Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

neděle, 19. prosince 2010

Vláda je mrtvá, ať žije vláda

Rubrika Noticky

Protikorupční vláda rozpočtové odpovědnosti čistoskvoucího pana Nečase se nám krapánek umazala od korupce a tunelování rozpočtu, ale to ještě neznamená, že by padla, či že by v nejbližší době padnou měla. Tito lidé se svých postů drží jako vši kožichu a slovo etický v jejich slovníku podezřele splývá se slovem estetický v tom smyslu, že krást se má pohledně a s noblesou. Ale předpokládejme, že by z nějakého důvodu opravdu padla, například proto, že by ji VV samy potopily. Z pohledu zachování vlastní cti by to zase až takový nesmysl nebyl, protože to, co se děje na Ministerstvu vnitra, které jak se zdá už neřídí nejenom populární novinář na postu ministra, ale ani renesanční ministr dopravy, nýbrž skrze neodvolatelného policejního prezidenta bývalý ministra vnitra Langr, svými mafiánskými kumpány důvěrně zvaný „Íčko“, a to jak se zdá zcela ve shodě s prezidentem republiky (sic!). Pokud nechtějí VV definitivně ztratit tvář, ale hlavně svůj raison d'être, udělaly by dobře, kdyby vládě pomohly do hrobu. I když to na první pohled vypadá jako sebevražda, vůbec to tak být nemusí – VV totiž mohou plynule přejít do vlády nové, ve které by se sešly opět s TOP09 a s ČSSD, která by nahradila totálně zdiskreditovanou (po kolikáté již?) ODS. Že je to absurdní? Na komunální úrovni již takové a podobné koalice vesele fungují. Půda je připravena. TOP09 sice zatím podporuje ODS, ale způsobem, který jí umožní flexibilně se přizpůsobit nové situaci. VV mají perfektní příležitost si zahrát vabank a mohou získat víc, než ztratit. S takovou KSČM za zády by i koalice VV a ČSSD byla možná dostatečně silná a VV by si v ní mohly přijít na nějaké to ministerstvo navíc. A TOP09? Té bude stačit, když Kalouskovi nikdo nebude šahat na jeho monstrózní ekontendr. Že je také pěkné šméčko? No a co. Nikdo přece nemůže čekat, že válka proti korupci se obejde bez obětí.

Vydáno 19.12.2010, 16:53:00 , trvalý odkaz ,komentáře (114)
Novější příspěvek: Český banánový pašalik
Starší příspěvek: Nohavica

Komentáře

[1]  Je to všechno jedna verbež, jen někteří se nesou elegantněji a trvá déle než se na ně něco náhodou nebo úmyslně provalí. Nesleduji politiku podrobně, ale nějak je mi už selským rozumem jedno kdo je u vesla, protože to je tak nějak stejný. Využít času ke svému lepšímu zajištění. Je to stálý boj o moc, kdy se přelévají vlny z jedné strany na druhou čím dál rychleji. Myslím, že to republiku vysiluje, ta demokracie.
zuzi WWW 19.12.2010, 18:07:20 [cenzore] [kill]

[2]  Dokud "Íčko" nebude dělat "asistentku" Kájínkovi, tak tu žádná demokracie nebude...
m6k WWW 19.12.2010, 18:57:40 [cenzore] [kill]

[3]  [1] Problém je v tom, že systém (tohle už dávno nemá rozměr individuálního selhání) nutí ke stejnému jednání i ostatní. Kdo chce přežít relativně v klidu, musí také využívat času ke svému zajištění, protože jak ukazuje mimo jiné právě Drobilgate, respektive reakce vrcholných ústavních činitelů na ni, je snazší najít porozumění pro korupci, než pro její překažení.
Tribun [openID] Mail 19.12.2010, 19:56:27 [cenzore] [kill]

[4]  [2] To myslíte onu alternativní formu sexuální interakce, která se spontánně vyvíjí především v nuceně homosexuálních kolektivech bez možnosti heterosexuální realizace a významným počtem dominantních a agresivních jedinců? Jinými slovy, že by se "Íčko" volky nevolky často shýbal pro mýdlo?
Tribun [openID] Mail 19.12.2010, 20:00:35 [cenzore] [kill]

[5]  Nedivím se, že někdo nechce s těmito sviněmi výti. A rozhodně si nemyslím, že je Michálek úplně osamocený. Mimochod on už se protiví podruhé.
mistral WWW 19.12.2010, 20:25:19 [cenzore] [kill]

[6]  Proto [3] boj proti korupci škrtněmež a jeďmež neohroženě dál. A tak to taky bude...
Kutil WWW 19.12.2010, 20:29:46 [cenzore] [kill]

[7]  Když se zamyslíme nad soudním rozsudkem v korupční kauze Novák, tak si můžeme spočítat, že z prokázané sumy 40 melounů mu soudl uloupl 12,5 % a nechal ho si zbytek užívat.
Analogicky když Fero ukradne 40 m měděného okapu, tak může na policii 5 m odvezdat a se zbytekem si může klidně jít do Kovošrotu.
onlooker 19.12.2010, 21:08:50 [cenzore] [kill]

[8]  3) Ano, kdo chce s vlky býti, musí s nimi výti. A kdo snad nastoupí do rozjetého vlaku s čistými ideály, je semlet. Přemýšlet o systému, "jeho lidech" a očistě je pro mne něco tak marného jako dumat, kde je konec vesmíru.
zuzi 20.12.2010, 07:39:15 [cenzore] [kill]

[9]  [7] Nemůže, protože není "lepší člověk" a nemá politické krytí. Kdo banku vyloupí, je zločinec, kdo ji ukradne celou, je úspěšný podnikatel.
Tribun [openID] Mail WWW 20.12.2010, 09:00:50 [cenzore] [kill]

[10]  [8] Dumání o konci vesmíru může být za jistých okolností povznášející. Na dumání o novodobé "šlechtě" nic povznášejícího nevidím.
Tribun [openID] Mail WWW 20.12.2010, 09:01:55 [cenzore] [kill]

[11]  Úvaha je to správná, Tribune, ale oba se můžeme vsadit, že k ničemu takovému nedojde...
K té onlookerově glose [7] ještě jednu glosu - tuším, že jistý expolicista, pan Láska, nyní oud slovutné TI (snad nekecám), kdesi v ČT vysvětlil, že pan Novák mohl být souzen toliko dle absurdních paragrafů platných v době spáchání činu, tj. před 11(?) lety. To jsou ty právní jistioty, na něž jsme tak hrdi.
XY 20.12.2010, 09:25:55 [cenzore] [kill]

[12]  Navzuju na [6], je to ještě horší: boj proti korupci nebudeme škrtat, prohlásíme, že se to musí vyšetřit padni komu padni (a bude to vyšetřovat "naše" policie), a pojedeme dál. Zdálo se, že čunkiádu jen tak brzy nic nepřekoná. No, nečekali jsme dlouho. Snad opravdu začnu věřit na to Tribunovo, že za to může systém...
Kutil.bloguje.cz WWW 20.12.2010, 09:29:00 [cenzore] [kill]

[13]  Asi si nelze dělat iluze o tom, že příležitost z nikoho neudělá zloděje (a u toků státních peněz je příležitostí stále dost, i když se tvrdí opak).

Co by mohlo pomoci, je služební zákon, který by upravoval podmínky přijetí do úřadu (aby si každý nový mocipán nepřivedl partu kamarádíčků).
Co by určitě velmi pomohlo je osobní trestní i MAJETKOVÁ odpovědnost úředníka za svá rozhodnutí.

Služební zákon (Bůhvíproč?) zaříznul pan Čisťounký osobně. Tomu druhému se brání politici všech barev. Takže taky trochu iluze...
zdenekb [openID] WWW 20.12.2010, 09:48:49 [cenzore] [kill]

[14]  O tom není pochyb Kutile[12], že je příčina v systému.
http://www.novinky.cz...raktik.html
Všehoschopní šibalové jen využijí všech možností, které jim (jakýkoli) systém nabízí.
Kamil Mudra 20.12.2010, 10:30:00 [cenzore] [kill]

[15]  prohlásíme, že se to musí vyšetřit padni komu padni

Tohle hrde, casto opakovane Necasovo prohlaseni mne vzdycky zarazi: ono se snad nekdy neco vysetrovalo "nepadni komu nepadni"?
sax 20.12.2010, 10:39:27 [cenzore] [kill]

[16]  ono se snad nekdy neco vysetrovalo "nepadni komu nepadni"?
A ono se snad někdy "vyšetřovalo" jinak? :-)
Kamil Mudra 20.12.2010, 10:42:50 [cenzore] [kill]

[17]  a co "nepadni komu padni" a "padni komu nepadni"?
mistral WWW 20.12.2010, 11:04:58 [cenzore] [kill]

[18]  Možný scénář věcí příštích...
Při několikahodinové diskuzi ve sněmovně budou padat trochu ostřejší slůvka. Koaliční poslanci si vysypou popel na hlavu, ale nezapomenou přitom zdůraznit "že krize=potřeba zodpovědnosti=pád vlády se nehodí." Poslanci opozice budou mluvit k poloprázdnému sálu, protože při jejich projevech se "odpovědní" opět záhadně vytratí na nějakou důležitou poradu, nebo prostě na nějakou tu sklenku do "byfé". Hlasování se nejméně třikrát odloží, přičemž poslance s výrazem štvané zvěře budou v kuloárech nahánět novináři lovící zaručené "kuloárové" informace.
VV budou hřímat o korupční hrůze, ale při hlasování o důvěře stejně nakonec zvednou ruku pro zachování slepence (samozřejmě se zaťatými zuby, jak jinak). Pak si koalice zatleská a to bude pravděpodobně začátek konce celé této aféry...
Morybundus 20.12.2010, 11:42:18 [cenzore] [kill]

[19]  To vše za řečí o tom, jak se politici obětují pro blaho národa a berou na sebe břímě ozdravení veřejných financí a boje proti korupci. Není větších hrdinů, než arogantních sadistických darebáků na důležitých postech.
Tribun [openID] Mail WWW 20.12.2010, 12:08:54 [cenzore] [kill]

[20]  Umění titulku:

Tyhle Novinky - dramatický titulek:
"Nečas by měl odstoupit, pád vlády si však lidé nepřejí, uvádí průzkum" -

a za ním poněkud jiný text:

"...48,9 procenta lidí se nedomnívá, že by kauza měla mít za následek pád celého kabinetu. Opačný názor má 33,6 procenta lidí. Dalších 17,5 procenta nemá na věc jasný názor. Podle 66,4 procenta dotázaných však kabinet úterní hlasování o vyslovení nedůvěry přečká."

:-)))

http://www.novinky.cz...ruzkum.html
XY 20.12.2010, 13:30:10 [cenzore] [kill]

[21]  XY[20] To je typické (zvláště pro Novinky). Někdy mě to leze vyloženě na nervy a jindy - prostě filtruji. Podle nálady. Inu, co se za totáče naučíš - v demokracii jako když najdeš :-)
Kamil Mudra 20.12.2010, 18:32:28 [cenzore] [kill]

[22]  Upřímně řečeno, pane Mudro, nechápu, co tím Novinky sledují. Je to u nich dlouhodobá "redakční politika".
Pěkný večer.
XY 20.12.2010, 18:59:40 [cenzore] [kill]

[23]  Třeba počítají s těmi kteří čtou jen titulky. Aspoň v diskusích pod články to tak někdy vypadá :-)
Také přeji dobrý večer pane XY.
Kamil Mudra 20.12.2010, 19:19:01 [cenzore] [kill]

[24]  Hm, už se tříská porcelán - zatím jenom starší kousky... :-)))
http://zpravy.idnes.cz...domaci_abr
XY 20.12.2010, 20:11:09 [cenzore] [kill]

[25]  Víte, co bych si chtěl poslechnout? O čem ti chlapi z koalice čtyři hodiny mluvili. Každý si tam mlel stále dokola to své a nikdo nikoho neposlouchal? Jinak si to neumím představit. Taky k ničemu nedopěli. Ještě že řídí jen stát. Kdyby řídili fabriku, už by dávno zkrachovala.

(Nicméně - myslím, že počas jednání byli všichni na telefonech a jejich štáby venku zjišťovali, kdo na koho, kolik a co ví. Proto to trvalo tak dlouho. ... A dneska večer byl premiér na brífinku vzteklý, až agresivně vzteklý. Což je něco nového. Co to asi znamená?
Kutil WWW 20.12.2010, 21:21:26 [cenzore] [kill]

[26]  Omlouvám se za chyby v předchozím.
Kutil WWW 20.12.2010, 21:23:03 [cenzore] [kill]

[27]  [25] Co by to znamenalo, Kutile? Nic víc, než že se přestal ovládat a zapomněl se přetvařovat. Neagresivní pravičák je v podstatě oxymóron.

Co se té vaší touhy slyšet, jak ty hovory "K" probíhaly, myslím, že není o co stát. Třeba já jsem z nějakého důvodu přesvědčen, že spolu tito lidé hovoří stejně oduševněle, vtipně a noblesně, jako filmové či literární postavy, a když pak slyším ty odposlechy, jdou všechny iluze stranou. To je děs běs a náplast na moje mindráky z toho, že se neumím vyjadřovat. Vždyť ono úplně stačilo tehdy to divadlo, jak Paroubek s Topolánkem domlouvali v přímém přenosu vládu.
Tribun [openID] Mail WWW 21.12.2010, 09:08:48 [cenzore] [kill]

[28]  [24] Tohle je také "umění titulku". Ještě když to sem XY dával, tak titulek toho článku zněl "VV předčasně opustily jednání", zatímco dnes již zní "VV uraženě práskly dveřmi".

Ale čekám, že se zde dříve či později objeví Tresen, která nám vysvětlí, že obě varianty jsou významově rovnocenné a vzájemně zaměnitelné.
Tribun [openID] Mail WWW 21.12.2010, 09:11:26 [cenzore] [kill]

[29]  Stejně je to celé taková veselá taškařice fraškovitého typu. Nečas svým ultimátním přístupem tlačí VV k tomu, aby vládu zařízly, protože jestli to neudělají, už je nikdo - a zejména ne ODS a TOP09 - nebudou brát vážně, protože ztratí veškerý kredit a zbude z nich jen hadr na podlahu, protože kapři si sami rybník nevypustí.

Sice hadr, ale uvědomělý, prodchnutý étosem boje proti korupci, rozpočtovou odpovědností a budoucností našich dětí, prostě těmi nejopravdovějšími hodnotami.

Měli bychom být šťastni, že nám vládne skutečná elita, která může být nám i našim dětem zářným morálním vzorem.
Tribun [openID] Mail WWW 21.12.2010, 09:18:37 [cenzore] [kill]

[30]  No, přátelé, ve své naivitě očekávám dnes jen takový obvyklý sněmovní taneček, vévéčka možná nanejvýš ostentativně poodejdou při hlasování, ale zítra se pojede dál...
Pěkný den, neberme to tak vážně.
XY 21.12.2010, 09:31:24 [cenzore] [kill]

[31]  Na to konto jako vzdy prehledny Keller v Literarkach:
"To záleží na postoji Věcí veřejných. Mají před sebou svobodnou volbu: Buď podrží vládu, která se naprosto zkompromitovala, anebo převezmou zodpovědnost za její pád. Ve druhém případě mají rovněž volbu: Buď vytvoří po případných nových volbách vládu s levicí, anebo zůstanou v opozici. Pokud by se rozhodli pro to poslední řešení, nevylučuji, že bychom v nich mohli mít za nějakou dobu přesvědčivou, sympatickou, slušnou a perspektivní stranu. Osobně se však nedomnívám, že se takto rozhodnou."
http://literarky.cz...raji-o-vechno
sax 21.12.2010, 11:39:20 [cenzore] [kill]

[32]  Inu, saxi, mně ten Keller mluví z duše, včetně skepse vůči statečnosti veverek. Díky za odkaz.
XY 21.12.2010, 12:22:57 [cenzore] [kill]

[33]  A koukám, že to Orbánovi hoši berou vskutku řádně od podlahy...

http://aktualne.centrum.cz...686316
XY 21.12.2010, 12:29:03 [cenzore] [kill]

[34]  Na Orbana jsem vcera take koukal jako zjara; jeste si pamatuji to nadseni nasi pravice z madarskych voleb.
Ale jak nam bylo vysvetleno, Orban zjevne zadny pravicak neni.
sax 21.12.2010, 13:01:04 [cenzore] [kill]

[35]  "V demokracii by to znamenalo pád vlády a definitivní konec v politice těch, kdo se snaží celou věc krýt, bagatelizovat a zamlžovat. U nás to může vést nejspíše tak k exemplárnímu potrestání pana Michálka." viz Keller [31].
Ba právě, včera jsem se nějakým nedopatřením dívala po dlouhé době na Události, udělalo se mi z toho ale zase blbě, no a krom jinýho tam mluvil i analytik z Lidovek? i něco v tom smyslu, že kariéra pana Drobila je důležitější než kariéra pana Michálka.
A jinak jojo, VV jsou teď v pasti, ze které kupodivu mají pro sebe cestu ven. No když si člověk navíc uvědomí tu aktivitu policejního prezidenta, tak mu nutně musí dojít, že VV a především teda John jako ministr vnitra, opravdu nemá-jí jiné východisko, než nedůvěru vládě (jistěže s tím, že jim za to ODSTOP a média umyjou řádně hlavu, a to vše budou propírat až do příštích voleb).
Jenže zase pouze díky odchodu z této vlády se VV jako strana vůbec můžou udržet, takže co s tím? Otázka myslím je, proč šly VV vůbec do politiky..
Navíc, stylem chytré horákyně- část VV vládu podpoří, část nepodpoří, a to přesně tak, aby se vláda ještě udržela- tím se dá ještě leccos uhrát.. VV neztratí před voliči tvář, však přesto udělají bububu.. jakoby.
No jo, jak je ta politika vážná věc, diplomatický i silový boj kdo s koho, že?
A přitom stačí jeden člověk typu Michálka, kterej se vzepře a je to. Teda bylo by to.
Míša 21.12.2010, 13:17:16 [cenzore] [kill]

[36]  a k Orbánovi- no na vlastní uši jsem slyšela, že teď v Maďarsku vládne levice, socialisti, to teda z našeho rejdiou (kde si teda všichni zjevně rejdijou úplně bez náhubku..)
Míša 21.12.2010, 13:29:57 [cenzore] [kill]

[37]  Soc-dem rozhodně nefandím, jejich pokus o svržení vlády je podobně teatrální a nekoncepční jako v době českého předsednictví. Je to politika gest, která se může vymknout z rukou. Mají nějaký plán, nebo chtějí jen plácnout do vody a opět na pár měsíců znemožnit normální politický provoz?
marabu 21.12.2010, 13:47:36 [cenzore] [kill]

[38]  Marabu[37] jde o to co má být ten "normální politický provoz". Pokud je jeho hlavním úkolem doprava peněz od nevyvolených k vyvoleným, ať už veřejně (Vondrovy odměny na MO) nebo skrytě (momentální kauza Drobil), tak snad lepší žádný než takový :-(
Pokud jde o plány ČSSD - dle mých informací (přímo z LD) jde především o to ukázat trojkolce že opozice nespí a "nic nepromine". Což ovšem neznamená nepřipravenost na to kdyby náhodou vláda skutečně padla.
Kamil Mudra 21.12.2010, 14:24:41 [cenzore] [kill]

[39]  Bože, proč něco měnit, vždyť nám vládnou ti nejlepší z nejlepších: Toto je normální politický provoz, ten se z rukou ještě nevymkl:

http://www.novinky.cz...smysly.html

To jen doba se vymkla z kloubů a šílí, a sta shnilotina strašně smrdí ve státě dánském...
deb 21.12.2010, 14:24:42 [cenzore] [kill]

[40]  Nevite nekdo, kdy se ma o tom normalnim, politickem provozu hlasovat? Ze bych si pustil journal.
sax 21.12.2010, 14:26:29 [cenzore] [kill]

[41]  Prezident proti korupci
http://domaci.ihned.cz...ky-na-hrad
Uz mi ten samolibec leze na nervy, dokud byl pouze "euroskepticky", dalo se to jeste vydrzet, ale tohle je uz moc. Ja mu dam Drobila, konecneministra na svem miste.
sax 21.12.2010, 14:29:32 [cenzore] [kill]

[42]  Míšo[35]: "Navíc, stylem chytré horákyně- část VV vládu podpoří, část nepodpoří..."
k téhle možnosti si VV tak trochu "přibouchly dveře" proklamováním jejich hlasovací jednoty. Ale samozřejmě se nedá vyloučit že na ty dveře najdou nějaký "šperhák".
Kamil Mudra 21.12.2010, 14:33:49 [cenzore] [kill]

[43]  Možná je normální politický provoz to, co se děje za scénou, plnou teatrálních drobiliád. A ty drobiliády tedy plní svůj úkol - zajistit těm koncepčním a zodpovvědným klid na práci. Až se prach usadí, budeme se ještě divit, co nám ten normální politický provoz bez velkých gest a bez teatrálního obtěžování "lidu, od kterého pochází všechna moc" ještě přinese. O jeho koncepci nepochybuji. Ovšem bůhví, jestli bude ještě příležitost, abychom se o tom její pravé povaze něco dozvěděli - po čase, až už s tím stejně nebudeme moci nic dělat - z nějakých budoucích leaks.
deb 21.12.2010, 14:34:39 [cenzore] [kill]

[44]  pane Mudro, díky [38], tím mi ovšem potvrzujete, že jde jen o teatrální gesto, podobně jako v předchozím případě. Podle mě je vždycky lepší mít stabilní vládu, než plýtvat neuvěřitelným množstvím času, energie a peněz na vyjednávání o její možnosti. K "normálnímu politickému provozu" patří i korupce, samozřejmě, kdyby vládla ČSSD, nebylo by to jiné, a v posledních letech k tomu naštěstí patří i to, že se o tom začíná alespoň veřejně mluvit a něco trochu i dělat. To je úplně v pořádku. Ale další měsíce bezvládí a nekonečných handrkování si upřímně nepřeju, není to podle mě dobré k ničemu, a ČSSD to dobře ví. Naštěstí snad VV nejsou sebevrazi, takže tu vládu asi podrží, domnívám se alespoň.
marabu 21.12.2010, 14:38:32 [cenzore] [kill]

[45]  Sam pro sebe jsem si rikal, kolika procenty se nas hradni pan podilel na rozkladu naseho statu a sacuji to na 30%, pokud ne vice. Pro mne zacina byt zlocinec.
sax 21.12.2010, 14:41:29 [cenzore] [kill]

[46]  ještě Vám něco řeknu: v dějinách české politiky bylo jedno krátké období, kdy jsem uvažoval o možnosti volitelnosti ČSSD. To bylo v době, kdy stranu vedl p. Špidla. Po shození vlády v době předsednictví se pro mě tato strana zdiskreditovala způsobem, který se jí asi nepodaří jen tak odčinit (nikdo z dnešních protagonistů se tomuto šílenému kroku tehdy nepostavil). Jsem skoro přesvědčen, že Špidla by hlasování o nedůvěře neinicioval ani dnes. Je to hloupé, prázdné gesto určené jen pro televizní diváky.
marabu 21.12.2010, 14:44:00 [cenzore] [kill]

[47]  Marabu, já myslím, že právě díky dlouhododobé koncepci jsou všechny strany už od samého svého založení obsazeny koncepčními a spolehlivými osobami. Takže se neobávám, že by mohlo dojít k zásadnímu narušení koncepce, ať už by byla zvolena jakákoli strana. To ostatní jsou jen dobové tanečky a vaše oblíbené tribální pokřiky. V případě vlády ČSSD by možná odpadlo trochu více drobečků od stolu pro chudé pro udržení zdání, ale nepochybuji o tom, že zásadní trend by mohl být narušen.
deb 21.12.2010, 14:51:06 [cenzore] [kill]

[48]  No, marabu, od okamziku, kdy se vysoci vladni urednici nemohou obratit na polici, to uz neni jen korupcni kauza. Tady uz preci nejde o nejake penize, ale o uplny rozklad statu mafiemi, at soudni, tak, jak dnes vidime, uz i policejni a na ni napojenou statne- spravni. Na co bychom meli jeste cekat? Na nejaky prihodny okamzik, ve kterem budou mafiani najedeni odpocivat a dohodnou se, ze na dalsi 4 roky si vymeni posty?
Podle meho jedine, co na ne plati, je rusit jim klid na praci a to pokud mozno uprostred rozpracovaneho dila, to je jedina sance, jak to jeste nejak pribrzdit a alespon trochu zamichat kartami; pokud budete cekat na nejaky "logicky a klidny" okamzik, tak se vam tam jen vystridaji podle harmonogramu, presne podle planu.
Dobry Pehe zde:
"Nezbývá se zeptat, proč, když je po právní stránce všechno tak jasné, Michálek, John i Nečas policii nekontaktovali. Odpověď je bohužel nasnadě: něco takového dává smysl jen v právním státě."
http://www.denikreferendum.cz...ach
sax 21.12.2010, 15:10:14 [cenzore] [kill]

[49]  Marabu[44][46] v tom předchozím případě (v době předsednictví) měla už vláda (mimo jiné) "ruce na pumpách" které byly přpraveny na odčerpání spousty peněz z regionů (za účelem značně nejasným) a jen nástup úřednické vlády tomu zabránil. Tak že nešlo jen o teatrální gesto ale o zásah na poslední chvíli.
V současné době je to podobné, jen ty nasávací konce jsou zanořeny jinde.
Za "normálního politického provozu" se krade mnohem snáz než během období kdy není tak docela jasné "kdo s kým, o čem a pro koho". Lobisté nemají jasné cíle a ti kdož rozhodují jsou mnohem méně odvážní. Zjednoduším-li to: během bezvládí země ztrácí méně, než když se vládne nerušeně. Čas a energii během té doby vynákládají především bojovníci o koryta a to jim ze srdce přeji.
No a VV? Ty spáchají politickou sebevraždu pokud vládu podpoří. V takovém případě si v příštích volbách už nejspíše ani neškrtnou. Tak že jde jen o to, nakolik se jim ten vabank vyplatí finančně aby je nemuselo mrzet když se příště ke korýtku nedostanou.
Kamil Mudra 21.12.2010, 15:10:53 [cenzore] [kill]

[50]  Ale ... :-)
Než jsem stačil zaktualizovat tak mne Sax předběhl. No aspoň vidím že to vidíme dost podobně :-)
Kamil Mudra 21.12.2010, 15:13:52 [cenzore] [kill]

Kamil Mudra 21.12.2010, 15:24:28 [cenzore] [kill]

[52]  Tak asi opravdu mohou jit nazpet k pumpam, pane Mudro:
"Nejmenovaný zdroj blízký skupině K9 (tři zástupci tří koaličních stran) pod podmínkou anonymity HN sdělil, že se zástupci koaličních stran dohodli na řešení, které umožní další fungování vlády."
http://domaci.ihned.cz...sli-reseni
Jsem jedno velke ucho, jak to "vyresili", soudruh prezident nezklamal.
sax 21.12.2010, 15:25:27 [cenzore] [kill]

[53]  marabu, [37] nemyslím, že jde o to, kdo komu fandí, fandění imo patří spíše do sportu a fanoušci především na stadiony. Politiky si platíme, aby pro nás pracovali, a jako takoví jsou kdykoli ze svých míst odvolatelní- nebo tedy tzv. vyhoditelní.
Ještě k tomu svržení vlády v době českého předsednictví když vás to pořád trápí [46], to se dá vnímat přece všelijak. A dokonce i jako záchrana jakés takés tváře české politiky, a i právě směrem do zahraničí. Nezapomeňte přece, že v té době zrovna i kolovaly světovým tiskem obrázky pana Topolánka v rouše Adamově. Teda v Berlusconiho vile.
(mimochodem, četla jsem na aktuálně onehdy rozhovor, ten fotograf prý vůbec netušil, že jde o politika- taky bych si Topolánka spíš tipla na nějakýho mediálně-mafiánskýho kámoše toho věčně opáleného Itala, co sám taky nevypadá na seriózního-odpovědného politika (a nejen proto jím taky ani není)
A navíc, nad pádem vlády země, která šla do předsednitví v Radě EU s heslem že to Evropě osladí, nad tím určitě nikdo v zahraničí nesmutnil, míním politiky tzv.evropsky činné.
(a taky pokud to vůbec zaregistroval, te´d míním lidi nepolitiky. A když zaregistroval, tak se stejnými pocity, jako když si vy přečtete o pádu vlády kdekoli ve světě)
A za druhé, že třeba vláda Toplánka padla, to sice klidně můžeme nazvat teatrálním a nekoncepčním jednáním, zde tedy ze strany soc-dem, já za sebe ovšem píšu, že to bylo dobře, že padla. Pokud ovšem třeba máte dojem, že požívala skutečné důvěry a vážnosti doma i v zahraničí, můžete její pád opravdu vnímat jako teatrální a zbytečné gesto. Já si teda vůbec nemyslím, že pády (nejen takových) vlád, či pokusy o ně jsou jen gestem, každá vláda se podepíše nejen svým způsobem ale i svými dopady.

A co myslíte tím "znemožněním normálního politického provozu" taky nevím. Že se nebudou kout pikle v klidu, ale naopak v nastalém jakoby chaosu?
Nevím jak vy, já třeba jakoukoli momentálně by chybějící vládu vnímám jako momentálně chybějící "hlavu" kdekoli jinde - všichni "dole" pracují a fungují jako vždycky. Event. vzniklé problémy se pak řeší možná na koleně, zato vesměs účinněji- a především prakticky- nikoli tzv.politicky ohleduplně.
A jestli má soc.dem. nějaký plán? Těžko říct, v současné době je přece outsiderem. Taky jelikož lid si prý přál reformy pod Kalouskovým a Nečasovým vedením (a aby to lid věděl, pardon by na to nezapomněl, tak se mu to pořád v TV debatách s příslušnými vůdci reforem opakuje. Leda byste to nazval hloupými, prázdnými slovy pro televizní diváky)
Jinak souhlas s debovou [47]- dobové tanečky, trend ovšem stejný. Jen to množství drobečků pro lidi může být jiné.
Míša 21.12.2010, 15:30:15 [cenzore] [kill]

[54]  No Saxi[52] záleží na tom jak "blízko" ten zdroj je. Ale přiznám se že by mne dost překvapilo kdyby se nějaké "řešení" nenašlo. Ostatně z Debova odkazu[39] se dá vyčíst že se onom řešení velmi pilně pracuje. Nakonec z celé kauzy vyplyne že šlo o "bezvýznamné nedorozumění". :-(
Kamil Mudra 21.12.2010, 15:33:50 [cenzore] [kill]

[55]  pro pamětníky jeden krásně rituální dobový taneček od Neffa
http://neviditelnypes.lidovky.cz...
Míša 21.12.2010, 15:35:30 [cenzore] [kill]

[56]  Slyšela jsem právě o "garanci prezidenta republiky za hlasování o důvěře". Jak tomu mám rozumět - že si to pan prezident vyřídí s těmi, co by hlasovali "pro návrh"?
Janika WWW 21.12.2010, 15:42:01 [cenzore] [kill]

[57]  Janiko[56].
Pro někoho, kdo je schopen "garantovat" i přírodní procesy je nějaké hlasování úplná prkotina :-)
Kamil Mudra 21.12.2010, 15:46:22 [cenzore] [kill]

[58]  Kamile, [42] - s tou hlasovací jednotou máte nejspíš pravdu. Ale nakonec, přesně ve stylu naší politiky- slova i smlouvy jsou zjevně od toho, aby se porušovaly. Že se něco deklaruje je jedna věc, "praktická" politická "činnost" je něco úplně jinýho, to už přece dávno známe.
A mezi náma, vzato do slova, ona i ta slavná količní smlouva je vlastně nedemokratická- dle Ústavy mají poslanci hlasovat dle svého svědomí, nikoli podle nějaké smlouvy. Leda by byla vnímána jako že je nad Ústavou. Zjevně tak vnímaná je.
Míša 21.12.2010, 15:47:26 [cenzore] [kill]

[59]  Pane Mudro, můžete mi dát nějaké odkazy nebo přesnější údaje k těm "pumpám", o kterých píšete v [49]?

Jinak se zdá, že prezident zase jednou po dlouhé době zafungoval pozitivně.

Omlouvám se, že nereaguji na jiné přípisy, děcko mi spí, tak to chci využít k nějaké práci.
marabu 21.12.2010, 15:49:07 [cenzore] [kill]

[60]  Pane Mudro, nedávejte marabu-ovi ty odkazy, které požaduje ve své 59 dříve, než odpoví na to, co je to "normální politický provoz", který musí být za každou cenu zachován. My se ptali dřív. ;-)
deb 21.12.2010, 15:52:40 [cenzore] [kill]

[61]  No a je to upecene: Spicky vladnich stran kladou duraz na dalsi fungovani spolecne vlady, na padu vlady neni zajem :o)
A prezident se chce stat garantem boje proti korupci :o))))))
sax 21.12.2010, 16:02:27 [cenzore] [kill]

[62]  Marabu[59] omlouvám se ale tyhle materiály nemají internetovou adresu.
Kamil Mudra 21.12.2010, 16:11:18 [cenzore] [kill]

[63]  pane Mudro, díky, možná tedy o těch věcech byla řeč na tomhle webu? Zajímalo by mě to opravdu, protože dosud jsem tento krok sociální demokracie považoval pouze za blafování, které nevyšlo (protože měl na pádu vlády zájem i prezident, s čímž se nepočítalo).
marabu 21.12.2010, 16:17:43 [cenzore] [kill]

[64]  "A prezident se chce stat garantem boje proti korupci."

To se mi ale ulevilo, hned se mi bude lépe spát. S korupcí je tímto okamžikem naprostý, ale opravdu naprostý konec. Ostatně: Vidíte kolem sebe nějakou korupci? Já žádnou nevidím...:-))))
XY 21.12.2010, 16:21:59 [cenzore] [kill]

[65]  Jak rikate, Libor Novak II. :o)
"Knetig na sebe vzal Drobilovu aféru. Lhal jsem a vymýšlel si, tvrdí"
Je to chlapak, takove my v normalnim politickem provozu potrebujeme: vzal tu lez na sebe :o)
http://zpravy.idnes.cz...domaci_wlk
Asi ho nemuzou najit proto, ze se nekde v koutku stydi...
sax 21.12.2010, 16:30:02 [cenzore] [kill]

[66]  Hmm...[65]
No jo Libor Novák: http://www.britskelisty.cz...tml#11
Jestlipak si také vezme Knetiga do péče Sokol? Ale možná že ta fotografie u článku není z archivu MF DNES a obětní beránek už ani nemá jeho péči za potřebí. Kdo by ho naháněl kvůli nějakým "hloupým plkům" za které se nakonec jako "slušný člověk" omluvil a uvedl vše na "pravou míru". Ještě by se nakonec mohlo ukázat že ta míra je typicky "pravá" že?
Typoval bych že se stydí velice příjemě a určitě ne zadarmo.
Kamil Mudra 21.12.2010, 17:03:38 [cenzore] [kill]

[67]  Jestlipak si také vezme Knetiga do péče Sokol?
To bychom si mohli pamatovat, pak vam pogratuluji k dobremu tipu.
sax 21.12.2010, 17:09:12 [cenzore] [kill]

[68]  Ne Marabu[63], na žádném webu (pokud vím) o tom řeč nebyla. Ale informace jsem dostal právě proto že jsem se k tomu původně stavěl jako Vy a "zdroj" je opravdu spolehlivý. Ale chápu, že pro vás, takto "z druhé ruky" to nemusí mít žádnou váhu. Berte to jen jako jakousi "navigaci" jakým směrem se rozhlédnout, protože podrobnější být nemohu.
Kamil Mudra 21.12.2010, 17:16:36 [cenzore] [kill]

[69]  Debe[60], já jsem se na nic neptal. Mám o "normálním politickém provozu" svou představu a prozatím jsem neměl důvod ji jakkoli revidovat.
Kamil Mudra 21.12.2010, 17:24:06 [cenzore] [kill]

[70]  Terezka Spencerojc a Misa v [53] mi uplne mluvi z duse, padem Topolanka tehdy odlehlo nejen EU, ale i USA (pamatujete jeste na jeho "higway to hell" na adresu Obamy?)
http://literarky.cz...ladu-podpoily
Sax miluje Terezu.
sax 21.12.2010, 18:34:47 [cenzore] [kill]

[71]  Aha, pane Mudro, promiňte, že jsem Vaši [38] pochopil jako otázku.
deb 21.12.2010, 18:42:49 [cenzore] [kill]

[72]  marabu Terezu nemiluje [70], protože její článek je podle marabua poněkud zmatený. Prezident tady nemá být garantem boje proti korupci, ale nějakých dohod, které před ním byly učiněny. VV nemusely být k ničemu nuceny, protože jim šlo pouze o hlavu policejního prezidenta, a tu dostanou. Promiňte saxi, věřím, že to nevezmete osobně.
marabu 21.12.2010, 19:17:15 [cenzore] [kill]

[73]  "prezident se chce stat garantem boje proti korupci"


Terezka: "prezident Václav Klaus prý bude garantem splnění sporných bodů"

"VK rekl...ze se stane garantem dohody v boji proti korupci."
http://www.rozhlas.cz...5&drm=1
Audio, cas 1:30

Pokud je nekdo garantem dohody boje proti korupci, tak snad zastresuje a garantuje boj proti korupci, ne?
Jeste je mozny jeden vyklad: dohoda o boji proti korupci nema s bojem proti korupci co spolecneho. Dohoda muze byt stale platna i kdyz se proti korupci nebude nic podnikat. Pak ovsem VK bude opravdu jen garantem dohody a ne uz garantem boje proti korupci. Tenhle vyklad by sice byl plne v sentencich normalniho politickeho provozu, ale moc smyslu to nedava.

Kdyz trebas nejaky starosta garantuje dohodu o zavedeni pitne vody, tak tim garantuje i jeji zavedeni.
Chapu to dobre, anebo to vidite jinak, marabu?
sax 21.12.2010, 19:47:34 [cenzore] [kill]

[74]  ze se stane garantem dohody i v boji proti korupci
Ono je tam sice jeste to I navic, ale vyznam se tim nijak nemeni. Anebo ano?
sax 21.12.2010, 19:50:08 [cenzore] [kill]

[75]  saxi, jde o to, že VK tady vystupuje jako garant dodržení nějakých dohod. Jedna z nich se zřejmě týkal i té protikorupční strategie, kterou připravily VV. Obsah toho, co má Klaus garantovat, tvoří ty smluvní strany, nikoli on, a není důležité, jestli on s tím obsahem souhlasí nebo ne (například jistě nesouhlasí s odvoláním polic. prez., ale stejně ho garantovat bude). Takže celá rétorika toho článku je podle mě trochu mimo.
marabu 21.12.2010, 19:59:52 [cenzore] [kill]

[76]  [37] Svržení neschopné až zeměškůdné vlády rozhodně není gesto, tím spíše, že v tomto případě (a ČSSD s tím mohla kalkulovat) byly ve hře "vládozrádné" Veverky, které mohly dát teoreticky přednost holubu na střeše (přežití příštích voleb) před vrabcem v hrsti (zůstat u koryt za každou cenu). A ČSSD samozřejmě měla "plán B", přestože by nemusela - že sama sestaví vládu. Kdoví proč tuhle variantu média za plán nepovažují, asi proto, že v něm nefiguruje současná vládní koalice protikorupční rozpočtové odpovědnosti.
Tribun [openID] Mail 21.12.2010, 20:11:05 [cenzore] [kill]

[77]  [44] Jinými slovy, Marabu, chcete vládu pevné ruky, která bude mít klid na práci. Pominu-li, že v tom případě nepotřebujeme parlament, není snad právě přesně tohle to, oč usilovaly vlády komunistické pomocí svých represálií?

Není pravda, že sebehorší vláda je lepší, než žádná vláda. Máme dostatečně početná státní aparát, aby republiku (po dnešku spíš bývalou) uřídil i bez ministrů.

Nezlobte se na mne, Marabu, ale to, co jste napsal, je podle mne čirý alibismus. Proč nenapíšete na rovinu, že vám korupce a zlodějina nevadí, jen když je z vesla autentická mafiánská pravice?
Tribun [openID] Mail 21.12.2010, 20:19:01 [cenzore] [kill]

[78]  No, je to jen smutná prča. Přiléhavější výraz mi nenapadá.
Ó, králi, dobrou noc!
XY 21.12.2010, 20:23:45 [cenzore] [kill]

[79]  "Obsah toho, co má Klaus garantovat, tvoří ty smluvní strany, nikoli on"[75]

Takze vy predpokladate, ze dohody o boji proti korupci nejsou totozne s bojem proti korupci.
To je mozne a pak je take velmi pravdepodobne, ze to vi i VK, ktery to garantoval.
sax 21.12.2010, 20:47:52 [cenzore] [kill]

[80]  no, Tribune, moje pozice není taková, jak píšete [77], ale teď se nemohu hájit, snad později.
marabu 21.12.2010, 20:50:39 [cenzore] [kill]

[81]  [39] Knetig tomu dneska dodal grády, jen co je pravda. Já to vidím tak, že všichni zúčastnění z toho vyjdou tak nějak čistší a zušlechtěnější (a samozřejmě silnější, protože je to nezabilo), až na Michálka, který byl takový blbec, že vzal vážně kecy o boji proti korupci a navíc se cpe mezi klucí, když ani neví, jak funguje "normální politický provoz".
Tribun [openID] Mail 21.12.2010, 21:09:47 [cenzore] [kill]

[82]  [80] Hájit se nemusíte, Marabu, jen vám prostě nerozumím. Kdo jiný by měl mít "krátký řetěz", když ne vláda? Tedy kromě velkých korporací, které ji řídí, samozřejmě.
Tribun [openID] Mail 21.12.2010, 21:14:14 [cenzore] [kill]

[83]  Ale jestli trvate na podrobnostech, muzeme to upravit:
VK je garantem vladnich dohod o boji proti korupci" => VK je jednim z garantu boje proti korupci.
Osobne vychazim z toho, ze vladni dohody jsou opravdu s bojem totozne, protoze to mely vsechny tri strany v programu. Nikde nepsaly, ze se budou "jakoby snazit bojovat s korupci", ci ze jejich "cilem je uzavreni koalicnich dohod", ale ze korupci budou primo potirat.
Ted nejsem v roli politologa, ale rozhorceneho volice, co hodla sve mandatare chytit za slovo: rikali jste, ze budete bojovat, tak vase dohody MUSI byt jednou z forem tohoto boje. A VK je garanetem vasich dohod, je tedy jednim z garantu boje.

"Boj s ní (korupci) je klíčovou částí programu Věcí veřejných. Navrhujeme taková opatření, která povedou k větší transparentnosti, ale zároveň i k profesionalitě, odpovědnosti a kvalitě rozhodování na všech úrovních veřejné správy."
http://www.veciverejne.cz...ni.html
"Byl to úspěšný týden v boji proti korupci. Když to takhle bude pokračovat dál, tak do konce roku korupci v ČR výrazně omezíme a do dvou let paralyzujeme," pochválil práci inspekce a protikorupční policie ministr vnitra Radek John."
http://www.veciverejne.cz...ci.html

"není důležité, jestli on (VK) s tím obsahem souhlasí nebo ne"
Dulezite to samozrejme je a jak! Prezident neni zadny nezaiteresovany notar, ale politicka osoba, jejiz ULOHOU je zkoumat obsahy garantovanych listin/ umluv. To by pak klidne mohl garantovat i statni prevrat s tim ze strany byly zvoleny radne a do obsahu jejich umluvy mu nic neni. Kdepak.
sax 21.12.2010, 21:19:19 [cenzore] [kill]

[84]  Tribune [82], ano, s krátkým řetězem souhlasím, a jsem rád, že se korupce konečně stává veřejným tématem. Je dobře, že p. Michálek ty nahrávky pustil a že vláda (a p. Nečas osobně) je teď pod relativně silným tlakem, aby s touhle věcí něco dělali. Nedělám si velké iluze o výsledku, ale myslím, že příznivější podmínky pro skutečné reformy už sotva někdy nastanou: jednak kvůli tomuto skandálu, jednak kvůli tlaku státních zaměstnanců tlačících na nesnížení, resp. zvýšení mezd. Shozením vlády by se nic nevyřešilo, pouze by se tato příležitost zmarnila. Jak říkám, nedělám si velké naděje, že tato příležitost využita bude, ale v případě vlády ČSSD (popř. s VV) by podle mého mínění nebyla o nic větší, spíše naopak. Navíc by tomu předcházelo mnoho měsíců handrkování a tahanic, kterých už mám za ta předchozí léta, kdy politika nebyla nic jiného, než dohadování o podmínkách možnosti vládnutí, plné zuby. Podle mě vláda by měla vládnout, mít možnost realizovat svůj program, což neznamená, že by měla být ušetřena tlaku ze strany opozice, médií či občanských iniciativ. Za čtyři roky voliči zúčtují. Totéž bych říkal, i kdyby u moci byla sociální demokracie. Snad bych měl dodat, že nemám sebemenší důvod se domnívat, že poměry na vládních úřadech, a specielně na MŽP, závisí v míře korupce na tom, která partaj je zrovna u moci. To je možná důležitý předpoklad.
marabu 21.12.2010, 22:00:17 [cenzore] [kill]

[85]  Marabu, ani korupce, jakkoli je úděsná, není tak nebezpečná, jako definitivní a nevratné vytunelování zdravotního a důchodového systému (a v menší míře definitivní přiklepnutí nekřesťanských restitucí křesťanským církvím), ke kterému se tato vláda v rámci vašeho "normálního politického provozu" chystá, a které by bylo jak bezvládím, tak tím, kdyby se k moci nějakým omylem dostali socani, do jisté míry ohroženo. A proto se socani ani omylem k moci dostat nesmějí a nemohou (a možná ani nechtějí) - klid na tuto poctivou práci musí být zachován za každou cenu - i za cenu toho, že si voliči definitivně uvědomí, jaké blbce z nich dělají. No a co - ať půjdou nebo nepůjdou volit - vsjo rovno.
deb 21.12.2010, 22:11:51 [cenzore] [kill]

[86]  saxi [83], to je slovíčkaření, nevím, jaký to má smysl. VV prostě připravily nějakou protikorupční strategii, kterou chtějí prosadit, a zřejmě je to jeden bod, kterým podmínily svou podporu vládě. Klaus asi vystupuje jako garant toho, že tato strategie bude přijata, což znamená, že pokud nebude přijata ke spokojenosti VV, bude se moci John této záruky dovolávat. Klaus nevystupuje jako garant naplňování této strategie či boje proti korupci, ale pouze jako svědek toho, že ODS a TOP zřejmě véčkařům něco v tomto bodu slíbili. Věřím,že slova "boj proti korupci" mu šla před pysky těžko, mám dokonce dojem, že se při tom trošku ušklíbl, ale to je v daném kontextu opravdu úplně jedno. Jinou věcí je otázka, jak dalece Klaus umí dodržovat dohody (viz například handl s KDU před jeho druhým "zvolením"). Ale o tom se ta paní ve svém eseji nezmínila.
marabu 21.12.2010, 22:16:10 [cenzore] [kill]

[87]  Bože - 86 - a co když Klause klepne pepka? Má ústava nějaké řešení pro případ, kdy prezident slíbí na mafiánské schůzce garanci mafiánských, nezveřejněných dohod a pak náhle skape?
deb 21.12.2010, 22:20:21 [cenzore] [kill]

[88]  debe [85], nejsem s tím dost obeznámen, ale co vím od svého bratra lékaře (který se dokonce teď účastní té nátlakové akce), tak reforma, kterou připravuje p. Hegert, prý vůbec špatná není. Ostatně ji nezpochybňují ani odbory. Navíc prý pan Hegert je jednoznačně nejkompetentnější ministr zdravotnictví od převratu, a má i podporu Lékařské komory. Nevím, prodávám, jak jsem koupil.
marabu 21.12.2010, 22:28:08 [cenzore] [kill]

[89]  Hezké. Kolik a jakou formou poplatků budeme platit za to bezplatné zdravotnictví? A máte taky něco optimistického o důchodové reformě? Jsem jedno ucho.
deb 21.12.2010, 22:32:01 [cenzore] [kill]

[90]  Mimochodem, jestli je p. Hegert skutečně tak kompetentní a navíc slušný a nezkorumpovaný, má asi takovou šanci se na postu udržet jako Michálek. Po téhle kauze mi snad prominete, že pokud se udrží, tak o jeho kompetenci a slušnosti budu důvodně pochybovat.
deb 21.12.2010, 22:37:41 [cenzore] [kill]

[91]  takovou pověst má (z doby, kdy působil jako ředitel nemocnice v HK). Prý se také jeho křeslo dost kymácelo (Kalousek ho zřejmě moc nemusí), ale má velkou podporu mezi lékaři, což jeho pozici posiluje. Mimochodem, zkomolil jsem mu jméno, jmenuje se Leoš Heger.
marabu 21.12.2010, 22:47:03 [cenzore] [kill]

[92]  No, tak jen aby ho podpořili i šamani a baby kořenářky, co zřejmě nastoupí poté, co ti lékaři emigrují :)
deb 21.12.2010, 22:56:36 [cenzore] [kill]

[93]  XY, ty si vzdělanej v literatuře, líbí se ti Ivan Diviš?
veselý mistral WWW 22.12.2010, 00:41:30 [cenzore] [kill]

[94]  "pokud nebude přijata ke spokojenosti VV, bude se moci John této záruky (od VK) dovolávat"

No to nebude, protoze VK neni clenem exekutivy a tahat pp. do zaruk na vladni rozhodnuti je protiustavni (ted uz nejsem rozhorceny obcan, ale politolog).
Samozrejme je to jen o slovickach, marabu a mate na vyber dve moznosti: budto je VK garantem boje proti korupci (spolecensky, nadvladni ukol), anebo prekracuje sve ustavni pravomoce (zodpovida za dodrzovani vladnich dohod).

No, alespon vim, jak se citi pan Michalek: garantovat dohody o boji proti korupci neznamena garantovat boj samy; neduverovat policii, vynasejici udaje o prubehu vysetrovani, znamena obchazet pravni stat.
sax 22.12.2010, 08:05:19 [cenzore] [kill]

[95]  Ta Klausova garance je stejný úkrok stranou jako byla onehdá garance Schwarzenbergova za Čunka. Stejný falešný, teatrální a zásadně protidemokratický podlý manévr, který vyšumí do ztracena a navíc u důvěřivých ovcí získá intrikánovi obdiv a přízeň. Symptomaticky - marabu to umí krásně odargumentovat a prodat (i když Klause jinak nemusí).
deb 22.12.2010, 09:07:53 [cenzore] [kill]

[96]  [93] Nelíbí se mi, veselý mistrale, přiznávám bez mučení. Mám rád poezii hutnou a koncentrovanou, ne proudy táborových řečí a nenávistí. Což je řečeno možná zbytečně tvrdě a nepraví to nic o Divišově básnické velikosti, ale nikdy jsem mu nepřišel na chuť, na rozdíl od jeho velikého vzoru, Vladimíra Holana, kterého takřka miluji.
XY 22.12.2010, 09:41:26 [cenzore] [kill]

[97]  he he [95], no že dopadnu jako sofista za každou cenu obhajující Klause, toho bych se věru nenadál. Nevím, pánové, myslím, že tento bod (Klausova "garance") poněkud nafukujete. Jestli se handlovalo a vyhandlovalo v přítomnosti prezidenta nebo bez ní, a jestli se to stvrdilo podpisem nebo ústním závazkem před zraky velkého chána Pelichána, je podle mě šumafuk, na celé této kauze je to asi tak to nejméně důležité.
marabu 22.12.2010, 10:07:32 [cenzore] [kill]

[98]  a nehandlovalo se obecně o "boji proti korupci", ale s největší pravděpodobností o konkrétním návrhu vypracovaném VV:

"Strana Věci veřejné chce ve vládě prosadit protikorupční strategii do konce příštího roku. Pokud se jí to nepodaří, zváží prý další setrvání v koaličním kabinetu s ODS a TOP 09."


http://www.denikreferendum.cz...gie
marabu 22.12.2010, 10:18:43 [cenzore] [kill]

[99]  Marabu, pro mne jste sofista a tečka, he he. Já osobně tu jeho garanci nijak nenafukuju, naopak, považuji ji za stejné prázdné gesto jako tu tehdejší Schwarzenbergovu. Nicméně, tato teatrální gesta velmi názorně nasvětluje povahu naší "demokracie", úcty politiků k voličům, jejich vlastní charakter, a je velmi smutné, že jen tato falešná teatrálnost (která se vám nelíbila např. na ČSSD pokusu o svržení vlády) nakonec umožnila ten "normální politický provoz".
deb 22.12.2010, 10:29:54 [cenzore] [kill]

[100]  a poslední poznámka ke Klausově angažmá: Klaus skutečně vytrhl trn z paty všem zúčastněným stranám - VV zajistil vítězství (dostali zřejmě vše, co žádali), ale tím, že ODS na to jako přistoupila až na jeho domluvu, zmírnil se dojem jednostranné porážky. ODS se myslím také obávala, že by tato vydírací strategie mohla představovat precedens, prezident to umožnil postavit do roviny nestandardní situace s nestandardním řešením. Jak ho opravdu nemusím, v tomhle případě podle mne zafungoval dobře. Škoda, že stejný státnický um neprojevil také před hlasováním o nedůvěře v r. 2009 (kdy stačilo rozeslat pár esemesek).
marabu 22.12.2010, 10:32:13 [cenzore] [kill]

[101]  no, nevím [99]. Teatrálním gestem podle mě bylo odkládání podpisu LS, tohle bych spíš nazval docela šikovnou diplomacií. Tím bych toto téma opustil, děkuji.
marabu 22.12.2010, 10:35:39 [cenzore] [kill]

[102]  Jistě, Marabu, velmi povedená intrika, která pomohla překrýt deklem tu smrdutou žumpu, která na chvíli vyhřezla, aniž by ji jakkoli sanovala.
deb 22.12.2010, 10:37:47 [cenzore] [kill]

[103]  XY, děkuji za názor
mistral WWW 22.12.2010, 11:54:24 [cenzore] [kill]

[104]  nehandlovalo se obecně o "boji proti korupci", ale s největší pravděpodobností o konkrétním návrhu vypracovaném VV

No tak to bych se mel nad sebou zamyslet, protoze kdyz to napisete takhle jasne, tak se divim, jak jsem si mohl nekdy myslet, ze navrh VV je nedilnou soucasti boje proti korupci.
sax 22.12.2010, 12:01:49 [cenzore] [kill]

[105]  Končím, ohlásil šéf policie Martinů po návštěvě u Klause
http://zpravy.idnes.cz..._domaci_jw
Uz i na odvolani policejniho prezidenta potrebuje vlada pozehnani z Hradu. To je tedy vec.
sax 22.12.2010, 12:15:17 [cenzore] [kill]

[106]  Ted uz by se vlada mohla jen prejmenovat na urednickou, za poradce si vzit Topolanka s Fisherem a VK udelat svym cestnym predsedou.
sax 22.12.2010, 12:19:27 [cenzore] [kill]

[107]  saxi, rozdíl to samozřejmě je, protože VV v tom má svojí politickou agendu. O motivech této agendy je možno se dále bavit, dokážu si představit, že to může sloužit i jiným cílům, než je boj proti korupci. Nejčistší z nich bych spatřoval ve snaze zvýšit si politický kapitál.
marabu 22.12.2010, 12:26:20 [cenzore] [kill]

[108]  saxi [105], ale to je pořád to samé: kdyby ho odvolal přímo John, byla by to jednoznačná porážka ODS. Klaus tento dojem svým zásahem zmírňuje. Vypadá to, jako že Nečas ustoupil Klausovi, což je pro jeho voliče stravitelnější.
marabu 22.12.2010, 12:30:34 [cenzore] [kill]

[109]  "Martinů by totiž rád zamířil do Europolu. Ministr vnitra Radek John ho v tom údajně podpoří." - jo jo, to je něco jako vykopnutí výš, vlastně stejné, jako nabízel v případě mlčení= smazání nahrávek Michálkovi i Drobil. Ovšem Martinů je jiná káva- teda připomíná mi slovy i uvažováním toho Knetiga, resp. ten jeho mail ;)

"Ne, nikdo se mnou o tom nemluvil, de facto čerpám jen informace z médií. ... Jsou to nejvyšší ústavní činitelé. Mají na to právo. Chápu, že mají řadu priorit, musí se přežít příští rok. A není to jen o pořádku a bezpečnosti, já jsem pouze jeden segment veřejné správy. Musí to být vyřešeno konsensuálně. Nemám si na co stěžovat. Je správně, že vláda pokračuje dál, čeká ji celá řada reforem, které se musí dotáhnout do konce." http://www.lidovky.cz...n_domov_mpr
je tam všechno, že jo? jak úcta k úřední hierarchii, tak i ta sociální inteligence, co prý chybí Michálkovi.. (a určitě proto mu teda ani žádnou madajli nedajli?- a to se prý držel právě protikorupčního manuálu VV, stranu si nepamatuju, včera se o tom mluvilo ve sněmovně, ovšem ani John teda předtím nezareagoval protikorupčnicky- málem jakoby nevěděl, co v tom manuálu stojí)
No a Martinů, to je zkrátka veřejný obchod po tajné dohodě - za bílého dne a se vší důstojnou rádobyparádou.
Míša 22.12.2010, 12:43:04 [cenzore] [kill]

[110]  tahle tezka doba, marabu, nam zjevne prisoudila uplne cizi role: zatimco z vas se stal machiavelli, ja jsem retardoval do podvedeneho obcana :o)
sax 22.12.2010, 12:56:37 [cenzore] [kill]

[111]  no a ke Klausovi a tajným dohodám- já teď nemůžu, ale pusťte si včerejší Události a komentáře na 24.
Včera jsem měla jaksi masochistickou náladu, že jsem se na ně dívala pak teda zas, ale kupodivu to bylo úplně jiný než předevčírem. Připadala jsem si jako v normálním světě, navzdory tomu, že tam moderátor hovoří s lidmi, kteří k té dohodě tajné sice nemají co říct, jelikož nevědí, co v ní je, ovšem kupodivu dokážou říct úplně všechno. Taky to, že Klaus sehrál roli mediátora, a taky že k tomu nemá ústavní pravomoc, a že ji mohl sehrát právě proto, že to jak těm třem stranám, tak jemu vyhovovalo- součástí dohod může být "cokoli", ale taky "nic"= jen domluvená strategiie.. v budoucnu se pak dá o čemkoli říct, že to je-bylo součástí tajné dohody.

Prostě akorát okázalé divadlo pro lidi, demokracie sice dostává fest na zadek, ale jede se dál.. a kdo rád tyhle tři strany či jejich tzv.reformy, ten může být spokojen. No vždyť to jsou ti "naši", kdo si zrovna dělá z demokracie holubník a jeviště zaroveň, tak čeho se bát, že? :)
Míša 22.12.2010, 13:04:38 [cenzore] [kill]

[112]  To byl Mitrofanov s tim druhym, ze ano? :o) Mel jsem uplne stejny dojem, konecne normalni rozhovor a i komentare.
sax 22.12.2010, 13:10:52 [cenzore] [kill]

[113]  no, jsem možná trochu machiavelli [110], ale hlavně teď čekám, co z toho vyleze. Bojím se, že nic moc. Moje hlavní teze v tomhle okamžiku je ta, že pád vlády by nic nevyřešil, zatímco teď alespoň existují tlaky na změnu. Zároveň, alespoň prozatím, nevidím žádnou věrohodnější alternativu, v tom se asi zásadně liším od Tribuna a dalších diskutérů zde.
marabu 22.12.2010, 13:34:10 [cenzore] [kill]

[114]  [113] No, spolu s klasikem si dovolím připomenout: Optimismus je opium lidstva! :-)
XY 22.12.2010, 20:33:35 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: