Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

čtvrtek, 17. září 2009

Radar tady nebude

Obama volal Fischerovi: Radar v Česku nebude: Před jednou hodinou ranní pražského času o tom americký prezident Barack Obama informoval telefonicky premiéra Jana Fischera (...) Místo obrany proti mezikontinentálním střelám s dlouhou dráhou letu, kam patřil projekt polského pozemního sila a českého radaru v Brdech, chce [americká vláda] rozvíjet obranu proti raketám středního a krátkého doletu."

Tak to bychom měli. Hurá, sláva, nazdar!  A proradaroví hysterici ať třeba puknou vzteky, nebo obžalují Obamu z velezrady. Ale radši ať puknout, alespoň nebudou nadále škodit.

Ach ovšem, může to být jen kachna a nakonec se ukáže, že platí Bondovské nikdy neříkej nikdy, stejně jako odříkaného chleba největší krajíc, a radar (či jeho variace) stejně bude, ale prozatím se zdá, že jeden velký požár byl uhašen již v zárodku, dříve, než jej nadržení pyromani stačili pořádně rozfoukat.

Ostatně, v podobném duchu informuje například i BBC ve zprávě US 'to cut missile defence plan': „The US will abandon its plan to develop a missile defence system in Poland and the Czech Republic, according to the Wall Street Journal. The newspaper said the controversial plan would be dropped because Iran's long-range missile programme was less advanced than predicted."

I když, jak znám české vlezdoprdelkovské služebníčky, budou se chtít uplatnit (budou nás všechny chtít uplatnit!) určitě i v revidované verzi. Logistická základna, sklady, kuchyně, vězení, rekreační zařízení, cokoliv, co budou moci apoštolové svodody, demokracie a humanity využít pro své válečné eskapády.

Vydáno 17.09.2009, 9:06:00 , trvalý odkaz ,komentáře (113)
Novější příspěvek: Ke klinické smrti radaru
Starší příspěvek: Radar monitor (37/2009)

Komentáře

[1] Inu, přece jen má někdo rozum... :-)
XY 17.09.2009, 10:02:07 [cenzore] [kill]

[2] a co to stálo u nás peněz prebenda toho placeného tabákového propagátora,
oplocení z nerez žiletkového drátu,
komise, delegace,
A jeden křivohubý asi z toho svého nezdaru dostal průjem.
onlooker 17.09.2009, 10:09:16 [cenzore] [kill]

[3] No, onlookere, on ton trafikantní píárista byl naštěstí tak špatný, že to vlastně za ty prachy stálo. :-)))
XY 17.09.2009, 10:51:00 [cenzore] [kill]

[4] On ten... pardon!
XY 17.09.2009, 10:51:55 [cenzore] [kill]

[5] Gratuluji Tribune Vam i pochopitelne soudruhum z KGB
Eddie 17.09.2009, 11:02:27 [cenzore] [kill]

[6]  [5] Nejsem sice soudruh z KGB, ale i mně můžete gratulovat. Děkuji :-)
Calm 17.09.2009, 11:06:29 [cenzore] [kill]

[7]  Vaclav I. Havel, receny Senilni, i se svymi patolizaly, je z toho na prasky :))
Bohuzel jejich sebereflexe neni na takovy vysi, aby ten Obamuv plivanec do ksichtu pochopili, takze je urcite zanedlouho uvidime zase v "akci".

Verim, ze Putin s Medvedevem maji dneska skvely den :)
Amenre 17.09.2009, 11:26:25 [cenzore] [kill]

[8] Calme Taky gratuluji a nebojte, urcite pro Vas sovetsti soudruzi neco najdou ;-)
Eddie 17.09.2009, 11:44:42 [cenzore] [kill]

[9]  A prvni knoural je na svete :)
http://www.novinky.cz...olanek.html
Amenre 17.09.2009, 11:46:04 [cenzore] [kill]

[10] Mirek nezklamal Mirek opet nezklamal a obvinil z neumisteneho radaru Paroubka. Nezbyva nez, aby se Paroubek omluvil i Polakum.
prof. Zeli 17.09.2009, 11:50:09 [cenzore] [kill]

[11]  [9] Kdyby jenom kňoural - on se teď cítí i ohrožen.
Calm 17.09.2009, 11:54:28 [cenzore] [kill]

[12] Výborně ruským agentem a hlupákem co chce zabít miliony dětí se stal i Obama. Jako vždy je totiž jasné, že Česká republika má největší specialisty na mezinárodní vztahy, vojenství a kdo ví co ještě.
ms 17.09.2009, 11:56:39 [cenzore] [kill]

[13]  [8] Eddie, že Vy jste usnul někdy v padesátých letech a teď jste se až probudil? :-)
Calm 17.09.2009, 11:57:09 [cenzore] [kill]

[14]  No, mě nejvíc dostalo prohlášení "Ne základnám!" o tom, že k rozhodnutí došlo díky odporu české veřejnosti... No, stejně si myslím, že v době krize to byl prostě pro Američany příliš drahý špás...
Kojot WWW 17.09.2009, 11:58:29 [cenzore] [kill]

[15] No, co má chudák Eddie dělat, když se mu zhroutil svět, Calme - někudy to zklamání ven musí - a tady je to tak snadné... :-))
XY 17.09.2009, 12:01:26 [cenzore] [kill]

[16] Na nejakem radaru stejne uz nezalezi .
Ani na soudruzich z CIA ci KGB.
Mnohem dulezitejsi je, ze vysel pokus Demokraticke strany, ve kterem dokazala, ze si dokaze vytrit zadek i se 70% obcanu (to je docela hodne, takove mirne "podrevolucni" mnozstvi).
Vsechny dekovacky jsou pak jen placem nad jiz exhumovanym hrobem.
sax 17.09.2009, 12:05:26 [cenzore] [kill]

[17] Eddie, to jste vtipný, nebo trapný? Pomožte mi, nějak to nemohu poznat.

Mimochodem, stabilní výrazně většinový nesouhlas s radarem v české společnosti (samozřejmě s výjimkou elit a rádobyelit, které jsou na USA exitenčně a ideologicky závislé), je podle mimo jiné zapříčin i kvalitními a fundovanými argumenty ala Eddie.
Tribun WWW 17.09.2009, 12:09:06 [cenzore] [kill]

[18] Saxi, teď vám nějak nerozumím? Čí Demokratická strana s čími 70% jakým způsobem vytřela zadek?
Tribun WWW 17.09.2009, 12:10:13 [cenzore] [kill]

[19] Eh, saxi? [16] :-o)
XY 17.09.2009, 12:10:15 [cenzore] [kill]

[20] Kojote, to je přesně to, co mne na celé věci štve nejvíce. Radar končí, protože ho odpískali Američané (i když jedním z důvodů byla údajně i malá ochota a nadšení ze strany Polska a Česka, neb ani jedna země příslušné smlouvy ještě neschválila), a nikoliv proto, že by česká reprezentace respektovala většinové mínění českých občanů, že by si Češi dokázali asertivně prosadit svou a že by ČR uměla říct NE, když o ni projeví trochu toho účelového zájmu nějaká velmoc. Jak k Němcům a Rusům, tak nyní k Američanům - k prasknutí pýchou nad iluzí důležitosti a světobornosti.
Tribun WWW 17.09.2009, 12:13:48 [cenzore] [kill]

[21] Tak tohle je vrchol! "Pro předsedu politické strany TOP 09 a bývalého ministra zahraničí České republiky Karla Schwarzenberga není konec radaru jeho osobní prohrou, protože se nejednalo o českou, ale americkou iniciativu." (http://aktualne.centrum.cz...47844) To si připadám jak v Jiříkove vidění. Kdo za nás smlouvu podepsal? Kdo nás strašil Ruskem? Kdo podepsal nedávný zvací dopis č.2? Kdo...? Kdo...? Kdo...? Z toho už mi není ani těžko, z toho je mi vysloveně nablití.

Přesně stejně se zachoval v případě Čunka. Nejdřív pevné zásady a pak pružná otočka. Kódl je halt splachovací.

A mimochodem, dva tři roky posloucháme stále dokola, že radar byla iniciativa ČSSD a že jej proto musí ČSSD podpořit a ejhle: najednou se nejednalo o českou, ale o americkou iniciativu.
Tribun WWW 17.09.2009, 12:19:25 [cenzore] [kill]

[22] Panove Ale ne, nic se nezhrouti, spis je mi lito ceske republiky, zase vlizt do chrtanu ruskym barbarum, nu coz, ja se tam vracet nemusim, jen si s dovolenim odvezu par veci ...
Eddie 17.09.2009, 12:30:29 [cenzore] [kill]

[23] Predsednictvi vlady bylo tehdy v rukach ODS (Topolanek) .
A podle vyzkumu bylo na 70% obcanu proti instalaci radaru.
Ze tenhle muj prispevek vyvola otazniky, to jsem tedy netusil :o).
Konecne ani sam Schwarzenberg (ODA, US- DEU, SZ ("Strana zelených patří jenom voličům. Jsme zcela nezávislí na průmyslových či jiných lobby."- z programu SZ) se podpisu Smlouvy take dvakrat nebranil :o).
sax 17.09.2009, 12:32:20 [cenzore] [kill]

[24] Tak to neni co řešit každá partaj je kdykoli ochotná si vytříť řiť třeba i názorem 99,9% občanů, jedinou vyjímkou je období těsně před blížícími se volbami, to si pak vytírá jen v ústraní a skrytě.
jonáš 17.09.2009, 12:41:25 [cenzore] [kill]

[25] A co se týče toho déčka v názvu to si vždycky vzpomenu na soudruhy z NDR .. nebo z KLDR ;-)
jonáš 17.09.2009, 12:42:58 [cenzore] [kill]

[26] Mozna, Jonasi .
Ale obvykle stoji metody k prosazeni hodne kuloarni :o) prace, takova okatost a primocarost mela ovsem premieru, velmi uspesnou.

"spis je mi lito ceske republiky, zase vlizt do chrtanu ruskym barbarum"
Me uz tohle extremni mysleni pomalu zacina pripadat jako chorobne. Hlavne, ze jsme se o tom dole bavili s Geonem:
"...to je takové to: "Já jsem v pohodě, mám na Floridě tři vily a u každé růžovou zahradu"... v níž na svou prázdně intencionální "dominanci" předvádivě "kašlou", aby tak dali najevo svou "malodvorečkovou" lokální "dominanci" svým "našincům" - zde je "kořínek" oné "naší" ... "anti-evropskosti", "anti-EU-skosti", "anti-etatismu" a tak dále a tak dále, na což vše se jako špatně sednoucí klobouk narval "západní" neo-liberlismus a stal se tak úchylně "radikálním".
sax 17.09.2009, 13:02:10 [cenzore] [kill]

[27] A abychom se nezapomeli: .
Meli bychom se venovat dulezitejsim vecem, treba soucasnemu Paroubkou pokusu o bolsevicky prevrat. Vsechny nas casem znarodni a nazene do gulagu, kdo neni socka a ma to, utece drive, nez obezene hranice ostnatym dratem.
sax 17.09.2009, 13:12:42 [cenzore] [kill]

[28] Nejásejte předčasně Smlouva o umístění US základna je podepsána a pltná. Obama jen odpískal nefunkční projekt obrany proti raketám dlouhého doletu. Vyvýjené rakety SAHAB jsou raketami středního doletu a vývoj obraných prostředků proti nim bude pokračovat. Radar tak jak byl presentován nejspíš nebude, ale to neznamená že nebude jiný. S jinou funcí.
Radek Mail 17.09.2009, 13:15:20 [cenzore] [kill]

[29] Tak to je konec všem nadějím! Teď prostě nebudu klidně spát! Ve snu mne straší cvakání hladových Putinových zubů. Nevím, kdy mne zas probudí střelba ruských automatických zbraní, hřmění tanků a hulákání politruků. Zas začne normalisace, socialismus, emigrace, SSM, demonstrace - a za to všechno může ten hajzl Obama! Eddie, pojďte, půjdem se spolu zastřelit!...
Vodník 17.09.2009, 13:18:23 [cenzore] [kill]

[30] Aha, saxi, nám všem nedovtipným tam chybělo u názvu té partaje [23] to slovo "občanská". Demokratické starny jsou u nás téměř všechny, že... :-)
XY 17.09.2009, 13:46:32 [cenzore] [kill]

[31] Tedy aspoň názvem, aby bylo jasno... :-) [29]
XY 17.09.2009, 13:49:00 [cenzore] [kill]

[32]  [22] Eddie, a kam pojedete? Přímo do USA nebo Vám bude stačit nějaká zahrádka u nějakého jiného radaru? :-)
Calm 17.09.2009, 13:49:58 [cenzore] [kill]

[33]  Vypadá to, že pan Topolánek viní za konec radaru náš ústavní soud.
Calm 17.09.2009, 14:07:22 [cenzore] [kill]

[34] Calme Ja nikam neodjedu, ja neprijedu => ze uz jsem pryc, no budu se divat jak si Vas nejdrive omota kolem prstu Mezinarodni Menovy Fond a pak soudruh Putin :-)
Eddie 17.09.2009, 14:22:03 [cenzore] [kill]

[35] Dobré ráno! Někomu to došlo hned po zvolení Obamy, někomu to teprve dojde poštou. Budete si holt muset hledat jiné hračky. Témat k povyku je ale stále větší než malé množství, ne? :-i
@Teo WWW 17.09.2009, 14:25:37 [cenzore] [kill]

[36]  [34] Jo táák, tak Vy jste z těch, kteří jsou pěkně v bezpečí a nám by tady nastěhovali radar! :-)
Calm 17.09.2009, 14:33:59 [cenzore] [kill]

[37]  [35] Tak to by bylo smutné, kdyby vědmák nevěděl :-).
Calm 17.09.2009, 14:52:32 [cenzore] [kill]

[38] VŠECHNO JE JINAK. Tak radar nejspíš bude, ale nebude se jednat o systém presentovaný do dnešního dne. Z uvedené zprávy lze vyvodit, že se bude jednat o radar včasné výstrahy. Tak že nadšení mnohých není namístě roztrpčení těch druhých nejspíš taky ne. Smlouva tetiž nedefinuje co má v Brdech stát, ale že tam má "něco"stát.
http://www.novinky.cz...-planu.html
Radek Mail 17.09.2009, 14:53:39 [cenzore] [kill]

[39] Ediie je ještě celkem nad věcí ale někteří pláčí, že ztratili hračku jako:
Předseda sněmovního branného výboru Jan Vidím (ODS): "První pocit je obrovské zklamání a znechucení nad zbabělostí pana Obamy.
onlooker 17.09.2009, 15:00:30 [cenzore] [kill]

[40] že tam má něco stát pokud to nebude technicky nebezpečné monstrum tak lze jednat, radarů je u nás mnoho, ale desítky až stovky megawattů nevyzařujou
onlooker 17.09.2009, 15:03:12 [cenzore] [kill]

[41] Calme No tak dosud mam ceske obcanstvi, ale asi si s nim stejne brzy vytru, protoze stat s tak blbym obyvatelstvem aby pohledal. Neberte to osobne :-)
Eddie 17.09.2009, 15:06:36 [cenzore] [kill]

[42]  No vida a já si dodnes myslela, že hysteričtí byli odpůrciradaroví:-), tak zase chyba!
Mod. 17.09.2009, 15:09:35 [cenzore] [kill]

[43] Šťastou cestu, Eddie - a pozor, tam u vás je náramně přísno na psí bobky! Tak abyste se nedostal do potíží... :-))
XY 17.09.2009, 15:11:08 [cenzore] [kill]

[44]  Klídek, Eddie. Plebs na chvíli uvěřil, že mírové dobro zvítězilo nad „imperialistickým“ zlem Strýčka Sama, mysleli si, že druzjá z Vastóka budou dál držet naši gubernii v mocenském šachu. Hlupáci si mysleli, že dravý pařáty Haliburtonu a Lockeedu zaplašil naivní humanismus a dobro černouška z Keni. Ne lidi, ale kapitál, moc a jeho reprodukce je věčná, jako diamanty Jamese Bonda. Kdo jednou vlastní nenechá si svoje rouno ničím a nikým vzít, ten respektuje jen ještě větší moc a jen ještě větší síla tohle než má on sám ho může zastavit. A tou zatím nikdo nedisponuje.

Svět se vytvořil selekcí na bázi přirozeného výběru odolných a houževnatých jedinců. Přirozená adaptabilita a zápas těch nejúspěsnějších o přežití s matkou přírodou jehož jsme my výsledkem, pokračuje. Síla a schopnosti jedněch je to, co určuje koloběh dějin. Už jednou ruskou matrjošku zašlápla kanada euroatlantický civilizace která nemá pochopení pro slabochy, platí jen jedno.Ten lepší vítězí.

Show must go on!
McArthur 17.09.2009, 15:21:00 [cenzore] [kill]

[45] Vydržíte-li ještě 48 hodin, přijdu s posilami! Generál McArthur... :-)
XY 17.09.2009, 15:30:59 [cenzore] [kill]

[46]  No potěškoště! Celá naše pravicová elita je silně znepokojena. Rakety ze všech koutů světa na nás míří a my, blbé obyvatelstvo [41], nejsme chráněni americkým radarem! :-)
Calm 17.09.2009, 15:37:18 [cenzore] [kill]

[47]  "Už jednou ruskou matrjošku zašlápla kanada euroatlantický civilizace která nemá pochopení pro slabochy"
Tak to by me vazne zajimalo kdy a kde se to stalo :)
Amenre 17.09.2009, 15:44:06 [cenzore] [kill]

[48]  Radku [38], možná přijde i kouzelník. Tohle už je pouze mediální šum, který má zmírnit dopady Obamových slov.
balus 17.09.2009, 15:51:06 [cenzore] [kill]

[49] Eddie, to vás to ještě baví, bojovat do roztrhání těla v dávno skončené válce? Iracionalita a emocionalita vaši výronů (tomu se nedá říkat argument ani v uvozovkách) je až dojemná a krásně ukazuje prázdnotu a bezmoc proradarové kliky.

Eddie, když se vám u nás nelíbí, nikdo vás nenutí zde být. Stejně byste nyl spíš ke škodě, než k užitku, tak si jděte s pánembohem, nikdo pro vás plakat nebude. Dokonce si myslím, že když vy tu nebudete, bude zdejší obyvatelstvo v průměru o něco méně blbé.

A víte vy co, Eddie? Řečeno slovy klasika: Eddie, jsi prase a hovado.
Tribun WWW 17.09.2009, 16:11:02 [cenzore] [kill]

[50] @Teo, to jste si nevšiml, že tu hračku vzali někomu úplně jinému, než mně?
Tribun WWW 17.09.2009, 16:12:11 [cenzore] [kill]

[51] Radku, smlouva není platná, protože nebyla ratifikována parlamentem. Ani u nás, ani v ještě horlivějším Polsku.

Ale jinak to, co píšete, je jistě možný vývoj, který si uvědomuji. Jenže jinak postavený systém může vyžadovat jiné radary v jiných místech, takže jsme vlastně na začátku. A každopádně teď už to budou mít všichni radaráčci mnohem těžší, protože teď už svůj vztah k radaru a USA před voliči neutají. To šlo jen jednou. Prostě to nestihli.
Tribun WWW 17.09.2009, 16:17:07 [cenzore] [kill]

[52] Vlastně je to již druhá porážka pravice tento týden. Unesou to psychicky, nebo dojde eskalaci napětí, nenávisti a pokusu o puč hrubou silou?
Tribun WWW 17.09.2009, 16:18:17 [cenzore] [kill]

[53] Tribune Hovado od Vas je pro mne vyznamenani, no ale porad je mi jeste lito nechat tu peknou zemicku sezrat rusakovi nebo Vam levicakum, ba ne mozna se vyplati bojovat, nebo aspon poradne sypat pisek do soukoli. Tribune budete muset za vitezstvi hodne tvrde zaplatit. A nemate proti sobe jen jednoho malickeho Eddieho.
Eddie 17.09.2009, 16:34:41 [cenzore] [kill]

[54] Nojo, to jsou tihle pravičáci se smyslem pro férplej Když nemužou vyhrát, budou škodit, a když ani to ne, tak aspoň zasmrděj. Fakt dobrej coming out.
jonáš 17.09.2009, 16:51:11 [cenzore] [kill]

[55] Ale Eddie, my vás máme rádi. Vy jste takový náš maličký. :-)) A o co že to tady vlastně bojujete z daleké ciziny?
XY 17.09.2009, 16:53:39 [cenzore] [kill]

[56] Chtěl postoupit v soutěži asi jako tenhle http://blog.aktualne.centrum.cz...0 ;-)
jonáš 17.09.2009, 16:59:59 [cenzore] [kill]

[57] XY No predsi aby malou zemicku nezachvatil rudy mor, tp je predsi jasny :-)
Eddie 17.09.2009, 17:01:45 [cenzore] [kill]

[58] Hlavně, že si rozumíme, Eddie. Konečně mluvíte jasně, upřímně a bez přetvářky. Výhružky, to k vám sedí. Jen je teď nebalíte do vzletných neoliberalistických floskulí. Maska slušňáka a demokrata spadla a zbyl jen agresivní pravičák. Tuctový, banální, snadno zaměnitelný, ale o to nebezpečnější.
Tribun WWW 17.09.2009, 17:03:27 [cenzore] [kill]

[59] Ale Eddie, vy jste mi dětina... :-)))))
XY 17.09.2009, 17:05:31 [cenzore] [kill]

[60] Rudý mor? Z vás ten patos úplně kape, Eddie. Už chybí jen ztroskotanci a zaprodanci. To je nechutné, co vyhřezne na povrch, když se řízne do mršiny. Aby vás ta zášť nesežrala zaživa, Eddie.
Tribun WWW 17.09.2009, 17:07:32 [cenzore] [kill]

[61] Tribune Ja jsem se nikdy nemaskoval, nemam proc, klidne tuctovy i zamenitelny ale hlavne nebezpecny. Ale nic panove, odchazim se pobavit na ucet socialniho statu, doufam, ze nebudete zitra chybet na demonstraci pred Embassy a vlajecky s sebou :-))
Eddie 17.09.2009, 17:13:29 [cenzore] [kill]

[62]  Sasa asi taky dneska nebude zklamanim spat :)
http://www.blisty.cz...rt49022.html
Amenre 17.09.2009, 19:17:01 [cenzore] [kill]

[63] Tribune lituji ale nesdílím Vaše nadšení 20.let budování kapitalistické společnosti mě přesvědčuje o opaku. Vaši radaráčci budou na příště jen opatrnější. Že smlouva nebyla ratifikovaná. Ale to je přeci jedno. V pokud se povede bolševicko -fašistický puč, jehož prvního nepovedeného kola jsme právě v těchto dnech svědky, ratifikace nebude nikoho zajímat. A koho ano tak ten bude jako ruský špion exemplárně pro výstrahu potrestán.
Radek 17.09.2009, 19:59:41 [cenzore] [kill]

[64] Eddie se kdesi přiznal, že sem přišel blejt. Má to dělat doma na WC a ne tady.
onlooker 17.09.2009, 20:19:56 [cenzore] [kill]

[65]  No, není to nakonec docela bžunda.:-). Levice nám tu oslavuje úspěch ruských agentů, na eliminaci radaru a on ten "upgrade" bude za rakety.

Já slavím s vámi, Tribune. Opravdu úspěch.:-)

Namísto radaru by v ČR mohly být umístěny rakety

Americký prezident Barack Obama ve čtvrtek potvrdil záměr USA odstoupit od plánovaného obranného štítu v ČR a Polsku. V Bílém domě uvedl, že ho nahradí flexibilnější a efektivnější systém ochraňující USA i země NATO. Česko ale zůstává ve hře v otázce umístění mobilních obranných raket kolem roku 2015. Americký ministr obrany Robert Gates popsal, jaké střely a kdy plánují USA rozmístit.


http://www.novinky.cz...rakety.html
Viewer 17.09.2009, 21:13:12 [cenzore] [kill]

[66] Názor. Paroubek po dlouhé době zabodoval. Zachránil sociální demokracii před propadem u voličů a to tím, že učinil opatření k zabránění pravicovému puči a dokázal toto opatření utajit do posledního momentu. K tomu ještě Obama prohlásil, že žádný americký radar v Brdech nebude a pravičáci vyskakují z kůže. Jenže levice ještě nemá vyhráno, hlavně proto, že není jednotná.
Honzas 17.09.2009, 21:26:04 [cenzore] [kill]

[67] Jistě a taky by se v čechách dalo vybudovat móóóře, dyť o tom snil už Neruda.
jonáš 17.09.2009, 21:43:34 [cenzore] [kill]

[68] Viewere, dokážete připustit, že existují i jiná a pravděpodobnější vysvětlení, než jsou "nekalé rejdy temných sil"? Neustále se vymlouvat na Rusy, nepřijde vám to už trapné? Inu, nemožnost myšlenku opustit, že? 'se divím, že jste ještě Rusy neobvinil z 11.září, velkého vymírání v druhohorách a toho, že je moře slané. Ilumináti se všemi zednáři a trilateráři jsou vedle Rusů neschopní školáčci. Vážně, pozor na Rusy, aby nám neukradli Slunce, tak nebezpeční a schopní jsou!

A k tomu vašemu odkazu... nic překvapivého. Je to zhruba v intencích toho, co jsem naznačoval již v článku, i když přiznávám, že na rakety jsem nepomyslel, nějak jsem pozapomněl, s jakými monstry máme v tomto případě co do činění. Ale do roku 2015 je času dost, za tu dobu se toho může změnit.
Tribun WWW 17.09.2009, 21:59:40 [cenzore] [kill]

[69] Příznačné je i to, že celá Evropa kvituje Obamovo rozhodnutí s povděkem, jenom v Polsku a Česku se štká a vyhlíží konec světa. Samozřejmě ne všude, jenom mezi samozvanými elitami, které se vyznačují mimo jiné tím, že vždy mluví za všechny Čechy a své partikulární zájmy vydávají za české zájmy národní. Ale co čekat od lumpenburžoazie?
Tribun WWW 17.09.2009, 22:02:59 [cenzore] [kill]

[70] Onlookere, no ano, byla to kapku indispozice, takze vyhrali jste bitvu, priznavam :-)
Eddie 17.09.2009, 22:04:11 [cenzore] [kill]

[71] Tak když si představím jakej z toho moh bejt kšeft pro prověřený a spřátelený firmy, tak to už za nějakej ten povzdech stojí.
jonáš 17.09.2009, 22:07:59 [cenzore] [kill]

[72]  No, Rusy bych z 11. září nikdy neobvinil, když vy přeci sám nejlépe víte, že to udělala CIA na příkaz Bushe..:-).

A rusové nakonec (přiznává to nakonec jakýsi ex-komunistický rozvědčík z dob totáče v nějakém rozhovoru pro přílohu Haló novin), že je to vcelku "přirozené" hájit národní zájmy a že to dělá každý, a že pro Rusko je národním zájmem mít Česko ve své sféře vlivu. A já právo Ruska respektuji, nicméně asi jako představitel státu se ho budu snažit eliminovat třeba tím, že jejich agenty, pardon diplomaty, v rámci normálního diplomatického bontonu, exkomunikuji zpátku do Svazu, jestliže budou dělat to co údajně dělali.

Ale to bylo jen tak "by the way" - i Jirka se přeci nechal svého času slyšet, že rakety "rozhodně NE!", ale že takový (menší)radar by si tu uměl představit, takže teď může být jistě spokojen:-)
Viewer 17.09.2009, 22:44:53 [cenzore] [kill]

[73] Kdepak Jiřík Bušoic, když už, tak Cheney, Viewere. Vždyť vy se, chlapče, vůbec neorientujete.

A Jirka (myslíte-li tedy Jiřího Paroubka, ale toho slušní a vzdělaní jako vy píší přece zádadně Jyrka) se asi před 14 dny nechal slyšet, že radar klíďo píďo, kdyby se nějak razantně změnila mezinárodní situace. Kupodivu to žádní modrozvěsti nerozmázli, a přitom to bylo v Lidovkách.
Tribun WWW 17.09.2009, 23:17:14 [cenzore] [kill]

[74] Co nejde silou, to jde ještě větší silou, čtu to správně[70], Eddie?
Tribun WWW 17.09.2009, 23:17:56 [cenzore] [kill]

[75] Kolegové z pravice sami o sobě tvrdí, že jsou demokraté. Dvě třetiny obyvatelstva je proti radaru a jejich mínění je zastánci radaru přehlíženo a pořád melou svou. Mně to připadá, že by rádi hnali Čechy proti jejich vůli klackem pod americká ochranná křídla. Jsem zvědav, co by dělali, kdyby byl odpor proti radaru razantnější a lidé vyšli do ulic. To by snad do vlastních lidí začali střílet jako nacisté v Chile.

Slyšel jsem dnes kňučení Vidíma nad ztrátou radaru. Obviňoval Obamu ze zrady. Je to možné takto znevažovat aliančního spojence? Kdysi jsem slyšel Topolánka hovořit o nutnosti vojenské přítomnosti USA v ČR. Hřímal o tom, že když radar nebude, tak by si tady Američané měli postavit a hlídat aspoň bramborárnu. Asi to myslel tak, že by měli připravovat vstup americké armády, kdyby vývoj přestala kontrolovat pravice. Rusové tady také nechali na jaře 1968 nějaké vojáky, aby připravili vstup vojsk VS.

Naše milé kolegy pravičáky bych prosil, ať do svých výzev vloží trochu logické argumentace.
LV 17.09.2009, 23:19:43 [cenzore] [kill]

[76]  Tak kolik padlo lahví sektu? :)
sunfreedom WWW 18.09.2009, 01:45:35 [cenzore] [kill]

[77] proč slavit? Stačí vnitřní uspokojení, že jinde se myslí hlavou.
onlooker 18.09.2009, 07:48:32 [cenzore] [kill]

[78] Žádná, Sunfreedome. Ani redrumíček nebyl, žena nějak neměla pochopení, či co. Tak jsem si připil sám se svým vnitřním uspokojením jenom douškem mé oblíbené konfekční tulamorky. Radost je jistě na místě, ale k euforii žádný důvod není.
Tribun WWW 18.09.2009, 08:16:03 [cenzore] [kill]

[79] jeste bych se vratil k Eddieho prispevku, v nemz rika: .
"stat s tak blbym obyvatelstvem aby pohledal."
Tedy, Eddie, jestli to chapu dobre, je v tehle vete implicitne obsazena vytka "co vsechno si Cesi nedokazi navzajem udelat"? Vyjdu z toho, ze ano.
Vite, podle mne je nedohledatelne a neodhalitelne, po "cich zadech jste se musel vysplhat", abyste dosahl takoveho zivotniho standartu, jaky tu demonstrujete (budiz vam pran). Z vaseho hlediska jde jiste jen a pouze o osobni aktivitu, je ovsem predstavitelny takovy vas stav, ve kterem by chybely ty malo viditelne "vydobytky" minulych levicovych revolt a politickych snah? Mozna jste presvedcen, ze vy byste obstal i bez nich, ovsem problem spociva samozrejme v tom, ze nic takoveho nelze paralelne dokazat a vykazat.
Pokud mate oci otevrene, nemuzete preci nevidet, ze ostatni narody nejsou nijak chytrejsi, nez Cesi a ze naopak sami sobe udelaly mnohem vice zleho, nez se stalo v Cechach. Mam za to, ze tady z vas trochu mluvi "dobre bydlo", o ktere jste se sam nezaslouzil (to patri k te vytce "co byste byl bez levice").
Pro mne osobne je treba nakrasne predstavitelne, ze, zrozen v Americe, byste dnes byl pretizenym, neurotickym zamestnance s nozem hypoteky a neplaceneho zdravotniho pojisteni na krku.
Pokud jste do ciziny odjizdel s psychologicky podlozenou osnovou zpusobu byti, obvykleho v tak socialni zemi, jakou jsou Cechy, mate v ruce jiz velmi ucinny komparativni nastroj ke zpusobu vaseho ziti v zapadni spolecnosti. Ono opacne by tomu mohlo byt take tak, ze byste byl synem pachtyre odnekud z Tyrol a byl byste vubec stastny, ze si v nedeli, po navsteve kostela, jit dat par panaku do mistni hospody.

A jeste par historickych poznamek:
Na konci 16. stoleti vysilala Svata inkvizice do Svycarska jednoho posla za druhym, aby umirnil upalovani deti- kaciru. Procento detskych obeti muceni dosahovalo temer 60% (!) vsech pripadu a i inkvizici bylo takove jednani uz prilis.
Na to bohuzel odkaz nemam, je to z interniho tisku jednoho historickeho ustavu.
Na moderni "dejiny chytrosti" evropskeho, nemecky mluviciho obyvatelstva, uz ale neco na internetu najdem. Mozna vam neco rika termin "Schwabenkinder" a s nim spojeny trh detskych otroku ve Friedrichshafen, ktery museli zatrhnou politickou intervenci az Americane v roce 1908 (!)
http://de.wikipedia.org...benkinder
Takze, prosim, pozor na to, co rikate.
sax 18.09.2009, 09:53:50 [cenzore] [kill]

[80] Tribune, ctete to tak, jak je to napsano, bouchly saze, to se stava.
Eddie 18.09.2009, 09:52:58 [cenzore] [kill]

[81] saxi Řekl bych, že argumenty týráním dětí se u Eddieho minou účinkem. Musíte uvést něco drastičtějšího, třeba týrání malých čoklů.
deb 18.09.2009, 10:16:04 [cenzore] [kill]

[82] Myslím, Tribune, že ani k té radosti žádný velký důvod není :-( .
1) Nelze jinak než souhlasit se Saxem [16]. O umístění radaru se rozhodovalo nezávisle na vůli občanů jak v případě "ano" tak i teď v případě "ne". Navzdory tomu si pramálo lidí uvědomuje že si na demokracii jen hrajeme. Když už ani tahle "ukázka" nestačila tak opravdu nevím co jiného (mimo nějakého toho "střílení do davu") by mohlo lidem otevřít oči.

2) Jak správně konstatuje Radek [63] "radaráčci budou na příště jen opatrnější". Pokud bude "touha" na naše území něco umístit tak se to "uvaří" přes NATO, jako čistě vojenská záležitost, do které nemá občan co "kecat". Ale ne proto, že by měl někdo obavy že tomu občan jakosi "zabrání" ale čistě jen proto aby se eliminovaly "zbytečné průtahy", spočívající ve formálním "vysvětlování" či "přesvědčování" kohosi na jehož názoru vůbec nesejde.

Ty [68]"nekalé rejdy temných sil" jsou bohužel skutečností i když bývají různě viděny (nebo neviděny) či pojmenovávány. A do roku 2015 je času dost málo na to, aby se na tom cokoli změnilo.
Kamil Mudra 18.09.2009, 10:27:07 [cenzore] [kill]

[83] No, já myslím, že s ohledem na Eddieho... ...je třeba připomenout si mnou tak často citovaného Brechta.

Po povstání 17. června
Rozdávaly se z příkazu tajemníka Svazu spisovatelů
Na Stalinově aleji letáky
Na nichž stálo, že lid
Zmrhal důvěru vlády
A může ji vydobýt zpět
Toliko zdvojnásobeným pracovním úsilím.
Nebylo by jednodušší, kdyby vláda
Lid prostě rozpustila a
Zvolila si jiný?

Nicméně bych vsadil boty, že v tom "zrušení" bude nějaké to ale. Třeba raketové.
Winter 18.09.2009, 11:30:30 [cenzore] [kill]

[84] Tak, tak, Wintře. Starý dobrý Brecht. :-)) Souhlas!
XY 18.09.2009, 11:45:40 [cenzore] [kill]

[85] debe,saxi Debe na pejsky nesahat :-))) Saxi jiste mate pravdu, snad je ta zada po nichz jsem splhal byla moje vlastni.
Vse ostatni jsou jen spekulace a nic nez spekulace. Mozna bych byl pachtyrem, mozna rytirem ... Je to jen kdyby, kdyby. V USA jsem nejaky cas zil, takze vim jak to chodi. Vy take ?
Kazdopadne dekuji za pripominku.
Eddie 18.09.2009, 11:45:43 [cenzore] [kill]

[86] vsak pisi, Eddie .
"podle mne je nedohledatelne a neodhalitelne, po "cich zadech jste se musel vysplhat"

Ja spekuluji, vy spekulujete, pricemz ovsem ja to stavim jako moznost, vy jako "jistotu a pravdu"- vcetne zavrzeni opaku mozneho.
Vy mate sve nevyvratitelne presvedceni, coz jiste chapu, ale do dikuze je to k nicemu, nejde- li ovsem jen o osbni prezentaci "prikladu, ktery ma tahnout". Ovsem ani tohle nestaci, treba jste v realite zhrouceny, nestastny clovek, co sem pise jen sve iluze o svem ziti a s nimz by nikdo ani nahodou nemenil, co my tady na netu vime? (Cimz nerikam, ze takovy jste.)
sax 18.09.2009, 12:15:12 [cenzore] [kill]

[87] Saxi Kdepak to stavim jako jistotu ? Pochopitelne se mohu mylit a urcite nezavrhuji opak, nicmene zije se ted.
Problem, ktery mezi nami je spociva v tom, ze vysledkem Vaseho diskursu je cesta jak nekoho (vlastniky, me, starou Vomackovou) donutit (coz znamena konat proti jejich vuli) k necemu. Samozrejme nepocitam extremy jako svobodna vule nekoho zabit.
A to je pro mne nepripustne, pokud nekoho presvedcite (vlastnika, mne, starou Vomackovou) abych to neco delal dobrovolne pak prosim. Ale ja si myslim, ze to proste nelze.
Eddie 18.09.2009, 12:30:53 [cenzore] [kill]

[88] muzete me ukazat, jak se sanzim nekde nekoho k necemu donutit ?!? .
Vy asi moc nectete, co tu pisi.
sax 18.09.2009, 12:36:34 [cenzore] [kill]

[89] tedy ujasneni .
To neni spatne, ze tu nectete me prispevky :), ale ze mi pak podsouvate tendence s nekym manipulovat.
sax 18.09.2009, 12:37:44 [cenzore] [kill]

[90] Saxi jo, omluva, ted to po sobe ctu, to je tak kdyz se pise na mobilu a dela u toho neco jinyho, mea culpa.
Ale k tomu "prinuceni" bych se rad jeste vratil.
Eddie 18.09.2009, 12:59:46 [cenzore] [kill]

[91] Eddie, ono jde o to, jak má kdo pro sebe nadefinováno co je to "přinucení" a nebo "donucení".

Tahle planeta začíná být našemu druhu "těsná" a z toho vyplývá potřeba nastavení nějakých limitů pro některé lidské aktivity nebo snahy o ně, tak jako automaticky vznikne když se sejde více osob v malé místnosti.
Pokud samo vlastnění a moc u jednodlivce (nebo skupiny) nabývá takových rozměrů, že ty ostatní zatlačuje kamsi na pomyslný okraj společnosti, odkud již ve velké míře ztrácí vliv nejen na věci veřejné ale i na svůj život, pak z toho pro společnost nic dobrého nekouká (do budoucna ani pro ty vlastníky).

A protože člověk pro svou chamtivost (ať už jde o majetek a nebo moc) nemá žádné "vrozené" limity pak je třeba tyto limity nastavit uměle a to doslova v zájmu všech. Těmi limity nemám na mysli nejaké rovnostářství ale jen potřebné omezení jaké byste třeba požadoval v té místnosti ohledně hlasitosti hovoru, tak aby se i ostatní slyšeli (aniž by šlo o nějaké "přidělování všem stejného počtu slov" či jinou pitomost).

Ale pokud potřebu takových limitů nevidíte (nebo nechcete vidět) a je vám bližší "zákon džungle" pak se vám samozřejmě každé omezení bude jevit jako donucování.
Kamil Mudra 18.09.2009, 13:40:01 [cenzore] [kill]

[92] ted vidim tu svoji osmdesat osmicku, Eddie .
Ta je hodne nafoukana, ze jo?
Samozrejme mam potrebu nekoho k nekomu donutit, minimalne tu jsou dane a ruzne zakoniky prace atd. Takze beru zpet.
sax 18.09.2009, 13:57:00 [cenzore] [kill]

[93] Kamile, Dekuji, ja si myslim, ze ty limity, o kterych mluvite, si musi kazdy jeden clovek nastavit sam. Pokud ho budete nutit, nikdy se nedoberete uspechu, vzdy Vam bude nekdo skodit, nebo sypat pisek.
Zaklad uspechu je jen a jen dobrovolne rozhodnuti lidi. S mnohymi vecmi, co se tu diskutuji souhlasim, zasadne nesouhlasim se zpusobem provedeni. A to jiz nehovorim o tom, ze je to zmena natolik zasadni, ze vyzaduje kompletni zmenu uvazovani Homo sapiens, coz se mi pri momentalnim stavu vyvoje jevi nerealne. Omlouvam se, pisu z mobilu na ceste.
Eddie 18.09.2009, 16:40:49 [cenzore] [kill]

[94]  Četl jste Pána much? Tak si člověk nastavuje mantinely sám. I vy každodenně, každou chvíli těžíte z toho, že jsou tu určité zákonné mantinely, které jsme si nenastavili dobrovolně, a bez kterých byste tu nemohl sypat ta vaše bohorovná a blahovolná moudra - za prvním rohem by vás i s pejskem někdo klepnul a pejska si připravil k přesnídávce. Tyto zákony dnes přejí takovým, jaký jste i vy, ale stačil by malý meteoritek, malá katastrofka, a vše by bylo jinačí. Dobrovolnost je nutná pro váš duchovní růst, pro zachování vaší tělesné schránky a vašeho majetečku ještě dlouho budete potřebovat vnucené zákony, a modlete se dnes a denně, aby se neurodila jiná sbírka legislativců s jiným názorem na to, jaké zákony jsou pro vaše blaho nutné.
deb 18.09.2009, 17:03:07 [cenzore] [kill]

[95] Zase mi vypadlo "Eddie"
deb 18.09.2009, 17:03:47 [cenzore] [kill]

[96] debe, Myslim, ze to prilis hrotite, neurazejte mne prosim temito argumenty. Ja nikde predsi nepisu o anarchii. Ale ta katastrofka by mohla byt zajimava, verim, ze bych ji zvladnul. Vy take ?
Eddie 18.09.2009, 17:13:53 [cenzore] [kill]

[97] Eddie, tak o čem píšete, když píšete o nutnosti nastavit si mantinely "dobrovolně" ??
Nevím, jestli bych katastrofku zvládnul, a pokud ano, tak určitě jinak, než vy.
deb 18.09.2009, 17:22:20 [cenzore] [kill]

[98] Eddie, chcete snad naznačit[87], že vlastníci nikoho k ničemu nenutí? A k čemu potom je celý ten slavný vlastnický systém a proč lidé chodí do práce? Stále někdo někoho k něčemu nutí, jenom jedou je to silný, který nutí (znásilňuje) slabšího, podruhé je to slabý, který si skrze instituce snaží vynutit životní prostor a respekt silnějšího.
Tribun WWW 18.09.2009, 17:24:38 [cenzore] [kill]

[99] McArthure k vaší [44]
Někteří z plebsu nejsou tak naivní, aby uvěřili vítězství dobra nad zlem, ale radují se nad potvrzením esoterického axiomu, že dobro vzniká jako vedlejší produkt v souboji dvou zel. Ti "nejúspěšnější" nezápasí jen s matkou přírodou, ale především se rvou mezi sebou jako psi o kost, a svými dravými pařáty si jedou po krku. Dobrá zpráva je ta, že se nakonec mezi sebou vymlátí, špatné je ovšem nebezpečí, že s sebou vezmou i nás a tu matku přírodu.
deb 18.09.2009, 17:29:05 [cenzore] [kill]

[100] Tribune to víte, vlastníci si to podfutrovali na všech frontách, a hlavně svou slavnou evoluční teorií a sobeckými geny. Škrtli "metafyziku", a vnutili vám "logický" názor, že vlastnění je "normální" a soukromý majetek "přirozený". Ze všech do očí bijících blbostí zrovna tahle ... Ale uznávám, že udělat z metafyzické adorace zlatého telete "přirozenou, evoluční a genetickou podmíněnost" je inteligentní a fikané.
deb 18.09.2009, 17:38:40 [cenzore] [kill]

[101] Eddie, nezlobte se a neberte to jako podceňování. Ale myslím si že s Vaším naivním očekáváním dobrovolného nastavování si vlastních limitů byste tu katastrofu asi nezvládl, byť byť byste ji shledal sebevíc "zajímavou". :-)
Kamil Mudra 18.09.2009, 18:30:44 [cenzore] [kill]

[102] Panove diky, Vase odpovedi a namitky beru, ale prosim snazne po milion prvni o nastineni tech jinych zpusobu zivota. Tribune, OK vlastnici nuti lidi pracovat, kdyz nebudou vlastnici, budou lidi pracovat ? Bude se jim chtit ? Zaridite aby nikdy silnejsi neutiskoval slabsiho ? Aby chytrejsi nesidil hloupejsiho ? Debe dobre, vlastnictvi a majetek neni normalni. Co je tedy normalni ? Kibuc nebo taborske kade ? Predelate cloveka aby nechtel nic vlastnit ? Existovala tady nekdy takova spolecnost ?
Eddie 18.09.2009, 18:57:39 [cenzore] [kill]

[103] A heleme se, zpřízněná duše deb. [100] taky nechce přistoupit na přirozenost vlastnění a majetku, jak stoupenci tohoto názoru juž ukazují na zvířatech. :-))
Tak pěkný víkend!
XY 18.09.2009, 19:46:28 [cenzore] [kill]

[104] Eddie, Normální je BÝT, ne MÍT. Vlastnění a majetek je samozřejmě "normální", ale ne jako cíl života (jak je to momentálně nejen praktikováno, ale hlavně propagováno a "vědecky" zdůvodňováno), ale jako jeho prostředek. Jestli taková společnost někdy prakticky existovala, nevím, zatím spíš byla vždy jen ideálním snem největších lidských duchů, a tím i dlouho zůstane, dokud budou společnost řídit a manipulovat sociopatičtí a psychopatičtí deprivanti, kteří se bohužel vždy proderou k moci - normální lidé totiž nejsou psychicky uzpůsobeni tak, aby jejich zlu mohli účinně čelit.
deb 18.09.2009, 19:51:43 [cenzore] [kill]

[105] debe takto tomu rozumim a v tomto pripade s Vami vrele souhlasim, ostatne ja ziju uplne stejne, urcite nesyslim majetek ani neziju pro penize.
A take vim, ze je spolecnost timto smerem orientovana. Rozdil mezi nami je, ze se mi to sice nelibi, ale respektuji moznost aby se nekdo jiny treba majetkem udavil. Ja osobne to nedelam a ani delat nehodlam. Vy se tim patrne citite osobne ohrozeni.
Eddie 18.09.2009, 20:01:26 [cenzore] [kill]

[106] Eddie, no a divíte se? Dvě světové války vás nepřesvědčily o oprávněnosti našich obav? Nebo si myslíte, že v nich šlo o něco jiného než o majetek potažmo s ním spojenou moc?
Osobně s tím ale také nehodlám dělat nic jiného, než co už jsem naznačil.
deb 18.09.2009, 20:58:09 [cenzore] [kill]

[107] Eddie, taková společnost [100] existuje v každé normální rodině. Je to jen o dobré vůli jejích členů a ochotě dodržovat pravidla. (Teď jsem Vám nahrál na ty "dobrovolné limity", co?) Myslím že dost z toho co popisujete bývá naplněno v seskupení lidí dostatečně malém aby se všichni navzájem znali a takové společnosti jistě existují dodnes.
Při větším množství už je holt potřeba nastavit ta pravidla tak, aby bylo zabráněno vzniku neoficiálních center moci, ovlivňujcích to oficiální. To znamená silný stát s jasně stanovenými pravidly, která se výrazně nemění během každého volebního období tak aby se ukotvila ve vnímání veřejnosti.
Představoval bych si to tak, že soukromý sektor by spočíval pouze v malém a středním podnikání což by bylo ošetřeno progresivní daní a snad také ještě počtem zaměstnanců. Pozemky by bylo možné pouze pronajímat a nikoli vlastnit.
Strany bych zrušil a parlament by byl složen ze zástupců volených v jednotlivých regionech přímou volbou. Vládu by pak tvořily osobnosti, zvolené těmito zástupci, které se dostaly do výběru po tom co prošly konkurzem zaměřeným na konkrétní kvalifikaci.
Podporu v nezaměstnanosti bych zrušil ale stát by měl povinnost uchazeči o práci zajistit pracovní místo. Pokud by o profesi uchazeče nebyl zájem, musel by se holt dotyčný smířit s tím, že nějakou dobu bude muset dělat něco jiného než by chtěl.
Přídavky na děti bych nahradil dotacemi do školného a některých dalších standardních výdajů které s dětmi souvisí.
Tohle je jenom jakýsi "startovní nástřel". Ale chtěl jste nějakou představu tak Vám píši tu svoji.
Kamil Mudra 19.09.2009, 02:19:18 [cenzore] [kill]

[108] Pardon Eddie, reagoval jsem na Vaše [102] a nikoli na [100]
Kamil Mudra 19.09.2009, 02:22:40 [cenzore] [kill]

[109] Pane Mudro, vaše [107] je jedna z těch utopií, které jsem výše zmínil. Určitě by to tak mohlo fungovat, kdyby všichni chtěli, aby to tak fungovalo. Bohužel, i sebelepší pravidla a zákony budou vždy obcházeny, dokud bude vůle je obcházet. A kde je vůle, tam je cesta, jak víme. Dostaneme se pak do začarovaného kruhu, kdy do oficiálního centra moci infiltrují zástupci těch neoficiálních center a rakovinný proces jede nanovo ....

Není cesta, jak trvale napravit věci veřejné. Jediná cesta je snaha o nápravu svých soukromých věcí. To nás samozřejmě přivádí na myšlenku po smyslu toho všeho, ale "metafyzika" na tenhle web nesmí, tak už mlčím..
deb 19.09.2009, 08:29:25 [cenzore] [kill]

[110] Nu ano debe. To o čem píšete je problém demokracie jako takové. Že si občané nechají "zmršit" i sebelepší zákony těmito "infiltranty" a to buďto proto že jsou pasivní a nebo se nechají zmanipulovat do aktivity, která "infiltrantům" vyhovuje. Proto je , z mého pohledu utopií i demokracie a bude tak dlouho, dokud se lidé nenaučí "vyjít do ulic" vždy když je to potřeba, aby si udržení dobře nastavených pravidel ohájili.

Proto také vidím jedinou možnost v zabránění vzniku těchto center neoficiální moci jak po stránce ekonomické tak i "ideové". Dobře zakotvená státní byrokracie dokáže svým konzervatizmem udržet status quo po dlouhou dobu a bývá všelijakým "výchylkám" poměrně odolná a to dokonce i v případě že je do jisté míry "postižena korupcí". Což se nedá prohlásit o vrtošivám a emocemi zmítaném "davu".
Na začátku ovšem musí být ta promyšleně nastavená pravidla.

"snaha o nápravu svých soukromých věcí" (pokud se dobře domýšlím co tím míníte) je, dle mého mínění, utopií ještě větší. Klade na jednotlivce větší nároky než demokracie, protože mimo ostražitosti a ochoty angažovat se, vyžaduje takové posílení sounáležitosti a zodpovědnosti na jaké drtivá většina lidí nemá. Většina (i když si to mnozí nepřiznají) chce být "vedena" a záležitosti které se jich zdánlivě přímo nedotýkají by raději "nechala koňovi který má větší hlavu". O morálních nárocích už ani nemluvím.

Jinak, co se týká metafyziky, osobně nemám pocit že by na tento web obecně jaksi "nesměla". Její absenci, myslím, vyžadují jen některé konkrétní hovory. Tak že pokud máte nějaké zajímavé náměty, za sebe říkám že si je rád přečtu.
Kamil Mudra 19.09.2009, 14:54:58 [cenzore] [kill]

[111] Pane Mudro, v diskuzi mezi Vámi a Eddiem jsem na Vaší straně hřiště. I já jsem přesvědčen o nutnosti pevně nastavených mantinelů a nutnosti jejich vymáhání pod sankcí. Samozřejmě, jde vždy o obecnou prospěšnost, doslova o moudrost těchto pravidel a o míru "násilí" nutnou k jejich prosazení.

Snaha o nápravu sebe a svých věcí není v mém chápání metodou veřejné správy, ale výhradně soukromou záležitostí, která se s věcmi veřejnými protíná ve známém "svoboda je poznaná nutnost".

Já ani dobře nechápu, co se zde na webu obecně míní pod pojmem metafyzika. Osobně jsem na základě velmi praktických a pragmatických životních zkušeností došel k závěru, že existují a působí i - a dokonce hlavně - fenomeny, které nelze vidět a měřit (obecně jsou to psychické -tj. duševní - a dále duchovní záležitosti), a že kultivace těchto jevů je daleko spíše smyslem života, než pouhá kultivace a zkoumání hmoty - aniž by se tyto dva protipóly nějak vylučovaly - naopak, doplňují a podmiňují se. Proto i snaha o kultivaci věcí veřejných je sice legitimní a "správná", jejím konečným smyslem je ale i takto (a nejen takto) zprostředkovaná kultivace vlastní osobnosti. Celý svět je jen divadlo, a my jako herci se v něm učíme pochopit a zvládnout svou roli. To je konečným cílem, a proto "show must go on".
deb 19.09.2009, 15:23:31 [cenzore] [kill]

[112] Zdá se, debe, že se plavíme na velice podobné (nebo dokonce stejné) vlně. Až na to že já v nás vidím spíše žáky než herce.
Kamil Mudra 19.09.2009, 23:16:22 [cenzore] [kill]

[113] Pane Mudro, "žáci" jsou rozhodně výstižnější výraz. Ale musel jsem provětrat své znalosti klasika ;-) :)
deb 20.09.2009, 08:04:50 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: