čtvrtek, 9. září 2010
Komentáře
[1]
:-)) Beru si to k srdci, stačí mi být přiměřeně bohatou.
evina
WWW
09.09.2010, 10:28:59
[2] Ach jo...
...kde jsou ty doby, kdy právě bohatí byli nositelé dobrých mravům kultury a vkusu, že...
A tak poslední, co těm bohatým můžu závidět, jsou možnosti rozmnožování a krásné manželky .)
Winter
09.09.2010, 11:24:32
[3] no jo,
kdyby to všechno ale platilo jen o těch superbohatých.. :))
Ale zase máme prima vyjasněnou skupinu horších lidí, no neberte to. Jo říká se, že peníze a majetek lidi "mění", jistým způsobem určitě, jenže se obávám, že ta změna k "horšímu" se daří nejsnáz právě u těch, kteří k výše popsanému chování mají sklon tak jako tak. Byli by takovými, i kdyby měli o pouhou tisícovku víc než druzí, kdo by takové neznal.
Míša
09.09.2010, 12:33:05
[4] nejaka definice
kdo je ten "odporny superbohaty" by nebyla? Abych je mohl identifikovat...
jasan
09.09.2010, 13:11:27
[5] Jestli vono to neni tim
že na ty bohatý je líp vidět .. když se nedohodne prudič Lojza s Pepou, tak si maximálně daj po hubě, ale nebudou to tahat k soudu a do médií, jak Vondráčková ;-)
Ale jinak samozžřejmě VIP podmínky provokujou i VIP chování, co mu bude nějaká ženská za šaltrem kázat, když má měsíčně tolik, co VIP kapesný na dopolední svačinku, že.
jonáš
09.09.2010, 13:12:24
[6]
Myslím, že nejlepší lidé jsou lidé chudí - tedy nejen materiálně, ale i mentálně. Někdy sami ani netušíme, jak se s takovými lidmi výborně jedná. Oni nic po druhých nechtějí, mají minimální požadavky, jsou extrémně skromní. Se svým postavením jsou smířeni, je jim jasné, že nejsou žádní géniové a proto si nevyskakují a druhé neobtěžují.
Vcelku frivolně nakládají s tím málem peněz, co mají, neb jejich krédem je - žiješ jen jednou a co máš teď, zítra už mít nemusíš. Jsou to lidé veselé povahy, žijí chvílí okamžiku a jejich přátelská ba otevřená povaha, stejně jako fakt, že chudoba cti netratí, dává těmto lidem zvláště v České kotlině punc oblíbenosti a jakéhosi národního folkloru - pohádkový symbol - Český Honza - co někdy kolem 20.roku života poprvé slezl z pece a makovou buchtu o mámy vyšmelil za divotvorný meč, kterým získal půlku království a princeznu za ženu, je u nás stále pořád populární jako byly Bony koncem 80.let u pražské omladiny.
Proto čest všem chudým a hanba bohatým! Kdyby se snad někdo chtěl stát touto v Čechách populární vrstvou a pořád se mu nedaří zchudnout - tak brzy vyjde publikace "Chudobou k vlastní prosperitě - aneb chudí jdou do nebe" - v nakladatelství "Somrák & partner s.r.o.". Cena bude pro chudé zdarma - ale pozor - pro bohaté bude až trojnásobně vyšší!!..:-))))))))
Gora
09.09.2010, 13:25:17
[7] A ještě vykradeno z diskuse DR
Sebeuvědomění spočívající v přesvědčení o vyvolenosti je deviací obecného lidství. Tedy svým způsobem nejvyšší stupeň rasismu. Je nebezpečné navíc tím, že ze své podstaty není schopné kompromisu, takže může skončit pouze totálním vítězstvím, čti nadvládou nad světem, nebo zánikem.
To je docela hutný jádro a myslim, že z toho se už chování těch různých VIP hajzlíků k "obyčejnym lidem" dá běžnym postupem odvodit.
http://www.denikreferendum.cz...ice
ale taky třeba diskuse pod Vaculíkem mladšim. Dobře to ten "synek" vede.
jonáš
09.09.2010, 13:30:21
[8] Docela by mne zajimalo, jestli je to zblbnuti spojita, anebo skokova funkce
.
tedy jestli se stupen blbosti zyvsuje s pribyvajicim majetkem, anebo jestli vas to potrefi az od urciteho objemu.
osobne sazim na spojitou krivku a navic exponencialni :o)
sax
09.09.2010, 13:57:08
[9] saxi
to je zajimava uvaha.... ja bych nicmene rekl, ze spojite to neni.... mozna az od jiste urovne.
Ostatne zblbnuti nezalezi na majetku - jen u tech chudsi neni tolik videt neb neni medializovano.
jasan
09.09.2010, 14:00:39
[10]
Proměna kvantity v kvalitu. To málo co znám z Marxe.
mistral
WWW
09.09.2010, 14:21:34
[11] no ona ta blbost už především JE,
a se zvyšujícím se majetkem je tedy nejen! víc viditelná, jak píše jasan.
Ta blbost je sama o sobě předpokladem přece, - nejen ke zmíněnýmu chování, ale vlastně i k té chtivosti po "bohatství". Takže když je základní stupeň blbosti dost vysoký, se zvyšujícím se majetkem se to zblbnutí jen stává více viditelným, to zas s jasanem teda souhlasím.
Míša
09.09.2010, 14:25:51
[12]
16 A aj, jeden epřistoupiv, řekl jemu: Mistře dobrý, fco dobrého budu činiti, abych měl život věčný?
[eMk 10,17; L 18,18]; [fL 10,25]
17 A on řekl jemu: Co mne nazýváš dobrým? Žádný není dobrý, než jediný, totiž Bůh. Chceš-li epak vjíti do života, ostříhej přikázání.
Mk 10,17.18; L 18,18.19; [e10,28]
18 Dí jemu: Kterých? A Ježíš řekl mu: Nezabiješ, anezcizoložíš, nepokradeš, nepromluvíš křivého svědectví,
aEx 20,12n; [Dt 5,17]
19 Cti eotce svého i matku, a amilovati budeš bližního svého jako sebe samého.
a22,39; Mk 12,31; Ga 5,14; Jk 2,8; [Lv 19,18]; [eEf 6,2; Mt 15,4; Ex 20,12]
20 Dí jemu mládenec: Všeho toho ostříhal jsem od své mladosti. Čehož mi se ještě nedostává?
21 Řekl mu Ježíš: Chceš-li dokonalým býti, jdiž a prodej statek svůj, a rozdej chudým, a budeš míti apoklad v nebi, a pojď, následuj mne.
a6,20; L 16,9; [12,33]; 1Tm 6,19
22 Uslyšev pak mládenec tu řeč, odšel, smuten jsa; nebo měl statku mnoho.
23 Tedy Ježíš řekl učedlníkům svým: Amen epravím vám, že bohatý nesnadně vejde do království nebeského.
Jk 5,1; [e]Př 11,28; [e]Mk 10,24; L 6,24; 12,15; 18,24
24 A opět pravím vám: eSnázeť jest velbloudu skrze ucho jehly projíti, nežli bohatému vjíti do království Božího.
Ježíš
09.09.2010, 14:30:44
[13] Miso
Max Weber na to mel ponekud jiny nazor... ostatne pokud je touha po bohatstvi blbosti sama o sobe, tak tech "neblbych" zaase tak moc nenajdete...
Lip se chce mit (temer) kazdy.
jasan
09.09.2010, 14:36:34
[14] Takze vsichni jsme blbci z podstaty
.
Ale mluvi se jen o tech, co maji hodne penez.
Deti, deti....
"Ta blbost je sama o sobě předpokladem přece, - nejen ke zmíněnýmu chování, ale vlastně i k té chtivosti..."
Byt chtivy neni preci zadna blbost, ale velmi logicke, chytre jednani. Nejak stale nemuzu prijit na chut tvrzeni, ze touha po majetku je neco chorobneho. Ze maji blbci velke majetky preci neni zadna nahoda, ani vysledek pilne prace.
sax
09.09.2010, 14:42:04
[15] Beware of the complexities of dealing with ultra high net worths
.
Juchuchu, hahaho, bobobo...
Zlodej vola, chytte zlodeje!!!
Budto by si meli soudruzi bankeri zalozit sve vlastni odbory, anebo bez reci odmitnout sluzbu, nikdo je preci nenuti ty kapitalisty kapitalistu obsluhovat, takovehle pomluvy jsou jen k smiiichu!
sax
09.09.2010, 14:53:14
[16] teda vlastně
on to psal už jonáš, no a je to tak. Už dávno jsem probrala řady svých známých, s některými se už nedá o ničem bavit, leda se bavit jejich novodobým chováním, ale kašpárkového divadla je všude kolem tolik, tak proč ho ještě soukromě vyhledávat? No jak jsme si už jednou psali, nezáleží na tom, zda skutečně jsou těmi bohatými, jen si tak zrovna připadají, a dávají to hlavně teda okázale najevo. Komické situace ale opravdu nastávají, to když člověk ví, nebo se i ukáže, že takovýto nějaký okázale bohatý- "lepší člověk" je proti tomu, nad kterým se zrovna povyšuje a pohrdavě mluví, vlastně skoro žebrák (míněno skutečně co do majetku, ale samozřejmě nejen) No svět je fakt divadlo, a někdy je opravdu lepší být "pouhým" divákem, než hercem, když to tak vezmu ;)
Míša
09.09.2010, 14:57:18
[17] je Miso
poradte jak se to da zaridit... ja bych byl JENOM divakem tak rad....
jasan
09.09.2010, 15:01:00
[18] To neni dobra debata, Miso
.
Ti bohati nejsou zadni blbci, ale psychopati a psychopatie neni zadna forma menecennosti ci hlouposti, ale uspesna zivotni strategie.
"Už dávno jsem probrala řady svých známých, s některými se už nedá o ničem bavit"
Beru to obecne a v ramci obecneho odpovidam:
Ne ze se "neda o nicem bavit", ale oni se nechteji bavit s tebou na tve urovni (horsi ci lepsi sumafuk).
Ma ty dobroto, to se s temihle zivotnimi zkusenostmi jeste stale chces/chcete uklidnovat tim, ze bohati jsou blbci, menecenni lide, co se k majetku dostali nejakou nahodou?
sax
09.09.2010, 15:04:23
[19] Okruhem zpět ke Koukolíkovi,
tam to všechno je.
jonáš
09.09.2010, 15:06:42
[20] nikde nepíšu,
že jsme blbci z podstaty.
"Byt chtivy neni preci zadna blbost, ale velmi logicke, chytre jednani. Nejak stale nemuzu prijit na chut tvrzeni, ze touha po majetku je neco chorobneho. Ze maji blbci velke majetky preci neni zadna nahoda, ani vysledek pilne prace."
ani nevím, jestli je to logické jednání, mám dojem, že je to snad v genech, nakolik se to dá ještě podpořit výchovou nevím. Takže pak by to bylo něco jako předem naprogramované jednání :)) No to máš jako se zavistí, kdo se s ní nenarodí, a výchova to nepřiživuje, ten má báječný život. A myslím, že ani výchova tu závist nezvládne rozdmýchat.
Skutečně závistivej se pak ovšem musí honit, aby měl "to něco" teda taky. Protže pozor, projevem závisti není (jen) to obecně deklarované užírání se (tím, co člověk sám nemá, a s tím spojené a všude udávané ničení hodnot těch druhých), ale taky nebo dokonce především je to motor, který právě dotyčné závidějící žene k tomu logickému a chytrému chování jak píšeš.
Míša
09.09.2010, 15:12:22
[21] Ale neni tam vsechno, Jonasi
.
Chybi tam treba to, proc je psychopatie dneska prave tou uspesnou strategii, kdyz jeste pred nejakymi 100 lety nebyla a dotycny, kdyby se tehdy choval jako dneska, by byl z podnikatelskych kruhu vyobcovan? Mluvim ted o Evrope, ne o americkem predvoji :o)
Reknete mi, prosim, nekdo, co je na v clanku popisovanem jednani hloupeho:
"Jde například o takové služby jako pomoc při získávání správné školy pro děti, zajištění úvěru na nákup nemovitosti, zakoupení vstupenky na koncert na poslední chvíli. Ještě horší je, že nejbohatší z bohatých jsou nakonec docela skoupí. Nemají chuť platit za služby, které vyžadují, ani standardní poplatky."
sax
09.09.2010, 15:14:42
[22] nepises, Miso?
.
Tak jsem tedy tohle spatne pochopil:
"no ona ta blbost už především JE, a se zvyšujícím se majetkem je tedy nejen! víc viditelná"
[11]
Hloupost je predpokladem ke chtivemu jednani, ktere prinasi uspech?
[11] Tomu nerozumim.
sax
09.09.2010, 15:19:22
[23] Miso
ale jak kdy... moje zkusenost je opacna - nejhorsi zkusenosti mam s temi, kteri maji zavist silne vyvinutou... ale nefunguje jako motor k tomu, aby hnuli zadkem. A prestat zavidet neumi taky
Takze zavidi a zavidi.. bez konce a reseni.
jasan
09.09.2010, 15:21:27
[24] a co to je dobrá debata, saxi,
však se ke všemu nějak dobereme.
A ničím se neuklidňuju. A to jak píšeš že "psychopati a psychopatie neni zadna forma menecennosti ci hlouposti, ale uspesna zivotni strategie."- dá se s tím souhlasit, ale jen jaksi napůl.
Psychopat o sobě neví, že je psychopat, to jednak, je to v něm, a proto se chová jak e chová. Takže někteří jsou skutečnými psychopaty, jiní se té psychopatii přizpůsobí- chovají se taky tak, a ano, učinili si z toho svoji životní strategii. A stejně to asi znamená, že k tomu mají sklon, nebo ne? Průšvih je, že-když se právě to psychopatické chování stává nebo dokonce má! stát normou. Jako že se má brát jako normální, člověku přirozený způsob chování.
No a já to nestíhám tak rychle, když si to mám rozmyslet a hlavně to vyjádřit, tak potřebujeu čas. Rychle se ani.. už nevím co. Jo doba je prej rychlá, vím ;)
Míša
09.09.2010, 15:27:46
[25] no
-
"že nejbohatší z bohatých jsou nakonec docela skoupí. Nemají chuť platit za služby, které vyžadují, ani standardní poplatky."
to je logické, vždyť sami vědí, že kdyby nebyli skoupí, nebyli tak bohatí.
Míša
09.09.2010, 15:31:45
[26] To uz zname, jasane
.
A taky to, ze vam satraji v kapse :o)
sax
09.09.2010, 15:36:05
[27]
Nechceš-li se stát člověkem horším, než jsou ostatní lidé, nechtěj být ultrabohatým. Ba, ani se o to nesnaž - už jen pomyšlení kazí. Pouze ten, kdo vlastní přiměřeně, je hoden. Amen.
(Mám rád tenhle váš humor. Díky...)
Kutil.bloguje.cz
WWW
09.09.2010, 15:36:57
[28] kdyby nebyli skoupí, nebyli BY tak bohatí.
-
jasane,
[23] obojí platí=
[20]a užírají se vlastně obě skupiny závidějích, ti jedni třeba nehnou zedkem,(o tom se pořád oficiálně píše)- ti druzí přijmou tu strategii psychopatie, jak píše sax.
Míša
09.09.2010, 15:37:52
[29] Super bohatý
nu což někomu to vyhovuje:-)Zbytečné starosti navíc.Navíc přepočítavat vše na materie-nevím.Mít konto veliké,synky na drogách,rodinu rozpadlou díky dívenkám,které se dokáží zamilovaat do vysokého konta,nevím jestli bych se považoval za spokojeného.Docela mě vyhovuje venkovská idylka a obyčejný život.Každý je bohatý jek se cítí a není to jen o mamonu:-)
Venkovan
09.09.2010, 16:13:17
[30] ještě tady zpětně,
k jasanovi
[17] je Miso poradte jak se to da zaridit... ja bych byl JENOM divakem tak rad....
no tak přestaňte hrát a odpojte se, vytáhněte ten kolík, to herec udržuje divadlo v běhu, divák ne. Kdyby nebylo herců, režiséři by se ani za hlavu nechytli, ale hlavně by nebylo pak takového divadla. Teda pozorovat, jak hrají sami režiséři by taky nebylo marný. Oni taky vůbec nemusí umět hrát, líp jim jde vést druhé, a taky klidně můžou být ostýchaví, nebo všelijka jinak hendikepovaní, jo to byl pohled pro bohy, fakt.
S těmi psychopaty to musíme ještě nějak dořešit, a že když zpět ke Koukolíkovi, že to tam všechno je- no ono přece všude všechno je, ale jakoby nebylo.
Míša
09.09.2010, 16:30:32
[31] Miso
a Vy nehrajete?
zivite lesnimi plody, bydlite pod mostem a nemusite se o nikoho starat?
jasan
09.09.2010, 16:39:06
[32] jasane,
Vy jste chtěl od mě poradit, tak jsem vám poradila. Přeberte si to jak chcete, do svých problémů mě už ale nezatahujte.
saxi,
[21]
"proc je psychopatie dneska prave tou uspesnou strategii, kdyz jeste pred nejakymi 100 lety nebyla a dotycny, kdyby se tehdy choval jako dneska, by byl z podnikatelskych kruhu vyobcovan? Mluvim ted o Evrope, ne o americkem predvoji"
píšeš to obráceně, je to daný právě tou dobou, že je psychopatie úspěšnou strategií, právě proto před nějakými 100 lety nebyla.. vzpomněla jsem na toho Bernayse třeba, a dál pak už to jede jako po másle- dnes je doba právě nanejvýš vhodná na monstrózní způsob ovlivňování, abych neužila toho slova globální.
Míša
09.09.2010, 17:43:02
[33] stačí pořád dokola
omílat tytéž (jakékoli) psychopatické názory. Ty se, poeticky řečeno, vznáší kolem uší a očí většiny lidí..
Stejně jako ti třeba to, kolem čeho denně chodíš, časem zevšední.
a tohle jsi taky obrátil,
"Hloupost je predpokladem ke chtivemu jednani, ktere prinasi uspech?
[11] Tomu nerozumim."
no a nepodezírám tě, že to obracís pod vlivem všeobecně globalizované masáže.
S tou strategií máš recht, teď jsem si tak různě povzpomínala na různé situace a co jsem zažila na vlastní oči nebo i od dotyčných slyšela- jo, dotyční stratégové mají zkrátka hroší kůži jak se říká- tedy lepší uspořená kačka, byť se znemožníš - uděláš společenské faux pas- protože na tu korunu si můžeš nejen sáhnout, (že teda axistuje = JI opravdu máš), ale hlavně, za ni! si něco koupíš.. No a znáš to, korunka ke korunce.. no dyť si pak tu ztracenou pověst a prestiž, tedy tu "společenskou "hodnotu" zase nazpátek přece koupíš. A ta koupená má samo větší hodnotu, zadarmo může být leda šunt, ne?
A jsme zase zpátky,
tahle koupená "hodnota" má velkou "cenu" právě u těch, kteří tutéž strategii vyznávají.. Logicky je to ovšem konina, proč si kupovat něco, co můžu mít zadarmo.
(jo už vím, tam, kde zadarmo = šunt, tam se musí za peníze- no je to pes jitrničku sežral, pořád dokola a zacuckovaný k tomu)
Míša
09.09.2010, 18:23:56
[34] Che, takže z velké polemiky jste se nakonec, drazí debatéři,
dostali víceméně k potvrzení vcstupního diskutovaného článku - psychopatie je úspěšná strategie přítomnosti. Proč by se tedy neměla na těch úspěšných(=bohatých) projevovat nejvíce? :-)))
Pěkný večer.
XY
09.09.2010, 18:31:36
[35] saxi,
někde v průběhu debaty se z pojmu "zlý" stalo "hloupý" (asi přes "blbý"). V diskutovaném článku se píše, že nadprůměrně bohatí lidé jsou nadprůměrně zlí. Proč jsou takoví souvisí velmi úzce s otázkou, proč je zlo.
deb
09.09.2010, 18:36:27
[36] Psychopatie
je úspěšná strategie, protože celý systém je psychopatický. Ale všeho s mírou, jinak všeho dočasu - množení se je taky úspěšná strategie, dokud nepřekročí kritickou mez.
deb
09.09.2010, 18:38:01
[37] Miso
.
"a tohle jsi taky obrátil,
"Hloupost je predpokladem ke chtivemu jednani, ktere prinasi uspech?"
No ono to melo byt asi vice rozvite, pro jasnost:
"Hloupost je predpokladem ke chtivemu jednani- ovsem chtive jednani se vyplaci a prinasi uspech, jak je tedy mozno rici, ze hloupost je predpokladem k uspesnemu?"
Debe, diky za nasmerovani, tahle debata je zatim hodne siroka, ale uz tak je videt, ze zloba a hloupost k sobe ma velmi blizko. Ovsem je to bez reci: utrednim motivem je tu zloba.
Muze nasledovat debata, proc prave ona a ne proste vykukstvi :o)
sax
09.09.2010, 19:00:08
[38] Kdo je superbohatý?
To je samozřejmě měkká metrika, takže žádná autoritativní odpověď neexistuje, nicméně myslím, že rámcové pravidlo pro rozpoznání definovat lze.
Za superbohatého je možno považovat takového člověka, který prakticky už nemůže zchudnout, protože jakkoliv malý zlomek jeho majetku stále představuje majlant.
A nebo jej také lze definovat jako člověka, pro kterého libovolně velký přírůstek bohatství představuje nulový mezní užitek.
[39] Řekl bych
že bohatí automaticky očekávají od svého okolí prokazování úcty a respektu (nebo alespoň servilnost)a přitom ve většině setrvávají v pocitu, že výše zmíněného "sklízí" málo. Odtud asi pramení nejen zloba ale i touha po moci. Ta touha po moci je pak přiživována i snahou o udržení (případně více upevnění) jejich současného postavení ve společnosti.
Kamil Mudra
09.09.2010, 19:42:10
[40] No jo, Tribune.
Jenže i ten "majlant" je relativní :-) Ostatně - to i ten mezní užitek.
Kamil Mudra
09.09.2010, 19:46:37
[41] No když si vezmeš takovýho Baudiše
(z Avastu, neplést s tim co prostřelil letadlo a nedavno zesl, ten měl ypsilon) tak ten právě prodal menší část firmy za dvě miliadry. A přitom se ve volnym čase věnuje geocachingu, je v tom hvězda (blíží se osmitisícovce) a objíždí to na kole. To je docela inspirativní případ, že se dá zblbnout i "normálnějšim" směrem.
http://ekonomika.ihned.cz...-pirati
Obchodní model: hodit do světa soft zadarmo a prodávat komerční výkonější verzi.
Obchodní model Deníku Referendum, kterej u mě boduje čim dál víc: pustit k psaní do diskuse jen předplatitele, číst mohou všichni zadarmo. Takže držgrešlové ani pravicový vyžírky to tam nezasíraj.
jonáš
09.09.2010, 20:38:09
[42] saxi,
nemyslím, že spolu hloupost a zlo souvisí přímou úměrou. Čeho se já bojím nejvíc je zlý člověk s vysokým IQ - a takových je dnes bohužel víc než dost -a a většina v dost vysokých pozicích. Čím nižší má takový člověk EQ a SQ, tím je nebezpečnější - to jsou ti naši známi deprivanti, které Koukolík sice hezky definoval, ale jaksi už nenaznačil, co s nimi.
deb
09.09.2010, 20:41:15
[43] Bohatí
prudí hlavně proto, že se nudí. Když si můžete (skoro) všechno koupit, zbývá vám toho málo, po čem můžete toužit. I bohatec ovšem tuší, že je pár věcí, které si - v jejich ryzí podobě - koupit nemůže, a to ho právě vzteká nejvíc, a zkouší to po zlém.
deb
09.09.2010, 20:46:53
[44] debe a Wintere
.
Debe:
Podle meho ta zloba souvisi se zlocinem a trestem.
Dopustili se zlocinu na svem bliznim, jsou za to trestani- zloba pak je jen projevenym pocitem nespravedlnosti z takoveho trestu.
Takhle se snad shodneme, ne? Jaky zlocin, jaky trest, jaka nespravedlnost (ci z ceho vsechno tohle prameni), to bych zatim, osobne, nechal spat :o). Jinak samozrejme souhlas.
Wintere,
My nedavno o manazerskych odborech a hle: vzpoura manazeru proti jejich zamestnavatelum za rohem :o)
Henty Aquilia je CEO jak z ucebnice:
http://www.terrapinn.com...List.stm
Zjevne ma te sve nelehke situace plne zuby :o)
sax
09.09.2010, 21:13:04
[45] Dovolte mi otazku,
co byste delali, kdyby vam nejake opravdu velke bohatstvi spadlo do klina. Troufnete si odpovedet ?
Eddie
09.09.2010, 21:26:09
[46] saxi,
já vím, a už se to ale přece osvětlilo, ne?
(a jo, dá se klidně obecně říct, že hloupost je předpokladem k úspěšnému..)
Ta kombinace hlouposti s tou zlobou-zlem je ale taky důležitá. Obecně vzato, člověk nemusí mít žádnýho fištróna, aby chtěl mít něco-všechno zadarmo, to napadne každýho, je to úplně přirozené, takhle to chápe každé dítě.
Dokonce to "napadá" i ty ultrabohaté z článku, akorát že ti se k tomu "chci a zadarmo => budu to mít zdarmo" potřebují dopracovat a taky dopracují přes ty peníze.. proč, no protože přesně takhle je to pro ně výhodné.
Takže ne že "Ještě horší je..., že nejbohatší z bohatých jsou nakonec docela skoupí. Nemají chuť platit za služby, které vyžadují, ani standardní poplatky." - přesně tak to je a musí být, aby to fungovalo přece.
Chuť platit nemá přece nikdo. Proč by ultraboháči měli být výjimkou ? No měli by prý být, a měli by být štědří, mají z čeho rozdávat. Ovšem takovej opravdickej superboháč nemůže dá(vat) někomu jen tak něco zadarmo, kam by s takovou došel? Když už dávat, tak leda nebo spíš samozřejmě okázale, s moc moc velkou pompou, přesně takhle je to pro něj výhodné.
No je to asi jako s jakoukoli totalitou, diktátor nesmí popustit uzdu ani na okamžik a nikde nesmí nechat škvíru. Udělá-li to, celý systém se začne hroutit jako domeček z karet, rozpadne se mu pod rukama.
Míša
09.09.2010, 21:38:00
[47] Myslím že termín "bohatí"
používáme v kotextu s článkem správně ale obecně nikoli. Opravdu bohatým je, dle mého mínění člověk, který pociťuje takový dostatek že už více zbohatnout netouží a to v kterémkoli směru. Kvantita majetku v takovém případě nehraje roli.
Ty o kterých tu hovoříme bych spíše označoval za "movité". Nalézají se v poněkud zchizofrenní roli, jelikož nezávisle na výši svého majetku cítí se střídavě "bohatě" i "chudě" podle toho s kým se zrovna poměřují, často se zabývají tím "kam vlastně patří" a tento mentální nepokoj se samozřejmě projevuje různě podle "nátury". Někdo se snaží být velkorysý (ale pod podmínkou že bude náležitě oceněn), jiný je pyšný že "nepatří k té chudé chamradi" a dává to náležitě znát aby v sobě udusil ten nepříjemný pocit z těch co "stojí výše než on", další poslušen zákonu džungle "maká" aby se dostal co nejvýše v tom "potravním řetězci". Ale nikdo z těch lidí není opravdu bohatý, protože v jejich případě jde vždy jen "o fasádu" zakrývající obavu z "pádu dolů".
Kamil Mudra
09.09.2010, 21:46:08
[48] Miso
.
Neco podobneho je v nektere z Hrabalovych novel (mozna v Anglickem krali): zbytky na hotelovych, kuchynskych pekacich se vyhazovaly a perzonal jedl denne nudle, protoze jsou lacine. I to jidlo "zadarmo" bylo pro majitele malo symbolicke.
sax
09.09.2010, 21:47:24
[49] Eddie
[45],
klidně troufnu:-)
Pořídil bych nějaké důstojnější bydlení (stávajících 40m2 pro čtyřčlennou rodinu mi přijde dost málo) a pokusil bych se na této planetě objet co nejvíce míst která bych rád viděl na vlastní oči. Splnil bych si tím svůj dětský sen, který se mi, s blížícím se důchodem, stále více vzdaluje. ;-)
Kamil Mudra
09.09.2010, 22:06:04
[50] No, jen jestli, Saxi
[48], nešlo majiteli o to aby dal těmi nudlemi personálu najevo "kde je jeho místo".
Pravidelně procházím podchodem vedle Lidového domu a tam vídám personál odbíhající si ven zakouřit (i v mrazu). A přitom jde o kuřácký podnik kde hosté hulí o sto šest.
Kamil Mudra
09.09.2010, 22:15:53
[51] saxi,
ale je zajímavý,
že dokonce i toho slova "zadarmo" se i sami lidi nebohatí tak nějak bojí.. je to všechno obrácený naruby.
Úplně jednoduše a obrazně,
někdo si kdysi dávno dokázal zkrátka právě z toho "zla -zloby" udělat bezvadnou živnost. Na to samozřejmě chytrost taky potřeboval- ke štědré dávce vypočítavosti přidejme štědrou dávku bezohlednosti, taky strategické myšlení, (to se tím předtím zmíněným ale asi snad i samo od sebe možná probouzí, co já vím)
No a na tomhle principu to jede zkrátka pořád dál do pryč.
Míša
09.09.2010, 22:22:58
[52] No asi mate pravdu, to za ty nudle stoji
.
Kdybych ja prisel ke strasne penezum, tak koupim Tarasovi fabriku a budu pozorovat, jak postupne bere delniky u huby a stava se z nej deprivant. A az by zacal volit odeesku, tak bych ho uvedl do konkurzu, fabriku mu zase sebral a pak se mu vysmival.
sax
09.09.2010, 22:32:40
[53] k pompě dávací
tady
"Boháči v sobě mají více nezištné lásky k lidem než většina populace - Pzn.: Zaplatím po smrti.. Americký ekonom Gerald Auten zkoumal strukturu darů nejbohatších lidí a zjistil, že absolutní většina z nich nepřispívá dobročinným organizacím postupně, ale jednou za čas jim věnují obří částku. Zatímco pravidelných příspěvků ve výši desítek či stovek tisíc, udržujících charity v chodu, si skoro nikdo nevšimne, miliardový dar je oslaven v tisku a dárce se dočká společenského uznání.
Paradoxní ovšem je, jak se to stalo minulý týden, že k tomu stačí nezávazný příslib daru, který dokonce může být splněn až po smrti dárce. "
http://byznys.lidovky.cz...nize_abc
No a "hodnotu prestiže"- onu všeobecnou váženost okolím či weřejností si právě každej pak kupuje podle své úrovně.. paradoxně by se dalo říct, že zatímco "menšímu boháči" stačí majetkem omračovat, "velký boháč" musí už omračovat těmi dary, no jeho majetek je už tak velkej, že je zase bohužel už banálně normální a nudnou věcí.. o tom všichni taky už dávno přece vědí, no co z toho?
Absurdita na absurditě, jinak se to nedá říct :))
Nebo jinak
jsi-li bohat: čerpej, a klidně zaplať později (a klidně i po smrti)
nejsi-li: zaplať hned, čerpat můžeš až potom (no klidně až po smrti)
Jo, jsem si vzpomněla na ten film Miliónová bankovka, nebo jak se to jmenovalo.
Míša
09.09.2010, 22:46:27
[54] Kdybych já byl Taras, saxi, tak bych tu fabriku vzal a mlátil vám jí o hlavu tak dlouho,
až byste si ji strčil za klobouk. Ale protože jím nejsem (jakkoli si myslím, že je celý blažený, když se může vyvztekat při údržbě a budování a pak ještě s gustem nasírat ty vpravo), připíšu tady jednu tklivou odpověď na stejnou kvízovou otázku, již zplodil kdysi buržoazní synáček Jiří Wolker:
Kdybych zdědil milony, co bych s nimi počal?
Lidských bolů, lidských žalů vysušil bych močál...
Ještě jednou pěkný večer! :-)
XY
09.09.2010, 22:50:36
[56]
Někde jsem četla, jak se nějaké chudé paní ptali, co by dělala, kdyby zbohatla, a paní se zasnila a řekla: "Dávala bych praní z domu."
Kdybych získala velké bohatství, koupila bych si od svého zaměstnavatele knihkupectví, a protože bych byla ohromně bohatá, nemusela bych si dělat starosti s tím, jestli vydělává a provozovala bych ho jako koníčka a faktury bych platila včas i v mrtvé sezóně.
Taky bych si koupila nějaký objekt "s tanečním sálem" a v tom tanečním sále bych měla knihovnu.
Majka
10.09.2010, 00:15:03
[57]
To mi to tu ztrollovatělo, samé papání - svědčí to o tom že se tu někomu šláplo na kuří očičko - plně o to svědčí historická reakce spolku Jasan a komp.
Troll
10.09.2010, 07:30:41
[58] Dobrý plán, saxi - 52:)
Eddie, záleží na tom, v kterém časovém období mého života by se mi to stalo. Dnes, kdy je mi 60, bych koupil standardní byt oběma dětem, a zbytek bych rozdával dle svého uvážení, i s tím rizikem, že už vím, že obdarovaní jsou málokdy vděční, protože moci dávat je samozřejmě příjemnější než muset přijímat.
deb
10.09.2010, 08:04:50
[59] moci dávat je samozřejmě příjemnější než muset přijímat
.
Na tom stoji vsechny rady zebravych mnich: jejich duchovni, reholni sluzba spociva v ochote prijimat dary.
sax
10.09.2010, 08:22:31
[60] Spekulujete pěkně, ale zcela mimo mísu.
Je velký rozdíl mezi náhlým zbohatnutím náhodou, omylem či zázrakem, a zbohatnutím založeném na systematickém úsilí kriminální či sociopatické/psychopatické povahy. Na náhlé zbohatnutí se nemůžete připravit, stejně jako se nemůžete připravit na traumatickou amputaci, protože je zcela mimo vaši zkušenost. A zbohatnete-li v důsledku svého vlastního úsilí (zdůrazňuji, že úsilí samo o sobě nepředstavuje etickou kategorii), potom se budete chovat stejně, jako lidé popsaní v citovaném článku, protože bez analogických behaviorálních vzorců byste nikdy nezbohatli. Takže ta Eddieho otázka
[45] je irelevantní a odpovídat na ní absurdní.
[61] Systý hladovému nevěří,
to je v podstatě smysl celého výchozího textu. Dnes je situace ještě ovšem o to horší, že dnešní sytí nic nevědí o orání, setí, sklízení, mlácení a pečení, a pokud ano, považují to za zcela okrajové a zbytné průvodní jevy vzniku potravin, ale za hlavní příčinu své sytosti považují sebe sami a své bohatství. Bohatí si postupně kolem sebe samých budují ateistický mesiášský kult.
[62] Celý ten problém
ale má svou nepřehlédnutelnou meta-fyzickou povahu, kterou jsem naznačil otázkou proč/co je zlo. A stále hlouběji žasnu nad stručnou moudrostí biblického "zlo musí přijít, ale běda tomu, skrze koho přichází".
deb
10.09.2010, 09:17:22
[63] Tak, tak, Tribune,
Eddie jenom chtěl narušit naši ideologickou celistvost a zkorumpovat nás penězi. No passaran!
Tak já jsem měl fabriku a pak mě o ni komunardi sax a XY zase připravili. Uvědomuješ si, Saxi, že je to stejné, jako kdybych k vám přišel domů v době kdy ti bylo deset a sebral ti vláček?
Německé soukromé TV dávají (patrně oblíbené) magazíny o vyšší společnosti. Jsou na to i specializované redaktorky, society expertky, které jednak bohatce zpovídají a jednak pronášejí odborné posudky, neboť mají milieu dokonale zmapované. Nedovedu si představit lepší antikapitalistickou propagandu než jsou tyhle pořady. Výsledek povrchního pozorování je asi tento: vznešeně mluvící i chodící loutky, zcela odtržené od života, které hovoří jenom o svých věcech, o nábytku, porculánu, domech, autech, o stylu a cestování po světě, o inspekcích svých nemovitostí tu i támhle, o správných obrazech, které se určitě ještě zhodnotí, o budoucích prodejích a nákupech, ale normální lidské slovo z nich nevypadne. Tabu je politika (kromě známostí, které se také určitě vyplatí) a vážnější společenská témata. Samozřejmě, society expertky je do toho tlačí svými otázkami, ale inteligentní člověk by se natlačit nedal.
Paraziti.
Taras
10.09.2010, 09:49:58
[64]
Zatím největší zlo přišlo skrze Bibli a jí podobné slátaniny a jejich nejhorlivější a nejoddanější čtenáře.
[65]
Příspěvek do ankety:
Kdybych náhle zbohatnul, koupil bych si Mercedes.
mistral
WWW
10.09.2010, 10:25:51
[66] Nojo, Tribune, ale představte si, že při troše štěstí a talentu můžete docela slušně zbohatnout
[60] vlastní prací minimálně až do úrovně té patnáctimelounové střední třídy. Prosím pěkně, nemyslím tím zrovna finančnictví a nepopírám, že se to málokomu povede... :-)))
PS: Tarasi, musím se zastat saxe - ten ti tu fabriku dal, sebral jsem ti ji já, protože si naivně myslím, že bys o ni ani nestál. Ale mohu se ve svých předpokladech zhluboka mýlit.;-)
XY
10.09.2010, 11:18:56
[67] Hlavně musej dávat najevo
že na to maj
http://www.lidovky.cz...n_domov_kim jinak by si třeba nikdo nevšim. No a v komentářích je sice mix, ale nejmíň polovina by jela taky, mít ten mercedes. To je jak ty společenský pořady od Saxe, mít porcelánky a blafat o nesmyslech v růžové zahradě.
jonáš
10.09.2010, 11:54:33
[68] Tribune,
Tribune, tak je spalte na pořádný hranici, a bude pokoj, ne? Není nad racionální řešení, že.
deb
10.09.2010, 12:27:18
[69] Nojo, jonáši, ale k čemu by jim ty vehikly byly, kdyby jejich prostřednictvím nemohli ukázat
svůj sociální status? Aneb starej freudistickej výklad - taký vehikl, to je vlastně jakýsi substituční penis na kolečkách...;-) Ferrari to pochopilo nejlépe - i s tou kohoutí červení.:-)))
XY
10.09.2010, 12:30:00
[70] Vývojová spirála právě vzala závit
Když domyslíme, co o tom říká Marx, tak komunismus je vlastně uskutečněný neoliberalismus v tom, že schopnosti a pracovitost jsou hlavním měřítkem odměňování.
http://www.denikreferendum.cz...sty
jonáš
10.09.2010, 12:30:44
[71] Ale kdepak, XY,
sebrali jste mi fabriku rukou společnou a nerozdílnou, jenže Sax si ještě u toho ukájel sadistické sklony, posmíval se mému neštěstí.
Jinak ta tvoje poznámka o zbohatnutí vlastní prací (s výjimkou spekulací) - zase z tohou kouká starý dobrý Kárl: i zaměstnanec s vysokým příjmem okolo 50 tisíc nemá šanci dosáhnout na víc než na vstup do vrstvy pěti až desetimelounové. Všechny ty desítky a stovky milionů majetku nastupují na plac teprve tehdy, když mohou být vymačkány ze zaměstnanců.
Taras
10.09.2010, 12:32:10
[72] Tarasi,
nejvwtší prachy jsu vymačkávány ze států, které si bohatci za tímto účelem zřídili. Proto je tak dojemné avšak tak blbé pravicové volání po jejich zrušení...
deb
10.09.2010, 12:36:51
[73] Nechci se hádat, Tarasi, když už jsem ti sebral tvůj sen,
ale třeba takovej Viewegh mačká akorát sám ze sebe (taky toho tam už moc není...), nebo má, sakra, manufakturu jako starej Dumas? :-)
To jen tak v žertu.
XY
10.09.2010, 12:48:41
[75]
HA HA liberál si může jezdit rychle jak chce. (před 89 člen Kabinetu marxismu-leninismu)
mistral
WWW
10.09.2010, 13:53:55
[77] Jenže Viewegh není zaměstnanec
s platem do 50 tis. Kč, XY. Gott taky zaměstnává akorát bulvár, celebrity se škrtaj. Z té hranice deseti melounů - s výjimkou uvedených příkladů - by se dalo vycházet při daňové reformě jako od dělící čáry mezi penězi poctivě vydělanými a penězi získanými amorálně a spekulativně. Když to někdo přešpekuluje, tak přece musí počítat i s tím, že mu hazard nevyjde!
Taras
10.09.2010, 15:37:09
[78] tarasi, to je nějaké nedorozumění, jak říká jedna státní hlava,
chtěl jsem jen říct, že prostě lze za určitých podmínek a při obdaření talentem získat slušný majetek, aniž na komkoli parazituješ. Přitom takoví většinou začínají v zaměstnaneckém poměru, jinak by se neuživili. A k tomu jsem chtěl podotknout, že jejich úspěch bývá výsledkem zatraceně tvrdé práce, takže koláče jest jim (alespoň mnou) přáti. O ono gros českého (a nejspíše i světového) milionářstva se pochopitelně nepřu, ona to pro mne ani není nikterak zajímavá společenské složka (pokud mne prostřednictvím svých politických pohůnků nenutí, abych platil za její nenažranou hamižnost). Ale "celebrity", jak říkáš a o nichž mluvím, jsou většinou lidé, kteří nemají potřebu dávat najevo finanční výsledky své úspěšnosti. To jsou, sax mne s opovržením netrestej!, opravdu lidé, u nichž se protnuly nějaké individuální předpoklady se schopností seberealizace - a ty prachy jsou jen jakýmsi vedlejším (jistě příjemným) výsledkem jejich činnosti. To je holt ta moje stará potíž - nedokážu dělat nic jen pro peníze. Nějaká vada nebo co - se známým výsledkem: bankovně vzato - pustá socka. :-)))
Pěkný víkend vespolek.
XY
10.09.2010, 16:05:46
[79] No myslim že toho Pavla Baudiše
sem sem už dával .. ten má dneska několik miliard. A nevim o tom, že by nevolníky dřel ;-)
Podvod pravičáků neni v tom, že by se nedalo vydělat (i poctivě) majlant. Spíš v tom, že se populisticky tvářej jako že to může vydělat každej. To ovšem nejde nejen kvůli rozdílnym dispozicim, předpokladům a prostředí, ale prostě i proto, že tolik miliard na zeměkouli vůbec neni a nikdy nebude.
jonáš
10.09.2010, 16:18:45
[80] Též pěknej víkend
se odpojuju, jedem si hrát na venkovský socky v teplákách. Možná i v gumákách, jestli se to nezlepší :-)
jonáš
10.09.2010, 16:20:51
[81]
Ševčík na Nově:
"já jsem podle svého jel podle pravidel"
mistral
WWW
10.09.2010, 17:04:49
[82]
Tak tak. 1 liberál = 1 autonomní autorita.
[83] autonomni autorita, bojujici s policejnim statem
sax
10.09.2010, 21:10:28
[84]
Mám takovou úchylnou radost, že se čůráčci museli přesunovat stotřicítkou. A jednoho rebela pokutovali prej na Slovensku za příliš pomalou jízdu :)
mistral
WWW
10.09.2010, 23:40:40
[85] cafra mistrale
Tak chces mercedes a najednou curacci, tak se uz konecne rozhodni. Ovsem mam takovej dojem, ze po navrseni majetku po urcitou mez se z bojovnika za lepsi zitrky stane curacek snadno a rychle ;-)
Btw: Jakej model?
Eddie
11.09.2010, 12:23:29
[86]
Eddie, německý policajti se s nima párali ještě méně-zabavili jim fára i s diamantem.
P.S. Platí ještě v Německu na dálnici rychlost bez omezení?
mistral
WWW
11.09.2010, 13:24:52
[87] Plati, ale je skoro vsude omezena :o)
.
Lobby ADACu si jen formalne drzi pozice, neco jako "prezident Benes se zaslouzil o stat".
sax
11.09.2010, 13:44:53
[88] Mistrale
neres Nemecko, tak jakej ten medved? A co trosku vytunenej od Brambuse :-))
Eddie
11.09.2010, 14:14:17
[89] Eddie
vod včerejška sem si to rozmyslel. Zatím mi stačí sockoidní Mondeo. Tak fakt nevím, možná výlet za tučňáky do Antarktidy. Samozřejmě by se podávalo foie gras a nejlepší šampaňský.
mistral
WWW
11.09.2010, 14:47:08
[90] Však "já jsem podle svého jel podle pravidel"
jest přímo trest liberalismu, ne?
jonáš
13.09.2010, 09:38:36
[91] Tresť s háčkem
tedy, jinak je to pochopitelně lahůdka :-)
jonáš
13.09.2010, 10:12:37
Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).