Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

úterý, 5. října 2010

Cudná úvaha o pornografii

Nejsem žádný velký znalec ani fanoušek svérázného oboru „užitného umění“ zvaného pornografie, nicméně jako snad každý uživatel internetu, který při hledání těch správných informací zabloudí i do vod neprobádaných, s ní čas od času přicházím do styku. Mám tudíž matnou představu o jejích současných trendech. Když se mi tedy včera dostal do ruky jeden poněkud vousatější exemplář pocházejí z roku 1978, mohl jsem začít srovnávat.

Rozdíl není ani tak v tom, že by starší produkce byla snad nějak cudnější, či zdrženlivější, nejde o obsah, ale o formu, o „řemeslné“ zpracování. Na první pohled se starší produkce od té novější liší v několika ohledech: muži i ženy nemají vyholeno pubické ochlupené, vrcholem je úprava zastřižením do fazóny, muži se nepyšní tak velkolepými pyji (což je to jisté míry opticky efekt způsobený právě ochlupením) a chybí anální sex, který u moderní produkce patří mezi figury téměř povinné, podobně jako u krasobruslení trojitý odpíchnutý Rittberger.

Pokud by mi šlo o lacinou senzaci, mohl bych zde skončit, ovšem výše řečené je pouhá expozice k samotné úvaze o podílu pornografie na popisu stavu společnosti.

Pornografie není charita, její producenti ji tvoří pro to, aby ji se ziskem prodali. Ne nadarmo se v této souvislosti hovoří o pornografickém průmyslu (který, to si přiznejme, má mnohem blíže k obchodu s drogami, než k pěstování okurek). Aby byla pornografie prodejná, musí být pro konzumenty atraktivní, musí nabízet to, co chtějí lidé vidět, či přinejmenším to, na jsou schopni a ochotni se dívat. Pornografie nevisí ve vzduchoprázdnu, ale odráží estetické, emocionální a etické zakotvení té části populace, která pornografii konzumuje, což vzhledem k velikosti obratu celého průmyslu v žádném případě není marginální menšina.

Posun v „estetickém kánonu“ žánru potom nutně odráží posun ve struktuře tohoto esteticko-emočně-etického komplexu. Vezmeme-li v úvahu, že podnikatelé v pornografii budu spíše sázet na jistotu a tvořit – přesněji vyrábět – to, co půjde pravděpodobně dobře na odbyt, dá se říci, že pornografie reaguje na změny ve společnosti, tedy že odráží aktuální společenské poměry. A to vzhledem ke své „intimitě“ možná lépe, než veřejně proklamované postoje.

Konkrétní obrázek stavu společnosti za základě jí konzumované pornografie si zde kreslit netroufám, na to je podobná úloha příliš komplexní, několik postřehů však na závěr připojím: srovnám-li v úvodu zmíněný více než 30 let starý film s jeho mladšími „příbuznými“, nemohu se ubránit dojmu, že ty novější jsou agresivnější a neomalenější, a to nikoliv ve smyslu fyzického násilí, ale ve smyslu vizuálním. Řekl bych, že podobný posun je možno vysledovat v reklamě.

Rovněž odhaduji, že novější produkce má výraznější (a negativní) dopad na sebereflexi svých konzumentů, protože rozdíl mezi realitou běžného pyje a pyje-celebrity je čím dál tím výraznější, což může vést  (a pravděpodobně i vede) k frustracím a ztrátě sebevědomí, které se nebohý sameček může snažit získat zpět  např. zvýšenou agresivitou. Analogická situace u žen, zejména co se ňader týká, jako by se v poslední době uklidňovala a rozdíly zde již nebyly tak dramatické (nicméně matky, které poctivě odkojily tři děti, rozhodně mezi pornoherečkami nedominují).

Co je však možná skutečný problém, mnohem závažnější, než riziko „duševního úrazu“, které při sledování těchto „pohádek pro dospělé“ někým labilnějším jedincům hrozí, je změna v pojetí sexu jako takového: od příjemné kratochvíle a nezastupitelné formy mezilidské komunikace směrem k výkonnostnímu sportu a dichotomii úspěch-neúspěch, tedy směrem k metafyzice soutěže, která ovládá stále více dimenzí lidské existence.

Vydáno 5.10.2010, 19:02:00 , trvalý odkaz ,komentáře (49)
Novější příspěvek: Radar monitor 39/2010
Starší příspěvek: Privatizace důchodů netáhne

Komentáře

[1] hehe... ...už dlouho přirovnávám sledování porna k sledování sportu: člověk to bere tak, že nějací druzí překonávají mety, které jsou naprosto bezúčelné, až mimo-reálné .)

Ostatně, když se dneska člověk podívá na zápasy starého Ajaxu, je to taky rozdíl.
Winter 05.10.2010, 20:24:47 [cenzore] [kill]

[2]  Nejlepší je u hereček sledovat ty silikonový prsa, co se ani nepohnou za jakýkoliv situace :D

Jinak doporučuju zkusit feministické porno. Narozdíl od mainstreamu se tomu dá uvěřit a navíc je tam sex podáván jako "vzájemné uspokojení" narozdíl od běžného "žena, nástroj na ukojení mužových potřeb"
Tasselhof [openID] Mail WWW 05.10.2010, 20:42:09 [cenzore] [kill]

[3]  Tak to nedovedu posoudit, Wintře, na fotbal se dívám snad ještě méně, než na porno (a na cizonizozemce už vůbec ne)[1].
Tribun [openID] Mail WWW 05.10.2010, 20:49:26 [cenzore] [kill]

[4]  Sice jsem o existenci feministického porna již slyšel, ale ještě jsem neměl tu "čest". Ani nevím, kde bych to sháněl.[2] No dobře, vím, na netu. Myslím kde někde mimo torrenty a jiná místa, kam nechodím.

Co se toho silikonu týče, právě že mám pocit, jako by se začal přelívat z prsou právě do těch penisů (i když technicky si dost nedovedu představit, co by to s těmi kavenarózními tělesy dělal za brikule; mám obavu, že by to bylo dost bolestivé a na jedno použití (což ovšem asi u otroků z blízkého východu zase až tak moc nevadí).
Tribun [openID] Mail WWW 05.10.2010, 20:54:29 [cenzore] [kill]

[5] na co silikon vždyť z KLDR přicházelo řešení: pevně přivázaný kořen žen-šen
severočech 05.10.2010, 21:26:51 [cenzore] [kill]

[6] Jo správně [1] a taky naprosto mimo jeho dosah, což u fotbalu nebo Tour nikoho netrápí ;-)
jonáš 05.10.2010, 21:54:27 [cenzore] [kill]

[7] No prostě musíme být ve všem "vrcholoví". Už dávno se "vrcholovost" netýká jen sportovců. Vrcholoví milenci, manažeři, podnikatelé, živitelé rodin ... a mnoho dalšího (samozřejmě i v ženském rodu). A hlavně vrcholoví konzumenti v kvantitě i kvalitě. Doba si to žádá. No, "až spadnem z vršku a rozbijem si držku", tak nás to snad na nějakou dobu přejde. Tedy pokud ten pád přežijeme aspoň v takové formě abychom si zvládli "vylízat rány".
Kamil Mudra 05.10.2010, 21:56:42 [cenzore] [kill]

[8]  Přitom smysl do dává jen u horolezců, kteří lezou na vrchol, a právě u těch milenců, kteří dosahují vyvrcholení. Žijeme v paradoxním světě. [7]
Tribun [openID] Mail WWW 06.10.2010, 08:50:20 [cenzore] [kill]

[9]  Při tom zmíněném análním sexu jsem si maně vzpomněl na (kde jsem to četl - tuším Faidron?) na to jak se okolní národové posmívali starým Řekům že díky hojně pěstovaným homosexuálním análním praktikám si nedokáží hlasitě pšouknout, ba leckterý ani stolici neudrží díky natržený zadnici.
brtník 06.10.2010, 09:23:17 [cenzore] [kill]

[10]  A kde se dá takové feministické porno sehnat? Popravdě, nejvíc mě na celé té mašinérii odpuzuje fakt, že žena ve většině filmů vypadá jako oběť mužských choutek.
A Váš článek mi připomíná fakt, že Česko je světovou velmocí v produkci porna.
Šárka 06.10.2010, 09:30:46 [cenzore] [kill]

[11]  Tribune, celkem jsem očekával, že od čím dál agresivnějšího zobrazování pornografie odvodíte něco o čím dál zkaženější společnosti. Snad máte pravdu, ale nemohlo by v tom být i něco jiného? Dnes se totiž čím dál agresivněji zobrazje cokoliv, nejen pornografie. Ale jste si jistý, že je to špatně?

A co takhle neustále se vyvíjející technologie? Na co jsme před třiceti lety potřebovali štáb a šílenou aparaturu, dneska natočíme sámi a s aparátkem, který se vejde do dlaně. Pak není těžké udělat to agresivně. Nebo jakkoliv. Viz YouTube.

A co zobrazovaly první fotografie hned poté, co byly vynalezeny (daquerrotypie, 1. pol. 19. stol.)? Přece nechceme, aby dnešní pornografie byla v zobracování tak cudná jako tenkrát? Nechceme jezdit koňským spřežením, nechceme prát na kemeni u potoka. I když...
Kutil.bloguje.cz WWW 06.10.2010, 10:12:03 [cenzore] [kill]

[12] Ono, jak se to vezme, Kutile. Dokud člověk neměl techniku, tak byl odkázán jen na "porno naživo" které tímto bylo tak nějak pravdivější.
Ale zůstanu-li u té techniky: bývaly doby kdy si každý opravil sám cokoli co používal, Vy i já si ještě pamatujeme doby kdy jsme si mohli opravit doma většinu toho co jsme používali, dnes už je toho podstatně méně... Čím blíže k "vrcholu" tím křehčí "půda pod nohama". A čím méně pevný postoj tím větší pocit nejistoty.
Kamil Mudra 06.10.2010, 11:52:15 [cenzore] [kill]

[13] No a nakonec člověk zjistí že to "porno naživo" je beztak nejlepší ;-)
jonáš 06.10.2010, 12:05:45 [cenzore] [kill]

[14] Asociace análního sexu a trojitého Rittbergera svědčí o tom, že živočišný druh Homo sapiens má nadbytečně vyvinutý mozek.
Tribun pak obzvlášť. ;-)
Bobek na bruslích 06.10.2010, 14:42:59 [cenzore] [kill]

[15]  To aby se člověk bál říct jedinou větu a nevrhli se na něj psychoanalytici.
mistral WWW 06.10.2010, 14:58:32 [cenzore] [kill]

[16]  Jak jinak třeba přečíst slovo analýza?
mistral WWW 06.10.2010, 15:02:01 [cenzore] [kill]

[17] Ovšem, nejlépe se, dle sexuologa Uzla pobavíme na stránkách feministické poradny, jak píše zde:
http://www.novinky.cz...-druhe.html
Kamil Mudra 06.10.2010, 15:05:14 [cenzore] [kill]

[18] Mistrale [16] Profesor Alois Apfelbeck blahé paměti nás častoval průpovídkou: Žádná Anna, žádná Líza, jen a pouze analýza.
Bobek analytik na bruslích 06.10.2010, 15:11:27 [cenzore] [kill]

[19] Mistrale, dělal s Vámi někdy nějaký psychoanalytik Rorschachův test? To byste se teprve divil, kolik démonů nám sedí v hlavě.
Bobek analytik na bruslích 06.10.2010, 15:19:33 [cenzore] [kill]

[20]  [10] Našel jsem zálohu na internetu. Stačí hledat. Doporučuju zkusit film "5 hot stories for her"
(i na anální sex dojde :) )
Tasselhof [openID] Mail WWW 06.10.2010, 15:24:36 [cenzore] [kill]

[21]  [17] Tady ještě někdo věří tomu, že feministky.com je produkt feministického hnutí? A zrovna Radim Uzel? O něm jsem si doposud myslel, že alespoň občas umí použít mozek...
Tasselhof [openID] Mail WWW 06.10.2010, 15:28:08 [cenzore] [kill]

[22] Bobku dělal, při jakýchsi psychotestech. Pamatuji si na jeden obrázek, který mi připomínal motýla.
mistral WWW 06.10.2010, 15:29:56 [cenzore] [kill]

[23] Tasselhofe a čí je to tedy produkt? Mě tedy jen pobavil ten Uzlův komentář a přiznám se že jsem na těch stránkách nikdy nebyl. Také jsem poctivě napsal: "dle sexuologa Uzla" :-)
Kamil Mudra 06.10.2010, 16:46:10 [cenzore] [kill]

[24] Asi je to na Uzla příliš VSP nebo prostě jen nemá rád feministky a za tim oučelem je ochotnej si zahrát i na debila. Dík a odkaz ;-)
jonáš 06.10.2010, 16:51:50 [cenzore] [kill]

[25] Toto thema je jistě inspirující. Já bych se omezil pouze na konstatování údivu, že si nikdo nevšiml jedné z nejnápadnějších věcí (a nebo se mi to zdá?): ty holky jsou čím dál tím hezčí. V 50. - 60. letech to byly ordinérní kurvy z podsvětí, pak se to lepšilo, ale v 70. letech to se psem dělala jen stará vysloužilá rašple, zatímco v Sex-museu v Amsterdamu jsem viděl asi před 15 lety na fotce překrásnou holku, jak ho kouří praseti...

Jinak se různé podivné praktiky dostaly z koutků pro úchyláky do světel ramp. Anál je samozřejmě standard, ale i "dýpíčko" (DP, "double penetration", anál + vaginál), squirt, fisting nebo pissing. Některé ty standardní filmy mi připomínají některé mejdany z našeho mládí...;-)
Vodník 06.10.2010, 19:47:52 [cenzore] [kill]

[26] no ja jsem nedavno videl nejaky film ze 70. let - a bylo mi z toho spise nevolno. Ale sam jaksi nevim co presne me odpuzovalo...bylo to takove...no...spinave nebo jak bych to rekl. Nejde ani o ty bobry ;), ale snad o poseltstvi, jako by film rikal, ze sex je neco zakazaneho, co provozuji jen lide z podsveti (v podstate co rika vodnik (25), bez nejake estetiky bych az rekl. V podstate posun co vidime v erotickych pomuckach - drive to byly kyce z ulice z cervenymi svetly, dnes jsou to hezke, normalni predmety, co se prodavaji v hezkych, normalnich obchodech jako erotic city. Jo a ty chlapi meli afro a byli to belosi. Cili hnusni lide delali normalni veci, zatimco dnes je to naopak?
j g 07.10.2010, 08:16:35 [cenzore] [kill]

[27] Spíš ma pocit že normální lidi furt dělaj normální věci, akorát jich je čim dál tim míň. V konservativnim významu "normality", nikoli významu statistický většiny, tam se to může každou chvíli překlopit.
jonáš 07.10.2010, 11:53:48 [cenzore] [kill]

[28]  [23] To kdybych věděl... Každopádně doména je registrovanou na nějakou pardubačku.
Tasselhof [openID] Mail WWW 07.10.2010, 16:56:31 [cenzore] [kill]

[29]  A my se přesto hrdě hlásíme k antické civilizaci.[9]
Tribun [openID] Mail WWW 07.10.2010, 21:10:40 [cenzore] [kill]

[30] Šárko, hoďte to do stroje (vyhledávacího) a něco už na vás vypadne[10]. Záměrně vám nedávám konkrétní tip, protože výsledky své vyhledávací snahy za dvakrát vynikající nepovažuji. Víceméně jsem zjistil jenom to, že existuje i tzv. veganské (sic!) porno a že feministické porno spočívá v tom, že si dotyčná dáma patlá menstruační krev po těle. To je sice v rozporu s Tasselhofem[2], ale zase v souladu s posedlostí feministek menstruací. Někde jsem totiž četl, že za skutečnou feministku se může považovat pouze taková žena, která ochutná svoji menstruační krev.
Tribun [openID] Mail WWW 07.10.2010, 21:14:58 [cenzore] [kill]

[31] Kutile, s tím všeobecným nárůstem (vizuální) agresivity souhlasím[11], ostatně sám na to v textu narážím, ale s technikou to do souvislosti nedával. Technika se projevuje v dostupnosti a nárůstu kvantity, ale nikoliv v kvalitě (s výjimkou obrazové kvality - rozlišení).
Tribun [openID] Mail WWW 07.10.2010, 21:17:25 [cenzore] [kill]

[32]  Soudě podle toho Uzla jsou feministky.com spíše sabotáž[21], nebo projev někoho, kdo si na feministky jen hraje. Ale samozřejmě je možné, že jsou to feministky autentické. Bylo by to sice politováníhodné, ale mne to netrápí, já se s nimi dokonale míjím.
Tribun [openID] Mail WWW 07.10.2010, 21:20:04 [cenzore] [kill]

[33] Vodníku, vaši hypotézu týkající se atraktivity hlavních hrdinek (nemělo by se jim říkat "princezny", když se o pornu někdy hovoří jako o "pohádkách pro dospělé"?) nemohu potvrdit, má pozorování nic takového nenaznačují, ale já se v žádném případě nemohu považovat za znalce vašeho formátu[25].
Tribun [openID] Mail WWW 07.10.2010, 21:22:35 [cenzore] [kill]

[34] jg, to byl asi nějaký low-end. [26] Myslím, že dnes už se takový low-end vůbec neprodukuje, protože byl vytlačen ochotníky a amatéry (protože jestli to nejsou s 80% amatéři, potom se tak 40% populace musí živit natáčením porna).
Tribun [openID] Mail WWW 07.10.2010, 21:24:34 [cenzore] [kill]

[35] Rád bych ještě doplnil, že jsem položil duši na oltář vědy a prostudoval ještě jeden exemplář, který potvrdil úvodní hypotézu: penisy ještě nejsou tak monumentální, anální sex je však již standardní součástí a ochlupení je velmi redukováno, nikoliv však zcela vyholeno.
Tribun [openID] Mail WWW 07.10.2010, 21:30:02 [cenzore] [kill]

[36] autoreprint z paralelky na OM Problém současných sexuálních revolucí (jak jsem se právě poučil, jsou nejméně dvě) vidím v tom, že jim chybí institucionální rámec. To co dříve zajišťovaly chrámy a rituály plodnost dnes není a lidé jsou ztraceni. Není žádný rámec, neví se, co je ještě přípustné, a co už ne, lidé se nutí do praktik, které se jim protiví, protože "doba si to žádá".

Přiznejme si, že jsme zabloudili na téma zcela zásadní až existenciální, a přitom velmi složité. Mám pocit, že začínáme být světácky povrchní. Kdo ví, jestli ta tabuizace intimity neměla něco do sebe. I ta největší intimnost je dnes zveřejnitelná a zveřejňovaná a člověk se stává "veřejným vlastnictvím". Zcela perverzně na jedné straně hystericky privatizujeme to, co je by mělo být veřejné, a na druhé podobně hystericky zveřejňujeme to, co by mělo zůstat soukromé (to není jen sex jako konverzační téma, ale jsou to i všechny ty facebooky a pod...). Stírá se hranice mezi soukromý a veřejným, které je pro orientaci člověka ve světě zcela zásadní.
Tribun [openID] Mail WWW 07.10.2010, 21:55:12 [cenzore] [kill]

[37] No a to je právě príma že co se bolševikovi s jeho kolektivistickejma metodama nedařilo, to se daří liberalistům v rámci tý vyzývaný "svobody" nevažse-odvažse. Neni to pěknej paradox? Stačí dát obecenstvu dostatek metrů volnýho špagátu a oběsí se samo.
jonáš 07.10.2010, 21:59:21 [cenzore] [kill]

[38] krátká úvaha nad definicí Plzákovské lásky Potkala hočička chlapečka,
ukápla kapička z pytlíčka.
Teď už jsou oba dva dospělí,
vaří mu hovězí k večeři.
rrrrip 07.10.2010, 22:50:01 [cenzore] [kill]

[39] Omlouvám se, jen detail k té technice... Dnes se používají krátké záběry, rychlé střihy (tedy ve vizuálním sdělování obecně), ale ne proto, že si to vyžaduje hektická doba, že žijeme rychle, jak někteří zdůvodňují, nýbrž protože to umožňuje technologie. Nabízí prostě víc možností. Dřív, když se mechanicky stříhal film na stole, bylo to neuvěřitelně pracné a šíleně drahé, když to někdo dopředu neměl v hlavě, strašně se při tom nadřel, dneska lze elektronikou na dvojí kliknutí udělat cokoliv, a přímo v programu zkoušet, měnit, experimentovat. A totéž při natáčení. Tisíce možností oproti stovkám kdysi, tak proč toho nevyužít a být jiný... (Ještě je ve hře schopnost vnímat, ale to je na dlouhé povídání.) Čili nejsem příznivcem teorie, že stále se vyvíjející technologie přináší lidstvu zkázu.
Kutil.bloguje.cz WWW 08.10.2010, 09:40:41 [cenzore] [kill]

[40]  No zajímavá debata, mooc hezké téma na víkend :-) Mě zaujala slova o feministickém pornu – je-li v obyčejném prezentována žena jako oběť, jde v onom feministickém o srovnání rolí, a tedy obětí je muž? A proto takové porno není na síti k nalezení? Na netu, v mužském světě…
vera Mail 08.10.2010, 10:46:22 [cenzore] [kill]

[41]  Hlavně mi vadí, jak hlavněmi tryská kal :-) Porno není nebezpečné, mám-li možnost se nedívat. Agresivita, dnes už všudypřítomná, je horší. Nemyslím si, že agresivita je to co lidé chtějí, spíš je nástrojem jak lidem narvat do hlavy že zrovna teď chtějí tohle. Prostřihy a rychlost. Zábavné a rychlé - to je pro mozek únavné. Když nemám čas něco vstřebat a prožít – naučím se prožívat, vychutnat a promýšlet ostatní věci? Znáte ten pocit – poposunout film, přeskočit nudné pasáže? Teď mě napadá, že slova nudný a cudný vypadají hodně podobně…
vera Mail 08.10.2010, 11:11:13 [cenzore] [kill]

[42] Vero, přesně tak. Díky stále se zdokonalující technologií máme stále větší možnost osobní volby, a tedy i více svobody. Nejen v šíři nabídky (stovky zdrojů), ale taky ve způsobu sledování - dívat se můžeme, na co chceme, v čase, kdy chceme (záznam), a způsobem, jaký nám vyhovuje (HD, zpomalení, přeskakování)...
Kutil.bloguje.cz WWW 08.10.2010, 11:41:37 [cenzore] [kill]

[43] Kutile ,
"Tisíce možností oproti stovkám kdysi, tak proč toho nevyužít a být jiný..."
myslím že hraje dost silnou roli to JAK "být jiný". Spousta lidí sedí ve volném čase doma a nejdou "mezi lidi" protože jim běží seriál nebo komunikují na nettu protože tam mohou být kým si zrovna zamanou a nemusí se nijak srovnávat s tím, čím doopravdy jsou. Postupně ztrácí schopnost sebereflexe i navazování obyčejných lidských vztahů protože se jim přijaté "role" prolínají s realitou a ve virtuálním prostředí jsou proměny snadné. Nachytal mne někdo že plácám hlouposti jako bohatý Ferda? Nevadí. Zítra budu budu říkat něco jiného jako chudá Kateřina. Na lavičce v parku, u táborového ohně a nebo u hospodského stolu ja taková "přesmyčka" identity mnohem složitější (a leckdy nemožná) což klade na dodtyčné individuum mnohem vyšší nároky a jak známo - člověk roste s úkoly.
"Nejen v šíři nabídky (stovky zdrojů)..."
Ano, je toho tolik že "hltáme" aniž bychom to dokázali strávit a nejenom že to "jde z nás ven ještě syrový" ale vede to také ke stále větší "rozežranosti". Stále více krve, sexu, absurdit ... stále dál od reality. A to říkám přesto že mám rád fantasy.
"...dívat se můžeme, na co chceme, v čase, kdy chceme (záznam), a způsobem, jaký nám vyhovuje (HD, zpomalení, přeskakování)..."
Je hodně lidí, kteří záznam nevyužívají prostě proto, že v době kdy by ho mohli sledovat, běží určitě něco, co by také museli zaznamenat "aby jim to neuteklo". Postupem času zjistí, že se jim záznamy hromadí a čím více jich mají tím hůře si hledají čas na jejich sledování, tak že záznam zůstává uložen/odložen a nakonec na něj nikdy nedojde.
Přeskakování postupem času vede ke ztrátě schopnosti uvědomovat si souvislosti a u lidí kteří tuto možnost často využívají a zvyknou si na ni, dochází časem k tomu že mívají problém s vedením normálního rozhovoru. Slyší totiž jen to co slyšet chtějí, což často bývá velmi málo. Tak že jedinou výhodu vidím v tom zpomalení. Což by se nám asi všem hodilo v mnoha případech (nejen při sledování obrazovky) ale "doba" nám říká něco jiného.
Kamil Mudra 08.10.2010, 14:14:16 [cenzore] [kill]

[44] Kamile váš příspěvek se mi líbí.
mistral WWW 08.10.2010, 14:38:18 [cenzore] [kill]

[45] Kamile, proč ne [43]? I tak to je. Vycházíme každý z jiné zkušenosti, z jiného životního stylu, tudíž to asi vidíme každý jinak.

Podle mne spousta lidí nesedí doma, jde mezi lidi, spousta lidí pečlivě vybírá z TV pořadů i odjinud co chce vidět, vypíná, co nechce vidět, ba ani slyšet (třeba politiky), kupodivu je spousta lidí, kteří vaří po svém, ne podle toho, jak jim radí mediální kuchaři... A taky si umí roztřídit a zařadit přijímané informace, protože má do čeho, má základ z mládí, a ovšem taky se nenechává pasivně informacemi bombardovat... No, změna identity, vždyť na tom je založená každá dětská hra, z dětských četníků a zlodějů přece nutně nevyrůstají četníci a zloději, spoustu lidí nepoznamená, že si před druhými vymýšlejí (politici to mají dokonce v popisu práce), je to pro ně duševní hygiena jako pro jiné se v divadle dívat na Othella, jak škrtí Desdemonu, taky je to všechno jen jako... (A co pornografie, to není podnět ke změně identity?) A dále a dále, všiměte si, i já nadsazuju a beru to s nadhledem.

Problém ovšem může být v tom, jak říkával Těrazky, co si oba představujeme pod pojmem "spousta lidí".

Velmi účinným mediálním prostředkem je zobecňování na úroveň určité skupiny nebo komunity. To fakt působí. A prodává, samozřejmě. Myslím takové ty titulky Češi neumějí řidit, Ženy volí srdcem, Celý národ je šokován vraždou a tak podobně. Je "spousta lidí", kteří se s tím identifikují (jsem přece taky Čech) a jdou dál, ale je taky "spousta lidí", kteří se ptají: A kolik je to Čechů? A které ženy? A kdo konkrétně je šokován? My se přeme, čí "spousta lidí" je větší...

A pak jsou tu ještě třetí, kteří se dozvědí, že si ve vesnici dali dva přes držku, a varují nás: Tam nejezděte, tam žijou rváči.
Kutil.bloguje.cz WWW 08.10.2010, 15:58:35 [cenzore] [kill]

[46] Mno, Kutile, řekl bych, že pan Mudra zdaleka není tak mimo mísu, jak naznačujete. Technologie jsou zajisté úžasné, ale v zajetí tempa nám zprostředkovávají svět čím dál klipovitěji, pouze ve výsecích těch nejúdernějších prvků a proměňují tak svět okolo nás v už nepřehledné koláže. Koncentrace a kondenzace textových či vizuálních informací právě plodí ony titulky, které karikujete. Budu-li se držet Tribunova tématu, redukují složité emoční vztahy na prostou technologii orgasmu - a račte si povšimnout, jak tyhle prvnky přecházejí z vyhrazené sféry pornografie do tzv. seriózního umění - kdepak jsou doby, kdy jistý Páral ještě dokázal reflektovat stav věci jako "magazín ukájení". Ono zplošťování lidského světa okolo nás (a nás samých) s tím pochopitelně úzce souvisí. Aby bylo jasno - technologie jsou produktem jisté lidské potřeby, kterou uspokojují, a zároveň vyvolávají další potřebu ještě dokonalejších technologií. Klasický postřeh praví, že se technologie vyvíjejí rychleji než se jim člověk stačí přizpůsobovat. A to v pořádku moc není, na tom bychom se asi mohli shodnout. Pěkný víkend.
XY 08.10.2010, 16:47:02 [cenzore] [kill]

[47] Mistrale, děkuji :-)
Kutile
Máte pravdu že "spousta" se špatně definuje. Kdybych měl přiblížit svůj pohled tak takto:
Když řeknu: "V tom lese byla spousta hub." znamená to že jsem o ně "zakopával" i když jsem je nehledal.
Lidé z Vašeho prvního odstavce mi starosti nedělají a jejich styl je naštěstí i mým stylem a stylem většiny mých přátel. Ale na tu "dětskou hru" pozor. Ta je fajn dokud člověk ví že si hraje a umí si hrát tak aby svou hrou nekomplikoval život ostatním. Ovšem, když dítě vyroste v dětinu a jde v tomto stupni zralosti třeba k volbám, tak výsledek nebývá nic moc :-)
XY
K tomu klasickému postřehu bych dodal že se některým technologiím přizpůsobujeme až příliš.
Kamil Mudra 08.10.2010, 18:20:37 [cenzore] [kill]

[48] Diky Tribunovi za zadouci otevreni tabu tematu .
Dnesni pornografii od te pred x- lety odlisuje permanentni pritomnost nasili, od rychlosti frikcnich :o) pohybu po neobvykle metody ejakulace. V sexshopu uz nelze nalezt normalni produkci, vsude je pritomna perverze. Chvalabohu nejsem dospivajici zena, ty opravdu lituji.
Ruzne Weissovsko- Uzlovske kecy zamrzlych sexualnich revolucionaru o "perverzi, jez ztraci svoji perverznost prijetim obou partneru" dnes uz nemusime verit.
Deti otevrou mobil a jako normalka se jim prezentuje analni sex, hlupak by rekl: kdyz to chteji.....samozrejme problem je v tom, ze nabidka normalnosti dnes neexistje.
Dobre by bylo extrapolovat tlak perverze i na jine oblasti nasi kulturnosti: vse je jen zmar a svedeni do oblasti, jez by mely byt navstevovany jen mimoradne a po zrale uvaze/ priprave.
Pro Vodnika: hezke modelky jsou dusledkem velkych penez v pornoprumyslu, dnes si producenti zkratka mohou dovolit hezke zenske zaplatit.
sax 10.10.2010, 00:44:46 [cenzore] [kill]

[49] A taky technologie současný "mlýny na přemílání bab na ženský" asi v rámci všeobecnýho PR produkujou větší podíl HDP než svýho času Gott s Vondráčkovou ;-)
jonáš 11.10.2010, 10:37:09 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: