Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

čtvrtek, 30. září 2010

Pan Kalousek se hněvá

Rubrika Noticky

Chemický Álí… ehm… čo to tárám… chemik ministr financí pan Kalousek, samozvaný spasitel státních financí, navždy ozdravitel národa a Velký plavčík (Velký kormidelník už je poněkud neoriginálně jeho kumpán pan Schwarzenberg) se rozhněval na volný trh, jak že si to představuje prodávat reklamní prostor tomu, kdo zaplatí, zcela bez estetického cítění a bez ohledu na etické standardy: „Je to otázka vkusu toho, kdo to objednává, i toho, kdo tomu za peníze dává prostor. Je to nechutné.“ Zvláštní, jak tomuto skalnímu vyznavači volného trhu, privatizátorovi, deregulátorovi a oklešťovateli státu najednou vadí, že se za peníze dá pořídit cokoliv.

Zřejmě slabá chvilka v důsledku rozčilení na nad antikampaní Bratři v triku, kterou neznámý renegát útočí na TOP 09 s heslem: „I love Bakala, I love Háva, I love Kalousek“ a ve které klade závadové otázky typu: „Myslíte si, že je možné, aby Miroslav Kalousek neměl nic společného s nevýhodnými armádními zakázkami za stamiliardy korun, když byl v letech 1993 až 1997 náměstkem ministra obrany, který měl vyzbrojování na starosti?“, na které existují odpovědi buď logické, nebo politicky korektní, ale diametrálně odlišné.

Vydáno 30.09.2010, 15:22:00 , trvalý odkaz ,komentáře (42)
Novější příspěvek: Privatizace důchodů netáhne
Starší příspěvek: Bárto, funguje to

Komentáře

[1]  jenom si zahrávejte, Tribune. Jestli našeho nejlepšího ministra financí ve vesmíru naštvete, tak Vám pošle nějakou novou složenku....
Mac 30.09.2010, 17:17:07 [cenzore] [kill]

[2] jak miluje necas video v clanku

http://domaci.ihned.cz...17-procent
lep 30.09.2010, 17:42:22 [cenzore] [kill]

[3]  Co s ní? Ani jako hajzlpapír se nehodí.[1] Jo takhle kdyby mi poslal šek, ale aby byl krytý...
Tribun [openID] Mail WWW 30.09.2010, 19:20:19 [cenzore] [kill]

[4] Co by se muselo stát, aby český parlament jednal pdobně státnicky?

http://www.novinky.cz...emiera.html
deb 30.09.2010, 19:57:53 [cenzore] [kill]

[5]  Revoluce. Nebo zázrak. Ten by byl snad i spolehlivější.
Tribun [openID] Mail WWW 30.09.2010, 20:31:09 [cenzore] [kill]

[6] predsi jen jsou to Vikingove a maji nejakou zodpovednost.
Eddie 30.09.2010, 20:38:23 [cenzore] [kill]

[7] A další záviděníhodný příklad http://www.novinky.cz...-orgie.html

Z Ataturkovy jachty udělali její nájemníci bordel, a za toto znevážení jeho památky a za (cituji) "urážku turectví" jim hrozí trest vězení.

Ataturk je zakladatelem moderního tureckého státu. To zakladatelé našeho postmoderního českého státu udělali bordel z celé země, urážejí češství všemi myslitelnými způsoby, a trest vězení hrozí spíš těm, co by se to odvážili kritizovat.
deb 30.09.2010, 21:30:52 [cenzore] [kill]

[8]  Islanďani jsou mi velmi sympatičtí. Už když si v referendu odhlasovali, že žádný dluh platit nebudou.
mistral WWW 30.09.2010, 21:56:51 [cenzore] [kill]

[9] OT pro deba .
Vcera jsem poprve zaslechl slovo ponerologie- nauka o zlu:
http://www.delicious.com...erologie
sax 01.10.2010, 07:53:55 [cenzore] [kill]

[10] Dokonce to ma oficialni stranky (Lobaczewski) :
http://www.ponerology.com/
sax 01.10.2010, 07:56:12 [cenzore] [kill]

[11] Saxi, díky, já na to narazil už dříve, myslím přes matrix a tento web

http://na-severu.blogspot.com...tml
deb 01.10.2010, 08:45:27 [cenzore] [kill]

[12] Aha, vidím, že váš první odkaz je vlastně totožný s tím mým :)
deb 01.10.2010, 08:49:54 [cenzore] [kill]

[13] z rozhovoru s Lobaczewskim: Question: Do you think that there is something that could have been done in the past, that would cause a change in the course of history, so that at least some cases of psychopaths acquiring power did not occur?

(...)

Answer: Sir, first of all one should have supplemented the knowledge in regard to these matters scientifically, with detailed studies and then popularized it. Some institution should have been created, which openly states that this person is like this [psychopathic]... and in general a law should have been introduced that only normal people govern and such a law should have been passed by the UN, so, there is something that can be done in this respect.

To by mě zajímalo, jakým způsobem zajistíte, aby členové té instituce, kteří rozhodují o tom, kdo je a kdo není normální, byli sami normální.

Mimochodem, když už někdo všude vidí něčí PR, pak to stoprocentně platí o způsobu propagace této knihy. Hádám, že to bude mířit na podobnou cílovou skupinu jako prosperující byznys žánru „konspirační teorie“.
marabu 01.10.2010, 10:36:36 [cenzore] [kill]

[14] Hihi, marabu počítáte do konspirace taky Koukolíka s jeho deprivanty? Neobšlehl on to vlastně od toho Lobaczewskiho? Osobně mi na Koukolíkovi vadí právě to, že sice brilantně definoval status quo, ale nijak nenaznačil řešení .Ovšem nejkonspirativnější by bylo, kdyby nějaký inteligentní deprivant sám popsal deprivanty (psychopaty) - kdo jiný už by jim měl rozumět lépe, že - a pak navrhoval deprivantská řešení. Nic není nemožné.
deb 01.10.2010, 10:55:28 [cenzore] [kill]

[15] PS Ohledně světa, řízeného deprivanty (v tomto punktu s Koukolíkem souhlasím), mám dvě zprávy, jednu dobrou a jednu špatnou. Dobré je, že z podstaty deprivantství si nakonec deprivanti půjdou vzájemně po krku. Blbý je to, že nás při tom armagedonu asi vezmou s sebou.
deb 01.10.2010, 11:09:41 [cenzore] [kill]

[16] a co kdyz je i sam Koukolik deprivant ?
Eddie 01.10.2010, 12:09:47 [cenzore] [kill]

[17] Eddie, vy jistě víte, co se říká o Ďáblovi (ve Zlu) - jeho nebezpečí spočívá v tom, že vám řekne (i o sobě) 99 % pravdy. Čertovo kopýtko se skrývá v tom zamlčeném jednom procentu (a samozřejmě v úmyslech, s jakými vám onu pravdu říká). A v poslední době je tak fikanej, že vám dokonce namluví, že neexistuje, a odvolává se na váš kritický rozum.
deb 01.10.2010, 12:31:12 [cenzore] [kill]

[18] .. ee .. o Zlu ...
deb 01.10.2010, 12:31:43 [cenzore] [kill]

[19] Nemůže být, Eddie, deprivant vždy hledá pro sebe nejvýhodnější řešení - a to by v případě Koukolíka určitě nebylo to, kdyby napráskal a vykecal metody a strategii své skupiny.
Taras 01.10.2010, 12:56:42 [cenzore] [kill]

[20] marabu .
Tady je hezky videt, jakou obrovskou absorpcni schopnost ma kapitalismus. Nacucne, prevrati, vyplivne.
Lobaczewsky, polsky antikomunista, je rocnik 1921, pochybuji, ze by si v 89. letech dokazal vest vlastni stranky.
Trebas to nekoho zajima a dokaze si z tech stranek vycucnout to podstatne, co jsem tam najuknul, tak nezajimave to neni a konspiracni teoretiky to asi moc zajimat nebude, mozna stejne jako obycejne cirkevni dejiny :o).
sax 01.10.2010, 13:34:14 [cenzore] [kill]

[21] Tarasi, deprivantovi nikdy nejde o zájmy skupiny, a nemá žádnou "svou" skupinu. Takže pokud by se nějaký hypotetický deprivant mohl vyšvihnout tím, že napráská strategii, klidně to udělá.
deb 01.10.2010, 13:43:25 [cenzore] [kill]

[22] saxi, o Lobaczewskem nepochybuji, z toho, co jsem pochopil, to bude asi něco na způsob pana Koukolíka, ovšem pracujícího v obtížnějších podmínkách. Ovšem ten marketing kolem toho (za což autor sám nemůže) působí obludně (je to přesně ten typ příběhu, na který Američané slyší). Už to slovo "ponerologie" ovšem zavání buď velikášstvím nebo marketingem.

Ano, jistě, je to výpověď o kapitalismu, kterému je úplně jedno, jaká je konkrétní náplň toho, čím se živí, byť by to třeba bylo obrácené proti jeho vlastní podstatě. Jedinou obranou, která nám zůstává, je zdravý rozum a programová skepse, která se vždycky ptá, na jakých fenoménech se to které tvrzení zakládá. (Je mi to sympatičtější než hermeneutika podezření, která už předem ví, že za každým tvrzením jsou nějaké nevěcné, třeba ekonomické zájmy).
marabu 01.10.2010, 14:22:51 [cenzore] [kill]

[23] ten odkaz na Lobaczewského je dobrej, už ho mám schovanej,
důležitý je už hned to první tam,
Boj proti iluzi- náš svět jako velkolepá hra šachu.
Jen jsem to celý rychle prolítla, a mám dojem, že ten Lob. vychází z genetické podstaty psychopatie, s čímž souhlasím, ale už nezmiňuje? psychopatii jakožto tu životní strategii, na rozdlí od Koukolíka, tj. naučený (možná i vnucený), v každém případě ale přijatý způsob chování i myšlení.
A přitom na druhé straně třeba ten Lob. píše,(Boj proti iluzím) že
"Nad strachem se rozprostírá neustálý příval odporujících si informací, mísinformací a dezinformací které jsou uspořádané způsobem, který zajišťuje a nebylo možné vidět jasný obraz reality. Jednoduše řečeno stát využil techniky hromadné transmarginální inhibice, aby většina lidí byla pasivní, apatická, poslušná a zmatená."
- tady mu to jaksi nesedí, mimo jiné, nic uspořádané být nemůže, přinejmenším ne na tak dlouho, aby to bylo neprůhldné, a už vůbec ta nějaká "uspořádanost" nemůže být trvalá, tedy něčím, s čím se pak může pořád tzv.pracovat)
Důsledky vidí ale oba stejné, to určitě.

No nevím, chce to asi přečíst pořádně celý.
Míša 01.10.2010, 14:44:59 [cenzore] [kill]

[24] marabu .
Sice obecny souhlas, trpim ale konspiracnim bludem, ze volny prostor pro vyhledavani fenomenu se stale zuzuje. A to nejen zvnejsku (fenomeny maji uz mnoho nabalenych vrstev), tak i zevnitr (proste blbneme- lepe blbnu :o), umlacen a unaven).
Zatim se loucim, budu az za delsi cas, diky.
sax 01.10.2010, 14:48:51 [cenzore] [kill]

[25] k té ponerologii, že je to nauka o zlu, to slyším- čtu taky po prvé.
Jo a tím "zlem" se zabýval už ten Peck, jak jsem ho tuhle citovala, a to byl-je myslím psychiatr nebo psycholog, a navíc tedy věřící. Je nejspíš jedno, jak si to nazveme, pořád lepší výraz zlo než ďábel, nebo tak něco podobnýho. Takže on třeba používá výraz "zlí lidé", přičem tím "zlí" míní v podstatě to, o čem píšou jak ten Lob, tak Koukolík. Navíc s tím, že spousta těch "zlých lidí" si to zlo, které působí ani neuvědomuje.
Míša 01.10.2010, 14:57:42 [cenzore] [kill]

[26] a mimochodem teda ještě, jak se z něčeho udělá přímo nauka, tak se mi vždycky zježí vlasy na hlavě.
Takže berme i ten výraz "zlí lidi" s odtupem, to v každém případě,
protože paradoně,
těm zlým lidem se podobají (a tím pádem se k nim i řadí) svým chováním právě ti lidé, kteří sami sebe vnímají jakožto lidi dobré, tedy nanejvýš dobré, zkrátka dobré jako chléb.
Jo nikdy není nic tak jednoduché, aby to nemohlo být složité, a naopak.
Míša 01.10.2010, 15:09:19 [cenzore] [kill]

[27] saxi, ano, v tom je i podle mě jádro problému. Šťastné cesty.
marabu 01.10.2010, 15:14:01 [cenzore] [kill]

[28] Debe, [21] já u toho svého měl krátkou poznámku o mafii, pak jsem ji smáznul jako zbytečnou; teď vidím, že zbytečná nebyla. Ony se totiž tyhle potvory deprivantský úžasně snadno spojujou do nesvatých společenství. Mají na sebe receptory. A protože hrozí to, co jste napsal, že by se navzájem napráskali, kdyby z toho měli prospěch, proto jsou zákony mafie tak krutý: mafii se výpověď nedává, mafii je možné opustit jenom nohama napřed.
Taras 01.10.2010, 15:19:03 [cenzore] [kill]

[29] navíc, ať se to ještě zkomplikuje, dodám víc informací na zmatení,
vždyť třeba ono jasné "zlo" se hned v příštím okamžiku (někdy později) může ukázat, když ne rovnou jako jasné "dobro", tak třeba "spíše dobro"..

No a těm "zlým lidem" říká Peck "lidé lži" , to je myslím taky mnohem lepší výraz. To "zlo" jakoby vznikalo právě z toho, že člověk si sám sobě lže - obelháváme sami sebe, nejen sebe navzájem.
Tady je kousek na netu
http://klubslunicko.cz...e/peck.htm
No nic, to jen jako OT.
Míša 01.10.2010, 15:28:02 [cenzore] [kill]

[30] Marabu, "..která se vždycky ptá, na jakých fenoménech se to které tvrzení zakládá...."

Mohl byste mi vysvětlit, co prakticky tím myslíte? Já si zase myslím spolu s Lobaczewskim, že je třeba se ptát, kdo a proč to které tvrzení tvrdí - to mi připadá pragmatičtější.
deb 01.10.2010, 15:34:04 [cenzore] [kill]

[31] PS navíc je u tohoto tvrzení možno uplatnit vaši námitku, kdo bude posuzovat, zda ten ptající se rozum je skutečně zdravý a zda ta skepse je opravdu neosobní a nezainteresovaná:

;..zdravý rozum a programová skepse, která se vždycky ptá, ..
deb 01.10.2010, 15:41:01 [cenzore] [kill]

[32]  S Koukolíkem pozor - u něho je jak skepse, tak snaha o maximálně kritické myšlení, viz jeho definice "hloupého činu" či "chybného rozhodnutí".
brtník 01.10.2010, 19:14:04 [cenzore] [kill]

[33] uf, teď jsem se koukla pořádně, Boj proti iluzím není od Lobaczewského, tak ať nematu tam nahoře [23],
no a ten Lob. mi přijde trochu jako novodobý Mengele, až jsem se lekla. Podivnej teda není jen ten článek o Boji, ale Lob. sám, imo.
Míša 02.10.2010, 00:00:24 [cenzore] [kill]

[34] tak srovnání s Mengelem je snad přehnané a ve té knize asi bude leccos zajímavého, jak píše nahoře sax. Přiznám se, že osobně nemám moc rád, když se poznatky z psychopatologie zobecňují nad klinický rámec, protože v oblasti vysoké politiky a byznysu (souhrnně tam, kde se koncentruje moc) je asi člověk vystaven vlivům a pokušením svého druhu, které vedou k efektu vypouklého zrcadla: normální dobré i špatné vlastnosti, které má každý z nás, přestanou mít normální proporce. A jistě platí, že čím je člověk nadanější, a čím má více moci, tím může způsobit více dobra, ale i zla, a rozlišit mezi tím zvenku není úplně snadné (často se to pozná až po ovoci, s časovým odstupem, a leckdy ani to ne).

Ale opravdu bych rozlišil obsah knihy, ať už je její kvalita jakákoli, a způsob její propagace. Velmi názorné je toto: v rozhovoru s Lobaczewským se ho tázající snaží dotlačit k tomu, aby řekl, že G.W. Bush je psychopat. On to však přes opakovaný nátlak odmítá spolknout, protože, jak vtipně říká, kdyby byl psychopat Bush, pak by totéž platilo o 90% Američanů. Přesto je na obálce knihy fotografie Bushe, stejně jako na těch propagačních stránkách, kde se objevují hlavně portréty různých republikánů.

Takhle se dělá marketing: je úplně jedno, co říká nebo si myslí autor, důležité je, co chtějí slyšet jeho potenciální zákazníci.
marabu 02.10.2010, 14:47:43 [cenzore] [kill]

[35] No, marabu já bych to upřesnil: je úplně jedno, co říká nebo si myslí autor, pro jeho nakladatele a "interprety" je důležité, co chtějí (nebo mají) slyšet jeho potencionální zákazníci. Nejhůře jsou na tom mrtví autoři - takový Ježíš by mohl vyprávět...
deb 02.10.2010, 14:57:42 [cenzore] [kill]

[36]  Tak se dělá demagogie. Vezme se člověk, přirovná se k teroristovi, nasadí se mu psí hlava (skalní vyznavač volného trhu, privatizátor, deregulátor a oklešťovatel státu) a pak se už jen po té hlavě mlátí. Tak jsme si odplivli směrem na pravici, ukázali jsme, že ti lepší lidé jsme my, a hurá na úřad práce pro dávky...
PR 03.10.2010, 19:36:05 [cenzore] [kill]

[37]  Tak se dělá demagogie. Vezme se člověk, přirovná se ke komunistovi, nasadí se mu psí hlava (socka, co by chtěla jen utrácet peníze úspěšných) a pak se už jen po té hlavě mlátí. Tak jsme si odplivli směrem na levici, ukázali jsme, že ti lepší lidé jsme my, a hurá podmazat další státní zakázku...
Troll 04.10.2010, 09:32:50 [cenzore] [kill]

[38]  Zvláštní forma diskuze...
PR 04.10.2010, 16:03:47 [cenzore] [kill]

[39]  Paroubek-->Kalousek
mistral WWW 04.10.2010, 16:43:03 [cenzore] [kill]

[40]  Pavlovův reflex: Řecko, dinosauři

Paroubek-->"pád vlády během předsednictví"

paroprase, přemluv bábu
mistral WWW 04.10.2010, 17:36:13 [cenzore] [kill]

[41]  [38] Nestekej se na zrcadlo když máš křivou hubu :)
Troll 04.10.2010, 21:30:29 [cenzore] [kill]

[42] Sem viděl pěknej bilbord "Nechte moji babičku na pokoji" :-)
jonáš 06.10.2010, 09:04:58 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: