pondělí, 26. července 2010
Komentáře
[1]
Souhlasím v plném rozsahu. To se mi tady ještě nepřihodilo. Inu, všechno se jednou stane poprvé...
@Teo
26.07.2010, 19:00:01
[2] "Ovšem policie nejenom že tato základní práva nedokáže ochránit, ona ani nepředstírá, že se o to snaží."
No, možná je v tomto případě lepší že nic nepředstírá. Spolehnout se na ni a být pak nemile překvapen by mohlo přinést více než jen zklamání.
Ovšem, že je něco takového vůbec možné, cosi o současné situaci ve společnosti vypovídá a nejde o výpověď nijak lichotivou :-(
Kamil Mudra
26.07.2010, 19:02:30
[3]
Když oni policisté živlům neporučí, a lidi jsou někdy horší, než povodně :-).
Janika
WWW
26.07.2010, 19:32:31
[4]
Mám pocit, že fotbal je takové "neškodné" odreagování.
Zkusím vzpomenout na poslední občanské aktivity: pochod za legalizaci marihuany, blokování silnice kvůli provozu, převoz Slovanské epopeje.
A největší aktivita kvůli stadiónu Bohemky...
mistral
WWW
26.07.2010, 21:20:02
[5]
Narozdíl od vás, Tribune, se s těmi chuligány zcela jistě potkám, ale nebojím se jich. Je to moje volba, takže ani nemůžu na nikoho nadávat. Nicméně opravdový strach mám z toho, co popisujete v posledním odstavci. To je daleko větší nebezpečí než pár polských bezmozků. Protože je trvalé, protože je promyšlené...
Kutil.bloguje.cz
WWW
26.07.2010, 21:59:28
[6]
Pamatuji si nedávno, jak jsem zíral. Pochod fandů Slavie do stanice metra Strašnická. Nad stanicí kroužil vrtulník, pár policajtů, ale jinak v naprostém klidu. Ale takový dav jsem viděl naposled v 89.
mistral
WWW
26.07.2010, 22:08:08
[7] Mediální panika
Podle mě se běžnému člověku nestane nic, maximálně se servou hooligans mezi sebou.
Vzpomínám (ze zpráv) za celý život jen na 1 případ, kdy nevinnou paní zasáhl kámen, pravděpodobně náhodou.
Taky občas dojde k pocuchání nějaké hospody, ale to už patří k byznysu.
Přestože je to jen mediální panika, souhlasím s Tribunem v tom, že by policie měla zajištovat bezpečnost a ne vyzývat, aby občané raději nevycházeli z domu.
[8] K byznysu asi patří
i zdemolované vlaky, poškozené auťáky, léčení poraněných idiotů, zastavená doprava, no a běžnému člověku se nestane nic, pokud se primitivům klidí z cesty.
A pak jednou za čas dojde k mrtvým při finále Poháru mistrů nebo při Love Parade.
Ale co to je, pár desítek mrtvol proti tomu kopci srandy, co jsme si užili, užívali a užívat budem.
Ale Tribun psal o policajtech, a to je taková lafperejd mladých lidí, strážců zákona. Organizace v tomto stupni rozkladu připomíná zdechlinu: oni chodí do práce kvůli platu a výsluhám, a než jich dosáhnou, tak se snaží minimalizovat svůj výkon na co nejoptimálnější (pro ně) míru. A zajímavý, že se jim to daří za všech polistopadových vlád. Když se něco dělá usilovně a s plným nasazením, tak se to většinou podaří.
Taras
27.07.2010, 10:48:53
[9]
[8] Je recht, že policie není elitním zaměstnavatelem. Míří tam spousta lidí, kteří se jinde neuplatnili. Ono je tam totiž skvělý poměr výdělek/požadované výkony. Znám např. typana, který se pokoušel živit jako model a podomní prodejce nebo chlápka, jehož vyhodili z 5 VŠ (včetně soukromých). Policie se stala jejich domovem.
U armády je to podobné: Pár nadšenců, kteří to dělají z fandovství, zbytek flákači.
To, co píšeš výše je zmatlání x různých jevů dohromady. Srovnávat Love Parade s hooligans, nevim, nevim...
[10] Ta LP
byl předevšim neuvěřitelnej lapsus pořadatele a zodpovědných ouřadů .. chtít prohnat milion lidí dvanáct metrů širokym tunelem. To asi u sousedů zas soudruzi udělali nějakou chybu. Protože to při volný chůzi v normálnim houfu cca 2 osoby na metr kvadrat i bez jakýkoli paniky vychazi asi na 23 hodin času příchodu a rovnako 23 hodin odchodu .. do fotbalovýho kotle se vejde o dva řády míň lidí a maj tam širší turnikety.
jonáš
27.07.2010, 11:11:26
[11]
Žeprý jsou nebezpeční hlavně proto, že u sebe mívají zbraně...Tak to by mě moc zajímalo, kde k těm zbraním tady příjdou??
Němci dokáží aplikují nařízení, že přes hranice nesmí nikdo, kdo by u sebe měl zavírací nůž s čepelí delší než 8 cm, a když mají svůj den, jsou schopni stavět a prohlížet desítky km za hranicema každé české auto, které jim připadá podezřelé, majitele nožů zadržet a odvézt na prokuraturu, zabavit rybičky a udělit vysokou pokutu. Tako nechápu, proč bychom tady měli soustavně mít problémy s cizími "fanoušky" fotbalu, nacismu a čehokoliv dalšího, k čemu je třeba chrastit zbraněma.
Mod.
27.07.2010, 11:12:20
[12] Jonáši,
ten tunel byl třicet metrů širokej, viz
http://www.faz.net...mmon~SMed.html . To je jak těleso dálnice! Potíž je, že při obecně známé nedisciplinovanosti až roztelenosti mládeže a při srovnávání rozdílných rychlostí jednotlivých chodců (předbíhání) dochází k zacpě, to je princip i mnohého dálničního stau. Kdyby šli všichni stejně rychle a netlačili se, tak projdou hladce.
Taras
27.07.2010, 11:23:29
[13] Ani třicet metrů
když to vezmeš, tak dav se 4 lidma na metr čtvercovej už se nehne, to je tak na stání ve výtahu. Maximum je tak 3 do hustýho prvomájovýho průvodu. Rychlost chůze v takovym davu kolem 3 km za hodinu, když nemá pořadovej výcvik, to je pod metr za sekundu. Čili tak kolem 50 lidí za sekundu maximální reálná průchodná kapacita. A můžeš násobit a dělit jak chceš, ani dispiclínovanej dav to tam pod šest až osm hodin chaosu nedá. Naštěstí se prej celej milion nedostavil.
Ovšem normy pro tramvaje udávaj osm lidí na metr, to jsem snad zažil jen kdysi při návozu na Kadáfího ;-) .. stejný pověry panujou kolem stovek tisíc na Václaváku, tam se vejde nejvejš padesát tisíc těl (duše by, pravda, mohly bejt skladnější).
jonáš
27.07.2010, 11:34:04
[14] Dík za ten FAZ
ale 30 m je tam psáno jako länge, breite bude podle grafiky o dost menší, řekněme 20. Mezi tim policajti s plotama a situace v 16:30 kde se to tlačí ze tří stran do jednoho bodu B. To všechno u Němců, co jsou přes sicherheits úplný majoři?
Leda by to snad takhle celý zorganizovali schválně, aby byl s těma technopartyjema konečně endlösung.
jonáš
27.07.2010, 11:41:56
[15] No ona ta lange
je právě breite, ten tunel je asi 200 m dlouhej, já tyhle údaje slyšel v reportáži na německý TV. Na doprovodném videu se do tunelu slévaly dva proudy, čímž je na míchání rozdílné rychlosti dvou proudů zaděláno. Ale tyhle tlačenice vznikaj při panice, to byl případ italskejch fanoušků při finále s Anglánama v Bruseli. Tady údajne vznikla panika při tom, když jich pár spadlo do davu když vylejzali po schodech nahoru na dráhu. Asi se dav polekal, že z nebe začali padat tanečníci. Tyhle monstrakce do města nepatří, prošlo to v Berlíně s těmi širokými bulváry.
Ale podstatné je, proč se vůbec mládež shlukuje, obesírá a ochcává a hlukem otravuje široké daleké okolí? Jenom proto, aby ukázala, jak je easy a jak si to užívá? Pozérství, stádnost a roztelenost bez disciplíny, bohužel, takovej je tenhle novej svět.
Taras
27.07.2010, 12:02:54
[16] To neřešim
stejně jako proč chodí dvacet tisíc lidí do lidojemu na téměř mrtvýho Dylana nebo Waterse, kterýho z tý dálky nepoznaj od Krause ani s Triedrem .. dobová móda. E pluribus unum, asi. Ovšem kdybych někde plánoval milion lidí, dokážu si přes palec spočítat, že i stometrovej volnej koridor nebude stačit, natož nějakej vysloužilej tunel (klaustrofobie navrch). Nakonec co nás jinýho na tý technice pět let učili, než dokázat spočítat na logáru, co jde a co je pitomost ;-)
jonáš
27.07.2010, 12:09:04
[17] Ježišmarjá...
...někdo chodí na LP, někdo chodil na Prvomájové průvody. Všichni cynicky opovrhují stádností, ale oboje si vždycky užijou/užili. Za republiky byly dělnické průvody a ještě před tím dožínkové slavnosti, kde se sešla celá vesnice stádních sedláků , aby si v agresivní nedisciplinovanost rozbili hubu polaskanou knížecím vínkem.
Tarasi, Tarasi, se stejně slabomyslného soudku bych se mohl zeptat, co ty důchodce žene do Kauflandu...
Winter
27.07.2010, 12:10:01
[18] Mod.
Zbraň je i kus rozbité zastávky, není to těžké. Je to spíš otázka pravidel: čeští chuligáni se ze zásady (ne z rozumu nebo protože jsou vyměklí, prostě se na tom domluvili) bijou na pěsti, polští na sekyry. Ale oproti tomu, co se děje při bitkách chuligánů v Polsku jsou tyhle výjezdy spíš demonstrace proti násilí.
Ale to chování police taky nechápu.
Winter
27.07.2010, 12:15:58
[19] Wintře, Wintře,
důchodce žene do Kauflandu hlad, to byla slabomyslná otázka. Mimochodem - zajímalo by mě, jak vznikla legenda o důchodcovském kaufhófu, tam je k vidění zcela běžný věkový průřez společností, s výjimkou mládeže, té je tam málo, protože nažrat dostanou doma. Do hypersuper choděj nanejvejš otočit RedBulla.
I v dalším jste kapku mimo, nelze srovnávat prvomájový průvod (existenční pochod) s LP, a nevím, že by si někdo ty třepotalky užíval a že by se lidi před tribunou ušlapali. Když chybí emoce (hysterie), tak k tomuhle nedochází.
Ale třeba Stalinův pohřeb s více než stovkou mrtvých, to je demonstrace davové hysterie jak vyšitá. A ty diskotéky, kde zahoří, a oni se zase jako ovce ušlapou, a zase je to mládež, demonstrující svůj životní styl. A na silnicích ti nejhorší zločinci, zase mládež. A příčina se nehledá v jejich absolutní rozmazlenosti, zkaženosti, stylu já můžu všechno a vy uhněte, ale v pořadatelích, v záchrance, přijeli pozdě, ve špatně postavené silnici, jenom oni za nic nemohou. Je jim to třeba omlátit o čumák, ten jejich pravicový životní styl, co vede zákonitě k mrtvolám.
Ale je to krásná ukázka toho, do jakých konců vedou spontánní řády a neomezený individualismus, plus konzumeristicky a hédonisticky vychované juvenilní hlavičky.
Taras
27.07.2010, 13:08:05
jonáš
27.07.2010, 13:33:48
[21] Jasně, jasně...
...já to beru, že mládež je zlá a zlobivá - ovšem ona byla vždycky.
/teda s výjimkou toho, že to je právě a jen tato zlobivá mládež, která se ušlape ... páč kdyby tím průchodem šla milionová demonstrace důchodců, odoborářů, opuštěných manželek nebo nezaměstnaných klaunů ušlape se i ona/
Co mi ovšem tak vykládal otec, nakonec většina socialistických slavností skončila kocovinou nebo souštáním polských svazaček. Takže možná přibylo druhovosti alkoholu a poloh, princip zůstal stejný.
tyhle generalizace mě z principu štvou, páč to se pak řekne: "za všechno můžou mladí a pravicovost" a prostě šlus, tečka, už můžeme akorát tak točit palci nebo plácat si po zádech, jak jsme moudří.
Winter
27.07.2010, 13:43:23
[22] Wintere pravda
no já nevím, ale třeva ve Velké B. si údajně "fanoušek", kterého jednou chytnou zlobitna nějakém zápase, následně třeba 10 let ani neškrtne, protože se na žádný fotbalový zápas už nedostane. Tady udělali 2x soudní síň u stadionu a jednou prodávali vstupenky na občanku, a to je celé.
Mod.
27.07.2010, 14:07:44
[23] jonáši
jak mrtvýho Waterse?:-)) a tys někdy už viděl nebo slyšel živýho Waterse? :-D
No já myslím, že srovnáváš nesrovnatelné, troufla bych si tvrdit, že fotbalová utkání, festivaly a konkrétní koncert mrtvého nebo živého, jsou 3 naprosto odlišné věci. Na fotbal se rowdys asi chodí vybouřit, na festivaly se lidi chodí asi uvolnit a na konkrétní koncert si jdou poslechnout konkrétního interpreta. Velikost "lidojemu" a bezpečnost takové akce s ohledem na množství účastníků, to už je ovšem zas jiná věc. Stejná katastrofa jako v Německu se může stát v Šaška aréně na Cohenovi,pokud třeba začne někde hořet odpadkový koš, ale furt je to něco jiného, než když se parta pomatenců někam přijede provoplánově rvát.
Mod.
27.07.2010, 14:17:01
[24] Velikost lidojemu
je právě podstatná, nikoli vnadidlo .. moderní ekonomika přece pracuje s velkym objemem a malou marží, takže za masovost, za rekordy .. kam se hrabou spartakiády. Ovšem tehdy to měli organizátoři líp zmáknutý ;-)
jonáš
27.07.2010, 14:23:39
[25] Mod,
řekl bych, že i na fotbal se rowdys chodí uvolnit, jde jim o totéž jako třeba lidem na technopárty, cíl je stejný, jen ti i oni k tomu používají rozdílné prostředky (někomu stačí onanie, někdo potřebuje soulož). A součástí toho je i to, když se dva znepřátelené tábory fanoušků domluví, že se sejdou tam a tam a rozdají si to pěstmi. No a my pak tyhle excesy odsuzujeme podle toho, jak jsme založení... (Pohoršujete na tím, když rowdys táhnou ulicemi a rozbíjejí koše, ale tolerujete posprejované plochy domů?)
Kutil.bloguje.cz
WWW
27.07.2010, 14:49:10
[26] Jenže...
Policie to nezvládá, nasaďme soukromé bezpečnostní služby. Už ministr Langer měl v souvislosti s fotbalem tu snahu, ale neměl za sebou to, co ma za sebou současný ministr vnitra, takže se mu to moc nedařilo. Toho se hrozme. Bude nás usměrňovat soukromý subjekt, parta lidí, kteří si řeknou, že tohle je správné a že kdo se bude chovat jinak, dostahne pendrekem. A zatímco policie se musí řídit zákony (i když...), a my víme, jaké ty zákony jsou, čili co můžeme očekávat (a navíc byly zákony vytvořeny našimi volenými zástupci), soukromá bezpečnostní služba se nemusí řídit vůbec ničím. Jen příkazy té party lidí, kteří vědí, co je správné...
Kutil.bloguje.cz
WWW
27.07.2010, 15:00:55
[27] Kutile
netoleruju jakékoliv ničení cizího majetku ( a onanovat ani souložit na ulucu taky nemůžu:-)) ), takže když si to chtějí udělat, ať si pronajmou za tím účelem pozemek mimo města, to už se myslím taky někde přihodilo, dobrý nápad:-)
Mod.
27.07.2010, 15:14:48
[28] jonáši
ale žádný velký lidojem tu nemáme, kde by v současné době hráli Stouni, nebo U2, aby se tam vešlo půl mega lidí, kteří mají kudy přijít a taky kudy odejít, jako na těch spartakiádách?
Já myslím, že jsme Tribunovi rozmělnili zcela správnou úvahu, prostě jakmile se někde začne tlupit jakkoliv početná skupina lidí, kteří se přišli zejména poprat, je to věcí policie o nic míň, než když lidi začnou hromadně špatně parkovat, ovbšem to má zas policie zmáklé docela dobře:-)
Mod.
27.07.2010, 15:22:15
[29] No když se dělaj
ve veřejnym prostoru koncerty, performance a jiný kabarety, se kterýma může leckdo rovněž nesouhlasit (třeba kvůli randálu pod oknem, nebo Bregoviče nerad ..) tak proč jiný aktivity hned vylučovat do opuštěných lokalit?
No a na akcích privátního pořadatele jsou privátní ochranky běžný. Čili průlom existuje, na fesťákách, proč ne na LP či na fotbale. I ochranka se musí řídit zákony (dokonce z nich ani nemá ty vyjímky co policie).
jonáš
27.07.2010, 15:26:32
[30] Třeba v Milovickym prostoru
přece tim nemusej prudit celý město ;-)
jonáš
27.07.2010, 15:27:37
[31] Tak já hloupě generalizuju,
ale když policie podává tragikomické výkony právě proto, že je to mizerně vedený sbor neodpovědných usmrkanců, tak to vlastně není tím. Když se Love Parade, což je akce generační až do posledního oholeného chloupku v kalhotkách uječených a sjetých hopsalek, zvrhne kvůli nedisciplinovanosti těch rozjásaných telátek (pojďte, uděláme vlnku, a bude sranda, holky budou ječet, krk bych za to dal, že to tak vzniklo), tak za to může starosta. Kdyby to zakázal, tak by byl v příštích volbách mrtvola on, podali by si ho na sítích a ani dospělí by mu nefandili, vždyť se náš Kevin nemohl vydovádět a dvě noci proplakal, jak byl sjetej zármutkem.
Před chvíli projelo zatáčku pod mým pozemkem auto se čtyřmi dvacetiletými tanečníky, dvě holky, dva kluci. Ksichty jak malovaný, stačili se ještě podívat opovržlivě, a s auťákem, kterýmu nesvítila levá přední, ve tmě vražedná záležitost, profrčeli tu zatáčku, do který není vidět ani na deset metrů a dá se rozumně projet čtyřicítkou, dost nad šedesát. Aby ten lomeňák nový Vettel projel, tak šel na čtyři metry široký (nebo spíš úzký) silnici hodně přes půlku, takže pokud by jelo něco proti, nemohl ho zaregistrovat a už vůbec ne se vyhnout. A bylo by úžasně lafperejdově. Z auta se ozývalo dusdus, který přehlušovalo motor o dva řády.
Tahle monstra vyrábí katastrofy zcela programově, jsou tak nastavený. Ale mohou za to všichni okolo, jenom ne oni.
Taras
27.07.2010, 17:31:34
[32] Jj,
Tarasi jste chytrej, moudrej, tákhle nad věcí a mě to nedá s váma nesouhlasit.
Winter
27.07.2010, 17:38:12
[33] 29.30.
jonáši, na ty koncerty se chodí ale i kvůli zvuku na LP žádný zvuk neudtžíš pokupě a fotbalových stadionů na které by se vešlo 250 tisíc a více lidí, je na světě prostě málo:-)
Mod.
27.07.2010, 17:45:07
[34] Se s vámi, Wintře,
o tu první část vašeho příspěvku nehádám, pokud vám to nedá nesouhlasit (co vlastně tímhle výrazem děláte, moh byste mi to přeložit?), tak byste měl říci proč. Myslíte, že ti smradi tu zatáčku před hodinou projeli předpisově a já jsem jenom starej posera, co nemá rád mladé?
Taras
27.07.2010, 17:50:17
[35]
Klid Tarasi klid, každej mejdan jednou skončí a ono na ně dojde, tak proč se čílit, a třeba se toho i dožijeme :)
Che
27.07.2010, 18:35:07
[36] Proti gustu žádný dišputát, Kutile.
[5] Já ale myslím na ty, kteří se s tou bandou potkat nechtějí, ale nemají moc na výběr, protože bydlí v místech, která si "svobodná individua" vybrala pro svoji "rekreaci".
[37] Dobrá poznámka, Tarasi.
[8] Kdo platí škody, které rowdies napáchají? Něco mi říká, že my všichni buď v daních, nebo ve zvýšené ceně služeb/pojistného. A tohle lidé akceptují, ale kvůli vyplácení sociálních dávek se mohou vzteknout. Není tady něco špatně?
[38]
Protože v Británii těch mrtvých už bylo přeci jenom trochu moc, tak to začali řešit
[22]. A vyřešili. Ale u nás se to radši zamete pod koberec a v tichosti se poplatí škody, protože postižení (občané mimo militantní fankluby) jsou příliš tiší a neorganizovaní a na rozdíl od majitelů klubů nemají svoji lobby, která by perfektně zdůvodnila, proč fotbalové násilí nejde řešit, protože by to bylo omezování svobody... koho a čeho vlastně?
[39] Kutile,
přiznám se vám že pro odreagování se terorizováním okolí a ničením majetku příliš pochopení nemám. Onanie je něco jiného, tam si honíte vlastní přirození, se souloží je to podobné - ten druhý je vám k dispozici dobrovolně. Pokud není, je to znásilnění a trestný čin. Rowdies znásilňují veřejný prostor a veřejnost to víceméně akceptuje jako nutné zlo. Trochu padlé na hlavu, nemyslíte?
Rowdies nutí druhé být jejich hračkou. To je přece vrchol deliberalizace individua!
[40] No, jsem zvyklá počítat rychlost v metrech za minutu,
o to to mám jednodušší a vystačím s malou násobilkou :)
Jde-li tunelem 30 lidí na jednom délkovém metru, tj. při šířce tunelu 30m to bude 1 člověk na metr čtvereční, při šířce tunelu 12 metrů to bude 2,5 člověka na čtvereční metr, projde tunelem při rychosti 50m/min (=3km/hod)za jednu minutu 1500 lidí. Za hodinu jich projde 90 000. Udávaný počet 1.400.000 projde tunelem za necelých 16 hodin.
bara
27.07.2010, 21:30:30
[41] Tribune,
souhlasím s vámi, vadí mi totéž co vám, o to se nepřu, jen jsem se ohrazoval proti tomu, že by rowdies měli být horší než třeba technaři, nebo čmáralisté po zdech (nebo jiní). Důsledky jsou přece stejné, pouze u těch tanečníků jsme ochotní říkat, oni se jen baví, zlí policajti je bijí, kdežto v souvislosti s vlajkonoši brunátníme: že jim to ta policie nenandá pořádně. Ne, nezastávám se rawdies, to ani omylem, vadí mi stereotypy, kterým rádi podléháme...
(Jedním takovým stereotypem - nebo nesmyslem, chcete-li - je například rozšířené povědomí, že je na fotbalových stadionech nebezpečno až sprosto, že proto není radno, aby tam chodily děti.)
Jo a ten pohlavní akt - cílem obojího je orgasmus, jedni i druzí k němu docházejí znásilněním (ale ano), jen těm prvním k tomu vydává zvuky technika a ti druzí u toho řvou vlastními ústy. Kdo je lepší? Tak jsem to myslel.
Kutil.bloguje.cz
WWW
28.07.2010, 10:02:06
[42] Hm a kdo myslíte
že platil ten vrtulním, co se včera celý odpolene a večer vznášel nad Letnou a monitoroval situaci .. nepochybuju že ti hoši tam taky choděj "kvůli zvuku", takovej řev doma nevydaj.
MMch o skutečný kvalitě zvuku na masových koncertných podujatích mam jistý informace .. jak z titulu původní "akustický" profese, tak z pokusů to tu a tam nahrávat. Krátce, zvuk (i oproti CD přehrávači v běžnym obejváku) stojí za prd, ale to zřejmě účastníkům z mysli vymaže ten pocit, že "byli při tom". Ono každé to setkání s celebritou nás činí "jinou, lepší", jak svědčí už Babička Boženy Němcové.
jonáš
28.07.2010, 10:59:57
[43] Tak tohle je jiný kafe
než těch tvejch včerejších dvanáct metrů, Jonáši :-)). Nejenomže je setkání s celebritou činí lepšími, oni sami se stávají celebritami, neboť mohou říci z tohoto důvodu nižším juvenilům: "Včera jsem byl na .... a řeknu ti, ..." (Následuje umělecký soud o výkonu vřeštivého interpreta, doplněný pikantními detaily, kdo s kým pak a kdo komu poblil adidasky.)
Jinak věc LP má očekávaný vývoj, město, pořadatel a policie se navzájem obviňují z pochybení, jsou žádány hlavy. Ti neukáznění a ke svému okolí zcela bezohlední fakani pochopitelně za nic nemohou, naopak, pozůstalí smradi se nainstalovali do role nebohých obětí a filmově až seriálově roní slzy u svíček. Na kamery, pochopitelně, bez kamer by to nebylo ono.
Jinak pořadatel zadal před akcí studii "lidských proudů" profi firmě, která počítačovou simulací posoudila i onen tunel a neshledala ho nebezpečný. Ovšem - ani to mu nepomůže, neboť studie posuzovala evakuaci prostranství, tedy odchod diváků tunelem, nikoliv příchod. A to je prej strašná chyba.
Taras
28.07.2010, 11:25:35
[44] Pust se radši do kapoušů, Tarasi
To ti jde líp .. Dokud měl Loveparade volný průběh nic se nestalo. Najednou někdo zjistil že se na tom dá vydělat, udělal se pořadatelem a nezvlád to.
Pořadatel prostě za bezpečnost vždycky do nějaký míry zodpovídá. A tuhle situaci měl předvídat.
jonáš
28.07.2010, 13:20:49
[45]
Nasměrovat tisíce lidí do tunelu, to je zkrátka horor. Pamatujete na Liverpool 1989, fotbalový stadion? Od té doby se mnohé změnilo, aspoň na stadionech.
Jednou jsem byl takto unášen davem a nebylo mi dobře po těle.
mistral
WWW
28.07.2010, 14:28:14
[46] Co si pamatuju, tak jinou, lepší,
[42]chtěla být Tornado Lou, arizonská pěnice. Že by to obšlehla z Babičky?
tresen
28.07.2010, 15:49:12
[47] tak mi to přijde,
že se ve fotbalové Praze "někdo" potřeboval zviditelnit, kdo, je mi celkem fuk, akorát že tyhle monstrózně strašící zprávy vždycky udělají své.. a taky je okurková sezóna, tak co bychom chtěli, no. Na TV zprávy se nedívám, tak jsem byla zvědavá
http://www.tyden.cz...y_176679.html
a tadyhle rovnou píšou, že poznaňští příznivci "jakákoliv nařčení z výtržností popírali. K tomu se přidaly i polské policejní složky, které prohlašovaly, že fanoušci Lechu jsou již několik let bez vážnější poskvrny."
http://aktualne.centrum.cz...673766
Ovšem "bezpečností složky zafungovaly na výbornou", jak se tam dočteme.
Ale nějak se nám sřílejí policistky jako na běžícím pásu, to je skutečně brutální.
Míša
28.07.2010, 16:02:12
[48] mimochdkem,
mrkla jsem do debaty (pokud se tomu tak dá říkat) u těch nejbrutálnějších fotbalových chuligánů, to mi připomnělo, jak mi jeden kluk kdysi vysvětloval, co vlastně ti hooligans teda dělají - no normálně se vyzývají na souboje. Akorát se místo kordů nebo pistolí perou, a prý férově. Nejradš v zastrčené části města nebo za městem. Problémem jsou prý nasazení bomzáci, takto malí kriminálníčci, které police šanuje právě proto, že- aby jim donášeli.
Takže to se taková skvadra "chuligánů" domluvená "na souboj" někde sejde- a v okamžiku, kdy se mužně začnou prát.. se náhle rozsvítí policejní reflektory.. jelikož cajti na dotyčné mužné bijce (za tým a za město) dopředu v skrytu čekají.. a připíšou si čárku za bránění výtržnostem.
Jak jsem slyšela, tak posílám dál.
No, lidi ani zvyky se nemění, jen doba, chci říst, čísilka v kalendáři ;)
Míša
28.07.2010, 16:22:36
[49] kruciš,
překlepy neopravuju, ale asi jsem to nějak nezřetelně napsala, většinou se bijou za urážku týmu nebo města. No ale chci hlavně říct, že mi to přišlo jako levné body pro "bezpečnostní složky", ať už si pod nimi představíme cokoli.
(nakonec co, lepší životní prostředí se taky nejlépe tvoří třeba bojem proti hlubokým výstřihům :))
http://aktualne.centrum.cz...673652
Mně už to přijde všechno jako groteska, fakt.
Míša
28.07.2010, 16:45:53
[50]
Ministr vnitra dneska kývl na drastické škrty ve svém resortu. Nebudou peníze, policie omezí činnost. Celkem logicky se pak vynoří návrh, že by část dnešní činnosti policie mohly přebrat soukromé bezpečnostní složky, protože to vyjde levněji. Je přece známo, že soukromé je efektivnější než státní. Máme dobrou vládu, šetřit se musí...
Kutil
WWW
28.07.2010, 23:08:06
Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).