů 2009 píšou ČR 196, Řecko 300 a něco. Obyvatel je 5% rozdíl. V paritě je to 120%, což vypovídá o tom, že maj euro ceny. A nic lepšího co by jednim oudajem vypovídalo o "výkonnosti ekonomiky", když už se uchylujem k dalšímu z kašírovanejch novinářskejch draků, dosud ekonomové nevynašli. Naštěstí dosud nejsem ekonom.
K tomu kolik kdo spolkl doporučuju též toho Macháčka výše. Jinak vztah věřitele a státu je v tomhle jasnej a stejnej jak u firmy, rodinný spolky obvykle nikdo ze společníků netuneluje, zatimco anonymní akcionáři zvenku zmáknou spojenejma silama i tu lotynku.
jonáš
26.05.2011, 15:30:23
Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).