Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

K "flexibilizaci" pracovního práva

Problém se zvyšováním flexibility trhu práce je v tom, že stejně jako všechna ostatní opatření vlády je i toto asymetrické: týká se jediné strany – zaměstnanců – které navíc vznikají nové povinnosti (povinnost strpět jednání zaměstnavatele), aniž by jim dávala nová práva či záruky. Pokud by šlo o asymetrii směřující k nastolení rovnováhy vyjednávacích pozic, bylo by to v pořádku, zde jde ale o asymetrii, které nerovnováhu prohlubuje a dále oslabuje tu slabší strany. Vyjednávací pozice zaměstnance a zaměstnavatele není v žádném případě stejná: zaměstnanec je existenciální závislý na prodeji své práce, kterou může ovšem vykonávat pouze za podmínek, které vlastní zaměstnavatel.

Představa, že situace zaměstnance a zaměstnavatele je rovnocenná s souměřitelná (viz J. Keller) je naprosto lichá a pohybuje se zcela v intencích „špinavé války o duši a srdce zaměstnanců“ (tohle poetizující označení je moje), jak o ní mluví například M. Fassman: „snaží se vsugerovat zaměstnanci, že je rovnocenný partner podnikatele, a tak má povinnost se dělit, nejlépe rovným dílem, o veškerá podnikatelská rizika s majitelem firmy nebo svým zaměstnavatelem.“ (http://tribun.bloguje.cz/861685-tak-si-s-nami-vytiraji.php). Uvolnění pracovně-právních vztahů může být v čase konjunktury pro zaměstnance bez výraznějšího dopadu, ale v časech krize (očekávání (sic!) krize) je poškodí, protože riziko, které nesou, je zcela neúměrné jejich profitu z pracovně právního vztah.

Ve skutečnosti jde totiž právě o to, aby zaměstnavatel mohl přenášet část svého rizika na zaměstnance, zatímco zisk si ponechá celý (přičemž nepochybně se najde nějaký lokaj, který přispěchá s tím, že si je zaslouží za to, že nabízí práci – ve skutečnosti ji ovšem kupuje – a že „vytváří hodnoty“). Podle tradiční ekonomické teorie je sice zisk prémií za riziko, realita dneška je ale taková, že zisk je spíše prémií za dominanci a riziko nesou ve stále větší míře zaměstnanci, lokální komunity a národní státy.

Další negativní efekty spočívají v tlaku na cenu pracovní síly (zaměstnance, který může být vyhozen jen tak s plezíru je servilnější a ochotný pracovat za nižší mzdu) a v rozšíření možností zaměstnavatele (kapitálu, buržoazie) zaměstnance vydírat a nutit ho být jim po vůli, například při volbách, kdy ho pod hrozbou ztráty zaměstnání (vyhazov bez důvodu a soudně nepřezkoumatelný) mohou nutit volit v jejich prospěch proti svým vlastním zájmům.

Přesto přese všechno není zákoník práce nedotknutelný a změny jsou možné, musí být pouze vyvážené a postavené tak, aby ztráty zaměstnanců ve prospěch zaměstnatele kompenzovaly. Jednou z možností je tzv. flexicurita za níž pléduje například V. Špidla, jinou je zavedení občanské renty, která by představovala alternativu k námezdní práci.

(Ještě jednou zpod posledního Peheho)

Vydáno 12.10.2010, 21:21:00 , trvalý odkaz ,komentáře (42)
Novější příspěvek: Zasloužená odměna
Starší příspěvek: Dvojí přitakání Pehemu

Komentáře

[1]  Sakra, chlape, jeden má konečně volno, těší se, že napíše článek...a vy už ho máte napsaný.
Yamato-san [openID] Mail WWW 12.10.2010, 22:14:19 [cenzore] [kill]

[2] Moc hezké je taky pravičácké žvanění o tom, jak i ve vztahu zaměstnanec - zaměstnavatel platí principy trhu: zaměstnanec nabízí svou pracovní sílu a pokud se mu mzda nelíbí, může přece svobodně takové pracovní podmínky odmítnout.

Je to tak, že zaměstnavatelé hrajou porád přesilovku pět na tři, celý zápas.

Srovnat by to šlo jedině povinným členstvím všech zaměstnanců v odborech a pak tuhle sílu prosadit při kolektivním vyjednávání. Při tomhle návrhu se křižují i socialisté, ale říkám: pokud se kapoušské otrokářské mentalitě nepostaví skutečná síla, a jedině té oni rozumějí, nemůže být lépe. Konečně - když nikomu nepřijde divné povinné členství v komorách (stavaři, lékaři), tak proč by nemohlo být povinné členství v odborech?
Taras 12.10.2010, 22:30:26 [cenzore] [kill]

[3] No a teď jsem vyplňoval MKHIP, to je dobrý, schází jenom druhý HIP a hurá. I Bloguje to správně pochopilo.
Taras 12.10.2010, 22:33:20 [cenzore] [kill]

[4] Zaměstnanec je *existenčně* závislý, nikoli existenciálně. To by tak ještě scházelo ...
Maximus 13.10.2010, 06:23:29 [cenzore] [kill]

[5] Yamato-san, vy děláte, jako byste nevěděl, že my levičáci vždy a všude ze zásady jen a pouze škodíme? ;-)
Tribun [openID] Mail WWW 13.10.2010, 08:24:02 [cenzore] [kill]

[6] Maxime, není to překlep, napsal jsem to tak zcela záměrně, ale teď jste mi nasadil brouka do hlavy. Zatím to tak nechám, ale ještě se nad tím zamyslím. Jenže, co když jsme už skutečně posunuli do fáze, kdy se závislost existenční mění na existenciální? Proč si to lakovat na růžovo a změkčovat to? Nicméně nepopírám, že možná špatně chápu rozdíl mezi "existenční" a "existenciální".
Tribun [openID] Mail WWW 13.10.2010, 08:29:32 [cenzore] [kill]

[7] Na druhou stranu platí, že zaměstnavatel přece jenom nějaké zaměstnance potřebuje. Bez nich je zatím pořád ještě namydlený.
V podstatě záleží na nich, jakou vyjednávací pozici si dobudou /první a hlavní podmínka je schopnost a ochota domluvit se navzájem, tedy mít něco jako skutečné odbory/, a na státu je, aby vyloučil ze hry ilegály.
Poznámka k rentě: Až budou mašiny dělat úplně všechno nebo skoro všechno, pak nějaká její forma asi bude muset přijít na řadu.
tresen 13.10.2010, 08:39:57 [cenzore] [kill]

[8]  [7] A já myslel že budu bez snídaně
Troll 13.10.2010, 09:45:21 [cenzore] [kill]

[9] tresen Což o to, on je asi i potřebujete: ale pokud bychom měli provést laboratorní pokus zjistíme:

že zaměstnanec vhozený do vakuové komory umírá hlady rychleji než zaměstnavatel hozený tamtéž, neb druhý přeživá skrze odprodej či fůzi svého mikromajetečku.

Pokud je u dvou lidí posunut horizont existenční hrůzy (a teď se bavím o skutečném děsu z hladu, bídy, ztráty bydlení...) do různých vzdáleností, pak jejich vzájemná pozice nikdy nemůže být rovnoprávná. A tento vztah je stálý po celé dějiny lidstva - a možná, že i z takové nerovnosti mohou vzniknout nějaké ty hodnoty (jak by řekl kdejaký druhořadý liberál).

Pokud se ovšem bavíme o drobných podnikatelích, kteří mají pomalu stejně málo jako jejich zaměstanci (a takových je den ode dne víc), pak namísto nerovnosti, z níž organizace vyplývá přirozenou cestou, nastupuje čirá mikro-buržoazní tupost a nenávist.

Tarasi, vidím, že sax vám ještě tu fabriku nekoupil .)
Winter 13.10.2010, 16:39:05 [cenzore] [kill]

[10] Tím chci říct... ...že pro drobného podnikatele se takový zákon zdá jako poslední cesta, jak si ještě "vynutit poslušnost". To, že se dostávají do situace, kdy pseudoliberálně volají po silnější roli státu (byť je to role negativní), jim samozřejmě v prvním plánu uniká. Nicméně nebyla by to správná schizofrenie,kdyby se neukládala do podvědomí.

Ve skutečnosti takový zákon asi není šit na míru velkému kapitálu, protože ten si tohle provozuje bez problémů (je jedno, jestli dostanete výpověď bez důvodu, nebo výpověď s pseuodůvodem "podloženou" armádou firemních právníků).

Dle mého je jen projevem oné mikroburžoázní tuposti a nenávisti, která je vepsána do ksichtu všech těch českých politických pantátů.

/konec nenávistného okýnka/
Winter 13.10.2010, 16:48:00 [cenzore] [kill]

[11] Jo jo. Stará slova a stále platí :
"Co znamenají (lidská práva) pro proletářského dělníka, ohnutého těžkou lopotou a životním osudem. Čím jsou pro mluvku, když dostane právo žvanit, když žurnalisté dostanou právo psát vedle hodnotných děl jakékoli nesmysly. Proletariát nemá z ústavy jiný zisk, jen pár ubohých drobtů, které mu hodíme z našeho stolu na oplátku za jeho hlasování ve prospěch toho, co jsme mu nadiktovali, ve prospěch mužů, které dosazujeme k moci, služebníků naší AGENTURY... Republikánská práva nejsou pro chudého člověka ničím jiným než hořkým kouskem ironie, protože nutnost neustálé celodenní dřiny mu znemožňuje jich užívat, ale na druhé straně jej okrádají o pravidelný a jistý výdělek tím, že jej činí závislým na stávkách jeho soudruhů, nebo na milosti jeho pánů."
Protokol č. 3/odst. V.
PSM
http://www.odaha.com...skych-mudrcu
Kamil Mudra 13.10.2010, 18:38:58 [cenzore] [kill]

[12] Zajímavý: na OM tenhle článek vzedmul vlny žhavě diskutujících, protože tam jistý Boban prezentoval recepty z diluviální kuchyně českých podnikatelů. Já jsem tady prezentoval podobně radikální názory - a panuje zde komorní prostředí dámského salonku z devatenáctého století. Což dokladuje mou tezi, že modráci ztrácejí páru, přes sevřené půlky jim jí uniká jenom málo, maličko.

Tresen, Sax má všechny fabriky, které slíbil někomu koupit, pořád doma. Je to škrťa.
Taras 13.10.2010, 21:41:35 [cenzore] [kill]

[13] No víte, Tarasi No víte, Tarasi
[2],
ono je to s tím povinným členstvím tak trochu jako s povinným očkováním. Člověk zdravý/zaměstnaný slušným zaměstnavatelem o očkování/členství nestojí protože si myslí že ho nepotřebuje. Člověk nemocný/ zaměstnaný špatným zaměstnavatelem se očkování/členství bojí aby to jeho nemoc ještě nezhoršilo. Pak tu máme principiální odpůrce očkování/členství a velké množství (pravděpodobně většinu) těch, kteří nevědí co si o tom mají myslet, protože aktivity odborů/účinky vakcíny jsou leckdy nevyzpytatelné.
No a když se vlády chovají jako farmaceutické firmy, které se snaží dodávat takové vakcíny jejichž použití zpravidla evokuje nutnost dalšího užití, nelze se této narůstající nechuti lidu, k čemukoli povinnému, divit.
Situaci by jistě prospělo, kdyby někdo dovedl nabídnou přesvědčivě účinný lék, namísto onoho preventivního očkování, protože těch kteří se "léčit" nepotřebují je asi výrazná menšina. Samozřejmě by se dotyčný(ní) ocitl(i) v nezáviděníhodné pozici vůči subjektům ovládajícím farmaceutický/pracovní trh a vytrpěl(i) si své. Nicméně troufám si domýšlet že zájemců o lék/členství by znatelně přibylo.
Kamil Mudra 14.10.2010, 01:13:53 [cenzore] [kill]

[14] Omlouvám se za to dvojí oslovení a jdu nakopat svého tiskařského šotka :-)
Kamil Mudra 14.10.2010, 01:15:31 [cenzore] [kill]

[15] Jen pro upřesnění, Tarasi, s Vaším výrokem[2] že: "...pokud se kapoušské otrokářské mentalitě nepostaví skutečná síla, a jedině té oni rozumějí, nemůže být lépe." samozřejmě souhlasím. Jsem jen skeptický ohledně vyhlídky na to že se takovou sílu podaří akumulovat. Kumulace kapitálu je, zdá se jednodušší a nebo jsou ty mrchy kapouši nějak šikovnější v realizaci svých záměrů :-(
Kamil Mudra 14.10.2010, 01:26:31 [cenzore] [kill]

[16] panove, obavam se, ze jedine ceho se kapousi kdy opravdu bali byl Rusak s jeho atomovkama.
Plkani a bezzube demonstrace uz nikoho nevystrasi.
Eddie 14.10.2010, 08:37:01 [cenzore] [kill]

[17]  Docela mne ten ohlas na OM[12] překvapil, jenom nemohu říct, zda příjemně, či nepříjemně, protože jsem tamní diskusi nezachytil včas a do 100+1 příspěvků se zpětně pouštět nehodlám. Nebo bych měl, Tarasi? Tys to podle všeho četl, je tam něco, co by mi mohlo chybět?
Tribun [openID] Mail WWW 14.10.2010, 08:48:08 [cenzore] [kill]

[18] Eddie, soudě podle nasazení, s jakým se kapitalisté snaží diskreditovat odbory a rozeštvat zaměstnance, se bojí ještě někoho (něčeho) jiného. Silácké řeči, arogance a machrování ještě neznamenají, že se dotyčný nesmrtelný-mistr-světa-omeleta-ve-vatě-nad-věcí nebojí.
Tribun [openID] Mail WWW 14.10.2010, 08:51:47 [cenzore] [kill]

[19] Kamile, u věcí, na kterých je závislý sociální smír, společensky klidný vývoj a rovnováha (opak anarchií a revolucí, které v konečném důsledku poškodí všechny), nelze spoléhat na samoregulační či dobrovolné přístupy: kdyby nebylo povinné ručení, tak by ho neplatil nikdo. Dtto u zdravotního a sociálního pojištění, u likvidace odpadu atd. A stejně je to s členstvím v odborech. Prospěšné, někdy i životně důležité, ale kdo by si to chtěl rozházet u majitele a jeho drábů, přidělávat si potíže? A dobrovolný vstup lidí do odborů (vaše akumulace) je stejně málo pravděpodobná, jako dobrovolné placení povinného ručení.
Taras 14.10.2010, 09:15:30 [cenzore] [kill]

[20] Tribune Pripoustim, ze kdyz se bavime o CESKYCH kapitalistech, muze to tak byt. Ale nemyslim, si ze by panovany nejake obavy, ono neni ani z ceho. Ten Bobik na OM je toho dukazem.
Eddie 14.10.2010, 09:23:58 [cenzore] [kill]

[21] Tribune, ono už to mezitím zhaslo, když byl profackován Boban, který chtěl zavádět otrokářský řád se státními garancemi a příspěvky pro otrokáře.

Eddie, oni se kapoušové skutečně báli Stalina a jeho funění za plotem, který se - díky 2. světové, kterou vydatně pomohli rozpoutat - posunul z běloruských bažin k Hamburgu. A protože byli vzdělaní, tak si z dějepisu pamatovali i Francouzskou revoluci a svist gilotiny, a tohle dohromady vyprodukovalo jejich přívětivé tváře v sociálně-tržním hospodářství sedmdesátých let. Jenže přišla nová generace a ta dějepis neumí. Snad jí ho novodobí otroci začnou názorně vyučovat až ve chvíli, když už budu mít své zimomřivé údy zaopatřeny v kotli.
Taras 14.10.2010, 09:30:15 [cenzore] [kill]

[22] Tarasi, mozna bych souhlasil, kdyby byly k dispozici stejne technicke podminky jako za francouzske revoluce. Dneska je doba trosku jina a tam kde bylo zapotrebi 1000 predovek staci jeden gatling.
Ja nehodnotim jestli je to dobre/spatne. Ja si jen myslim, ze to maji levicaci tezsi, take diky jejich panicke hruze z nasili.
Eddie 14.10.2010, 10:02:20 [cenzore] [kill]

[23] Jistě, na tom něco je, Eddie, ale jsou i levičáci s rudejma palicema a ty se nezakecávaj a pak taky za ten mašinkvér se Weinberger Wolfowitzem neposaděj. Když se věci nechají dojít příliš daleko, přestává platit Newtonovská fyzika.
Taras 14.10.2010, 10:07:35 [cenzore] [kill]

[24] No, jedno troch OT, ale zajímavé pro ty, které zajímá podnik ÚSTR - ANONYMNÍ stránky o zmíněném podniku na dějiny:
http://ustr.wordpress.com/

Že se Eddie bude podivovat panické hrůze levičáků z násilí, to mne docela pobavilo. Jinak celková diskusní ochablost zprava, kterou zde konstuje Taras, může mít mnoho vysvětlení: pocitem jistoty počínaje a staženými půlkami konče.

Pěkný den vespolek.
XY 14.10.2010, 10:12:48 [cenzore] [kill]

[25] Ja si skromne myslim, ze to bude ta jistota, stazene pulky fakt neni z ceho. Hypoteticky se zamestnanci Bobana nastvou a stane se co ? Obsadi mu ponky a francouzaky ? Boban zavola benga a proletari odkraci do chladku. Ovsem muze se stat (jako u v te slavne scene u majora Zemana), ze se benga pridaji na stranu proletaru. Na to muze Boban prevest bleskem aktiva do zahranici a odcestovat.
Ovsem pri tom jak je spolecnost roztristena nepredpokladam vetsi synchronizaci v linii proletar-polecaj-banka-pohranicnik.
Takze nejpravdepodobnejsi varianta je, ze Bobanovi proletari budou drzet pec a Boban se bude posklebovat na OM.
Zvonku to tedy tak vyzera.
Eddie 14.10.2010, 10:41:10 [cenzore] [kill]

[26] Eddie, [25]
zvnútra to vyzerá rovnako
Kamil Mudra 14.10.2010, 10:57:52 [cenzore] [kill]

[27] Boban, Eddie, je buď magor nebo obyčejný provokatér - není-li to zrovna ten váš trapnej kámoš z Litoměřic Nejsem si moc jist, zda termínem benga označujete policajty, ale v případě, že ano, napadá mi, že jich tuhle měl náš pan ministr vnitra plný barák a neměl koho na ně zavolat. Čertví, co se děje. :-) Myslím, že se současná vládá o to sjednocení společnosti proti sobě docela fest snaži a vypadá to, že se jí i dost nadějně daří. Však uvidíme.
XY 14.10.2010, 11:01:48 [cenzore] [kill]

[28] Ledaže by boban byl tenhle... http://domaci.ihned.cz...jich-zbavi
XY 14.10.2010, 11:26:21 [cenzore] [kill]

[29] XY prosim, ten z Litomeric byl jen spoluzak a nevideli jsme se pres 20 let, takze nespojovat prosim.
Ano, souhlasim, ze nastvat si represivni slozky neni ten nejlepsi napad. Ostatne ani tento ministr vnitra neni nejlepsi napad. Ale na druhou stranu az na ty rozbite litacky je vysledek demonstrace v podstate nulovy.
Eddie 14.10.2010, 11:34:59 [cenzore] [kill]

[30] Tarasi [19],
dovedete si za současné konstelace, to znamené za dosavadních vlád, za dosavadních volebních výsledků a při stávající provázanosti ekonomických subjektů se zahraničím, představit zavedení povinného členství zaměstnanců v odborech? Já tedy ani ve snu.
Kapouši jsou prostě v pohodě a my voliči jim tuto pohodu zajišťujeme čím dál více (nejen v ČR). Pokud mají nějaké problémy tak pouze ty které si způsobují navzájem.
Vidím to stejně jako Eddie v [16] a [22] (i když ta "panická hrůza z násilí je diskutabilní). O to aby[21] věci nezašly příliš daleko se postará PR, mainstream a všeobecná, s každou další generací narůstající, změkčilost provázená pocitem že řešení čehokoli "má v kompetnci někdo jiný než já".
A pokud by snad náhodou věci skutečně zašly příliš daleko, bude situace taková že už nikoho žádný dějepis zajímat nebude.
Kamil Mudra 14.10.2010, 11:45:01 [cenzore] [kill]

[31] Kamile naprosto souhlasim.

jen aby bylo jasno, nejsem na nici strane.
Eddie 14.10.2010, 12:04:40 [cenzore] [kill]

[32] Jestli to nebude, Eddie a Kamile, tím, že jste ještě mladý klucí a nemáte dostatečně rozvinutou představivost. Já jsem si taky ani ve snu nedovedl představit, že sem (třináctý den po mé svatbě!) vlítnou Rusáci s tankama. (Kvůli mně to ale nebylo, já jsem povinnosti při svatební noci splnil a tenkrát jsem žádný cizí laufy nepotřeboval!)

Pak jsem si nedovedl představit, že si národ během jednoho roku namaltuje do gatí a bude zas chodit na 1. máje jak ovce. Pak jsem si nedoved představit, že to bolševik úplně zabalí. Pak jsem si nedoved představit, že je někdo tak blbej a zločinnej, a rozfrcá státní majetek tím způsobem, že z toho ještě navíc vzniknou dluhy. A pak jsem si nedoved představit, že napadneme bratry Srby a že Amerika, nejsvobodnější země na světě, povede války srovnatelné s křižáckými výpravami.

Pak už jsem se ale zasek a dneska si umím představit všechno. Povinný členství v odborech je naprostá brnkačka proti tomu, co si všechno dovedu představit.
Taras 14.10.2010, 12:35:46 [cenzore] [kill]

[33] Tarasi taky jste jeden z mala, ktery si rad vyslechnu, i kdyz to vypada, jak rika pritel Orinoko, ze Vam lezu do zadele.
P.S. Indulonu mam vlastni !
Eddie 14.10.2010, 13:34:44 [cenzore] [kill]

[34] Eddie, v tom případě se mi ulevilo... :-))) [29] Ale pako je to tedy opravdu unikátní.

Tarasi [32], proboha, drž svou nespoutanou fantazii trochu na řetěze! Víš, jak to je: jeden to vymyslí, další uskuteční. ;-)
XY 14.10.2010, 13:58:23 [cenzore] [kill]

[35] Tarasi to členství bych si ještě dokázal představit taky ale fantasie mi dochází u zavedení té povinnosti :-)
Ale počkám těch deset let až dosáhnu Vašeho současného věku a pak mi to třeba taky půjde :-))
Kamil Mudra 14.10.2010, 14:22:58 [cenzore] [kill]

[36] Pánové, bohužel mé racio mě nutí souhlasit se skepticismem Eddieho a pana Mudry, i když emoce se vztekají.

Tarasi, ty změny, které popisujete, se nikdy neuskutečnily následkem tlaku zdola a ve prospěch těch dole. Prostě na nich měl zrovna zájem někdo shora. A nahoře jsou kapouši - nebo ti,co si je pěstují. Takže i když nechám představivosti volnoběh, ono zmíněné racio mě varuje, že jakákoli změna bude jen k horšímu (tedy s výhradou vis major, což je síla ještě vyšší než ona těch nahoře).
deb 14.10.2010, 15:36:29 [cenzore] [kill]

[37] Debe, co horšího může nastat, když skepticismus se ukáže správný? Nic než to, že ti dole poznají, co poznat nechtějí. A to je velice správné, taková zkušenost. Velice zdárně jitří smysly a aktivitu, vymezuje fronty a radikalizuje společnost. Ne že bych se na něco podobného těšil, ale v tom případě to bude nutné.
XY 14.10.2010, 16:31:22 [cenzore] [kill]

[38] No jo XY, [37]
jenže nic není zadarmo a zkušenosti teprve ne. Vyvstává tedy otázka: "Bude se to rentovat?"
Získané zkušenosti typu:
smrt hladem
smrt zmrznutím
smrt zavražděním
mi přijdou za
a) poněkud drahé
b) celkem nevyužitelné pokud by nebyly získány pouze zprostředkovaně.
Ovšem zprostředkovaně je můžeme získávat i za stávají situace tak že ten "kšeft" který předkládáte se mi opravdu nejeví nijak lákavým :-(
Kamil Mudra 14.10.2010, 17:15:35 [cenzore] [kill]

[39] XY, může se stát mnoho mnohem horšího. Například to, že těm dole vymydlí mozek už profláklými i zatím ještě tajnými metodami tak, že už nebudou mít čím poznávat. Myslím, že věda a technologie v rukou těch nahoře už je tak daleko, že z nás dokáže nadělat brabence i proti naší vůli.
deb 14.10.2010, 17:23:22 [cenzore] [kill]

[40] Inu, pane Mudro, pokud někomu nevadí, že ho polili benzínem a teď vytahují sirky, pak opravdu nevím, co mám dělat. Leda skočit pro hasičák a mokrou deku, protože jich bude asi zapotřebí. Ale už bude pozdě, to s vámi souhlasím. Nicméně verba docent, exempla trahunt. Zdá se, že veřejnosti je těch exempel holt zapotřebí. Zkušenost je, jk známo, nesdělitelná. Tu musí získat každý sám.
XY 14.10.2010, 17:29:45 [cenzore] [kill]

[41] Pak, debe, pánubohu poručeno. Jistě se pak pro nepřizpůsobivé najde nějaký útulný koncentráček. Arbeit macht frei, to je stará vesta...
Pěkný večer všem.
XY 14.10.2010, 18:54:21 [cenzore] [kill]

[42] Musím upřesnit: já jsem také vrcholně skeptický k tomu, že český zaměstnanec už konečně se sebou nenechá orat a bací pěstí do stolu, on ale vydrží hodně, víc než kdokoliv jiný okolo nás. Ten návrh na povinné členství v odborech byl jenom návrh na řešení, které by fungovalo, nic víc.
Taras 14.10.2010, 20:56:25 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: