neděle, 5. září 2010
Komentáře
[1] Promena lidstvi, promena jeho zastupitelu
.
To lik mesicu od voleb se vedou zavazne debaty o smerovani CSSD a ona pak vyleze s timhle:
http://blog.aktualne.centrum.cz...g
To je na facku, at se nikdo nedivi, ze jsem tak skepticky.
sax
05.09.2010, 21:09:58
[2]
Není to fake?
mistral
WWW
05.09.2010, 21:25:19
[3] pořádek muší bejt,
ať je to fake nebo není, mně závažné debaty o směřování ČSSD už dlouho zase připomínají ty debaty kdysi o ODS, a tehdejší vtíravou otázku- jsou tak blbí nebo vyčůraní? Anebo obojí?
Míša
05.09.2010, 21:31:07
[4]
Kéž by
[2]. Ale už jsem to někde viděl a visačka @Teo u toho nebyla, takže to asi vážně bude pravé. Těžko říct, co s tímhle chtějí vyhrát. Asi skupinu o udržení.
[5] Jo, tenhle...
...vtípek jsem už taky zaregistroval. Si říkám, že jestli mě už tohle nepřiměje nevolit (já feťák volby to tam nakonec vždycky hodím .)), tak už asi nic. No, jsem zvědavý, jak se obelžu tentokrát (asi tím, že je to jen regionální záležitost).
Winter
05.09.2010, 22:55:36
[6]
Zase budu volit, a proto KŘIČÍM: volte KSČM. Pak snad budu mít čtyři roky pokoj.
mistral
WWW
05.09.2010, 23:20:38
[7] Tedy mistrale,
[6], když si tak prohlížím ten saxův odkaz
[1], tak se Vám ani nedivím :-(
Jinak ten Robert Reich to ale vystihl co? Nejhorší na tom je to množství lidí které je skutečně takové prohlášení o své osobě (to zboží na trhu) vnímat jako silnou urážku.
Zajímalo by mne jestli se někdy v minulosti nějací otroci "trumfovali" tím za kolik který z nich byl zakoupen či prodán.
Kamil Mudra
06.09.2010, 01:05:47
[8] No Kamile
právě proto navštěvuji levicové weby, aby se člověk necítil "divně". Je to prostě boj :) a ten se může brát i s humorem.
mistral
WWW
06.09.2010, 01:52:03
[9]
Abych to konkretizoval, byl jsem teď svědkem toho, jak zadlužené "socky" hledají na Aukru "značkové" zboží a pořád milují knížete. Veselé :/
mistral
WWW
06.09.2010, 01:57:52
[10]
Co jsem zjistil, tak ten Reich byl ministr práce USA. Víc jsem po tom nepátral, ale na politika je to slušný výkon, nemyslíte? Ti naši by se na něco takového nezmohli. I když teď mi dochází, že vlastně není jisté, jak to myslel - jestli jako odsudek, nebo ódu na pokrok.
[11]
Kdepak pokoj, Mistrale
[6]. Představte si, že "komunisté" skutečně dritvě vyhrají, alespoň tak, jako nyní pravice. Co bude následovat? Celý "Svobodný svět" se bude moci přetrhnout, aby dokázal, že komunisté neumějí vládnout, naše domácí buržoazie nasadí taktiku spálené země a mašínové (něktří dobře placení, jiní přesvědčení fanatici) porostou jako houby po dešti. Obávám se, že komunisté jsou již poněkud za zenitem. Navíc bez SSSR za zády by to měly opravdu těžké.
[12]
Velice dobře vystiženo
[11]. Pokud nebude možné prosadit systémovou změnu od Pyrenejí až po Ural, ochraňuj nás bůh od toho, aby drtivě vyhráli komunisté. Zřejmě proto se komunisté chovají umírněně
čehož dokladem jsou jejich krátkodobé i dlouhodobé programové cíle (k nalezení na jejich webu). Konstatování, že jsou za zenitem se mi zdá poněkud přehnané. Budou za zenitem až se najde objekt, který bude schopen a ochoten zajistit lidem práci, solidní životní úroveň a odpovídající kulturní a společenské vyžití. Pak budou komunisté úplně zbyteční.
Honzas
06.09.2010, 12:10:18
Mod.
WWW
06.09.2010, 15:29:21
[14]
To jako že komunisti by byli schopni to zařídit? Ale no tak...
[15] No...
[13], aspoň že tak. Ten kdo pro ČSSD vymýšlí slogany má zřejmě problém s vyjadřováním.
Kamil Mudra
06.09.2010, 21:24:27
[16] A to ja bych spise rekl, Kamile,
,
ze CSSD ma problemy s chapanim sve role.
Praha 5 to myslela vazne, resp. ji bylo ouplne jedno, co na plakatech bylo a stacilo ji ujisteni zadavatelu, ze jim to prinese hlasy.
sax
06.09.2010, 21:30:31
[17] saxi
CSSD to prece vzdy mysli "uprimne"
jasan
06.09.2010, 22:05:29
[18] ovsem zatim nedokazala, ze to dokaze
sax
06.09.2010, 22:08:28
[19]
[12] - k "Budou za zenitem až se najde objekt, který bude schopen a ochoten zajistit lidem práci, solidní životní úroveň a odpovídající kulturní a společenské vyžití".
Pak to ale zase budou komunisti, byť v bledě růžovém či jinak červeném a s jiným názvem.
brtník
07.09.2010, 08:31:59
[20] No, brtniku, vzhledem k tomu, ze se komunisti jak ideove, tak i historicky zabetonovali
.
Nelze od nich ocekavat nic jineho, nez ze budou schopni navazat na pracovni produktivitu, zivotni uroven a kulturni a spolecenske vyziti na urovni roku 1985- 89.
Drobny kviz:
Tento text pochazi z roku:
a) 1989
b) 2010
"Dlouhodobým programovým cílem KSČ je socialismus.
Komunistická strana se hlásí k hodnotám a tradicím pokrokového levicového hnutí doma i v zahraničí. Usilujeme o postavení moderní a aktivní levicové strany v současné společnosti. Chceme hájit zájmy prostých občanů, kteří svou prací vytvářejí duchovní i materiální hodnoty. Chceme, aby občané měli možnost co nejvíce rozhodovat sami o sobě i o společenských záležitostech. Respektujeme rovnoprávný dialog jako prostředek komunikace s dalšími stranami a hnutími, která mají zájem na rozvoji země ve prospěch většiny jejích občanů. Nesouhlasíme se stavem, kdy "více demokracie" se opírá pouze o sílu společenského postavení a peněz. Občané mají právo rozhodovat a ovlivňovat společenský vývoj, a to nejen jednou za čtyři roky při volbách. I nadále prosazujeme myšlenku sociálně spravedlivé společnosti – socialismu jako otevřené, skutečně demokratické společnosti, opírající se o zásady samosprávy a prosperující ekonomiky. Chceme společnost, která dává lidem svobodu a rovnost šancí.
Pro zlepšení životních podmínek lidí a celkové situace ve společnosti považujeme za potřebnou seriózní spolupráci s odbory, zájmovými organizacemi, občanskými iniciativami a sdruženími. Jako velmi důležitá vnímáme také setkání s občany na různých veřejných akcích a shromážděních, protože nám pomáhají ověřovat, jak naši občané-voliči hodnotí aktuální přístupy KSČ."
sax
07.09.2010, 10:08:12
[21] promena lidstvi II
"A pak tam je potřeba chodit jednou měsíčně nachlastat se a další měsíc zase, třeba nějakou tu schůzi, a tam něco odhlasujeme. Třeba nové členy zase. Ale to je úplně pakárna, tam piješ, jako ti politici, to jsou ty daně, co platíme."
http://aktualne.centrum.cz...676495
Jen jestli i tohle da soudruh Paroubek do nejakeho prijatelneho kontextu.
sax
07.09.2010, 10:41:07
[22] Zajímavá kampaň
proti tý ČSSD. Domy z nezdaněných náhrad si přece stavěj taky výhradně jen jejich poslanci. Partaj jedna prohnilá ...
Spíš mě zajímá, v kontextu nadpisu tématu, jak budou zdejší věrozvěstkyně julínkovskýho zdravotního kapitalismu obhajovat, že ta umělá ledvina ani chemoterapie už zas nebudou pro každýho
http://domaci.ihned.cz...-rakovinou .. stejně jak za Prokopce.
jonáš
07.09.2010, 10:49:50
[23]
Saxi, Saxi - a co takle dodat nějaký lepší program?
[20]
brtník
07.09.2010, 11:33:52
[24] za takovouhle kampan, Jonasi, by melo byt predsednictvo CSSD vdecne
.
Jednoducha vec ke splachnuti, spousta politickych bodu.
Z bilboardu Prahy 5 se zatim vylhali tradicne chabe:
problematicka kampan, lokalni, desinterpretovana zalezitost; jsem zvedav, jak se zmocni Litomeric.
Ze by opet lokalni, dezinterperovana zalezitost? Jsem jedno velke ucho.
Brniku, nedelejte ze me volice komunistu, at si svuj program pisi sami, ku svemu obrazu.
sax
07.09.2010, 12:13:15
[25] A nebo třeba, Brtníku,
[23] zrušit volení stran, volit osobnosti na základě jejich závazných předvolebních slibů, po půl roce "inventura" plnění (kolik bodů již bylo zahájeno a když ne tak dobře a jasně odůvodněno proč ne) a neprojde-li touto "prověrkou" s čistým štítem - tak kopaneček do zadečku (případně postih "vybublá-li" nějaká černota). Aspoň co se týče obecních a krajských zastupitelů. Ti se nezabývají (nebo neměli by) ideologiemi a zákonodárstvím nýbrž konkrétním řešením v souvislosti s fungováním obcí.
U parlamentu a senátu by to asi byl problém vzhledem k tomu že určují, mimo jiné, to "směřování" státu i v zahraniční politice.
Kamil Mudra
07.09.2010, 12:15:15
[26] jonáši
tak ta kampaň má vpodstatě "nosné téma", nikdo přece nestojí o bezdomovce, uživatele drog a možná ani herny ( akorát to nikdo neříká nahlas ), akorát " ten vrchni je nějakej divnej".
No a pokud jde o zdravotnictví, snad mi nechceš tvrdit, že jeho vymoženosti tu v posledních mnoha letech, tu byly pro všechny. Většina žádnou chemoterapii nepotřebovala, protože než běžný občan bez známostí sežene obvodního doktore ( natož třeba zubaře), tak už mu žádná chemoterapie nepomůže.
Mod.
WWW
07.09.2010, 12:23:12
[27] No, Saxi,
[24] ten náborář se může točit na tom že nešlo o trávu (aspoň jsem si nevšiml že by o ní padlo jediné slovo) ale o panáky vodky (na oslavu přijetí), kterou si, jak vím z vlastní zkušenosti, Rusové také objednávají po gramech :-) O "chlastání", na rozdíl od hulení, padla v rozhovoru zmínka vícekrát a není zakázáno zákonem. Ale v našem právním systému může klidně tvrdit že šlo třeba o čabajku - když už procházejí i kapři... :-))
Kamil Mudra
07.09.2010, 12:29:22
[28] Na to jsem prave zvedavy, Kamile
.
Zda- li se nekdo na necem bude tocit, anebo jestli to soudruzi z UV pojmou jako prilezitost, jak vysvetlit lidu napln sveho politckeho smerovani.
sax
07.09.2010, 12:35:43
[29] Jenže, Mod
[26], v kampani jde více o to jak se "nosné téma" podá než o téma samotné. O tom jsme se už přesvědčili mnohokrát. A tyhle plagáty ho podávají opravdu blbě.
A že jsou vymoženosti jen pro toho kdo si je dokáže vymoci je už také dost dlouho známo :-(
Kamil Mudra
07.09.2010, 12:36:05
[30] Jsem psal o jiný kampani
nejdřív to vypadalo, že domy stavěj jen poslanci za ČSSD, teď zas že žádná jiná partaj nehraje na tyhle strunky před volbama. No vlastně podezřele k bytu přišli v historii taky jen Gross a Paroubek, čili je to stará westa. A stejný média s velmi podobnou strukturou vlastníků. Teď se už přiznali i k tomu "nezávislýmu" despektu
http://respekt.ihned.cz/ .. všecko stejnej bakalismus.
jonáš
07.09.2010, 12:40:52
[31] Kamile
ano, dyť to povídám, že " ten vrchní je divnej":-) Netuším ovšem, jak by se takové téma vůbec dalo podat dobře jinak, než snad zpětně.
Mod.
WWW
07.09.2010, 12:51:46
[32] jonáši
tak zrovna Grossův byt je asi jen kapka v jeho moři, ale myslím, že nemáš pravdu, protože o podezřelých bytech se toho psalo mnho napříč všemi pol. stranami. Včera jsem ale četla, že v bytě s regulovaným nájemným bydlí například nejen poslanec Křeček, ale taky Sazkový Hušák, tak to mě opravdu pobavilo:-))
Mod.
WWW
07.09.2010, 12:53:50
[33] Nejen sázkovej Hušák
taky v jednom bydlel zdejší sýr Bém, a pak ho majiteli vrátil za odstupný tři a půl melouna .. a skoro se o tom nepsalo. Holt čí vláda, toho náboženství.
jonáš
07.09.2010, 13:29:01
[34]
Jonáši samozřejmě nejen Hušák a Bém, ale mnoho taky mnoho soudců a jiných poslanců, příkladmo Táňa Fischerová,...., tohle je rovněž náboženství napříč celým politickým spektrem, proto se pak taky může stát, že je majitel ochoten raději vyplatit 3.5 mega odstupného, než se soudit s politikem kalibru Béma, a nechat rozhodovat soudce, který požívá ochotně, při statisícovém platu, stejných výhod.
Majitelé nemovitostí jsou prostě stejně nepočetná voličská skupina jako bezdomovci či uživatelé drog:-)
Mod.
WWW
07.09.2010, 13:58:13
[35] No ale je to divný
že pak je ten jeden regulovanec v médiích furt a další abys pracně gůglovala v pochybných zdrojích, že. Asi maj teď socdem u svazáckýho tisku nějakou protekci :-)
jonáš
07.09.2010, 14:12:05
[37] Mod
[34],
pokud žije většina lidí v iluzi o svém sociálním postavení ve společnosti tak je celkem jedno do jaké voličské skupiny patří. Stejně nejsou schopni volit racionálně ale poze způsobem náboženských fanatiků. Zde je ten stav dobře vykreslen:
http://www.britske-listy.cz....html
No a "nosné téma" ze zmíněného plakátu je rozvedeno zde:
http://www.britske-listy.cz....html
Kamil Mudra
07.09.2010, 16:17:10
[38] Kamile já furt nechápu
tu razantní reakci, vždyť úplně stejně vypadala agitace VV před parlamentkama. Akorát jim to publicista John sepsal maličko uhlazenějšim stylem a po periférii chodily osobní agitační dvojice s pendrekama.
jonáš
07.09.2010, 16:21:35
[39] Ale možná
je to jak s těma bytama a domama z poslaneckých náhrad, quod licet Iovi .. u těch druhých se s přikrádánim a fašounstvim předem počítá, těmhle to národ netoleruje ;-)
jonáš
07.09.2010, 16:25:36
[40] Jonáši,
VV nevnímám jako politickou stranu ale jako čistě účelové seskupení, kterému vyšel záměr v míře pro mne dost překvapivé a vystavující českému voliči nepěknou vizitku.
Kamil Mudra
07.09.2010, 16:37:24
[41] Ovšem formálně je to partaj
tak proč jim neměřit stejně. Navíc se vzhledem k rychlý reakci centra ukázalo, že je to v rámci ČSSD zřejmě opravdu ojedinělej úlet. Oni vlastně všeobecně dost rádi opisujou strategii protivníka z minulý války. Aspoň to na mě dělá ten dojem, z čirý bezradnosti.
jonáš
07.09.2010, 16:41:16
[42] jonáši 36.
tak to je další dost obvyklá praktika mocných, možnost získat přidělený státní byt. Když jsem za dávných časů byla zastupitelem Prahy 10, chodila sem pravidelně každý měsíc kontrolovat pořadníky, nehly se ani o jedno místo za 3/4 roku přesto, že MHMP v inkriminované době uvolnil pro P10 cca 150 bytů, ovšem ihned bydlel například tehdejší starosta Karas. Když sem se pak ucházela " o místo" v bytové komisi, podpořila mě jedna radní za ODA, zbytek Rady složený z ODS a ČSSD byl rezolutně proti.
Velmi obvyklou praktikou nakládání s byty je jejich přidělování na dobu určitou, například 5ti let s opcí, ty se prostě přidělují mimo pořadník. Znám předsedkyni senátu NSS, ta má takový byt v Praze 5 už 20 let, 5+1 regulovaný samozřejmě, další byt v Brně, protože tam je ten soud a další v Ústí, odtamtud pochází a bydlí tam manžel....
Mod.
WWW
07.09.2010, 17:26:09
[43] Kamile 37.
S těmi Němci jako příkladem bych byla dost opatrná. Znám několik tamních rodin, většinou emagrantů odtud z let 90 a výše, asi by byli zařazeni do kategorie "spíše chudí", ale třeba jízdní kolo za 1000 eur jim připadá jako normální věc. Navíc většina Němců je spíše chudá v rámci Německa, ovšem spíše bohatá v ostatních evropských státech, v některých pak velice bohatá:-)
No a ten plakát, to je prostě bezkomentářová kravina, nechápu, jak se vůbec mohla taková věc stát jedné z předních politických stran, bez ohledu na to která to je.
Mod.
WWW
07.09.2010, 17:33:58
[44] Kolo za 1000€
je normální i tady, pokud trochu jezdíš. Při velký skromnosti se dá pořídit třeba loňskej model kolem 700€ .. dokonce v týhle relaci občas nabízej i slušnou "skládačku", ale spíš jsou dražší. Jdem s dobou.
Jinak se moc nemění, byty pro papaláše, špitály jen pro někoho, noviny lžou už když je tisknou ..
jonáš
07.09.2010, 17:55:44
[45] jonáši
tak já myslím, že pro zdejší "spíše chudé" není kolo za 1000 euro spíše běžné,natož normální:-))
Spíše chudí jsou rádi, když mají na nájem, bydlení a jídlo, ti středně pak, když jim zbyde 1000 euro za rok na dovolenou pro 4 lidi.
Mod.
WWW
07.09.2010, 18:09:12
[46] Zdejší "spíše chudí"
si podle průzkumu myslej, že jsou "spíše bohatí" .. prodá se i dost dražších vehiklů. Pravda, asi ne na venkově a ne na ježdění z pole do hospody ..
http://www.blisty.cz...rt54367.html
jonáš
07.09.2010, 18:15:43
[47] Ale co je zajímavý
a třeba Mysch ti to rád potvrdí, že nejen takový outdoorový zboží nebo třeba auta, ale i kšefty jako Lídl nebo Baumax tady prodávaj stejnej sortiment o nějakých 20% dráž v kursu eura než doma v německu. Když na to zdejší lidi maj, tak asi v průměru tak děsně chudý nebudeme .. to by si to pak nemohli dovolit, přicházet o kšefty, a museli by cuknout níž, nebo ne? Chalupy v Bavorsku už jsou prej taky levnější než na českym venkově.
jonáš
07.09.2010, 18:26:39
[48]
Všechno je tu nesmyslně předražené, protože se z věcí, které jsou " na západě" považovány za šunty pro spíše chudé,uměle dělají značky pro zdejší spíše bohaté.
A pokud jde o ty šunty, Medvídek:-) ujede na kole cca 200 kilometrů týdně, a to nejmíň, o dovolené i tisíc, a kdyby mu před 3mi lety neukradli to kolo za 5 tisíc( korun), měl by ho už 18 let, takže " na kolo to nejezdí":-))
Mod.
WWW
07.09.2010, 18:56:33
[49] Do jistýho věku medvídka jistě ne
ale po tý padesátce si jeden řekne, že s tim předválečnym favoritem taky nemusí vydržet věčně. On je to maličko rozdíl i z hlediska stability, přecejen ty reakce a instinkty už nejsou co bejvaly (loni jsem na tom silničáku vyjel jen na demo cyklojízdu, a málem jsem si hned ustlal). Tož tak, asi taky nedrandíš v tráboši, počítám.
Pak je taky možno zajít do bazaru nebo zastavárny a levně pořídit nějaký "recyklovaný". Zatim to nemá ani VIN všudemožně ani čipy v kastli, tak je to celkem bezpečný.
jonáš
07.09.2010, 19:24:11
[50] Jinak ty "šunty pro bohaté"
začínaj od bier aus pilsen (po škoda auto von Junge Bunzlau). Fakt je zajímavý, že ti zdejší chudí dosud nechcípaj hlady a frustrací pod mostama ve větší míře.
jonáš
07.09.2010, 19:27:14
[51] narazili jste tu na kvalitu zivota na zapade a v Cechach
.
Keller/ Schnurruv clanek je vyjimecne zajimavy (diky za odkazy), navic mam oba autory rad a nikdy bych necekal, ze se sejdou v jednom tandemu.
Podle meho je tu ale jeste volny prostor pro jinou interpretaci vysledku, nez jaky udelali autori. A vlastne je to dost paradoxni- oni, kritici konzumu, chapou vypoved o vlastnim postaveni toho ktereho z respondentu ryze konzumne:
"...nejvíce si u nás fandí lidé mladší 35 let. Za velmi chudé se z nich považuje méně než jeden z deseti, za bohaté naopak plná čtvrtina...Přitom naprosto žádné úspory v této generaci nemá zhruba 57% dotazovaných. Úspory nižší než 50 000 Kč deklaruje další téměř čtvrtina z nich."
Troufnu si rici, ze je to naopak velky uspech, kdyz vam nekdo bez uspor rekne, ze se citi bohaty. Je nepravdepodobne, ze by dotazovani nevedeli, kolik maji v bance, senilita snad u nich jeste nenastala, kdyz byli povazovani za mlade.
Navic mi zkusenost rika, ze Cech s desetinnym prijmem oproti Nemcovi si za sve uzije mnohem vice nez dotycny Nemec. Prachy sice mit muzete, ale od urciteho objemu je stejne zacnete vynakladat na kraviny. V tom ma dotceny Nemec oproti Cechovi jednu podstatnou nevyhodu: aby si udrzel svuj prijem, musi znacne % z nej vynalozit zpetne do sve "urovne", jako usmudlany setrilek by se mohl s dobrou praci rozloucit. A tyhle "vydaje na plat" mohou delat, bajvoko, klidne i 1/4- 1/3 platu.
Na tema drahoty v Cechach vyslo vice clanku na Blistech, dohledal jsem dva:
http://www.blisty.cz...t/54005.html
a
http://www.blisty.cz...t/54005.html
A mam s tim, samozrejme, vlastni zkusenosti a ty mohu shrnout takto:
Pokud neznate mistni trh a koupite naslepo obvykly nakup (v potravinach, ale i obecne), ve Svajcu vas vyjde asi o 1/3 drazsi.
Zbozi ve svycarskych slevach vyjde cenove jako obvykle zbozi v CR.
I kdyz- tuhle jsem objevil v mistnim discountu takovou tu vestu s mnoha kapsami, co maji Vietnamci za 240,- na trhu, ale ve Svajcu stala v prepoctu rovnou stovku.
Tedy zaver: pokud znate dobre cesky a svycarsky trh ("svoji samosku"), nakoupite na ceskem o trosku levneji. Pokud ne (ci nemate cas), vyjde Svajc o dost drazsi.
sax
07.09.2010, 20:04:49
[52] No ale treba nejlevnejsi Nokia
:
Bez fotaku a mycky nadobi: v CR 700- 999 korun, ve Svajcu tovna stovka v prepoctu. Prepaid, zadna smlouva, karta libovolna.
sax
07.09.2010, 20:19:51
[53] jonáši
Medvídkovi je 54:-)
Mod.
WWW
07.09.2010, 21:56:04
[54] Doba Harpagonů jistě pominula...
...po té, co jsem Kellerův článek podrobil kritické pochybnosti, došel jsem ke stejně optimistickému mezizávěru jako sax. Tedy, že daná generace je zřejmě nematerialistická, antikonzumní a vůbec "suprová".
Dnešní pocit bohatství je dynamický, odvozený z možnosti spotřebovávání. Možnost podtrhuji. Ačkoliv tedy nemám k pořízení tvrdé prostředky, což by v Harpagonském pojetí byl problém, není problém napojit se na matrix okamžitého úvěru.
Všechny ty providenty jsou ale obyčejný fet. Nakonec i háčko se dá užívat "víkendově", pokud má člověk dost zkušeností, silnou vůli a ví, s čím si zahrává. Pokud ovšem člověk po prvních dvou třech dávkách otřepe "obavy", a poddá se tomu, tak nasedá na rozjetý vlak.
V ten okamžik, řečeno Žižekovsky .), matrix imaginárna přebírá vládu nad reálnem.
Popravdě řečeno mi to připomíná úvěrovou závislost posledního stupně, dávka se zdá pořád stejně blízká, ačkoliv v "tvrdém světě" člověk podniká čím dál tím šílenější věci, aby k ní přišel.
Čímž se dostáváme zpět k soc. dem. a skutečnosti, že géčky trávy vyloudím z prvního kamaráda, kterého potkám - a zcela zdarma .)
Winter
07.09.2010, 21:58:16
[55] saxi
ale Švýcaři jsou lokální patrioti a většina věcí k nákupu je místních, neglobálních a tudíž dražších, takže to je zas trochu jiná písnička.
Mod.
WWW
07.09.2010, 21:59:45
[56] 200 kilaku tydne na silnicich?
.
Mate medvidka dobre pojisteneho?
Obas zkouknu nejaky ten film pro pametniky a vzdycky mne zarazi, jak to pred nejakymi 40 lety na silnicich vypadalo: jak po vybuchu neutronove pumy, nikde nikdo, prazdne ulice, Vaclavakem projizdi 2- 3 volhy.
Na zacatku 80. let jsme s kamaradem pravidelne vyrazeli na cyklovylety 20- 30 kilaku za Prahu a zpet, pivo, krasna priroda, volne cesty; dneska se na tech samych silnicich bojim i v aute.
sax
07.09.2010, 22:01:54
[57] Mod.
.
Lidl tu ma stejne zbozi jako v Praze a je take drazsi.
Ale ja to sem psal jen tak, pro rozsireni obzoru.
Ale kdyz uz jste natukla ten patriotosmus: nene, to jsou jen reklamaou vymyte hlavy, protoze retezce jsou pod vlivem mistnich zemedelskych lobby, nakupuji jen od nich a pak to prodavaji jako "regionalni sluzbu zakaznikum".
Pry to lide chteji, jak ale pak vysvetlit vecne precpane Aldi a Lidla?
Wintere,
z drog se stal normalni konzum a pritom je to vysoce ritualni zalezitost, platna a ucinna jen parkrat za zivot.
sax
07.09.2010, 22:17:43
[58] A stejně tak úvěry .)
Winter
07.09.2010, 22:23:38
[59] bingo, wintere
.
"Ke konci 50. a zacatkem 60. let byl prumyslovy kapital stale jeste pod pevnou kontrolou, kdyz sve investice financoval prevazne skrze sve vnitrni fondy, pricemz za zakladni strukturu systemu na urovni velike firmy bylo zyvkem hledet jako na relativne stabilni celek. Ale zmeny, ktere se vynorily s opetovnym nastupem stagnace to vse zmenily. Zlata era 60. let byla vystridana lety, ktere se vlekly kupredu bez zjevne nadeje na plne ozdraveni. Za techto podminek "byl nalehave potrebny novy podnet" a ten se vynoril v podobe, ktera- jakkoliv neocekavana- byla logickym vysledkem tendenci pevne zakotvenych v globalnim systemu. Korporace, neschopne nalezt lukrativni odbytiste pro sve kapitalove nadbytky v ramci vyrobni ekonomiky, se pokousely svuj financni kapital rozmnozit financnimi spekulacemi a financni sektor na zvyseni poptavky po svych produktech zareagoval pestrou plejadou novych financnich nastroju. Vysledkem bylo to, ze se do 80. let zformovala financni nadstavba, ktera zacala stale vice a vice zit svym vlastnim zivotem.
Sweezy: The Triumph of Financial Capital
sax
07.09.2010, 22:26:08
[60] saxi
já jsem špatný nakupovač, děsí mě Supermarkety, vpodstatě nakupuju jen v Penny, když musím na větší nákup, do Lidlu chodím jen pro nemleté zrnkové kafe jednou za měsíc, vím kde leží, a hned zas du:-), Do Biolly si semtam zajdu pro máslový croasant ( určitě jsem to zas napsala blbě).
No a je fajn, když lidi kupujou domácí místní výrobky, taky je fajn,když s nima mají výrobci úspěch a stojí jim za to, někam je přivézt.
Medvídek je nevlastní a pojištěný asi je a nejezdí po Praze:-)
Mod.
WWW
07.09.2010, 23:14:03
[61] Wintere
s těmi vylouděnými sáčky to myslím platí jen dočasu.
Mod.
WWW
07.09.2010, 23:15:19
[62]
[25] Kamile - jsem pro, v obecní úrovni, hlavně v malých obcích by to určitě fungovalo, riziko zneužití účelovou skandalizací vidím rozhodně menší, než možnost důsledně vyžadovat plnění programu.
brtník
08.09.2010, 08:21:03
[63] Medvídek musí bejt super
takhle trvanlivej, skromnej a výkonej, toho si mladá pani držte ;-)
jonáš
08.09.2010, 09:57:14
[65] No ono je to vidět
i tady, když se synek s vydřenou a nejistou dvackou měsíčně považuje za pravicovou střední třídu. Bych to soukromně viděl tak o řád vejš.
http://www.denikreferendum.cz...sku
Někde jsem zrovna čet, že reálnou kvalifikací je majetek cca patnáct melounů, aby dotyčnej už nemusel hákovat, leda pro zabavení. Ale nemůžu to znova najít.
jonáš
08.09.2010, 12:28:20
[66] To o těch 15 melounech, jonáši,
je v tom odkazu
[64]. :-)))
Jinak sloupek pana Ondřeje V. je pěkný, ovšem pořád mám v duši jakousi pochybnost: To opravdu netušil dříve, co čeká jeho a jemu podobné?
Asi se ho na to brzy zeptám... ;-)
XY - socka
08.09.2010, 13:20:26
[67] jonáši
jo, skromnej, na to sem zapomněla:-) , drží se hesla " co nemám, to nepotřebuju " i přesto, že by si kolo za 1000 euro mohl koupit asi i každý měsíc.
Otázkou ovšem je, jestli nám právě takoví lidé, kterým vydrží jedna věc celý život, nezpůsobují ty ekonomické krize:-)))
Mod.
WWW
08.09.2010, 13:28:34
[68] No zeptal bych se ho rád taky
třeba hned o víkendu, ale von už nějak na ty srazy starých skautů nejezdí. No myslim si, že to fakt netušili .. my přece taky ještě do nedávna ne. Zaplaťpámbu že to některym dochází aspoň teď, že to nebude všecko jen tim paroubkem, i když cena "školnýho" nebude zrovna nízká. Smola.
jonáš
08.09.2010, 13:36:31
[69] Jo v tom vodkazu
kde mam ty brejle, dyť byly před chvílí na nose .. aha, na čele ;-)
jonáš
08.09.2010, 13:37:55
[70] Jo, jonáši,
pozdě, ale přece. Co se OV týče. Ty brejle na čele dobře znám... :-)
Pěkný den.
XY - socka
08.09.2010, 14:20:18
[71] Mod
[67, je normální používat to co nám slouží dokud to dobře slouží. Nenormální je systém postavený na hýřivém konzumu. Určitě nemám takovým lidem jejich přístup za zlé. Být jich více - vydrží nám i delší dobu suroviny.
Kamil Mudra
08.09.2010, 16:35:30
[72] Jonáši
[65], fakt dobře napsaný článek. Srozumitelný "lopatě" i vědátorovi. Škoda že se podobné nevyskytují i v masověji čteném tisku.
Kamil Mudra
08.09.2010, 16:41:58
[73] Někde jsem zrovna čet, že reálnou kvalifikací je majetek cca patnáct melounů
.
To byl dolarovy standart pro byti za vodou, platny v druhe polovine minuleho stoleti: 1 milion USD.
Podobne jeden dolar stoji dnes vsude po svete plechovka plzenskeho, to bude asi standart stoleti nastupujiciho :o)
sax
08.09.2010, 17:50:35
[74] Tohle taky trochu souvisí s onou proměnou lidství.
Schválně - kdo myslíte že vyhraje?
Archeologové a nebo BP?
http://www.literarky.cz...t-u-libye
Kamil Mudra
08.09.2010, 21:43:15
[75] A na dokreslení
[74] tento odkaz:
http://www.literarky.cz...rost-lete
Jediný (zatím) příspěvek s použitím "prostého jazyka", nemnoha slov a přece vystihující realitu se mi natolik líbí že ho zde cituji. Není mým zvykem tapetovat a proto se za tuto tapetu omlouvám:
"Jitka Bartošová
.... ve světě neexistuje dostatečně silná politická reprezentace, která by byla schopná a ochotná hájit práva občanů a společnosti proti zájmům soukromým. Politika a politici se stali majetkem, kterým disponuje plně sféra prachů. Říká se, myslím, tomuto řemeslu... prostituce? Luxusní život na cizí účet s dobrým veřejným až vznešeným krytím a značným morálním deficitem.... :))))
Skutečně je dnes drsný pohled na systémy, které sami sobě říkají demokratické.... Až směšné... Politici si pleskli na čelo bankovku s popiskou "demokracie tomu, kdo zaplatí víc" ....a občan je v totálním klidu..... Možná v totalitním ... klidu..... Možná je na čase ten klid i začít ztrácet :) Přemýšlejte každý, kdo se chce dobrati důchodu dříve než v sedmdesáti....osmdesáti....devadesáti.... :)"
Kamil Mudra
08.09.2010, 21:57:45
[76] Hm, zajímavý pokus vyhnat čerta Belzebubem,
totiž neoliberalismus radikálním liberalismem, podnikli pánové Pehe a Štern. Viz odkaz:
http://www.denikreferendum.cz...smu
XY - socka
09.09.2010, 10:39:52
[77] ta - a pokud zbavit se nenáviděného označení socka,
které mi bloguje nemilosrdně přiděluje poté, co jsem se k této kategorii přihlásil... :-))
XY
09.09.2010, 10:41:47
[78] No, chtěl jsem napsat: A pokus zbavit se...
Ale podařilo se. :-)
XY
09.09.2010, 10:43:09
[79] nevite, XY, o ktereho Sterna jde?
sax
09.09.2010, 11:19:27
[81] Ano, to je nejpravdepodobnejsi, diky
.
tenhle mi k tomu opravdu nesedl:
http://britske-listy.cz.../bio.html
To na DR si prectu, diky za odkaz, pak to muzeme spolu zkritizovat.
sax
09.09.2010, 13:05:20
[82] Jenom škoda
že z tý první věty vynechali strašidlo.
jonáš
09.09.2010, 13:15:26
[83] To chce myslet optimisticky
.
Pred par mesici by jeste navic vynechali slovo "kapitalismus".
Anebo jspu povercivi a bali se, ze ho vyvolaji :o)
sax
09.09.2010, 15:40:17
[84] Pehe & Stern Ltd
.
To je neocekavane nestesti, XY, se sebezaprenim jsem precetl prvou stranku (tiskem to vyjde na 4 pri vel.9).
Jednak to neni dobre napsane a hrozne spatne se to cte (to by u manifestu byti nemelo :o) a jednak tem dvema zrejme nedoslo, anebo nam alespon na prve strance zatajuji, ze neni zadny jiny, nez globalni kapitalismus a ze zadny "mensi" a hodnejsi uz nikdy ani nebude.
Tady napriklad:
"Neoliberální ideologie je pokleslou variantou liberálního myšlení, v níž byla ekonomická kritéria a individuální sobectví nadřazeny ostatním hodnotám
..."
ci
"Nestojí-li v cestě těmto tendencím osvícená politika, ba se naopak politika kvůli nadvládě neoliberální ideologie stává nástrojem globálního kapitálu..."
...nejak me to rozcililo...na manifest by by prekladatel nemel byt potreba, ani gramaticky, ani ideovy...
sax
09.09.2010, 20:31:55
[85] konec byl uz lepsi
.
ale spise nez "manifest liberalismu" bych to nazval "par napadu zdraveho rozumu". Ale snad rozumim, proc to ti dva takhle revolucne zaonacili.
sax
09.09.2010, 21:22:14
Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).