Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

sobota, 31. října 2009

Na Dlouhého jsou antikomunisté krátcí

Rubrika Noticky

Podle nejnovějších zpráv se vláda rozhodla vstoupit do tanečků kolem nového českého eurokomisaře a zatancovala rovnou dupáka – navrhla vlastního kandidáta Vladimíra Dlouhého, bývalého kariérního komunistu, bývalého ministra a současného vysoce postaveného představitele předního banksterského domu Goldman Sachs. Reakce jsou vesměs vstřícné, Dlouhý se zdá být přijatelný kompromis. Jen Zeleným se nezdá, že je „příliš úzce spjatý s českou cestou transformace".

Asi nejlépe situaci vystihl Ivan Langer (sic!): „Ostudu by nám pan Dlouhý nedělal. Je to osobnost, která na to má. Jen je otázka, zda by víc hájil zájmy ČR, nebo spíš privátních firem." Od Langera je poněkud farizejské, protože od kdy má ODS námitky proti hájení zájmů privátních firem na úkor státu, leč výstižné.

Mne na tom ovšem zaráží něco jiného: na jeho podpoře se shodují i uřvaní militantní antikomunisté, jako je třeba právě Langer nebo Topolánek. Co se to děje? To najednou bývalý komunista nevadí? Očistil se spoluprací s kapitálem při privatizaci a nyní v Goldman Sachs, nebo mu bylo přičteno k dobru, že byl komunista kariérní, tedy že byl u komunistů s osobních prospěchářských důvodů? Protože komunista z přesvědčení by přece nehájil zájmy bankovního kapitálu. Nebo ano?

Vydáno 31.10.2009, 11:10:00 , trvalý odkaz ,komentáře (9)
Novější příspěvek: Prezident to s Čechy pěkně skoulel
Starší příspěvek: O morálce

Komentáře

[1]  Konečně se na něčem shodnem Tribune. Souhlasím s vámi, no není to hodný a polepšený komunista? Není u něj vidět, že lety působení v III. nápravní skupině transformačního kapitalismu osvědčil svoji loajalitu a svoji převýchovou u něj bylo klasifikováno, že společenská nebezpečnost intoxikace komunistickými idejemi rovnosti, kolektivismu a adorace vůdčí role třídy dělníku a rolníků jako možný akt postraumatického šoku a recidivy, u něj rozhodně nehrozí.:-)

Tak proč by měl být na místě nějaký, jak to říká agent Filip? -Primitivní antikomunismus? V tomto případě by byl primitivní. Nicméně je i antikomunismus neprimitivní a namístě, to pro ty, co tady hlásají, že RFE rozvracela socialismus jako, heh, "štvavá vysílačka" (však se už jeden "statečný chlapík" o ni postaral, že, Tribune?) no a pak ty všechny chartisté, co taky rozvraceli, "zaprodanci a zkrachovalci" jedni? Tak na ty ten antikomunismus, jako na ty nostalgiky, co se netají tím, jak se jim dobře žilo za jakešovy postnormalizační obsese, že už (což jistě nebyl váš případ, Tribune, že) je snad on a celý ÚV KSČ jako kůl v plotě, a že ta zlolajná RFE rozvrátila už jinak pevně zakalené Škodováky, či kováky z Rudého Kladna..:-).

Takže Dlouhý? Proč ne. U Goldman Sachs prodělal odvykací kůru a detoxikaci od všech virulentních socialistických infekcí co napadají oslabené a jinak neschopné kusy, které cítí tendenční potřeby včlenit se do středu nějakých mas, protože anonymita davu jim jinak docela vyhovuje a jsou přesvědčeni o tom, že v jednotě je síla. Žádná jednota naštěstí už dnes není, tu stačila už RFE a Hlas Ameriky dávno rozvrátit...:-)
Lagron 31.10.2009, 11:32:49 [cenzore] [kill]

[2]  Ačkoliv je Vladimír Dlouhý mým bývalým kolegou z ODA, tak to už je pro mne přijatelnější i ten Remek:-)
Mod. WWW 31.10.2009, 11:50:09 [cenzore] [kill]

[3] Mě nejvíc děsí ten posun hodnot. Nesetkávám se s tím poprvé: karierní kommunista (=prospěchářský had, který prodá ďáblovi vlastní matku, když mu dobře zaplatí) je charakter přijatelnější než přesvědčený kommunista, který je za svou jakkoli pitomou víru ochoten položit třeba i život. Pokud má toto hodnocení být v této civilisaci převažující, pak je její zánik nejen neodvratný, nýbrž už se poněkud opozdil.
Vodník 31.10.2009, 12:26:21 [cenzore] [kill]

[4] Mod., tedy takhle příkré odsouzení, to se jen tak nevidí. Až doteď jsem si myslel, že Dlouhý je "převážně neškodný" (protože už se naškodil až dost v minulosti), ale asi svůj názor na něj poopravím ve smyslu "převážně škodlivý".
Tribun [openID] Mail WWW 31.10.2009, 12:28:27 [cenzore] [kill]

[5] Vodníku, vaše: " pak je její zánik nejen neodvratný, nýbrž už se poněkud opozdil" je geniální zkratka. Z tou přijatelností máte pravdu (i když je otázka, nakolik přijatelný je takový kovaný stalinista), ale stačí si uvědomit, jak se to řekně cizím slovem: flexibilita. Dlouhý je flexibilní a dynamický, takže perfektně odpovídá ideálu nového hrdiny, je plně kompatibilní s vítěznou ideologí. A kdyby byla nádavkem ještě mladý, tak už by byl vůbec "king".

To je fakt: měli najít nějakého průbojného devětadvacetiletého frikulína a bylo bylo. Zkušenosti žádné, respekt k nikomu a ničemu, mistr světa omeleta, sekáč, co se nezakecá, zkrátka ideální kandidát na nové koště.
Tribun [openID] Mail WWW 31.10.2009, 12:32:20 [cenzore] [kill]

[6] Tribune, flexibilita není sama o sobě špatná vlastnost, tedy v oblasti, kde je jí potřeba. Naproti tomu jsou oblasti, kde je žádoucí neměnnost, trvanlivost a rigidita. Flexibilní mostní pilíře jsou stejně užitečné jako rigidní límec u kabátu nebo fusekle. Zde jsme ale svědky massální applikace principu flexibility tam, kam nepatří a sice do oblasti principů. Tato "flexibilita" je jen rouškou pro bezzásadovost, která je pak pod touto moderní nálepkou vynášena do nebes. Vzhledem k tomu, co taková společnost udělá s principy následující generace nebo generací, jsem vyjádřil doměnku, jestli tu jako civilisace už s touhle "flexibilitou" nestrašíme přesčas...
Vodník 31.10.2009, 13:27:31 [cenzore] [kill]

[7]  Mně prostě dostává, jak jsou ti politici občas úplně vylízaní. To už snad dneska ví i středoškoláci, že komisař NIKDY nehájí zájmy země, ze které pochází, ale čistě a jenom zájmy Unie. Je dokocne zakázáno v Komisi jednat ve prospěch svých států. Boha jeho, pak má tohle hlasovat v parlamentu o těch smlouvách!

Anyway, já Dlouhého podporuju, i když z jistých osobních perspektiv by mi nevadilo, kdyby tam zůstal Špidla O:)
sunfreedom WWW 31.10.2009, 20:50:29 [cenzore] [kill]

[8]  Mě, ne mně... pardon.
sunfreedom WWW 31.10.2009, 20:51:28 [cenzore] [kill]

[9] To je další aspekt, a myslím, že by to tak mělo být: komisař má "kopat" za Unii, jinak nemá taková komise smysl.

P.S. Malá pomůcka pro příště: http://prirucka.ujc.cas.cz...3%A1_1 ;-)
Tribun [openID] Mail WWW 31.10.2009, 21:10:14 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: