Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

pátek, 23. dubna 2010

To, co jsme dnes my, budete i vy

Rubrika Noticky

Občas se přihodí něco, k čemu se nesmí mlčet, ale zároveň je těžké to komentovat, aniž by se jeden zpronevěřil zásadám slušného vychování. Čerstvým příkladem jsou dvě minuty nenávisti v podání Jiřího Mádla a Marty Issové (odkaz nedávám, abych tomu veledílu nedělal reklamu, zájemce nechť použije Google nebo Facebook), ubohá agitka posmívající se seniorům a štvoucí mladé proti starým v duchu hesla stáří je out, mládí je in a nasazovat důchodce je cool. Troška pokory by těm cucákům, kteří mohli žít a studovat jenom díky dnešním starcům, neuškodila. Dlouho jsem přemýšlel nad tím, čím je mi tento „výron ducha" povědomý, až mi to sepnulo – připomněl mi budovatelského teenagera-hrdinu Pavku Morozova, který také nadřadil službu režimu a oddanost zákonu a „ideologii vítězné" nad přirozené sociální vazby. Co těm „dětem" říct? Starou moudrost: to, co jsme dnes my, budete i vy, to, co jste dnes vy, byli jsme i my

Vydáno 23.04.2010, 19:02:00 , trvalý odkaz ,komentáře (92)
Novější příspěvek: Paroubek neumí plavat
Starší příspěvek: Óda na ČEZ

Komentáře

[1] Nojo, taky to není nic obrovského Já už bábu ani dědu nemám a mí polorodiče vědí koho volit i beze mne, stejně jako moje děti, a vzhledem k tomu, že náš názor na tuto věc je prakticky stejný, nemusím nikam jezdit:-)
Mod. 23.04.2010, 19:25:02 [cenzore] [kill]

[2]  Mýlit se je lidské, vytrvat v omylu uvědomělé.
Tribun [openID] Mail WWW 23.04.2010, 19:33:16 [cenzore] [kill]

[3]  Malá oprava, Tribune. Není tam Klára Issová, ale Martha Issová.
nettle 23.04.2010, 19:38:08 [cenzore] [kill]

[4] Díky za upozornění, Nette, už jsem to opravil. To víte, já to nerozlišuji. Kdo je kdo, kde kdo koho hraje a s kým kdo chodí mne nikdy neinteresovalo.
Tribun [openID] Mail WWW 23.04.2010, 19:42:48 [cenzore] [kill]

[5]  No, nápad je evidentně kopie z výlevu Sarah Silvermanové, americké židovky s kontroverzním chováním, které jí opakovaně prochází. To, co předvedli tito dva, je smutný. Sami asi moc netuší čím.
TS 23.04.2010, 20:22:18 [cenzore] [kill]

[6] Tribune, od vedle odpověď pro vás na otázku, zda si dovedu představit, že by tohle říkali o židech nebo Cikánech.

Dovedu, Tribune, velice dobře dovedu. Ale jsou ještě zbytky jakýchsi tabu, že, a jsou ještě zbytky jakési fujtajblové korektnosti. Kromě toho by Židi řvali až z Jeruzaléma a Cikáni z Bruselu taky. To by poškodilo stát a narazilo na zákon. Proto jsou ti důchodci vhodnější, už taky proto, že na té "ksichtoknize" jsou, jak víte, celé skupiny (nebo jen jedna?), které se věnují velice intenzivní gerontofobii. O to je ten klip pravděpodobnější - vyjadřuje vlastně názory téhle jistě legální a detabuizované idiotské stránky, že?
Taky jeden z mých trvalých sporů s liberalismem.
XY 23.04.2010, 20:29:32 [cenzore] [kill]

[7] Tribune pokud na někoho nasazuje,e ať už důvodně, či nikolivěk, měli bychom rozlišovat! Holky Issovy jsou sice sestřenice, ale jeji politické názory mohou být odlišné.
Mod. 23.04.2010, 20:32:43 [cenzore] [kill]

[8] Však jsem to také opravil, Mod., jenom jsem konstatoval, že pro mne jsou umělci jeden jako druhý. Vondráčkovou a Zagorovou také neumím odlišit jinak, než podle jména, s obličejem si ho však spojuji těžko, o produkci nemluvě.
Tribun [openID] Mail WWW 23.04.2010, 20:50:10 [cenzore] [kill]

[9] Stydím se Stydím se za svůj věk (25). A to čím dál tím víc. Přemýšlím o nějakém alespoň demonstračním činu na podporu mezigeneračních vazeb. Jenže co a kde? Na FB to zapadne, protože proti nějakým 200 tisíúm Kauflanďákům to podpoří maximálně desítky lidí.
elf WWW 23.04.2010, 21:09:47 [cenzore] [kill]

[10]  Skoro bych si přál, aby to nebyla recese, protože pak by to vypovídalo především o aktérech. Pokud je to recese, pak reálnost a uvěřitelnost takového sdělení vypovídá o celé společnosti.
Tribun [openID] Mail WWW 23.04.2010, 21:23:38 [cenzore] [kill]

[11] Shoda, Tribune [10] . Ale je dobře, že to budeme o sobě vědět. Za to Zelenkovi díky, je-li to opravdu tak, jak si myslím. Poznání je cesta k polepšení, praví stará lidová moudrost.
XY 23.04.2010, 21:28:26 [cenzore] [kill]

[12]  Jak znám své vrstevníky, velice bych se divil kdyby to byla recese.
K tomu jsem na netu našel, že Mádlův otec byl zastupitelem za ODS.
Ale doufat se dá vždy, třeba je to jeho způsob revolty vůči rodičům. :-)
elf WWW 23.04.2010, 21:29:22 [cenzore] [kill]

[13] Konečné řešení se blíží. Třeste se! (A kdo se bláhově domnívá, že jeho se to netýká, ať si pak nestěžuje.)
Maximus 24.04.2010, 03:31:18 [cenzore] [kill]

[14] Nejsem psycholog, ale myslím, že agrese může být jedním z možných způsobů kompenzace frustrace. Potom je ale třeba zajistit, aby se hněv obrátil proti náhradnímu cíli, nikoliv proti skutečnému viníkovi. Mladí jsou nezkušení, jsou vůči manipulaci méně odolní, připočtěme k tomu přirozenou emancipační tendenci vymezovat se vůči předchozím generacím a máme pěkný obrázek sociálního inženýrství.
Tribun [openID] Mail WWW 24.04.2010, 09:25:17 [cenzore] [kill]

[15]  Mládí musí být agresivní, aby stáří nezatuchlo. Časem se obrousí. Kdysi mě taky vyděsil mladičký Bill Gates svým prohlášením, že lidé nad 35 nepatří do vedení firmy, a už vůbec se nemají motat kolem výpočetní techniky. A kde ho dneska máme, pacholka:-). Na tomhle klipu mě mrzí jedna věc, tihle dva lidičkové se v životě nepotkali s nikým, kdo by měl rozumný pohled na svět? Možná si za to my starší můžeme sami. Mlčením. Takovým tím průběžným denním mlčením, bez vzpomínek, bez vyprávěnek, bez diskuze.
vera Mail 24.04.2010, 11:01:31 [cenzore] [kill]

[16]  [14] Frustrace je stresor, frustrace je zpravidla způsobena nějakou překážkou nebo nenaplněnou potřebou (uměle vyvolanou). Na stres (překážku, nenaplněnou potřebu nebo agresi jiného) lze reagovat jednak útěkem (to není náš případ) nebo agresí, ta může být směřována proti sobě, původci frustrace, nebo náhradnímu objektu. Takže Tribunův předpoklad je správný, otázka je jestli šlo o zamýšlený efekt, nebo jen doprovodný.
brtník 24.04.2010, 14:40:54 [cenzore] [kill]

[17] Vzpomínky, právě o ty jde! Princip práce s mládeží (a to včetně dnešních třicátníků) ze strany pravice spočívá v tom přesvědčit ji, že vzpomínky pamětníků jsou falešné, že pokud jim budou jejich (pra)rodiče tvrdit, že se jim za komunistů nežilo špatně, nebo dokonce lépe, než dnes, tak lžou. Je třeba dosáhnout toho, aby mladí starým nevěřili, aby autentická životní zkušenost byla diskreditována a přebito povědomím (byť v celé řadě případů falešným) že dříve to bylo ve všech směrech špatné a že dnešní zle je stokrát lepší než tehdejší dobře. A jde to až tak daleko, že i samotní pamětníci jsou manipulováni k tomu, aby potlačili vlastní vzpomínky a nahradili je ideologicky korektní syntetikou. Samozřejmě to neplatí o všech pamětnících a vzpomínkách, jenom o těch, které mohou minulý režim rehabilitovat a ten současný konfrontovat a demaskovat.
Tribun [openID] Mail WWW 24.04.2010, 17:26:49 [cenzore] [kill]

[18] Princip práce s mládeží (a to včetně dnešních třicátníků) .
Vy jste optimista, Tribune. Beru to bajvoko: 8 z 10 mych inteligentnich znamych je uplne suma fuk, jak se kdy meli. A budou- li mit nejaky profit z toho, ze dnes budou rikat, ze se meli spatne, tak to rikat budou.
Pak 8 z 10 mych mene inteligentnich znamych vubec netusi, jak se meli kdysi a jak se maji dneska, takze ti budou uz spolehlive rikat jen to, co se rika casteji (tedy ze se meli blbe).
Zbyva 8 z 10 mych tupych znamych, kterym je uplne jedno, jak se meli tehdy a jak nyni, proto tato otazka je zcela miji.
Mluvim o 45- 55 letych lidech.

Tedy prace s mladezi je asi prima vec, ale ta byla uz davno odpracovana. Zacinam si pomalu myslet, ze klip "Ukecej babu", nebo jak se to jmenuje, je jen takove preockovani pro dospele, upominka, booster, aby zase naskocili do vubec nejake politicke aktivity.
Ani nevim, cemu se mam drive divit, jestli tomu, ze to natocili, anebo tomu, ze proti tomu nekdo protestuje.
Jedine cestne reseni by v tomto pripade bylo si picnout sam sobe jednu do palice.
sax 24.04.2010, 20:03:44 [cenzore] [kill]

[19]  Pravdu má Tribun - jeho tvrzení se dá přesně doložit včetně cílených odkazů. Projevilo se to již těsně po 90tém roce. Takže nevím proč Sax mlží - leda že by ... ?
brtník 25.04.2010, 08:03:19 [cenzore] [kill]

[20] Jak mlzim, brniku?
sax 25.04.2010, 09:05:40 [cenzore] [kill]

[21] Ale tak neblbněme zase tolik, vy byste nezajeli za prarodiči, jen abyste se dověděli, kde najdete to nejlepoší análně animální porno kohosi s kýmsi? Vy byste nezalkali nad osudem jakéhosi bolševického udavače, jehož ohavný zločin nám s příslušným provicovým elánem zprostředkovala nezištná práce ÚSTRu? Tetka Šiklová se už nachytala, nachytejte se i vy!
XY 25.04.2010, 11:09:32 [cenzore] [kill]

[22] Vážně to tak je? " Vzpomínky, právě o ty jde! Princip práce s mládeží (a to včetně dnešních třicátníků) ze strany pravice spočívá v tom přesvědčit ji, že vzpomínky pamětníků jsou falešné, že pokud jim budou jejich (pra)rodiče tvrdit, že se jim za komunistů nežilo špatně, nebo dokonce lépe, než dnes, tak lžou."
Takže naopak jsou falešné mé dětské vzpomínky? Na matčin častý noční pláč, na tátovu hrůzu z STB, kterou jsem považovala za paranoidní, dokud jsem se poměrně nedávno nedozvěděla, co mu udělali? Na stále prázdnou rodičovskou kapsu a vždypřítomnou a otravnou starost, co do hrnce?
A co můj vztek a pocit bezmoci za dob normalizace /což by možná nebylo tak intenzivní, kdybych nezažila těch pár opojných měsíců v osmašedesátém/, taky to nebylo skutečné? Když navíc ani s těmi hrnci to nebylo nic moc /i když je fakt, že na točeňák, chleba a hořčici bylo i před výplatou, to přiznávám/.
A taky si vzpomínám na strach z otázek dětí, proč jsme byli tak pasivní, když už jsme byli velcí a dospělí.
A ještě před plyšákem jsem pak stihla synovi vysvětlit, že spolužákovi, který ho vydíral kvůli jakýmsi karikaturám, rozhodně nemá dát ani korunu, a že když se kvůli nim nedostane na školu, tak to nějak všichni přežijeme, a bude to lepší, než opak.
Každý má své vzpomínky, Tribune, a každý má právo je vykládat svým dětem i dětem jiných lidí. Ať si to přeberou sami.
tresen 25.04.2010, 12:06:09 [cenzore] [kill]

[23] A tvrdím já snad něco jiného, Tresen? Já vám vaše vzpomínky neberu, ani netvrdím, že jsou falešné. Já tvrdím, že jsou privilegované, zatímco vzpomínky zcela opačné jsou dnes utlačované. A že lidé s vaší zkušeností chtějí těm, kteří ji nemají, diktovat, protože ji považují za určující pro celou společnost.
Tribun [openID] Mail WWW 25.04.2010, 12:33:47 [cenzore] [kill]

[24] jeden ale poradne netusi, na co ma naletet .
Na to, co rikaji (to jsou opravdu tak hloupi)?
Anebo na to, co si myslim (to jsou opravdu tak chytri)?
Podle meho je tahle agitka snahou presvedcit lidi, aby volili jednu z dvou velkych stran, o tom jsou take, podle meho, tyhle volby.
Je zamerena na letite volice ODS/ CSSD, tedy na dospele; tohle ma s presvedcovanim mladych malo spolecneho.
sax 25.04.2010, 12:36:33 [cenzore] [kill]

[25] Prosím vás, kdo a jak utlačuje vaše vzpomínky, Tribune?
Že po čtyřiceti letech totální, mocensky prosazované a sankcemi za odlišnost provázené jednostrannosti, přišel v médiích ke slovu jiný pohled, je naprosto pochopitelné. Snad dokážete přiznat, že nikdo nemá monopol, dnešek nepřináší žádný oficiální chorál.
Objektivní hodnocení minulosti? Toho bude schopna až x-tá generace a kdoví jestli.
Vy se v téhle záležitosti považujete za objektivního?
tresen 25.04.2010, 12:59:55 [cenzore] [kill]

[26] Vlamujete se do otevřených dveří, Tresen, které navíc vedou do jiné místnosti, než ve které jsem já. Zkuste číst pozorněji a méně předpojatě to, nad čím se rozohňujete.
Tribun [openID] Mail WWW 25.04.2010, 13:33:05 [cenzore] [kill]

[27] Že jste v jiné místnosti toho našeho blázince než já, jsem pochopila už dávno.
A nejsem to já, kdo se rozohňuje. Jenom vám připomínám právě existenci jiných místností i to, že nejsou prázdné. Neboli že dnes to není tak, že věrchuška něco tvrdí a lidi dole si myslí svoje.
tresen 25.04.2010, 13:56:26 [cenzore] [kill]

[28] Hele... Mě tak napadá, co napsat Silvermanové? Tahle "americká levičácká sebenenávidějící se židovka" bude jistě potěšena .)
Winter 25.04.2010, 15:02:10 [cenzore] [kill]

[29]  A já myslel, že zajdu hlady - proboha jak může někdo být tak zabedněný, že obhajuje neobhajitelné, to musí s a t svou stupiditu opravdu tak vystavovat na obdiv?
Tribune nemazat - ať mají ostatní také jasno s čím mají čest.
Troll 25.04.2010, 15:55:05 [cenzore] [kill]

[30] dnešek nepřináší žádný oficiální chorál. .
No jak se to vezme, i komunisti vitali konstruktivni kritiku.
Smi vubec nekdo rici, ze se za komunistu mel dobre, neni to trestne? Nenamoci se tim dotycny do § 261 "Kdo veřejně projevuje sympatie k hnutí uvedenému v § 260 (to jsou komunisti), bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až tři léta"?
Podle meho je to na hrane, lide to dobre citi a budto okolo toho chodi jako okolo horke kase, anebo se pridaji k mainstreamu, aby si neprihorsili. Ne nahodou je 80% obcanu verbalnimi antikomunisty a ve vyzkumech verejneho mineni pak 70% uvadi, ze za sociku se jim zilo lepe.

Kdysi jsem byl s kamaradem na cundru ve Florencii, cestou jsme jednou spali pod sirakem a po probuzeni jsme zjistili, ze spime pod velkou ceduli, na ktere je napsano LOV POVOLEN, pricemz nekdo tuzkou vepsal mezi ta dve slova: NA CIZINCE. :o)
sax 25.04.2010, 16:07:49 [cenzore] [kill]

[31] Každý má právo je vykládat svým dětem ale s těma dětma jiných lidí laskavě brzděte, to by si titiž měli určovat pouze jejich rodiče, kdo a co jim bude vyprávět. Ne nějakej samozvanec a ztroskotanec.
A bude-li to určovat oficielní posvěcená "autorita", tak jsme zpátky ve starym bolševismu, akorát zadním otvorem .. takže těm co nemaj rozhled to přijde jistě nový a neotřelý. Hajhou.
jonáš 25.04.2010, 16:35:06 [cenzore] [kill]

[32] Co znamená konstatování člověka, Saxi, že se měl za komunistů dobře? Jde pokaždé o to samé? Myslím, že zdaleka ne. Někdo tím myslí, že pivo bylo za dvě a rohlík za nula pade, a že jako traktorista měl stejný příjem jako špičkový chirurg. Jiný vzpomíná, jak svolal poradu a tam všichni řekli: Soudruhu, máš pravdu, musíme to řešit. A jak báječné písně bylo slyšet z rozhlasu po drátě.
Co je dnes mainstream? Je to Jiřina Šiklová? Paroubek? Nečas? Nebo nevyzpytatelný Zelenka? Je to televize, která dává normalizační seriály? Co myslíš tím, že si někdo pohorší, když se k mainstreamu nepřidá?
Je možné, že dnes hodně lidí přemýšlí, kam se přidat, aby si polepšili. Ale ze strachu to není.
A ještě něco: Myslíš, že antikomunista nikdy neřekne, že za jeho mládí byly holky hezčí, i ty buřty byly lepší a pivo mělo víc pěny?
25.04.2010, 16:35:56 [cenzore] [kill]

[33] A na potvrzení svých slov jsem musel napsat "mock" akorát potom to nechtělo "ba" ale "p". To jsou právě ty drobný rozdíly, co pak nějakej ideolog označí za podstatný ..
jonáš 25.04.2010, 16:36:37 [cenzore] [kill]

[34] Jonáši, dostal jsi mě. Už jsem si fakt chvíli myslela, že to myslíš vážně.
tresen 25.04.2010, 16:41:45 [cenzore] [kill]

[35] Jonasi .
Tim myslim predevsim selhani ceske zurnalistiky a marketingu. Trebas ta nemecka vytvorila pro lidi milosrdnou kolonku "ost-algie", do ktere se lze v pohode skryt. Ale ne tak v Cechach, tady se stale zene vsechno na ostri noze, viz tenhle klip. Kdo cte Kunderu, tak je...vis co.
A pak se to na to nabali a vysledek je, ze se vygumuje minulost a zbydou burty a holky, podivej sam, na co vsechno sis byl schopen vzpomenout.
A pocitam, ze o tom je i Tribunuv clanek: bez odstupu, naturalisticky hnat propagandu az za hranice unosneho.
Opravdu, proc, co je tady v neporadku?
sax 25.04.2010, 17:09:07 [cenzore] [kill]

[36] A proč bych to neměl myslet vážně? Naprosto smrtelně. Tu [31] .. pokud ti nevadí, že je dětem jiných rodičů ideologicky nalejváno do hlavy současný oficielní propagandistický svinstvo, nemůžeš mít nic proti bolševikům, protože ti to dělali taky. Barva fangle pro mě neni dostatečnej ani podstatnej rozdíl.
jonáš 25.04.2010, 17:29:23 [cenzore] [kill]

[37] Paragraf se oficialne nazyva "Podpora a propagace hnutí směřujících k potlačení práv a svobod člověka" .
Zkuste si dat do google "anti/protikomunisticky + 260" a uvidite, kolik toho na vas vypadne, pricemz v zakone neni o komunismu ani slovo.
40 let nam tlacili do hlavy co je dobre, ted zas co je spatne, rozdil je jediny, ze to delaji "svobodne" a nikdo to nemusi poslouchat, kdyz nechce.
A nejde jen o tenhle kontrapuknkt, ale i o to, ze se tim maze 40 let z nasich zivotu (jak pisi vyse), to je asi mysleno jako bonus pro posluchace.
sax 25.04.2010, 17:34:31 [cenzore] [kill]

[38] Za hranice únosného to jde vždycky, asi to bude nějaká ta čulíkova kaňka na národní povaze. Vždyť si to vem, knížecí výpady až k baltu, husitský nábožensko-revoluční běsnění tamtéž, pak rekatolizace že museli páteři z itálie čumět, obrozenectvim pak předehnat němce, prvorepublikovym průmyslem anglii, bolševismem a rozorávánim mezí předstihnout i mockbu a pak držet basu, jako kůl v plotě, kterou už tamtéž dávno upustili jak vozembouch. Tak teď zas musíme bejt ze všech nejpravicovitější a nejatlantičtější (řiťoleza vondru s radarem aby pohledal), to je přece jasný. A pak jednou budem mít nejdramatičtější kulturní revoluci, až sem konečně přitáhnou číňani ..

Mmch když se v tom klipu začne mluvit o těch ohavných starých lidech, první visí na zdi Klaus .. a pak se tam zas chvílema zjevuje jeho raketa. To nebude jednoduchá agitka.
jonáš 25.04.2010, 17:41:58 [cenzore] [kill]

[39] To jasou prave ta špecifiká .
Jsme tak teritorialne a pocetne mali, ze kdejaky vyvolany duch je obratem absorbovan, aniz by zacal zit svym vlastnim zivotem.
Ve velkem narode by takovyhle klip skoncil obratem u soudu, z opravnenych obav z jeho rozsireni a nabubreni.
Ovsem my se pomalu velkym narodem stavame (byt trebas administrativne urcenym) a proto mi zde chybi jakasi autorska moralka, ci zodpovednost. Ne proto, ze bych po ni volal, ale proto, ze namisto ni nastoupi zakon a vezme to vsechno smahem, samozrejme i k skode nezucastnenych.
Podtrzeno secteno: protoze nejaky Zelenka ma problem a chce se "zviditelnit" (ci vytriskat prachy), nebudu ja casem moc napsat na internet, ze Cisarpan je vul.
sax 25.04.2010, 17:59:44 [cenzore] [kill]

[40] trebas reformace a nasledna rekatolizace v Holandsku ci Svycarsku .
Tak ta byla take mnohem krutejsi nez v materskem Nemecku, tam si ji zkratka nemohli dovolit tolik rozjet, aby neztratili na stabilite.
Anebo si predstav Magyaronovsky Jobbik nekde v Anglii, to by asi byl fofr, takhle jede jen regionalni libustku, v horsim (lepsim) pripade oznacovanou za jiskru, schopnou preskocit.
sax 25.04.2010, 18:09:32 [cenzore] [kill]

[41] No tak, Jonáši, [36]o nalejvání oficielního propagandistickýho svinstva do dětských hlav tu mluvíš ty, já ne. Já přece mluvím o osobních vzpomínkách.
tresen 25.04.2010, 20:05:58 [cenzore] [kill]

[42] Jenže, Třešni, právě ty individuální vzpomíky jsou asi největší problém. Nejsou totiž černobílé, většina lidí je má jak zebří kožešinu. Když vezmu za příklad ty svoje, pak jsou nejlepší ukázkou. Kvůli tátovým rebeliím jsem měl "punc politicky nepolehlivého" prakticky od narození, tak že jsem neměl žádný problém s tím abych se sám stejným rebelem stal. Poznal jsem výslechy StB, minimálně tříletou "sledovačku" i pokyny nadřízeným že mám "být odejit" z práce (samozřejmě splněné).

Ale současně jsem nikdy nepoznal starosti "co do hrnce". Vždy jsem bez problémů sehnal práci a později stejně snadno i uživil rodinu a ačkoli byla žena s dětmi doma, nikdy jsme netrpěli ani tím nejmenším pocitem materiálního nedostatku. Od nějakých sedmnácti let až do svých třiceti čtyř (pak přišel listopad) jsem bez obalu kritizoval všechny nešvary toho systému které mi "pěnily žluč" ba jsem i podepsal ledacos o čem jiní nechtěli ani slyšet a přece mne za to nikdo nezavřel.

Ví Bůh, že kdyby mi někdo maloval totáč jako nějakou "selanku" tak bych ho s chutí nakopal do zadele. Ale mám chuť udělat to samé každému, kdo mi prezentuje období před plyšákem jako léta padesátá, protože VÍM že byla jiná, že ten systém procházel změnami, tak že na svém konci už byl nesrovnatelný se svým začátkem. A že ty změny se pohybovaly směrem od mínusu k plusu, jakkoli se mi ten pohyb zdál příliš pomalým.

A já si myslím, že právě pravda o tom směřování je ta hlavní "vzpomínka" která má být za každou cenu vykořeněna, protože teď jdeme (s celým světem) od desíti k pěti a ta malá část společnosti která se i v tom marastu má dobře nechce slyšet o tom, že je tomu tak, jen za cenu toho že se jiným život zhoršuje.

Chtěli by slyšet jen: "Ať jsme na tom sebehůře - pořád je to lepší než dřív." a pro tuhle "písničku" jsou ochotni vymazat lidem z hlavy všechno bílé a ještě více začernit to černé, za jakoukoli cenu. Třeba i za cenu toho, že postaví "mladé proti starým" tak jak to v těch padesátých letech udělali komunisti. Protože potřebují jako sůl nějakého domácího nepřítele, nějakého viníka, který je brzdí v tom směřování "k lepším zítřkům", na kterého mohou ukázat a jeho existencí si odůvodnit jakékoli "metody" a "nutné změny" které se jim hodí do krámu.
Kamil Mudra 26.04.2010, 01:17:41 [cenzore] [kill]

[43] Ale vždyť vy děláte to samé. Asi taky potřebujete nepřítele jako sůl. Vytváříte si temný obraz jakési bytosti, zloducha, který může za všechno. Dokonce maže lidem z hlavy vzpomínky a staví mladé proti starým.:)


Ještě k té normalizační epoše: Neměla jsem pocit, že se něco zlepšuje. Naopak, v posledních letech docela přituhovalo.
tresen 26.04.2010, 01:53:17 [cenzore] [kill]

[44] Nu, Třešni, aspoň vidíte že mohou mít lidé rozdílné vzpomínky ze stejného prostoru i času a že tedy žádné z nich nemají nějaký "patent na pravdu".

Ale s tím nepřítelem se mýlíte. Já ho nepotřebuji, naopak - rád bych se ho zbavil :-)
Kamil Mudra 26.04.2010, 02:23:20 [cenzore] [kill]

[45]  A je po debatě, mňam :)
Troll 26.04.2010, 09:17:30 [cenzore] [kill]

[46] Ještě prozraďte způsob, Kamile, jakým byste to rád provedl.:)

Ne, nebojte, to je jen vtip. Nepodezírám vás, že chystáte pracovní tábory.

Mimochodem, zřejmě vám ušlo, že to, že nikdo nemá patent na pravdu, jsem tu napsala už před vámi.
tresen 26.04.2010, 10:11:22 [cenzore] [kill]

[47] No, zdá se, že Zelenka s Issovou a Mádlem přece jen fungují - i když relativně dramaticky jinak, než jsem si ve své bezbřehé naivitě představoval. Z předpokládané funkční provokace zůstala jen tragicky blbá pitomost. Co s tím? Už je pozdě to skrýt v silně karbolovaném mlčení. :-))
XY 26.04.2010, 11:25:57 [cenzore] [kill]

[48] Už jsem to psala i jinde, tak ještě tady: pohled, který až překvapivě přesně souzní s tím vaším prvotním.
tresen WWW 26.04.2010, 11:56:51 [cenzore] [kill]

[49] tady je jeste jedna varianta .
http://video.yahoo.com...6/19302673
Ani jsem nezkoumal, proc ma ten pan, vyzyvajici k volbe pravice, nakonec v ruce znacku "zakaz odboceni doprava".
Ze to bude nakonec tak, ze byli pri nataceni vsichni cool a vubec nevedeli, co delaji?
sax 26.04.2010, 11:57:06 [cenzore] [kill]

[50]  Protože to v tý parodii udělali zrcadlově. Vtipné.
mistral WWW 26.04.2010, 12:12:15 [cenzore] [kill]

[51] jak jsem koukla na net, tak tady třeba reakce našich některých cr-e(b)lit
http://www.lidovky.cz...n_domov_nev
(kupodivu nejnormálěnjší mi přijde reakce "jednoduchého" Krampola)
a tady zase (z odkazu na Blistech)- jsem se dostala sem
http://chmelarcik.bigbloger.lidovky.cz...
Ještě to bude zajímavý.
Míša 26.04.2010, 12:15:48 [cenzore] [kill]

[52] a teď zas koukám, že tresen ho už ve 48 uvedla ;)
Míša 26.04.2010, 12:18:46 [cenzore] [kill]

[53] ještě dodatek, ten blogger se tam ptá:
"Nevynáší Zelenka ústy Issové a Mádla na světlo boží celou morální tu bídu, na níž stojí naše současná společnost?
Vulgární antikomunismus a antilevičáctví bez jakékoliv pozitivní substance je přece integrální součástí současného politického diskurzu v České Republice. Jde to tak daleko, že když byl např. pražský primátor Pavel Bém vyzván, aby rozkryl vlastnickou strukturu společností podílejících se na sporném projektu Opencard, jeho reakce byla: "co si to vůbec dovolujete se v tom šťourat, to je jako za komunistů!" Podobných příkladů by se ale našlo bezpočet.
A totéž lze říct o rozšířeném antigerontismu – Facebooková skupina "Jejich revírem je Kaufland, jejich tempo je vražedné - DŮCHODCI!" existovala dávno před tím, než Zelenka natočil svůj klip, k dnešnímu dni má neuvěřitelných 235,569 členů, a je zřejmě 14. největší českou skupinou na FB.. "
Dále píše, že má
"proto tendenci chápat Zelenkův klip jako provokaci, jako nemilosrdné zrcadlo nastavené naší společnosti."

Podle mě to není ani zrcadlo, nebo ten jen zrcadlo nasatvené "naší společnosti".. Issová s Mádlem (přdpokládám podle scénáře Zelenky) neudělali nic jinýho, než že převedli pravicovou "teorii" do úplně lidového slova.. tedy srozumitelně, a bez servítků.
Míša 26.04.2010, 12:38:42 [cenzore] [kill]

[54] po dlouhé době jsem si taky poslechla OVM, (byl tam krom jiných i Špidla -paradoxně snd nějak jako "zástupce" isocdem..) hovořilo se o důchodech a nedávném rozhodnutí ÚS, řeč byla i o tom, že bude nutné zohlednit- zvýhodnit ty, kteří mají děti oproti těm bezdětným. Kalousek s tímhle špidlismem souhlasil, ovšem neopomněl uvést, že u dětí záleží ne na množství, ale na jejich kvalitě..
Předpokládám, že v jakékoli jiné veřejnoprávní TV na západ od nás by si jeho podivného výroku někdo povšiml a byl by nucen jej "dovysvětlit", když nic jinýho. U nás si to dovolit nejspíš může, protože u nás všichni ihned dobře vědí, že to on Kalousek nemluvil o "našich dětech", ale o "cikáňatech"..
Míša 26.04.2010, 12:55:24 [cenzore] [kill]

[55] á další reakce vypadá to, že jak Šiklová, tak Liška podšitá ten Zelenkův škvár pochopili správně..
http://www.youtube.com...r_embedded
Míša 26.04.2010, 14:16:51 [cenzore] [kill]

[56] No, myslel jsem, že ta originální trojice z Dejvic má trochu na víc, než jen na prvoplánové "zrcadlení" typu kapesního zloděje, který přece taky jen "nemilosrdně zrcadlí" stav společnosti, protože se krade...
Výchozí blbost těch tří mne poněkud otrávila, tetka Šiklová zase rozesmála, jak se v tom vycachtala před kamerou. A teď koukám, že se s Liškou už taky dala do "zrcadlení" zrcadlícího zrcadla... :-)))
Magorie.
XY 26.04.2010, 15:32:35 [cenzore] [kill]

[57] no, oni lidé kultury, a taky teda kulturní lidi, především ti z města, pochopitelně, no ti všichni tamty z Dejvic určitě pochopí neprvoplánově.. na rozdíl od všech venkovských balíků, no ne? Ve městě se žije kulturně, tam to vždycky tepe. Jako obyvatel největší vesnice ovšem hlásím, že to Zelenkovo dílo začínám vidět jako téměř geniální..
A Šiklová? No socioložka každým coulem jak se říká, odbornice za slovo vzatá, její otec byl lékař a sociální demokrat, matka učitelka, a oan sama se "v roce 1965 podílela na založení katedry sociologie FF UK, kde se zabývala problematikou mládeže a studentského hnutí.
Kvůli své angažovanosti byla po 21. srpnu 1968 z fakulty propuštěna. Pracovala jako uklízečka a sociální pracovnice na geriatrickém oddělení Thomayerovy nemocnice v Praze, kde se podílela na výzkumu, avšak bez možnosti publikovat." Vypadá to, že to má v malíčku.. jak mladé, tak staré, btw i pohovku mají s Liškou v tom klipu ve správné barvě, mysleli na všechno..
http://www.spisovatele.cz...siklova
Míša 26.04.2010, 16:20:40 [cenzore] [kill]

[58] a k tomu zrcadlení, no jo.. je to tak. Prostě každej podle svýho, asi. Jedna zrcadlová síň je na Petříně, ta je prima, je tam spousta legrace, jiní mají třeba spíš radši tu v Klementinu. No v Klementinu se odehrávajou samý vážný koncerty, to není nic pro mě, ale zase si tam kultruní lidi přijdou na svý, to nepopírám :))
Míša 26.04.2010, 16:57:11 [cenzore] [kill]

[59] Na babicky ma zrejme kazdy spadeno, v kazde dobe .
"Po invazi už bylo vše marné. Jakmile
nastoupil Husák, vystoupila jsem z KSČ," řekla ke svému členství ve straně.

Podle vzpomínek pamětníků (5 ze 7) z FFUK byla Šiklová velmi angažovanou
komunistkou. Přezdívalo se jí "rudá fena" (např. odrazovala babičky od toho, aby
chodily do kostela).28 V letech 1956-1958 byla v kroužku rudých historiků, který vedl
stalinista Karel Bartošek (ve své době autor ideologických textů, např. o Rudé
armádě, po roce 1989 však spoluautorem Černé knihy komunismu), byli v něm i
Zdeněk Šikl, Jan Tesař aj.
http://www.ivtt.net...ove-v-KSC.pdf
sax 26.04.2010, 16:59:49 [cenzore] [kill]

[60] Omluva Jiriho Madla http://www.youtube.com...OFqmuQ3PMM
Lea 26.04.2010, 17:36:24 [cenzore] [kill]

[61] No jo, Míšo [57]
tak jako čistému - vše čisté, tak i géniovi - vše geniální :-)
Bohužel géniů jest poskrovnu.
Kamil Mudra 26.04.2010, 18:21:45 [cenzore] [kill]

[62] Ono, saxi, k té vaší [59] jen tolik, že jaksi každý má právo být mladý a blbý, stejně jako být starý a blbý; můžeme se přece nějak názorově vyvíjet a měnit, ať tu necituji cosi o těch starých hófrátech. Přeučených stalinistů jsou zástupy (už tedy zvolna vymírají) a málokdo prokáže tak konzervativního ducha, aby zůstal celý život uzavřen v jedné a téže škatulce. U paní Šiklové jsou půvabné návraty (zřejmě v rámci freudistických chybných výkonů) do časů mládí; tuším loni se jí podařila ta krásná parafráze pořekadla o tom, že je lépe se mýliti se stranou než mít pravdu s reakcí; u puncované demokratky to působí obzvlášť bizarně. Tohle se jí daří zejména před kamerami - stres dělá své - pak náhle prozře a dodatečně dokáže tvrdit pravý opak předchozího.
Pan Bartošek nebo třeba pan Štětina budou ze stejného kadlubu a mnozí jiní též. U někoho to má logiku vývoje na základě jakéhosi zpracovaného a reflektovaného poznání; u dalších to působí spíše jako převlek. Praporečnictví však bývá přečasto společným jmenovatelem. :-))
XY 26.04.2010, 19:37:18 [cenzore] [kill]

[63] Ale to je v poradku, XY .
Asi v nejkrystalictejsi podobe muzeme tenhle vyvoj videt u Pavla Kohouta.
Zrejme se tu tocime na terminu, zvanem "integrita", zvaste v pripade, kdyz nekdo "nereflektovany", jak pisete, krici: zastavte to svinstvo! A to ve svatem a hlavne absolutnim presvedceni.
Opravdu, jak pisete: karbolovane mlceni je zde zlato, ovsem kdo to ma vydrzet.

"Ostatně bolševická nesnášenlivost v podobě jakéhosi novodobého svazáctví je čímsi, co otřese každým demokratem, ať už pravicově nebo levicově smýšlejícím, jakmile Zelenkův klip shlédne. Uvědomí si totiž, že pravicoví svazáci v klipu, Issová a Mádl, se mentálně nijak neliší od těch komunistických z padesátých let minulého století. A to je tristní zjištění, které znamená, že demokracie u nás zatím není zdaleka v bezpečí."
http://blog.aktualne.centrum.cz...p
sax 26.04.2010, 19:51:11 [cenzore] [kill]

[64] Jo, Pehe to tentokrát vidí přesně, ale k tomu panu Bakalářovi (to je ten proslulý psycholog - rasista?) a ukázkám z toho jeho dílka - to bude nějaký postarší text, ne? Soudím tak podle Vaculíka, protože ten se k tomu svému členství od 46. roku docela hrdě zná ve svých sebearchivačních knížkách - píše o tom snad v Milých spolužácích (bez záruky!) nebo kde tak otevřeně, že by si pan Bakalář pošmákl, a zcela ve shodě se svým stanoviskem, které má snad už v Českém snáři (?), když komentuje rukopis románu o Husovi od jisté Kantůrkové: Chodí-li se komunisté ohřívat ke křesťanským ohňům, měli by být zticha (volná parafráze).
Z praktického hlediska se jeví zcela názorně, že absolutní stanoviska činí potíže svým nositelům do té míry, že pak musí něco pomíjet.
I.Klímy bych se zastal s tím Čapkem - on to KČ neměl v těch letech v české literatuře zrovna snadné, i bylo třeba ukázat na jeho dovednosti, arciť ideově pomýlené. Pracovat s tím jeho esejem způsobem, jakým to činí pan Bakalář, je poněkud podobné způsobům dejvického trojlístku... Jinými slovy -je to pořád jedna a táž píseň. Je-li kyselina karbolová příliš nesnesitelná, lze použít také jiné desinfekční deodoranty - třeba oblíbené chlorové vápno.
Pavka Kohout je pochopitelně kapitola sama pro sebe... :-)
XY 26.04.2010, 20:49:25 [cenzore] [kill]

[65] Pehe to vidí přesně.. no mně se tentokrát naopak zdá, že se trochu jakoby uťal:
"Pokud nedemokratické útoky na levici, sprostý nátlak na starší lidi, vulgarismy a primitivní neoliberalismus, pepřený sociálním darwinismem, vskutku reprezentují myšlenkové obzory "pravice", pak by měl každý demokraticky smýšlející občan udělat vše, aby se taková pravice nedostala k moci. Ku škodě té slušnější politické pravice, kterou reprezentuje třeba Karel Schwarzenberg, je Zelenkův video klip skutečnou medvědí službou. "

Je prima, že tak rozpoznává slušnou politickou pravici od pravice neslušné, nebo to jméno Schwarzenberg skutečně působí jako zaklínadlo.. ? No jinak by to Pehe jistě napsal jinak, když má obavy o bezpečí demokracie..
Míša 26.04.2010, 21:16:55 [cenzore] [kill]

[66] Když myslíte, Míšo... Pěkný večer, už toho mám dnes po stařečkovo.
XY 26.04.2010, 21:44:42 [cenzore] [kill]

[67] aha, napsal to určitě proto, aby neházel pravici do jednoho pytle jako ten Zelenka, neboť
"Demokratického myšlení, nějakého soucitu a slušnosti se v Zelenkově klipu nedostává. Nejen ve vztahu ke starým lidem, ale i politicky. Házení celé levice do jednoho pytle v podobě pekelných varování před "KSČSSD" nebo, jak to rád dělá jeden starý (ale evidentně, navzdory svému věku, výjimečně uvědomělý politolog), v podobě varování před nástupem "rudého bloku" a změně režimu, je po dvaceti letech od pádu komunistického režimu skutečnou ukázkou buď lenosti myšlení nebo novodobé verze bolševismu."

No ale já nejsu Pehe, tak tu celou pravici klidně do jednoho pytle hodím, (barvu toho "pravého" pekla, si může každý dosadit sám, je to libovolné), tím samozřejmě ukazuju, jak jsem líná myslet. Nebo su teda ten, no ten skrytej bolševik, to je z mýho "napytlování" určitě evidentní a jasné. No ještě že Pehe není tím politologem uvědomělým.. a to už jsem si skoro i začínala myslet, že jím začíná už skoro být :o
Míša 26.04.2010, 21:45:26 [cenzore] [kill]

[68] Kolísáte jak střední rolník, XY. Co jste říkal na ten Tarasův odkaz na Konfrontaci?
tresen 26.04.2010, 23:45:49 [cenzore] [kill]

[69] Inu, třešni, mám toho teď zatraceně víc, než jakési Dejvické. :-))
XY 27.04.2010, 10:04:47 [cenzore] [kill]

[70] Tarasův odkaz na Konforonatci je dobrej, a tohle je taky zajímavý
" Členem facebookové skupiny Přemluv Issovou a Mádla je například předseda Strany zelených Ondřej Liška. Jeho bývalá stranická kolegyně Olga Zubová dala přednost skupině Popožeňme Mádla a Issovou k trestněprávní odpovědnosti!!!"
http://www.parlamentnilisty.cz...px

Připomnělo mi to ten článek o tom chlápkovi, co místo papíru použil francouzskou vlajku
"Jakmile jsme viděli, že lidé jsou touto fotografií šokováni, stáhli jsme ji ze seznamu vítězů a, se souhlasem fotografa, ji nebudeme vystavovat," řekla podle britské BBC mluvčí FNACu. Mezitím ale fotografie začala kolovat po internetu..
Podle zpravodaje britské televize vláda připravila prohlášení poté, co ji na případ upozornil místní poslanec. Podle francouzských zákonů je ale nezákonné urážet vlajku pouze během událostí organizovaných veřejnými úřady, ne během soukromých aktivit."
http://www.tyden.cz...i_166394.html
Četla jsem si o tom zrovna večer předtím, než se objevil ten Zelenkův klip, okolnosti ohledně zákonného a nezákonného urážení vlajky mě, přiznávám, upřímně rozesmály..
Míša 27.04.2010, 11:40:43 [cenzore] [kill]

[71] jo ale tohle taky není špatný, "Proti klipu se vyjádřilo nejen mnoho občanů, ale i politiků. "Vytvářet uměle mezigenerační propast je špatné," uvedl pro pondělní Lidové noviny lídr ODS Petr Nečas. Stejný názor má i místopředseda socialistů Zdeněk Škromach. "Je to nevkusné a za hranicí," řekl."
http://www.parlamentnilisty.cz...px

no kdybych tady tuhle nedávno nepsala o tom, jak si strany (už hned odpočátku) své voliče pěkně rozdělily, taky bych se možná zaměřila na Dejvické. Ale protože si o tom vytváření "umělých propastí" myslím své - dělají to politici a spol http://aktualne.centrum.cz...666763 , tak se Dejvickýma ani moc nezabývám.
Ale aby ani ten Zelenka nepřišel zkrátka, tak tady ten odkaz tarasí http://zpravy.idnes.cz...avarna_bos
Míša 27.04.2010, 11:56:41 [cenzore] [kill]

[72]  http://www.denikreferendum.cz...tic
K tomu asi neni co dodat ...
Amenre 27.04.2010, 12:23:07 [cenzore] [kill]

[73] a ještě nakonec, četla jsem u Stana název článku, že se vytvořilo "Zločinné spolčení na Facebooku: Schovej babičce občanku!" aneb "Zachraň Česko, schovej babičce občanku".
To taky není nic novýho, teda není to náš mrzký český vynález, a tedy ani nevznikl na základě onoho mrzkého klipu. O schovávání osobních průkazů starším spoluobčanům (rodinným příslušníkům) jsem taky četla už dávno. Bylo v souvislosti s volbami někde na jih(oýchod) od nás?, na tzv. Balkáně nejspíš? Zemí si nejsem jistá, že jsem o tom četla, tím si jistá jsem, a na beton, -oprášený starý trik. Ale proč to píšu, pracovníci demokratických médií o tom musí vědět, sami o tom tehdy psali.

PS na babičky má opravdu každý spadeno, sax to to vystihl.. dědečci volí i konají vždycky správně, totě věc jasná úplně všem ;)
(nejspíš proto, že mezi babičkama moc géniů nebylo..? - tím zdravím Kamila :)
Míša 27.04.2010, 12:31:58 [cenzore] [kill]

[74] poučte blbečka: Kdo jsou dejvičtí?
tresen 27.04.2010, 12:46:51 [cenzore] [kill]

[75] já už musím prchat, že k té [72] není co dodat.. no možná by bylo fakt lepší pátrat po těch úhořích, jak tam hned pod tím článkem někdo napsal. Ovšem to photo Mádlovo mi něco připomnělo, pro saxe a účastníky jedné konforontační debaty http://nd01.blog.cz...093618_o2.jpg zvukově se ten slovenský pán s maďarským jménem pán projevuje zde http://www.youtube.com...re=related to jako dodatek té "nedokončené" debatě tehdy ;)
Ale třeba si někdo vybere spíš tu Štvanici, tu taky máme, v Práglu holt majou všetko, dividla i sportovní vyžití.
Míša 27.04.2010, 12:59:22 [cenzore] [kill]

[76] To bude asi ta jedna z dejvic co tam toho má nejvíc, a celá její parta(j).
Co s timhle, taky přemlouvat, že nebylo?
http://www.blisty.cz...t/52270.html
jonáš 27.04.2010, 13:20:13 [cenzore] [kill]

[77] Tak si to nechte. Kvůli vám jak blbec pátrám na gůglu, kde má která strana hlavní stan, a Dejvice nikde.
tresen 27.04.2010, 13:49:50 [cenzore] [kill]

[78] Tož pátrajtě dál dá se to odvodit z některých dřívějšícj šplechtů.
jonáš 27.04.2010, 14:07:21 [cenzore] [kill]

[79] Dejvickými, třešni, rozumím a označuji trojici autorů, jejichž jména se mi nechce vypisovat. Máte-li námitky, že v Dejvickém divadle jest angažována toliko jediná účastnice, dodávám, že odtamtud také hovořil pan Zelenka. Poslední účastník je, pokud vím, studentem, zda pohostinsky účinkuje někde na scéne, nemám tušení.
Z vyjádření dvojice "Dejvičáků" pak plyne, že příslušný klip je skutečně výrazem jejich spontánního kreativního ducha a politických stanovisek. Vyjádření třetího jsme ještě nikde nezaznamenal. Nicméně prohlášení dvou spoluautorů bez za bernou minci - kdo jiný by měl inteprpretovat, jak celé dílko mysleli, než právě oni? Tím to celé pro mne přestává být zajímavé - je to prostě spotřební agitační klip se vším všudy. Popřeli jakoukoli mystifikaci, naopak - tvrdí, že je to spontánní výtrysk obsahu jejich duší, ať už v úrovni argumentační, tak i estetické. Nebudu jim to brát aniž je přesvědčovat, že mysleli něco jiného. V souvislosti s použitými výrazovými prostředky se mohu pozastavit nad úrovní cílové skupiny, jíž je dílko určeno; z osobních zkušeností si myslím, že ji poněkud urážejí, ale to opravdu není problém, jímž bych se chtěl zabývat. Je to prostě jen další krok v otevírání dosti temných agitačních postupů; příště to tedy bude ještě horší.
XY 27.04.2010, 16:09:30 [cenzore] [kill]

[80] Oprava: beru za bernou minci
XY 27.04.2010, 16:11:27 [cenzore] [kill]

[81] Něco pozitivního rovněž s klipem http://jandl.blog.respekt.cz...html .. nojo, ale to bychom to nemohli pak svádět na někoho jinýho, škoda opustit zavedenou disciplínu.
jonáš 27.04.2010, 19:32:59 [cenzore] [kill]

[82] Aha, díky, XY. Tak já ještě na závěr odcituju kousek z toho Chmelarčíka, na kterého jsme odkazovaly s Míšou:
Nic jiného, než odpovědět si sami na velký otazník Petra Zelenky a jeho přátel nám nezbývá. Cokoliv o něm sám řekne, není už možné přijmout bez možnosti výhrady a interpretace přesně opačné. Když řekne „myslel jsem to smrtelně vážně“, může to být pravda, ale může to také být jen součástí celé mystifikace. A pokud řekne, „ale ne, dělal jsem si legraci, chtěli jsme tím naopak upozornit na brutální antigerontismus rozšířený mezi naší mládeží a přimět je, aby se zamysleli nad svým žebříčkem hodnot,“ může být stejně dobře přijato jako nedostatečná výmluva za dílko, které jde tak daleko za hranice toho, co lze vůbec považovat za humor.
Ještě jedna indicie by nám snad mohla napomoct: když je řeč o tom, že nejlepší studenti nám budou odcházet za hranice, na pozadí se objeví portréty Mrázka a Krejčíře. Na otázku „nejlepší studenti čeho?“ tyto dvě postavy jsou, ať si už odpoví každý sám.
Konec cintátu.
tresen 27.04.2010, 19:36:22 [cenzore] [kill]

[83] Upřímně řečeno, třešni, dva z "dejvických" odpověděli za mne i Chmelarčíkovi. Zelenka v úvaze pro sborník Česká vize plácá cosi o konci racionalismu a potřebě nového výkladu světa, nejlépe propojením tao a fyziky. Chce-li se Zelenka rozplynout v provokativní neurčitosti, nechť si poslouží. Neoslovuje mne to a nehodlám s tím ztrácet čas. Klidně si tu efemeridu s Míšou užijte ve zdraví.
XY 27.04.2010, 20:23:12 [cenzore] [kill]

[84] No je to tak, strécu škoda s tim ztrácet vzácnej efemeridovej čas. A dobrej večír přeju z Práglu :-)
jonáš 27.04.2010, 20:40:30 [cenzore] [kill]

[85] Tak další reakce http://www.youtube.com..._Q59QE9M98

a velmi vtipná reakce novinářská, najednou se mluví o nenávisti a trestním stíhání.

http://zpravy.idnes.cz..._domaci_jw
Winter 27.04.2010, 22:03:54 [cenzore] [kill]

[86]  Velice smutne na to je, ze se mluvi o trestnim stihani parodie Zabij Babu a ne Premluv babu. Autori te parodie jen dotahli tu dejvickou trapnost do krajnosti pomerne vtipnym klipem.
Na YT se musim registrovat, abych mohl tenhle klip videt, zatimco original je volne pristupny.
Amenre 28.04.2010, 08:00:06 [cenzore] [kill]

[87] Holt svoboda co by za to každej za polševiků dal, že :-)

Citace z Blistu, bez komentáře.

Chtěl bych reagovat na tento článek a podotknout, že můj děda, kdyby žil, tak by volil KSČM také. A jelikož nežije budu volit KSČM za něj já. A to je mi 30+ a jsem z Prahy. A znám takových třicátníků z Prahy víc. Nejsme nekritičtí k před listopadu 89, ale to jak z nás dělá národní kapitál svojí kolonii otroků překračuje jakékoliv meze slušného chování. Bylo by to na samostatný článek a nejen, až bu mít čas, napíšu. Problém kapitalizmu bez přívlastků je ten, že nezná lidskou slušnost, solidaritu, zodpovědnost jen a jen a jen ZISK. A v takový zemi by děda chtít nechtěl a já taky ne.
jonáš 28.04.2010, 08:11:10 [cenzore] [kill]

[88] Tak, tak Amenre Si člověk začíná myslet, že to je všechno nějaký Vzorec - a Zelenka má to youtube snad "předplacené".
Winter 28.04.2010, 09:19:12 [cenzore] [kill]

[89] Komentáře ke klipu Zabij bábu se vcelku neliší od komentářů k tomu původnímu opusu:

"OXcze nejaka propaganda ods nebo co? jako tim, ze budeme volit pravici si pomuzeme? kdo byl u moci posledni roky? a co se tyce toho zbytku, tenhle humor se mi vazne nelibi, priste prijdete s tim, abychom zabijeli svoje rodice ne"
tresen 28.04.2010, 11:56:36 [cenzore] [kill]

[90]  Dalsi parodie :
http://www.youtube.com...C8FOpSphBs
Amenre 03.05.2010, 13:35:22 [cenzore] [kill]

[91] mezigenerační nenávist Mezigenerační nenávist je ubohá věc a její existence vypovídá o tom, že jsme hluboce nemocná společnost. Vypovídá také o totálním výchovném selhání dnešní střední generace. Je to v podstatě jedna z forem sílícího neofašismu ve společnosti.
turista Mail 17.05.2010, 12:15:29 [cenzore] [kill]

[92] jejda, když už jste to, turisto, tady otevřel, tak sem prsknu tohle http://www.denikreferendum.cz...ici (takže jsem si to něco o jeho "uvědomění" ([67]) začínala myslet správně ;)
Míša 17.05.2010, 15:23:35 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: