Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

sobota, 23. října 2010

Senátorky – epilog

Rubrika Res politica

ČSSD ve volbách do senátu opět dopadla o něco lépe, než všemožní komentátoři a analytici věštili, a získala svých „12 statečných“ a tím i většinu v senátu. Tentokrát se již nemůže předseda vlády Nečas vymlouvat, že volby nebyly hlasováním o reformách, tak jako po komunálních volbách z minulého týdne, protože nové složení senátu je jednoznačným signálem, že vládní reformy nemají dostatečnou podporu voličů a ztratily legitimitu, byť legalitu stále mají a vláda je může nadále prosazovat silou své většiny v poslanecké sněmovně. Stejně jako před dvěma lety lze konstatovat, že modrým slípkám spadl hřebínek. Řečeno jazykem pravice, nabídka vládních stran nebyla dostatečně konkurenceschopná a neuspěla na trhu. Je ovšem otázka, zda to pravice vezme na vědomí, nebo bude příčiny jako obvykle hledat v nesvéprávnosti voličů, kterým bude vyčítat, že nejsou hodni svých politiků.

Tolik k volbám jako takovým, některé volební obvody si však zaslouží ještě extra komentář:

Především je to obvod Český Krumlov, kde kandidoval můj favorit Vladimír Špidla. Skutečnost, že poměrně přesvědčivě zvítězil kandidát ODS a Špidla, jeden z nejlepších lidí, kterými tento národ momentálně disponuje, zůstal před branami senátu, o poměrech ve společnosti hodně vypovídá. Proč byl Špidla nakonec neúspěšný naznačuje i několik postřehů ze senátního obvodu Český Krumlov sepsaných J. Patočkou. Možná mohl Špidla i uspět, ale to by pro to musel někdo (především ČSSD) něco udělat.

Bez zajímavosti není obvod Bruntál, kde suverénně zvítězil Jaroslav Palas, kterému šli novináři před volbami po krku o sto šest – a právem. Palas udělal dost proto, aby měl s vítězstvím po zásluze problémy, a přitom získal větší podporu, než Špidla, který je snad našim nejčistším politikem. (Jestli on to není zásadní handicap.)

V obvodě Brno-město totálně propadl bývalý ministr zdravotnictví Tomáš Julínek.Výmluvnější ocenění jeho „přínosu“ českémi zdravotnictví si snad ani nelze představit. Své drakonické reformy může hájit, jak chce, ale že pro ně nezískal podporu mezi těmi, kterých se především týkají, tedy občany, je evidentní.

Pozornost si zasluhují i všechny tři pražské obvody. Na Praze 6 o „kočičí chlup“ vyhrál Petr Bratský z ODS nad Bedřichem Moldanem z TOP09. Jak TOP09 nemusím, tak B. Moldana si poměrně vážím a myslím, že by byl důstojným senátorem, leč prohrál s kariérním politikem Bratským, které neznám jinak, než jako „skautíka“ pečujícího o svoji image, který se jinak o nic nestará, a to již od dob, kdy jsem bydlel na Praze 13, kde starostoval.

Praha 10 je pro mne největším zklamáním a výsledkem zde jsem přímo znechucen. Mandát zde totiž obhájil politický turista a profesionální antikomunista Jaromír Štětina, který „za bolševika“ požíval výsad, které neměli ani členové KSČ, a nyní, s bezpečným odstupem dvaceti let, srdnatě bojuje proti dávno poraženému nepříteli. Nechápu, jak může vyhrát člověk jako je Štětina. Napadají mne pouze dvě vysvětlené. Za prvé: lidé se vůbec nezajímají o to, koho volí, ale rozhodují se podle značky a mediální prezentace. Za druhé: vrána k vráně sedá, rovný rovného si hledá a voliči na Praze 10 jsou stejní prevíti, jako pan Štětina.

Praze 11 sice vyhrál kandidát ODS, ale poražený Ladislav Kárský z ČSSD získal přes 40%, což na Prahu myslím není špatný výsledek a naznačuje, že i v Praze by mohla ČSSD uspět (pokud si pod sebou rukou Hulínského a spol. dřív nepodřízne větev).

Vydáno 23.10.2010, 20:25:00 , trvalý odkaz ,komentáře (72)
Novější příspěvek: Fareed Zakaria odpovídá
Starší příspěvek: O fortuně

Komentáře

[1] Tribune ostatní obvody s Vámi hodnotit nebudu, tu Prahu 10 ovšem ano.
Bydlíte na Praze 10?
Tak my, kteří jsme se všemožně snažili, aby ODS neměla absolutní pré pokud jde o MČ, jsme se stějně snažili, aby se starosta( který si nadále hodlá podržet svou pozici starosty) který nezvládá ani svůj nemalý obvod, nemusel zabývat ještě navíc Senátem. My, kteří v obvodu Prahy 10 bydlíme, bychom byli moc rádi, kdyby měl čas vyjít někdy ven do ulic svého obvodu!
Jsme prostě stejní prevíti jako senátor Štětina a proto jsme ani ve 2. kole senátních voleb nezůstali doma:-)
Mod. WWW 23.10.2010, 21:02:09 [cenzore] [kill]

[2] Achtung sajrajt! Tento komentář byl zvážen a shledán lehkým, jeho autor se dopustil hrubé neslušnosti, nebo panuje vážné podezření, že se jedná o podvodníka, který fixluje s identitami a obtěžuje a pronásleduje hosty. Na každý pád byl smazán.
redakce 23.10.2010, 21:03:06 [cenzore] [kill]

[3]  Možná tak panu Špidlovi jen vrátili to, co sám zasel. A nožná se jen někteří nedokázali přenést přes ten punc zrádce, který vrazí kudlu do zad, který panu Špidlovi už nikdo neodpáře, je mi líto.
Janika WWW 23.10.2010, 21:13:33 [cenzore] [kill]

[4]  Já bych si hlavně myslela, že místní a senátní volby jsou prostě v rukách lidí, kteří v tom kterém městě, obvodu bydlí, a potenciální zastupitele a senátory znají a vědí tedy nejlíp, koho v dané funkci vidět nechtějí ( a navíc se jim kvůli tomu ještě i chce někam jít), což se snad dá pochopit.
Vyloženě se zde nabízí příklad Liana Janáčková, na jedné straně ( pro mne jako pravicového voliče) škoda té pozice, na druhou stranu místní voliče plně chápu, kdybych v tom obvodu bydlela, taky bych šla volit proti ní. Naštěstí tam nebydlím:-)
Mod. WWW 23.10.2010, 21:32:33 [cenzore] [kill]

[5] [4] Buďto se specifický český rasismus snoubí s leností, nebo že by to s námi přeci jen nebylo tak hrozné?
deb 23.10.2010, 21:42:18 [cenzore] [kill]

[6]  Jo, jasně - toho, kdo se nezachoval, jak jsem chtěl já, lze vždycky prohlásit za hlupáka...

Z těch všech dnešních legračních hlášek by asi prvenství zasloužila šéfka lidovců, prý oni nejsou ani nalevo, ani napravo, oni budou podporovat pouze jen ty správné a jedině zákony... Ó, božínku.
Kutil WWW 23.10.2010, 23:06:36 [cenzore] [kill]

[7] Oprava ...správné a jedině správné zákony...
Kutil WWW 23.10.2010, 23:08:00 [cenzore] [kill]

[8] Inu, Mod, konečně vidím někoho, kdo má kuráž říci, že dal panu Štětinovi hlas. Gratuluji k vaší odvaze, ta vaše volba mne ovšem nepřestane uvádět v úžas. Inu, vskutku zvláštní lid žije v Praze 10. :-)))
XY 23.10.2010, 23:09:06 [cenzore] [kill]

[9] XY už teď lituju, že jsem minulý týden nevolila Bobošíkovou:-D
Mimochodem, neznám nikoho živého z Prahy 10,kdo by Štětinu nevolil, jsme prostě zvláštní entita:-)
Mod. WWW 23.10.2010, 23:23:42 [cenzore] [kill]

[10]  Pan Štětina je stejně kouzelný. Dnes prohlásil, že je a vždycky byl pravicový. Jen mi nejde do hlavy, co pravicového je na zelených, za které se do Senátu dostal v minulém volební období. Každopádně můžeme brát sázky, za koho bude kandidovat v tom příštím volebním období... Ale když je člověk dobrý člověk, pak nezáleží, v jaké je zrovna straně. To máte jako s muzikou...
Kutil.bloguje.cz WWW 23.10.2010, 23:37:35 [cenzore] [kill]

[11]  Velmi zvláštní Mod.

Velmi zvláštní. Řekl bych dokonce, že jste lidé zvláštního ražení.

Hergot, kde já sem to už slyšel.
Hamilbar 23.10.2010, 23:43:02 [cenzore] [kill]

[12] Hamilbare, že byste to slýchával v dětství?
Prý si tak říkávali s pýchou v hlase komunisti, citujíce Stalina.
tresen 24.10.2010, 00:59:24 [cenzore] [kill]

[13] Mimochodem, neznám nikoho živého z Prahy 10,kdo by Štětinu nevolil, jsme prostě zvláštní entita:-) Sakra Mod, to zní docela morbidně. Ještě že na desítce nebydlím. Skoro se bojím pustit si zprávy abych se nedozvěděl něco o další "noci dlouhých nožů". :-))
Kamil Mudra 24.10.2010, 03:24:20 [cenzore] [kill]

[14] No právě třešničko [12]. No právě. Až pujde do tuhého, tak tihle zvláštňáci se nezakecaj.

A mám takový nepříjemný tušení, že do tuhého půjde. Možná už brzy.
Hamilbar 24.10.2010, 05:30:33 [cenzore] [kill]

[15] XY: [8]Myslím, že k tomu není potřeba nějaká zvláštní kuráž, vyjma snad nějakého hodně specifického pracoviště.
Jako třeba moje sestra v Brně. Ta se v práci radši moc nesvěřuje, koho volí. Měla by to mezi samými levičáky dost těžké.
Mimochodem, být na místě Mod, volila bych nejspíš stejně. Už jen ta štvanice na Štětinu, co se rozpoutala na jistých blozích, by mě k tomu ponoukala.
tresen 24.10.2010, 08:52:21 [cenzore] [kill]

[16]  Jo tak, Mod., vy jste volili mýtické "menší zlo".[1] Nedělám si iluze o komkoliv z ODS, ale odér kolem pana Štětiny je opravdu nelibý. Pokud vám nevoní ani jeden, můžete prostě nevolit, ne? A mimochodem, když "vy, kteří v obvodu Prahy 10 bydlíte, jste volili proti svému starostovi" (není to náhodou zrada?), kde vzal pan Lipovský svých 42,49% hlasů?
Tribun [openID] Mail WWW 24.10.2010, 08:55:14 [cenzore] [kill]

[17] Janiko, jestli myslíte jak nezvolili Zemana prezidentem[3], tak mám stále silnější pocit, že se Špidla jen pokoušel prorazit hlavou zeď. Zeman je velice výrazná a dominantní postava, ale dobrý prezident by nebyl. Což se dá poznat i z toho, že se ještě po tolika letech Špidlovi a ČSSD mstí a mstít se bude snad i ze záhrobí.
Tribun [openID] Mail WWW 24.10.2010, 09:01:50 [cenzore] [kill]

[18] Mod., svoje "komunalisty" si volte jak chcete, já nad tím budu maximálně tak zdvihat obočí a kroutit hlavou, ale senát není jen vaše věc, protože působnost senátu je celostátní. Vaše volba se tak dotýká i všech ostatních.
Tribun [openID] Mail WWW 24.10.2010, 09:04:23 [cenzore] [kill]

[19] Hergot, Kamile, takhle interpretace[13] mne vůbec nenapadla, ale je fakt, že Mod. o tom, zda ti "jiní" nebyli živí před volbou, nebo až po ní, nic nepsala.
Tribun [openID] Mail WWW 24.10.2010, 09:06:38 [cenzore] [kill]

[20] Já bych čekal, Hamilbare, že jste narážel[11] na ty pravé a lepší "vojáky prozřetelnosti", a vy takhle[14]. Nebo jste v tom chtěl tresen[12] jen vykoupat? ;-)
Tribun [openID] Mail WWW 24.10.2010, 09:09:51 [cenzore] [kill]

[21] Chudinka. Neuspořádáme na ní sbírku, aby mohla dát výpověď a jít pracovat někam mezi slušné a normální lidi?[15]
Tribun [openID] Mail WWW 24.10.2010, 09:11:32 [cenzore] [kill]

[22] Zřejmě mám Tribune [20] dar neumělého vyjadřování. Třešničce jsem chtěl říci asi tolik, že až ti zvláštní voliči co volili Šetinu sáhnou k násilí, prostřednictvím svých volených, najatých nebo jiných zástupců, protože si nějak nedovedu představit tu ušlechtilou Mod, jak vymlacuje někomu mozek z hlavy, tak v sobě náhle najde několik chápavých slov na jejich adresu. Vždyť oni se jenom bránili ZLU.
A ti nešťastní levičáci se na to budou jenom dívat, protože přece Stalin, jak jim třešnička nezapomene připomenout.
Hamilbar 24.10.2010, 10:02:36 [cenzore] [kill]

[23] cafra Tribune Ta Vase [18] neni prilis demokraticka, ale ze se divim, ze.
Eddie 24.10.2010, 12:07:50 [cenzore] [kill]

[24] Eddie, jak souvisí prostý fakt, že některé faktory na mne mají větší vliv, než jiné, s nějakou jakoukoliv demokracií? Ale že se divím, že.
Tribun [openID] Mail WWW 24.10.2010, 12:43:08 [cenzore] [kill]

[25] Tribune Pravda, nemeli bychom se navzajem divit, nekdo vdolky, jiny holky
Eddie 24.10.2010, 13:35:16 [cenzore] [kill]

[26] Hamilbare, fakt máte dojem, že lidi, co zvolili Štětinu do senátu, jsou pro násilí?
Proč zrovna tihle a ne jiní voliči? Co třeba ti, co volili dvanáct pistolníků? Pokud si dobře vzpomínám, násilí se jejich straničtí předchůdci, obdaření mocenskou funkcí, rozhodně nezříkali.

Přiznávám, že myšlenky, co se vám líhnou v hlavě, mi přijdou pokaždé zvláštní, ale v tomhle případě je shledávám obzvlášť kuriózními.
tresen 24.10.2010, 13:54:51 [cenzore] [kill]

[27] Třešničko [26], Kdo je to dvanáct pistolníků? Já znám jenom sedum statečnejch.
Hamilbar 24.10.2010, 14:36:16 [cenzore] [kill]

[28] Ještě to může být... ...Dirty Dozen .)
Winter 24.10.2010, 14:59:05 [cenzore] [kill]

[29] Tresen, kterej socan, obdařenej mocenskou funkcí provozoval násilí ?
H. 24.10.2010, 15:07:15 [cenzore] [kill]

[30] kdyby byli všichni jako tresen v [15] tak měl letos na jaře Paroubek vítězství v kapse, protože na něj byla štvanice ještě větší než na Štětinu ... a že ji to nehdy neponoukalo?
onlooker 24.10.2010, 15:11:38 [cenzore] [kill]

[31] Mno, nechal bych teď stranou notorického praporečníka pana Štětinu, jehož schopnosti uhranout specifické voliče jsou vskutku mimořádné. Někdy se budu muset podívat do Prahy 10, abych si ujasnil, co tam tvoří Štětinovo zázemí. Snad ta městská část nebude ještě oplocena a bude do ní volný přístup.
Myslím, že ten tucet socanských senátorů je dobrá zpráva, jakkoli se pravděpodobně shodnu s mnohými, že je to instituce poněkud luxusně nadbytečná, ale když už holt jednou tady je, mají socani docela zajímavý prostor k rozpoutání celospolečenské debaty, dodrží-li přislíbené vize B. Sobotky. Zoranžovění senátu bylo za dnešního stavu parlamentu opravdu potřebné; naplní-li socani Sobotkovy představy, pak by to bylo oni, kdo by prapodivnému Senátu vtiskli konečně nějaký jiný smysl než být pouhou trafikou zasloužilých a odložených.
XY 24.10.2010, 15:41:09 [cenzore] [kill]

[32]  Pro [29]H. : Nejhnusnější případ socanských zvěrstev je Ebertova vláda v Německu 1918-1919.
Bilance: několik desítek tisíc zastřelených, takřka výhradně sociálně demokratických dělníků (samozřejmě i s rodinami).
Důvod: ti zastřelení požadovali po "své" sociálně-demokratické vládě realizaci sociálně-demokratického programu.

Naši socani provozovali násilí za první republiky, občas stříleli do demonstrantů..

A vlády Zemana-Špidly-Grosse-Paroubka i celý zástup evropských socialistů ochotně pomáhaly Albáncům v etnických čistkách v Kosovu, Chorvatům v Krajině, Muslimům v Bosně.

A jakou stranickou příslušnost měli očišťovatelé Palestiny od Palestinců od Ben Guriona po Pereze, víte?
hans 24.10.2010, 15:50:25 [cenzore] [kill]

[33] hans Ackoliv s Vami nikterak nesympatizuji, tohle je dobra trefa.
Eddie 24.10.2010, 15:59:53 [cenzore] [kill]

[34] A sakra.......hansi, dostal jste mě, i když s tím Ebertem to bylo maličko (ale jen maličko) jinak.
Nicméně - měl jsem na mysli ČR.
A když jdete dost daleko, musel by jste zakázat i katolickou církev, jako zločineckou organizaci...
H. 24.10.2010, 16:04:15 [cenzore] [kill]

[35] Tresen, znáte přísloví z hovna bič neupleteš?[26]
Tribun [openID] Mail WWW 24.10.2010, 16:19:05 [cenzore] [kill]

[36] H A nebo Komunistickou stranu, chicht
Eddie 24.10.2010, 16:20:32 [cenzore] [kill]

[37]  hm ... 10.000 zabitých socdem dělníků s rodinami ?

Proč tedy ale potom byl vůbec soud s vrahy Liebknechta a Luxemburgové (i když výsledek nic moc), když podle Hanse měl Ebert a zejména Noske řádit jak vzteklý pinochetovský pes ?


V zájmu pravdy musím uznat, že sociálnědemokratické diktatury existovaly - ale jenom v tom smyslu, když ve Třetím světě nastolila svou vedoucí roli nějaká ta národně osvobozenecká fronta, která byla členem Socialistické internacionály, jako třeba tunisští destúrovci Habiba Burgiby ...

Ve vyspělém světě sahal k násilí na komunistech socan Tanner z Finska - a tomu se nějak moc nedivím ...
astream Mail 24.10.2010, 16:20:38 [cenzore] [kill]

[38] Hansi, troufám si tvrdit, že takhle[32] to Tresen určitě nemyslela. Ale i když berete takhle, budou socani vždy druhá až třetí garnitura, protože jsou zde jiní kabrňáci, a ti největší jsou neorganizovaní a "značku" si rozhodně nepěstují.
Tribun [openID] Mail WWW 24.10.2010, 16:21:53 [cenzore] [kill]

[39]  A jak to bylo s Bavorskou republikou RAD?
(Dotaz na Astreama)
che 24.10.2010, 16:41:28 [cenzore] [kill]

[40] Hansi, těžce přeháníte: po válce bylo Německo v obrovském rozvratu a levicoví radikálové požadovali znárodňování, to by mohlo také znamenat okupaci celého Německa ze strany vítězných mocností. Takže Ebert volil menší zlo a povolal proti anarchistické levici armádu. Která pak spáchala (bohužel asi s jeho tichou podporou) ta zvěrstva. Opět ale přeháníte, mrtvých bylo pád tisíc, nikoliv desítek tisíc.
Ostatně - oni mu také leví socialisté až do jeho smrti nadávali do slouhů buržoasie. Sociální demokracie má odjakživa levé a pravé kžídlo, třeba největší zpřísnění podmínek pro sociální podpory neudělal Kohl, ale Schröder.
Taras 24.10.2010, 17:43:34 [cenzore] [kill]

[41] Tribune, máte pravdu, že to, co vyjmenoval Hans, jsem fakt nemyslela.
Měla jsem na mysli naše, typicky česky oportunní násilí na těch, o kterých se soc.dem. vláda domnívala, že když jim nadělí policejní nakládačku, veřejnost zatleská. Viz Mlýnec.
tresen 24.10.2010, 20:15:43 [cenzore] [kill]

[42] Sakra mlýnec... co to bylo ?
H. 24.10.2010, 20:21:16 [cenzore] [kill]

[43] Aha techno... No tak veřejnost minimálně částečně zatleskala...
Se dost divím, tresen, že jako pravičačka tolerujete porušování majetkových práv občanů, Protože technaři obsadili i pozemky, na které nájemní smlouvu neměli...nemluvě o obtěžování hlukem okolních vesničanů....Možná být to někde blízko Vás, mluvila byste jinak....
Na tom technu neuposlechli výzev policie, a v takových USA by jich při odporu policii pár zastřelili ( ne že bych byl pro střílení)
H. 24.10.2010, 20:30:13 [cenzore] [kill]

[44]  no to si sedám na zadek, když se tady někdo přizná, že sympatizuje se Štětinou, protože je na něj na blozích pořádána štvanice. Ovšem, když toto prohlásí český pravičácký (a tedy samozřejmě ten vzdělanější a inteligentnější než je zbytek světa) volič, to jsem u vytržení. třešeň, můžete mi prozradit, jaké kvality bývalý exponent komoušů Štetina vykazuje, že byste jej volila?
Za dvacet let, co se tady neustále vnucuje na kandidátky nejrůznějších stran, kromě opakovaného kejhání o zákazu komoušské strany (20 let po plyšáku!!!) a pění serenád na adresů hrdinů Mašínů, nepředvedl vůbec nic.

Jinak pro mě jako Brňáka je balzámem na duši výprask, který inkasoval v "mém" obvodu ten nenávistný psychotik Julínek
Mac 24.10.2010, 21:23:24 [cenzore] [kill]

[45]  Ad [40] Tarasi, já mám v kninovně Sebastiana Haffnera: Německá revoluce 1918-1919. A domnívám se, že se těžce neorientujete. Viz níže:

"...těžce přeháníte: po válce bylo Německo v obrovském rozvratu a levicoví radikálové požadovali znárodňování,..."

Ne, nemáte pravdu, nepožadovali znárodňování. Požadovali reformu státní správy, na kterou Ebert roky přísahal a sliboval provést.

A rozvrat země (úřady ovšem fungovaly normálně) se neléčí občanskou válkou, nebo střílením aktivistů vládní strany.

"Takže Ebert volil menší zlo"

Považovat splnění vlastní rukou sepsaného programu za menší zlo, než nechat vše při starém, je šokující. U soc-dem bohužel nikoliv neobvyklé.

"a povolal armádu."

Ne, nepovolal armádu, která se rozpadla, ale od nuly vytvořil zcela nové oddíly.

"proti anarchistické levici"

Ne, nepovolal je proti anarchistické levici, politický vliv anarchistů byl v Německu roven nule. Ale proti svým vlastním voličům, sociálně demokratickým aktivistům (dělnické rady tvořili typicky paritně členové výboru místní organizace soc.dem. a nez.soc.dem.), jejichž disciplíně a pořádkumilovnosti se celá Evropa celá desetiletí před válku pošklebovala.

"Která pak spáchala (bohužel asi s jeho tichou podporou) ta zvěrstva."

Asi tichá podpora? Když dám vojákům zbraně, žold, zajistím veškerou logistiku, zorganizuji v oddílech patřičnou propagandu... a pak vydám rozkazy, které do puntíku splní. Pche, to jako Hitler podle Vás taky jen tiše podporoval Wehrmacht, že.

"Opět ale přeháníte, mrtvých bylo pád tisíc, nikoliv desítek tisíc." Tady jsem se seknul. Asi jich bylo "jen pár" tisíc.

Po chvíli listování: Po dobytí Mnichova týden volného zabíjení, úředně potvrzeno přes 600 mrtvých, nepočítaje později popravené. V Berlíně 1200 zabitých. Zbytek Německa nevím, v Porůří zřejmě tekla krev s nemenší intenzitou.
hans 25.10.2010, 12:04:50 [cenzore] [kill]

[46]  [34] No, pokud chcete zakázat každý spolek, který přeleze nějakou hranici, jsem pro. Ale ta hranice musí být pro všechny stejná.
hans 25.10.2010, 12:10:04 [cenzore] [kill]

[47] Se zbytečně čílíte, Hansi, mně se ten způsob vyřízení radikální levice (spartakovci) také moc nelíbí, ale to neznamená, že bych přehlížel složitou situaci, ve které se Ebert, po jeho zmocnění či pověření vedením poválečné vlády, ocitl. Tlak zleva i zprava byl velký a lidi nabroušený, zrevolucionizovaní, i jeho vláda byla vlastně revoluční, republikánská, a ta nebezpečí, o kterých jsem mluvil (intervence západních mocností v případě krajně levicové vlády a také možnost dalšího vývoje podle ruského vzoru) tady byla. Takže to raději bruslil pravým středem, přičemž zamezil jak pravicové diktatuře, tak i teoreticky možné levicové. Ale opakuju, taky se mi to moc nelíbí.

V jednotlivostech se mýlíte, požadavek na socializaci výroby skutečně levé křídlo sociální demokracie vzneslo, povstání v Berlíně rozdrtily organizované zbytky císařského vojska, Freikorps, které v podstatě byly momentální provizorní ale vládní armádou, velel jim ministr obrany Noske, tu anarchistickou levici jsem nemyslel doslovně, ale jako revoltující proti sotva ustanovené vládě a ústavě (vždyť oni, paradoxně, jako hlavní požadavek vznášeli urychlené demokratické volby). Ebert rozkaz k popravě Luxemburgové a Liebknechta přímo nevydal, ale byl určitě informován a musel souhlasit, to tvrdil i Pabst, ten důstojník Freikorpsu, který popravu nařídil. V Berlíně nebylo 1200 zabitých, ale 150 a 13 vojáků.

Ale to jsou detaily, podstata je v tom, že se ze sto let staré záležitosti snažíte udělat politikum dnes a nasadit současné sociální demokracii psí hlavu skrze události v revolučním Německu po prohrané válce, v době těžkého rozvratu. Je zajímavé, že to děláte na příkladu, který dokazuje, že sociální demokracie nemá s bolševiky nic společnéhu, jak se naopak snaží dokázat Odpovědný Reformátor Nečas. Tak si alespoň srovnejte noty, sakra.
Taras 25.10.2010, 14:18:25 [cenzore] [kill]

[48] Tarasi [47], jedním z důvodů pro který si vás vážím je to,
že až socdem za pomoci Freikorpsu z Prahy 10 zlikviduje "radikální levici", vy s tím nebudete souhlasit.
Hamilbar 25.10.2010, 14:52:46 [cenzore] [kill]

[49] Upřesnění. Teda souhlasit budete, ale ten způsob provedení se vám bude trochu eklovat.
Hamilbar 25.10.2010, 14:55:45 [cenzore] [kill]

[50] Iš frštéhe nyšt, Hamilbare, v první řadě se mi ekluje jakákoliv likvidace.

V druhé řadě by asi těžko socdem likvidovala "radikální levici". To má bejt kdo? Srandovní strejcové a tetky z ulice Politických vězňů?

V třetí řadě je jediným kandidátem na zřízení likvidačních čet pravice, nikoho jiného nevidím.

Takže opakuju začátek.
Taras 25.10.2010, 18:28:56 [cenzore] [kill]

[51] lehke OT, ne vsak moc: :
Miliardáři a korporace začínají ovládat politický proces všude. Lidé, kteří chtějí, aby demokracie přežila, by se měli začít zamýšlet nad tím, jak se jim postavit. Nic už není skutečné. Nic není takové, jaké se to zdá být.
http://www.blisty.cz...rt55193.html
sax 26.10.2010, 08:36:09 [cenzore] [kill]

[52] Aby demokracie přežila? [51]
Saxi, bratři Kochové (a podobní) se přece nechovají nedemokraticky. Pouze využívají možnosti, které jim demokracie (a balík peněz) nabízí. Nikoho do ničeho nenutí (na rozdíl od volených politiků), lidé tančí jak oni pískají dobrovolně a že se přitom "nedívají pod nohy" je výhradně záležitostí oněch "tanečníků". Bráchové jen "financují kapelu" která hraje jejich "repertoár" který, jak se zdá, "autoři dovedou prodat".
Ano, lidé by se měli už dávno začít zamýšlet a to nad faktem že demokracie ve spojení s kapitálem, posunuje ony "demokratické svobody" do úplně jiných dimenzí než si kdy "poctiví demokraté" dokázali představit.
Kamil Mudra 26.10.2010, 09:11:37 [cenzore] [kill]

[53] Mate pravdu, pane Mudro .
Ale jak vidite, ideologicky tlak protistrany nabira na sile. Preci jde hlavne o svobodu, to je to nejdulezitejsi, co pry mame. A take svobodna volba, ani ta pry neni k zahozeni, jen hlavne ne zadne gulagy a komunisticko- socialisticke experimenty. No, ja to vidim cerne, o tanci davu si nedelam zadne iluze, vsak to vidite i tady na webu.
sax 26.10.2010, 09:52:04 [cenzore] [kill]

[54]  Vláda zasáhla do ceny elektřiny, aby zabránila dalšímu zdražení. Bublina slunečních elektráren byla jen poslední kapkou. Hlavním viníkem cenového růstu jsou podle zjištění Aktuálně.cz balkánské investice společnosti ČEZ.
http://aktualne.centrum.cz...681092
sax 26.10.2010, 09:53:31 [cenzore] [kill]

[55] Kamile, já si myslím, že skutečně racionálnímu člověku by souvislost mezi "způsobem demokracie", který je se zanedbatelnýmni odchylkami uplatňován v kapitalistických demokratických zemích, a kapitálem, měla unikat tak maximálně rok po vytažení "železné opony" a vzpamatování se z toho šoku, že vše, co o ní koumouš říkal, je nakonec skutečně pravda. Pokud mu uniká dodnes, zřejmě je jeho racio mnohem slabší než jeho nereflektované emoce.
deb 26.10.2010, 10:34:38 [cenzore] [kill]

[56] ja byl velkorysy .
A racionalne smyslejicimu cloveku jsem dal roku pet. Presto dokazal uz 3x pretocit svuj mozkovy tachometr. Zacina se zdat, ze zadne reci uz nemaji smysl.
sax 26.10.2010, 10:40:55 [cenzore] [kill]

[57] saxi, přiznáváte porážku racia a logiky ;-)?
deb 26.10.2010, 10:50:16 [cenzore] [kill]

[58] Pokud byly v souboji, pak ano .
Take v mnozstevnim ucinku ma iracio navrch, to take priznavam.
Na druhou stranu byste mel zase vy priznat, ze emoce jsou dobry sluha, ale spatny pan :o).
Pokud jde o "praci" s emocemi a rozumem, tak to vidim tak napul, ve stejnem objemu: hodne prace da sve emoce alespon trochu podchytit (nemusi se vzdy nutne usmernovat) a stejne tolik prace da alespon trochu premyslet.
sax 26.10.2010, 11:00:28 [cenzore] [kill]

[59] Debe, historie ani současnost nenabízí bohužel v praxi nic přijatelnějšího, než způsob demokracie, který je se zanedbatelnýmni odchylkami uplatňován v kapitalistických demokratických zemích. Se všemi výhradami, které proti němu vznášíte anebo které vznáším pro změnu já.
Teorie by byly.
Ale důvěru ve mně nebudí.
tresen 26.10.2010, 11:02:05 [cenzore] [kill]

[60] Shoda - jak s 58 - sax - ano ano, emoce jsou velmi špatný pán. Ono vůbec, dokud si cokoliv hraje na pána a sluhu, tak je to špatné. Ideální je rovnoprávný vztah nebo ještě lépe láskyplné spojení.

59 - tresen - jistě, já taky nenavrhuju žádnou revoluce, ale pouze reflexi.
deb 26.10.2010, 11:07:53 [cenzore] [kill]

[61] jeste snad vysvetlit slovo "souboj" .
Vememe- li si modelovy (ne nutne pravdivy) vyrok "Studenti volili TOP, o ktere vedeli, ze jim napali skolne", pak v duvodech takove volby se rozum a emoce nijak nesvari, ale doplnuji.
Podle meho take rozumovost neni nijaka idealni cinnost, ale je v ni alespon trochu vedomi (rozumove) reflexe.

Ted se vziji do studenta- volice TOPky a zamyslim se (vcitim se) nad tim, proc jsem to udelal:
1) mam uz plne zuby statne mafianskeho marastu a podporim svoji volbu virou v TOPku (tj. neoveruji si historii jejich predstavitelu)
Tedy je tu schema: rozumova uvaha podporena emocemi.
Anebo
2) Pocituji svoji existencni situaci jako neuspokojivou a bezvychodnou a rozhodnu se zamichat politickymi kartami at to stoji, co to stoji, horsi to uz byt nemuze.
Hle, opacne schema: emoce resena racionalni cestou.

Samozrejme, moznosti nepreberne, kombinaci nekonecno.
sax 26.10.2010, 11:13:55 [cenzore] [kill]

[62]  Opakuju otázku jak to bylo s Bavorskou republikou rad - tam té krve teklo víc než dost!
A není ta vyhrůzenost gulagy taky jedno z falešných vědomí? Jenom abychom se jich nedočkali právě od kovaných demokratů!
che 26.10.2010, 11:15:05 [cenzore] [kill]

[63]  [59] Další ukázka falešného vědomí
che 26.10.2010, 11:17:14 [cenzore] [kill]

[64] Ale v ramci konstruktivni sebekritiky, hlavne v posledni dobe .
Musim dodat, ze jsem porazen, obracen na krovky a bezmocne mavam nozkama:
Emoce dokazi rozum sevrit do pesti, opacne to uz nejde.
sax 26.10.2010, 11:23:42 [cenzore] [kill]

[65] to je jednoduche, che .
Byla tu povalecna situace, byli tu bourici se delnici, socialisticka recoluce v Rusku a predevsim Versailleske dohody, delajici z Nemcu nesvepravne otroky.
Socdem to vzala za ten konec provazu, ktery se ji jako jediny nabizel. O jejim lumpenproletarismu si snad nemusime delat iluze.
sax 26.10.2010, 11:27:23 [cenzore] [kill]

[66] Tohle je jeden z velice pozitivních momentů diskuze na síti: diky "otravným" dotazům Hamilbara a Che jsem byl donucenej znovu nastudovat to, o čem jsem četl před drahným časem a pak svobodomyslně zapomněl. V podvědomí ale zůstává jakýsi "umělecký" obraz o těchto dějích, takže pak člověk instinktivně odporuje tomu, co se rozchází s realitou. Ale aby mohl argumentovat, musí si to restartovat.

Odspodu: Saxi, [65], jenom terminologická připomínka, socialistická revoluce v Rusku trvala jenom chvíli, kdy byl předseda vlády Kerenskij, pak se změnila v bolševickou.
V [61] neplatí podle mně ani jedna z tvých možností, myslím, že ojebákovanci podlehli propagandě a masově konzumovali produkt strany dvou frajerů, jeden na veřejnosti fakuje, říká "píčovina" (on říká i píčoviny, ale to je vedlejší) a druhý chrápe v parlamentě, říká také sprostá slova, je to šlechtic, milidardář a umí kormidlovat parník. Vše opentleno kecy, jak tihle hoši za to vemou. Normální reklamní produkt, jemuž podlehli, neboť ojebákovanci nejsou z podstaty věci, stavu svého mozku, mocni racionální úvahy a emocionálno je schováno za zipem poklopce. K jakýmkoliv volbám zcela nekvalifikovaná pakáž, protože jim schází i životní zkušenosti, které by produkt blbých hlav korigovaly.

Co se Bavorské republiky rad týká, skouknul jsem to v pramenech, a je to stejná situace, jako v celém Německu, opepřená tím, že komunisté už měli ideologicky jasno a nakláněli to podle ruského vzoru k diktatuře proletariátu. Všechny tři strany, tedy komunisti, socdem i bílí občanští pravičáci, v různých časových momentech nerespektovaly dohody, výsledky voleb, doporučení centrální vlády a sahaly po kvérech. Převálcovali to nakonec bílí, kteří tak potvrdili, že zdánlivě demokratická pravice je KDYKOLIV V DĚJINÁCH, ve chvíli, kdy panuje anarchie (kterou sama většinou vyvolá, viz Chile), ochotna a schopna sáhnout k ozbrojenému násilí. Jaký závěr z toho asi plyne?
Taras 26.10.2010, 13:52:18 [cenzore] [kill]

[67]  [66] .. což vede zase k násilí z druhé strany (Francie před Napoleonem, Rusko) se vším všudy na které odpoví zase násilí, aby po letech z toho někdo vytloukal kapitál s tím, jakého se ti druzí (dneska jde o rudé) dopouštěli prasáren.
Zatím to ale vypadá tak že bílí byli důkladnější a rudí zase paranoidnější.

Odpoledne jsem se díval na grotesku v parlamentu, dožijeme se ještě mnohé legrace, kouzelný byl pohled na uraženého hlavního účetního.
che 26.10.2010, 18:40:33 [cenzore] [kill]

[68] Tak, tak, che, je to spirála, kde ale drtivou většinu této prostorové křivky mají obsazenu pravičáci.
Hlavní účetní umí dělat fantasticky napučené držky, to mu jde.
Taras 26.10.2010, 19:17:39 [cenzore] [kill]

[69] docela zvlastni je ,
ze CSSD ma na predsedu senatu tri temer delnicke kadry: Stecha, Skromacha a Gajduskovou.
Coz neberu samozrejme jako vypoved o nich samych, ale o stranicke nalade. Ted nam uz jen chybi navrat Paroubka do cela teto zemite organizace a bude zadelano.
sax 26.10.2010, 20:25:05 [cenzore] [kill]

[70] Che, kdyby to byl alespoň účetní, ale tohle je hochštapler a defraudant (kdysi nadávka, dnes lichotka).
Tribun [openID] Mail WWW 27.10.2010, 08:56:46 [cenzore] [kill]

[71]  [70] Tribune - napadá mne jak minulou vládu charakterizoval jeden europoslanec - nejhorší v historii včetně let 39-45, zdá že současná ji ještě překonává.
che 27.10.2010, 09:29:36 [cenzore] [kill]

[72] ČSSD chybí osobnost typu Brandta nebo Schmidta, [69], jediná klika je, že pravice má taky jenom figurky (navíc většinou zlodějský a hajzlovský). Nějak se z politiky vytratily tyhle monumenty, které uměly říci v pravou chvíli pravá slova, byli důvěryhodní v činech a uměly své názory obhájit.
Taras 27.10.2010, 10:10:23 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: