Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

čtvrtek, 5. listopadu 2009

Až vyrostu, budu bankéřem

Rodiče, není-li jim lhostejná budoucnost jejich potomstva, pečlivě sledují, jaké povolání si jejich ratolest pro sebe volí, kým nebo čím chce být. Pokud uslyší: „Až vyrostu, budu bankéřem," vědí, že se o budoucnost svých potomků nemusejí obávat.

GentlemanBankéři to mají dobré.

Když se jim daří, dostávají tučné bonusy. Když se jim nedaří, dostávají tučné bonusy. Jsou-li propuštěni z práce, dostávají tučné odstupné a sadu zlatých padáků, které později výhodně zpeněží.

Bankéři – samozřejmě, že jen ti skuteční bankéři, ne každý, kdo chodí do banky zadním vchodem, je bankéř – pijí lahodná vína, jedí vzácné pokrmy, jezdí rychlými auty, žijí ve velkých domech a baví se ve společnosti luxusních žen. To je zasloužená odměna bankéřů za jejich poctivou a tvrdou dřinu, bez které by nebyl náš svět takový, jaký ho známe a jaký ho máme rádi.

Všechny ty drobné odměnky, o kterých byla řeč, si mohou bankéři (podobně jako manažeři, kteří na žebříčku lukrativních povolání zaujímají za bankéři těsně druhé místo) užívat především díky tomu, že nemají žádnou odpovědnost, protože důsledky jejich rozhodnutí až do nadoblačných výšin «‘haute finace» dolehnou jen zřídkakdy, a že ovládají tajemství delikátního umění žit na cizí dluh.

Proto moudří rodiče nenamítají nic proti kariéře bankéře, ale rychle zbystří, chce-li se jejich potomek stát požárníkem, zdravotní sestrou, učitelem, či dokonce – ano i takové smutné příběhy jsou známy – popelářem. To je okamžik, kdy dobrý rodič neváhá a snaží se všemi silami zabránit nejhoršímu a takovou hloupost svému potomkovi vyhnat z hlavy.

Požárníci, zdravotní sestry, učitelky a popeláři to mají špatné.

Požárníci, zdravotní sestry, učitelky a popeláři jsou totiž mezi těmi, na jejichž účet bankéři žijí a kteří na svých bedrech nesou tíži odpovědnosti za rozhodnutí bankéřů. To oni pracují, oni platí daně a oni bojují ve válkách, ve kterých se spaluje nadbytečný kapitál, který nelze, na rozdíl od obilí, spálit v kamnech.

Víte už, milí rodičové, co je pro vaše děti dobré? Nepouštějte to ze zřetele a nešlapte svým dětem po štěstí. Až se dozvíte, že se váš malý princ či princezna pokusil uplatit učitele matematiky, ze které mu hrozilo propadnutí, lahví od tatínkovy dvanáctileté whisky naplněnou čajem, nekárejte ho, ale naopak ho pochvalte a povzbuďte – je na dobré cestě stát se bankéřem.

Vydáno 5.11.2009, 21:53:00 , trvalý odkaz ,komentáře (97)
Novější příspěvek: Pudlík na řetězu
Starší příspěvek: Když dva dělají totéž

Komentáře

[1]  Abych si to tedy ujasnil - bankéři jsou zlí, protože mají hodně peněz, nic nedělají a žijí na úkor učitelek a zdravotních sester. Učitelky a zdravotní sestry jsou chudáci, protože je bankéř odírá a oni kvůli němu mají menší plat, než by si zasloužili. Pochopil jsem to dobře?

Pokud ano, pak si musím položit otázku: Kdo platí požárníky, zdravotní sestry, či učitelky? Kdo rozhoduje o tom, kolik si tito lidé vydělají? Je to stát. Pokud tedy máme dojem, že jsou tyto profese špatně placeny, nemůže za to pan bankéř, ale pan stát.

A jak je to s bankéřem? Kdo platí bankéře? V prvé řadě je to stát, který prodává bankéřovi své dluhopisy, aby mohl financovat své zadlužené rozpočty, ale jsou to i požárníci, zdravotní sestry a učitelky, které jednoduše usoudí, že se jim vyplatí, pokud služeb bankéře využijí, nebo jim jednoduše stát nařídil vlastnit účet u bankéře, pokud se chtějí nechat zaměstnat. Bankéře tedy platí volný trh.

Každý člověk má právo vybrat si svou profesi. Práce bankéře je samozřejmě velmi jednoduchá a bankéř nenese žádnou zodpovědnost - pití lahodného vína, pojídání vzácných pokrmů, ježdění rychlými auty, žití ve velkých domech a bavení se ve společnosti luxusních žen. To umí každý. Přesto se většina lidí rozhodne, že nechce být bankéřem, že pro ně bude větším přínosem, pokud se stanou požárníky, zdravotními sestrami či učitelkami. Jak je to možné? Buď pro ně nejsou peníze hlavním kritériem při výběru té nejlepší profese, nebo práce bankéře vyžaduje i něco víc než jen pití lahodného vína.

Ale dobrá. Připusťme, že má Tribun pravdu a bankéři žijí na úkor požárníků, zdravotních sester, učitelek a popelářů. Co s tím, ptám se. Oprášíme komunistické platové tabulky, bankéře přesuneme do nižší platové třídy, protože ti si velký plat přece nezaslouží a jejich peníze rozdáme zdravotním sestrám a učitelkám? Takové řešení navrhujete? A teď domácí úloha. Proč takové řešení v praxi nefunguje?
Mike 06.11.2009, 02:18:48 [cenzore] [kill]

[2]  bohužel Miku, bankéři mezi sebe jen tak někoho nepustí. Někdo má štěstí a vyučí se na bankéře, nicméně my ostatní se, pokud chceme alespoň jednou měsíčně ochutnat lahodného vína, musíme nechat zaměstant co zdravotní sestry.
melmoth 06.11.2009, 07:50:47 [cenzore] [kill]

[3] Too Big to Fail .
Kolektivisticka natlakova strategie, jiz bankeri prevzali od mafie. Mit monopol na neco existencne duleziteho, jako je treba svoz odpadku, ci kapitalovy trh, to se zkratka vyplati.
sax 06.11.2009, 08:11:27 [cenzore] [kill]

[4] Miku, .. nebo práce bankéře vyžaduje i něco víc než jen pití lahodného vína. ..

To si pište :-)) Bohužel, není to něco, co můžete získat vlastní pílí, musíte se s tím už narodit.
deb 06.11.2009, 09:35:57 [cenzore] [kill]

[5]  Tak tak - hlavně jde o kvalitu žaludku.
brtník 06.11.2009, 09:46:16 [cenzore] [kill]

[6] nojo uz je to tu zase "VONI" co za vsechno muzou....

jen nevim, jak je to s tim monopolem bankeru.. stejny monopol maji treba zdravotni sestry....

monopol se totiz tyka subjektu - ne povolani
jasan 06.11.2009, 09:52:20 [cenzore] [kill]

[7] stejny monopol maji treba zdravotni sestry .
urcite; kdyby nejaky banker trval az prilis urputne na svych odmenach, lze jej obdobne a bez problemu nahradit nejakym Mongolem, co stoji ve fronte na cizinecke policii.
sax 06.11.2009, 09:55:50 [cenzore] [kill]

[8] saxi ani netusite, jak blizko jste pravde... vy si VAZNE myslite, ze na tyhle pozice neni fronta?
jasan 06.11.2009, 11:03:23 [cenzore] [kill]

[9] odpovim vam necestene zase otazkou: .
A vy si vazne myslite, ze spickovi bankeri a manazeri se vybiraji podle toho, jak jsou dobri?
sax 06.11.2009, 11:10:30 [cenzore] [kill]

[10] saxi to je jen a jen veci majitelu (a akcionaru) dotycne soukrome instituce, do cehoz je kazdemu... vite co....

u instituci statnich je to jina.. proto by jich take melo byt co nejmene...
jasan 06.11.2009, 11:30:37 [cenzore] [kill]

[11]  Chá, bankéř co pije Châteauneuf-du-Pape a popelář, co mu ji platí..:-). To by ani Marx nenapsal líp.:-) Ten ikváč u odpadků za to že vezme popelnici a udělá dva mechanický pohyby na nakladač by měl být rád, že vůbec nějaký peníze dostává, protože auž udělaj nějaký lepší auta s mechanickým teleskopickým ramenem, pak jeho práce bude naprosto zbytečné a jeho povolání nepotřebné. Je práce bude moc drahá a díky modernizaci popeláčských vozů se tím ušetří, protože teleskopický rameno nemarodí, neplatí se za něj žádný nesmyslný odvody, nestávkuje se jako v Miláně a nechce stravenky atd.

Tak - a teď co udělá bankéř? Zaúvěruje výzkum a vývoj, ve firmě MANIPULÁTORY a ROBOTY a.s. Případně aby si odmazal daně, podpoří nějakou grantovou nadaci podporující innovační reprodukci. Oni to rameno vymyslí, a začne se používat, banka zase zaúvěruje výrobce popelářských vozů (Mercees, Scania) při zakomponování konstrukce ramene do svych aut, a nakonec bankéř půjči všem městkým částem, a vůbec municipálním úřadům v celý republice, aby nakoupili nová auta a vyházeli na dlažbu všechny popeláře.

Kdo na tom vydělá?

1. Občan, komunálním podnikům průmyslového odpadu klesnou náklady na odvoz odpadu za mzdy popelářů a zaplatí tak nájem popelnice o 15% měsíčně nižší

2. Vydělá inženýrská firma MANIPULÁTORY a ROBOTY a.s. za vývoj ramene, aby už popeláři nemuseli živit bankéře a nechtěli po Technických službách Hl.města Prahy týden dovolené navíc za peníze daňových poplatníků

3. Vydělá výrobce nákladních aut (mercedes, Scania), za čež bude moci přijmout pár nových zaměstnanců, nebo těm stávajícím dát tučné prémie.

Vydělá samozřejmě bankéř a hned třikrát, protože půjčil třema institucím v řadě (inženýrská firma, výrobce nákladních vozů, a magistrát) ale pro dobrou věc. Ušetřil občanům peníze a pokrok ušel zase o jeden krůček dopředu. Takže slyšíte?

Ten valčík tudutudu - tutu- tudutudu-tutuu...Teď zabrzdila Audi A8 a vstupuje ON - Bankéř - se sebevědomým, lehce arogantním úsměvem, tak spolehlivě nasírající všechny tribuny a další, za ním Topmodelka Cladia Schiffer, prásk - to je Champagne Dom Perignon Vintage a podává se Pistachio crusted St. Jacob scallops, armagnac lobster sauce, goat cheese creme fraiche - opravdu velmi lahodné a jako desért Crème brûlée.

Copak jí asi ten popelář, sedící doma na dávkách za bankéřovi kreativní podporu innovativních invenci? Asi gothaj s octem a cibulí. Jo, správně, jak napsal předtím Tribun, měl se lépe učit, aby mohl lépe tunelovat.:-)))Jak nespravedlivé, především sociálně, což?
Lagron 06.11.2009, 11:39:30 [cenzore] [kill]

[12] no vzdyt pisi, jasane .
too big to fail, mafie jak z partesu
sax 06.11.2009, 11:44:01 [cenzore] [kill]

[13] Tenhle jasan... [10], "to je jen a jen veci majitelu (a akcionaru) dotycne soukrome instituce, do cehoz je kazdemu... vite co" :-))))

Škoda, že to platí jen a pouze, pokud je ústav jakžtakž zdravý a lze privatizovat jeho zisky. Jakmile se dostane do potíží, přiběhnou výše jmenovaní bankéři, majitelé a akcionáři ke STÁTU a chtějí, aby jim veřejnost sanovala jejich ztráty. O ty jsou vždy ochotni se velkomyslně rozdělit.
XY 06.11.2009, 11:47:50 [cenzore] [kill]

[14] XY souhlas.

a stat je ma v takove situaci kopnout.. vite kam.

Ze to neudela (bohuzel) za to nemusou bankeri... tak jim nenadavejte.
Muzou za to predstavitele statu.
jasan 06.11.2009, 11:52:56 [cenzore] [kill]

[15] No vidite, XY .
Ted jste to dostal primo na komoru :o).
Namisto toho, aby stat nechal umrit par set tisic lidi a zajistil tak i nadale rovnovazne trzni podminky pro ty, co sehlali, nacpal se do veci, co mu vubec neprislusi.
Treba jako v Italii, tam to take paradne pokazil a ty odpadky nakonec odvezl sam:http://www.indymedia.ie...apoli.jpg
sax 06.11.2009, 12:13:36 [cenzore] [kill]

[16] saxi to ma stat z toho, ze se plete pomalu uz uplne do vseho... a je jen a jen logicke, ze se pak musi take starat... - tady by se jeste dalo dikutovat JAK - nicmene to uz by slo do uplnych a konkretnich detailu...
jasan 06.11.2009, 12:30:22 [cenzore] [kill]

[17]  Jediný, kdo tu má monopol, jsou právě požárníci či zdravotní sestry. Mohu si snad vybrat, který požárník mi přijede hasit dům? Nebo která zdravotní sestra mě bude v nemocnici ošetřovat? Nemohu. Zato bankéře si můžu změnit třeba třikrát denně. A pokud se mi nelíbí ani jeden, tak služeb bankéře (na rozdíl od požárníků a zdravotních sester) nemusím využívat vůbec.

A jak je to s tím, že bankéři mezi sebe nikoho nového nepustí? V těchto dnech například společnost FIO žádá o udělení bankovní licence. Kdo myslíte, že uděluje bankovní licence? Jsou to bankéři, nebo je to stát? Odpovědnost za to, kolik bankéřů bude působit na našem trhu, je tedy výlučně na bedrech státu.

Kdo myslíte, že založil například společnost PayPal? Byli to bankéři, nebo jen podnikavci, kteří našli díru na trhu a nabídli lidem služby, které bankéři nedovedli poskytovat? Kdyby zakladatelé PayPalu jen nadávali na bankéře na komunistických blozích, tak bychom žádný PayPal neměli.

Závěr? Závidíte bankéřům jejich platy a myslíte si, že je jejich práce tak jednoduchá? Založte si vlastní družstevní záložnu a požádejte stát o bankovní licenci, jako firma FIO. Jedině stát rozhodne, jestli se stanete bankéřem, či nikoliv. Pokud budete na bankéře nadávat, tak jim neublížíte a sobě nepomůžete. Tedy pokud to pouhé nadávání není samotným účelem...
Mike 06.11.2009, 13:08:56 [cenzore] [kill]

[18] Zaspal jste dobu, soudruhu Mike .
Pozarnici uz zase hasi, takze to jsou hasici.
sax 06.11.2009, 13:20:12 [cenzore] [kill]

[19] No, saxi, on statečný jasan by hned zpíval jinou, kdyby náhodou šlo o JEHO peníze. :-))))
[15] Caeterum autem censeo, že býti bankéřem je vskutku docela příjemné povolání. Zisky zprivatizujete, ztráty zapraví někdo jiný. Neberte to. A když je nejhůř, seberete do krabice svých pět švestek a táhnete o banku dál... Na VAŠE zisky nikdo nesáhne. Sem tam nějaký ten Madoff je konečně už jiný žánr. :-)
XY 06.11.2009, 13:34:33 [cenzore] [kill]

[20] XY "podle sebe soudim tebe".. dost laciny argument...

nicmene - podporujete to, ze stat za penize vsech sanuje pochybeni bankeru nebo ne?
jasan 06.11.2009, 14:31:02 [cenzore] [kill]

[21] Jasane, podporuji zejména fakt, aby ti, kdo zhavarují s penězi, jež jim NEPATŘÍ, a to jsou prosím pěkně bankéři, nikdo jiný, byli trestně a hmotně odpovědni za škody, které tím způsobí. Už jsem zapomněl, jak se jmenoval ten šéf od Lehmanů, který takto prošustroval 6 miliard dolarů - a je vysmátý. V takovém případě je naprosto nutné tyto ztráty sanovat z veřejných peněz, protože jinak následuje takový dominový efekt, že to strhne do potíží celý stát. A nemusíme chodit za oceán - co se, prosím pěkně, stalo bankéřům z IPB, toho lva na straně našich financí? Pokud není bankéř tzv. malá ryba (jako jakýsi usmolený Moravec z Plzně), je zcela nedosažitelný.
XY 06.11.2009, 14:46:42 [cenzore] [kill]

[22] Jasane, tak hlavně nepodporuju to, že stát už je dávno jen servisní organizací pro bankéře. Snad i vy chápete, že politickou moc drží ten, kdo má moc ekonomickou - a to stát rozhodně není. Stát už dávno dělá či nedělá výhradně to, co slouží bankám a spřáteleným koncernům. A než začnete argumentovat sociálními výdaji - no tak za něco si plebs musí služby bank a spřízněných koncernů kupovat, a někdo na ně musí pracovat (zatím, dál se s pomocí farmaceutických firem uvidí).
deb 06.11.2009, 14:49:18 [cenzore] [kill]

[23] ale panove Vy jaksi chcete lecit nasledek a ne pricinu.
Pricina byla pojmenovana - STAT ochotne priklusa na pomoc.. nasledek? bankeri se nedelaji starosti...

a proc stat tak ochotne kluse? teorie verejne volby Vam na to da odpoved - "lid to chce".

a pokud mate pocit, ze se to vyresi nejakymi soudy s bankeri, jste na hlubokem omylu.
Protoze polozit banku lze i bez poruseni zakona... a jedine co pomuze je naopak fakt, ze ten kdo banku polozi si to "vyzere".... tim, ze skoncil...
jasan 06.11.2009, 14:56:11 [cenzore] [kill]

[24] Jasane, Chápete fakt tak pomalu nebo si děláte srandu?

příčina: bankéři, kteří potřebují stát jako servisní (a krycí) organizaci
následek: stát jako servisní organizace bankéřů.

Jasné, jasane?
deb 06.11.2009, 15:00:31 [cenzore] [kill]

[25] PS Jasane právě proto se mi nelíbí "sjednocování" do EU - tuším za tím jasné záměry bankéřů. Oni jsou sjednoceni, a ukočírovat jednotlivé malé státy je přeci jen trochu otravné. Z Bruselské Babylonské věže se jim to bude řídit daleko pohodlněji.
deb 06.11.2009, 15:13:26 [cenzore] [kill]

[26] Debe Technicka otazka: Co by bankeri delali, kdyby vedeli, ze ten stat jim proste nepomuze at se deje co se deje ?
Eddie 06.11.2009, 15:17:16 [cenzore] [kill]

[27] debe ale houby... to ze nekdo neco potrebuje (ja toho potrebuji) jeste neznamena ze to dostanu..

takze na vine nejsou bankeri, ze neco CHTEJI.. ale ten co jim to DAVA.

schvalne co odpovite na 26...

pokud jde o 25 - "kdyby JEN bankeru".
jasan 06.11.2009, 15:28:20 [cenzore] [kill]

[28] Ale no tak, pánové znovu, pomalu, pomaloučku:

Politickou moc má ten, kdo má moc ekonomickou, a to stát rozhodně není. Takže bankéři dostanou, co chcou, a co nedostanou, to si koupí, včetně politiků a tudíž státu, a médií tudíž "lidu", bez obav :-)
deb 06.11.2009, 15:32:24 [cenzore] [kill]

[29] PS A na ty nákupy si ve FEDu vytisknou tolik peněz, co potřebují, že...
deb 06.11.2009, 15:34:15 [cenzore] [kill]

[30] Co by bankeri delali, kdyby vedeli, ze ten stat jim proste nepomuze at se deje co se deje ? .
Konecne skoro spravna otazka. Ne "co by delali", ale "co by mohli delat" je lepsi.
Samozrejme by museli delali to same (obdobne). V Americe rozehrali tuhle hru v roce 2007, pricemz nebylo jasne, ze k veslu se dostane komous Obama, ktery jim pak pomuze a vubec, pomoc od statu byla tehdy tak nepredstavitelna vec, ze ji do svych kalkulaci proste zapocitat nemohli, ani v roce 2008.
Kdo chvili mocil, moci jiz opodal.
sax 06.11.2009, 15:35:18 [cenzore] [kill]

[31] Ale kdepak saxi, bankéři moc dobře věděli, že se k moci dostane ten, kdo jim pomůže, ne že ne. :)

Tentokrát musím souhlasit s debem, protože žádnou metafyziku v tomto případě nehlásá. :)

P.S. Na jakékoliv výžblebty Eddiů, jasanů, nebo Lagronů nebudu reagovat, už proto, že je ani nečtu.
Zoom 06.11.2009, 16:23:56 [cenzore] [kill]

[32] saxi neplette do toho ameriku a jeji ponekud specificke zalezitosti vcetne dedictvi Clintona.... a co mohli zapocitat a co ne....

za hypotecni letadlo mohl Clinton nastavenim pravidel tak, ze se "muselo" pujcit (temer) kazdemu - (tedy zasahem statu)
- trh pote reagoval presne podle trznich zasad - a banky se predhaneli v pujcovani kazdemu, az to dopadlo jak to dopadlo...

a cele to dovrsil Obama tim, ze to zatahl z penez vsech...
jasan 06.11.2009, 16:29:56 [cenzore] [kill]

[33] ale debe take pomalu.... ona ta moc opravdu vychazi "z lidu" a kdyby lid nechtel, tak se muzou jit bankeri klouzat....
a zrovna tak kdyby lid nechtel aby politici sanovali banky, tak k tomu dojde jen vyjimecne.

Pokud to vezmete z hlediska verejne volby, dospejete k pomerne neprijemnym zaverum - a to ze hlavnim problemem je vseobecne volebni pravo.
Dusledkem pak je, ze lide bez odpovednosti a zajmu maji stejnou moc jako ti jini.
A pro 30Kc se muzou pretrhnout... protoze nedohledlednou ci nechteji tech koncu..

Ty si pak koupi kazdy - v tomhle mate pravdu.
Ale co s tim? Skuste navrhnout volebni cenzus...
jasan 06.11.2009, 16:35:59 [cenzore] [kill]

[34] Pěkně jste si Jasana podali, jen co je pravda, ale teď už ho nechte, chudáka, vždyť on se tak snaží. Začíná to být pomalu nelidské, takhle "grilovat" muže upřímného srdce a ryzích názorů. Raději si z něj vezměte příklad, takhle se obětovat pro pravdu, to jen tak někdo nedokáže.
Tribun [openID] Mail WWW 06.11.2009, 16:36:10 [cenzore] [kill]

[35] Tribune primo zamackavam slzu....
jasan 06.11.2009, 16:37:37 [cenzore] [kill]

[36] Eddie, to je jen taková cvičná spekulace, že?[26] Protože bankéři vědí, že jim stát pomůže. Můžeme sice spekulovat o zázracích a nepravděpodobnostech, ale uděli bychom lépe, kdybychom stáli nohama pevně na zemi a brali na vědomí realitu.
Tribun [openID] Mail WWW 06.11.2009, 16:39:30 [cenzore] [kill]

[37] pockejte, jasane .
On stat hrozil agentum, ze musi hypoteky uzavrit? A jaky byl postih, kdyz se banka sprajcla?
Krize v 30. letech byla totiz uplne to same, jako prez kopirak, jen se tehdy davaly volne kredity, bez zastavy nemovitosti. Po cele zemi se rozjely statisice agentu bank a na zidlich na rohu ulic rozdavali penezni pujcky, stejne nyni.

Zoome, nejsem si jist, jestli tohle jde tahovymhle zpusobem naplanovat, tedy sladit vypuknuti krize s dosazenim sveho cloveka do nejvyssiho uradu. Ale i kdyby- jakmile se soukoli pohnulo, vsichni ostatni (tedy tech zbylych cca 90% faktickych puvodcu krize) se uz zkratka muselo pridat, jinak by je hybatele spolkli jako malinu. Konspiracni teorie mi nevadi, ale tohle mi prijde jen jako banalni konkurencni boj, vystaveny na poli a zakladech chucpe produktu.
sax 06.11.2009, 16:47:03 [cenzore] [kill]

[38]  Tedy uz prilis vylicitovany, ale stale systemove banalni konkurencni boj. Takove "kdo z koho" se ztratou jakekoliv zpetne vazby a s prekrocenim vsech moznych hranic rizika.
sax 06.11.2009, 16:52:17 [cenzore] [kill]

[39] Tribune, na tohle neexistuje obrana, dobre tedy bankeri riskuji, stat to zalepi a zda se ze jsou v podstate vsichni spokojeni :-)
Teda az na par bezvyznamnych Zoomu :-)
Eddie 06.11.2009, 17:00:02 [cenzore] [kill]

[40]  "Zaspal jste dobu, soudruhu Mike"
Nikoliv, to jen vy, soudruhu saxi, jste jen nečetl článek, ve kterém se mluví o požárnících. Ten, kdo zaspal dobu, tedy nejsem já, ale autor článku.

"Jasane, podporuji zejména fakt, aby ti, kdo zhavarují s penězi, jež jim NEPATŘÍ... , byli trestně a hmotně odpovědni za škody, které tím způsobí. "
Jsem pro. S největšími prostředky, jež mu nepatří, hospodaří politici. Jsem pro, aby byl každý politik hmotně a trestně odpovědný za škody a předražené tendry, které svou činností či nečinností způsobí.

"bankéři dostanou, co chcou, a co nedostanou, to si koupí, včetně politiků a tudíž státu, a médií tudíž "lidu", bez obav :-)"
My, občané, jsme svěřili ve volbách politikům pravomoce. Politici naši důvěru zklamali a nechali se koupit od bankéřů - viz poslední případ s nákupem poslanců z KSČM, kteří ve svém jednání ani neshledali cokoliv závadného. Je tato situace vinou bankéřů, nebo politiků?

Nakonec není až tak důležité, kdo za celou situaci může, jak co s tím. A od lidí jako sax, deb, XY nebo Tribun mi stále chybí byť jen náznak nějakého řešení. Je tedy řešením zavřít banky a bankéře a jejich peníze rozdat požárníkům a zdravotním sestrám? Nebo je řešením současné situace nadávání na bankéře na blogu? Anebo je konečným účelem samotné nadávání a nikoliv hledání nějakého řešení?
Mike 06.11.2009, 17:22:19 [cenzore] [kill]

[41]  [37] Domnívám se, že bezprostřední příčinou krize ve 30.letech bylo naopak stažení velkého množství peněz z oběhu (cca 20% deflace). Zřejmě proto se ekonomové hlavního proudu bojí deflace jako čert kříže (Výjimkou je obskurní rakouská škola). Nakonec s krokem, kdy by se měly začínat stahovat peníze z ekonomiky, se nijak nespěchá.
mistral WWW 06.11.2009, 17:23:22 [cenzore] [kill]

[42] Vobno to vypadá, že nejlépe se bude dařit bankovnictví v tom Somálsku, státu málo až žádný, akorát se tam nějak těch peněz nedostává. Zdá se, že výkupné pirátům nějak nestačí.
XY 06.11.2009, 17:25:07 [cenzore] [kill]

[43] Takže prima, Miku, domluveni - [40] a teď mi řekněte, jak z těch Lehmannů vyrazit těch 6 (a obávám se, že ne šest, ale dokonce ŠEDESÁT) prošustrovaných miliard zpět...

Příhoda s jedním zdejším sportovním činovníkem a manažerem: "Kde jsou ty tři miliony, co mi máš vyplatit?!" táže se příslušný sportovec toho svého manažerského dovedy. "Já nevím," dí s přiblblým úsměvem šikovný manažer, "já je prostě nemám..."

To je samozřejmě prkotina - ale jak vyrazíte z odpovědných zpátky šest, případně šedesát miliard? Malér je, že ani když je zavřete na doživotí a pošlete kutat zlato, ten člověk nemá šanci takovou částku ze sebe dostat.

Mike se dožaduje řešení - tady jedno je - vedení bank může provádět finanční operace jen do výše prostředků, za něž může ručit svým osobním majetkem... :-))))))))))))))))))))
XY 06.11.2009, 17:37:44 [cenzore] [kill]

[44] XY to Vase reseni by tak akurat vedlo k tomu Somalsku....

nicmene ja bych problem rozdelil
1) poruseni zakona - zavrit, kryti skody majetkem banky/bankere

2) neporuseni zakona - zcela trzni reseni
a) pojisteni vkladu dle pozadavku vkladatele
b) ZADNA sanace od statu
c) kryti skody majetkem banky/bankere
jasan 06.11.2009, 17:59:02 [cenzore] [kill]

[45] my socialiste clanky ani nepotrebujeme cist .
Vime, ze co soudruh Tribun napise, dobre napise.
"Nakonec není až tak důležité, kdo za celou situaci může, jak co s tím."
Urcite, soudruzi na Wall Streetu nadelali sice nejake drobne prehmaty, ale byla by je chyba soudit jen v zapalu revolucni horlivosti, bez analyzy a bez naznaku reseni, nekonstruktivni kritika neni zadne reseni.
sax 06.11.2009, 18:03:30 [cenzore] [kill]

[46] Mike, Kdyz pujdete do hloubky zvite od vyse jmenovanych panu, ze za vse muze vlastnicky system. Co vsak nezvite, cim a jak a cim ho nahradit. Panove radi mluvi o tom co je spatne, ale co je dobre uz Vam nereknou. Stale vice se obavam, ze to sami proste nevedi. A nejsem si jist jestli to vubec nekdo vi, mozna Moore :-)
Eddie 06.11.2009, 18:21:57 [cenzore] [kill]

[47] Saxi, nenapovídejte Eddiemu... :-))) [45]
XY 06.11.2009, 18:55:59 [cenzore] [kill]

[48] Eddie XY, jedno z možných řešení navrhl a vaše je jaké kromě obligátní mantry trh vyřeší vše ?
ms 06.11.2009, 19:16:49 [cenzore] [kill]

[49] ms Nechat svet takovej jakej je. Funguje to dobre uz par tisic let, ono se to urcite zmeni, ale nejdriv se musi zmenit Homo Sapiens.
Eddie 06.11.2009, 19:32:29 [cenzore] [kill]

[50] Eddie kdyby to tak skvěle fungovalo, tak neexistují neustále pokusy to změnit. Kdyby to tak skvěle fungovalo, tak například pan Marx by nikdy nic nenapsal. Takže nechat to tak jak je není rozhodně řešení, respektive stejně kvalitní a přesnou odpovědí bude, je nutno více zásahů státu, mimo jiné více regulací.
ms 06.11.2009, 19:35:44 [cenzore] [kill]

[51] Eddie případně to můžete upřesnit co je nechat jak to je. Nechat jak to je v Norsku nebo nechat jak to je v USA nebo nechat jak to je v Somálsku a nebo podle historie nechat jak to bylo v Anglii nebo třeba u Inků ?
ms 06.11.2009, 19:40:15 [cenzore] [kill]

[52] Miku, i kdybych nějaké teoretické řešení měl, je mi platný jako mrtvýmu zimník, protože nemám dostatečnou palebnou a mediální sílu, abych ho prosadil. Bankéři také nemají žádné "řešení", tj. nikdy žádné nepředestřeli a nenechali ho projednat, prostě ho tiše prosazují, protože oni k tomu narozdíl ode mne ty prostředky mají. A Vy a vám podobní se s tím svým řešením - tj. "liberálním" "zrušením státu" můžete jít taky bodnout, jak vidíte v praxi, stát se centralizuje a jeho moc je pevnější než kdy jindy - proč, to jsem rozebral výše. Ale nadále tu můžete ta svá "řešení" předkládat a vysvětlovat, chápu, že nějaké chrastítko potřebujete, abyste se zabavili hrou a nemuseli se kouknout realitě do očí.
deb 06.11.2009, 19:45:02 [cenzore] [kill]

[53] Řešení je jediné - přestat vylepšovat svět a začít vylepšovat sebe. Nic jiného skutečně nefunguje.
deb 06.11.2009, 19:53:12 [cenzore] [kill]

[54] PS Není ovšem třeba chápat to jako rezignaci na analýzu a kritiku.
deb 06.11.2009, 19:54:11 [cenzore] [kill]

[55] ms nechat to v lokalnich zvyklostech, ale pokud se ptate me osobne, tak mi vyhovuje spis anglosasky system, takze USA. Resp. byvale USA, tak 70. leta
Eddie 06.11.2009, 20:08:11 [cenzore] [kill]

[56] deb, nerikam to poprvy, ale naprosty souhlas
Eddie 06.11.2009, 20:09:01 [cenzore] [kill]

[57]  USA 70. léta-stagnace plus inflace, zajímavá inspirace
mistral WWW 06.11.2009, 20:21:34 [cenzore] [kill]

[58] Mistrale, puvodne jsem chtel napsat Jihoafricka republika ve stejnou dobu ;-)
Eddie 06.11.2009, 20:25:26 [cenzore] [kill]

[59]  Mandelu na vás, Eddie.
mistral WWW 06.11.2009, 20:35:38 [cenzore] [kill]

[60] Eddie Lokální zvyklosti - čili například Obamovy změny, tvrdší regulace, národní pojištění možná i zvýšení ve výhledu nějakých daní. Vše splní vaši podmínku lokálních zvyklostí. Taktéž například pokud vyhraje u nás sociální demokracie, tak i možný návrat k progresi.
ms 06.11.2009, 20:44:48 [cenzore] [kill]

[61] ms sice to nevidim rad, ale v podstate asi jo, tou jsou z hlediska podstaty male zmeny, horsi by bylo kdyby se nekdo snazil nasilne zmenit vlastnicky system na janevimco.
Btw u tech obamovych zmen jeste neni jiste ze projdou, stejne jako ten opravdu nevinny navrat k progresi v CR.
Eddie 06.11.2009, 20:49:28 [cenzore] [kill]

[62] Mistrale, copak Mandelu, ale Mandelovou :-))))
Eddie 06.11.2009, 20:50:22 [cenzore] [kill]

[63] Eddie Samozřejmě, že to jisté není, ale podle vaší definice je to naprosto v pořádku. Stejně tak jako by byly podle téže definice změny vlastnického systému jako výsledek voleb.
ms 06.11.2009, 20:52:52 [cenzore] [kill]

[64] ms bude-li toho dosazeno demokratickou cestou ..
Eddie 06.11.2009, 21:01:55 [cenzore] [kill]

[65]  Pokud někdo zpronevěří mé peníze, je tu soud od toho, aby mu přikázal mi mé peníze vrátit. Pokud hrozí, že toho nebude dotyčný schopen, je v mém zájmu si své peníze, které svěřím do správy druhé osobě, pojistit.

"Urcite, soudruzi na Wall Streetu nadelali sice nejake drobne prehmaty..."
Skutečně? Pak pro vás, saxi, jistě nebude problém jmenovat alespoň jednoho soudruha z Wall Streetu a definovat, jakého přehmatu se dopustil. Děkuji.

Eddie, opravdu ještě dnes někdo věří, že vlastnický systém je možné něčím nahradit? Vždyť v historii to lidé zkoušeli tolikrát a vždy to skončilo hrůznou diktaturou a spoustou mrtvých.

" je nutno více zásahů státu, mimo jiné více regulací"
Dobrý vtip. Chcete více krizí? Ano, pak potřebujete více státních zásahů a více regulací. Vždyť státní zásahy a regulace jsou tím, co způsobuje ekonomické cykly a krize a tyto pouze prodlužuje. Kdo uděluje bankovní licence a odpovídá za zdraví bank? Je to stát. A jako v ostatních svých rolích, i tuto kontrolní činnost stát nezvládá. Vaše řešení? Více státních zásahů...

Deb, o zrušení státu tu, pokud vím, nebyla řeč. Vy si stěžujete, ale žádné lepší řešení neznáte. Tak na co se tedy stěžujete? A hlavně proč? Opravdu to vypadá, že ono stěžování si je tím hlavním cílem. Řešení současné situace v bankovnictví tu předložil jasan [44]. Máte vy nějaké lepší?
Mike 06.11.2009, 22:26:32 [cenzore] [kill]

[66]  Abychom se vrátili k článku:
Pochopil jsem autora dobře, že bankéři jsou zlí, protože mají hodně peněz, nic nedělají a žijí na úkor učitelek a zdravotních sester. Učitelky a zdravotní sestry jsou chudáci, protože kvůli bankéřovi mají menší plat, než jaký by si zasloužili?
Mike 06.11.2009, 22:33:23 [cenzore] [kill]

[67] Eddie nevšiml jsem si že by někdo vážně prosazoval nějakou jinou než demokratickou cestu.
ms 06.11.2009, 23:30:05 [cenzore] [kill]

[68] ms, upřímě řečeno, ani pro jakékoli demokratické cesty, vedoucí k "nápravě" status guo moc šancí nevidím.
Nějakou déle trvající "životnost" lze očekávat v podstatě jen u dvou "verzí" uspořádání společnosti:
1) u té současné ve které žijeme
2) u nějakého typu diktatury

všechny ostatní jsou buďto utopie a nebo "projekty" schopné sehrát v historii společnosti pouze epizodní roli :-(
Kamil Mudra 07.11.2009, 01:21:05 [cenzore] [kill]

[69]  Nemohu pochopit, jak někdo může volat po větší regulaci trhů a chtít více státních zásahů. Jako by už dnes státy neregulovaly trhy až příliš. Jak ještě více by bylo možné trhy regulovat? Opravdu nevím. Zakázat soukromé banky a zřídit jednu monopolní státní banku?

Především by mě zajímalo, proč všichni ti propagátoři regulací, kteří vědí nejlépe, jak se má taková banka vést, místo planých řečí o tom, jak by to oni regulovali, raději sami nesednou a nezaloží si vlastní banku, kterou si budou sami regulovat podle svého, aby v tržním prostředí ukázali všem ostatním, že oni sami bankovnictví rozumějí opravdu nejlépe. Jediný, kdo jim v tom může bránit, je stát. Stát, se svými regulacemi. Paradoxní, že?

Ono je ale vždy jednodušší mít velké řeči o tom, jak bychom to všechno zregulovali, místo toho, abychom svými skutky dokázali, že to umíme dělat lépe, než ostatní.
Mike 07.11.2009, 08:08:58 [cenzore] [kill]

[70] Kamil Mudra Stále jsem nevyléčitelný optimista a věřím na pomalé krůčky. Nahrává tomu i fakt, že například takové volební práva žen byly ne tak dávno naprosto nemyslitelnou hloupostí.
ms 07.11.2009, 14:46:07 [cenzore] [kill]

[71] Fascinuje mne, jak rozvinutá je "intelektuální imunita" tržních komsomolců. Vlastnictví je bůh a Trh je jeho prorok, nechť mu Zisk žehná. Svět a společnost nebyla vždy taková, jako je dnes, a nikde není zaručeno, že dnešní stav je konečný, že je to konec dějin, a že zůstane zakonzervován a nezměněn až do příštího velkého třesku. Agresivita neoliberálů svědčí o jejich vnitřní nejistotě. Svět se mění, život se "entertainmentizuje" vývoj směruje k nové, ještě lepší a důslednější totalitě, která však bude nenápadná, přívětivá a konzumní. Bude to příjemné, ale nebude to život, bude to řízená svoboda, iluze života. A nejvíce překvapení (pokud to vůbec zaregistrují), budou právě neoliberálové a jim podobní, protože nová totalita přijde skrze to, co je jim svaté a na co nedají dopustit. Nemusím snad příliš zdůrazňovat, že nová totalita bude jako dnešní kapitalismus: globalizovaná.
Tribun [openID] Mail WWW 07.11.2009, 14:54:28 [cenzore] [kill]

[72]  Tak jste, Tribune, našel toho svého třídního nepřítele - neoliberály a jim podobné. Konečně je pro co žít, koho ničit, na kom si vybít svou zlost. Sice ještě musíte pár mušek vychytat, protože takto to vypadá, jako že neoliberálové jsou jediní, kdo uznává soukromé vlastnictví, a že neoliberálové mají něco společného s agresivitou. Jen zkuste, Tribune, sáhnout na soukromé vlastnictví nějakého komunisty. Uvidíte, s jakou se potážete. A celá podstata liberalismu spočívá právě v minimalizaci agrese státu, tedy v narovnání lidských práv.

Nelíbí se vám soukromé vlastnictví? Jistě, máte na to nárok. Vymyslete si lepší systém, přesvědčte lidi o tom, že je lepší a spravedlivější, a lidé vám v demokratických volbách dají moc váš systém zavést. Tak v čem je problém?
Mike 07.11.2009, 15:51:31 [cenzore] [kill]

[73]  Tribune - pozor tahle vize má jeden nedostatek - dojdou zdroje, hlavně levná a snadno dostupná energie.
brtník 07.11.2009, 16:38:15 [cenzore] [kill]

[74]  Jaká vize, Brtníku?
Tribun [openID] Mail WWW 07.11.2009, 17:15:17 [cenzore] [kill]

[75] Miku, opět se hádáte sám se sebou. Nikoho nechci ničit, jenom oslabit, píši "neoliberálové", nikoliv "pouze neoliberálové".

Eliminování agrese státu je jistě chvályhodné, zejména je-li stát zbytnělý, ovšem v dobách vytunelovaného státu a zbytnělých korporací je to poněkud zpozdilé. Nejvýznamnějším agresorem dnes nejsou státy, ale (opět) kapitál, který prostřednictvím států působí.

Vaše poslední věta je pak typický diskusní faul, protože právo na kritiku nezakládá povinnost navrhnout jiné lepší řešení.

P.S. Vy ještě věříte na svobodné a demokratické volby?
Tribun [openID] Mail WWW 07.11.2009, 17:20:44 [cenzore] [kill]

[76] I ten "nejzuřivější" ... "nejnenávistnější" mudžáhid je proti těmhle Vašimi slovy "tržním komsomolcům" docela milá v šampónku vydlená ovečka, Tribune. Víte, často se mele o všelijakém "nebezpečí" té naší slavné "euro-atlantické civilizaci" (... no, neustále si pletou civilizaci s kulturou, to dokonce i ve věhlasné České telelevizi - o všelijakých "zaručených odbornících" ani nemluvě, což je je jistě stejný, možná asi ještě větší, trapas), které se na tuhle chudinku malou prý valí ze všech stran ... ale vcelku skutečného a reálného (... kulturně-postkultruně reálného) nebezpečí "z vlastních zdrojů" si nevšimneme ... a ja: ... že by zase ta ošoupaná povídačka o svícnu a tmě(?) ... hmmm, asi bohužel zase-jo ... je-li někdo a něco, co opravdu "jde" téhle docela reálně-funkčně dekadentní (... jakoukoliv "morálku" do toho nemotejme, prosím) civilizaci "po krku", tak to určitě není nějaký mudžáhid, nýbrž právě a jen tihle "tržní komsomolci", protože právě a jen ti zcela systematicky pracují na tom, aby zcela do-rozložili bez přehánění a uvozovek její elementární(!) reprodukční struktury, které byly v našem novověku založeny a reprodukovány právě a jen jako soustavná-dynamická korekce vlastnického systému, a tedy systémového chování systémového vlastníka, osvícensky fundovaným státem ... a to ve všech myslitelných-relevantních ohledech. Slovo: "sebevrah" je pro tyhle "komsomolce" prostě slabé jako čajíček ... kdyby "to" nebylo docela akutně (... a to i zcela přímo-bezprostředně-zážikově) destruktivní (... už se rozpadají "tkáně", na rozpad "buněk" teprve dojde), tak by to bylo vlastně legrační:

... protézy, kolegové ... protézy - to je ta pravá komodita budoucnosti ... připravte si pahýly = "humanitární pomoc" je už na cestě. :o)

*

A jinak? ... no, kdyby jeden měl náležitě explikovat a za se shrnout tu hromadu naprosto absurdních hovadin a zcela "empirických" lží, které tu pan Mike vyzvracel (... ostatní-obligátní mají asi volno - i při hokeji se střídá, že ano), tak by asi tak čtrnáct dní nemohl dělat nic jiného. Už jenom tohle:


"Dobrý vtip. Chcete více krizí? Ano, pak potřebujete více státních zásahů a více regulací. Vždyť státní zásahy a regulace jsou tím, co způsobuje ekonomické cykly a krize a tyto pouze prodlužuje."

... to člověku cákají půlitrové slzy dva metry daleko - ten člověk neměl v ruce učebnici dějepisu.

Tedy staré-dobré: ... "fuck off" ... a k tomu "šáteček". :)

***

[73]

... kulový: ... "zdroje", brtníku ... te bytost, které říkáme: "člověk" ... je omezena v zásadě jenom a jen jediným takovým "zdrojem" ... totiž "sebou-samým". Kdy už Vám to, proboha, dojde = dokážete-li "zpracovat" ... "lidské zdroje", pak Vás jakékoliv jiné v jakémkoliv ohledu v zásadě nemusí zajímat = "kvalitní" totalitarismus dokáže "na jistý čas" vyřešit jakékoliv nedostatky čehokoliv ... a tento určitě již není a nebude nijak "příjemný", jak si výše [71] maluje Tribun - již nyní je "příjemná" jenom a jen pro malý zlomeček jak metropolitních tak periferních společenství.

***

Tož dobrou chuť k sobotní večeři ... :)
GeoN 07.11.2009, 17:28:59 [cenzore] [kill]

[77] Geone, já si to zase až tak nemaluji. Příjemný jsem myslel příjemný asi jako heroin.
Tribun [openID] Mail WWW 07.11.2009, 17:50:50 [cenzore] [kill]

[78]  A jak vám, Tribune, nebo někomu jinému pomůže, když oslabíte neoliberály? Opravdu jste přesvědčen, že svým blogem někoho oslabujete?

Kapitál žádným agresorem není a ani být nemůže. Agresorem může být pouze člověk. A právě dnes, kdy je stát jen prodlouženou rukou firem, je ta nejlepší doba na omezení vlivu státu, aby byl vliv firem na chod státu co nejmenší. Pokud státní úředník prodá za peníze svou moc, je to pouze on, kdo je za své pochybení zodpovědný. Za korupci nemůže žádný kapitál, ale vždy konkrétní státní úředník, který přijal úplatek. Abyste vymítil zcela korupci, musel byste zrušit peníze úplně.

Netvrdím, že právo na kritiku zakládá povinnost navrhnout lepší řešení. Pouze nevidím smysl v takovém jednání - kritizovat (negativně, tedy ne jen hodnotit či komentovat) něco, pokud sám nevím, jak bych to dělal lépe. Představte si, že doma připravujete večeři, když v tom vám vaše žena řekne: Ale Tribune, takhle se to přece vůbec nedělá, ty to děláš úplně špatně. Na to se jí logicky zeptáte: A jak se to tedy má dělat? Načež vám vaše žena odpoví: No to já nevím, ale zato vím, že ty to děláš špatně. K tomu, abych věděla, že to děláš špatně, přece nemusím vědět, jak se to má dělat. Co byste jí na to odpověděl?

P.S. Co se vám na našich volbách nezdá svobodného a demokratického?
Mike 07.11.2009, 18:04:59 [cenzore] [kill]

[79] [76] Geone, s Tribunem jsme se shodli - snad to vidíte kolem sebe také, že stát je dnes jen prodlouženou rukou velkých korporací. Jste opravdu přesvědčen, že za této situace je moudré nechávat stát, aby ještě více regulovat trhy? V čí prospěch si myslíte, že tyto regulace budou vedeny?

Co se týče státních zásahů do ekonomiky jako takové, tak to dnes již neoddiskutujete. Malý exkurz do historie - k čemu vedly státní intervence formou protekcionismu během krize ve 30. letech? Ano správně, vedly k prohloubení a zároveň k prodloužení krize. K čemu myslíte, že vedlo zavedení šrotovného? Opět správně. K oddálení konjunktury, neboť zákazníci, kteří by koupili auto do dvou let, si jej koupili nyní (na náklady státního rozpočtu), a zároveň k prohloubení krize, neboť se firmy musí nyní vyrovnat s pokřiveným trhem.

Místo učebnice dějepisu bych spíš otevřel učebnici ekonomie.
Štěpán Pírko, vedoucí oddělení Asset Management společnosti Colosseum, a. s.:
"Státní zásahy krizi nevyřeší. Stát může krizi pouze socializovat, její dopady přenést na celou společnost místo ponechání postižených nést odpovědnost za svoje činy. Bohužel státní zásahy sníží bohatství nás všech jako celku. Neefektivita nebo korupce při přerozdělování peněz, znárodňování, zvýšení regulace či manipulace klíčových veličin pro rozhodování podnikatelů a spotřebitelů jako jsou úrokové míry, to vše povede k horšímu využití vzácných zdrojů, kterými disponujeme. Státní zásahy zmírní projevy krize, avšak za cenu jejího prodloužení a zabránění jejího ozdravného účinku. Zvýší se morální hazard, zakonzervují se neefektivní procesy. Čím méně státních zásahů, tím se jako celek budeme mít lépe. Naší zbraní proti krizi není stát, ale pracovitost, rozum a skromnost. Ty vytvářejí naše dlouhodobé bohatství, které vydrží i pro příští generace. "
Mike 07.11.2009, 18:19:27 [cenzore] [kill]

[80] k čemu vedly státní intervence formou protekcionismu během krize ve 30. letech? Ano správně, vedly k prohloubení a zároveň k pro .
Zeme stala na pokraji obcanske valky, celkem bylo 15 milionu nezamestnanych a 35 milionu lidi zilo pod hranici zivotniho minima, Kalifornie uzavrela sve hranice, zemi se toulaly postupne se kriminalizujici miliony lidi. Hoover na konci sveho uradu musel proti nepokojum povolat narodni gardu, ta zabila nekolik desitek lidi, veci se daly do pochodu.
Rooseveltovym primarnim ukolem bylo zachranit rozpadajici se zemi, ne se starat o ekonomiku. Toho dosahl trojim zpusobem: organizovanim a podchycenim obyvatel (povolil odbory); zklidnenim existencni paniky (pojisteni na ztratu zamestnani, tedy socialni pojisteni); snizenim vybusneho spolecenskeho potencialu (umela zamestnanost na statnich zakazkach).
Jestli nejakou krizi protahl, anebo ne, je uplnej sumak.
sax 07.11.2009, 18:42:39 [cenzore] [kill]

[81] Mike, vidim, ze s sefideologem uz jste se setkal ;-)
Eddie 07.11.2009, 18:56:40 [cenzore] [kill]

[82]  V zemi bylo organizovano na 50000 Hitlerjugend, pouzivajicich zcela oficialne vlajku se svastikou a zdravicich se pozdravem Sieg heil! Nad neunosnou mez narostl take antisemitismus. Zdrojem techto aktivit a motorem nastupujiciho vnitrostatniho valecneho konfliktu byla prekvapive(?) zmatena stredni trida- bohati zchudli jen relativne, chudaci prisli o vsechno z niceho, ti byli na takovy stav zvykli, neprekvapil je. Stredni trida byla po valce reparovana a podchycena skrze Americky povalecny zazrak. Krize skoncila az s nastupem pred/valecneho zbrojeni.
Vyhnout se obcanske valce slo jen dvema zpusoby: budto zavedenim fasisticke diktatury, anebo socialistickeho (statniho) dirigismu.
sax 07.11.2009, 19:06:45 [cenzore] [kill]

[83]  Pricemz nase dnesni sizuace je obdobna: bud v Evrope zavladne socialisticky Brusel, anebo vznikne Kartelova republika rad. Mlada CR neni nastesti pupkem Evropy:http://aktualne.centrum.cz...652059
sax 07.11.2009, 19:15:28 [cenzore] [kill]

[84]  SKR-KR asi bude lepsi: Svaz kartelovych republik kapitalistickych rad
sax 07.11.2009, 19:20:53 [cenzore] [kill]

[85]  Svaz korporativnich republik kapitalistickych rad je zajiste spravne, nikoliv kartelovych
sax 07.11.2009, 19:44:36 [cenzore] [kill]

[86]  Nezlobte se na mě, saxi, ale to jsou všechno jen ničím nepodložené hypotézy, které nemají s tématem diskuze nic společného.
Mike 07.11.2009, 21:01:30 [cenzore] [kill]

[87] Saxi, vy jste na to kápl: Svaz korporativních republik kartelových rad. V tom je všechno, a ještě něco na víc. Ale více by tomu slušel akronym. Co třeba SKOREK nebo SVAKORKAR?
Tribun [openID] Mail WWW 07.11.2009, 21:18:52 [cenzore] [kill]

[88] Miku, věřte tomu, že Sax se na vás nezlobí, protože ho zajímáte asi tolik, co loňský sníh. Posloužil jste mu jako šašek a tím to myslím končí. Nedělejte si naděje, že by s vámi nějak vážně diskutoval, nanejvýš tak tak o vás, nebo nad vámi.
Tribun [openID] Mail WWW 07.11.2009, 21:20:45 [cenzore] [kill]

[89] Na tom se shodla jak pravice (Salsman), tak levice (Stieglitz) .
Tady jsou vsichni ucastnici panelu, od kterych to mam:http://www.arte.tv...9/2883070.html
Toto samozrejme neni reakce na vas prispevek[86], Mike, neodpovidejte, at se udrzi tema diskuze.
sax 07.11.2009, 21:30:17 [cenzore] [kill]

[90] SKOREK .
nema chybu
sax 07.11.2009, 21:35:55 [cenzore] [kill]

[91]  Nezlobte se na mě, Tribune, ale jediný, kdo je tu za šaška, jste právě vy se svým článkem o tom, jak bankéři vykořisťují chudáky učitelky a zdravotní sestry.

Už jste si například zjistil, kdo stanovuje plat učitelkám a zdravotním sestrám?

Pochopil jste už, jak nemoudře to vypadá, když někdo něco kritizuje, ale přitom sám nemá ani ponětí, jak by to dělal lépe?
Mike 07.11.2009, 22:27:26 [cenzore] [kill]

[92] Hurá I figura 12. spolu s 1.
ms 07.11.2009, 22:52:41 [cenzore] [kill]

[93]  Konečně nějaký rozumný názor. :)
Takto si představujete diskuzi?
Mike 07.11.2009, 23:09:37 [cenzore] [kill]

[94]  [74] - Ona totalita už globalizovaná nebude, nebude z čeho - něco jako po kolapsu starého Říma.
Jde ale o detail :)
brtník 07.11.2009, 23:10:56 [cenzore] [kill]

[95]  Apropo - není Mike student prvního ročníku politologie?
brtník 07.11.2009, 23:20:26 [cenzore] [kill]

[96]  Možná dokonce věčný student[95]. Náturu a morálku by na to měl jako dělanou.
Tribun [openID] Mail WWW 08.11.2009, 08:57:40 [cenzore] [kill]

[97] Uklízíme pro vás! Ministerstvo výživy a kultu varuje: Blbý komentář může poškodit vaše duševní zdraví. A protože ten, který zde prve byl, odporoval zásadám duševní hygieny, byl smazán.
redakce 08.11.2009, 16:15:11 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: