Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

úterý, 20. října 2009

Radar monitor (42/2009)

Pravidelný komentovaný monitoring zpráv o americké protiraketové obraně, zbrojení, eskalaci napětí a mezinárodní situaci za týden od 12. do 18. října 2009.

Z domova

Na Britských list pokračuje debata o (ne)úspěchu a (ne)efektivitě hnutí NE základnám: Ne základnám a rozšiřování prostoru, Odpor proti základnám: je to trochu jinak, než si myslí Sam G. Beaton, Marná sláva, bez vlivu v zahraničí Ne základnám toho moc nedosáhne.

Malé radarové ohlédnutí do budoucnosti Jana Neorala. Volby nakonec přece jen budou a odpůrci radaru by se neměli nechat ukolébat tím, že radar tady (zatím) nebude, ale měli by si dávat dobrý pozor na to, koho volí a jaký je jeho poměr k radaru, což platí zejména o straně recyklátů TOP 09.

Rusové chtějí v Česku stavět továrnu na jaderné palivo. Jak to jde dohromady se strašením Ruskem a hysterickým vymezováním se vůči Rusku bůh suď.

Česko přestalo USA zajímat. Velvyslanec stále nikde. Zní to pěkně, ale obávám se, že pravda to není. Vtíravé pozornosti někoho, jako jsou USA, se uniká jen velmi špatně, a lovec svoji kořist jen tak nepustí

Ruský tisk chválí Klause, vztahy s ČR se prý zlepšily. Není to náhodou vlastizrada?

Ze světa

Rusko si vyhrazuje právo na preventivní jaderný úder: „Rusko si navzdory připravované dohodě se Spojenými státy o snížení jaderných arzenálů nadále vyhrazuje právo na preventivní jaderný úder v případě, že bude mít pocit ohrožení své bezpečnosti." Příklady táhnou a v Moskvě si zřejmě řekli, že co je dobré pro Washington, je dobré i pro ně.

Nová dohoda o jaderných zbraních se blíží, tvrdí Rusko. USA vpustí Rusy na svá jaderná zařízení. K nové smlouvě o omezení jaderných zbraní se mají připojit další země: „K nové rusko-americké smlouvě o omezení jaderných arzenálů, kterou nyní dojednávají Moskva a Washington, by se měly připojit další jaderné mocnosti. Řekl to v pátek podle agentury AFP ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov. Označil to za nutnost."

Rusko kritizuje sankce proti Íránu. Čína nejspíš nepodpoří sankce proti Íránu. John Bolton navrhuje jaderný útok na Írán. Až dojde plyn, ohřejeme se jádrem. Jenom jestli by nebylo lepši raději mrznout?

Nobelova cena míru pro Obamu? Obama dostal Nobelovu cenu i za radar v Brdech: „Obama si toto ocenění určitě zaslouží... nesouhlasíme s tvrzeními, že dosud nic neudělal. Cenu dostal za to, co už udělal (...) odvolání plánu na stavbu radaru v Brdech a sil antiraket v Polsku." Proti udělení Nobelovy ceny Obamovi byli prý tři z pěti porotců.

Al-Káida je na mizině, tvrdí americké ministerstvo financí. To by měl „boj proti terorismu" brzy skončit, ne? Jenže když on je to tak skvělý nástroj manipulace s veřejností. To aby Washington poslal Al-Káidě urychleně nějaké dotace.

Ruská tajná služba viní Gruzii, že pomáhá al-Kaidě. Podivné způsoby amerického protégé. Nebo naopak velmi logické?

Moskva žádá vysvětlení nové konfigurace protiraketové obrany. Saúdská Arábie má zájem o systémy S-400. Indie a KLDR odpálily střely krátkého doletu. Rusko otestoval dvě střely R-29R.

Ze zahraničního zdrojů

Poklesne počet ruských hlavic bez ohledu na smlouvu START (Will Russia's numbers decline without START follow-on?): „Spojené státy by neměly platit za něco, co je zdarma. Počet ruských jaderných hlavic se v příštích letech dramaticky sníží bez ohledu na dohodu o kontrole jaderných zbraní. Spojené státy by neměly být příliš vstřícné kvůli něčemu, k čemu musí dojít tak, jako tak. Rusko potřebuje tuto dohodu mnohem více, než USA. Je to jen snaha, jak uzamknout Spojené státy na nízké hladině jaderného potenciálu."

Clintonová: Společný americko-ruský štít je krok správným směrem (Clinton touts joint US-Russian missile shield): „Společný americko-ruský štít, chrání oba bývalé rivaly z éry Studené války proti extrémistům vyzbrojeným jadernými zbraněmi by byl velmi pozitivní."

Ukrajina vede rozhovory s USA o výměně radarových dat (Ukraine talking to U.S. on sharing radar data: report): „Ukrajina zahájila Spojenými státy rozhovory o možnosti, že by Washington využíval data z ukrajinských radarů. (...) Washington odmítl, že by po ukončení plánů na stavbu štítu ve Střední Evropě uvažoval u vybudování radarové stanice na Ukrajině."

Rusko varuje USA ohledně štítu (Reports: Russia warns US on missile defense): „Vysoce postave ruský diplomat říká, že USA by neměly vést rozhovory o štítu se státy mimo NATO."

Japonsko ukončí misi v Afghánistánu (Japan 'will end' Afghan mission).

Clintonová: Rusko si uvědomuje hrozby, které představuje Írán (Clinton: Russia sees Iran threat).

Zhrzené východoevropské milenky pláčí a vyčítají, že je Spojené státy zradily (East European Officials: U.S. Betrayed Us). Mluvte laskavě sami za sebe, pánové východoevropští elitové, a ne mým jménem. Jestli zde někdo zradil, tak jste to byly vy, nikoliv USA, které nemají žádnou povinnost kompenzovat svojí vojenskou silou vaši neschopnost.

Analýzy a komentáře

Rozum vítězí? Radar nebude! Rizika ale trvají.

Velká Albánie: Hrozba nového konfliktu v Evropě sponzorovaného USA a NATO: „S formálním vstupem Albánie do Aliance, k němuž došlo letos v dubnu, a následným znovuzvolením premiéra Saliho Beriši, je scéna připravena pro dokončení projektu překreslení hranic Jihovýchodní Evropy za účelem vzniku Velké Albánie."

Pozitiva konce radaru v Čechách: „Barack Obama měl několik možností. Jednou z nich bylo slepě pokračovat v Bushových šlépějích. Tím by sice dostál smluvním ujednáním s Českem a Polskem, ale na mezinárodním poli by ztratil manévrovací prostor tolik potřebný pro řešení celé plejády mezinárodních otázek, které zdědil po Bushově vojensko-politické křeči. (...) V této souvislosti si je třeba uvědomit, že, pokud se Spojené státy něčeho vzdaly, tak je to Bushova varianta protiraketové obrany, která měla zásadní nedostatky. (...) Závažným argumentem ve prospěch nové varianty protiraketové obrany je fakt, že radar, který měl být vybudován v Čechách, nedisponoval tak širokými možnostmi, jaké mají k dispozici mobilní a tudíž i méně zranitelné monitorovací a řídící systémy, dislokované na zemi, na lodích letadlech a v kosmu."

Radar v Česku, rekapitulace Václava Žáka.

Vydáno 20.10.2009, 23:07:00 , trvalý odkaz ,komentáře (17)
Novější příspěvek: Ne mým jménem
Starší příspěvek: Platí v USA právo šaría?

Komentáře

[1]  Omlouvám se za vícenásobný komentář, ale nedaří se mi vložit příspěvek.

Tribune, již delší dobu pozoruji, že vy nenecháváte svým čtenářům jedinou možnost, aby si utvořili vlastní názor. Veškeré informace jsou dopředu vytříbeny a jejich význam mírně posunut, aby je bylo možno vyložit pouze jediným "správným" způsobem. Žádné pochybnosti, žádné komentáře s opačným stanoviskem. Jen černobílá propaganda, která se nesmí zpochybnit, jen servilně pokyvovat. Stává se tak z vás druhý Ross Hedvíček nebo Radek Hulán.

Straně TOP 09 dáte nálepku "strana recyklátů", aby každý hned věděl, že tohle je strana, kterou by neměl volit. Kdo by chtěl volit stranu recyklátů, že? Podívejme se třeba na to, co řekl John Bolton:
"Pokud řešením není ani vyjednávání, ani sankce, ani zastrašování, potom v této logice je jediná zbývající volba 'Izrael... připraven použít zbraně proti íránskému programu.'"
Pan Bolton tedy řekl naprosto logickou věc: Pokud někdo tajně obohacuje uran, odmítá se podřídit pravidlům MAAE, opakovaně hrozí, že vymaže Izrael z mapy Země, odmítá vyjednávat, ignoruje všechny rezoluce OSN, odmítá vpustit na své území zbrojní inspektory a nepomáhají ani uvalené sankce, pak je skutečně jedinou zbývající možností, aby byl Izrael připraven k útoku, aby tak tento stav pohotovosti odradil kohokoliv od nápadu jej napadnout. John Bolton tedy vyslovil nahlas to, co vědí všichni diplomaté - co je jedinou možností, pokud Írán bude nadále obohacovat uran a odmítat mezinárodní inspekce - aby Izrael oficiálně přiznal svou připravenost bránit se případnému útoku ze strany Íránu. Ani omylem tedy John Bolton nenavrhuje jaderný útok na Írán, jak jeho slova vy dezinterpretujete.

Dalo by se samozřejmě pokračovat, ale na ukázku to snad stačilo.

Zbývá si tedy položit otázku:
Proč to černobílé vidění světa? Proč pouze ty hotové názory, nad kterými není ani možné přemýšlet? Myslíte si, že vaši čtenáři neumějí nebo snad nechtějí nad věcmi sami přemýšlet? Anebo nechcete, aby vaši čtenáři sami mysleli, a chcete jim vnutit pouze vlastní černobílé propagandistické vidění světa?
Věc M. 22.10.2009, 01:37:46 [cenzore] [kill]

[2]  Nechci vám tu kazit boj s americkým imperialismem, taváryšč Tribunovič - ale Právo (dnes už ne Rudé) přineslo tento příspěvěk o přiletu Joe Bidena.

"Do Prahy ve čtvrtek večer z Rumunska přiletěl americký viceprezident Joe Biden, který by měl v pátek vládu ujistit o tom, že na česko-amerických vztazích se nic nemění, a to i přesto, že USA ustoupily od záměru vystavět v Brdech radarovou základnu. Ve čtvrtek má však zatím ryze soukromý program.

Na trase jízdy ostře sledované kolony mu malé přivítání přichystali i sympatizanti iniciativy Ne základnám. Na Evropské třídě poblíž Vítězného náměstí jich bylo hodinu před viceprezidentovým příletem pět. Skupinku s vlajkami s nápisy Ne základnám tam hlídaly dva policejní vozy."

Mám jen technický dotaz, to je počítáno i s tou policejní asistenci nebo bez ní?...:-)
Lagron 22.10.2009, 21:37:28 [cenzore] [kill]

[3]  O tom, jaké obranné prostředky pro ochranu států NATO a bojišť NATO budou instalovány na našem území se skutečně nerozhoduje u nás. Bohudík. A dokonce ani všichni komunisté se svými blogy na tom nic nezmění. Opět bohudík.
Věc Morho 23.10.2009, 01:46:53 [cenzore] [kill]

[4] Agitační úderka v plné sestavě. No potěš nás pánbů.
Hamilbar Mail 23.10.2009, 03:37:48 [cenzore] [kill]

[5]  V TV furt říkají, jak jsou Češi nešťastní, že nemají radar. Přitom pro radar tady byli jen Vondra, Vyčítal a Parkanová.
mistral 23.10.2009, 12:32:10 [cenzore] [kill]

[6]  [1] "aby vaši čtenáři sami mysleli" - Morbo, a kde Vás naprogramovali na to "svobodné myšlení" :-)?
Jessie Mail WWW 23.10.2009, 13:24:10 [cenzore] [kill]

[7] To máš minimálně tři čechy a možná jich bude i víc, takže maj asi v TV pravdu ;-)
jonáš 23.10.2009, 13:40:02 [cenzore] [kill]

[8] mistrale, tomu se říká "objektivní a vyvážené zpravodajství"[5], to byste už přeci mohl vědět. Dříve se říkalo: televize lže, jako když Rudé právo tiskne. Rudé právo již sice nemáme, ale televize se pranic nezměnila. Alespoň nějaká jistota v nejisté době :-(
Tribun [openID] Mail WWW 23.10.2009, 14:11:06 [cenzore] [kill]

[9] Lagrone, opět jste mne zdrtil silou svých argumentů. Málo scházelo a snad bych i spáchal sebevraždu, jak mocným dojmem na mne vaše fundované a má mínění od základu vyracející argumenty zapůsobili. Je vidět, že ve vás ke mne chodí mistr svého oboru.

Takže jen malá poznámka: Skutečnost, že NE základnám plánuje své akce tak "efektivně", jako kdyby je za ni planovala BIS, neb jiná podobná kapitálulibá agentura, jsem sám opakovaně kritizival. Nemohu za to, že si pánové a dámy z agentury zas a znova opakovaně nabíhají na vidle mizivé účasti, která jejich (tedy i mým!) protivníkům jenom nahrává.

Ovšem vy, kdybyste chtěl být konzistentní, byste ji v tomto okamžiku musel dát za pravdu, protože většina přece ničemu nerozumí, zatímco mínění menšiny jsou platná i pro většina. Čím méně lidí něco chce (např. R&R), tím lepší to je pro všechny, že? Což platí i v případě, že někdo (skoro nikdo) něco nechce.
Tribun [openID] Mail WWW 23.10.2009, 14:19:49 [cenzore] [kill]

[10] Jessie, Hamilbare, já to vidím tak, že je to radost mít takové věrné a spolehlivé přátele. Dokonce jsem jim chtěl dnes udělat radost a reagovat na návštěvu Bidena (http://tribun.bloguje.cz...nem.php) článkem nazvaným Kurva! Kurvy!, aby měli chlapci na čím onanovat, ale pak jsem si řekl, že takovou odměnu si musí zasloužit lépe.

Ale vážně - co s nimi mám dělat, s tou dvoumužnou státotvornou většinou? Mám se smát, nebo brečet, nebo to po nich rovnou a bez řečí mazat?
Tribun [openID] Mail WWW 23.10.2009, 14:23:39 [cenzore] [kill]

[11] Věcičko, takže Česká republika má být bojištěm?[3] To chcete, po tom toužíte? Nejste vy antikomunista? Normální člověk by nic takového nikdy nechtěl. Jinak rozumím tomu správně tak, že když se o umístění sovětských zbraní na našem území rozhodovalo v Moskvě, bylo to tak bohudík správné, a že kdyby se o něčem takovém mělo někdy v budoucnu rozhodovat v Pekingu, Tel Avivu, tak to bude bohudík dobře a bude to lepší, než kdybychom si o tom rozhodovali my sami? Tedy včetně vás, což je bohužel dosti závažná vada všeobecného volebního práva.
Tribun [openID] Mail WWW 23.10.2009, 14:27:58 [cenzore] [kill]

[12] Tribune, jako "vždy" cé je správně [10].
Zoom 23.10.2009, 14:34:11 [cenzore] [kill]

[13] A ještě, Věcičko, logické především je[1], že pokud po odeslání komentáře systém napíše: "Váš komentáø bude před publikováním schválen správcem weblogu.", tak že o váš komentář není zájem, a ne že jej nelze vložit.

Dále, vy jste nečel článek, pod kterým se tak usilovně snažíte diskutovat? Hned druhé slovo je komentovaný, tedy je logické, že text, který není citací (typograficky je to myslím odlišeno dostatečně zřetelně na to, aby jste pochopil, co je co), je můj komentář. A jako takový může být zcela libovolný, může, ba přímo musí, odrážet mínění a odlišnost od mínění vašich nemá žádný vliv na jeho platnost a přípustnost. Jediný správný a přípustný pohled rozhodně není váše jednostranná a jednobarevná propaganda.

A dále: z toho, že někdo neplní své závazky stran jaderného programu v žádném případě nevyplývá (a už vůbec ne logicky), že je proti němo možno (či přímo nutno) použít jadernou zbraň, a to ani v tom případě, že bych použití jaderné zbraně považoval za legitimní. Což nepovažuji, již její držení je kriminální povahy je její použití je jednoznačný zločin, zmiňovaní možnosti jejiho použití je potom jednoznačně "hate speach crime". Kdo komu vyhrožuje na tom nic nemění. A nedělejte, že jste nikdy neslyšel o doktríně preventivních úderů!

S vámi je to je stále dokola: Kali ukrást krávu - statečný čin. Kalimu ukrást krávu - ohavný zločin.
Tribun [openID] Mail WWW 23.10.2009, 14:44:53 [cenzore] [kill]

[14]  Nevím, proč bych měl podporovat zbrojařské firmy. Už Eisenhower varoval před "vojensko-průmyslovým komplexem" a to věru nebyl žádný komunista.
mistral 23.10.2009, 16:15:56 [cenzore] [kill]

[15]  Ne, Tribune, Česká republika nemá být bojištěm. To nechci, po tom netoužím. Jak jste na to přišel? Česká republika má být státem NATO. Ano, jsem antikomunista. Poté, co komunisté poslali mého otce - virtuosa, k běžícímu pásu, protože nechtěl vstoupit do strany. Poté, co Rusové zastřelili na ulici chlapce v ’68 před mýma očima. Poté, když jsem po revoluci viděl rozdíl mezi československou masnou a obchodním domem v Západním Německu, poté, co je dnes všeobecně známo, že komunisté všude na světě, kde mají nebo dodnes měli tu možnost, tak mučí a likvidují své politické odpůrce a ti nejhorší z nich jsou dodnes členy KSČM a dokonce i poslanci za tuto stranu, poté, co jsem viděl film Vítejte v KLDR!, kde můžete vidět, kam vede komunismus - na jedné straně k nesmírnému bohatství pro straníky, k největším výdajům na zbrojení na obyvatele na celém světě a na druhé straně k otroctví a k hladomorům, při kterých umírají miliony lidí, tak se mi skutečně nemůžete divit, Tribune, že jsem antikomunista.

Mezinárodní politika musí být jednotná. Není možné, aby každý při prvním konfliktu běžel za USA, aby ho ochránili, ale přitom se odmítal jakkoliv zapojit do společné obrany.

Přečtěte si prosím, Tribune, co skutečně řekl John Bolton. Nikdy nikoho nevyzýval k použití jaderné zbraně. To pouze vy jeho slova překrucujete tak, aby se Vám to hodilo a měl mu co omlátit o hlavu. Znovu opakuji, že pan Bolton pouze prohlásil, že pokud selžou všechny metody, jak donutit nějaký stát, aby se vzdal svého tajného obohacování uranu, pak poslední možností je veřejně prohlásit, že jsme připraveni použít jadernou zbraň, pokud by takový stát proti nám použil jadernou zbraň jako první. John Bolton tedy neřekl nic o legitimitě použití jaderné střely ani nic o doktríně preventivních úderů. To všechno mu jen vy podsouváte, protože tak moc toužíte to od něj slyšet, že vás dokonce vaše vlastní podvědomí ošálilo a vy jste uvěřil tomu, že pan Bolton navrhoval použít jaderné zbraně. Nenavrhoval. Ani v nejmenším.

Pokud znáte, Tribune, jiný způsob, jak donutit Írán, aby přestal s tajným obohacováním uranu, nenechávejte si ho pro sebe. Nobelova cena míru vás jistě nemine.

A co se týče pojetí článku, nepochopil jste mě. Nemluvil jsem o tom, že zveřejňujete komentáře odrážející vaše názory (když tu není Geon, můžeme to zapovězené slovo použít). Mluvil jsem o tom, že vy předkládáte pouze pečlivě vybrané zprávy, jejichž význam navíc mírně posunete, jak potřebujete, abyste nepřipustil ani náznak pochybnosti o tom, že věci mohou být i jinak, nebo že na ně může mít někdo jiný názor. K čemu má sloužit ta propagace surového antiamerikanismu? K uspokojení vašeho vlastního ega, nebo si myslíte, že někoho přesvědčíte jen svou autoritou, když mu zapřete, že existují i jiné pohledy na věc?

Můj názor na věc není vůbec jednostranný, neboť si na rozdíl od vás uvědomuji, že nic není černobílé - vše má své klady i zápory. Proto nelze jeden národ nebo jednu politickou stranu zařadit mezi ty špatné a jiný národ nebo politickou stranu mezi ty dobré. Navíc zde své názory ani nezveřejňuji, proto je ani při sebevětší vůli nemůžete označit za propagandu.
Věc Morho 24.10.2009, 02:38:51 [cenzore] [kill]

[16] Pro jednotnou mezinárodní politiku ovšem potřebujem jednotnou a lépe smluvně i politicky provázanou EU. NATO totiž žádný ministerstvo zahraničí nemá a neni ani subjektem mezinárodních vztahů, pokud jste si nevšim. A to ještě pomíjím jeden "nepodstatný detail", totiž že ta zdejší partyzánština s US radarem neni ani akcí NATO, ale jen čistě domácim odbojem :-)))
jonáš 24.10.2009, 11:15:34 [cenzore] [kill]

[17]  V tom s vámi souhlasím.
Věc Morho 25.10.2009, 01:42:25 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: