Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

čtvrtek, 23. prosince 2010

Co jsme komu udělali, že máme takového Klause?

Rubrika Noticky

To by nebyl prezident Klaus, aby se do někoho nenavážel, někoho nekáral, na někoho se nemračil a někoho nepoučoval. Nejnověji české lékaře nespokojené se svými platy, kterým vzkázal, že ho popuzuje pokus lékařů brát si nás všechny jako rukojmí.  Ale když si nás všechny berou jako rukojmí investoři vyhrožující, že když nebude po jejich, tak stáhnou své investici, to ho nepopuzuje. Těm naopak fandí a radí vyjít jim vstříc. Ale lékaři zřejmě mají povinnost léčit i zadarmo. Za práci se přeci neplatí, tím spíše, že přednostně se musí uhradit zisky zdravotnického průmyslu. A není snad právě Klaus guru všech těch, kteří odmítají zákoník práce a odbory s tím, že pracovní poměr je smluvní vztah zaměstnance a zaměstnavatele a když se zaměstnanci nelíbí, jak s ním zaměstnavatel zachází, má prostě dát výpověď a odejít jinam? A když přesně tohle lékaři udělali, je oheň na střeše a prezident cítí povinnost se zamračit. Nebo že by jen nadbíhal veřejnosti, která se v problematice příliš neorientuje, ale zato ví velmi dobře, že bez lékařů bude zle?

Vydáno 23.12.2010, 10:09:00 , trvalý odkaz ,komentáře (34)
Novější příspěvek: Vánoční inspirace
Starší příspěvek: Drobilgate

Komentáře

[1]  Tribune: Nemůže to být tím, že president není z výkonu své funkce odpovědný?/Ústava ĆR čl 54 odst 3/
orfeus 23.12.2010, 10:38:54 [cenzore] [kill]

[2]  Ja myslim, ze problem je prave v te organizovanosti odchodu.
j g 23.12.2010, 11:09:48 [cenzore] [kill]

[3]  Čím dál tím víc si začínám myslet, že Klaus vlastně nemyslí, jenom automaticky popírá.

http://www.youtube.com...uw3Zlr1pFg

.)
Winter 23.12.2010, 11:42:33 [cenzore] [kill]

[4]  [1] Tím se vysvětluje, si to může dovolit, ne proč má potřebu se tak chovat. Ale je fakt, že to vypadá, jako když ten paragraf psali Klausovi na tělo.
Tribun [openID] Mail WWW 23.12.2010, 12:10:25 [cenzore] [kill]

[5]  [2] Panstvo obecně nemá rádo, když proti němu někdo použije jeho vlastní metody. Organizovanost je to jediné, co ho může k něčemu donutit. Proto ten odpor k odborům, občanským spolkům a pod.
Tribun [openID] Mail WWW 23.12.2010, 12:12:23 [cenzore] [kill]

[6]  No já nějak nevím, pořád mám pocit, že žádat 1.5 až 3 násobek mzdy v době, kdy je deficit rozpočtu k 200 miliardám je nějak divné.
Včera sem mluvila s doktorem, cca 42 let, specialista, nyní ve Vojenské nemocnici, předtím primář ( teď nevím jestli Brandýs, Beroun, no něco takového), říkal, že si momentálně vydělá včetně skužeb navíc, pohotovostí a publikování přes 100 měsíčně, bydlí v pěkném bytě v centru a má čas žít. Před 10ti lety byl 5 let ve Švýcarsku, vydělal 5 tisíc SF, žil v místnosti 4x5m, což prý ale nevadilo, protože tam chodil jen spát, zbytek dne byl v práci, a je si naprosto jistý, že už by neměnil.
Což ovšem nemění nic na tom, že Klaus mě tento týden naštval nejmíň 3x.
Mod. WWW 23.12.2010, 12:36:06 [cenzore] [kill]

[7]  Mod, vzdyt stale slychame dokola a dokola, ze kazdy je zodpovedny jen za svuj osud a ze i s lekari je treba nakladat trzne.
Znate tuhle vyvesku?:
http://www.blisty.cz...mp;mg=0&
Zadny stav tu nehajim, jen mam zabavu z toho, ze kdyz se nekdo zacne opravdu chovat tak, jak mu veli zakony trhu, tak se strhne pokrik: a paradoxne prave z tech kruhu, ktere trzni jednani obhajuji.
Prijde vam jako nemoralni rozdil mezi tim, kdyz chce nekdo trojnasobek sveho platu za vykon zamestnani, po kterem je poptavka a tim, ze nejaky obchodni zvysi ceny zbozi, po kterem je poptavka?
A co socialnimi skrty na socialne slabych v okamziku, kdy diky korupci tece stat jako cednik?
sax 23.12.2010, 12:53:30 [cenzore] [kill]

[8]  Pokračování vývěsky - viz první a pak druhá strana:

http://data.idnes.cz...RAVA_VOL.PDF
XY 23.12.2010, 13:06:17 [cenzore] [kill]

[9]  V době, kdy se to se spoustou zdravotních zařízení tak jako tak houpá a krajští zdravotní šéfové mudrujou, jak lidu mají odůvodnit omezení počtu oddělení anebo rovnou nemocnic, je chování doktorů tržní?
Vždyť ve skutečnosti jenom našim milým hejtmanům usnadní redukci vlastního bydla.
No, každý svého štěstí strojvůdcem. Řekla bych, že mnoho doktorů bude údivem vrtět hlavou ještě ve chvíli, až se opravdu budou muset zkoušet upíchnout jinde /devětadevadesát procent z nich to nemá v úmyslu ani náhodou/, protože se očekávaný triumfální návrat do teplého místečka jaksi zvrtnul - zmizelo do nenávratna.
Myslím, že tržním chováním se většinou myslí takové, které vede k ekonomickému prospěchu, ne to, které činitele poškodí.
tresen 23.12.2010, 13:17:26 [cenzore] [kill]

[10]  Taktak, třešni, je třeba se v přítomnosti uskrovnit ve prospěch zářných zítřků. Vono nám to nějak přežívá ve vědomí po těch čtyřiceti letech budování, co?
XY 23.12.2010, 13:45:42 [cenzore] [kill]

[11]  Jiste, neci podnikatelsky zamer :o) jiste kritizovat muzeme, uvidime, jak to dopadne. Me tenhle druh akce take neni po chuti, zaroven ale nevidim jinou moznost,mjak natlacit na slibovane reformy. Skrty, tedy A, by vlade zatim sly, ted jestli se dockame onoho B, tedy reforem. Spise to ale vypada na to, ze ukolem stavajiciho, bezneho, politickeho provozu je privest to zu grunt a s reformami zacit az po privatizaci a netyka se to jen zdravotnictvi, samozrejme.
sax 23.12.2010, 14:00:05 [cenzore] [kill]

[12]  Tak ted uz i Sazka:

Příliš velká na krach. Rodí se tři scénáře pro Sazku
http://aktualne.centrum.cz...686515
Svaz telovychovnych jednot ted zrejme premysli, komu se proda....to bude na vesnickych hristich radosti....
sax 23.12.2010, 14:09:11 [cenzore] [kill]

[13]  Pokud si mě budou 3/5 obyvatel naší vesnice vážit, neřeknu někteří přímo bát, dál budu chodit po vsi v záklonu, vnucovat své názory nejen našim, ale i ve všech sousedních vesnicích a budu jediný neomylný Bača.
Až ta většina prozře a přijde na to, co jsem zač, přestane si mě považovat a milovat a postaví se mi na odpor. Pak zalezu a budu se pouze věnovat pozorování svých oblíbených Vogliků.
Všem moudrým přeji trvale dobré zdraví a žádné nervy z dovádění už dnes dost známých "šibalů%.
buteo WWW 23.12.2010, 14:18:30 [cenzore] [kill]

[14]  "Finančník pošle peníze těm, kteří vystoupí proti korupci. Začne u Michálka."

http://domaci.ihned.cz...u-michalka

"Janeček se považuje především za vědce. Své hluboké teoretické znalosti matematiky, matematického modelování a stochastické analýzy nepřednáší jako většina teoretiků jen po univerzitách, ale aplikoval je jako algoritmy do skutečného byznysu. Jeho modely obchodování na burze úrokových derivátů zabodovaly a dnes je Janečkova firma největším obchodníkem těchto burz a zároveň tvůrcem trhu, tedy v jeden moment prodává i nakupuje."

http://hn.ihned.cz...spocitany-risk
marabu 23.12.2010, 15:12:15 [cenzore] [kill]

[15]  Tak ještě jedno pološťastné dementi ad [8]

http://zpravy.idnes.cz...domaci_taj

A ještě jednou pokud možno příjemné svátky všem.
XY 23.12.2010, 15:28:44 [cenzore] [kill]

[16]  Já bych ráda dopřála trojnásobek všem, namátkou učitelům, vědcům, v neposlední řadě důchodcům,... Je to dva týdny, co jsem mluvila s horníkem, resp. důlním mechanikem, který je momentálně v předčasném starobním důchodu, protože mu to přišlo rozumnější, než vysedávat zbytečně na úřadu práce. 9.600,-Kč mu vyměřili ten předčasný starobní důchod v 62 letech. Myslíte saxi, že by nechtěl trojnásobek?
Mod. WWW 23.12.2010, 15:31:25 [cenzore] [kill]

[17]  sax se snad nebude zlobit, když za něj namítnu, co tomu horníkovi brání chovat se tržně... hehe.

Ono je to jako kdysi, kdy na nějaký volný trh věří jenom tuctoví příštipkáři, kdežto nahoře se o něm jen mluví - nicméně praktikuje se cosi jako bankovní komunismus. To pak Klaus respektive všichni apoštolové volného trhu musí být parádně zaskočeni, když zjistí, že jednačást z jejich univerzální pravdy funguje i mimo jejich kosmos.

Jinak XY děkuju, že tady nedávno zmínil Hellerova Golda, nakoplo mě to k tomu si to konečně přečíst. Je smutné, když nynější realita předhání dobovou satiru.
Winter 23.12.2010, 15:46:41 [cenzore] [kill]

[18]  musím říct, že Klausovy řeči o lékařích jsou mi celkem lhostejné. Mnohem děsivější (ač málo překvapivá) je tato jeho odpověď:

MF: A co říkáte na svět, kde ministrův poradce žádá po šéfovi státního fondu manipulace s výběrovými řízeními, aby z toho měli prospěch politici? Není spíš tohle alarmující?

VK: Nutíte mě zaujímat stanoviska k něčemu, co jsem nestudoval. Nevím o tom, nedívám se na to do takového detailu.
marabu 23.12.2010, 16:03:49 [cenzore] [kill]

[19]  a na závěr ještě jedno vánoční odhalení (omlouvám se, že pořád odbíhám od tématu): představte si to, že podle zjištění psychologa Klimeše byl Ježíš Žid!

http://www.lidovky.cz...29_lide_glu
marabu 23.12.2010, 16:13:43 [cenzore] [kill]

[20]  Ad 14: Janecka znam osobne, ale netykame si. Ten clovek je vcelku normalni, nejlepsi adjektivum by bylo ono obligatni "cool". Jeho vyhra spociva v tom, ze nepracuje s lidmi :o); prachy z nej a jeho chovani salaji na sto honu, coz je pochopitelne. Pro porybneho je duvodem ke zvednuti oboci, kdyz vidi, ze si kapri sami zacinaji cistit rybnik.

Wintere, tady je opatrny Sedlackuv clanek na tema:
http://blog.aktualne.centrum.cz...4
Je zajimave, ze kdyz uz nekdo z kruhu o takovych vecech mluvi, vzdycky jde o esej ci fejeton (nejlepe o vanocich :o), aby to bylo zlehceno.
No, je svatecni cas, musime si pomahat, to i kapitalistovo oko upusti slzu a dojme se.
Goro odchazi vyhazovat bankovky mezi prosty lid, Sedlacek pise zamysleni.
sax 23.12.2010, 16:24:45 [cenzore] [kill]

[21]  "Pro porybneho je duvodem ke zvednuti oboci, kdyz vidi, ze si kapri sami zacinaji cistit rybnik."

Jak si to mám vykládat? Že si to čištění rybníku nepřeje? Nebo že si ho přeje, ale chce ho provádět sám? Jde mi hlavně o to, jak je tato, na první pohled sympatická, iniciativa míněna.
marabu 23.12.2010, 16:28:31 [cenzore] [kill]

[22]  Hm, to se to snadno posuzuje podle jednoho kolemjdoucího .. by mě zajímalo kolik promile z lékařů je "specialista v ÚVN, dříve primář".
Jinak přeju pěkný svátky.
jonáš 23.12.2010, 16:31:25 [cenzore] [kill]

[23]  A ještě jedna "sympatická a iniciativní" změna - další kamínek do mozaiky:

http://www.tyden.cz...i_189288.html
deb 23.12.2010, 16:31:26 [cenzore] [kill]

[24]  jinak, saxi, včera jsem měl delší rozhovor s jedním politikem (z žádné z vládních stran), který byl dlouho poměrně blízko Kalouskovi a o způsobech jeho politického jednání a zdrojích jeho finančního krytí má informace z první či druhé ruky. Vlastně to nejvíc překvapivé bylo, že na tom, co říkal, nic překvapivého nebylo: to, co si bez možnosti důkazu špitají vrabci na střeše. Jedním z hlavních zdrojů financování jeho strany je prý chystaná důchodová reforma.

debe [23], pokud Váš odkaz navazuje na můj dotaz ohledně iniciativy p. Janečka, zdá se mi trochu mimo - jde přece o něco, co připravoval Drobil?
marabu 23.12.2010, 16:44:58 [cenzore] [kill]

[25]  Marabu, nemyslel jsem to výjimečně zle, těmi úvozovkami jsem chtěl zdůraznit ten negativní rozdíl oproti ušlechtilým snahám pána, co si umí spočítat i život.

19 - Klimeše trochu znám, je mimořádně zdařilým důkazem rčení, že psycholog rovná se diagnoza.
deb 23.12.2010, 17:00:58 [cenzore] [kill]

[26]  K 21 - Já bych si to vykládal tak, že porybný se zdviženým obočím se obává, že kapři tím čištěním jen chtějí zamaskovat přesuny zaletovaných sudů s mrtvolami z dosud bezpečného bahna na dně rybníka.
deb 23.12.2010, 17:23:05 [cenzore] [kill]

[27]  [27] no to by byla dobrá zpráva. Těžko najít účinnější obranu proti systému, než tu, kterou produkuje systém sám. Spoléhat na mravní integritu úředníků asi nelze. Zatím nedokážu domyslet, k jakým negativním koncům by to mohlo vést, ale docela se mi to líbí.
marabu 23.12.2010, 17:32:48 [cenzore] [kill]

[28]  tady se prostě sbíhají dvě věci: standardní kapitalistická zlodějina a škrty. Ti škrcení se oprávněně ptají, kam se všechny ty peníze poděly.
mistral WWW 23.12.2010, 18:06:38 [cenzore] [kill]

[29]  saxi teoreticky mu nebrání nic, stejně jako všem starobním důchodcům:-))
Mod. WWW 23.12.2010, 19:05:14 [cenzore] [kill]

[30]  Pohár trpělivosti přetekl!
mistral WWW 24.12.2010, 11:47:22 [cenzore] [kill]

[31]  Přeji zdejšímu osazenstvu rovněž pěkné Vánoce a vše nejlepší do Nového roku. Rád bych ho popřál "bez Klause a bez modré cholery", ale takový optimista fakt nejsem.
Vodník 24.12.2010, 12:59:25 [cenzore] [kill]

[32]  Obávám se Třešni[9], že v tomto máte pravdu:
"Vždyť ve skutečnosti jenom našim milým hejtmanům usnadní redukci vlastního bydla."
Kamil Mudra 25.12.2010, 02:23:15 [cenzore] [kill]

[33]  [5] - ano, proti organizovanosti se objevují výkřiky i zřad lidu identifikovaného s gloriolou pravicových siláků, že jsou doktoři zbabělci, že mají každý jednat sám za sebe, tohle že je nepřípustný nátlak atd. atd.

Souhlasím, že mocní toto neradi vidí, však řeči profesorrissima o nikým nevolených zástupcích nezasahují lobisty, bankéře a jinou svoloč, ale nebohé NGO všeho druhu jsou toho pěkným dokladem.
Remcal WWW 29.12.2010, 10:59:57 [cenzore] [kill]

[34]  Kauza výpovědí lékařů začíná nabírat obrátky.
"V případě nutnosti je možné vyhlásit stav krizového ohrožení, který se vyhlašuje při hromadných neštěstích nebo přírodních kalamitách. Když je v ohrožení zdraví většího počtu obyvatel, tak to je důvod k vyhlášení krizového stavu. A v krizovém stavu může hejtman nařídit i pracovní povinnost," prohlásil Heger novinářům. Po dobu krizového stavu přestávají platit některá základní lidská práva a kraje ve spolupráci se státem mohou lidem nařídit nejen pracovní povinnost, ale mohou je třeba proti jejich vůli přemístit z místa na místo nebo jim zakázat pohyb v určitých oblastech. Krizový stav lze vyhlásit jen na dobu 30 dní, pak ho může prodloužit pouze parlament. Doba, po kterou může parlament prodlužovat krizový stav, není nijak omezena.
Zdá se, že může být docela veselo.
BN 29.12.2010, 11:24:00 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: