Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

pátek, 25. března 2011

To nejvzácnější, co máme

Rubrika Noticky

Nenechte se zmást reklamou, to nejvzácnější, co máme, není pivo, ale vláda. Ne ledasjaká, ale tato konkrétní vláda, která nám dnes vládne, vláda vlastenců, odborníků, ten výkvět elity, který nás vede k zítřkům světlejším než Slunce, do časů samých pozitiv a sociálních jistot.  Jen tak si lze totiž vysvětlit, že zachování vlády je nejvyšší možný zájem, který nesmí – a jak se tak zdá, tak ani technicky nemůže – nic ohrozit.

Žádný skandál, žádná korupční kauza, žádný zločin, nic z toho není tak závažné, aby to ospravedlnilo pád vlády, která – jak to tak alespoň podle propagandy vypadá – je tím posledním a jediným, co stojí mezi prosperitou a totálním chaosem někde na pomezí mezi Zimbabwe a Výmarskou republikou.

Být českým ministrem, byl by v naprostém bezpečí i Usáma bin Ládin. Alespoň před českými poslanci.

Vydáno 25.03.2011, 13:55:00 , trvalý odkaz ,komentáře (24)
Novější příspěvek: Neválky
Starší příspěvek: Nezdvořákem ze slušnosti

Komentáře

[1]  Dokonce bych řekl, že je nám velmi drahá.
TS 25.03.2011, 15:40:36 [cenzore] [kill]

[2]  [1] A bude čím dál dražší...
Dokonce se ekluje i uvědomělým politologům. Josef Mlejnek jun: "Rok poté, co Topolánka vystřídal Nečas, vládne snad nejhorším možným způsobem."

Po půlnoci tady:
http://www.lidovky.cz...es=110325_0
XY 25.03.2011, 16:45:45 [cenzore] [kill]

[3]  Nastesti tam ale maji rozumneho Hegera, ten uz nektera avizovana reformni, systemova opatreni pripravuje:
http://www.denik.cz...e-zubni-.html
sax 25.03.2011, 17:00:11 [cenzore] [kill]

[4]  [3] No, to víte, když přidal lékařské luze a do toho mu naskočilo ještě zvýšení DPH, někde ty prachy pro rezort získat musí. Takové třetí zuby jsou nakonec fajn - už se nekazí, čímž pacienti nesporně ušetří.
Pěkný víkend.
XY 25.03.2011, 17:44:55 [cenzore] [kill]

[5]  Tribune, váš sarkasmus se proklatě stupňuje. Při čtení vašeho blogu jsem se dnes poprvé od rána srdečně zasmál. Díky. Ale šetřete municí, tahle vláda ještě neřekla své poslední slovo...
kutil.bloguje.cz WWW 25.03.2011, 19:52:53 [cenzore] [kill]

[6]  Tato vláda se neustále ohání zvláštní terminologií. Že jedná v zájmu politické odpovědnosti. Znamená to snad, že veškeré skandály, při nichž nenávratně mizí miliardy, jsou právě onou politickou odpovědností ? Stejně jako diletantská rozhodnutí a zákony? Nebo co to vlastně je, ta politická odpovědnost? Trestní odpovědnost nezahrnuje, protože politici pevně drží na svých postech a žádnému se nic nestane, ať prošustruje jakoukoliv částku. Rezignace ? V zájmu politické odpovědnosti ani náhodou. Snad by toto magické zaklínadlo všech současných politiků bylo možno nahradit slůvky " testní odpovědnost a vězení ".
rybářka 25.03.2011, 23:19:23 [cenzore] [kill]

[7]  [6] no ano. protože terminus technikus "politická odpovědnost" je to samé jako Velký kulový. čistá nula. Absolut zero. Fuck off.
A jestli kašpar Vondra odstoupí, nebo ne, ... to je jen divadlo pro voliče. To mu možná chvíli zavře potrubí z bezedného zdroje státu, ale co je Vondrovi po tom, když už má doma ve sklepě přeplněnou cisternu? Jsou tu snad zákony, které by ho nutily zaplatit to, co zmizelo? ... nejsou.
Vondra a podobní se nám všem chechtaj. To si musíme uvědomit a něco s tím udělat. Rezignací se ještě nikdy žádný tunely nezaplatily.
TS 26.03.2011, 08:22:11 [cenzore] [kill]

[8]  [7]To si musíme uvědomit a něco s tím udělat.
Otázka je, TS, zda se s tím vůbec něco dělat dá. Skupiny pobíhající po ulici s transparenty už dnes nikoho, z těch koho by měly, nijak nevzrušují. K nějaké razantnější akci pro vyjádření protestu se veřejnost neodhodlá a kdyby snad náhodou ano, tak tím vždy poruší nějaký zákon, čímž jen dodá argument pro reakci typu: "Že se nestydíte a NÁS byste chtěli napravovat!" Je to schizofrenní situace, protože i velice slušný člověk, nemající žádné nekalé úmysly, upřednostní na rozhodné pozici, co nejmenší vlastní odpovědnost, už jen proto aby se uchránil stresu, pramenícího z obavy možných následků svého chybného rozhodnutí. A to v jakémkoli společenském systému. Jakou tedy vůli ke změnám v těchto věcech můžeme očekávat od těch, kterým dáváme mandát k tomu aby vytvářeli pravidla jimiž se sami mají řídit?

Přísloví o kaprech, kteří si nevypustí rybník, jen tak svou platnost neztratí.
Osobně se domnívám, že opravdu odpovědného přístupu těch kteří se podílí na řízení státu, může dosáhnout pouze diktátor dostatečně "pevný v kramflecích" nekompromisně postihující i každé pochybení jako by šlo o záměr a ani by nemusel používat nějaké drakonické tresty. Vědomí jejich nevyhnutelnosti by postačilo. "Lid" je v tomto příliš "bezzubý zaměstnavatel".
Kamil Mudra 27.03.2011, 01:10:43 [cenzore] [kill]

[9]  Kamile, chápu. argumentum sice rozumím, ale to si právě nemyslím. Nemyslím si, že diktátor je jediné řešení na dnešní patologickou situaci.
Jen je potřeba vyléčit naší slepou skvrnu v myšlení, která nám nedává vidět ty možné cesty. A zároveň intenzivně odmítat vtíravé zlo, které se všude nasírá, kde mu jen dáme svou netečností příležitost.

Dám příklad toho vsírání:
Nejdřív situace: Vládní politika posledního dvacetiletí v oblasti zemědělství byla ve znamení podpory "velkých" a likvidace "malých". Protože tlak lobistů těch velkých byl stálý a intenzívní. Zatímco malí zemědělci měli plané naděje, plné uši slibů, drželi hubu a neměli čas podávat návrhy zákonů, ani peníze a právní zastoupení, protože museli každý ráno ve 4hodiny dojit. (ilustrační příklad) Proto nakonec vyhrál Babišův Agrofert a dneska si spokojeně bere dotace na biopaliva, za podpory zákona. Z jeho pohledu to je "zasloužená odměna za mnohaleté úsilí tvrdé práce právníků a úplatkářů". Z pohledu obyčejných lidí to je SVINSTVO.

No a teď ten příklad. Navzdory tomu, jak se díky tomuto stát zemědělství rozjebalo na sračky, tak se vzchopují malozemědělci a začali vyrábět bioprodukty, hledat vlastní trhy a obchodovat vlastními cestami, za silného házení klacků pod nohy od všech typů vlád úředních instancí. Přestože politicky a EU korektně. Přesto dnes vzniká silný trend biozemědělství (toho skutečného, nikoliv Babišo-řepkového) který má odezvu u obyčejných lidí.

A teď příjde to vsírání zla: - při zahájení sezony farmářských trhů na Vítězném náměstí v Praze 6, se s velkou slávou vesral a s mikrofony a podiem představil v plné své idiocii čerstvý Ministr životního prostředí - Chalupa (ODS), který nablábolil a nažvanil cosi o tom, jak jsou farmáři úžasní, jak je stát chce a bude podporovat v jejich práci a blablabla. Nechyběly u toho ani media.
Věřit mu? Leda hovno. Velká škoda, že ho lidi nevypískali.

CO tedy s tím? Moje "Něco s tím udělat" je v tomto smyslu:
1) sjednotit zájem lidí zdola a sjednotit co skutečně chceme
2) vyjádřit se tak, aby to bylo účinné. (ne nutně demonstracemi, ale sepsanými požadavky na stát, EU s právní podporou, návrhy zákonů)
3) pokud požadavky nebudou přijaty k jednání, pak teprv intenzívně a veřejně protestovat.

Kdyby to nedávno doktoři neposrali svou hamižností, mohli dát příklad jak účinně vyvíjet tlak na zkorumpovanou a sebezajištěnou vládu. Ovšem propaganda nakonec zafugovala a tak se celá akce dojebala s dopomocí všech hloupých.
Dokud se ale obyčejný lidi mezi sebou budou hádat, mají zmrdi svoje teplá místa naprosto jistá.

malá inspirace:
http://media.bloguje.cz...j-rup.php
TS 27.03.2011, 09:12:14 [cenzore] [kill]

[10]  Vy tu jeste bojujete s bojem zla proti dobru?
Nositelem budouci totality nebude zadny mravne pomazany osviceny momarcha, ale prave a jedine soucasne korupcni, od-moralizovane, expertni mocenske skupiny, ukolovane od systemovych vlastniku, jako treba BP ci japonske Tepco.
Jejich vyzadovana vilnost k zisku vede k velkym, nerovnovaznym kolisanim (dnes jiz temer permanentnim) a proto casem pristoupi k ekonomicko- spravnimu sebeomezeni, ktere ovsem nebudou moci provest bez "nas". Nemohou svazat jen samy sebe a obcansko- pravni system z toho vynechat, protoze jednak by byly predbehnuty nekym "divocejsim"a jednak, jelikoz nas dostaly na samou hranici nerovnovahy, by kazdy, kdo je predstihne, strhnul do propasti nejen sebe, ale i je same. Maji tolik moci, aby to tu zabetonovaly, oficialne se spojily se statem a prevzaly v zastoupeni jeho spravni instituce. To vse pod argumentacni rouskou "nezbytnosti z pokroku" (Chcete participovat na blahu? Pak se musite omezit spolu s nami!)
Ekonomicka nutnost povede k politickym zaverum, ne naopak.
sax 27.03.2011, 10:51:45 [cenzore] [kill]

[11]  Váš příklad, pane TS, se zemědělci není příliš zdařilý. Před očima mám často vámi popisované oba vzory malo a velkohospodaření na venkově. Tam, kam jezím ke kamarádce je několik farmářů.Ti udržují vesnici v permanentním binci, rozježděné cesty a potulující se dobytek, věčně hladový a dobývající se do zahrad. Vedle ve vesnici hospodaří zemědělská společnost. Výstavní dobytek, spokojený, nic neničící. Vesnice čistá, kde si lidé staví domky. V té první se stěhují co nejdál. Stejně tak rybníky. Tam, kde žije kamarádka, jsou rybníky v hospodaření oněch farmářů a jsou už roky vypuštěné. V té vedlejší, které obhospodařuje zemědělská společnost, jsou vyčištěné a zarybněné. A jako velký fanda rybaření, za kterým jezdím téměř po celé zemi, si velmi všímám i krajiny a toho, kdo na ní hospodaří. Stejné je to i s lesy. Je mnoho míst, kde se celý les vytěžil a už neosázel. A věřte, že státní lesy to nejsou. Ve všem ostatním, co jste napsal s vámi plně souhlasím.
Tato vláda neumí nic, ale rozeštvávat proti sobě jednotlivé skupiny občanů, to ovládá mistrovsky.
rybářka 27.03.2011, 11:43:02 [cenzore] [kill]

[12]  Rybářko, zřejmě vše závisí od povah konkrétních lidí, tedy i farmářů. Pokud se někde dokáže pár lidí dobrovolně dohodnout na kooperaci a společné práci, ze které mají úžitek všichni, bude samozřejmě jakákoliv společnost - nejen zemědělská - prosperovat lépe, než banda "svobodných konkurenčních individualistů", kterým jde jen o krátkodobý osobní zisk za každou cenu. Bohužel, tento systém z nás záměrně vychovává to druhé, protože to lépe vyhovuje jeho dlouhodobým cílům.
deb 27.03.2011, 12:18:32 [cenzore] [kill]

[13]  Někdy[12] sedávám v létě u vody do noci s rybáři, kteří už mnoho pamatují. Většinou to bývají domácí a je pozoruhodné, jak se jejich názory shodují, ať jsem na kterémkoli místě naší země. Že posledních 20 let je úpadkem vesnice i přírody. Sama to nedokážu posoudit, ale věřím jim. V přírodě však trávím většinu volného času a tak vidím, že míst k pláči milovníka lesů, vod a strání přibývá.
rybářka 27.03.2011, 13:29:35 [cenzore] [kill]

[14]  Dobrou myšlenku nejlépe zdiskreditujete tím, že ji zrealizujete dřve, než je pro ni situace zralá, a to tak, že ji lidem vnutíte násilím. To platí v plné míře pro myšlenku komunismu a socialismu. Proti tomu, kdo dnes podporuje myšlenku dobrovolné nesobecké spolupráce jako alternativu k vládě sobecké pracky trhu, je možno vždy vytáhnout "minulé hrůzy komunismu a socialismu". A tak bylo na dlouhou dobu (podle mne záměrně) vylito s vaničkou i dítě, a otevřel se prostor k bezohledné exploataci nejenom lidských, ale i přírodních zdrojů. Uvidíme, jak dlouho si to nechají lesy, vody a stráně líbit.
deb 27.03.2011, 13:46:53 [cenzore] [kill]

[15]  Ochránci[14] lesů, vod a strání se před časem pokusili o demonstraci, stejně jako nedávno doktoři. Jejich snaha byla marná, chyběla solidarita, základ úspěchu. Ve Francii jsem zažila demonstraci asi 50-ti rybářů. Během pár hodin jich bylo v průvodu několik tisíc. Nerybářů, pouze lidí solidárních s rybáři.
Neuvěřitelná naivita tohoto národa, všem statečným, namísto solidarity uděluje nadávky.
Lesy, vody a stráně také prosí o solidaritu, také marně, osamocené nemohou zvítězit
rybářka 27.03.2011, 15:52:59 [cenzore] [kill]

[16]  Ta "naivita" je tomuto národu po staletí vštěpována ohněm, mečem, bičem i cukrem. Jakmile kdy jeho národní cítění vystrčilo hlavu, hned po ní dostalo klackem, a to trvá dodnes. To, co smí každý Rom, Izraelec, Američan, Francouz, Rus - to nesmí Čech, aby nebyl nařčen hned z několika ideozločinů.
Co se týče lesů, vod a strání - doufám, že příroda je stále ještě silnější než její škůdci, a že si s přemnoženým parazitem nějak poradí.
deb 27.03.2011, 17:30:51 [cenzore] [kill]

[17]  Domníváte, Debe, že redukce přemnoženého parazita by kromě zájmu přírody byla navíc /anebo právě proto/ v souladu s božím záměrem?
tresen 27.03.2011, 17:44:55 [cenzore] [kill]

[18]  To, co bylo tomuto národu po staletí vštěpováno, nemůže být ani omluvou, ani odůvodněním k toleranci toho, co se tu děje.
Především pak k tomu, o čem mluví článek.
rybářka 27.03.2011, 17:53:34 [cenzore] [kill]

[19]  Rybářko, pokud vás matka odloží mezi vlky, a vy se vrátíte do civilizace po pár letech, své chování prostě objektivně nezměníte, ani kdyby je vaše okolí neomlouvalo či netolerovalo. Český národ je, jaký je, a kdyby takový nebyl, tak by nejspíš nebyl. Pro velmoci není a nikdy nebylo nic jednoduššího, než vzpurné malé národy humanitárně vybombardovat či jinak zašlapat do země.
To neznamená, že bych si to nepřál jinak, ale s věkem se naučíte, že existují jistá objektivní či osudová omezení, která se vám sice mohou nelíbit, ale to je tak vše, co s tím můžete dělat - tedy kromě toho, že se sama budete chovat dle svých vlastních standardů.
deb 27.03.2011, 18:23:51 [cenzore] [kill]

[20]  17 - A co jako má pánbu dělat, treseni, když si ten parazit sám zničí planetu, na které žije? Čekáte zázrak obrácení Ferdyše Pištory nebo co? Parazit měl svobodnou vůli stát se něčím jiným, než parazitem, vybral si sám.
deb 27.03.2011, 18:30:23 [cenzore] [kill]

[21]  To já jen tak. Abych věděla, jestli si budete umět odůvodnit případné kroky, jak v tom pánubohu trochu pomoci.
tresen 27.03.2011, 18:55:28 [cenzore] [kill]

[22]  Treseni, projevil jsem tu snad jednou jedinkrát nějaké revoluční či dokonce teroristické choutky?? Právě naopak, ne?
Pánubohu pomohu jen tím, že ho budu prosit o spravedlnost, i když to "Bože odpusť jim, neboť nevědí, co činí" mi půjde z huby v některých případech hodně ztuha.
deb 27.03.2011, 19:01:50 [cenzore] [kill]

[23]  Debe, já vím, že máte pravdu, vašich názorů si velmi považuji, ale odmítám přijmout roli poslušného otroka ve vyrabovaném státě. Chci žít, pracovat a jednou i vychovávat své děti tady, v malé, stále ještě půvabné zemi. Chci, aby moje země znovu prosperovala. A začíná mi být čím dál víc jasné, že s těmito lidmi u moci tomu tak nebude. A těch, co si myslí to co já, neustále přibývá.
rybářka 27.03.2011, 23:35:27 [cenzore] [kill]

[24]  Já si myslím také to, co vy, rybářko. A doufám, že nám naše společné přání vyjde - ať tak nebo onak :)
deb 27.03.2011, 23:43:22 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: