úterý, 16. února 2010
Komentáře
[1] Tribune,
to nechápete, že se jedná o pokus prodloužit vánoční spotřební orgie na celý rok a takto zvýšenou spotřebou zažehnat současnou krizi kapitalismu? :) Je vidět, že Duka je Klausův kamarád.
Zoom
16.02.2010, 09:00:26
[2] Tribune, co to máte s tím shonem, stresem a nákupní hysterií?
Moje rodina prožívá každé Vánoce v naprosté pohodě a sváteční atmosféře. Pokud je někdo prožívá jinak, může si za to sám. Žádný Moloch, byť by se inkarnoval sebevícekrát, nemůže nikoho donutit aby o Vánocích (či před nimi) hysterčil a štval se. Musí to mít v sobě.
Jo a ještě - nahoře máte překlep. Má být "imám".
Kamil Mudra
16.02.2010, 09:30:16
[3] Pletichář jste Vy!!
To co uvádíte je podstatou vašich vánoc!!Naše vánoce jsou plné radosti a lásky k bližním.To je vám ale naprosto cizí.Urážíte člověka,kterému nesaháte ani ke kotníkům.O slovení pletichářem platí spíše pro vás.
Jiří
16.02.2010, 10:01:18
[4] Namoutě, Kamile, máte pravdu.
Fakt jsem si myslel, že je to "imán" (musel jsem to takhle někde číst, jak bych na to jinak přišel?), a on je to "imám". Člověk se stále učí. Díky, už jsem to opravil.
[5] Ale jdětě, Jiří,
co vy víte o mých Vánocích? Co když vůbec žádné neslavím? Méně vášně by bylo křesťanštější, nemyslíte? ;-)
[6] Zoome,
na tohle
[1] jsem nepomyslel. Jenom, když už se stará o poptávku, měl by se zasadit i o koupěschopnost. A tím nemyslím, že nabídne slevu na poslední pomazání těm, kteří nezvládnou své zadlužení.
Já samozřejmě chápu, jak to myslel, jenom vidím značný rozpor mezi ideálem, na který poukazuje, a realitou, ve které žijeme. Přijde mi to od něj takové kněžsky pokrytecké.
[7] jo Tribune
kazdy slavi vanoce po svem.. nekdo tak jak pisete Vy, nekdo uplne jinak... a mezi ne bude asi patrit i novy arcibiskup...
jasan
16.02.2010, 11:01:46
[8] Ale no tak...
XY
16.02.2010, 11:33:39
[9]
Taky myslím, že to s těmi Vánoci bylo míněno jinak, DD určitě nelítá před Vánoci po Tesku :-), nicméně přesto, že mi do Katolické církve nic není, raději bych na tom postu viděla Graupnera, ale ještě radši bych viděla někoho jiného na místě Papeže:-)
Ještěže toho Dalajlámu nám pořád nevyměňujou:-)
Mod
WWW
16.02.2010, 12:14:37
[10] no bozechran
abych mluvil cirkvi katolicke do jejich vnitrnich veci... takze se jen musim pripojit k tomu, ze papez mi take krapet nesedi.. ostatni pany posuzovat ani nemohu
jasan
16.02.2010, 13:18:22
[11] Mě stačí
že je přítelem Klause a s ním si rozumí.Víc vědět nepotřebuji i bez toho je mě srdečně fuk kdo se "za nás "modlí.
myrta
16.02.2010, 14:55:41
[12] hmmm
on je pritelem Klause? pozoruhodne... na zaklade ceho?
jasan
16.02.2010, 15:14:40
[13]
Na základě čeho? Přece na základě všeho, vždyť to máte v článku:
Podle všeho je to ... pletichář s dobrými vztahy s prezidentem Klausem...
No a kdo má dobré vztahy s Klausem, ten musí být přece podle všeho vůl, to dá rozum.
SM
16.02.2010, 16:57:49
[14] Ke všem čertům, SM,
přečtěte si konečně jednou pořád text, pod kterým se realizujete. Z dobrých vztahů s Klausem plyne, že dotyčný je svině. Že je vůl plyne z toho, že pléduje za celoroční svátky komerce a obžerství.
[15] Tribune
ja jen nevim, jak jste prisel na ty dobre vztahy s Klausem...
jinak - nezlobte se - ale takove vyrazy na osobu, o ktere vubec nic nevite mi pripadaji dost ujete...
jasan
16.02.2010, 17:11:59
[16] V sobotních Lidovkách,
kde měl Duka celostránkové promo. Ale jinak máte pravdu, že ten veterinární slovník nikam nevede, jenže si nějak nemohu pomoci, když vidím, že se někdo ani neobtěžuje pořádně přečíst text, ke kterému se vyjadřuje.
[17]
Tribune, to vy si lépe přečtěte text, který jsem napsal.
Nenapsal jsem:
Kdo má dobré vztahy s Klausem, ten musí být přece podle autora článku vůl, ale:
Kdo má dobré vztahy s Klausem, ten musí být přece podle všeho vůl.
Podle všeho jste tu mou reakci vůbec nečetl.
SM
16.02.2010, 17:38:19
[18] Tribune ja jen nevim, jak jste prisel na ty dobre vztahy s Klausem...
"Matyáš Zrno: Jste znám jako přítel prezidenta Václava Klause. Ten mnoho věřících příjemně překvapil svým "zkonzervativněním", tím jak se postavil proti registrovanému partnerství. Přiznám se, že bych to ještě před několika lety nečekal.
Dominik Duka: ... Setkávám se s ním samozřejmě i na jiných rovinách, třeba když jdeme na Sněžku. To je pouť, ne oficiální akce. Tam nejde prezident, ale tatínek a děda, s vnuky, se snachou atd. Tam také vidím, že jeho odpor vůči registrovanému partnerství není politickým postojem. To je jeho životní postoj. Od počátku ho znám jako člověka, který si velmi zakládá na rodině. Když sem přišel poprvé, přišel o hodinu dříve. A ptal se mě, jestli tu se mnou bydlí moje maminka, že by ji chtěl pozdravit. Někdo může říct, že to je póza. Ale tohle dělá člověk, který to musí mít v sobě. A pak asi trochu stárne a vidí některé věci jasněji."
http://www.listar.cz...20070124.htm
Vy jste partak do nepohody, jasane. Clovek to za vas oddre na gogle a vy mu odpovite:
Duka nikde netvrdi, ze ma s Klausem dobre vztahy. Ze to tak bude?
sax
16.02.2010, 17:42:31
[19] Tribune
na zaklade vety jakehosi novinare "Ví se o něm, že dobré kontakty udržuje především s Václavem Klausem a s ODS." napisete "Z dobrých vztahů s Klausem plyne, že dotyčný je svině."..
a co kdyz ten novinar jen kecal aby byl zajimavy? a co znamenaji "dobre vztahy"?
jasan
16.02.2010, 17:43:21
[20] saxi
a tohle je podle Vas definice pratelstvi?
je to pruhledne az beda... jak ve skratce napsal Tribun.. "Z dobrých vztahů s Klausem plyne, že dotyčný je svině.".
mate Vy ten svet jednoduchy... az to desi...
jasan
16.02.2010, 17:46:00
[21] Vy to chcete v definici?
.
To jako aby Duka definoval uroven svych vztahu s panem prezidentem?
:o)))))))))
sax
16.02.2010, 17:52:20
[22] Jen aby se z toho, pánbu mne netrestej, nakonec nevyklubalo
[21] registrované partnerství. :o)
XY
16.02.2010, 19:00:57
[23] Duka:Klaus si velmi zakládá na rodině.
Ano a proto pěstuje bohaté mimomanželské styky(traduje se ,že si pohlaví nevybírá).Lívia to ví a mlčí,jen v knize si posteskla,že ji to bolelo.Synáčkové tyjí z našeno Čezu,což jim tatínek dohodil.A všichni společně jsou spokojeni.Ano,zářná a příkladná to rodinka,kterou u nás nejvyšší po Bohu tolik obdivuje.
myrta
16.02.2010, 19:19:31
[24]
Co se týče nemanželských vztahů, tak mě nejvíc pobavilo, jak si nejdřív Paroubek vyskakoval na Topolánka, jak je nemorální, že žije s milenkou, aniž by se rozvedl se ženou, když na něj prasklo, že dělá to samé.
Tím se vysvětlila jeho záhadná odpověď na otázku "Byl jste někdy své ženě nevěrný?", na kterou odpověděl:
"Myslím, že ne." :)
SM
16.02.2010, 19:38:29
[25] Paroubek alespoň zachoval dekórum
a správné pořadí.Rozvod-druhá svatba a dítě.A náš chaot Topol ani to nedokázal.Takže manželství a děti,současně konkubína a dítě.Tak to jede do dneška.A teď se bojí rozvést,protože když se ženuška nechce spokojit s tím ,čím ji chtěl odbýt,bude mít asi problém.Jak totiž vysvětlí jak k těm "darům nebes"přišel.A Pavla by byla hloupá ,aby to nechala Talmance´,protože alespoň mlhavě ví o kolik se jedná.Tak bude překvapení?
myrta
16.02.2010, 20:02:50
[26] saxi
o Duku prece vubec nejde.. jde o to skvele videni sveta "Z dobrých vztahů s Klausem plyne, že dotyčný je svině."
musim se priznat, ze ac dost odolny, padla na mne depka....
jasan
16.02.2010, 20:14:09
[27]
Přítel mého nepřítele je můj nepřítel...
SM
16.02.2010, 21:51:46
[28] myrto
já myslím, že ta správná posloupnost vyplývá jen z toho, že 1. manželka Paroubka není gestapák, na rozdíl od 1. manželky Topolánka.
Pokud jde o vrcholné představitele církve, myslím, že jejich posláním je, mít dobré vztahy s každým.
Katolická církev je záležitost sama pro sebe, nemám ji ráda, vadí mi, ale stejně mi vadí, když se o jejich představitlích hovoří jako o sviních, nevidím důvod.
Mod
WWW
16.02.2010, 22:51:21
[29] Medvěd
Osobně bych spíš použil přirovnání k medvědovi. Tak nějak prostě zaspal dobu. Nebo možná on prožívá vánoce trochu jinak a volové jsme tu my všichni ostatní.
[30] Tribune
než něco napíšu, je dobré si o tom cosi málo přečíst nebo se informovat. Pak byste nepsal blbosti. Např. o Vánoční době. Vánoční doba totiž není ten shon před 24. prosincem - to je Advent. Vánoční doba začíná o půlnoci 24.12. a končí první nedělí po 6. lednu. Takže pokud si arcibiskup přál setrvání doby Vánoční, měl na mysli právě tento časový úsek. Zatímco vy, jako laik, jste byl s hodnocením hotový raz dva. No a když se takto pletete v jednom, lze logicky odvodit, že se pletete i ve všem dalším.
Emineo
Mail
17.02.2010, 12:29:08
[31] No tedy Emineo,
kam vy na tu brilantní logiku chodíte:
"No a když se takto pletete v jednom, lze logicky odvodit, že se pletete i ve všem dalším."
Kde se to dá koupit? V Plzni na právech, nebo snad v Harvardu?
Zoom
17.02.2010, 12:53:05
[32]
Bych to odhad na teologickou fakultu. Nemlich stejná logika, jako ta, podle které svatouškové chtějí katedrálu a 270 mld.
Bobek
Mail
17.02.2010, 17:11:44
[33] Bobku
i přesto, že se přikláním k názoru, že Katedrála by měla patřit Státu, resp. všemu lidu:-), taky by nezaškodilo, kdybyste si o její historii něco načetl, pak byste tam tu logiku možná našel:-)
Mod
WWW
17.02.2010, 19:13:52
[34]
"Soudní spor o vlastnictví katedrály je zajímavý i tím, že prakticky nelze určit vlastníka stavby v době jejího vzniku, neboť ve středověkém chápání byl kostel v podstatě vlastníkem sebe sama, neboť byl brán jako poněkud specifická právnická osoba. Proto bylo například možné darovat kostelu určitý dar a také bylo možné si od něj půjčit peníze. Církev katedrálu pouze spravovala prostřednictvím kapituly, ale nebyla jejím vlastníkem. Jejím vlastníkem však v žádném případě nebyl ani panovník či stát."
http://cs.wikipedia.org...V%C3%ADta
http://cs.wikipedia.org...%C4%9Bcha
Mod
WWW
18.02.2010, 01:19:31
[35] Mod
[34], ty Vaše vyčteninky si můžete strčit, víte kam. Ženské by neměly vůbec číst! Pak se to projevuje hůře, nežli laktační psychóza.
Bobek
Mail
18.02.2010, 06:50:39
[36] To je zajímavé,
jak někteří, když je jim dokázáno, že se mýlí, reagují. :-))) Vskutku ukázkový vzorek! :-))))
Emineo
Mail
18.02.2010, 07:31:08
[37] Emineo,
přísně liturgicky vzazo máte dost možná pravdu
[30], ale já pochybuji o tom, že se pan arcibiskup vyjadřuje způsobem, který je srozumitelný pouze v rámci členů jeho sekty. Vzhledem k tomu, že jeho vyjádření bylo veřejné, myslím, že i o adventu.
Jediný, kdo ví jak to myslel, je ovšem monsignore Duka, je monsignore Duka sám. Já vím pouze tolik, jak to řekl. A hádám, že vy též.
Nehledě k tomu, že, alespoň podle citovaného zdroje, mluvil o vánoční atmosféře, nikoliv o vánoční době.
Ale, i kdybych se v tomto punktu mýlil (což se sice nedá vyloučit, ovšem zároveň to z ničeho zde řečeného nevyplývá), neplyne z toho nic jiného, než že se mýlím v tomto punktu a případných punktech z něj vyplývajících. Nikoliv že se mýlil v jakémsi podiférním "všem".
Sebevědomí a pravda není totéž.
[38] Katedrala byla vystavena ke slave bozi
.
Tudiz patrila jen Bohu, instituce v ni sidlici a ji opecovavajici byly pouhymi spravci.
Stejne tak nevolnici, ti take nebyli (vyznamove vzato) vlstnictvim vrchnosti, nybrz bozim.
Panovnik nicim vlastnictvim nebyl, ale zodpovidal se bohu (v prenosu lidu), spravoval- li zem spatne, mel lid pravo jej svrhnout.
A pro zajimavost: americti koloniste oduvodnili opravnenost zaberu indianske pudy take slovem bozim a nikoliv pravne: dle stareho zakona musite mit svuj majetek ohranicen a jelikoz toto Indiani nemeli, bylo "pravo" na strane osadniku (a proto take s sebou vozili drevene koliky na ohrazeni).
sax
18.02.2010, 08:33:46
[39] Tribune -
budiž vám omluvou, že zřejmě nejste věřící a nejste s věroukou seznámen. A jako člověk,který občas zabrousí do kostela a zná osobně několik farářů vím, že tito lidé velice přesně rozlišují dobu Adventu a dobu Vánoční, včetně atmosféry té které doby. Advent chápou jako očekávání, naději, zpytování, Vánoce naopak jako oslavu, radost, vstřícnost a zamyšlení. Jediné, čím se arcibiskup Duka provinil je, že se stejnou znalostí počítal i u laické veřejnosti.
Prostě jste ujel a tím váš článek ztrácí základ. Navíc z neznalosti jste urazil člověka, kterého neznáte a udělal jste nad ním soud.
Tímto považuji za sebe téma za vyčerpané.
Emineo
Mail
18.02.2010, 09:06:08
[40] Tou atmosferou doby myslite Emineo slevove silenstvi, zacinajici 26.prosince
,
A vybuchujici naplno 2. ledna, tedy to, co zabira podstatnou cast vanocnich svatku?
sax
18.02.2010, 09:50:12
[41] saxi
jak pro koho... ale musim se priznat, za zrovna od Vas bych tento pristup necekal...
jasan
18.02.2010, 11:22:48
[42]
Tisíce chrámů, katedrál, kostelů, kláštěrů, baptistérií a křížových cest bylo vystavěno ve jménu podvodu. Stovky institucí a náboženských funkcí bylo zřízeno ve jménu podvodu. Advent, Vánoce, desatero přikázání, motlitby, litanie, rozhřešení, svátost, křest, vzkříšení, nanebevzetí, spasení, zázrak, hřích, rouhání, náboženské svátky, věrouka, bůh, andělé, padlí andělé, nebe, peklo, satan, mesiáš, blahoslavení, svatí, prorokové a další stovky pojmů byly vytvořeny ve jménu podvodu. Miliony lidí bylo zabito jako důsledek tohoto podvodu. Ať to byly náboženské války a nepokoje, křížové výpravy, inkviziční procesy....
Náboženství je podvod. Jediným účelem náboženství je a vždy bylo ovládnutí mas a v jeho důsledku získání moci a majetku.
Blahoslavení chudí duchem neboť náboženstvím podvodníci ovládají hlupáky. Na hlupáky má náboženství mše a kázání. Na tu část obyvatelstva, která není dostatečně hloupá pak v minulosti klatbu, inkvizici, heretismus a čarodějnické procesy. V dnešní době již ne tak do očí bijící, avšak o to sofistikovanější metody.
Vznik náboženství byl umožněn neschopností jedinců vyrovnat se s vlastní smrtelností. Proto naprostá většina náboženství v této otázce
nabízí řešení. A k nebi či Valhalle, posmrtnému životu či reinkarnaci přibalily prostředky na manipulaci a ovládání.
Bobek
Mail
18.02.2010, 12:32:37
[43] Vsak to take neni muj pristup, jasane
.
Abych se vyhnul pohode vanoc, zajel jsem si nekdy prede dvema lety nakoupit do Tesca Zlicin ve 3 hodiny rano v najivni predstave, ze budu mit klid na praci. Ale ouha, kosiku se nedostavalo, vsech 30 pokladen jelo naplno, malem mne uslapali. A bylo to prave okolo 28. prosince, tedy na totalnim vrcholu pohody; jak to tam muselo vypadat prez den to jsem radsi ani nedomyslel.
sax
18.02.2010, 12:47:01
[44] Bobku 42.
a co má tato Vaše "úvaha" společného s tím, komu by co mělo patřit?:-)
P.S. Klid, já neumím číst ani psát, dělá to za mne mužské služebnictvo:-))
Mod
WWW
18.02.2010, 12:59:47
[45] saxi 43.
to samé se mi stalo tuším v roce 2002 po chřipce, ve 3 ráno v Globusu, od té doby nakupuju na Vánoce dva dny před v Penny, tam je klid:-))
Mod
WWW
18.02.2010, 13:02:10
[46] Mod
[44], byl to spíše jen výkřik do davu pámbíčkářů, než reakce na Vás. Ovšem možná to odpovídá i na otázku, komu by katedrála měla patřit. Protože co stojí za úsilím církve o její získání? Money, money, money ...
Jinak oceňuji, že jste se neurazila, přestože jsem se o to vehementně snažil.
Zlý bobek
Mail
18.02.2010, 13:54:09
[47] 46.
no, ale já jsem přes všechno předeslala, že podle mého názoru, by měla patřit všemu lidu, tedy sama sobě:-)
Mne by neurazil ani Bob, natož Vy, jste oba rozkošní!:-))
Mod
WWW
18.02.2010, 14:01:54
[48] Ale teď vážně
mně se třeba nelíbilo, že ve chvílích, kdy Katedrálu vlastnila Katolická církev, vybíralo se do ní vstupné, ovšem pouze od nečlenů této církve, když pomineme, že j to podivná diskriminace,je to taky totální kokotina:-)
Mod
WWW
18.02.2010, 14:05:24
[49] saxi
ja na Vanoce mizim tam, kde zadny nakupni shon neni... kromne jednoho pidikramku hodne daleko... a tam se vsichni znaji a tech par rohliku nakupuji v klidu a vanocni atmosfere.
Takze - ac neznaboh, slavim to podle pana arcibiskupa....
A takovych je v okoli vic....
jasan
18.02.2010, 15:16:02
[50] Mod
ano, mne take ne.. jen jsem nejak nechapal, proc je pan arcibiskup tak nedovtipny.. a nechape jaky signal vysila.. ale to neni moje vec...
jasan
18.02.2010, 15:17:47
[51] No nevidim to na pochvalu, jasane
.
Ve chvilich laskaveho obcovani utikat od lidi nekam na malo obydlena mista....
Spravne byste se mel postavit pred Tesco a tam se snazit vsechny, co zbloudili, navest na spravnou cestu.
sax
18.02.2010, 16:47:38
[52] saxi :-)))))))))
Mod
WWW
18.02.2010, 18:17:27
[53] saxi
a proc? ja od lidi utikam rad... proto by se mi libil stredozapad USA.. nebo australie...
a spravna cesta? to je prece kazdeho jeho vec...
jasan
18.02.2010, 21:13:46
[54] Bobku, nepleťte si "dojmy s pojmy" :-)
[42]Každému podvodu, ať je o čemkoli nebo jakýkoli, musí předcházet víra podvedeného. Vše co jste popisoval bylo postaveno či vykonáno ve jménu víry a nikoli podvodu.
Přece i Vy jistě, když podepisujete nějakou smlouvu, nečiníte tak proto abyste stvrdil její "podvodnost" nýbrž proto že je pro Vás důvěryhodná.
Samozřejmě že ve víře vychovaní jedinci (a nebo celé národy) jsou snáze manipulovatelní ve jménu této víry, než notoričtí hledači a pochybovači. A samozřejmě z této manipulovatelnosti povstávající moc korumpuje ty mocné a úspěšně je svádí k jejímu zneužití. Tak nějak už to (bohužel) k člověku patří.
Dodnes má své věřící jak církev tak i neviditelná ruka trhu. Posuďte sám která víra má negativnější dopad na společnost a také která člověku více pomáhá
"vyrovnat se s vlastní smrtelností".
Kamil Mudra
19.02.2010, 00:35:00
Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).