pátek, 16. ledna 2009
Komentáře
[1]
Trochu se musím Černého zastat: tady nešlo o to vytvořit umělecké dílo, ale udělat jakousi permormence na dobu určitou - což Černý dobře vycítil.
Tady nejde o umění.
Stejně nikdy nešlo o to, která země Unii předsedá.
Na druhou stranu: je to skutečně jen souhrn českých stereotypů, protože takoví Francouzi, nedělejme si iluze, by turecký hajzlík dali přes půl Evropy. Pokud si vzpomínám, původně by tam měla být - v rámci ČR - obrazovka s probíhajícími "výroky" páně Klause. Není tam (alespoň jsem si na fotkách nevšiml), což je jednoznačně škoda, protože tehdy by Entropa skutčně dostala nový ráz jako celek. Tohle vyměknutí se stalo osudné.
Entropa se tak rozdrobila:
Některé zmeě jsou skutečně vtipné
Jiné méně
A některé jsou jednoduše trapné
Winter
16.01.2009, 19:54:38
[2]
Oprava:
Stejně jako nikdy nešlo o to, která země Unii předsedá.
Winter
16.01.2009, 19:58:04
[3]
Pan Černý mi udělal moc velkou radost. Není pro mě větší rozkoší, než pozorovat reakce zkostnatělých, bigotních myšlenkových gerontů nad podobnými super výtvory, nad neschopností přijmout nadhled a schopnost si ze sebe udělat legraci. Pro liberála samozřejmost.Někdy vyslovení nějakého expresivního slova, ve špatném kontextu nebo jen nesprávně pochopeného, může urazit, graficky ztvárněné dílo, plastika, obraz, karikatura - záleží na výkladu dotyčného - a je super sledovat , jak si sám dotyčný přisvojuje pointu, že je vlastně „blbec“ – nicméně toto nikým nevyřčené si z toho vyvodí sám dotyčný, ale OBVIŇUJE z toho jen a jen druhé. Ať Entropa, nebo díla jako knížákova Václavka a Dášenka, všechny moderní performance nebo třeba v Národním divadle uvedená moderní inscenace Pitínského Dalibora - a jak lidé v Národním bučeli, prostě to všechno je super. A propos, třeba teď zesnuvší architekt Kaplický a jeho geniální díla - alespoň že se bude stavět v Českých Budějovicích jím navržená koncertní hala. Miluji skvosty jako La Defense ad. Od Čechů samozřejmě nečekám nic jiného než zamindrákovaný odstup od jejich "jiráskovského" pojetí "vážnosti" a "důstojnosti"..:-)
Lagron
16.01.2009, 21:05:06
[4] Je preci jasna paka, Lagrone, ze kazdy budovatel miluje rozrusenou zemi....
.
to jste nam sem ani nemusel psat. Moskevske Luzniky , anebo jejich brutalni kopie La Dèfense jaou pak jejim vhodnym plnivem. Mimochodem, vite, ze architekta torza sydneyske opery Utzona po desetileti sporu a obstrukci pri dokoncovani stavby nakonec vystvali z Australie takovym zpusobem, ze se zaprisahal, ze do te zeme uz nikdy nevkroci?
Mindrak mate vy, a to z normalniho behu casu, prirozenych forem a vztahu, ale nejste zadna vyjimka, takze nezoufejte.
sax
16.01.2009, 21:49:21
[5] Stan,
je samozřejmě jen tenká čára mezi urážlivým kýčem a nadčasovým uměleckým dílem, které boří tabu a předsudky, takže nikoho nemůže překvapovat, že reakce budou od zhnusení, přes mírné pobavení až po nadšené ovace, tak to prostě v umění chodí. Nejhorší, co může totiž umělce potkat, je lhostejná reakce.
U Entropy je podstatné spíše to naprosté selhání vlády, která dá (15?) milionů na něco, co nás má jako stát reprezentovat a potom je šokována z toho, co vzniklo.
Buďto je ten šok jen hraný, a pak bylo účelem vlády urazit či nadzvednout celou Evropu, čehož se po prvních bouřlivých reakcích lekla, nebo dali kontroverznímu umělci peníze a vůbec se nestarali o to, co z nich ten umělec vytvoří. Možná někdo přijdete ještě na třetí možnost, mě obě dvě vyjmenované šokují daleko více než Černého exhibice, která se ostatně v jeho případě dala snadno čekat.
Jinak mi jaksi nejde pod fousy oslavovat dílo lháře a podvodníka, ale to už je často řešený problém charakteru umělce a geniality jeho díla.
Stan
WWW
17.01.2009, 06:17:59
[6] Vláda a její orgány vydávají peníze jen po předložení projektu nebo podrobně zdůvodněné žádosti.
Podle mne jsou tady dvě možnosti. Buď někdo všechno o úmyslech Černého dopředu věděl a provokaci naplánoval nebo Černý dostal 15 milionů na svůj pořádně profláknutý ksicht. První možnost implikuje neuvěřitelné gaunery, kteří nám vládnou, a druhá zase lidi, kterým je hřích nechat spravovat peníze, protože je nezodpovědně rozhází. Třetí možnost nevidím.
Opozice by měla požadovat předložení dokumentace žádostí o peníze nebo popis průběhu výběrového řízení a informovat občany o tom, komu platí daně a čí rozhodnutí mají dodržovat.
LV, co je jaký chce
Mail
17.01.2009, 07:42:27
[7] Nemám Černého nijak v lásce,
ale tady dostávám chuť ho obhajovat. Mystifikace není tak úplně špatná metoda, jak upozornit na skryté významy.
http://aktualne.centrum.cz...627237
Tomáš Pospiszyl není žádný prosťáček a od začátku věděl, co chce. A neomlouvá se.
tresen
17.01.2009, 08:53:41
[8] Treseni...
jen si nejsem jist, jestli lze stereotypy demaskovat pomoci jejich karikovani. Spise slo z Cerneho strany o zkousku, kolik toho Evropa vydrzi- a je videt, ze moc ne.
sax
17.01.2009, 10:16:34
[9] Nevím, demaskováním stereotypů
karikaturou bych to asi nenazvala. Ale o zkoušku šlo určitě. Zdá se teď, že Evropa není tak nabubřelá, jak se jevila.
tresen
17.01.2009, 12:23:30
[10] co jineho to bylo, nez karikatury videnych stereotypu?
sax
17.01.2009, 12:34:11
[11]
Saxi, problém je, že to byly "české" karikatury, netroufám si hádat, jaká byla jejich "univerzálná sdělnost", s čímže polemizuji už v prvním příspěvku.
A ta ČR mě štve, protože pak by to bylo všechno naprosto jasné.
Osbně si tedy myslím, že šlo o průnik té "zatěškávací" scény a karikatur.
Winter
17.01.2009, 14:11:04
[12] Neřekla bych,
že hlavní projekt je kupa vyobrazení jednotlivých zemí, určovaných českým /anebo univezálnějším/ stereotypem jejich vnímání.
Spíš bych ho viděla v celku. Když už mluvíme o karikatuře, tak ve zkarikovaném způsobu pompézní prezentace. Je to promyšlené podstrčení pukavce, který se do poslední chvíle tvářil jako víceméně slušné vejce. Vyplazení jazyka na všechny, kdo si chystali slova dopředu.
tresen
17.01.2009, 14:38:08
[13] Hodnotit z jakéhokoli úhlu pohledu umělcovo dílo
je vždy těžké protože, jak se říká: "do hlavy mu nevidím". Co však lze posoudit je místo kde se rozhodne dotyčný své umění prezentovat. Myslím že, kupříkladu vernisáž tvořená vtipy na posmrtný život, umístěná v krematoriu či Pinkasově Synagoze, by se oprávněně setkala s vlnou protestů, i když některým extrémě uvažujícím jedincům by takové počínání lahodilo.
Černý v rozhovoru říká: "Ale budeme pořád odpovídat, že podstatné nejsou zobrazení jednotlivých států, ale celkový mystifikační postup, v němž leží hlavní satirický potenciál díla."
Takové otestování vlády a demostrace její schopnosti kotrolovat vládní zakázky, bych mu vůbec neměl za zlé, kdyby ho provedl na domácí půdě. Něco jiného je však vyvěsit vládní "podělané spodky" na místě, kde je zájmem všech občanů aby jejich vláda sklízela raději respekt než posměch. Špinavé prádlo se pere doma.
celý rozhovor je pod WWW
Kamil Mudra
WWW
17.01.2009, 14:44:56
[14] každý pohled může být jiný,
podle mě právě ta mystifikace tomu dodala to něco, aby to nebyla jen bezduchá provokace, jak se teď všude možně prý píše. Tomáš Pospizsil v tom odkazu od tresen říká:
"Dopředu jsme věděli, že mystifikaci udržíme jen pár hodin po odhalení plastiky. I tak bychom asi museli vytvořit daleko věrohodnější identity evropských umělců, najmout herce a podobně. Nás ale zajímala mystifikace jako taková, a ta bez odhalení vlastně nedává smysl."
- mně to zaujalo právě potom mnohem víc. No možná si člověk nejdřív potřebuje vymést z hlavy všechna ta slova z médií- ta o ostudě, trapnosti nebo urážení druhých, pak mu to spolu s těmi "karikaturami stereotypů" může dát třeba najednou docela jiný smysl..
A když ne, nic se neděje, prostě se přikloní k názorům hlásaným prý všeobecně- prostě banda uhrovitých si zahrála na umělce, kterými nejsou, a co je horší, my jsme takové jejich rukojmí, neboť zostudili nejen další státy Evropy, ale především nás, kterým z toho vyrašily na tváři pupínky jak hrom.
Míša
17.01.2009, 14:55:56
[15] co se rozčilujete, malověrní?
I kdyby byl pan Černý podvodník, pak pouze podvodník podvedl podvodníky a to je přece krásné, ne? Konečně na ně došlo a to mě osobně velmi potěšilo. Kdo by si jiný troufl než umělec. Tak tomu přece bylo vždy..... Entropa je skvělá věc. A pan Černý je chytrý a slušný mladý muž. Ano, i to je relativní, jako ty naše předsudky. Pro mě je mladý.
juja
17.01.2009, 15:52:24
[16] David Černý
to u mě dost prohrál tenkrát, když jedno z jeho černých miminek, dočasně vystavené na Staromáku /tuším, že to bylo tam/, někdo přes noc natřel narůžovo. Neudržel tenkrát glanc a rozčilil se, místo aby to přijal jako dobrý vtip.
tresen
17.01.2009, 16:16:45
[17] njn - Míšo,
jsem evidentně konzerva a předpokládám, že dar má potěšit obdarovaného - nevím, jestli Entropie potěšila.
Navíc by mě celkem zajímalo, kde končí mystifikace a začíná podvod - například v obchodních vztazích;-) a to kupodivu IMHO nákup/financování daného dílka asi byl(ten obcodní vztah)
Mislead
17.01.2009, 16:28:13
[18]
Ale ne, žádný dar, Entropa není dar. A umění samo je jako dar velmi specifický - možná ani není.
Winter
17.01.2009, 17:03:47
[19] nebyl to dar?
pak jsem někdeč špatně četla - a omlouvánm se
Mislead
17.01.2009, 20:40:35
[20]
Ale ne, Mislead, takhle jsem to nemyslel. V první řadě by měla být Entropa "umění" - a že umění/permormance a to se nedá "konstruovat" dle logiky "daru". Jestli to byl dar naší vlady EU, to nevím. Omlouvám se, nějak jsem zašmodrchal slova.
Winter
17.01.2009, 21:40:43
[21] nojo, Mislead,
zda to potěšilo.. spíš prý ne. Ale je možný, že časem se to obrátí.. Nebo taky ne. No vždyť nakonec, je to jako se vším, (některé věci se prý změnit nedají, taky proč, jsou takové, a stále stejné už dlouho, asi se tedy osvědčily, a proto musí zůstat právě tak, jak jsou, přes to nejezdí vlak)
Financování toho díla, to mě jakožto naivu nijak nevzrušuje, což je možná chyba, z jistého pohledu určitě, vím. Ale myslím si, že tuhle otázku, (kde v tomto případě končí mystifikace a začíná vlastně "podvod") že tu budou zřejmě řešit lidi k tomu povolaní, což většina lidí není, a nebude. A tak bych jim to řešení jejich povolané nechala, ty ne?, no ať se na to kouknou přes svoje brýle, důkazů je dost pro všechny, ale hodnocení povolaných má vždycky větší váhu, to tak bylo vždycky a platí to pořád. Asi. A asi si taky můžou přijít na své, když budou chtít, mají před sebou zjevné žabaře i co se podvodnictví týká- svědkem byla celá Evropa..to asi nemůžou prohrát, odborníci přes podvodníky..co?
No a tak si myslím, že ostatní lidi nepovolaní si naopak můžou dovolit luxus, podívat se na to celý svýma očima, bez brejlí..jestli s ohledem i bez ohledu na peníze, s ohledem i bez ohledu na všechny názory médií a to, co říkají známí umělci, historici, politici, notorici nebo kdo všechno.. a vůbec není špatný dát si to všechno dohromady.
Jinak se dá se samozřejmě klidně řešit, jestli je Černý teda fakt spíš opravdu černý nebo ještě i trochu bílý, je taky možné litovat bulharské občany, jejichž důstojnost byla takto ohavně ponížena (jak bystře a nestereotypně rozpoznaly hned už jejich hlavy vysoké)
No a když jsem už u toho, zajímalo by mě, jestli jsi třeba poznala ve vyobrazení dálnic v Německu svastiku.. sama od sebe myslím. Já jsem ji tam najednou "uviděla", až když jsem se dočetla, že tam prý je..
Míša
17.01.2009, 22:07:44
[22] No mam pocit
že to bylo vládou financováno jako "zápůjčka, instalace a přidružené náklady", zatimco těch dalších deset melounů do toho vložil soukromej investor, ale nechce se mi to hledat a ani mě to vlastně nezajímá. Leda jestli ho budou žalovat pro podvod ...
Dokumntace jistě byla, to je ta pdf mystifikační brožura vyvěšená na vládních stránkách a hojně kouskovaná v rúzných "fotogaleriích" denních listů, zjevně projekt protože snad všecky země tam vypadaj jinak než v reálu. Pokud to mam hodnotit, jako že si vláda zaplatila vlastní ostudu, tak so far so good .. počínaje těma kockama do kávy to furt graduje ;-)
jonáš
17.01.2009, 23:12:27
[23] A ještě
výtvarné hodnocení a uměleckej dojem
http://kultura.idnes.cz...rneum_jaz -- odhaduju tak jen na 4,2 za dvojitýho popíchnutýho Vondru, s tim se šampionát vyhrát nedá ani usilovnou volnou jízdou ;-)
jonáš
17.01.2009, 23:23:47
[25] Poslechnul jsem si tiskovku.
Je dobře, že Černy peníze vládě vrátil. On však musí zaplatit za reklamní čas v hlavní vysílací době, který podvodně získal. Vláda ty peníze musí na něm vymáhat soudně.
Z vystoupení zástupce ČR Vondry jsem zjistil, že Černému jako umělci je dovoleno svobodně urážet, protože mít ohledy na cítění jiných znamená porušení svobody a to my nedovolíme i kdybychom měli vraždit.
Ještě mne napadá, že zmizel důvod kritizovat Tribuna za jeho uměleckou performanci ohledně nemoci bývalého prezidenta. Ti, kterým se jeho nevinný žert nelíbí, porušují svobodu umělecné tvorby a to se na demokraty a ochránce lidských práv nehodí. Tribunovi kritici jsou vlastně nedůtkliví kryptokomunisté. Pozor na ně!
LV, co je jaký chce
Mail
18.01.2009, 10:42:25
[26] nechoď do kabaretu,
když jsi bez baretu, leda bys preferoval, sladkou operetu, jonáši, no já jen přípodotek, když LV píše o svobodě umělce urážet, pro kterou se prý má i vraždit, tak mi to nedá, no vždyť prý ty Bulhary už záchodek turecký iritovat nebude, nadále už teda, a to je určitě dobře, že už teda nebude
http://zahranicni.ihned.cz...892980 a tuším, že si to vydemonstrovali.. asi je to fakt hodně trápilo, mají toho prý už plný zuby, a prostě už to nesnesli, tak se tu urážlivou dehonestaci rozhodli spláchnout.
"Průzkumy veřejného mínění ukazují, že 70 procent ze 7,6 milionu Bulharů požaduje demisi vlády a 75 procent neschvaluje práci parlamentu. Bulhaři nejvíce kritizují korupci a vládní liknavost v boji proti úplatkům. Nedostatečnost protikorupčních kroků země kritizuje i Brusel. Bulharsko kvůli tomu loni přišlo o stovky tisíc eur z fondů Evropské unie.
Minulý rok zpráva organizace Transparency International označila Bulharsko za zemi, kde v Evropské unii nejvíce bují korupce. Na tomto místě vystřídalo sousední Rumunsko, které prý v tomto směru podniklo razantnější kroky."
- no v tom Rumunsku ale zasáhl určitě hrabě Dracula, ještě že ho mají, Rumuni jedni, je sice ten poslední, kdo jim asi pije krev, zato je dobrým turistickým lákadlem, což záchodek turecký určitě není, o hospodářství ani nemluvě.
No hezký zbytek neděle, přeju, a vy LV, pokud možno, nechoďte na záchod, je to ponižující, leda byste ho měl ze zlata a obložený diamanty ;)
Míša
18.01.2009, 15:29:42
[27] No když si představíš
že chodíš na tureckej hajzlík a ještě ti tam kvůli ukrajině mrzne, a ještě kvůli krizi tam skoro neni co zanechat, to bych byl asi na$ranej taky .. ;-)
Jinak kdy6 u6 tady je ta kulturní rubrika, tak jeden umělecky vizionářskej --
http://domaci.ihned.cz...prosazoval
"Z těch jeho výšin se špatně prosazovalo při praktických zakázkách. Já asi mnohem více a snáz naslouchám klientům, víc se snažím, aby to bylo naše společné dílo."
jonáš
18.01.2009, 15:40:28
[29] Zkuste líp skloňovat, Brtníku
a z čeho soudíte, že nepřečetla?
jonáš
18.01.2009, 16:59:44
[30]
Co s tím má společného skloňování? A pohlaví u míši se občas dá poznat jenom ohledáním příslušných partií - a Jonášovi doporučuji si uvedený článek důkladně přečíst, než bude i u nás dusno (byť jak je zvykem až když je už jasné jak to dopadne).
Brtník
18.01.2009, 17:47:50
[31] Sem ho čet dávno
proč musíte furt všechny podezírat z funkční negramotnosti? To bych spíš šel po vás, ten poslední příspěvek od Míšy je sice genderově neutrální, ale hned v minulym "jsem ji tam najednou "uviděla", až když jsem se dočetla, že tam prý je.." -- vy to čtete jen tak útržkovitě a hned pálíte nízko od boku? Bych si vás teda nenajal, moh byste se každou chvíli dopustit "friendly fire" ;-)
jonáš
18.01.2009, 18:04:46
[32] LV:
[25]Kritika = omezení svobody tvorby?
Tak mám takový dojem, že jste stále duchem v dobách, kdy stačilo, aby někdo objednal článek, kde režimní kritik napsal, že se mu takovéhle umění nelíbí /samozřejmě zaobaleně do uměleckokritických frází/, a hned bylo jasné, že umělec není umělec a pracující lid s ním po zásluze zatočí. Minimálně tak, že bude vyškrtnut ze svazu a nebude smět vystavovat a prodávat do galerií a nebude smět dostávat žádné zakázky.
Dnes si kritici mohou rvát sporé vlasy a povídat cokoli o pokleslosti, kýči anebo plagiátu, a i když si to tvůrce třeba opravdu zaslouží, jen se tomu shovívavě chechtá.
Takže co se týče Tribuna a jeho performancí, buďte klidný. Svoboda psát, co ho napadne, je neotřesitelná.
tresen
18.01.2009, 18:07:10
[33] To jsem rád tresen, že si rozumíme.
Máte pravdu, svoboda tvorby je nade vše.
Trochu ve mne hlodá pochybnost ohledně peněz. Kdyby si v Brusellu najak Černý galerii a dopravil tam svoje dílo na vlastní náklady, byl by pro mne pravý umělec. On tak trochu obelhal vládu, jak se sám přiznal a Vondra to potvrdil. Jim získaný výstavní prostor byl zadarmo a reklama úžasná. Všimněte si, že nekritizuji nic uměleckého, nelíbí se mi, že je porušen princip konkurence, který je v kapitalismu svatý. Pokud se mnou nesouhlasíte, jsou ve vás pozůstatky komunistického protekcionismu. Co vy na to? Měla byste se mému zkušebnímu nařčení bránit.
LV, co je jaký chce
Mail
18.01.2009, 19:08:46
[34] To máte těžké, LV.
Protekcionismus v umění existoval i v jiných epochách. To není komunistický vynález. Komunisti ho jen svým způsobem dovedli k dokonalosti.
Kde jste proboha vzal nápad, že u státních zakázek /i když Entropa vlastne není čistá státní zakázka/ může fungovat konkurence, aneb tržní princip?
tresen
18.01.2009, 19:45:25
[35] Tresten, já jsem zblbnul z nových sdělovacích prostředků.
Tlučou mi do hlavy, že na všechno musí být výběrové řízení. Neplatí to pro některé zakázky pro armádu. Každou žádost grantu posuzuje několik posuzovatelů a dokonce nejdůležitější jsou ti ze zahraničí.
Pravda je jistá velikost ceny, pro kterou být výběrové řízení být nemusí. Těch slíbených 15 milionů tuto hranici o řád převyšovalo.
Víte Tresten, mi se zdá jako velmi velmi nevkusná karikatura Německa s hákovým křížem. To si Němci nezaslouží. Kdyby čurání na Rusko bylo vyváženo zvracením na USA, zasmál bych se.
LV, co je jaký chce
Mail
18.01.2009, 20:09:04
[36] souhlas
Souhlasím s článkem. Vlastně nejvíc se mi na celém díle líbí ten poprask a politické trapasy vlád různých zemí v čele s tou naší.
Fakt ale je, že se záměr moc nepovedl, kritika skutečně kritizováníhodného či bolavého je tu jen v případě Polska a Dánska. Jinak je to plácnutí do vody.
Nápad to má, chybí tomu myšlenka. Jako drtivá většina českého umění (posledních mnoha let) tomu chybí myšlenka, vnitřní potřeba něco sdělit. Je tu jen potřeba provokovat, která je sice fajn, ale je to tuze málo... na umění.
fido
Mail
18.01.2009, 20:21:18
[37]
[31]Ó klasika tak jde o obsah nebo formu?, či když nemám jiný argument tak napadnu formální chybu?
Brtník
19.01.2009, 09:57:52
[38] Bodejť byste mu netleskal, Lagrone, vždyť jste úplně stejný.
Provokace za každou cenu, provokace jako účel sám o sobě, to je vaše metoda. Urážlivé, posměšné, agresivní, šokující – ani jedno z toho není synonymum pro hodnotné. Ano, hodnotné může být i šokující a znevažující, ale šokující a znevažující samo o sobě hodnotu nezajistí. A to je podle mne případ Entropy – prázdná forma bez obsahu, naprostá tvůrčí bezmoc.
Takže pláčete dobře, Lagrone, ale na špatném hrobě. Nemohu sice říct, že
„pozorovat reakce zkostnatělých, bigotních myšlenkových gerontů nad podobnými super výtvory, nad neschopností přijmout nadhled a schopnost si ze sebe udělat legraci,“[3] by mi přinášelo nějakou rozkoš (vy jste vůbec podivný fetišista, Lagrone, pokud si dobře vzpomínám, tak jste to byl právě vy, kdo pociťoval rozkoš při volbách), ale souhlasím s tím, že to je třeba že umělec by se ničeho z toho bát neměl. V případě Entropy však nic z toho naplněno nebylo, a zbylo je prázdné gesto. Tečka.
Vám zdá se imponuje provokace pro provokaci a stačí vám, když je okolí šokováno či znechuceno k tomu, aby zdroj takového šoku či znechucení prohlásil za umění.
A geniální díla Kaplického, to myslíte vážně? V čem je ta genialita? V ošklivosti, v křečovitosti, nebo v provokaci? Jiné neznamená automaticky správné. A pokud „rejnok“ mi připadá skutečně podařený, pak „chobotnice“, jíž mnohem lépe vystihuje pojmenování „chrchel“, byla podle mne jednoznačně šlápnutím vedle. Svojí architekturou se nehodila ani na místo, kde měla stát, ani k účelu, k němuž měla sloužit. Taková ohavnost je podle mne znevážením Knihy, a tedy popřením funkce knihovny.
Takže přestože jsem byl potěšen, když jsem zjistil, že se má stavět nová knihovna a že je na ni vypsána mezinárodní architektonická soutěž, a vyloženě jsem se těšil na výsledky a na to, že v Praze bude moderní architektura, jsem nyní velmi rád, že se vítězný projekt neuskuteční. A to čistě kvůli projektu samotnému, s Kapličkám to nemá nic do činění. Okolnost, že vyhrál emigrant, pro není důvodem ani k odmítnutí, ani k automatickému přijetí.
Takže žádný zamindrákovaný přístup, ale sebevědomé odmítnutí něčeho, co nedosahuje mých nároky na kvalitu.
Tribun
WWW
19.01.2009, 14:09:54
[39] Tresen,
[7], to mystifikaci bych mu nevyčítal, ta mi je naopak sympatická. Jenže sama o sobě nepostačí a ten zbytek je podle mne prostě mizerný. Bezmocný a zoufalý.
Tribun
WWW
19.01.2009, 14:11:49
[40] Naprostý souhlas, Fido.
Tribun
WWW
19.01.2009, 14:13:25
[41] sedmadvacátý jonáši,
hezky jsi to vysvětlil, teď je každýmu nad slunce jasný, že za tureckej, a vůbec všechno, může černý, co je vzadu.. kdepak krize, korupce, nebo vláda, a takový věci, co občany Bulharska nejvíce trápí je to, že ta plastika prozradila ohromný tajemství. Ale ještě teda že ti jejich hlavouni na ně tak myslí, no není nad dobrou pověst, ta se vždycky počítá (což mi připomíná, teď určitě taky cítíš hrdost, občanskou aj inou, když zase jen díky udatnému boji, tentokráte našich hlavounů, nemáme v naší zemi žádnou odpornou "chobotnici" (jako mají teda jinde. A nejvíc prý v tom Bulharsku)
Kritici plastiky mohou být ale právem potěšeni, sám pan prezident se bulharské vládě omluvil, neboť poznal, že pošlapání důstojnosti překročilo všetky meze
"Tuto plastiku v žádném případě nepovažuji za vtipnou, ani za povedenou. Její jedinou ambicí je šokovat a mystifikovat. Plně sdílím rozhořčení bulharských představitelů a mnohých občanů, kteří proti tomuto „uměleckému dílu" protestují", napsal český prezident.
No vidíš, že protestují kvůli záchodkům, co jsou na plastice, -když to píše hlava státu, musí to být pravda. (když to napíšu já, ozve se Brtník) Jo a je to celý tady, no to kdyby to chtěl náhodou někdo podepsat
http://online.euro.cz...sp?id=12152
A žádost protestní, aby se vláda distancovala je zde, taky pro případ eventuálního splynutí duší
http://online.euro.cz...sp?id=12149
no ale tahle část mě zaujala:
"Jsem velmi překvapen, že vůbec mohl nastat případ, kdy se za oficiální postoj naší země vydává dílo, které vzniklo jako soukromý vztah mezi umělcem a privátním investorem. Tento způsob „privatizace" českého předsednictví Radě EU pokládám za nepatřičný a nepřijatelný. Odpovědnost za celou kauzu nese jednoznačně vláda." - asi je ten Freud fakt nezničitelný :o Nebo za to může bídák černý Černý? Ale jinak tuším, že to opravdu obživlo se vším všudy, a funguje to. Uvidíme.
Míša
19.01.2009, 21:35:24
[42] Vstup pana prezidenta do této kauzy je velmi, ale opravdu velmi nešťastný,
jsou to taková zlá slůvka, která by mohla vyvolat dojem, že snad já mám s panem prezidentem něco společného, což by bylo hrubé, ale opravdu hrubé zkreslení skutečnosti, nad kterým bych se musel maličko zamračit.
Tribun
WWW
19.01.2009, 21:57:52
[43] Už jsem jednou napsal,
že podle mne je nejvíce nevkusná karikatura Německa s kousky dálnic, ze kterých i blbec složí háký kříž. To si Němci nezaslouží. Kdyby čurání na Rusko bylo vyváženo zvracením na USA, zasmál bych se.
LV, co je jaký chce
19.01.2009, 22:00:24
[44] Tribune,
maličko zamračit byste se nejspíš měl. "Znevážení Knihy" - oko v hradní věži se zarmoutilo, že na to jeho rádci nepřišli.
Knihovníci to viděli opačně.
Míšo, ano, zdá se, že koncept opravdu žije. Taky si myslím, že autorská trojice už dopředu počítala se zkroušenými omluvami.:)
tresen
20.01.2009, 06:23:22
[45] Co mi je po nějakých knihovnících, Tresen?
Až budu hledat knihu v knihovně, tak se jich smaozřejmě zeptám, ale nebudu se jich ptát na to, co si mám myslet, stejně jako se na to nebudu ptát vás. Vás extra ne. To bych se totiž nedozvěděl nic než nepoužitelné alibistické a konfromní... no jak to říct slušně... žvásty. To je myslím dostatečně nóbl, když to používá i náš s úctou usínající ministr pro servilitu a služebnost.
Tribun
WWW
20.01.2009, 08:34:56
[46] Ach,
nátěr oprýskává, Tribune.
Nechte to tak, je to malebnější.
tresen
20.01.2009, 08:46:52
[47] Jaký nátěr, Tresen? Jediný, kdo neustále vše lakuje na růžovo, jste vy.
Tribun
WWW
20.01.2009, 09:02:15
[48] Opět o kozách a vozech
Jak bych vám to jen vysvětlil... To záleží na vkusu každého soudruha, že? Ovšem pokud ty kozy nejsou družstevní! :p
Měli jsme na vojně politruka, který o sobě prohlašoval: "Som pragmatik." Jednou jsem se ho zeptal, co to znamená. Podíval se na mě stejně pohrdavě jako Taras na modrého komsomolce a pravil: "Pragmatik je zapálený komunista!" No a tady se vyskytuje větší než malé množství pragmatiků, ale i dogmatiků...
A čo vy si, Tribun, predstavujetě pod takým slovom "korektný"? Pozritě na hento:
http://jdem.cz/at8e9 je to politicky korektné? :-i
@Teo
20.01.2009, 18:34:23
[49] Jediný, kdo zde použil slovo "korektní",
jste vy, @Teo. Takže je mi líto, ale budete si muset odpovědět sám.
Ten váš obrázek je opravdu nejspíš politicky nekorektní (na což ovšeme sere pes i já), zato asi tak o dvě třídy převyšuje celou Entropu.
Tribun
WWW
20.01.2009, 22:19:30
[50] Vstup pana prezidenta do této kauzy
se dal očekávat, stejně jako typ reakce ;) Co se očekávat nedalo bylo to, kolika znechucenými či rozhořčenými ústy bude vlastně mluviti. No že pohled na takovou věc všechny ty hlavy vysoké až nejvyšší bude šokovat, to se myslím taky čekat dalo, nějak to k nim možná i patří, dyť královny taky neměly nohy, a určitě jen blbec bez úrovně to tenkrát asi nechápal.
No myslím, že se vždycky hned pozná, kdo je na výši, těch pár lidí bulharskejch petičnejch to teda asi nebude, když se ti blbouni nestydí, správně, jak by zřejmě asi měli
http://www.lidovky.cz...hranici_glu
Míša
22.01.2009, 19:36:22
[51] pro tresen,
jo, taky si myslím, a s černým flórem, kterým bude Blharusko asi zahaleno, jsem zas počítala já, nevím proč. Ale prý jim to udělali na just, a asi to není dosttečně důstojně vážně černé odzmizíkování té nechutnosti, když prý teda měli ten nebohý národ radši odstranit, teda vyříznout, no prAostě vyexpedovat, někam, do truhly, asi, no co to píšu, měli ho normálně vyloupnout z té tabule hanby!, kam ho dostali. (to poslední z tím vyloupnutím zní myslím už hezky, a důstojně taky)
No a ještěže teda z hradu nevzešel protest hned na začátku, a že prezident nežádal a nežádá odtsranění státu našeho, na příkladu Bulharů vidíme, jak bychom dopadli!
http://aktualne.centrum.cz...627743
Udělal to moudře a prozíravě, jako vždycky, žádné radikální řešení není ani zapotřebí, stačí se distancovat. Jestli je to zrovna po anglicku nevím, česky se to myslím řekne dát ruce pryč. Ale to není taky nic novýho ani překvapivýho, to je hodně stará westa, nojo.
Míša
22.01.2009, 21:25:35
[52] a pro LV,
nevím, co je na Německu špatnýho, dálnice je prostě rychlostní komunikace, a Německo je jimi protkané. Jako symbol propojení se mi to vlastně docela líbí, dnešní Německo je otevřená země, žije se tam příjemně, lidi jsou tam přátelští jako všude, skoro všude. Mně se to jeví jako symbol pozitivní, chápu, že jemnocitní by si třeba předtavovali spíše portréty Goetha a Schillera, nebo pár not z Bachových fug, či priamo háleluja, ale to už je stará veteš, co se počítá je "obraz národa" , a v očích moderního člověka. No a ten ví své, mnohé si zažil, mnohé pamatuje, něco mu řeknou, a co si nepřečte, to si domyslí. Tím pádem přistupuje k obrazům a symbolům tak nestereotypně, jak to jen jde. No a svastika, to je hodně starý symbol, a když člověk uváží, že světa běh a jeho změny se dějí vždycky i prostřednictvím symbolů, je otázkou, kdo že vlastně prohrál.. No a kdo potřebuje něčí čurání vyvážit zase svým zvracením, může si koupit mapu, a pírko ;)
Dobrou.
Míša
22.01.2009, 21:52:05
[53] Míšo,
zdá se, že na nás dvě má Entropa zhoubný vliv - docela lituju, že ji neudělali Bulhaři a že nemůžeme psát petice.:)
Just to docela trefil, žejo?
tresen
22.01.2009, 22:11:18
[54] tresen,
no máš recht, zapomněla jsem na pár Čechů, co to podepsali. Jinak jasně, zhoubný vliv to má jen na nás dvě, to je vidět :))
Jo trefil, tak nějak vyjádřil nebo teda zformuloval nezformulovatelné :)
Míša
24.01.2009, 23:56:55
[55] Chachachacha :-))
Tak sám velký umělec parádně prská, když je mu oplaceno stejným - pěkně shrnuto v komentáři č. 16 tady:
http://graver.bloguje.cz...rror.php
Jessie
WWW
25.01.2009, 13:18:46
[56] No jo,
koukám, že mapu si teda pořídil ten bulharský deník, a místo pírka si vystačil se Švejkem ;)
Jinak mě v téhle souvislosti zaujaly teda obě šestnáctky :)) Ale hlavně spíš něco jinýho, a sice to, jak oba deníky, míním ten bulharský bulvární a náš český seriózní, zareagovaly- oba jdou krásně, obrazně i doslovně, ve stopách velkého umělce ;) Nebo že by takové nějaké trochu podobně stejně jiné věci dělaly už předtím? :o No to určitě né, a teda určitě ne samy do sebe)
No vypadá to teda, že je umělec černej skrz naskrz. Ale nijak nezpochybňuju oko těch, (všude možně na netu), kteří se spíše zabývají tím, zda je ten černoch nízkej nebo spíše velikášskej, trapnej nebo přímo už buran pouhý. A chápu, že z pohledu takového oka se pak jeho reakce-odpověď naší MfD čte tedy určitě jakožto "uražená ješitnost" nebo tedy "neschopnost unést vtip". No je tomu takhle určitě proto, že když se chce člověk trefit do černýho, musí prostě přestat vnímat vše kolem- je nutné vnímat jenom terč a nerozptylovat se ničím jiným. Sice tak hodně věcí unikne, prostě jsou neviditelné, ale to nevadí. No u zpravodajskýho deníku je to asi pochopitelné, že se zaměřil na osobu umělce..prostě je Černý moc "oslňuje"..no :)
A ten bulharskej deník to vzal zase po svým, nebo podle reakce toho Iskrova?? No jsou to úžasný věci
"Novináři v článku vycházejí z faktu, že guvernér Bulharské národní banky Ivan Iskrov v úterý pohrozil, že bude bojkotovat schůzky EU. Nelíbilo se mu, že Česko pouze zakrylo část plastiky Entropa, kde je Bulharsko vyobrazeno jako turecký záchod.
"To nestačí a na svém požadavku trváme," naznačil Iskrov, že požaduje úplně odstranění Bulharska. Guvernéra ČNB Tůmu vyzval, aby využil své autority a přispěl k tomu, aby byl "symbol urážející bulharskou národní čest" stažen. .. "
Míša
25.01.2009, 18:54:32
[57] Možná by někdo řekl,
že už to Černý s tou mystifikací přehání. Každopádně ale zaslouží uznání za smysl pro detail, včetně věrohodné bulharštiny:
http://bgpetition.com.../index.html
tresen
25.01.2009, 19:36:40
Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).