Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

pondělí, 31. ledna 2011

Poplivejte si svého doktora

Rubrika Noticky

Otázka po původu a výši přijmu je standardně tabu a kdo ji položí, bývá promptně ocejchován nálepkou „závist“. To aby bylo jasné, že do toho, jak kdo přišel k penězům, nikomu nic není. Jen občas se objeví výjimky, tak jako v případě „stávkujících“ lékařů, kterým po letech přehlížení došla trpělivost, a jejichž protest je třeba zdiskreditovat, už jenom proto, že jimi zvolený způsob na bázi principu „v jednotě je síla“ by se mohl stát nebezpečným precedentem. A tak jsou najednou noviny plné poukazů na to, kolik si lékaři vydělají a že chtít s takovým příjmem víc, je přinejmenším drzost, opakuje se, že už si vymohli, co mohli, a chtít víc je troufalost, nebo se jako nejnovější hit „přišlo“ na to, že kvůli jejich platovým požadavkům nezbývá na platy sester. Když jde o stabilitu vlády a je potřeba postavit veřejnost proti lékařům, může se hrát i na notu závisti, hlavě, když dav bude plivat na lékaře a nechá vládu a především podnikatele, kteří si ze zdravotnictví udělali dobrý byznys, na pokoji.

Vydáno 31.01.2011, 16:45:00 , trvalý odkaz ,komentáře (132)
Novější příspěvek: Military monitor 4/2011
Starší příspěvek: Mlhy nad Egyptem

Komentáře

[1]  Bohužel, moje doktorka je velmi pracovitá a na peníze si nestěžuje, posílá mě vždycky ke svým známým doktorům specialistům, z nich nikdo neodcházel, nemám na koho plivnout teda.
Mimochodem, minulý týden jsem dostala výměr k invalidnímu důchodu III. stupně, když počítám období od roku 1974 do roku 2004, kdy jsem opravdu velmi aktivně pracovala, dostalo se mi plného invalidního důchodu za 30 let práce a 6 " jen" podnikání, 8.997,-Kč. Nejsem naštvaná, fakt mě to rozesmálo:-))
Mod. 31.01.2011, 17:13:32 [cenzore] [kill]

[2]  1) Nemám žádného SVÉHO doktora, vy jo?
2) Jenom jestli se ti, o něž kráčí, tak trochu nepoplivali sami? Minimálně si poslintali límečky.
@Teo WWW 31.01.2011, 20:49:27 [cenzore] [kill]

[3]  Je jasné, že celá dehonestační kampaň musí být dobře naplánována, řízena a zaplacena. Lékaři, kteří se vždy umísťovali na předních příčkách popularity povolání nejsou pro systém tak snadným terčem, jako jiné odborové svazy. Každý semtam lékaře potřebujeme a navíc jeho práce nám umožňuje delší a kvalitnější život, po kterém napříč vrstvami toužíme. Pravicoví komentátoři (mínkotvůrci) nemohou (nebo alespoň donedávna nemohli) na lékaře útočit bez toho, aniž by se nesetkali s odporem značné části veřejnosti - proto bylo potřeba rozjet kampaň, ve které hrají nemalou roli opět ti tolik potřební "placení diskutéři", kteří na všech možných vlivných diskuzích na internetu brojí proti lékařskému protestu, používaje přitom zcela stejné "myšlenky" a fráze, kterými je vybavila pravicová propaganda. A procenta při průzkumech se začínají pomalu přelévat na tu "správnou" stranu...Z logiky věci vyplývá, že nikoliv argumenty, ale správné PíáR hory přenáší...
Morybundus 31.01.2011, 21:11:22 [cenzore] [kill]

[4]  Nepřeplatila nakonec Hrabovského protistrana?:)
tresen 31.01.2011, 21:25:42 [cenzore] [kill]

[5]  Místní Úřad práce nabízí místo lékaře do nemocnice za 17 tis., místo primáře za 25 tis., to fakt nejsou platy, za které bych si měla na doktora plivnout. Spíš lituju, že se oheň nešířil dál...
vera 31.01.2011, 22:00:06 [cenzore] [kill]

[6]  [2] Já mám svého doktora. Je to ateo, dealer dobré nálady a nekompromisní kritik Paroubka.
mistral WWW 31.01.2011, 22:27:09 [cenzore] [kill]

[7]  Měli byste všichni začít kouřit a pít, aby měl stát víc peněz do zdravotnictví ze spotřebních daní! Žádný nekuřák ani abstinent, či jen pijan, to tu prostě nezachrání!
Mod. WWW 31.01.2011, 23:23:42 [cenzore] [kill]

[8]  mistrále, místo té ftipné kaše, šup tam cigárko a panáka! ;o)
Mod. WWW 31.01.2011, 23:25:05 [cenzore] [kill]

[9]  Není vám divné, jak zdrženlivě se k exodusnu vyjadřuje socdem? Lékaři asi taknějak nezapadají do jejich představy o sociálně potřebných. A pak je tady převážně odmítavý postoj veřejnosti a tak se pokrytecko-populisticky drží zpátky. Samozřejmě kromě stínovýho Ratha. Ten ví vždycky přesně co a jak by se mělo či nemělo dělat.
@Teo WWW 01.02.2011, 00:05:15 [cenzore] [kill]

[10]  Oni ti lékaři na druhou stranu asi nebudou typičtí voliči socdem. Jó něco za něco, tak to ve světě chodí.
mistral WWW 01.02.2011, 00:12:16 [cenzore] [kill]

[11]  Mod. , samozřejmě platím obří spotřební daň za cigára. Proto bych byl rád, aby ty peníze pan Vondra nedával nějaké pofidérní soukromé firmě Promopro (nebo jak se to jmenuje).
mistral WWW 01.02.2011, 00:25:08 [cenzore] [kill]

[12]  Je to stále stejná písnička. Nyní platy dříve emigrace. Podnikatel vyhrožující emigrací pokud se mu stát nepodřídí byl náš vzor a kabrňák. Když udělal toto lékař, tak to byl hrozný zločinec.
ms [openID] WWW 01.02.2011, 00:40:32 [cenzore] [kill]

[13]  Trochu je mi Nečase a Hegera líto. Co dělat, když miminka křičí "lékaři, neodcházejte".
mistral WWW 01.02.2011, 00:51:11 [cenzore] [kill]

[14]  Když kdysi okradli paní Klausovou, tak taky vyhrožovala odchodem do ciziny. Jedna nebo čtyři tisíce ....
onlooker 01.02.2011, 08:34:09 [cenzore] [kill]

[15]  No, já opravdu nevím, proč je zprava takové rozčilení kvůli jakýmsi doktorům, kteří přece bojují o zvětšení svého příjmu, aby si mohli pořídit majetek, jehož vlastnictví jim zaručí svobodu. legální a legitimní boj o vlastnictví, tedy za svobodu, je přece základním právem a přímo povinností každého liberála, to přece musí každý chápat. A najednou jsou jakési námitky. Zvláštní, opravdu zvláštní...
XY 01.02.2011, 10:07:59 [cenzore] [kill]

[16]  [7] Jistě jdete příkladem, Mod. Nechcete se svěřit se svou spotřebou?
XY 01.02.2011, 10:12:12 [cenzore] [kill]

[17]  Kuřáci dělají co mohou, XY[16], ale odpadlíci jim to kazí:
"Loni celková spotřeba cigaret klesla v ČR ve srovnání s předchozím rokem o půl procenta na 19 miliard kusů cigaret, upřesnil Provazník. To znamená, že na jednoho obyvatele včetně nemluvňat připadá v naší republice ročně 1845 cigaret, tedy 92 krabiček."
http://www.novinky.cz...koruny.html
No, ještě že si výrobci ve snaze o vylepšení marže dovedou poradit, že?
Kamil Mudra 01.02.2011, 10:56:17 [cenzore] [kill]

[18]  Zajímavý odkaz, pane Mudro. Myslím, že se dám na pašování. Jeden kamión stačí, abych měl po starostech... :-)
XY 01.02.2011, 11:16:21 [cenzore] [kill]

[19]  Tak když už budete v tom, XY[18], můžete k cigaretám přidávat tenhle článek ve formě letáku:
http://www.wmmagazin.cz...010120007
:-)
Kamil Mudra 01.02.2011, 11:40:39 [cenzore] [kill]

[20]  16.XY klidně se Vám svěřím, zavolejte mi do clubu:-))
Mod. WWW 01.02.2011, 11:47:13 [cenzore] [kill]

[21]  [19] Jéžišmarjá!!!!
XY 01.02.2011, 11:49:59 [cenzore] [kill]

[22]  [20] Hm, vy jste jedna z těch, co tak vyvolávaly v 90. letech na obrazovkách? Jsme veselé, jsme hravé, jsme príma?
No, to raději volat nebudu... :-)))
XY 01.02.2011, 11:59:07 [cenzore] [kill]

[23]  [1] Chcete naznačit, Mod., že bouřící se lékaři jsou neschopní flákači, kteří si chtějí válet šunky za "dělnický prachy"? Když není jejich práce potřeba, proč je tedy kvůli jejich odchodům takový povyk?

Jinak mne překvapuje, že právě vy berete důchod. Co jsme se kdy bavili, tak byste všechny podpory a sociální dávky zrušila, protože lidi jen rozmazlují, a přitom sama jednu pobíráte, a ještě se vám zdá nízká? Nezlobte se na mne, ale připadá mi to jako "demokratická" forma NIMBYsmu.
Tribun [openID] Mail WWW 01.02.2011, 12:21:19 [cenzore] [kill]

[24]  [2] Prostě si nějakého doktora vyberte, nejlépe některého z těch, kteří slouží na 1,5 úvazku na smlouvu na 0,1, a to bude váš doktor. Nebo o něm udělejte nějakou pěknou fotomontáž, ale nezapomeňte do ní přidat Paroubka, bez něj by to nebylo ono.

Poslintali, neposlintali, když někdo kydá hnůj, smrdí od sraček, tak to prostě bývá.
Tribun [openID] Mail WWW 01.02.2011, 12:24:26 [cenzore] [kill]

[25]  [3] Takto vzato současná situace vládě vlastně vyhovuje. Konečně, ona to asi vážně nebude náhoda, že se vše točí kolem platů, když doktorům jde i o způsob financování zdravotnictví a parazitní struktury napojené na veřejné zdravotní pojištění. Stejné schéma, jako s Michálkem: gauner není ten, kdo krade, ale ten, kdo na krádež upozorní.
Tribun [openID] Mail WWW 01.02.2011, 12:27:07 [cenzore] [kill]

[26]  [5] Samy o sobě ty platy nejsou zase až tak mizerné (i když je pravda, že i já jsem nastupoval za víc), jde ale i o organizaci práce: dlouhé přesčasy, zodpovědnost, stres, nutné další vzdělávání a atestace... a časné vstávání.
Tribun [openID] Mail WWW 01.02.2011, 12:32:57 [cenzore] [kill]

[27]  [7] Zdravotnictví se ze spotřebních daní nefinancuje, Mod., ale to je vedlejší, myslím, že hlavní smysl toho vašeho vlasteneckého apelu jsou reformy: více nemocných znamená větší náklady, ty znamenají větší potíže a ty znamenají záminku pro privatizaci, navíc nemocní budou dříve umírat, takže se ušetří jak ve zdravotnictví, tak na důchodech. Na těch především.
Tribun [openID] Mail WWW 01.02.2011, 12:35:46 [cenzore] [kill]

[28]  [15] Take si rikam: urcity subjekt je vrzen na trh prace, tudiz podnika (ani nemusi mit ICO :o) a jeho cilem je tedy maximalizace zisku.
Proc takoveho cloveka nazyvat vyderacem ci selmou citici krev, nechapu.
Vcera jsem zhledl na youtube cast Vavrovy husitske trilogie, konkretne bitvu u Sudomere a v ni je takovy rozhovor:

- "Srazime vozy a budeme z nich bojovat jako z hradeb."
- "Neodpovida to rytirskym zpusobum"
- "A cozpak je rytirske zautocit zeleznymi pany na nahe sedlaky?"
http://www.youtube.com...zapSxda7HY
Dialog je v case 7:00
sax 01.02.2011, 12:37:53 [cenzore] [kill]

[29]  [9] Popravdě, nad tím jsem nepřemýšlel, hodně asi bude i na tom, na co upozorňuje Mistral[10]. Ovšem za "sociálně potřebné" přece lékaře nikdo nepovažuje. Ale to přece ještě neznamená, že nemají dostat ta svoji práci adekvátně zaplaceno. Tady nejde o sympatie ale o princip, že i zaměstnanci mohou mít své požadavky, které mohou prosazovat stejně, jako podnikatelé[12], a skutečnost, že se dokázali zorganizovat, na tom nic nemění.
Tribun [openID] Mail WWW 01.02.2011, 12:42:53 [cenzore] [kill]

[30]  [13] Privatizovat. Neexistuje problém, který by nešel vyřešit privatizací. Ať si miminka koupí potřebnou péči na trhu za tržní ceny. Když se budou trochu snažit a budou podnikavá, vydělají si na potřebnou péči sama a nebudou muset okrádat úspěšnější.
Tribun [openID] Mail WWW 01.02.2011, 12:47:44 [cenzore] [kill]

[31]  OT: ten WM magazín z odkazu Kamila Mudry je opravdu pozoruhodná věc.
Třeba tady:
http://www.wmmagazin.cz...011010001

K lékařům:
Nějak se nedokážu přidat naplno ani k jedné ani k druhé straně.
Vím moc dobře, že práce většiny doktorů je podhodnocená, a uznávám, že i jejich druhý důvod k protestům - systém atestací, je víc než oprávněný.
Vadí mi ale způsob, jakým byli lékaři vehnáni do akce, která jim /a nejenom těm, co podali výpověď/ v podstatě přinese jen komplikace. Aspoň zkraje. Bude se teď všechno řešit v rychlosti a budou se dělat chyby.
Na druhou stranu chápu, proč se do toho mnozí nechali vehnat. Minimálně patnáct let vlády doktory nabádaly, ať jsou trpěliví, že na řešení jejich situace dojde, a nic se nikdy nestalo.
Doktorům tedy v podstatě fandím, nikoli jejich odborovým a komorním bosům, kteří na rozdíl od těch, co dali výpověď, riskovali, no, jak to slušně nazvat....
tresen 01.02.2011, 12:48:08 [cenzore] [kill]

[32]  [15] To je prosté, XY. Ten zásadní rozdíl je v tom, že jde o lékaře-zaměstnance, a ne lékaře-podnikatele. Kdyby se začali bouřit lékaři-podnikatelé, tak by vláda jednala pružně a ochotně a noviny by byly plné komentářů a úvah o tom, že je třeba lékařům-podnikatelům vytvořit takové podmínky, aby neodcházeli, protože jejich snaha dosahovat zisku je nejenom legitimní, ale navýsost mravná, protože i zdraví komodita, jejíž cenu a dostupnost určuje správně a spravedlivě trh.
Tribun [openID] Mail WWW 01.02.2011, 12:53:46 [cenzore] [kill]

[33]  [31] Copak doktory někdo někam naháněl jako nějaká nesvéprávná zvířátka? Rozhodovali se sami a "svobodně" (rezistence kompetentních míst vůči jejich snaze o jednání jim totiž moc prostoru k volbě prostředků nedávala) a podle toho, co jsem četl, to velmi pečlivě zvažovali.
Tribun [openID] Mail WWW 01.02.2011, 12:56:44 [cenzore] [kill]

[34]  Tribune 23. no vidíte a už došlo i na mne:-)

Nechci naznačit, že lékaři jsou flákači, vždyť vám říkám, že já žádného plivacího doktora neznám. Já mám výhrady proti tomuto způsobu vydírání, a neumím to jinak nazvat.
Pokud jsou problémy ve zdravotnictví nejméně 20 let, nechápu, proč se to neřešilo za těch lidštějších sociálních vlád, které tu byly velmi dlouho, a proč to muselo dospět až teď, až tam, že si někdo dovolí vyhrožovat tím, že nepříjde do práce a nechá napospas děti, které bez něj nemají šanci přežít.
Vám se to možná Tribune zdá adekvátní a správné, mně prostě ne, nicméně máte pravdu, já už to refinancovat nikdy nebudu.
Mod. WWW 01.02.2011, 12:56:51 [cenzore] [kill]

[35]  No myslim že je to furt to stejný "divide et conquer" -- kdyby pěkně podávali výpovědi individualisticky, každej sám a po řadě, tak se s nima dalo zamést běžnými liberálními metodami, ovšem organizovaně a kolektivně je to od nich nečestné a nesportovní ;-)
jonáš 01.02.2011, 13:12:32 [cenzore] [kill]

[36]  Mod[34], otázkami které kladete se zabývá tenhle článek:
http://www.blisty.cz...t/56893.html
Kamil Mudra 01.02.2011, 13:34:32 [cenzore] [kill]

[37]  [32] Já s tím nemám problém, Tribune, taky to tak vidím. Dokonce si vzpomínám, jak kdysi jacísi lékárníci (nebo snad také lékaři?) přivedli do Prahy osla s nápisem Rath(?), ale to o nějakém vydírání nebylo snad ani řeči. Jak kdysi říkával jeden diskutér na dávném NP, holt jiná situace...:-)
XY 01.02.2011, 13:40:18 [cenzore] [kill]

[38]  [34] Takhle nějak [35] by vám to vyhovovalo lépe, Mod.? Kdyby usilovali o něco, co vám konvenuje, tak by to byli "občanští aktivisté", že? Jenže oni dali straně a vládě ochutnat její vlastní medicínu - sílu, a tak jsou pro vás vyděrači. Kdy jste naposledy protestovala proti vyděračským praktikám podniků, vyhrožujících převedením výroby někam do Tramtárie?

Že se to neřešilo dřív je jednoznačně chyba, ale jednak ČSSD jaksi nemůže za to, že pohár lékařské trpělivosti přetekl právě nyní, a jedna je už pět let u moci někdo úplně jiný.

A protože vidím, že jste to stále nepochopila (nechcete pochopit), tak vám to zopakuji: lékaři neodmítli přijít do práce, dokonce nejde ani o stávku, oni prostě dali výpověď s souladu se zákoníkem práce. Tečka. Jestli chcete takový zákoník práce, podle kterého zaměstnavatel může dát výpověď na hodinu, bez důvodu a bez odstupného, zatímco zaměstnanec pracovní poměr bez svolení zaměstnavatele ukončit nemůže. tak si chvilku počkejte, tato vláda vám ho jistě ráda dopřeje.
Tribun [openID] Mail WWW 01.02.2011, 14:29:51 [cenzore] [kill]

[39]  Teď jsem si vzpomněla na jednu zavátou perličku. Jestlipak víte, že v sedmdesátých letech bylo pár našich doktorů vysláno do nemocnic na Maltu v roli stávkokazů, když si ti maltští chtěli polepšit?
tresen 01.02.2011, 14:33:05 [cenzore] [kill]

[40]  Ještě bych Tribuna doplnil, že ta akce běží už řadu měsíců. Jak je v Čechách dobrým zvykem, vše se řeší na poslední chvíli.
mistral WWW 01.02.2011, 14:33:22 [cenzore] [kill]

[41]  Tak to vypadá, že se teď řeší, jak to udělat, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.
Jenomže momentálně nikdo neví, kdo je vlk a kdo koza. Budí to dojem, že si aktéři toho kusu role pořád prohazují.
tresen 01.02.2011, 14:39:30 [cenzore] [kill]

[42]  [39] Co tím chcete říci, třešni? Pokud si vzpomínám, bylo to pro české lékaře velmi lukrativní - jako stávkokazi měli totiž podstatně větší příjem než doma. Obávám se ovšem, že dnes už by do Česka nebyl ten dovoz tak snadný: Víte-li ovšem, kde je dostatek lékařů ovládajících češtinu (na té Maltě stačila angličtina), odkud jich promptně dovezete cca 3000, poraďte panu ministrovi. Že by ze Slovenska? Paní Radičová bude hluboce vděčna...:-)

No, pan ministr se s panem premiérem zatím moc nepředvedli, nepočítáme-li výroky ne a ne a ne...
XY 01.02.2011, 15:17:27 [cenzore] [kill]

[43]  PS třešni: Nebyl on pan ministr až do své ministerské instalace náhodou ředitelem nějaké významné nemocnice v Hradci Králové? On nevěděl, co se mu děje v baráku? To jsou věci.
XY 01.02.2011, 15:20:49 [cenzore] [kill]

[44]  Mno, nechtěla jsem tím říct nic takového, co z toho vyvozujete vy, XY. Snad jen, že je škoda, že tehdejší stávkokazové jsou dnes pravděpodobně v penzi, jinak měli jedinečnou příležitost zažít tu samou /nebo skoro tu samou/ situaci v opačném gardu.
A co se týče [43], nepochopila jsem, o co vám jde. Heger asi věděl, co se mu děje v baráku. A co jako?
Pokud vím, od nástupu do vlády mluví o reformě. Zdá se, že ví, kde má to klubko koneček /systém úhrad/, a navíc má šanci, že svou představu řešení prosadí.
tresen 01.02.2011, 15:35:23 [cenzore] [kill]

[45]  To přece není pravda. Nikde jsem nečetl, že lékaři mají mnoho a máme jim závidět. Všichni se shodují na tom, že ohodnocení je nízké a nějakých 50 000,- za stovky hodin přesčasů nikdo nezávidí.

Ve skutečnosti se tvrdí jen to, že to nejde ze dne na den, zrovna v krizi a že reforma je připravena.

To co lidi štve je vyhrožování Exodus - Exitus. Což mimochodem štve i mně.

Být v kampani heslo "Omlouváme se, ale dál to už nemůžeme tady dělat", nehnu brvou. Za neustálého vyhrožování smrtí kohokoliv bohužel i já mám jedinou reakci - ať si 3 800 doktorů běží a nevrací se.

Nevím co měl na mysli autor hesla, pokud si chtěl nasrat lidi - byl úspěšný. Nátlak akce stojí a padá s výpověďmi, tyto arogantní řeči si PR agentura měla odpustit. I když PR - veřejné vztahy, i nasrat a povyšovat se na někoho je vzath, že.
Petr 01.02.2011, 15:40:52 [cenzore] [kill]

[46]  Panu ministrovi se musím omluvit, šéfování FN HK složil roku 2009. Ale že by pro něho byla akce Děkujeme - odcházíme zjevením z ledna 2011, to snad tvrdit nebude.

K té vaší glose [44] ještě poznámku - oni ti čeští stávkokazi přišli na místa, odkud tehdejším maltským socanům odešli lékaři dílem do privátu, dílem do Anglie.
Že pan ministr mluví o reformě, je nesporné. Jeden by čekal, že když už nějakou takovou funkci přijme, bude poněkud více konat než mluvit. Nebýt toho kraválu, snad bychom ani nevěděli, že nějaký ministr zdravotnictví vůbec existuje.
XY 01.02.2011, 15:44:08 [cenzore] [kill]

[47]  [43] Na obranu pana Hegera je třeba říci, co jsem slyšel od lékařů, že on tuto nemocnici jako ředitel dostal z dluhů právě proto, že začal hlídat zakázky a omezil korupci. Jeho pověst je dobrá a dá se mu věřit, že reformy myslí vážně. Je ovšem mezi vícero mlýnskými kameny.
marabu 01.02.2011, 15:44:57 [cenzore] [kill]

[48]  [45] Tak tak, Petře. Doufám, že vám to naštvání vydrží, až vás třeba potkají (ne, že bych vám to přál) akutní komplikace se slepákem. :-)
XY 01.02.2011, 15:50:59 [cenzore] [kill]

[49]  Ehm, marabu, on i pan ministr Julínek bohužel myslel své reformy vážně. Nic ve zlém...
XY 01.02.2011, 15:54:41 [cenzore] [kill]

[50]  To může potkat každého, XY.
Na koho budete naštvaný vy?
Já na toho, co tam zůstal a bude mě operovat, určitě naštvaná nebudu, i kdyby byl z Ghany a nekvák česky ani slovo.:)
tresen 01.02.2011, 15:58:55 [cenzore] [kill]

[51]  Pokud tam ten z Ghany bude a pokud pochopí, co vám má operovat, třešni. Může se stát, že vám případně místo slepáku úspěšně odoperuje žlučník, vlastníte-li jej. Anestézii si budete přát dřevěnou, alkoholickou nebo snad hypnotickou? Možná je i akpunktura či rovnou zaříkávání. Obávám se, že anesteziologové budou chybět nejvíce.
XY 01.02.2011, 16:05:12 [cenzore] [kill]

[52]  [47] jenže on je trochu problém šéfovat jedný provinční nemocnici nebo celýmu státu. A kvalifikace z hlídání faktur v jedný firmě o schopnosti řídit systémový reformy pro celej stát bohužel vůbec nic nevypovídá. Mj i proto, že takovej kousek země už si nikdo nedokáže osobně oběhat a ohlídat.
jonáš 01.02.2011, 16:05:28 [cenzore] [kill]

[53]  [39] Prostě jen předběhli dobu. Už tehdy jim to politicky myslelo. I když to možná tak úplně stávkokazové nebyli[46].

[41] Alespoň že není pochyb o tom, kdo je ovce.
Tribun [openID] Mail WWW 01.02.2011, 16:09:30 [cenzore] [kill]

[54]  [43] Pokud jsem si dobře všiml, tak také na Hegera osobně lékaři neútočí, jako kdyby ho z nějakého důvodu respektovali. Ale je to jen můj dojem, zdůrazňuji.
Tribun [openID] Mail WWW 01.02.2011, 16:11:04 [cenzore] [kill]

[55]  [49] no reformy požadují i odbory, všichni teď tlačí na reformy, které by v rámci resortu ušetřily peníze. Heger je ve srovnání s Julínkem mnohem opatrnější a na rozdíl od Julínka má podporu lékařské komory. Taky neprosazuje privatizaci nemocnic, ale jejich převedení na nestátní organizace typu neziskovek.

http://www.parlamentnilisty.cz...px

http://zpravy.tiscali.cz...em-56747
marabu 01.02.2011, 16:11:28 [cenzore] [kill]

[56]  [54] Reforma je klišé, eufemismus pro privatizaci, zpoplatňování, redukci veřejných služeb a dělení poslední a nejtučnější kořisti. Nestačí o reformě mluvit, to dnes dělá každý, reforma je už téměř stejně vyprázdněný pojem, jako demokracie. Chce to nějakou aktivitu. Problém je v tom, že lékaři do systému vidí, vědí, jak funguje, a na rozdíl od Pepů Nováků se nenechají opít rohlíkem. Vědí, že peněz je dost a které díry, které do systému jacísi loupežníci navrtali, by bylo potřeba ucpat. Heger to dost možná ví také, ale nic s tím nenadělá, protože politické zadání kdo má být padouch a kdo hrdina je jasně dané.
Tribun [openID] Mail WWW 01.02.2011, 16:14:51 [cenzore] [kill]

[57]  [40] To je přesně ono. Lékaři remcají již kolik let, punktovat tu "ohavnou rebelii" začali již někdy loni na jaře a politici ignorovali, ale to se zamlčuje, zdůrazňuje se poslední akutní fáze, které přesně odpovídá obrazu vyděračů.
Tribun [openID] Mail WWW 01.02.2011, 16:17:31 [cenzore] [kill]

[58]  [56] no říkám Vám, že lékaři Hegera podporují: nejen ČLK, ale dokonce i LOK (ústy Engela) se vyjádřili, že tyto reformy podporují. To je obrovská změna oproti minulosti a lze jen doufat, že současná kauza navýšení platů věci napomůže, a nikoli naopak. Stále věřím, že ano.
marabu 01.02.2011, 16:20:00 [cenzore] [kill]

[59]  [51] To nevadí, hlavně, že práce bude levná a zbude tak více na marže za materiál a služby (samozřejmě výhodně outsourcované). Kdyby nebylo zdravotnictví lukrativní byznys, proč by o něj byl mezi podnikateli takový zájem?
Tribun [openID] Mail WWW 01.02.2011, 16:20:08 [cenzore] [kill]

[60]  Ale hned je mi lépe, marabu...

Heger na sjezdu Komory:
"...Pokud opravdu odejde z nemocnic čtvrtina lékařů, je to zhruba tolik, kolik jich odchází na dovolenou o prázdninách a péče se nehroutí, vzkázal pro uklidnění pacientům ministr. Znamenalo by to možná dočasné uzavírání některých oddělení a oddálení neakutních operací, ale stav nebude kritický a péče nebude narušena, ujistil."
XY 01.02.2011, 16:33:25 [cenzore] [kill]

[61]  [45] Petře,
přiznávám, že otevřeně to nikde napsáno nebylo, ale komentářů v duchu co ti vyděrači ještě chtějí, vždyť mají dost, dokonce nadprůměr, jsem četl víc než dost (a to se jim v zájmu duševního zdraví vyhýbám).

Krize je univerzální záminka, proč něco nejde, nebo naopak něco být musí (ale vždy něco, co zhorší postavení "obyčejných lidí" a posílí pozici investorů), až si jeden říká, že kdyby nepřišla, museli by si ji páni vymyslet (a dost možná si ji opravdu vymysleli a zorganizovali, ale to je teď vedlejší).

Lékaři neudělali nic jiného, než že připomněli svůj význam a svoji cenu, a to cenu nikoliv finanční, ale systémovou a existenční. Není snad jejich vyjednávací pozice, výrazně silnější, než v případě sklářů či dělníků z porcelánek, po který ani pes neštěkne, také důvodem k závisti?

Autor hesla zřejmě na základě mnohaletých zkušeností s nezájem ze strany státu a pojišťoven usoudil, že chce-li být slyšen, nestačí se tiše a úslužně hlásit a čekat na vyvolání, ale je potřeba zařvat a praštit do stolu. A ono to vyšlo. Konečně po letech přehlížení někdo zaregistroval, že lékaři mají nějaké připomínky, které by rádi řešili.

Lékaři prostě udělali jen to, co museli - hlasitě zařvali, aby si jich někdo všiml. Teď jsou za hulváty, kdyby dál mlčeli, byli by za blbce. To je volba, co?

Bohužel, jsem stále více přesvědčen, že vláda dohodu s lékaři nehledá programově z iracionálně-ideologických důvodů, protože v jejím vidění světa se se zaměstnanci nevyjednává a zaměstnancům se neustupuje (přičemž jakýkoliv vstřícný krok chápe vláda jako ústupek).
Tribun [openID] Mail WWW 01.02.2011, 16:38:00 [cenzore] [kill]

[62]  [60] no to je součást psychologické války. Ministr samozřejmě nesmí přiznat, že by se péče zhroutila, protože by tím oslabil svou vyjednávací pozici. Ale tato fáze už je myslím passé.
marabu 01.02.2011, 16:49:41 [cenzore] [kill]

[63]  [61] podle mě to nejsou iracionálně-ideologické důvody, ale zcela racionální obava jednak z toho, aby vláda před svými voliči nepůsobila slabě (toho se bojí hlavně pan Nečas), jednak z toho, aby úspěch lékařů nevyvolal dominový efekt (na tom podle mě nejvíce záleží p. Kalouskovi). To je právě jeden z těch mlýnských kamenů, mezi nimiž se podle mého mínění ministr Heger ocitá.
marabu 01.02.2011, 16:54:15 [cenzore] [kill]

[64]  No,XY, já moc klidný nejsem. Abychom nakonec nedopadli stejně jako tihle "nadbyteční", protože to je ten "správný kapitalistický přístup" :-(
http://www.novinky.cz...-zajem.html
Kamil Mudra 01.02.2011, 17:05:15 [cenzore] [kill]

[65]  [61] Já jsem četl těch komentářů také dost a podívejte se na to z druhé strany, na mě hned reaguje nějaký přihlouplý XY a vyhrožuje slepým střevem. Zkuste si číst i druhé komentáře a uvidíte, že je to k pozvracení i ze strany zastánců DO. Je nutné ale mít na paměti profil webových diskutérů a pak se můžeme na mnoho komentářů zkrátka vykašlat.

Co jsem napsal, píšu s vědomím, že by mi hrozila i smrt v akutním případě, ale zkrátka - pokud na mě někdo se slepým střevem, tak s takovým já nejednám. Pro mě osobně má tento princip takovou váhu, že bych neváhal z našich daní dát pár miliard navíc a navozit sem dočasně náhrady z celého světa. Nahraditelný je každý, někdo dráž, někdo levněji.

Co se týče povolání nutných pro chod státu, dovedu si představit stávku dopravců potravin a do 3 týdnů tu začnou lidé umírat skutečně a bez zranění. Mohl bych přihodit stávku energetiků, vodáren, telekomunikací(chaos) - tato civilizace je nepředstavitelně zranitelná v mnoha bodech.

Dělníci z porceláren jsou jasně buřt, ale těm zas stačí aby je slyšel majitel továrny.

Lékaři musí dupnout tak silně, aby je slyšel stát. To není snadné, ale trvám na tom, že samotné výpovědi podané pokornou a slušnou formou by na vystrašení vlády bohatě postačily.

Nebo snad myslíte, že bez řečí o slepých střevech by si každý myslel, že se bez lékaře obejde ?

Navíc chápejte princip - pokud vláda nepřidá, tak občané pochcípáte - přece nemůže od občanů chtít pochopení.

Rád bych dodal ještě jednu věc. DO připravila reklamní agentura - nic proti tomu, je to známá věc. Co je tragédie, že to evidentně připravila PŘEDEVŠÍM reklamní agentura.

Ta kampaň, pokud se na ní podíváte, totiž neřeší vůbec nic. Je perfektně udělaná tak aby ji bylo slyšet, ale to co je slyšet je jedno velké nic. Pár výhružek a 13 bodů, které mají racionální základ, ale ten už se nikdo nenamáhá rozmazávat (jako když si koupíte jogurt - podle reklamy je zdravý, ale proč a nač, to už je jedno, slovo zdravý prodává a tak to stačí)

Za sebe bych se zeptal.

Kde jsou informace o korupci - Vy lékaři to víte, Vy tam pracujete
např.:
- mapy zařízení nad milion a jejich využití (známá CT tam, kde jim nikdo nerozumí)
- seznamy pochybných nákupů techniky
- čísla o lékové politice
- bojkoty konkrétních farmaceutických firem (samozřejmě, tam kde je alternativa - to byste viděli ten hukot)
- čísla o našich pojišťovnách
- návrhy, nebo volání po internetovém systému veřejných zakázek a kontrol nákupu různých robotů
- informace o distributorech farma firem běhajících po obvoďácích
- informace o pochybných "zájezdech na kongresy"
- apod. Vy jste zdravotníci a víte co je třeba

Dva poslední body trochu střílejí do vlastních řad. Ano, i to je nutné pro nápravu zdravotnictví, ukázet, kdo mezi Vámi je takový a kdo poomáhá rozkrádání, nemilosrdně z kola ven.

Ale nic, nikde nic. Jenom 13 reklamních prohlášení a zbytek "ať vláda vyřeší".

Jenže, ona to vláda nevyřeší. Dokud si se stejnou vervou nezačnete hlídat systém, ve kterém pracujete, tak rozkrást se dají jakkoli velké dotace.

Tenhle "detail" mi v té kampani poměrně dost chybí abych ji mohl věřit.

Rád bych zdůraznil, že vůbec nemám pocit, že by se veřejnost dělila na proti lékařům a pro lékaře (jistě křiklouni se najdou). Ta mez a rovina diskuze je, za mě tedy určitě - Pro styl kampaně/Proti stylu kampaně.

O potřebě nápravy nikdo snad nepochybuje a to nejen ve zdravotnicví.
Petr 01.02.2011, 17:14:46 [cenzore] [kill]

[66]  [62] Ano, marabu, to jsou jen řeči, víme to oba. A zcela na rovinu - za léta pravicových vlád a výsledků jejich politiky mne postihla už trvalá a hluboká skepse k upřímnosti jejich představitelů a jejich schopnostem. I dnes to sledujeme v přímém přenosu.
XY 01.02.2011, 17:17:42 [cenzore] [kill]

[67]  [65] Vadí styl kampaně, hmm..., to je jako "máte pravdu, ale křičíte, tak jsem proti".
Janika WWW 01.02.2011, 17:23:20 [cenzore] [kill]

[68]  [66] no jsem na tom stejně, ale p. Heger je mi sympatický, už jen tím, jak tu šílenou situaci zvládá s klidem a jak slušně vystupuje. Navíc ho chválí i jeho momentální oponenti, což také o něčem svědčí. Víte, já to sleduju jako takový zkušební případ: jestli je vůbec z principu možné, aby se slušný a schopný člověk, jemuž navíc jde o věc, udržel v politicky vlivné roli, a dokonce v ní nějak obstál. Případů, na nichž je možné tuto věc zkoumat, mnoho není, takže s napětím sleduji, jak to dopadne.
marabu 01.02.2011, 17:27:49 [cenzore] [kill]

[69]  Janika: máte pravdu a křičíte - to je v pořádku.

Ovšem máte pravdu a vyhrožujete lidem smrtí, to už není v pořádku a ano proti tomu jsem.
Petr 01.02.2011, 17:27:51 [cenzore] [kill]

[70]  [69] Petře, vyhrožování smrtí a varování před následky, to jsou naprosto odlišné věci.
Janika WWW 01.02.2011, 17:31:40 [cenzore] [kill]

[71]  S tou závistí je to přesné. Mimochodem, podívejme se, co dokážou nespokojení lékaři, ale co s nespokojenými důchodci? Vyžít z nějakých 6 - 9 tisíc podle státu lze, ale vyžít s osmnácti ne?
Jaromír WWW 01.02.2011, 17:40:22 [cenzore] [kill]

[72]  http://www.novinky.cz...-vlade.html

"Na úterním jednání lékařů prý zaznívají i mnohem radikálnější požadavky než ty, s nimiž přišli lékaři na pondělní jednání. Člen představenstva LOK Miloš Voleman uvedl, že nic smířlivějšího, nežli pondělní návrhy, nezaznělo."
mistral WWW 01.02.2011, 17:42:33 [cenzore] [kill]

[73]  [65] Vážený Petře, nejsem lékař ani zdravotník, ale určitý pohled na tu profesi mám, jsa jimi příbuzensky zamořen. To především.
Když jsem tak četl tu vaši glosu, vypadá to, že se dožadujete informací, které znáte z tisku. A pak - to, co požadujete po lékařích, rozhodně není jejich úkolem - jejich úkolem je správně a pokud možno efektivně léčit, jejich právem být za tu práci - je-li vykonávána k obecné spokojenosti - patřičně odměňován.
Zaměstnavatel, který to není s to splnit, musí počítat s tím, že se mu holt jeho zaměstnanci budou bouřit, zvlášť, nereaguje-li systémově na kritiku více než desetiletí. Situace je o to vážnější, že se zaměstnavatel po léta spoléhal na morální apel - léčit je POSLÁNÍ, tudíž žádné remcání, až se nám uzdá, tak vám laskavě přidáme. K podobným manýrům sahají zaměstnavatelé vždy, když potřebují někoho "ojet" - viz třeba kantoři, co ti se naposlouchali těch řečí o poslání a prázdninách, kdy si mohou přivydělat třeba za pokladnou v samošce. Ve školství se ty výsledky už dostavily - OECD o českém školství ví své. Budeme tedy čekat, až se projeví i v medicíně? Lékaři mají jednu nespornou výhodu - jsou chvíle, kdy je potřebuje každý. Jejich akce běží pomalu rok - a teprve teď začal zaměstnavatel konečně jednat, protože došlo na lámání chleba a realita stavu se poněkud obnažila.
XY 01.02.2011, 17:42:33 [cenzore] [kill]

[74]  Janiko, to je Vaše interpretace, já to zase cítím jako vyhrožování, zejm. po pročtení různých diskuzních fór a ofic. stránky DO na Facebooku. Ohrožení zdravotnictví je varování. Váš Exitus je vyhrožování protože to vztahujete na všechny.
Skutečnost je taková, že nikdo neví jaké by byly následky - hodnocení se různí od kolapsu zdravotnictví po výrazné ozdravení. Záleželo by jak s tím Heger dokáže naložit. Pokud by Vás odešlo dejme tomu 1 000 a má dvě miliardy na rychlé řešení + 1 000 platů jako bonus, za ty peníze lze pořídit odborníky. ostatně dobře víme, že v státním rozpočtu toto nejsou velké peníze a našly by se i další, když by to bylo nutné - z toho vychází i DO.
Nicméně, omluvte mě, ale plánování do náhradních scénářů se pouštět opravdu nechci.

Stejně jako se mi nechce hledat kvantifikaci, tj. skutečný počet, kolik lidí by asi tak mělo ten Exitus skutečně. Možná dokonce nikdo, jen by se neakutní zásahy víc zdržely a lidé by byli rychleji odesílaní do domácího ošetřování. Nestalo se to neodešli jste, nevím co by nastalo. vy rto taky nevíte. Váš Exitus je vyhrožování.
Petr 01.02.2011, 17:49:44 [cenzore] [kill]

[75]  [64] No, pane Mudro, snad to nebude tak krvavé, ale podobná řešení nejsou nikdy vyloučena. Zkušenosti máme už z totáče - přinejmenším s dialýzou.
Pěkný večer vespolek.
XY 01.02.2011, 17:50:23 [cenzore] [kill]

[76]  [73] - Omyl, nepožaduji toto po všech lékařích, požaduji to po pouze organizátorech DO nyní a po LOK, odborech, stále a průběžně.

A opakuji, zcela souhlasím s tím, že lékaře je potřeba ocenit lépe a něco dělat a naprosto nesouhlasím s tím jak je kampaň DO vedena.

Pokud byste se ptal "jak by se mi to jako líbilo", stači se vrátit k mým "glosám".

To, že já něco znám z tisku je bezpředmětné, nejde tady jen o mě.
Petr 01.02.2011, 17:55:41 [cenzore] [kill]

[77]  [74] No, když řeknu manželovi: "Odejdu od tebe a ty tady beze mě uhniješ ve špíně a chcípneš hlady", tak to snad není vyhrožování smrtí :-).
Janika WWW 01.02.2011, 18:15:15 [cenzore] [kill]

[78]  [77] Tak je to hnusný ženský šovinismus :-)
Tribun [openID] Mail 01.02.2011, 19:11:24 [cenzore] [kill]

[79]  [63] V zásadě se shodujeme, jenom jsem to jinak pojmenovali. Řekl bych to tak: motivace jsou iracionální, přístup racionální.
Tribun [openID] Mail 01.02.2011, 19:13:56 [cenzore] [kill]

[80]  [65] Petře,
nakonec bychom možná i našli společnou řeč. Především chci zdůraznit, že mě zajímá primárně věcná stránka problému, a ne kampaň, takže neznám její detaily. Obecně ale mohu říct, že se nedokáži na doktory zlobit kvůli tomu, že nazývají věci pravými jmény a bez obalu; nepopírám ale, že to je trochu dryáčnické.

"tato civilizace je nepředstavitelně zranitelná v mnoha bodech" Pravda je taková, že naše civilizace je závislá na práci, což je fakt, který se snaží propaganda zastřít a místo toho nám namluvit, že je závislá na vlastnictví a podnikání (nikoliv ve smyslu organizační práce, ale ve smyslu vytváření zisku). Ano, máte pravdu, existuje celá řada profesí, které kdyby začali stávkovat (můj oblíbený příklad jsou popeláři, schválně se zeptejte v Neapoli, jaké to je, když nikdo nevyváží odpad), tak má velké potíže. Ale samozřejmě, že rozdíly tu jsou. Odpadky můžete spálit, elektřinu nahradit svíčkami a když na to přijde, tak je toho poměrně dost, co člověk zvládne svépomocí, ale operace slepého střeva mezi ně rozhodně nepatří.

"Dělníci z porceláren jsou jasně buřt, ale těm zas stačí aby je slyšel majitel továrny." Jenže buřt jsou právě tomu majiteli a jestli nenajdou někoho "venku", kdo se za ně postaví, mají smůlu. A nikoho nenajdou, protože jsou každému buřt. Hrnky se konečně dají dovézt z Číny, ale doktora potřebujete mít po ruce.

"samotné výpovědi podané pokornou a slušnou formou by na vystrašení vlády bohatě postačily" Tím si nejsem tak jistý. Takhle jak to udělali už není cesta zpět tak snadná. Kdyby to šlo "pokorně a slušně", tak by vláda a nemocnice určitě našly způsob, jak mezi doktory vrazit klín, někoho uplatit či jinak zkorumpovat, a protest tak rozložit v základech. A když už jsme u té pokory, neměla by být pokorná především vláda? Vláda není suverén, suverénem je lid. Vláda je jen zjednaný šafář.

"princip - pokud vláda nepřidá, tak občané pochcípáte" Já tu vidím ještě jeden princip, který mi přijde ještě perverznější, protože čpí na sto honů arogancí moci: vláda nepřidá, klidně si pochcípejte.

Že by se měly klást otázky - a hodně nepříjemné otázky - na všech možných místech od ordinací a nemocnic, přes dodavatele léků, materiálu a služeb, až po vládu a pojišťovny, a na ty otázky tvrdě vyžadovat odpovědi, o tom není pochyb. Osobně si myslím, že kdyby doktorská kampaň nebyla tak brutální, tak by si spousta lidí vůbec neuvědomilo, že je sakra na co se ptát.

A jenom na upřesnění: já nejsem lékař, jsem čistý outsider.
Tribun [openID] Mail 01.02.2011, 19:50:50 [cenzore] [kill]

[81]  Mluví se o dohodě, ale zapomíná se na jednu důležitou věc: protest není formálně stávka, ale koordinované individuální výpovědi. Stejně jako se každý lékař rozhodl sám za sebe, jestli výpověď podá, rozhodne se sám za sebe, jestli ji stáhne. LOK nemá na lékaře žádné páky jak je donutit, aby případnou dohodu splnili.
Tribun [openID] Mail 01.02.2011, 20:02:59 [cenzore] [kill]

[82]  Dokument: Návrh dohody LOK http://outsidermedia.cz...OK-1.aspx
Tribun [openID] Mail 01.02.2011, 20:16:51 [cenzore] [kill]

[83]  Podnikatel (OSVČ) se dostal do problémů a byl na něj vyhlášen konkurs. Státem, tedy přesněji řečeno jeho prodlouženou rukou - soudem, byl jmenován správce konkursní podstaty (SKP). Tyto dvě instituce - stát a SKP - jsou tu od toho, aby podnikatele v konkursu totálně ožebračily, přičemž jsou podnikatelem v konkursu královsky zaplaceny.
http://www.blisty.cz...t/57027.html
Ted vidim, jak vystizny termin byla "privatizacni vlna", vcetne te neoficialni, treti. Ctvrta vlna, ve ktere padne verejeny prostor a instituce (nejen podniky) ma uz nakrocino a jak se zda, zacina se rozvijet uz i druha vlna privlastnovani (ve ktere je privatizovan privatni subjekt). Prvou privlastnovaci vlnou byli postizeni dluzni chudaci cestou exekutoru, ted jsou na rade obrany neschopni OSVC prostrednictvim spravcu konkurzni podstaty.

Klidne si dovedu predstavit cernou budoucnost: konkurzni spravci a exekutori proklepavaji rutinne katastry nemovitosti, prez zname na financnim uradu kontroluji jak ma kdo dlouhe prsty a pokud narazi na bezmocnou obet, okamzite uderi.
Ale tak uz to lezi v podstate kapitalu: jak muze brat ohledy na dobre mravy, ci dokonce na nejaky zakon kdyz jeho prvym zakonem je maximalizace zisku?
Docela jsem zvedav na ideologicke trumpety malopodnikatelu, jak se s timhle oriskem vyporadaji; vzdyt je ozebracuji jejich soudruzi ve zbrani a pritom nedelaji nic jineho, nezli plni prve, spolecne prikazani.
sax 01.02.2011, 20:25:14 [cenzore] [kill]

[84]  No, začíná se stále více "zhmotňovat" otrokářský sen, že Saxi?[83] Otroci všude kolem, v pestrém výběru, sami se "opraví", ubytují, ošatí, nakrmí a ještě se o práci málem poperou... Nepotřebného Pan Otrokář prostě jen vyhodí a ne aby se zatěžoval jeho prodejem či pohřbem, "opotřebovaného" vymění jak vadnou součástku namísto toho aby vymýšlel jak ho ještě vytěžit. Co by za to dal bývalý otrokář který se o tohle všechno musel starat a ještě je musel hlídat aby mu neutekli?
Lidi už si pomalu zvykají na to že to jinak nebude a ti zatracení lékaři se najednou chovají, jako by to jinak být mohlo. FUJ! Takový ošklivý příklad pro ostatní. Co kdyby se toho chytli třeba učitelé a otroci by najednou neměli kam odkládat své ratolesti? Chudák otrokář aby pak, pro jistotu, vybíral jen ty bezdětné nebo zahraniční, kteří už mají v tomto smyslu vystaráno.
A to zrovna teď když už se tak krásně rozjel ten systém - zadlužit a zadupat. Najednou by si ta chamraď sama chtěla dupnout! No nic... Pokud jim bude třeba aspoň trochu vyhovět, tak hlavně ať to není moc vidět, a když už to bude vidět, tak ať je vidět jakým bestiím muselo být vyhověno a hlavně jak na to všichni OSTATNÍ doplatí. Ještě že máme ta mínění-tvorná média.
Kamil Mudra 02.02.2011, 01:13:38 [cenzore] [kill]

[85]  Tribune, už pokolikáté registruju váš talent vidět věci naruby.
Pokud majiteli porcelánky přiznáte zájem fabriku zachovat, vyrábět v ní porcelán a nestat se kořistí správce konkursu, pak je přece jasné, že mu nemůže být buřt, jestli někdo je či není ochotný být jeho zaměstnancem. Teda pokud si nepořídí plně automatickou linku.
Do fabriky obvykle neinvestuje člověk, co má v plánu dovážet hrnky z Číny.
tresen 02.02.2011, 08:44:08 [cenzore] [kill]

[86]  Kamile Mudro, kam na to chodíte? Chamraď?
Pokud se někdo pohoršuje, tak jde většinou o lidi, kteří mají taky tabulkové platy a kteří si zvykli v minulosti na to, že jim stát každý rok přisypal pár stovek, zatímco teď šli dolů.
tresen 02.02.2011, 08:51:11 [cenzore] [kill]

[87]  Kratka svodka pro XY:

Orban vykydal staj.
Dle evropskeho parlamentu porusuje novy medialni zakon lidska prava- ovsem aniz by se se seznamil s detaily.
http://www.weltwoche.ch...ID=540287
Tak hovori Aron Papp, poradce a mluvci Svycarskeho svazu malych a strednich podnikatelu.
A ano, je to presne tak, pane Mudro [84] .
sax 02.02.2011, 08:53:53 [cenzore] [kill]

[88]  [84] Alarmující je, Kamile, že to přijde přirozené nejenom jim, ale čím dál tím více všem. Člověk a jeho sebereflexe jsou utvářeny podmínkami, ve kterých žije, a ty podmínky vytvářejí stále více média a mediální obrazy a programování, jejichž význam roste spolu s tím, jak se vytrácí reálná sociální interakce, která je nahrazována virtuální interakcí izolovaných individuí. Čím snadněji může kdokoliv komunikovat s kýmkoliv, tím méně spolu lidé komunikují. Vyprodukují sice více obsahu, ale nesdílejí ho (vystavit něco na Facebook ještě neznamená to s někým sdílet v prožitku, v aktu vzájemné interakce), nekomunikují spolu, ale vedle sebe. Bez významu není ani to, že média jsou prezentována (se prezentují) jako objektivní a svobodná, což otupuje ostražitost vůči tomu, co svým konzumentům servírují.
Tribun [openID] Mail WWW 02.02.2011, 09:10:10 [cenzore] [kill]

[89]  Co se možností dohody vlády s lékaři týče, nesmíme zapomínat na to, že fundamentálním principem vlády (pravice) je síla. Vláda jedná silou z pozice síly tak, aby demonstrovala sílu, protože věří v právo silnějšího (žádná demokratická většina, ale síla menšiny schopné silou ovládnou většinu). Dohoda v sobě vždy nese ústupek a ústupek je projev slabosti. Proto se vláda nechce dohodnout, aby nevypadala slabě. Ústupek je pro vládu síly stejně stresující, jako nácka zjištění, že jeho táta je Cikán.
Tribun [openID] Mail WWW 02.02.2011, 09:15:20 [cenzore] [kill]

[90]  [85] Tresni, vy zase máte vzácný talent vidět věci, který nejsou, a pak s nimi úspěšně polemizovat. Psal jsem snad něco o nějaké exekuci? Nepsal. Ale i kdyby to byl ten případ (já jsem ovšem měl na mysli spíše situaci, kdy už se panu majiteli nevyplatí fabriku provozovat), tak primárním zájmem pana majitele je zachránit co nejvíce ze svého majetku, nikoliv zachraňovat práci svým zaměstnancům. Toho, kdo by to zkusil, by si systém (volný trh) pěkně podal.

A samozřejmě si dovedu představit situaci, kdy ten, kdo chce dováže hrnky z Číny, si koupí v Čechách fabriku: třeba proto, aby získal značku, s jejíž pomocí pak může spotřebitele podvádět.

P.S. Vidět něco jinak než vy neznamená vidět to naruby. Kam vy na to sebevědomí chodíte?
Tribun [openID] Mail WWW 02.02.2011, 09:24:56 [cenzore] [kill]

[91]  Hm, bezbřehej tržní optimism "za ty peníze lze pořídit odborníky" .. odborník se nemastí na výrobní lince, ale vychovává deset až dvacet let, kde je chcete najednou vzít? Na to aby přeplatil německý a švýcarský kliniky asi Heger nebude mít dost.
jonáš 02.02.2011, 10:09:34 [cenzore] [kill]

[92]  Ve stručnosti - stanovisko jedné strany:

http://www.ct24.cz...i-tvrdi-kubek/
XY 02.02.2011, 10:37:39 [cenzore] [kill]

[93]  [87] Saxi, díky za odkaz, nicméně tentokrát je odfiltrován: Z článku o Pappovi zůstal pouze perex a dole komentář pana G.Bachmanna. Snad to nebylo tak jednoduché, jak pan Bachmann naznačuje.
Stálo by za to poohlédnout se po českých informacích o Orbánově mediálním zákonu; dokonjce i v Lidovkách jsem před časem zachytil dost kritická slova Palatova(?), teď to nemám čas hledat, ale tendence toho zákona byla jasná...
XY 02.02.2011, 10:49:49 [cenzore] [kill]

[94]  [92]

"ne úplní hlupáci"

a to považuju za hlavní klad.
mistral WWW 02.02.2011, 11:04:11 [cenzore] [kill]

[95]  Tribune, jestli můžu ještě jednou k hrnkům: majitel fabriky, která prodělává, prostě dál za stejných podmínek vyrábět nemůže, a je úplně jedno, jestli má sociální empatii anebo je nelida.
Ale o tom snad původně řeč nebyla - Petr napsal, že na výrobě porcelánu nestojí chod společnosti /na rozdíl od zdravotnictví/, takže požadavky dělníků v takové fabrice budou zajímat jen jejího majitele. Kdežto otázka požadavků lékařů, jejichž splnění anebo nesplnění může ovlivnit chod zdravotnictví, zajímá většinu lidí.
Překvapilo mě, že s tím nesouhlasíte. To je vše.
tresen 02.02.2011, 11:21:53 [cenzore] [kill]

[96]  [87] Saxi - k Orbánovu mediálnímu zákonu nejlépe asi tady:

http://www.mediar.cz...cela-evropa/
XY 02.02.2011, 11:23:17 [cenzore] [kill]

[97]  No vidite. XY, ja vam tu udelam svodku neceho, co si ani nemuzete precist :o).
Ten clanek je ciste propagandisticky, o nejake konkretnosti se vubec nezajima. Jeho mottem je myslenka, ze lepsi kazdy zakon, nez stavajici stary koministicky z 86. roku. Kladou se v nem 3 otazky bez odpovedi:
Plati novy zakon i pro zahranicni media? Plati i pro blogosferu? Zachazi regulace (registrace) prilis daleko?
Nadhodi otazky a nechaji na pravicovem volici, aby si domyslel odpovedi :o).
Jak jsem vysledoval, cely problem se toci nejen okolo zakona sameho, ale i okolo dohlizeci komise, kterou Orban (vlada) obsadil pouze svymi poverenci; k tomu rika Weltwoche: obsadit ji vlastnimi bylo takticky ne prilis chytre. :o)
Shrnuto, pan Bachmann se trefil do cerneho: v clanku neni o vlastnim zakonu ani slovo a nejdulezizejsi je, ze se nahradil zakon komunisticky.
Jinak berte tenhle muj prispevek jako snahu o poodhrnuti zavoje stylu moderni, pravicove propagandy, o vlastni zakon mi tak uplne neslo.
Jinak velke diky za Smidovu analyzu, musim ji jeste procist. On ten perex uplne staci, nic objevnejsiho za nim uz nenasleduje :o)
sax 02.02.2011, 11:34:18 [cenzore] [kill]

[98]  Saxi, díky za dodatečnou ilustraci.

Pro milovníky názorných příkladů z bojů na lékařské frontě zase jedna story:

http://www.parlamentnilisty.cz...px
XY 02.02.2011, 11:38:07 [cenzore] [kill]

[99]  Ten odkaz nějak blbne, článek je nicméně dostupný pod názvem Děkuji, odcházím do Anglie, vypráví brněnská lékařka.

http://www.parlamentnilisty.cz...px


Pro jistotu tedy ještě jednou o cestě z Čech až do Worcestru... :-)
XY 02.02.2011, 11:54:12 [cenzore] [kill]

[100]  Pani doktorce bych pral, aby ji to vyslo, ale matka s detmi, dojizdejici za praci do Londyna...to si nejak nedokazi predstavit.
Nakonec narazi tak, jako vsichni v podobne situaci: bud se vrati, anebo za sebou prestehuje i rodinu.
Vemme si jen casove naklady na cestu za rodinou: hodina Worcester- Londyn, hodina predem na letisti, let 2 hodiny, hodina nez se vymotate z letiste, pak hodina na Florenc a 2 hodiny autobudem via Brünn.
To mame 8 hodin cisteho casu jedna cesta, bez rezervy a dopravy po Brne.
Letenka pak neni par stovek, ale 4 tisice, s vnitrostatni dopravou pocitejme 5. Chce- li pani doktorka videt rodinu alespon 2x mesicne, vyjde ji to na nejakych 100 tisic rocne.
sax 02.02.2011, 13:46:00 [cenzore] [kill]

[101]  No těch sto litrů ročně zas třeba nebude pro "anglickou" doktorku takovej nářez .. a některý rodiny taky fungujou líp, když se nevídaj každej den. Ono se to prostě nedá zobecnit a narvat do stejný formičky, ani s těma hrnkama (co když fabrika neprosperuje jen proto, že pan majitel všechnu hotovost prochlastá .. ještě než vyplatí dodavatele a dělníky, tam to pak taky bez změn nejde).
jonáš 02.02.2011, 13:55:05 [cenzore] [kill]

[102]  Paní doktorka je dosud svobodná a bezdětná, se mi zdá. Do Londýna se odtud lítá spíše v Vídně, ale také přímo na Stansted s Ryan Airem. Nějaký rok to vydrží, "napakuje se" a pak se uvidí. :-)
XY 02.02.2011, 14:01:55 [cenzore] [kill]

[103]  A- ze je bezdetna, to jsem prehledl, tim "casem na rodinu" jsem nemyslel jednoho chlapa doma :o)
Ted jeste zjistit, kolik bezdetnych je mezi lidmi ve vypovedi.
Ale zase tak se nenapakuje, uz jsme to tu kdysi probirali s marabuem, on ma mistni zivot take sve naroky.
Ale rozhodne si rozsiri obzory a vydela na baracek. Pro lidi pred zalozenim rodiny je to urcite vyborne reseni. Ale pak ty navraty....:o), mam 3 zname, co odesli na zkusenou (a za penezi) a ani jeden z nich se uz nevratil.

Kdysi jsem tu uvadel hezkou pasaz z dekadentniho romanu Tam dole od Huysmanse:
2 bohati slechticove si jako kratochvili vyrabeli zlocince. Z chudeho lidu vybrali nevinne dite, rok ho kralovsky zivili a pak ho vratili zpet do slumu...a pozorovali, jakymi prostredky se snazi udrzet svuj ztraceny, zivotni standard :o).

A opet pokus otravit XY: pise se mezi adjektivy carka? Nejak to nejsem schopen dohledat. Je mlady, krasny, chytry diskuter, anebo neprejici stary zapskly dedek?
Konkretne nahore: ztraceny a zivotni standart s carkou mezi nimi? Nejak nevim, muj cit na jazyk je zmateny jako ministr Heger pri vyjednavani s odbory.
sax 02.02.2011, 14:29:50 [cenzore] [kill]

[104]  A jeste jinak: problem soucasnych vypovedi asi neni v tom, ze chteji odejit mladosi (tam se to da i ocekavat), ale i stare paky v "plne polni". Tam je zjevne, ze stare paky asi budou z generace, ktera uz neco ocekavala a obetovala, ale co se ocividne nesplnilo.
Takze oravdu systemovy problem, sance na reformu, v souhklasu s marabuem.

Nejak nam ale utichlo ozvuceni salu za tri ctvrte miliardy soudruha Vondry (nocni sluzba na telefenu pro pripad poruchy za bratru 600.000 korun). Pripravuje protikorupcni vlada v ilegalite nejaky vybuch ocisty?
sax 02.02.2011, 14:42:43 [cenzore] [kill]

[105]  Kdepak, spíš se bude snažit udržet "klid na práci".
http://www.blisty.cz...t/57069.html
jonáš 02.02.2011, 14:49:03 [cenzore] [kill]

[106]  [103] ad čárka - já to vnímám tak, že bez čárky je význam vzestupně zesilován, s čárkou platí všechna adjektiva stejně :-).
Janika WWW 02.02.2011, 14:59:34 [cenzore] [kill]

[107]  no [103] [106], pokud rozumím, jde o to, jestli je to přívlastek několikanásobný (souřadné výpovědi, mezi kterými můžete dát místo čárek spojky), nebo postupně rozvíjející (každá další výpověď zpřesňuje tu předchozí). Hranice mezi těma případy je ovšem poněkud neostrá.
marabu 02.02.2011, 15:13:55 [cenzore] [kill]

[108]  To jsem si myslel :o). Postupne rozvijejici privlastek je tedy s carkami, souradny bez, je to tak ochotny aktivni odborniku? Anebo je ma myslenka chybna, nespravna?
sax 02.02.2011, 15:18:08 [cenzore] [kill]

[109]  To je neuveritelny:
Postupne rozvijejici privlastek je tedy s carkami, souradny bez =>
naoborot=>
Postupne rozvijejici se privlastek je tedy BEZ carek, souradny S carkami
sax 02.02.2011, 15:20:19 [cenzore] [kill]

[110]  [109] no ano, postupně rozvíjející je bez čárek, protože to, co chcete vyjádřit, chcete vyjádřit naráz, ne odděleně. Ale možná to říkám nepřesně, jsem sice aktivní a ochotný, ale nikoli odborník.
marabu 02.02.2011, 15:27:31 [cenzore] [kill]

[111]  Tedy Jonáši[105], ten Váš odkaz mě zas zvedal ze židle!
Ale co jiného by se asi dalo očekávat, že? Tahle trojkolka by si klidně prohlasovala i prodej Hradu :-(
Kamil Mudra 02.02.2011, 15:29:06 [cenzore] [kill]

[112]  Samozrejme diky, marabu. Tohle je velky neduh jak ceskych pedagogu, tak ucebnic:
Polozite otazku "je tam carka?" a dostane se vam odpovedi "namisto carky muzete dat spojku" :o)
A kdyz si to overite, nasleduje nerudne "no ano" :o)
Ale nic ve zlem, jen mi to pripomenulo nekolik situaci ze studii.
sax 02.02.2011, 15:49:25 [cenzore] [kill]

[113]  Zástupci motolské nemocnice zatím pouze spekulují, kdo vynesl záznam. Ředitel Ludvík v ranní tiskové zprávě vyjádřil obavu, že se mu bude mstít počátkem týdne propuštěná tisková mluvčí Eva Jurinová.
http://aktualne.centrum.cz...689898
Pani doktorka z Brna bude v Anglii takovychto reditelskych projevu jiste usetrena.
sax 02.02.2011, 16:05:15 [cenzore] [kill]

[114]  ne, to nebylo nerudné, ale velmi rudné přátelské "no ano", pronesené někým, kdo v tom plave podobně jako Vy, a ta pravidla vyškrabával z paměti s jistým úsilím. Shodou okolností zrovna překládám jeden text, kde se tento případ vyskytuje, a díky Vám jsem zjistil, že jsem to měl špatně. Takže děkuju já.
marabu 02.02.2011, 16:08:57 [cenzore] [kill]

[115]  Hehe, ten odkaz na pana Luidvíka už sem hodil sax. Pan ředitel bude mít zítra tiskovku, kde hodlá předvést celý nesetříhaný záznam. Takže já aspoň z trubky:

http://www.youtube.com...r_embedded
XY 02.02.2011, 16:24:53 [cenzore] [kill]

[116]  Jeste si musim udelat jasno,komu tenhle zaznam vlastne uskodil. Nejak mi zatim vychazi, ze uplne kazdemu, ale vlade asi nejvice. No uvidime, co na to modri soudruzi.
sax 02.02.2011, 16:36:37 [cenzore] [kill]

[117]  [116] "úplně každému": v tom se to trochu podobá kauze Michálek. "Úplně každému" proto, že součástí korupčního systému je patrně "úplně každý".
marabu 02.02.2011, 16:48:08 [cenzore] [kill]

[118]  No jistě, i v časech nadbytku funguje zažitý systém protislužeb jako před 21 lety: Kdysi pomeranče za játra a játra za těsnění k vodní pumpě na škodovku, těsnění zase za podpultový titul, podpultový titul za džíny z Tuzexu...
Teď jde o prachy a zase stejný zákulisní systém vzájemných úsluh a výhod. Jako za starých časů, akorát těch banánů a mandarinek je dost pro každého. Inu, pokrok letí kroky mílovýmim, ale svět je pořád stejný, lidi ho nezmění...
XY 02.02.2011, 17:14:25 [cenzore] [kill]

[119]  děje se to i na školách? Máte s tím nějaké zkušenosti?
marabu 02.02.2011, 17:20:28 [cenzore] [kill]

[120]  [119] Ale no tak, marabu - myslíte, že někdo bude mít odvahu vyhodit třeba hejtmanovo dítko? Je sice možná trochu neukázněné a poněkud líné, ale zase je to určitě výjimečný talent na něco, co se teprve musí poznat. Ostatně každá ztráta žáka ohrožuje rozpočet zařízení... :-)
XY 02.02.2011, 17:24:48 [cenzore] [kill]

[121]  [120] no to je zvláštní situace a korupce, řekněme nepřímá: ale setkali jste se s tím, že by se nějaká úsluha, protislužba aktivně očekávala, a to od běžných rodičů?
marabu 02.02.2011, 17:28:35 [cenzore] [kill]

[122]  Ve školství už léta nepracuji, hlava rodiny ano. Pokud jsem informován, to, co máte na mysli, funguje spíše takto: Nadějný student má problémy. Rodič nejprve huláká na kantora, který za to může, podobně na ředitele. Nakonec nabídne škole nějaký sponzoring, případně vynechá fázi hulákací a rovnou sponzoruje. On už si pan ředitel dá pozor, aby kantorský obtížník "srazil kufry". Když nejhůř, lze pozměnit úvazky nebo studentíka přeřadit k méně protivnému vyučujícímu. Tohle drzého kantora za dva, tři případy poněkud unaví a pochopí, že všichni studentíci jsou jsou velice, ale opravdu velice talentovaní a vysoce cenní a zavládne všeobecná spokojenost. Akorát výsledný produkt je poněkud tristní, ale to už si dají do pořádku na dalších školách, kam je student přijat.
Naopak, že by škola podmiňovala setrvání mladého genia ve svých zdech nějakým sponzoringem, o tom jsem ještě neslyšel. Ale možné je všechno, leč přece jen je to krajně riskantní - takový vydíraný rodič si může stěžovat "vejš" či to dát "do novin". Nemyslím, že by to kdokoli z jakékoli státní školy riskl.
XY 02.02.2011, 17:45:34 [cenzore] [kill]

[123]  A pěkný večer vespolek. :-)
XY 02.02.2011, 17:57:22 [cenzore] [kill]

[124]  díky. Teď nás setkávání se školským systémem aktuálně čeká, takže chci vědět, na jaké prostředí se připravit. Přece jen se za ta léta asi leccos změnilo.
marabu 02.02.2011, 17:58:23 [cenzore] [kill]

[125]  Určitě míň, než byste čekali ;-)
jonáš 02.02.2011, 18:04:15 [cenzore] [kill]

[126]  Nechcete se podepsat pod petici?

"My, níže podepsaní občané, protestujeme proti tomu, že vláda České republiky ustupuje nepřijatelné metodě nátlaku Lékařského odborového klubu na zvýšení platů ve zdravotnictví."
http://www.reflex.cz...-odboru.html
sax 02.02.2011, 19:17:45 [cenzore] [kill]

[127]  [126] che che. Už jsem ale podepsal petici protivnou.
mistral WWW 02.02.2011, 19:30:02 [cenzore] [kill]

[128]  Miluju Reflex, po čtení žádného jiného časopisu si nepřipadám na takové morální a intelektuální výši .)
Winter 02.02.2011, 19:52:24 [cenzore] [kill]

[129]  Jednání zkrachovala, vláda dosáhla svého. Má důvod ukazovat svaly a krizi, kterou může populisticky vyřešit na účet odbojných lékařů.
Tribun [openID] Mail WWW 03.02.2011, 16:21:11 [cenzore] [kill]

[130]  Další náměty do diskuze aneb lze garancím věřit?
http://www.mzcr.cz...vi_4624_1.html
Hlavně si pročtěte přílohu se sliby a termíny, to by mělo zajímat všechny naše současné i budoucí klienty.
Starý dotor 04.02.2011, 08:45:44 [cenzore] [kill]

[131]  No jistě, pane doktore, to memorandum je pozoruhodně nabito kličkami a obezličkami.
XY 04.02.2011, 10:00:24 [cenzore] [kill]

[132]  Míním především páně ministrův Příslib MZ ČR - odkaz u odkazu [130] dole.
XY 04.02.2011, 10:05:08 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: