Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

úterý, 18. srpna 2009

Radar monitor (33/2009)

Pozor ZRADAR!Komentovaný monitoring zpráv o plánované americké radarové stanici v Brdech, zbrojení, chřestění zbraněmi a eskalaci napětí za týden od 10. do 16. srpna 2009. Volby jsou stále blíž a kdo na to má (i ten kdo na to nemá) zbrojí, co se do rozpočtu vejde.

Z domova

Iniciativa NE základnám začíná mobilizovat před volbami a upozorňuje, že volby rozhodnou o radaru: „Skutečností nicméně zůstává, že Obamova administrativa ani ekonomická krize radaru vaz nezlomily. Vlivní čeští politici stále tvrdě lobbují za jeho instalaci. (...) Letošní předčasné volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR tak určí další osud radaru. (...) BUDOUCÍ POSLANCI ROZHODNOU O RADARU, MY ROZHODNEME O BUDOUCÍCH POSLANCÍCH. (...) Jsme však přesvědčeni, že je mimořádně důležité v podzimních volbách nepodpořit ty strany, které radar prosazovaly, i kdyby se nyní tvářily „polepšeně". Stejně tak je naše pozornost a snaha upřena k požadavku na referendum o radaru, respektive slib schválení ústavního zákona o všeobecném referendu."

Iniciativa NE základnám také pokračuje ve sběru podpisů pod petici za referendum v těchto místech: Zábřeh na Moravě (300), Olomouc (250), Moravská Třebová (100), Litomyšl (120), Lanškroun (160), Svitavy (55), Ústí nad Orlicí (80+), Hořovice (250), Česká Třebová (120).

NE základnám rovněž někde vyštrachala postarší video, ve kterém ODS slibuje referendum, aneb ptáci přistiženi v nedbalkách (ovšem člověk zkušený ví, že ODS zná 1000 a 1 objektivní a pádný důvod, proč referendum ano, ale nikoliv v tomto, či jakémkoliv jiném případě, kdy by výsledek mohl být jiný, než si žádá strana, vláda a prozřetelnost).

Ze světa

Čína varovala před budováním protiraketové obrany: „Čína včera na konferenci o odzbrojení v Ženevě varovala před rostoucím nebezpečím zbrojení v kosmu a vyzvala všechny země, aby upustily od rozmisťování protiraketové obrany, která může podkopat systém mezinárodní bezpečnosti." (viz též). Čína je stále významnějším aktérem na mezinárodní scéně a její slovo váží tím více, čím více je věřitelem předlužených USA. Pokud si Čína skutečně nepřeje, aby NMD nebyla budována, potom je pro ni relativně snadné v tom USA zabránit, například tak, že jim na to prostě nedá peníze.

Rusko vyvíjí nové střely, které mají překonat americké systémy: „Vysoký ruský důstojník řekl, že jeho vlast vyvíjí nové střely, které mají překonat ve vesmíru umisťované systémy, které v brzké době plánují rozmístit USA."

Jižní Amerika zůstává vůči základnám USA rozdělena: „Summit Unie jihoamerických národů (UNASUR) se v pondělí v ekvádorském Quitu nedohodl na společném postoji k americko-kolumbijskému plánu na pronájem sedmi kolumbijských vojenských základen USA. Plán odsuzují Venezuela, Ekvádor a Bolívie. (...) Když loni ekvádorský prezident Rafael Correa oznámil, že neobnoví nájemní smlouvu Spojených států na využívání letecké základny v ekvádorském přístavu Manta, všem bylo jasné, že se vojáci USA z jihoamerického regionu zcela nestáhnou, ale začnou jednat s nějakou jinou zemí. Correa by Američanům dovolil setrvat pouze pod jedinou podmínkou – otevření ekvádorské vojenské základny ve Spojených státech." A na to zjevně USA nepřistoupily. Ale proč, když budování vojenských základen v cizích zemích je univerzální rozvojové, všeobecně-blahobytně-prospěšné a lidská práva podporující a upevňující opatření? Nebo že by nám naši politici lhali? Ne, to by si přeci nedovolili! Nebo ano?

Rusko dá na nové vojenské základny v Abcházii miliardy: „Rusko v příštím roce uvolní na výstavbu svých vojenských základen v Abcházii nejméně 15 miliard rublů (na 8,5 miliardy korun), aby lépe ochránilo hranice tohoto gruzínského odštěpeneckého regionu.."

USA chtějí v Africe vojenské základny: „Clintonová chtěla získat jihoafrickou podporu pro kontroverzní Africké velení americké armády (Africom). USA mají svou jedinou vojenskou základnu v Africe v Džibuti a neshody afrických vůdců kolem Africomu prozatím vedly k tomu, že nyní sídlí v německém Stuttgartu." Afrika tak jako jediná – zřejmě především v důsledku své politické roztříštěnosti a nestability – americké expanzi zatím odolává.

Klimatické změny si vyžádají vojenskou odpověď USA: „Klimatické změny budou mít pro Spojené státy v nadcházejících desetiletích závažné důsledky, což zvyšuje pravděpodobnost vojenských intervencí k řešení jejich účinků (...) Klimatické krize typu sucha, silných bouří, masové migrace a pandemií mohou zavinit pády vlád, posilování teroristických hnutí či destabilizovat celé regiony."

Američané modernizují střely Minuteman III: „Northrop Grumman dokončil první fázi modernizace raketového motoru na pevná paliva pro mezikontinentální balistické střely (ICBM) Minuteman III. (...) Plánovaná sila v Polsku totiž mají být kompatibilní právě se střelami Minuteman."

Podle amerických zpravodajských služeb potrvá Íránu vývoj jaderné bomby přinejmenším čtyři roky. Ohledně íránského jaderného programu jsou jak vidno víceméně jisté pouze dvě věci: že existuje a že nikdo neví, na jaké úrovni je a jak daleko Íránci s vývojem jaderné zbraně pokročili. Pokud ji tedy vůbec vyvíjejí. Ale ruku na srdce, kdo by se jim divil? Já na být na jejich místě, tak vyvíjím o sto šest. KLDR zbraň má a má klid, Írán zbraň nemá a stále mu někdo vyhrožuje.

Cheneyho prý Bush zklamal. Byl příliš mírný. Tak to se máme na co těšit, až se ta Cheneym reprezentovaná soldateska opět dostane v USA k moci.

Americká armáda je největší, nejlepší, nejmodernější, je nej... nej... nej... a přesto v Afghánistánu Talibán vítězí. Kde udělali soudruzi z USA chybu?

Ruský prezident má dostat volnější ruku k nasazení armády.

Analýzy a komentáře

Budoucnost ruského vojenského letectva: „Nová a modernizovaná letadla by měla do roku 2020 tvořit 70 % stavu ruského letectva, sdělil minulou středu velitel letectva generálplukovník Aleksandr Zelin." Tato potřeba se plně projevila v loňské válce s Gruzií, kdy zprvu nasazené relativně zastaralé stroje zaznamenaly ostudné ztráty, zatímco moderní, později na frontu převelené letouny Gruzínce rychle zpacifikovaly. A jak je vidět, Rusko se poučilo, neskládá ruce do klína a na své postavení vojenské mocnosti rozhodně nehodlá rezignovat. Otázkou samozřejmě je, bude-li schopno tak ambiciózní plán financovat.

„Zvací dopis" II.? Ne, něco mnohem horšího...: „Nemůže být výmluvnějšího svědectví o selhání tehdejších vůdců a „ideologů" sametové revoluce než jsou jejich dnešní zahraničně- politické postoje. Z bojovníků za svobodu, demokracii, lidská práva, z vězňů svědomí a morálních autorit národa se stali vášniví obhájci imperiálních zájmů, jednostranných vojenských řešení konfliktů a tudíž vědomí či nevědomí protagonisté zájmů vojensko-průmyslového komplexu."

Vydáno 18.08.2009, 23:07:00 , trvalý odkaz ,komentáře (55)
Novější příspěvek: O vlastních názorech
Starší příspěvek: GeoN: K Paroubkově „skvostu“ (2)

Komentáře

[1] Tribune, víte - nebo někdo tady - jaký osud té smluvní radarové taškařici kyne, bude-li celý systém Obamou + spol. odtrouben? Jakože to tak docela nadějně vypadá?
XY 19.08.2009, 19:08:32 [cenzore] [kill]

[2] Nevím, XY, a myslím, že doopravdy to (zatím) neví nikdo. Ale mohu hádat: bude to uloženo k ledu až do příštích amerických prezidentských voleb, kdy "záchrana svobody, demokracie a tak vůbec" vypukne nanovo, protože poučení Republikáni si zřejmě nadále Říši rozvracet nedají nějakým také-Američanem pochybného původu a neamerické barvy pleti.

Jediná naděje je v tom, že někdo (nejspíše přítel Paroubek, protože ostatní jsou buď až po uši, nebo příliš bezvýznamní) bude potřebovat "souhlas veřejnosti", neboli zdání legitimity, a tak bude alespoň na oko ty 2/3, co radar nechtějí, respektovat.

A v domácích luzích a hájích? Vzhledem k tomu, že radar není vázán na realitu, ale na ideologii, může být kdykoliv oprášen a tažení za záchranu "civilizace a tak vůbec" může vypuknout nanovo.

Bohužel, obávám se, že toto je válka, která se dlouhodobě vyhrát nedá, protože v ní stojíme (my, co nechceme radar) proti samotnému systému. Radar a kapitalismus jedno jsou. To je jako bojovat s časem - dokud se nepropracujete k nějaké formě teorie relativity, tak jste proti němu bezmocný.
Tribun WWW 19.08.2009, 21:34:51 [cenzore] [kill]

[3]  Raketová nebo radarová základna - hodinky jako holiky, obojí zní podobně, že? Jedna poslankyně za ODS prohlásila, že ona sama bude hlasovat pro referendum o raketové základně. Nám se ale hodí něco jiného, tak napíšeme, že ODS slíbila referendum o radarové základně.

A to čekáte, že si lidé to video nepustí a při té lži vás nikdo nepřistihne?

Také vám jaki vypadly informace o činnosti dvou ruských diplomatů, kteří zde ovlivňovali veřejné mínění v neprospěch radarové základny. Je to úsměvné. Diplomaté se nechávají platit Ruskou vládou, aby zde šířily Ruskou propagandu. Někteří uvědomnělí občané ČR to ale dokonce dělají zadarmo. :)
morbo 19.08.2009, 23:28:19 [cenzore] [kill]

[4]  A vod čeho by jako velvyslanci měli být, když ne od šíření propagandy a sběru informací?
Winter 19.08.2009, 23:51:17 [cenzore] [kill]

[5]  Google, 30 sekund:

"Čeští velvyslanci jsou vedoucími pracovníky úřadů České republiky v mnoha zemích světa. Zastupují Českou republiku v určitém státě. Jejich úkoly jsou mnohostranné: informují o politickém, bezpečnostním, vojenském, ekonomickém a kulturním dění v přijímajícím státě, podílejí se na přípravách návštěv státních představitelů, pomáhají při navazování hospodářské spolupráce a české účasti na veletrzích, zprostředkovávají kontakty pro rozvíjení obchodu, především vývozu, udržují kulturní spolupráci, představují významná díla české kultury v zahraničí, spolupracují s českými menšinami v určitém státě a podporují je, podílejí se na mezinárodní pomoci tam, kde je třeba, spolupracují při přípravách mezinárodních smluv, vykonávají konzulární činnost, což například znamená, že vydávají víza, pomáhají českým občanům, kteří se octnou v těžkých situacích, ověřují listiny a mnoho dalšího. Velvyslanci tyto činnosti řídí, kontrolují, podílejí se na nich a jsou za ně odpovědni. Jsou také určitými symboly, logy své země."
morbo 20.08.2009, 02:00:46 [cenzore] [kill]

[6]  "Nejlepsi" stejne byli Novinky.cz. Nejdriv ohromny jasavy clanek "Cesko vypovedelo 2 ruske spiony", ktery byl pozdeji preformulovan na "Cesko vypovedelo dva ruske diplomaty podezrele ze spionaze" a druhy den ubrecenecky clanek "Rusko vypovedelo 2 nase diplomaty". Dva stejne pripady, dve ruzne metry. Ale prece nemuzeme cekat objektivitu od nasich medii, ze ? :)
Amenre 20.08.2009, 07:36:47 [cenzore] [kill]

[7] Ještě že máme Google. Jinak jsem toho mínění, že Morbo s žádným velvyslancem nikdy nehovořil.
Hamilbar 20.08.2009, 10:33:12 [cenzore] [kill]

[8] No je to psáno čili je to dáno .. :-)
jonáš 20.08.2009, 11:03:59 [cenzore] [kill]

[9] Jen letmo, Tribune, díky za odpověď - ale tahle věta z vaší odpovědi mi dělá jakési problémy: "Radar a kapitalismus jedno jsou." Aby bylo jasno, nejsem stoupencem brdského radaru; velice se mi nelíbí, když se uvnitř systému kolektivní bezpečnosti NATO a konečně uvnitř EU objevují takové pokusy o izolované bilaterální vazby ČR - USA; nehledě k tomu, že to zařízení není primárně určeno k obraně ČR, ale USA, aniž se tím nějak zvyšuje bezpečnost republiky. Spíše naopak. Ovšem ta teze nějak naznačuje, že tu snad jsou útočné "nekapitalistické" subjekty, které ohrožují nás a USA. To mne poněkud překvapuje. Ale má naivita bývá bezbřehá... :-))
XY 20.08.2009, 11:25:18 [cenzore] [kill]

[10] XY, mohu-li se vmísit do hovoru, souhlasím s Tribunem, zde ovšem nejde o to, že by radar byl namířen proti nějakým nepřátelům kapitalismu, ale o to, že za vybudováním systému protiraketové obrany jsou zájmy "vojensko-průmyslového komplexu", je to prostě skvělý kšeft. Takto chápu já ono radar a kapitalismus jedno jsou, samozřejmě ten radar je pouhou podmnožinou...
Stan WWW 20.08.2009, 13:14:11 [cenzore] [kill]

[11] Aha, Stane, díky. Takhle je to už pro mne srozumitelnější, jsem dnes nějaký pomalý... :-))
XY 20.08.2009, 15:09:29 [cenzore] [kill]

[12]  Nechceme radar. Volíme KSČM.
mistral 20.08.2009, 15:49:15 [cenzore] [kill]

[13] Jo, když chcete roštěnky tak vemte i kilo bůčku, mladej pane ;-)
jonáš 20.08.2009, 16:31:46 [cenzore] [kill]

[14] Fakt? [12]
XY 20.08.2009, 17:22:30 [cenzore] [kill]

[15] [14] Fakt!
mistral 20.08.2009, 20:21:31 [cenzore] [kill]

[16] mistrale, to je zcela jistě jedna z možností, které připadají v úvahu. Konečně, kdo by se našich systémových komunistů bál že? Jenom nějaký blbec, který nemá argumenty, a tak vezme za vděk i těmi komunisty.
Tribun WWW 20.08.2009, 22:09:22 [cenzore] [kill]

[17] XY, Stanovo vysvětlení je jistě platné a souhlasím s ním, ale já jsem to myslel ještě jinak: radar i kapitalismus jsou projevem stejného způsobu myšlení, vyrůstají z principu akvizice a expanze. Zabírat, dobývat, růst... lhostejno, jestli ekonomicky, teritoriálně, nebo vojensky - ono to stejně nejde dost dobře rozlišit a jedná se spíše o různé aspekty téhož, než o různé samo o sobě.

Dokud bude kapitalismus, bude i potřeba nějakého radaru, protože kapitalismus potřebuje konflikt, protože konflikt generuje poptávku, která by jinak neexistovala. Může to být konfilit mezi národy, mezi korporacemi, mezi starým a novým, mezi životními styly, mezi značkou "Príma Super" a "Super Duper", na tom už nezáleží.

Dokud budeme součástí euroatlantického bludu, vždy zde nějaký radar bude, i když třeba nebude mít podobu koule v Brdech, ale vojáků v cizině, nebo "národního" hospodářství rozpuštěného v zahraničních investicích.
Tribun WWW 20.08.2009, 22:16:27 [cenzore] [kill]

[18]  Hamilbar:
Otázka byla "A vod čeho by jako velvyslanci měli být". Na tuto otázku jsem odpověděl. Že jsou neoficiální náplní diplomatů i jiné činnosti, je již otázka jiná.

Tribun:
Cha chá! Teď jsem to konečně pochopil. To kapitalismus je příčinou všeho zla a všech válek! Zvolme komunisty a na světě bude mír. Vždyť komunisté by přece neublížili mouše...

Máme tu otázku za 2.000,-:
Kdo buduje armády, financuje zbrojení a vyhlašuje války, aby rostl a expandoval bez ohledu ne lidské životy? Státy, nebo podnikatelé?
Tribun: Podnikatelé.
Ta da da ta. Špatná odpověď, je mi líto. Jsou to státy.

A nyní otázka za 5.000,-:
Které státní zřízení zabilo nejvíce prostých obyvatel?
Tribun: Kapitalistické.
Ta da da ta. Je mi líto, opět špatně. Nejvíce lidí poslaly na smrt státy s komunistickým vedením budující reálný socialismus.

Žádný kapitalista nepotřebuje konflikt. Naopak. Kapitalista potřebuje především klid a stabilní prostředí na své podnikání. To státy generují konflikty a udržují obyvatele v permanentním strachu (terorismus, globální oteplování apod.), aby mohly občanům postupně ukrajovat z jejich občanských práv. Jistě, najdou se firmy, které dokážou těžit z konfliktů, které státy vyvolávají mezi sebou. Za to ale skutečně nemůžete vinit ony firmy. To už rovnou můžete stejnou logikou vinit lékaře, že se přiživují na lidských nemocích a na nehodách. Kdo zná alespoň trochu historii, tak ví, že vlivní podnikatelé se vždy snažili do poslední chvíle konfliktům zabránit.

Dokud lidem nedojde, že všem politikům jde jen o jejich vlastní moc a jsou pro to ochotni poslat na smrt ve válce tisíce nevinných lidí, do té doby budeme radary potřebovat.

"Dokud budou existovat ochranná cla a zákazy migrace, povinné školy a povinné vyučování, intervencionismus a etatismus, budou stále znovu vznikat konflikty vedoucí k válečným zápletkám."
Ludwig von Mises
morbo 21.08.2009, 00:48:21 [cenzore] [kill]

[19]  Poněkud delší (ne však ve srovnání s Geonovými traktáty), ale po přečtení bude snad již každému zřejmé, jaké jsou skutečné příčiny válek:
http://www.bastiat.kvalitne.cz...tm
morbo 21.08.2009, 01:18:16 [cenzore] [kill]

[20]  Poněkud delší (ne však ve srovnání s Geonovými traktáty), ale po přečtení bude snad již každému zřejmé, jaké jsou skutečné příčiny válek:
http://www.bastiat.kvalitne.cz...tm
morbo 21.08.2009, 01:18:31 [cenzore] [kill]

[21]  Omlouvám se za dvojí příspěvek. První systém odmítnul s tím, že čas vypršel, ale přesto jej nakonec vložil...
morbo 21.08.2009, 01:19:27 [cenzore] [kill]

[22]  Brilantní, morbo..Pro některé vyskakuje kapitalista z každé "čertovské krabičky". Hitler nebyl kapitalista. Zato ten primitivní plebs ji mu odsouhlasil. Nakonec vždyt to byli nacionalni socialiste, ze? Ne nacionalni kapitaliste. I GeoNuv Heidegger byl nacista. Stranik a clen NSDAP. Holt smira, co na lep seda.
Viewer 21.08.2009, 09:53:46 [cenzore] [kill]

[23] morbo, Viewer. Je myslím zcela jasné, že si vzájemně nerozšíříme obzory. Jinak přeji mnoho zdaru.
Poslední skromný dotaz. Proč jste si z tisíců blogů na netu vybrali právě tento ?
Hamilbar 21.08.2009, 10:49:26 [cenzore] [kill]

[24] Co primitivní plebs ale kapitalisti, protože likvidace konkurence a navázání na stát .. plebs Hitlera rozhodně cestou k moci nefinancoval. Vy to máte z nějaký brožurky od Bastiata, asi. Kapitalista, pokud stojí za něco a neni jen majitel dratve a verpánku, chce nejen klid, ale predevsim zaruceny ksefty posveceny statem, kryty legislativou a chraneny armadou (od pojistoven po treba Goldwater v Iraku).
jonáš 21.08.2009, 11:57:32 [cenzore] [kill]

[25]  Tak trochu OT nebo mate pocit, ze to bylo k veci? Jestli ne, tak my se zname ze si myslite, ze si s vami budu povidat?
Viewer 21.08.2009, 11:59:44 [cenzore] [kill]

[26] Tribune, to vám nevadí, jak se vám tu "pravicoví" politruci vysmívají do očí? Vaši hroší kůži bych chtěl někdy mít, nebo snad raději ani ne.
Zoom 21.08.2009, 12:02:54 [cenzore] [kill]

[27]  To patrilo, Hamilbarovi. Jonasi, myslite, ze by AEG, IG Farben nebo Junkers nebyli uspesnymi kapitalisty i bez valky a mozna ( ne, mozna, urcite! ) vice nez za valky? Neni asi klidne podnikani, kdyz vam bombarduji kazdy den vyrobni prostredky? Myslite ze se dnes majitele tech tri fabrik zminene vyse za Angely Merkelovy nemaji lepe nez za Hitlera? Co myslite?
Viewer 21.08.2009, 12:08:16 [cenzore] [kill]

[28]  Pravo utrpne na nas, ponekud argumentacne impotentni, zoome..Ohen Gabrieluv, na co nemam na to vsak hruba sila nestaci, drive snad, dnes uz ne.
Viewer 21.08.2009, 12:13:47 [cenzore] [kill]

[29] No rozhodně nemá Junkers dneska takovej obrat jako v jednačtyřicátym, a tehdy je ještě nikdo nebombardoval. A plebs rozhodně Dolfiho a jeho partaj nefinancoval, na to vemte Cyklon B.
jonáš 21.08.2009, 15:09:12 [cenzore] [kill]

[30]  Jestli podnikáte, jonáši, pak asi nejste živ z obratu, že? Otázka je k čemu mi je mít inflační říšské marky, co ztratily za pár let jakoukoli cenu. Top 10 nejbohatší firmy dnes jsou IT a energeticke oligopoly. Ti dokazali naopak zbohatnout jen na společnosti mírového blahobytného konzumu. Jen díky míru a komerční konzum. Microsoft, telekomunikace a automobilismus takze Exxon Mobile ad. vydelali 100x víc než Messerschmidt, Krupp nebo Dornier. Ale nikdo nezpochybňuje, že zbrojařský průmysl není dobrý job. Byl, je a bude. Myslíte, ten "pivnicový" puč nebo až ten legálně-volební, poté co se vrátil Áda z basy, kde napsal Mein Kampf?
Viewer 21.08.2009, 16:09:28 [cenzore] [kill]

[31] No, taky moc "pěkné" ... :/ ... stačí jeden morbo a Viewer, a už je z jakéhokoliv, to nejenom jakkoliv "levicového", rozhovoru bordel na kolečkách. Hezky zpatlat všechno dohromady, hezky rozmazat ... a je to - nic těžkého.

*

Kolegové "levičáci" ...

... o "vztazích" kapitalismu (... tedy kapitalisty) a války a zbrojení ... a "vztahu" tohoto ke státu máme přeci "zhruba" jasno, že ano? ... na toto téma exituje celá hora relevantní "levicové" literatury, na jejichž výstupech v zásadě není třeba, "zhruba vzato", nic měnit - jistě hovor a smysluplná diskuse je vždy na místě, jistě obvzláště tehdy, pokud je realita "v pohybu", že ano? ... ale diskutovat o "premisách" s "pravičáky" ... a to ještě ke všemu s primitivy "zdejšího formátu" je jistě jistě zcela "redundantní" :) ... že ano? - tyhle debaty byly odbyty již před stopadesáti lety.

*

Pokud vím ... [30]

... tak jakékoliv kapitalistické "firmy" ... "bohatnou" ... jen a jen z vykořisťované práce ... tu fyzické a oscilující, tu z práce duševní - to vše ve všelikých "historických" situacích. Válka, a tedy sebedestrukce, situačně-nutně příchází v důsledku kapitalistického hospodářského cyklu ... to v situaci, kdy naakumulovaný kapitál není schopen dostatečně reprodukovat sám sebe ... a tedy i reprodukovat konkrétní vlastnický systém jakožto celek. Jakýkoliv kapitalistický "blahobyt" je jenom a jen "přípravou" války, která je takto "připravována" zcela-situačně nutně, i když to, jak "bude" tato válka "vypadat" je vždy-samozřejmě situačně-akcidentální. Fakt netuším, kolegové "zleva" ... o čem se tu s těmi agresory "bavíte". :/

*

Kdepak ... dokud je Tribun nezačne zcela bez problémů mazat, tak se nikam nedostaneme a dostat nemůžeme - je toho spousta k hovoru a je toho spousta zanedbáno. :(
GeoN 21.08.2009, 16:34:57 [cenzore] [kill]

[32] To máte těžké, Zoome. Zkoušel jsem je hubit administrativně, ale to měli vždycky navrch, protože mám i jiné věci na práci, než mazat komsomolce, a biolit do browseru nedostanu. Tak co s nimi?
Tribun WWW 21.08.2009, 18:09:23 [cenzore] [kill]

[33] Tribune, samozřejmě není možné, abyste to hubení zvládl sám (to se dá snad jedině v případě blokace IP rozsahů, jak to dělá GeoN). Muselo by na to být více dobrovolníků se zájmem na "levicovém" diskursu. Nevím, co umožňuje systém bloguje, nicméně pokud by náhodou neumožňoval např. registraci více uživatelů a podobně, jistě je tu možnost přejít na jiný systém.
Zoom 21.08.2009, 18:16:02 [cenzore] [kill]

[34]  "Proč jste si z tisíců blogů na netu vybrali právě tento ?"
...
"Tribune, to vám nevadí, jak se vám tu 'pravicoví' politruci vysmívají do očí?"

Chcete tím snad říct, že každý člověk má nezadatelné právo na svůj názor – pokud se shoduje s naším? Náš blog si revolučními sílami rozvracet nenecháme! Raději se budu mýlit s Tribunem, než abych se mýlil proti němu!

Jonáši, každý (nejen kapitalisté) touží po maximalizaci svých příjmů od státu. Jen se podívejte třeba na důchodce. Tuto snahu nemůžete nikomu vyčítat. Vinen je stát, pokud těmto snahám podlehne.

Geone, už jste někdy viděl nějakého podnikatele, který by usiloval o válku, nebo kterému by válka prospěla? Já ne. Zato z historie známe spoustu politiků a státníků, kteří rozpoutali válku s úmyslem získat co největší bohatství a moc. Stát není nic jiného než obrovská korporace s miliony zaměstnanců a s monopolním právem na "spravedlnost", na vedení válek a na okrádání svých občanů v zájmu svých manažerů - politiků. Tohle vy nikdy nepochopíte. A při své sleposti ještě chcete páchat dobro, neboť vy víte lépe než my ostatní, co je pro nás dobré, čímž tuto nenasytnou chobotnici ještě přiživujete.
morbo 22.08.2009, 01:21:28 [cenzore] [kill]

[35]  Kapitalistu nutno vyšťavit, až dopadne jako sušená švestka.
mistral 22.08.2009, 01:28:11 [cenzore] [kill]

[36] Ono je otázka, jestli si ho vůbec vybrali, jestli ho nedostali přidělen, třeba v rámci náplně práce, nebo stranického úkolu. Nedovedu si totiž představit, že se by někdo neustále cpal někam, kde o něj nestojí, aby tam konal misii a šířil evangelium, které nikoho nedojímá, a trávil tím nemálo svého času, aniž by k tomu neměl jiný důvod, než povyražení. Ale možná jen podceňuji možnosti stupidity.
Tribun WWW 22.08.2009, 08:29:24 [cenzore] [kill]

[37] Tribune, přimlouvám se za morbo, viewera, Lagrona a další vám opoziční kolegy, byste jim férově zajišťoval i nadále ničím nerušený přístup na vaše stránky stejně, jako veřejnoprávní sdělovací prostředky umožňují přístup do vysílání levici a třeba hnutí Ne základnám.
LV 22.08.2009, 11:35:05 [cenzore] [kill]

[38] Oh ano, LV ... sypu si na hlavu celý uhlák ještě horkého popele ... a v pokání mlátím hlavou o sporák :) ... spolu s Vámi poníženě oroduji za svobodu slova a názoru pro pana morba a další, kteří i přesto, že s jejich míněním nemohu ani při největší snaze a sebezpochybňující toleranci souhlasit, jsou v natolik zoufalé komunikační situaci, že jim nezbývá nic jiného, než se pokusit využít služeb Tribunových - prostě v principiálních věcech demokracie musíme držet při sobě a nabídnout pomocnou ruku i našim nejzřetelnějším oponentům a protivníkům, protože jak víme, tak naše ultra-levicové totalitární zřízení těmto prostě nedovolí ani se o slovo přihlásit ... natožpak toto slovo pronést.

Přemýšlím pod Vaším hluboce humanistickým a demokratickým vlivem, LV ... že na svých skromných stránkách zřídím exra blog pro umlčované a pronásledované kolegy z pravé poloviny našeho kulturně-politického spektra - skutečný občan by se zvůli, kterou je naše zem prosycena měl postavit.

***

[34]

Rovněž bych kolegy požádal, aby svou pozornost opravdu vážně zaměřili na možnost definitivního odstranění státu ve všech myslitelných ohledech - pod vlivem našeho kolegy morba docházím k neochvějnému závěru, že je třeba privatizovat nejenom veškeré školství, zdravotnictví a systémy pojištění, nýbrž i armádu, policii, soudnictví a vězeňství ... je zcela nezbytným plně privatizovat všechna média, která jsou stále ještě formálně veřejnoprávními, je bezezbytku nevyhnutelným zcela předat všechnu myslitelnou moc v naší (... ale i ve všech ostatních) zemi přátelům kapitalistům a odevzdat se do jejich péče, a tedy předně a prvně zrušit všechno sociální a pracovní právo a předat jednotlivým kapitalistickým vlastníkům a firmám úplný dohled nad svými zaměstnanci. Dokonce mi přichází na mysl, že bychom mohli bez diskuse zrušit i jednotnou měnu, protože firemní poukázky na výdej prostředků reprodukce života zaměstnance ve firemních výdejnách by mohly funkčně vyhovět právě v ohledu pozorné a laskavé péče zaměstnavatelů.

Pokud se k těmto potřebným a bez debaty skvělým opatřením přimějeme, pak se konečně dočkáme stabilní, svobodné, blahobytné a šťastné společnosti bez válek a konfliktů, nenasytných chobotnic, změn klimatu, vymírání druhů ... prostě všeho toho, za co může ten proklatý stát a my všichni, kteří jsme ho ve své slepotě dosud živili a přiživovali.

Odpusťte mi kolegové a přátelé ...

... prozřel jsem a hluboce se před vašimi tvářemi i Tváří Boží kaju za to, že jsem dosud neviděl dobro a naváděl vás ke zlu. Polekám sám ve svém hlubokém studu a v naději, že mi odpustíte. Tisíce díku za vaši shovívavost a pochopení, soucit a lásku a milosrdenství, které vidím ve vašich očích a cítím z vašich srdcí. Obzvláště pak děkuji bratru morbovi, který mě k tomuto nahlédnutí a sebenahlédnutí s téměř nadlidskou trpělivostí a moudrostí dovedl, a vyvedl mě tak z temnot bloudění a zmaru. Budiž mu oplaceno tisícinásobkem za tuto nezištnou službu.

Chvalme Hospodina a podejme si ruce na znamení Pokoje ...
GeoN 22.08.2009, 16:40:00 [cenzore] [kill]

[39] Alelůůůjáááá Alelůůůůjáááá
Zoom 22.08.2009, 17:10:05 [cenzore] [kill]

[40] Oh ... omlouvám se(!!!) ... trestuhodně jsem opominul:

... je zcela nutně třeba privatizovat i veškeré zákonodárství(!) a důsledně ho decentralizovat tak, že výhradními zákonodárci se stanou jednotliví bratři a přátelé kapitalističtí vlastníci - už žádné volby a podobné věci, kolegové ... to je všechno nejen zbytečné, ale zlé a tak nebezpečné našemu dobru - přátelé a bratři a sestry kapitalisté vědí, co je třeba.

Ještě jednou se omlouvám.
GeoN 22.08.2009, 17:12:47 [cenzore] [kill]

[41] Amen, bratře ... díky Ti za přijetí mého pokání ... snad i ostatní z bratrů a sester mi odpustí. Mnohokrát děkuji ...

... až mi vyhrkly slzy, hergot.
GeoN 22.08.2009, 17:16:34 [cenzore] [kill]

[42] Doufám, že se kolegové morbo, viewer a Lagron připojí, aby odsoudili skandální cenzuru svých mínění v českých veřejnoprávních prostředcích a byli odkázáni jen na Tribunovou pohostinnost. Nešetřete kolegové z pravice detaily o tom, jak je vám systematicky ubližováno a jak jsou zkreslovány vaše pravdy a zjevení. Doufám, že nebudete mlčet a sdělíte své pocity pronásledovaných na plnou hubu. Nestyďte se a promluvte!
LV 22.08.2009, 18:46:34 [cenzore] [kill]

[43] Geone, myslím, že nebudu daleko od pravdy když řeknu, že každý slušný a normální člověk by se pod vaše slova podepsal. A klidně i vlastní krvní! Pravdu totiž nelze zapřít, té zle jen pokorně sloužit.
Tribun WWW 22.08.2009, 19:28:46 [cenzore] [kill]

[44] Dnes je pro mne, Tribune ... těžký ale nekonečně krásný den - prožívám opravdu hlubokou konverzi ... celou noc na dnešek jsem ležel jenom v boxerkách na chladné dlažbě průjezdu našeho domu a meditoval jsem o své zbloudilosti a vině - zde máte výsledek osvícení, kterého se mi kolem půl páté dostalo. Jaká milost, Tribune ... ve své hluboké zraněnosti smrtelností svých hříchů jsem konečně opravdu a upřímně šťasten ... a jsem stejně šťasten, že i Vy toto štěstí ... nyní naše společné štěstí ... sdílíte.
GeoN 22.08.2009, 19:55:20 [cenzore] [kill]

[45]  Geone, píšete, že nemůžete souhlasit s mým míněním. Já si ale nepamatuji, že bych zde nějaké své mínění kdy uvedl. Můžete být kapku konkrétní a sdělit nám, s jakým mým míněním že to nesouhlasíte? Abychom vyhověli Tribunově žádosti o faktickou diskuzi...
morbo 22.08.2009, 20:22:01 [cenzore] [kill]

[46] Kolegové z levice dokazují, že umějí žertovat. To pravičák ve službě nedokáže. Náhodou jsem četl na Obrysu-kmeni článek, který doporučuji.
http://www.obrys-kmen.cz...mp;cl=07
Je tam i varování, ze kterého cituji:

...

„Vrátíme-li se tedy k profesoru pensylvánské univerzity S. Streufertovi, potom z jeho studií vyplývá ještě jedno významné poznání: že hlupákům se daří nejen ve hře na burze, ale také ve společenském postavení. Jsou přizpůsobiví, mazaní, vypočítaví a dosahují rychle skvělého postavení ve všech zajímavých oborech. V tisku i ve vládních institucích, v armádě, ale i na univerzitách. Sám říká o svém díle: „Přišel jsem na něco, čím se bezpočtu lidem uleví – hloupost má budoucnost.“ Tím pádem je blbost pro lidstvo jako celek největší, ale málokdy vnímanou hrozbou. Zejména když tušíme, že se naše doba krátí. Ovšem, jak nás poučuje Streufert, „jestliže jsou hloupí lidé skutečně o tolik úspěšnější a šťastnější než inteligentní, pak to musí být tím, že hlupáci jsou v nějakém smyslu lepší než chytráci. Že existuje něco, čemu by se mohli inteligentní od hloupých přiučit“. S blbostí se však často pojí mazanost, darebáctví a ochablost mravních kvalit. V tom je poslední „výdobytek“ čtyř pětin lidstva, na němž bychom se měli cvičit, učit a zakládat svou už tak jako tak ohroženou civilizaci.

Na své neúspěchy doplácí vzdělanci i zdravotně. V Brně prováděl jeden psycholog před koncem minulého století průzkum a shledal, že pilní vzdělanci byli nakonec sedmkrát více vystaveni riziku infarktu než nevzdělaní lenoši, kteří školská studia prostě odflákli. K témuž výsledku dospěl mimochodem i citovaný americký profesor, který si všiml, že jeho inteligentnější část vzorku byla častěji vystavena bušení srdce a posléze zúžení věnčitých tepen srdce. Uzavřel své studie konstatováním, že „hlupáci jsou jednoznačně zdravější než inteligentní lidé. A to platí, jak jsem mezitím zjistil, nejen o srdci, ale také o žaludku a střevech.“ Tolik profesorská studie.

Připomeneme-li si v této souvislosti Darwina a teorii přirozeného výběru, tedy blbost se nakonec opravdu vyplácí, zatímco intelekt je odsouzen k vymírání. Naše modrá planeta je tedy z dlouhodobého hlediska odsouzena mimo jiné k totálnímu vítězství kreténů. Takže blbosti není nikdy dost.“
LV 22.08.2009, 20:43:24 [cenzore] [kill]

[47] I kdybyste se rozložil ... na milimetrové feritové kostičky a brumlal u toho jako teletubbies, tak z mé straničky nemáte sebemenší šancičku na cokoliv "inter-aktivního" :) ... bratře morbo, tak maximálně Vám mohu vyprávět nějakou pohádku ... třeba tu o tom, kterak Rumcajs sbíral v Řáholci choroše.
GeoN 22.08.2009, 20:55:43 [cenzore] [kill]

[48]  Přesně tak, LV. A to je také důvod, proč má levice tolik voličů. Kdo někdy studoval ekonomii, tak ví, že kapitalismus je jediný systém, který dokáže efektivně rozdělovat vzácné statky, a proč budování socialismu pokaždé skončilo tragickým neúspěchem, totalitou a popravami odpůrců režimu.
morbo 22.08.2009, 20:56:04 [cenzore] [kill]

[49]  Geone, tak teď už vím, co je to ta faktická diskuze, po které tu volal Tribun! ;-)
morbo 22.08.2009, 20:57:07 [cenzore] [kill]

[50] Ale kdepak, bratříčku morbo ... :) ... kdepak, kam Vás vede slepá vášeň ... dokud tu budete oblažovat naše zmrzačené duše, do té doby tu budeme mít Mateřídoušku zkombinovanou s Pífíkem a universálním návodem na obsluhu všech automatických praček. Přeji příjemnou zábavu ... vstupné nevracíme.
GeoN 22.08.2009, 21:02:39 [cenzore] [kill]

[51]  Správně, Geone. Nezbytným předpokladem faktické diskuze je, aby všichni diskutéři měli stejný názor. To se to pak diskutuje! Nikdo vám neodporuje, všichni s vámi souhlsí. Prostě idelání diskuze. Každý člověk má nezadatelné právo na svůj názor – pokud se shoduje s naším. V opačném případě nebudeme ztrácet čas diskuzí s ním a místo toho se budeme snažit vyvrátit jeho názory zdiskreditováním jeho osoby, aby nevzniklo ani nejmenší podezření, že na jeho slovech může něco být, což by znamenalo, že jsme se mýlili. A to přece nemůžeme připustit!
morbo 22.08.2009, 21:33:50 [cenzore] [kill]

[52] Určitě, opětovně se nemýlíte ... jak Vy to děláte chlape, opravdu takových lidí si vážím. Taková diskreditace není žádná standa, bratře ... tuhle jedna zdiskreditovala jednoho, že musel zavřít krám ... siroty po něm zůstaly a těhotná žena - no tragédie, bratříčku.

Nojo, však my víme, že na Vašich slovech něco je, bratře morbo .. vždyť si počtěte výše, už několik noci jsem nespal, záda mám namaděru od osmiocasé kočky a prsty u nohou mám zkroucené jako ptačí hovínka - taková je síla Vašich slov. To víte, že se mýlím ... za tímto zjištěním s Vámi ani nijako diskutovat nemusím, to vím sám od sebe a ověřuji si to podle telefonního seznamu a nálady paní, co prodává u nás v na Plzeňský v trafice - ale přesto díky za informaci, proženu to Excelem, třeba z toho vyleze nějaká novinka.

Bohužel, žetony už došly, je velká poptávka a kazachstánský výrobce byl vykraden členy Ligy za rehabilitaci Richarda Nixona - takže až příště. Máte štěstí, bratříčku ... dnes se Vám mohu věnovat, udělal jsem si pro Vás z vděčnosti čas. Moc hezký večer, hladný a vlhký ... plný vůní a ševelení pneumatik automobilů - dnes je obzvláště zpěvné, a to i díky Vám. Můžeme si tedy povídat třeba až do rána, pokud Vás to neobtěžuje - činíte mě šťastným.
GeoN 22.08.2009, 22:27:25 [cenzore] [kill]

[53]  Dobrá, Geone, sbírám vaši rukavici z podlahy a položím vám tři jednoduché otázky.

1. Jaký je účel vašich příspěvků na tomto blogu?

2. Čeho chcete svými příspěvky dosáhnout?

3. Jaká je vaše message? Co se nám snažíte sdělit? Že plánované hospodářství je lepší než tržní? Že kapitalismus je méně morální než komunismus? Chcete, abychom volili ČSSD?
morbo 23.08.2009, 00:36:18 [cenzore] [kill]

[54] Bratře morbo: 1/ ... co je Vám do toho

2/ ... co je Vám do toho

3/ ... co je Vám do toho

Sumárum:

... co je Vám do toho.

Suma sumárum:

... co je Vám do toho.
GeoN 23.08.2009, 00:39:55 [cenzore] [kill]

[55]  Vůbec nic, milý bratře. Pouze jsem chtěl nadhodit téma hovoru, pro nějž jste si udělal dnes čas. Pokud však máte jiné téma k diskuzi, rád si jej vyslechnu.
morbo 23.08.2009, 00:46:45 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: