neděle, 21. března 2010
Krůček vpřed, dva skoky vzad
Zatímco stále více zemí světa přijímá restriktivní opatření proti kuřákům, zejména holdují-li svému nechutnému zlozvyku na veřejnosti, a to včetně zemí, jako je například Turecko, Česká republika jde směrem zcela opačným a rozhodla se ještě více okleštit již tak bezzubé protikuřácké zákony, takže kuřáci si na otevřených zastávkách budou moci opět klidně zapálit. Přitom vynutitelné a vynucované zákazy kouření jsou jediný způsob, jak chránit práva a svobody nekuřáků. Vždyť jeden kuřák snadno přinutí kouřit tucet nekuřáků. Kouření na veřejnosti je svým způsobem znásilnění veřejného prostoru, je to akt agrese. Spoléhat na dohodu mezi kuřáky a nekuřáky, že se nebude kouřit tam, kde si to přítomní nepřejí, je naivní, protože již tím, že si zapálí, se kuřák zřetelně deklaruje jako agresor. Jakákoliv žádost o típnutí cigarety hrozí konfliktem mezi žadatelem a dýmajícím útočníkem. Žádat kuřáka, aby přestal kouřit, je podobné, jako žádat lupiče, aby schoval nůž a přestal požadovat peněženku. Český stát tak opět triumfálně rezignuje na ochranu oběti před útočníky a vysílá opakovaný signál násilí je právo.
Komentáře
[1]
Český stát je právně vybydlená zemljanka. Eldorádo chmatáků a šejdířů. Tak to bylo, je a bude. Nejde jen o kuřácká privilegia. Ve svém okolí znám, jen jednu ostentivně nekuřáckou restauraci. Kupodivu žije a problémy nemá. Ale i tam se jednou porušily vnitřní předpisy. Kouřilo se tam. - Ovšem tak nějak jinak.
Čech je vpodstatě vyhaslý a rezignovaný hmotař, kterého když posadíte do exkrementu , tak ani neprotestuje. Natož aby se pokusil na tom něco změnit. Na Češích se dá i štípat dříví.
orinoko
Mail
21.03.2010, 18:11:41
[2] Máte pravdu,
já bych kuřáky taky "diskriminoval". Na druhou stranu je to ale zástupný problém, který pouze odvádí pozornost od věcí mnohem zásadnějších, když vám/nám v nich filutové z elit vypalují rybník...:-\
Vodník
21.03.2010, 21:00:11
[3]
[2] taky mi to tak připadá. Před volbami je potřeba vyrobit několik zástupných problémů a dostatečně zaměstnat media.
úplně se tím zapomene na jiné důležité věci.
Je potřeba je říkat naplno:
- definovat odpovědnost politiků a ihned ji aplikovat
- pracovat na zákonech o referendu
- zabývat se soběstačností ČR
- zvýšit bezpečnost ČR diplomacií a ne vojáky
- znovu najít smysl ve fungování ČR jako demokratické země
- vykopat korupčníky z řad korporací, bank, pojišťoven, lobystů, překupníků atd.
to by jeden blil.
TS
21.03.2010, 22:41:02
[4] Součástí tohoto zákona,
jak jsem četl v jiném článku je i povinnost pro provozovatele restaurací označit svůj podnik viditelně už zvenčí, zda je kuřácký či nekuřácký a také STAVEBNĚ oddělit kuřáckou prostoru od nekuřácké což už mělo být zavedeno dávno. Není tedy zas tak jednoznačně špatný.
S tím kouřením na zastávkách, nebo kouřením vůbec ... je to především o lidech, o jejich respektu k bližním. Ačkoli jsem kuřák, nedovedu si vůbec představit že bych si zapálil v chumlu čekajících na autobus nebo v uzavřeném prostoru sdíleným s nekuřáky a neurčeným, mimo jiné, i pro kouření.
Když už je mi čekání na autobus dlouhé a chci si zapálit, odejdu po větru od zastávky dostatečně daleko aby mou cigeretu nikdo ani necítil. Výjimkou je noční čekání kdy jsem na zastávce sám a nebo ji sdílím s někým kdo přišel přede mnou a má už zapáleno.
Ale musím se podělit o zážitek:
Už před delší dobou jsem dorazil se zapálenou cigaretou na úplně prázdnou zastávku a tak jsem v kouření pokračoval. Ve chvíli kdy už jsem měl dokouřeno zastavilo u ní policejní auto, jeden policista vystoupil, změřil si mne pohledem a povídá "Vy tu kouříte?". No,nekouřil jsem, tak jsem mu odpověděl "Vy něco takového vidíte?". Beze slova nasedl a odjel. Po tom odjezdu jsem si uvědomil že na druhé straně silnice, právě odcházející pejskař před chvílí telefonoval. No nemusel to být s jistotou právě on kdo volal, ale široko daleko mimo nás dvou (a toho buldoka) celou dobu nikdo nebyl a o "věšteckých schopnostech" naší policie mám své pochybnosti.
Jak říkám je to o lidech. Kdyby se všichni kuřáci chovali ohleduplně, nepotřebovali bychom protikuřácké zákony. Kdyby všichni pejskaři uklízeli po svých miláčcích, nepotřebovali bychom vysoké poplatky za psa a pokuty za neuklizení psího exkremetu.
Kamil Mudra
21.03.2010, 23:42:41
[5]
Stoje na zastávce autobusu, nemusím kouřit a nadechuji zplodiny, mnohokrát škodlivější, než cigaretový kouř. Autobus se tako zmocňuje veřejného prostoru a to způsobem, daleko surovějším. Proč neprotestujete proti této hrůze, proti níž je vůně cigarety jemným pohlazením?
David
Mail
22.03.2010, 09:43:23
[6] Mělo by se spočítat
kolik tyhle zbytečné zákony stály.Napřed proti kouření,pak zase zpětně.Já bych jim to dala všechno k náhradě.
myrta
22.03.2010, 10:24:14
[8] Brtníku máte pravdu.
Tohle jsou opravdové problémy a přitom - jako by neexistovaly. Pes po nich neštěkne.
Kamil Mudra
22.03.2010, 11:31:35
[9] Ovsem, Brtniku
,
Tady se nabizi otazka, zda- li bylo drive vejce, anebo slepice.
Tedy jestli nevymahatelnost saskarny s kourenim pricinou, alebo duosledkom zpustoseneho statu.
Tedy zda- li na kurackou lobby neplati zas jenom lobby protikuracke. Nechat to na volnem trhu, budou nase deti o skolni prestavce namisto sklenky mleka dostavat balicek Marlborek.
sax
22.03.2010, 12:54:23
[10]
A tyto Marlborky by v blízké trafice střelily za polovinu, za takto získaný obolus by si vedle v sámošce koupily čtyři litry mléka, jeden ve škole vypily, tři přinesly domů a maminka by je pochválila. :-)
Kamil Mudra
22.03.2010, 13:22:10
[11] Davide
[5], je zde jeden drobný rozdíl: autobusy mají, na rozdíl od kuřáků, katalyzátory (a ovšem nejsou pouze autobusové zastávky). A potom je zde jeden rozdíl zcela zásadní: zplodiny z motorů jsou nedílnou součástí provozu autobusů a provoz autobusů je nutnou podmínkou zajištění dopravní obslužnosti. U motorů je kouření přirozené (a existují i jiné motory, než spalovací), ale u lidí přirozené není. Kuřák ze svého rozmaru a pro své potěšení dělá něco, co nemusí, něco, co nepřináší žádný užitek (na rozdíl od autobusů) a ještě k tomu nutí i lidi, kteří nic takového dělat nechtějí.
[12] Vodníku
[2], nemyslím, že by to byl zástupný problém, protože kdyby tomu tak bylo, byla by tato záležitost široce medializována. Že se nad tím rozčilují já žádná široká medializace není. Souhlasím s tím, že je řada důležitějších problémů, ale jak správně poznamenává Sax
[9], situace kolem regulace kouření je symptomem "zpustošeného státu". Kdyby naše společnost byla slušná, ohleduplná a koherentní, žádný problém s kouřením by nebyl, protože kuřáky by ani nenapadlo, že mají nějaké nezadatelné právo, aby jim nekuřáci ustupovali a snášeli jejich obtížný a zdraví poškozující zlozvyk (či spíše návyk).
[13] Kamile,
to je ale pěkná kapitalistická pohádka. Akorát ty tři litry by měla podnikavá dítka přelít to hezčího obalu a za větší peníz prodat a tak pořád dál, až by se z nich stali milionáři.
[14] Jó Tribune,
přes kapitalistické pohádky jsou tady jinačí "borci".
http://politikmann.webgarden.cz...l
Koštněte si také. Ale pozor na žaludek :-))
Kamil Mudra
22.03.2010, 20:55:49
Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).