Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

úterý, 16. listopadu 2010

Další ohavný útok na majestát svaté konkurence

Od nedávného případu ohavného rouhání uběhlo jen něco málo přes dva měsíce, a je tu další nechutný útok kacířů na majestát konkurence, kteří se nestydatě ptají: proč vládnou a šéfují neschopní? Jako kdyby kariérních úspěch nebyl synonymem výjimečných osobních kvalit!  Prý že „v hierarchii povýší každý zaměstnanec nejspíše na takový stupeň, který odpovídá jeho úrovni nekompetentnosti,“ což dává vzniknout tzv. mediokratické společnosti, což je taková společnost, „v níž si vliv a dominanci uzurpují lidé s pramalým, pokud nějakým talentem a mizivými dovednostmi či schopnostmi.“

Nedosti na tom, ti drzouni se dokonce odvažují tvrdit, že právě konkurenční boj o místo paradoxně vede k mediokracii (…),“ a aby dodali své pseudoteorii zdání racionality, vysvětlují: „vlastně jsou to ti nejméně produktivní, kteří budou nejpravděpodobněji povýšeni. Tito lidé tuší, že ‚nic neumí‘ a že neuspějí-li ve vřavě kariérních bojů, mohou se společensky propadnout na úplné dno. To je relativně velmi silně motivuje k tomu šplhat v kariéře za každou cenu, chodit i přes mrtvoly, jak se říká. Naopak ti, co jsou si vědomi, že opravdu ‚něco umí‘, zároveň vědí, že se právě proto na úplné dno nikdy propadnout nemohou.“

Závěr, který z toho vyvozují, se téměř stydím napsat, uvádím je jen ze studijních důvodů: „konkurenční boj je minimálně na pracovním trhu neefektivní, ne-li kontraproduktivní.“

Vydáno 16.11.2010, 10:02:00 , trvalý odkaz ,komentáře (64)
Novější příspěvek: Mnoho povyku pro nic
Starší příspěvek: Radar monitor 45/2010

Komentáře

[1]  Konkurence je pepř, koření.

Jídla nemáme hlavně z pepře.

Anarchosolidární kníže Petr Kropotkin považoval za nejproduktivnější fenomén spolupráci ... a přikládá i historické příklady ...


btw, když Pjotr Kropotkin umřel, jeho hlavní anarchosocialistické nebo anarchokomunistické spolubojovníky pustili bolševici z věznic na pohřeb ...

Byla to 20. léta - hladomor, existenční tragedie na území bývalého carského imperia ... ale ještě rozum, ještě ne stalinismus ...
astream 16.11.2010, 11:47:10 [cenzore] [kill]

[2]  OPRAVA - byl to ÚPLNÝ ZAČÁTEK 20.let ...

(20. léta jako taková, byla naopk fenomenálním úspěchem NEPu ...)
astream 16.11.2010, 11:49:57 [cenzore] [kill]

[3]  Hm. Nějak jsou opomíjení mlamojové kteří vůbec nepochybují o tom "že opravdu ‚něco umí a zároveň vědí, že se právě proto na úplné dno nikdy propadnout nemohou." a přesto (nebo právě proto) jdou v kariéře i přes mrtvoly aby "dokázali světu" jací jsou borci.

Ale někdy musí ať chtějí a nebo nechtějí. Kupříkladu v "Áčkách" byl (a možná stále je) konkurenční boj prodejcům aut přímo "naimplantován". Na konci každého měsíce byla vyvěšena tabulka jejich úspěšnosti v počtu prodaných aut. Pokud se něčí jméno objevilo dvakrát za sebou na posledním místě - dostal padáka. Výsledek této "neefektivnosti a kontraproduktivnosti konkurenčního boje" je zajímavý - tržby za letošní 1. až 3. čtvrtletí 120 milionů eur. Anthony James Denny došel zřejmě stran konkurence na pracovním trhu k jinému závěru. Možná málo čte a tak se mu kniha "The Peter Principle" z roku 1969, nedostala do ruky? Nebo ji naopak četl a vzal si poučení z toho že: "Skutečně přínosná práce je tak odváděna pouze těmi, co zatím po žebříčku šplhají" ? Kdo by čekal u vystudovaného botanika takovou "kompetentnost" stát se milionářem, během poměrně krátké doby, v tak odlišném oboru?

Ale jinak:
1) dnes v noci se rozhodlo kdo bude vládnou Praze http://www.novinky.cz...oalici.html
2) zítra máme významné výročí,
3) od čtvrtka 18.11. Iniciativa Vyměnili jsme politiky vyhlašuje časově neomezenou Generální stávku
http://www.vymenilijsmepolitiky.cz...

a my se tu budeme zabývat starou známou pravdou že nejrychleji postupují v kariéře a na postech se nejdéle drží ti největší vlezdoprdelkové protože se jimi šéfové necítí ohroženi? :-)
Kamil Mudra 16.11.2010, 13:54:14 [cenzore] [kill]

[4]  Manager BurgerKingu k podrizene: "Jak to, Jessie, ze mate na klope jen 3 placky "I love BurgerKing?"

Jessie: "Pokud bych jich tam mela mit vice, mel jste nam to rici, Bille."

Manager: "Pri vstupnim pohovoru jsem vam rikal, ze nejvice si cenim projevene individuality, v tomto ohledu jste selhala, Jessie, musite na sobe jeste hodne pracovat."
sax 16.11.2010, 14:00:56 [cenzore] [kill]

[5]  No zajímavý je, jak se bourači reálnýho sociku vysmívali nástěnkám, grafům výroby a tabulim cti ve fabrikách .. ale nikde na světě jsem neviděl v provozu tolik nástěnek, grafů a žebříčků jak ve zprivatizovaný Škodě Auto pod křídly VW kolem roku 2000. ;-)
Což dále přikládá polínko k hypotéze, že systém funguje stejnými prostředky i pod jiným názvem a vlastníkem.
jonáš 16.11.2010, 14:01:20 [cenzore] [kill]

[6]  A to kdybyste viděl Jonáši[5] nástěnky v "centrále" Rainbow (vysavače). Tam dokonce i blikaly a cinkaly. Pořadí prodejců se na nich nepřetržitě elektronicky aktualizovalo jak odjezdy vlaků na Hlavním nádraží. Fotografie úspěšných prodejců se na vás culily ze všech stran. Pokaždé když se prodal nějaký vysavač tak zazvonil zvonek a všichni přítomní povinně hlasitě jásali výkřikem: "Rainboooow!!" a radostnou jiskrou v oku. Kdepak komunisti! Ti byli v "pracovní osvětě" úplný žabaři. :-)
Kamil Mudra 16.11.2010, 15:01:33 [cenzore] [kill]

[7]  No ono stačí číst starýho (a žel již mrtvýho, tedy klasika) Vonneguta. V jeho "druhotině" Mechanické piano je to popsáno skoro všechno a celkem neodolatelně :-)
jonáš 16.11.2010, 15:31:10 [cenzore] [kill]

[8]  Inu, jistě se tady záhy projeví skuteční profesionálové oboru, ale k onomu popsanému fenoménu bych jako laik podotkl, Tribune, že lidé s nejnižšími schopnostmi mívají většinou také nejvyšší sebehodnocení. Proto tak často uspějí tam, kde se netestuje. Testy naopak tyhle rysy často odhalí.
Což se nijak netýká názorné agitace v našich soukromých podnicích. To už nakonec prokázal jistý pan Popper, pardon, Pavel, z té krásné knížky Smrt krásných srnců, případně paní jednoho nadějného premiéra... :-)
XY 16.11.2010, 18:02:02 [cenzore] [kill]

[9]  Zároveň bych řekl, že existuje určitá hranice mezi neschopnými blbci a cyniky. Upřímně si nemyslím, že kapitál velkého měřítka ušéfuje blbec. Že jsou jeho podřízení vedoucí blbci? Tím líp pro něho!
Winter 16.11.2010, 18:16:32 [cenzore] [kill]

[10]  Jonáši[7], to byla první knížka kterou jsem od něj četl :-) a hned se stal mým oblíbencem. Naivně jsem si tehdy myslel že jde o jakousi parodii na socialismus a ani ve snu mne nenapadlo že jde o vizi amerického životního stylu v době pokročilé elektroniky.
Není jediným západním autorem u kterého jsem si až po revoluci uvědomil že jsem dříve přeceňoval jejich fantazii v absurditách při popisech různých společenských jevů umístěných do vzdálené budoucnosti. Když se tu začal kapík víc projevovat (a o Americe jsem si toho mohl více přečíst nebo vidět její filmy) tak jsem zjistil že jim většinou stačilo jen nadsadit to co okolo sebe pozorovali v běžném životě. Někdy ani nemuseli moc. :-(
Kamil Mudra 16.11.2010, 18:19:59 [cenzore] [kill]

[11]  Myslím, Wintře[9]
že blbci mají dost prostoru v malém, kapitálu. Tam kde se hraje o větší balíky je prostě mezi sebe nepustí. No a co se týká blbých podřízených to už komentuji v [3] . Jsem toho názoru že autoři výše zmíněné knihy spotřebovali možná hodně času aby "vyzkoumali" to co mohli běžně vypozorovat kdyby se nechali normálně zaměstnat. Někteří intelektuálové mají prostě tendence k podceňování obyčejné lidové moudrosti.
Kamil Mudra 16.11.2010, 18:33:38 [cenzore] [kill]

[12]  a hele, CHYBA, jsem chtěl napsat "neušéfuje"!
Winter 16.11.2010, 18:50:20 [cenzore] [kill]

[13]  Hm, pane Mudro, neznám ty pány ani náhodou - ale takový pan Madoff či ti páni od Lehman Bros. atd. - co to asi bylo za inteligenci...?
Ale s vaším postřehem [10] o tom, jak groteskní romány Západu pomalu pro nás přestávají být groteskními a spíše přecházejí do reality vřele souhlasím. Kdopak by asi tušil, že takový Hellerův Gold nad zlato (to je myslím slovenský překlad, český si zrovna nemohu vzpomenout) se pomalounku stane naší všední realitou...
Je to přehnané? Ale jistě. Trend je ovšem jednoznačně čitelný.
Pěkný večer vespolek
XY 16.11.2010, 23:07:46 [cenzore] [kill]

[14]  s těmi testy to předpokládám bylo míněno jako vtip, XY. Míním od vás, od pana ministra to za vtip považovat zajisté nelze http://zpravy.idnes.cz...tudium_bar
Míša 17.11.2010, 18:14:01 [cenzore] [kill]

[15]  No ale je to zajímavý, míním i ta slova té psycholožky pak zas, že "Naopak zavést standard pro mateřské školy není podle Cenkové úplně špatný nápad. "Stejným způsobem by tak připravily všechny děti na nejtěžší životní třídu a to je první třída, kde se jednak učí číst a počítat a zároveň se musí naučit různé sociální dovednosti, které do té doby umět nemusely, nebo je po nich nikdo nevyžadoval," doplnila."

teda na první pohled to asi nevypadá nijak moc mimózně, ale naopak tzv.správně.. ale přesto mi to s tou standardizací "přípravy na nejtěžší životní třídu" přijde trochu ulítlý- to škola je přece právě od toho, aby se v ní děti učily a naučily. Je to jen otázka osnov, ničeho jinýho.
Míša 17.11.2010, 19:13:53 [cenzore] [kill]

[16]  XY[13]
Dr. Laurence J. Peter byl pedagog a Raymond Hull byl dramatik a televizní scenárista. Oba pánové se "živili hlavou" a tak je řadím k inteligenci v tomto smyslu. Netuším zda se stali veřejnosti známí pouze zavedením pojmu "Petrův princip" nebo ještě něčím dalším, ale o onom principu se dá říci že - nic nového pod sluncem a ne vždy to platí.
Jistěže se najdou pozice na kterých může být šéfem kdokoli, protože práci odvedou jeho podřízení a on ji pak jen "posvětí svým podpisem". Ale stejně tak jsou pozice, kdy šéf musí odvést svůj díl v potřebné kvalitě aby vůbec mohlo být dílo vykonáno a v takovém případě se jeho případná nekvalifikovanost brzy projeví.
To jsou skutečnosti obecně známé od chvíle kdy se začali lidé nějak organizovat a "objevy" tohoto druhu považuji za nošení dříví do lesa tvořeného onou lidovou moudrostí.
pan Madoff či ti páni od Lehman Bros.. se sice také "živí hlavou" ale přesto je k inteligenci neřadím. Řekl bych že takoví lidovou moudrost nepodceňují, spíše jsou před ní "ve střehu" a snaží se těžit z "lidové hlouposti" :-)
Kamil Mudra 17.11.2010, 19:19:29 [cenzore] [kill]

[17]  no možná, že i před vstupem do školky (co do přípravny na školu) by měly děti projít nějakou standardizující "přípravou", - nakonec školka povinnosti rodičů nesupluje, no že ne?

Pamatuju, jak nebylo ani dřív (už teda po roce 89) snadné sehnat místo pro děti ve školce, a když se místo našlo, podmínka byla, že musí umět dobře mluvit a nesmí se počůrávat. Teda moje děti měly v tomto štěstí, ale to jen proto, že jsme se zavázali ihned navštíviti logopeda, aby se odstranily potíže. No a podařilo se, synek vyslovuje jako kniha, a ten druhej už neblbne s přesmyčkami typu kepasník a koupilaště.. akorát že mně se po tom docela občas stýská. To ale určitě proto, že znám pár lidí, kteří nevyslovují ani správně ani přesně, ale nějak to k nim už holt patří, a jsou tím taky mezi námi všemi výslovnostně dokonalými báječně rozpoznatelní, no dodává jim to takový jakýsi punc odlišnosti nebo i indivuduality nebo co..
Míša 17.11.2010, 19:28:13 [cenzore] [kill]

[18]  ale abych teda nebyla zas tak moc od věci, tady pro XY jeden odkaz aspoň
http://www.nfo.sk...s/x5_piano.html - je to tam ve třetím odstavci, no to aby věděl, proč mi ty "testy" od něj [8]přijdou (nejen v souvislosti s dříve uvedeným Mechanickým pianem) jako vtip.. ale teda tak nějak divně mechanickej už. A od pana ministra, jak jsem psala už, mi to taky jako nějak "vtipné" vůbec nepřijde.. A nic se neděje, všichni nečteme stejnou literaturu, to tak je. Ale ten Kořánův překlad i toho titulu samotnýho, má něco do sebe, no že jo?

A když jsme u těch překladů [13], já jsem třeba zas, kupodivu, nečetla Hellerovu kníšku Gold za všechny peníze - http://cs.wikipedia.org...ny_peníze , ale ten slovenskej překlad je teda taky zajímavej - http://sk.wikipedia.org...nad_zlato
No od Hellera znám Hlavu XXII, takto Catch 22, ta je geniální, je v ní všechno, a tak mi to od něj už asi stačilo a stačí.
Míša 17.11.2010, 20:06:43 [cenzore] [kill]

[19]  [15] - Takový přežitky komunismu, znova zavádět! a jednotné osnovy pro všechny školy k tomu!
che 17.11.2010, 20:42:56 [cenzore] [kill]

[20]  [19]- Což dále přikládá polínko k hypotéze, že systém funguje stejnými prostředky i pod jiným názvem a vlastníkem - [5]
Míša 17.11.2010, 21:59:05 [cenzore] [kill]

[21]  Ale co to povídáte Míšo! Tolik se toho přece změnilo ;-)
http://blog.aktualne.centrum.cz...9
Kamil Mudra 17.11.2010, 22:22:16 [cenzore] [kill]

[22]  A ještě bych dodal: Když ptáčka lapají pěkně mu http://www.ireporter.cz...nci-1989/
cink, cink, cink ...
Kamil Mudra 17.11.2010, 22:57:17 [cenzore] [kill]

[23]  Míšo, byly časy, kdy se hlavní funkce významnějších institucí obsazovaly konkursem, kdež kandidáti byli podrobeni zevrubnému zkoumání svých odborných i individuálních předpokladů k výkonu takového postavení. Nemaje v tom směru vskutku žádných toužení, sledoval jsem se zájmem a nikoli bez pobavení úsilí lidí, o nichž bych nikdy nepředpokládal, že jsou k výkonům podobné funkce sebeméně vybaveni. Součástí takových konkursů byla podmínka, že se kandidáti podrobí zevrubným osobnostním psychologickým testům, včetně zátěžových. Výsledky těch testů hrály nějakou váhu v rozhodování komisí a jakkoli byli příslušní psychologové diskrétní, méně diskrétní byli někteří členové konkursních komisí, takže jsem se dověděl, že právě u těch svrchuzmíněných překvapivých pretendentů testy konstatovaly největší rozpor mezi vlastním sebehodnocením a skutečnými schopnostmi. Jakkoli je testování fujtajbl a cesta do pekel totální manipulace se společností, nerad konstatuji, že závěry, které z nich vyvodili odborníci, se překvapivě přesně shodovaly s mými dlouholetými zkušenostmi s oněmi kandidáty.
Od těch časů se od podobných požadavků už dávno upustilo a taková místa jsou obsazována "po haluzi" víceméně skrze mocné politické známosti a diskrétní služby těm, kdož v pozadí rozhodují. Tváří tvář výsledkům současné personální politiky vzpomínám na ty staré časy z první poloviny 90. let se slzou dojetí v oku.
Lidé, kteří nevnímají rozpor mezi svými schopnostmi a nutnými požadavky pro výkon funkcí, které chtějí získat, rozhodně netrpí žádnými neurotickými pochybnostmi, zato omračující sebejistotou, imponující hlasujícím zástupům, případně podobně postiženým šéfům. Bývají proto velice úspěšní v politice a všude tam, kde vytrčené sebevědomí je důležitější než jakákoli schopnost.
I tedy radostně volám - zaplaťpánbůh za osobnostní a zátěžové testy a moudré členy komisí, kteří k nim přihlížejí... :-)))
XY 17.11.2010, 23:14:49 [cenzore] [kill]

[24]  Pane Mudro, díky za osvětlení [16]. Jinak si vzpomínám, kterak jeden zvláštní liberál, jeden z mála, s nímž bylo možno (aspoň chvíli) debatovat o mnoha otázkách, velmi nelibě nesl, když jsem mu referoval o velice zlomyslně jízlivých povídkách jistého J.Duteurtra, v nichž se moderní technika vzepře svému pánovi. Veřejný hajzlík, který svého uživatele uzavře a odmítá ho pustit, nešťastník, který usiluje opravu operátorem svévolně pozměněného internetového připojení a denně promlouvá s automatem a volí čísla podle jeho pokynů, až se k nikomi nedovolá, std., atd. - to vše na počátku 21. století v milém liberálovi vyvolávalo takový odpor, jako Švejk u senátora Dyka. Myslím, že by dnes musel uznat, že se i tady jedná o běžnou záležitost, byť jsem ještě v Čechách neslyšel o tom, že by pokažený hajzlík uzamkl uživatele ve svých útrobách. I na tomto zcela nepodstatném příkladu lze prostě doložit, jak se zavírají nůžky mezi problémy společnosti na západ od Aše a té od Aše na východ.
Pěkný večer vespolek
XY 17.11.2010, 23:35:01 [cenzore] [kill]

[25]  jojo, Vrchního pana profesora si vždycky ráda přečtu, Kamile, ale kdo by řek, že to napíše takhle, že jo?
A kdo by řek, že Václav Havel je příznivcem konspirací, co ? :o
"15:45 - Národní třída, Praha - Exprezident Václav Havel dnes na Národní třídě také ostře kritizoval působ, kterým vznikla koalice ODS a ČSSD na pražském magistrátu Praze.
"Hrubě se mi to nelíbí a mám takový dojem, že to bylo už dávno domluveno, přichystáno, že se to dalo čekat," komentoval Havel výsledek pražského vyjednávání, při němž vítěz voleb v Praze TOP 09 o radnici přišel a dohodli se pražští politici ODS a ČSSD. "To, co se stalo, není hezké, zvláště ten průběh," dodal Havel.
"Domnívám se, že takovýto stav je možné napravit jedině tím, že bude zpřesněn volební zákon, aby neumožňoval takové účelové likvidování hlasů a snad by pomohlo i to, kdyby Praha, která je kraj, měla opravdu své volby spolu s krajskými, a ne s obecními," uvedl exprezident. " http://aktualne.centrum.cz...683125

Ale jinak tím základním směrem vývoje zklamán není, no vždyť za chyby co se vloudily může ta komunistická pauza zjevně http://www.novinky.cz...smerem.html
No ještě taky aby byl zklamanej, předtím snil o lidské republice, a taky chtěl rozpouštět NATO a rušit i systém politických stran.. to jen naivové mu tehdy asi naletěli..? Ale nic není ztraceno - poučení z porevolučního vývoje je si lze přečísti nejen v bodě 30 u Hořejšího.
Míša 18.11.2010, 01:05:16 [cenzore] [kill]

[26]  XY, nerad konstatujete, "že závěry, které z nich vyvodili odborníci, se překvapivě přesně shodovaly s mými dlouholetými zkušenostmi s oněmi kandidáty. " - no vidíte, na co pak jsou nutné nějaké komise?
Rozpor mezi skutečnými schopnostmi a nejen! vlastním sebehodnocením (tj. i mezi hodnocením dotyčných třeba médii i všech tzv.odbroníků) - to rozpozná u oněch dotyčných každej, kdo nemá mlhu vlčí. Nebo předsudky či víru slepou. Akorát že takovejto neodbroník nemá ten veledůležitej štempl nezbytnej - to aby na základě běžného pozorování bylo jeho neodbroné uznání dotyčného neschopným považováno za tzv. "věrohodné".
Teda zřejmě se taky navíc ani nějaké ty komise nevyplatily.. no vždyť taky by musely být pořádně zaplacené, přece aby byly neúplatné a jejich rozhodování aby bylo spravedlivé a moudré. Tohle se v tomhle státě tvrdí už tak dávno a dlouho, že snad každej dnes musí už konečně vědět, že bez peněz se nedosáhne ničeho- ani spravedlivosti, ani moudrosti.

No a tak radostně volejte klidně dál- takoví soudci taky musí projít psychologickými testy osobnostními, a museli vždycky!.. a vida ho, Kučeru, jak jen teda tento jeden ptáček vykutálenej mohl komisi hodnotící odborné tehdy tak uniknout.. ? Jo už vím, chybka se vždycky vloudí ;)
Brou dobrou.
Míša 18.11.2010, 01:26:13 [cenzore] [kill]

[27]  Kamile,
nejsem velký znalec Mistrova díla, ale řekl bych, že tohle[22] není autentické. Je to spíš nějaká pozdější kreativní kompilace.
Tribun [openID] Mail WWW 18.11.2010, 08:35:19 [cenzore] [kill]

[28]  No zaplať pámbu že se nám ty dvě demošky včera ve městě nepotkaly .. to by byl masakr jak když se potká antifa s vylepancema.
http://zpravy.idnes.cz...tudium_bar
jonáš 18.11.2010, 08:41:06 [cenzore] [kill]

[29]  [27] Myslím, že je to autentická kompilace :-).
Janika WWW 18.11.2010, 08:56:12 [cenzore] [kill]

[30]  Je Obrys- Kmen solidni casopis? Tam meli Havluv projev vyveseny uz v roce 2006:
http://www.obrys-kmen.cz...mp;cl=07
U komunistu visi uz rok:
http://www.kscm.cz...amp;item=45202
Vypada to skoro jako nejaka estebacka akce :o)
sax 18.11.2010, 09:10:05 [cenzore] [kill]

jonáš 18.11.2010, 09:11:50 [cenzore] [kill]

[32]  Máte pravdu Tribune.[27]
Prvním "kolem" mého ověřování ten projev prošel protože jsem ho našel i na Cibulkových stránkách a říkal jsem si že ten by si asi při svém válčení dal "pozor na munici".
http://www.svedomi.cz...ku_1989.htm
Ale když jste projevil svou pochybnost, zahájil jsem "druhé kolo" a zjistil že Vladimír Stwora už tu práci odvedl:
http://www.zvedavec.org...erekl.htm
po té co naletěl stejně jako já.
Ovšem ze závěru vyplývá platnost onoho: "Na každém šprochu prady trochu" přičemž zde je té pravdy docela slušná porce.
Kamil Mudra 18.11.2010, 09:18:27 [cenzore] [kill]

[33]  Pardon - oprava. Nikoli na Cibulkových stránkách ale Cibulkou prezentovaný.
Kamil Mudra 18.11.2010, 09:23:52 [cenzore] [kill]

[34]  Nechce se mi to hledat - doma to nemám, ale pokud by se někomu chtělo, tak jako zdroj bych doporučil i Slav. Ravika: Slavomír Ravik - Zahradní slavnost pro patnáct miliónů ..., případně jeho další knihy mapující velice podrobně skoro celých 20 polistopadových let.
che 18.11.2010, 10:17:32 [cenzore] [kill]

[35]  Míšo, nehodlám to nijak hrotit, ale mám vážné pochyby, že se osobnostní testování pana Kučery týkalo. Tahle orwellovská šikana potkávala až nové zájemce o roli soudce; pan Kučera byl přece mimo jakoukoli pochybnost. Nakonce i moudrý znalec lidských povah, jistý dr. Motejl, by býval dal za pana Kučeru ruku do ohně, ostatně ji dal a pak toho trpce litoval. Vono je to s tím, co vidí "každý", občas poněkud ošajslich, že... Asi by to chtělo průkaznější příklad. :-)
Nakonec o psychopatických rysech zdejších politických vůdců panuje docela široká shoda napříč debatním spektrem; snad je to v jejich oboru nutná podmínka vůdcovského úspěchu, ale výsledky činnosti takových psychopatických figur pak padají na nás. Opravdu bych byl velice opatrný než z osobního přesvědčení - "všichni to přece musí vidět" - vyliju s vaničkou i děcko. :-)
XY 18.11.2010, 10:38:55 [cenzore] [kill]

[36]  XY, už mě to to točení dokola neba, jednak to píšete, jako kdyby psychologie začala existovat až v posledních dvaceti letech, a jednak samozřejmě víte, že Motejl sám už kdysi vyzval Kučeru k odchodu, nevím, proč sem tak rád píšete záměrně bludy, že i nezáměrně, o tom teď pomlčím. A tady máte třeba Berku poberku ještě aspoň http://www.novinky.cz...t-let.html, ten zas tak starý není.
Po pravdě nevím, nakolik se kdy v jaké minulosti soudci podrobovali psychologickým testům, ale když už tyhle testy, tak právě zde přece, u lidí, kteří svými rozhodnutími ovlivňují nejen životy daších lidí, ale i klima (tu tzv.právní jistotu lidí ve společnosti), a proto jejich souhlas s tím kterým momentálním politickým větrem za podmínku dostatečnou nejspíš nebude považovat nikdo soudný, nabyté vědomosti a znalost paragrafů taky nestačí, to by to mohl dělat už ten počítačový program, a mnohem rychleji.
A že takové testy probíhají třeba u policistů-zásahových jednotek-záchranářů- nejrůznějších je taky pochopitelné. Ale ani tak není stroprocentně zaručeno, že dotyční najednou v té které situaci "nezkratují"- že se zkrátka navzdory osobnostnímu vybavení i mnoha vyrovnaným předchozím reakcím nezachovají náhle jinak, než jest oprávněně očekáváno. K předvídání jejich možného "zkratu" by právě mělo pomáhat jak to průběžné testování, tak i sledování-pozorování dotyčných, míním nejen psychology, ale i kolegy, kteří si buď jisté psychické nepohody dotyčného všimnou, nebo prachobyčejně (vy)cítí, jak a co/kdo právě ještě danou nepohodu psychickou ve skutečnosti třeba náhle vyhrocuje či stále hrotí.
Že by ovšem mohly probíhat psychologické testy u politiků ?
Míša 18.11.2010, 17:52:11 [cenzore] [kill]

[37]  No to je taková legrační představa, že? Teda je zajímavé, že na druhé straně je snadno představitelné, že třeba ten Drábek (jakožto bývalý vězenský psycholog) má zkrátka potřebu mít "materiál" tzv.pod kontrolou, jen netuším, proč by se to mělo všeobecně akcepovat jako správné?
Je to konina, a vlastně i hovadina nebezpečná ve všech ohledech- od financí/"zakázky" (ač peníze by bylo lepší investovat do dětí jinak) -přes skutečnost, že běžní psychologové či ped.poradny by tzv.přišli-y téměř o práci(testy by vypracovávala a i vyhodnocovala nějaká "firma"- agentura alias tzv.stát ?) - až po to, že by tatáž firma-agentura-stát měl-a výsledky všech dětí k dispozici. Teda že se na lidi vedou karty u lékaře je věc pochopitelná, proč by mělo být jakési státní prověřování jejich vývoje předpokladů IQ EQ a vůbec znalostí už od školky přes základku až k maturitě ?
Odpověď a la jakýsi "standard" a jeho tzv. prověřování mě teda osobně vůbec neuspokojuje, naopak. No- nejen v téhle zemi, ale i na světě "funguje" skoro všechno nejradši naopak, tj.jinak než by mělo, takže si cynicky klidně dovedeme představit, že by se po vyhodnocení takových nějakých psychologických testů sáhlo přesně a právě po takovém jedinci, jehož sebevědomí dosahuje sice strmých výšin, však jehož schopnosti jiné nejsou nijak oslnivé, a především, na základě testů (plus údajů v kartě občana? ;) je jasné, že se podřídí těm správným tlakům či doporučením. Aby bylo jasno, to "se podřídí" míním tak, že o tom ani nebude vědět, že je manipulován.. že?
Míša 18.11.2010, 18:01:16 [cenzore] [kill]

[38]  No a když už nic, tak třeba to celé naše novodobé ministerské testování je počin na houby, peníze vyhozené oknem. To když nebereme v úvahu to, jak ještě lze žákům a studentům školu více znepříjemnit, či jak ještě více podpořit ty správné "pedagogické" schopnosti a vyzvednout ty správné školy.. http://zpravy.idnes.cz...tudium_abr teda blbě by člověk řek, že peníze školám nejsou záležitostí výběrovou, a to ani na základě toho, jak se školy snaží..

"Ředitelka Základní školy Terezín Hana Bažantová se na nové testy těší. "Srovnávací zkoušky budou děti motivovat," myslí si. Nesestavovala by z nich však žádný žebříček škol, protože by nikdy nebyl úplně spravedlivý. Test totiž nemůže zohlednit třeba to, že žák sice není premiant, ale snaží se.
Zároveň by odměňování učitelů nevázala na výsledky testů, ale nechala by rozhodnout ředitele, komu ze sborovny dají víc a komu méně peněz. Prostě proto, že své podřízené znají nejlépe.
Její kolega, ředitel ZŠ v Chomutově Miloslav Hons, by ještě rád prosadil, aby se k výsledkům zkoušek přihlíželo i u přijímaček na střední školy, jinými slovy, aby z té námahy měli něco i žáci. S tím však budoucí ministr příliš nesouhlasí."
To je úžasné, že? Tak k čemu to, teda? Ale když si člověk všelijaké ty názory přečte, tak celkem vidí, jak to odborníci teda asi vnímají - někdy se tomu říká tunelové vidění, hodně mu podléhají především vědci, to už s sebou jejich obory a specializace zkrátka nesou. Řeší se především daný obor- tedy vize, přínosy či naopak problémy, akrátka "jeho specifika", ale už se to nijak nevnímá dál, v širších souvislostech.
Míša 18.11.2010, 18:08:52 [cenzore] [kill]

[39]  A tady jak píšete-
"Opravdu bych byl velice opatrný než z osobního přesvědčení - "všichni to přece musí vidět" - vyliju s vaničkou i děcko."
jo tady souhlasím, a opatrný jste měl být právě spíše tedy vy, třeba v té minulé debatě, kde jste zastával stanovisko, že všichni VEDĚLI, protože přece MUSELI VĚDĚT, a když ne museli tak přece MOHLI.. se dovědět či uvidět, že? Výraz "všichni" jsem nikde nepoužila, i tady jsem psala o tom, že to něco (=cokoliv) rozpozná (=dokáže rozpoznat-uvidět) "každej, kdo nemá mlhu vlčí. Nebo předsudky či víru slepou." Nebo je třeba taky takovej, tak mu to u těch psychopatických figur nijak divné vůbec nepřijde, a tak to zřejmě "nevidí", ještě dodávám teda.
No ale to jsme tam, kde jsme byli v debatě předtím, je to furt dokola.
Míša 18.11.2010, 18:13:38 [cenzore] [kill]

[40]  Ach jo, Míšo, vaše schopnost pospojovat nespojitelné je až deprimující.

Možná by nebylo od věci si ujasnit, co chceme:

a) Mají být šéfové institucí pokud možno individua bez závažných (často skrytých) osobnostních poruch?

b) Jestliže ano, jak toho dosáhnout? (Ti soudcové se testují dle jakéhosi právního předpisu ÚDAJNĚ cca od roku 2002. Jsou-li jednou jmenováni, mohou být odvoláni jen ze zákonných důvodů, mezi něž nepatří, že si ombudsman dodatečně uvědomí, že odborně mimořádně fundovaný člověk je taky mimořádný křivák. To je už pozdě, jak jsme všichni zblízka viděli)

Zůstaneme-li u pana Kučery, je tu předpoklad, že by se jeho založení v takovém profilovém testu nejspíše projevilo. S panem Berkou je to naopak jednoduché, protože je zcela evidentním přestupníkem zákona - což mu bylo, pokud vím, prokázáno. Byl-li či nebyl-li obětí psychoteroru mi není známo)

Vaše "každej, kdo nemá mlhu vlčí" je naprosto rovno mému "kdo chtěl vědět, věděl". Podotkl bych, že v našem případě jsme na to měli 40 let velmi důvěrného soužití s režimem, což je zatraceně dlouhá doba, abychom postřehli, že něco není v pořádku. U Motejla s Kučerou jsme naopak svědky, že jeden z nich tou vlčí mlhou evidentně trpěl, oslněn kolegovou odbornou zdatností. Vnímáte ten rozdíl aspoň trochu?

K panu školministrovi Dobešovi a jeho nápadům snad jen glosu - vedli jsme tu polemiku o smyslu PISA testů, které jednoznačně potvrzovaly, co vnímají všichni, kteří mají co do činění s českým středním školstvím (a že tam mám opravdu hodně dobrých známých) - totiž pokles funkční gramotnosti žactva a studentstva. Já v tom vidím problém, který je třeba v zájmu obecné vzdělanosti odstranit a PISA testy jako významnou pomůcku - měřítko, zda se daří či nedaří. Funkčně negramotný maturant je poněkud bizarní výsledek minimálně třináctiletého vzdělávacího procesu. Vám, pamatuji-li se dobře, to spíše konvenovalo, neboť se tak ukázalo, že čeští školáci se osvobozují od zotročujícího panevropského normativu. To je pak těžká věc se spolu domluvit. Jak správně píšete: je to furt dokola. Marabu by napsal - nebudu vám brát vaše přesvědčení... :-)))
XY 18.11.2010, 19:29:41 [cenzore] [kill]

[41]  Klidně vzdychejte, XY.. deprimující nedeprimující.. můžete mě, škarohlída, klidně opravit, že mnou pospojované je skutečně nespojitelné, a proč.
To, jak zase vy chápete, nebo spíše jak "předkládáte napsané" (a to především od těch, kteří s vámi ne zcela jednoznačně souhlasí, nebo si to alespoň myslíte, či kteří vám -tím, co píšou- nějak nezapadají do daného světaobrázku) to zas ale mě nepřestává naplňovati údivem, zcela nepoeticky: kam nebo k čemu až se dá kvůli obhajobě jakéhosi daného-svého? názoru dojít či zajít, to zas přijde občas deprimující teda mně. To abych nasytila vaši potřebu neustálého hodnocení čehosi.

Vaše otázka a) nikam nevede, ano vám odpoví každej, i já. A co? A nic. Je to stejně zbytečná otázka, jako kdybych se vás třeba zeptala: Mají se k sobě lidé chovati slušně a s úctou? - Anóóó, zvolaly děti. Teda zbrojnoši. A odjeli na šicím stroji. To je tak asi to nejlepší, co se dá v takové situaci udělat. Vaší otázkou za á) se nic neřeší a nikam nevede, leda to pohladí vaši potřebu potvrdit si správnost či oprávněnost testování.. naše polemiky ale byly o nesmyslnosti testování a tedy "měření" lidí, kteří nešéfují ani institucím, natož celé společnosti.
No hlavně nezapomínejte, že o tom, že šéfové všech možných institucí, firem, taky dokonce států či armád bývají skutečně všelijací, a že o tom není jen tahle debata, Koukolíka tady taky vždycky někdo tu a tam zmíní.. ale můžeme si tady to testování těch bídáků klidně odhlasovat- byl by zde někdo proti ?

Tím pátkem taky netuším, proč píšete ony dva první odstavce v b), a tedy tu další otázku za bé) si můžete zodpovědět klidně sám, nebo si to teda odhlasujeme. Ale zřejmě jste nečetl ani 36 ani 37 ani 26 ani.. ale ono je to zřejmě jedno, ať četl nebo nečetl.. stejně byste mi odpověděl stejně.. Buď zkrátka nevidíte, protože nemůžete, nebo nechcete vidět, nebo si děláte srandu. Zkrátka se míjíme zřejmě.

Tahle slova
"Vaše "každej, kdo nemá mlhu vlčí" je naprosto rovno mému "kdo chtěl vědět, věděl". Podotkl bych, že v našem případě jsme na to měli 40 let velmi důvěrného soužití s režimem, což je zatraceně dlouhá doba, abychom postřehli, že něco není v pořádku."
- už nebudu moc rozebírat, proč se vracet a upřesňovat citace (text z něhož jste vytrhl máte navíc o pár řádek výš), či něco řečené v jiné debatě? Když se vysvětlí tohle, resp. když se vysvětlí vaše nynější manipulace s tehdy napsaným (imo) nebo tedy vaše pochopení tehdy napsaného..(navíc se řešilo taky především i to Německo, nezapomínejte, na co první jste reagoval) přijdete zase s něčím jiným, podobně pokrouceným, nikam to nevede.
To, že "každý, kdo chce vědět, se dozví" nikdo nijak nezpochybňoval ani nezpochybňuje, otázka přece je a byla, CO se vlastně dozví (či může dovědět?), a jak na to pak (za)reaguje (je vůbec schopen zareagovat)
Jinak obecně řečeno,
"každej kdo chtěl, mohl" je stejně zavádějící jako to dnešní "každý kdo chce, může" (cokoliv)..
Pokud se v tom výše napsaném nevyznáte, je mi líto, ale co nadělám.

K Motejlovi a Kučerovi bych podotkla snad jen to, že málokdo se dokáže vyhnout tzv. stavovské soudržnosti, či snad lépe: nutnosti ji dodržovat. Má to svoje pro i proti, kdo se postaví proti svým profesním kolegům, stává se vyděděncem. Berte to laskavě obrazně, snad se to podaří, číst a chápat text vy umíte.

A k tomu poslednímu- i já mám hodně dobrých známých ve školství středním, jen narozdíl od vás, řešení poklesu funkční gramotnosti žactva a studentstva nevidím v páchání dalších PISA testů, tj. ve výrobě dalších a dalších měřítek, zda se daří či nikoli. Samo "měřítko" žádný nedostatek odstranit nedokáže, jen porovná něčí tzv.nedostatek (něčeho) s tzv. dostatkem někoho jiného, to je vše.
Míša 19.11.2010, 01:28:56 [cenzore] [kill]

[42]  Míšo, nebolí tě ruce?
mistral 19.11.2010, 01:40:28 [cenzore] [kill]

[43]  A ještě,
kdyby jakési měřítko mohlo a dokázalo čemukoli skutečně napomoci či zabránit, jsou na světě už dávno samí chytří-vzdělaní-gramotní-spokojení a tak vůbec šťastní lidi, nejenom studenti a žáci. Kupodivu tomu tak není, ač se měří a poměřuje kde co.
Obávám se rovněž, že smyslem existence měřítka je akorát měřítko samo, a kdo nedosahuješ dané "správné" míry v čemkoliv, budiž zatracen, či alespoň se řádně styď- máš proč, jiní jsou na tom mnohem, mnohem líp!
(tak dělej, ať je doženeš - kdo chce, ten může)

No a o tom, že každé takové měřítko může být sestaveno jakkoli, a že dotyčný "měřený", ať chápe a rozumí.. všecko jedno, neboť i přesto najednou může mít problém, jak vlastně odpovědět, aby to bylo tzv. správně, - o tom jsme si psali už právě minule. A tohle vše se mi nelíbilo ani tehdy, a nelíbí se mi to ani dnes.
Že si to tedy nepamatujete dobře, nebo tak alespoň děláte, zato skutečně nemůžu..nejspíš to bude tím, že debaty jen vždycky rychle přeletíte, jako to letadlo, viďte.
Míša 19.11.2010, 01:41:11 [cenzore] [kill]

[44]  Měla by mě bolet spíš hlava, Mistrale, ale kupodivu nebolí.
Míša 19.11.2010, 01:47:55 [cenzore] [kill]

[45]  Na hlavu jedině Ibalgin.
mistral 19.11.2010, 01:49:35 [cenzore] [kill]

[46]  Škoda, že sem moc nepíše náš společný kamarád Geon.
mistral 19.11.2010, 01:50:47 [cenzore] [kill]

[47]  Hm, všichni to chtějí, ale chraň bůh nasadit jakýkoli filtr, který by tomu, co "všichni chtějí", mohl aspoň částečně pomoci. Raději budeme lomit rukama, že všichni chtějí, ale pořád přibývá případů, které jsou s tím, co "všichni chtějí", v příkrém rozporu.

"Všichni" vědí, že mezi produkty české školy klesá podíl funkčně gramotných. Místo abychom analyzovali příčiny stavu a hledali cesty k nápravě, raději zpochybníme měřítko, čímž je vymalováno. Tohle mám rád, když "všichni vědí", že ty nešťastné testy pouze potvrzují dlouhodobě existující trend.

Na přelomu 50. a 60. let propukala v jednom podbeskydském městečku pravidelně menší letní "epidemie průjmového onemocnění s horečkami", jejímž zdrojem byla se vší pravděpodobností místní řeka a "kanalizace" obcí proti proudu. Jen odborníci směli vědět, že to byl břišní tyfus. Pravděpodobně proto, že samotné bakteriologické zjištění by bylo jen pro zjištění samo a obyvatelé by se mohli tázat, jak mají být jen šťastní a zdraví, když se mohou koupat toliko v tyfové vodě. Na rozdíl od české školy byli ovšem ti, kdož normě zdravý a šťastný nevyhovovali, ve vší tichosti zpozdile izolováni a léčeni.

Asi tak, Míšo.
XY 19.11.2010, 10:42:51 [cenzore] [kill]

[48]  Asi tak, XY:

http://www.novinky.cz...cholog.html

Řidič, který se zachoval jak hovado, by tím filtrem prošel s důrazným doporučením. Jako vždy - kdo bude kontrolovat ony kontrolory a štemplovat ony štemplaře?
deb 19.11.2010, 11:54:12 [cenzore] [kill]

[49]  "Tohle mám rád, když "všichni vědí", že ty nešťastné testy pouze potvrzují dlouhodobě existující trend."
- jaký "všichni vědí", dyť třeba vy jste to nevěděl, no ne?
No jasně že to všichni nevědí, kdyby to věděli, vyprdli by se na testování, a začali by s děckama číst. Samozřejmě nejdřív nějaké zábavné a pro ně právě zajímavé texty, aby je ke čtení přitáhli. Jenže mám dojem, že na nějaké čtení není čas, studentům se jednak buší do hlav telefonní seznam, pardon spisovatelé a teda celá literatura, a to způsobem přiznejme si většinou nezajímavým, nebo se řeší furt jakási česká gramatika, větné rozbory nebo jak se těm šílenostem říkalo, imo děckám stačí znát pády vidy, rozpoznat věty hlavní a vedlejší a nějaký ty drobný navíc, zbytek se vždycky naučí při učení se jakémukoli cizímu jazyku. Místo všelijakejch rozborů by se třeba na základce měly děti učit spíš psát, pilovat pravopis a číst právě, a povídat si o tom.
Až se vám, XY, podaří ty smělé a stále narůstající osnovy teda množství učiva do těch školních hodin nějak zázračně natlačit, a den nafouknout, můžete pak naříkat nad klesajícím podílem funkčně gramotných. Kór když jim na testování pak dají nějaký odporný suchopárný text, to bych se tím neprokousala ani já, protože by mě to nebavilo. Taky si uvědomte, že čeština opravdu není ten jediný předmět, který žáci a studenti mají.
Analyzovat by měli lidi k tomu povolaní, včetně ministra, teda Dobeše ne Drábka, se omlouvám, mně se tihle 3D ministři furt nějak pletou. Jenže všichni chytrouši zřejmě teda řeší spásonosné státní testy a prověrky "standardu", jak tomu říkají, no jak u blbejch. A vy s nima, XY!
Míša 19.11.2010, 15:00:16 [cenzore] [kill]

[50]  Samej test, vzdyt je to uchylarna. Proc asi musi mit nase deti vlastnosti, ktere by si predstavoval nekdo druhy? No proto, aby byli dobrymi zamestnanci a "uplatnili se na trhu prace".
Nejak furt nevim, proc nas levcie zene do zene do takove uniformity, zrejme v tom ma zalibeni tak velke, ze ji ani nezajima, ze pridava pod kotel svemu tridnimu nepriteli. Zjevne je zrala na vyliti z vanicky, i se svymi detatky.
sax 19.11.2010, 15:44:49 [cenzore] [kill]

[51]  No řidič Lacina samozřejmě psychickejma testama prošel, protože tu ženskou hodil do příkopu zcela "racionálně" a přesně, ne v nějakym běžnym amoku. Nervák by to přehnal a vylít taky ;-)
jonáš 19.11.2010, 15:53:52 [cenzore] [kill]

[52]  Míšo, opravdu nevím, jaké máte zkušenosti se střední a základní školou; zdá se mi, že jsou hodně letité a poněkud jednosměrné - alespoň podle vaší argumentace.
Pokud se základní školy týče, sledoval jsem vývoj jedné a téže základky na vlastních potomcích - v průběhu pětiletého odstupu úroveň školy poklesla ve znalostech dítek 40-50% v jazyce českém, v matematice o 20% při stejných výsledcích na vysvědčení. Jedna a tatáž známka ztratila až polovinu své hodnoty v jednom předmětu, v druhém minimálně pětinu. Nešlo o rozsah učiva, ale o jistotu zvládnutí základní látky a schopnost řešit samostatně analogické pravopisně - gramatické situace, v jejímž rozsahu nepřibylo ani písmenko. Dítko proto přešlo na jinou školu a z těch základů, jaké dostalo tam, žije v pohodě dodnes. Tak perfektně vycvičení nedocházejí z fakult snad ani absolventi bohemistiky, přesněji NAUČENÍ, protože toho tvora nedostane do úzkých žádný pravopisný nebo gramatický problém, tím méně nehrozí, že by nebyl s to porozumět textu. Je to tedy dílem v didaktických a pedagogických schopnostech kantorů a dílem také v politice škol - a ta je, obávám se, dnes především určována tendencí žáky neztrácet a rodiče nestresovat - tedy obsahovou i klasifikační benevolencí. Shodnu se s vámi v tom, že tohle žádné testy nevyřeší, ale mohou názorně ukázat, že české školství neplní dobře svou vzdělávací roli. Je to prostě jeden z prostředků ke zjištění, jak se věci mají. Soudím, že přechod od autoritativní školy k demokratické se zvrhl spíše ke škole tzv. liberální; a jak tak sleduji doma v přímém přenosu, tohle pokračuje dodnes trvalým poklesem kvality.
XY 19.11.2010, 16:28:52 [cenzore] [kill]

[53]  No, k tomu Lacinovi - na chování ve stresu jsou, pokud vím, zátěžové testy - a pochybuji, že by byly součástí těch, které Lacina dostal. Z laického pohledu byl ten manévr čistě útočný; takhle se normální řidič vpravo nevrací, ani kdyby mu jela na záda prezidentská kolona s blikající a sirénující ochrankou... :-)
XY 19.11.2010, 16:36:14 [cenzore] [kill]

[54]  [50] Z této strany vzato, saxi, máte úplnou pravdu - nakonec proč by se děti měly vůbec vzdělávat? Vždyť schopnost číst a psát vede jen k dalšímu zotročení trhem práce. Komenský, ty to vidíš? :-)))
XY 19.11.2010, 16:42:34 [cenzore] [kill]

[55]  Každopádě, v situaci, kdy bude pomalu celá populace profetovaná či jinak na něčem závislá (a tudíž totálně korumpovatelná a nezodovědná), budou testy zbytečné. Jako chtít psát prstem po vodě.
deb 19.11.2010, 16:47:09 [cenzore] [kill]

[56]  Nejen ke zotročení trhem práce, XY- 54, ale i k takovým formám uspokojování zvídavosti vyvolané právě touto formou vzdělání, které nás do té blahé doby před písmem a čtením velmi rychle vrátí. Ovšem dnes ještě zapadá slunce nad Atlanditou.
deb 19.11.2010, 16:50:45 [cenzore] [kill]

[57]  [54] cool dedukce, XY, vcelku ty mlade uplne chapu, proc chlastaj.
sax 19.11.2010, 16:55:54 [cenzore] [kill]

[58]  Forma uspokojovani zvidavosti prostrednictvim testu, to je presne ono, debe. Skola hrou a kdo ji neprojde, ten dostane specialniho pedagoga a specialni testy.
sax 19.11.2010, 16:57:35 [cenzore] [kill]

[59]  [57] Mně je jich taky líto. Ale na druhé straně nás povětšinou zase přežijí...
Ale vážně - pořád si myslím, že to, co budou mít v hlavě, to jim nikdo nevezme. Včetně schopnosti porozumět napsanému textu. Vážně si myslíte, že to je zbytečné? :-))
XY 19.11.2010, 17:13:35 [cenzore] [kill]

[60]  To co maji v hlave, to jim vezmou jako prvni, vzdyt jde jen a pouze o to. Vezmou jim to tak, ze je k sobe pripoutaji na financni retez a nedovoli jim s tim volne nakladat.
A kdyz to vezmete dusledne, pak prave vedomosti jsou dnes duvodem zotrocovani. A to mladi vedi moc dobre a proto na to hazi bobek, vcetne cele slavne funkcni gramotnosti :o)
Pokud je donutite byt funkce gramotni, date jim jen dalsi ranu, nic vic, k zadnemu zlepseni "kvality zivota" to nepovede, jen k dalsimu vzdoru.
sax 19.11.2010, 18:11:06 [cenzore] [kill]

[61]  Hm, tohle, saxi, už kdysi dávno řešil jistý Jan Blahoslav ve své pověstné Filipice proti misomusům. Koukám, že by se měl nejspíš reinkarnovat. Ale vidíte-li naději v životě firmy Kumran a Kumran, co vám brání, abyste tak naložil s vlastními dítky a učinil je blaženě svobodnými opraváři bicyklů? :-))
Ale - mezi námi - nebylo by lepší, kdyby se ony samy mohly svobodně rozhodnout, a to na základě vlastního poznání, jakou cestu si zvolí?
Ještě jednou pěkný víkend.
XY 19.11.2010, 18:45:24 [cenzore] [kill]

[62]  Dlužím to své pověsti - "kdyby se ona sama mohla rozhodnout."
Děkuji za pochopení.
XY 19.11.2010, 18:50:07 [cenzore] [kill]

[63]  Ovsem nezijeme v Balbinovych casech, racte se rozhlednout, XY. Minimalne chybi obecny ideologicky trend (funkcni metafyzika), duchovni pastyri a obec (at jiz duchovni ci svetska), ktera by dokazala absorbovat a pretvaret trable svych clenu a nasledne jim podat oporu.
sax 19.11.2010, 19:13:46 [cenzore] [kill]

[64]  Čímž se stali "misomusové" opět přijatelnými? Pozoruhodná úvaha.
XY 19.11.2010, 19:52:18 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: