Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

pondělí, 15. prosince 2008

Machýrek Mach

Rubrika Noticky

S sobotních Lidových novinách vyšel rozhovor s Klausovým fámulem Petrem Machem, zakladatelem nové euroskeptické strany. Mach rozhodně optimismem a sebevědomím neskrblí, celý rozhovor však vyznívá poněkud surreálně, jako rozprava s mladým machýrkem, který plácá, co mu slina na jazyk přinese, protože na tom, co říká vlastně nezáleží, neboť on má za všech okolností všechno na háku.

A tak se o názvu nové strany dozvíme, že bude „určitě jiný než Libertas," aby o pár řádků níž bylo deklarováno: „Může to být tak, že slovo Libertas bude v názvu naší strany." Volby do evropského parlamentu „jsou daleko," ale zároveň „každý ví, že evropské volby jsou za dveřmi."  A co program nové strany? „Program ještě neexistuje, protože ani strana neexistuje," ale trvá to jen jedno nadechnutí, než Mach spiklenecky prozradí: „Program je, ale je v šuplíku a není důvod, abych ho z něj kvůli vám tahal." No nezabili byste ho? I kdyby si jen hrál s redaktorkou na kočku a na myš, není to dobrá vizitka budoucího politika.

Pan Petr Mach je zkrátka filuta, posichroval si to a ať se stane co se stane, vždy to bude v souladu s tím, co říká. Dělá to záměrně, nebo je jen nedospělý? Odpověď nabízí sám Mach: „Jsem vzděláním ekonom, třicet tři let, svobodný, děti nemám." Tím je řečeno vše – Mach je od reality odtržený elitář, kněz, který nikdy neopustil zdi kláštera a o životě neví ani zbla, což mu však nebrání v tom, aby jej s jistotou těch, kteří nic nevědí, nechtěl vnucovat dobro ostatním.

S takovými politiky se rozhodně nudit nebudeme, což nemusí být nutně pozitivum. Někdy méně znamená více a zdrženlivost je lepší rádce, než namachrovaná hyperaktivita.

Vydáno 15.12.2008, 22:20:00 , trvalý odkaz ,komentáře (79)
Novější příspěvek: Radar monitor (50/2008)
Starší příspěvek: Bída a záludnost antikomunismu

Komentáře

[1]  S timto tvym clankem plne souhlasim. Ovsem, smim se te zeptat, PROC si proti radaru?
nataly WWW 15.12.2008, 22:30:48 [cenzore] [kill]

[2] Jistě, nataly. Odpověď je tady všude kolem (hlavně zde: http://tribun.bloguje.cz...adar.php), stačí číst, myslím, že jsem již řekl vše potřebné, takže nebudete-li se zlobit, nebudu to znova opakovat (bylo by to na velmi, velmi dlouho), ale pouze vás na to odkáži. Velmi stručně řečeno: žádný z argumentů pro neobstál při kritickém zkoumání, a i ten jediný, který přežil test racionality - posílení americké přítomnosti v Evropě - je podle mne spíše velmi silným argumentem proti. Již malé děti se učí, že nelze sedět jednou prdelkou na dvou židličkách, ale radarem se právě o toto naše „politická avantgarda“ snaží - chce být zároveň u evropského stolu i v teple americké zadnice.
Tribun WWW 15.12.2008, 23:17:16 [cenzore] [kill]

[3] Petr Mach je opravdu figurka k popukání, ten rozhovor jsem četl a div jsem si neukroutil hlavu. Ostatně další naděje pravice, nový první místopředseda ODS Odrážka (doufám, že to nekomolím), mě dokonce přinutil vypnout televizi, až tak bylo jeho nedělní vystoupení na Primě trapné.

A o Machovi nejlépe svědčí to, jakým způsobem ukončil svůj blog na Aktuálně poté, co si jej tamní diskutující i s jeho ideologickými neoconliberálními žvásty několikrát ve vší slušnosti podali.

Kdy se konečně dočkáme slušného a inteligentního pravičáka, k němuž budeme moci cítit respekt a s nímž bude radost se hádat?
Stan 16.12.2008, 00:35:37 [cenzore] [kill]

[4] sice chapu, ze prepsane mluvene slovo nepusobi vzdy presvedcive.... ale co je moc, to je moc. Sdeleni pana Macha jsou zmatecna, lepsi slovo jsem nenasel.
Jak pise Stan, je to na ukrouceni si hlavy: smutna podivana, smutne vyhledy.
sax 16.12.2008, 01:33:39 [cenzore] [kill]

[5] mladej, oddanej, ambiciozní "politickej" exorcista, který z hoven staví klausovi na míru velmi osobitou opus dei kagebáckeho střihu - ale jenom houšť podobnejch machů, jochů, hájků, wajglů a či já vím kteréjch podrž kokůtků - když do pekla, tak na řádném praseti :))
Trast 16.12.2008, 07:46:36 [cenzore] [kill]

[6]  Ne že bych souhlasil se zakládáním nové strany. Bůhví taky kdo v ní případně bude. Nicméně bych si dovolil poznamenat, že Petr Mach je v liberálním smýšlení sto let před tímto směrem nejlépe vybaveným členem ODS a velice přesně a trefně reaguje na současné snahy o sociální stát v Evropě. Minimálně Laissez-Faire je občas dost k popukání, když zjistíte, že to, co před sto lety psali filosofové z legrace, se dnes děje :-).

Také se domnívám, že na myšlení Petra Macha by asi těžko ovlivnila manželka a tři děti, vzhledem k tomu, že pracuje, pracuje hodně a vydělává podle toho i peníze. Některá nemakačenka, zejména ta komunistická, to prostě stále nedokážou pochopit. Damn.
sunfreedom WWW 16.12.2008, 08:29:21 [cenzore] [kill]

[7] to bude ono... Macha nemaji lide radi proto, ze tolik vydalava. Myslite, sunfreedome, ze komunisticka nemakacenka se zajimaji o jeho prijem? Vy snad vite, kolik ma na konte?
Co jsem z tisku vyzvedel, nejvice jeho osoba vadi casti ODS, protoze si chce ukrojit z jejich kolace. Takze opatrne s takovymi soudy. A ze pretahne volice CSSD je ryzi iluze, mozna snad jen nekteri komunisti jej budou tajne volit :0).
Me pripomina zjevem i projevem naseho fakultniho predsedu SSM a tim u me skoncil, mam ho precteneho jako slabikar :o).
sax 16.12.2008, 09:09:01 [cenzore] [kill]

[8] Sunfreedome, vy opět "bodujete". Jednak jste zcela mimo, protože aťsi v případě Macha a liberalismu třeba včera znamená zítra, na to zmatečnosti jeho projevu to nic nemění (vám opravdu přijde normální tvrdit jedním dechem A i non-A, aniž by se mezi tím něj objevily nové okolnosti?).

Váš druhý odstavec ovšem skvěle vystihuje to, co jsem měl na mysli. To je totiž přesně ten důvod, proč Mach ví o životě velké kulové a nezmůže se nikdy na nic jiného, než na hraběcí rady.
Tribun WWW 16.12.2008, 09:10:36 [cenzore] [kill]

[9]  Já jen opět nevím, jaký má být účel tohoto článku? Kritizovat rozhovor, který nic určitého neříká? Nebo rozebírat jednotlivé sentence, jestli je tam dobře shoda podmětu s přísudkem? Přijde mi to jako dost málo na to, aby se z toho dělalo "téma". Ale přiznám se, že když zde rozebíráte politické perly, pak vám se líbí ty machovy (nicméně jsou to klasická "politická vyjádření", dost suchá, neemocinálně pragmatická - a na můj vkus dost obvyklá - ale proti vašemu gustu žádný dišputát) u mě mezi politickými výroky (já jím říkám "blbismy") kraluje na TOP 10 výrok - "Zdroje jsou" - jméno politika a jeho politickou příslušnost nemusím snad zdůrazňovat.

Věta více než holá, ale jak vyslovená v daném kontextu, pak nemá konkurenci.:-). Proti tomu jsou machova obratně "si protiřečící" vyjádření jen snahou napodobit diplomatická klišé, kde forma vždy vitězí nad obsahem.
Lagron 16.12.2008, 09:31:38 [cenzore] [kill]

[10] Právě že komolíš, Stane. Je to David Vodrážka, kluk z pražských Stodůlek, skoro jako já :-)
Tribun WWW 16.12.2008, 09:34:51 [cenzore] [kill]

[11] Lagrone [9], pokud vám nevadí, že chlápek aspirující na účast v politice plácá, co mu slina na jazyk přinese, tedy pokud se naopak nesnaží zalhávat své skutečné úmysly, tak je to vaše věc. Jak se říká, proti gustu žádný dišputát. Jen se potom moc nedivte. Ale vlastně jaké divení, že? Ať se stane, co se stane, můžete přece vždy říct, že to vám to vyhovuje.

A nevím, co vám vadí na výroku "Zdroje jsou"? Amerika, Evropa i Japonsko to právě teď předvádějí v praxi a chrlí do svých ekonomik stamiliony nekryté měny. Ale to je zřejmě v pořádku, to jsou peníze pro bohaté. Ale když mělo jít o pár drobků pro chudé, to je řevu.

Když už byste chtěl něco od socanů srovnávat s páně Machovou názorovou "konzistencí" (co máte vlastně pořád s těmi socany, to je nějaká obsese?), potom bych navrhoval tanečky kolem přímé volby předsedy ČSSD, která byla nedávno schválena a teď se bude zase rušit s tím, že by stejně vyhrál Paroubek, tak to nemá cenu dělat tak složitě.
Tribun WWW 16.12.2008, 09:42:55 [cenzore] [kill]

[12] Tribune, skoro jsem malem s vami kapku souhlasil, ale s tim dobrem pro vsechny jste to nejak pokazil. Dobro pro vsechny je predsi Vase parketa ne ? I kdyz mozna Mach by ho nepachal za cizi penize jako Vy ;-)
Eddie Mail 16.12.2008, 09:47:46 [cenzore] [kill]

[13] Jo jeste otazku: Co to znamena Neco vedet o zivote ? Znamena to udelat si kopu deti a pak je nemit cim nakrmit ? Ja taky nemam deti, radeji jezdim po svete, sportuju a chovam psy, taky nic nevim ?
Eddie Mail 16.12.2008, 09:59:59 [cenzore] [kill]

[14] Nechci se Vám příliš plést do hovoru, ale od lidí, kteří vstupují do politky (a teď myslím jak Macha, tak Vodrážku), bych očekával alespoň minimální schopnost zformulovat nějaký svůj osobní program a prezentovat ho takovým způsobem, aby to bylo alespoň pěti procentům voličů srozumitelné a sympatické.

Místo toho vidím dva kluky, kteří jdou do velké politiky, a neumějí vysvětlit ani svoji motivaci, natož nějaký ucelený program, o kterém bychom se tady mohli bavit. První je podržtaška Klause, druhý podržtaška Topolánka, a to jsou jejich veškeré předpoklady pro záchranu pravice v Česku. Je až tristní, v jaké ideologické a personální bažině se ocitla česká pravice necelých dvacet let po pádu komunismu.

To od Jiřího Havla, Sobotky, Ratha, Paroubka, dokonce i komunistů Filipa či Ransdorfa se alespoň občas dozvíte, o co jim v té které situaci či politické debatě jde. Pravice může vášnivě nesouhlasit a naplivat na ně, ale nic to nemění na tom, že na její straně dnes už není (snad kromě Klause, který se ovšem v politické pranici nechává zpravidla zbaběle zastupovat svými poraděnky a kancléři) nikdo, kdo má na věci nějaký konsistentní a alespoň trochu promyšlený názor.
Stan WWW 16.12.2008, 10:33:06 [cenzore] [kill]

[15]  Tribune, při vší úctě, mě něco říkat o obsesi, četl jste si aspoň jednou za poslední dva roky, po sobě co jste napsal, resp. co píšete? Váše monotematistická, ideově rigodní, antiodeésacká agitka je prosím co? Jenže já jakožto tolerantní liberál, vám nebudu vyčítat, jaksi vaši jednosměrnou neschopnost vícečetné politické reflexe, a "váš boj", to by byl vážný hřích proti principům co zastávám, každý ať si dělá co chce..Vydávat státní dluhopisy chudině na základní spotřebu, nebo „boháčům“ na investice, je z ekonomického hlediska podstatný rozdíl, ale ideologicky a systémově – je pro mě OBOJE STEJNĚ nepřijatelné, takže mi prosím nepodsouvejte něco jiného.

A s tím souvisí, i vaše tvrzení, že mi nevadí že nějaký politik něco plácá. Nevadí, protože jsem liberál. A plácání k politice neodmyslitelně patří, a jestli si myslíte, že levicový politici neplácají, pak jste ztracen v "ideové fatwě třídního boje". Nic ve zlým, každý je holt ňákej, někdo má rád holky, někdo žase vdolky, někomu vadí rozhovor konzervativního politika, tak že má potřebu podrovit jeho jednotlivý věty větnýmu rozboru, a někoho třeba nechá chladným výroky typu, že bude že bude po volbách vázat stranické knížky do kůže lidí z ODS.:-)))

Myslím, že ponechat si veselou mysl, jako půl zdraví (především duševního) je recept, který platí univerzálně, a vřelo ho doporučuji.
Lagron 16.12.2008, 10:37:18 [cenzore] [kill]

[16] Skoro si už myslím, že v těch sedmdesátejch létech, kdy tihle Machové a Vodrážkové a Chalupové přicházeli na svět, muselo něco špatnýho bejt v Sunaru. Jsou jako z jednoho těsta, do kterýho někdo zapomněl přidat kmín nebo sůl nebo správný kvasnice. Takový jako trochu nedodělaný jsou.
Co se rozumného českého pravičáka týká, Stane, je to čekání na Godota. Nejsou. Důvod je jednoduchý: ti mužové prvních hodin se zcela zdiskreditovali zločinnou privatizací, a teď jenom obhajují nezákonné postupy a profity, ti mladší jsou zcela bez politického přehledu, umí jenom točit modlitební pravičácký mlýnek, hesla a mantry, a vlastní názory buďto nemají nebo je neumí formulovat.
Taras 16.12.2008, 10:41:40 [cenzore] [kill]

[17] Tarasi, to neni pravda, nas slusnych pravicovych je hodne, otazka je, jestli Vy vlastne o ne stojite.
Eddie Mail 16.12.2008, 11:34:28 [cenzore] [kill]

[18] Eddie, nejde o slušnost, jde o to, že nejste schopni v diskuzi obhájit svá tak vášnivě propagovaná dogmata. Pak jsou jenom dvě možnosti: buďto jste tak zfanatizovaní a domluva není možná pro vaši sektářskou pomatenost, nebo tak prolhaní a zlovolně prospěchářští - a domluva není možná pro zásadní charakterové vady českých pravičáků. Kloním se ke kombinaci těchto faktorů.
Taras 16.12.2008, 12:33:04 [cenzore] [kill]

[19]  Před léty, když jsem ještě Macha neznal, tak mne zaujal jeho kratičký článeček v Právu. Někde jsem se s ním dokonce pochlubil. Samozřejmě, že jsem za to pak dostal. Už spojení kohokoliv s pravičáckými think tanky totálně diskvalifikuje. Kdyby si tito lidé aspoň vybrali ke svému působení nějakou univerzitu a živili se normálně a ne jako pravičáčtí tlučhubové, kteří jsou placení z podezřelých peněz, pak by mohli být úspěšní. Na to však nemají potřebné schopnosti.
LV 16.12.2008, 13:11:26 [cenzore] [kill]

[20] Tarasi, problem je, jestli Vy vubec nejake argumenty a diskusi vezmete, pokud jste presvedcen o absolutni pravde socialismu, to pak nepomuze ani Cicero.
Eddie Mail 16.12.2008, 13:39:58 [cenzore] [kill]

[21] LV, chyba, univerzity jsou uz plne levicackych placalu
Ale s tema podezrelejma penezma jste vazne legracni, prominte :-))))
Eddie Mail 16.12.2008, 13:43:20 [cenzore] [kill]

[22] Eddie, to máte pravdu. Hlavně na západě se uchycují na univerzitách. Pravicoví plácalové totiž nemají předpoklady k systematické a poctivé práci a proto by na univerzitách selhali a byli by studentům k smíchu.
LV 16.12.2008, 13:59:53 [cenzore] [kill]

[23] LV, :-DDD Teda jestli jsou vsichni pravicaci takovi jak o nich pisete, tak uz musi byt davno mrtvi hlady. Heledte, ze si delate legraci, prosim !?
Eddie Mail 16.12.2008, 14:13:14 [cenzore] [kill]

[24] Eddie, pravičáci hrají na burze. Někteří vydělají a jiní už jsou dávno mrtvi. To jsou pravičáci začátečníci. Pravičáci, kteří nahodile zbohatli, nechávají za sebe pracovat jiné a díky těm přežívají. Už tomu Eddie rozumíte?
LV 16.12.2008, 14:57:57 [cenzore] [kill]

[25] Já myslím, LV, že Eddie tomu rozumí docela dobře[24]. V čem se rozcházíte (rozcházíme) je interpretace – řekl bych, že právě to, co zmiňujete, je to, co Eddiemu imponuje.
Tribun WWW 16.12.2008, 16:34:14 [cenzore] [kill]

[26] Eddie, kdybych vám chtěl opáčit [17] se suverénní „neprůstřelností“ , s jakou argumentuje aTeo a jemu podobní, pak bych musel říct, že slušný pravičák je nonsens, contradictio in adjecto.

Ale protože tak bychom se nikam nedobrali, připouštím, že slušní pravičáci existují, obávám se ovšem obávám se, že pro své kovanější kolegy jsou to měkoty, ne-li přímo levičáci :-) Každopádně je třeba je hledat jinde, než v ODS či na mezi „vymítači levicového ďábla“ na internetu.

Ale k vaší otázce: „Co to znamena Neco vedet o zivote ? Znamena to udelat si kopu deti a pak je nemit cim nakrmit ? Ja taky nemam deti, radeji jezdim po svete, sportuju a chovam psy, taky nic nevim ?“[13]
Ne, že byste nevěděl nic, ale nevíte všechno. Nevíte, jaké to je, když je na vás někdo existenčně závislý, chybí vám zcela zásadní osobní prožitek toho, co to obnáší, když nikdy nerozhodujete pouze sám o sobě, ale vždy i o někom dalším, kdo je s vámi bytostně propojen. Chybí vám zcela zásadní zkušenost, která by vás vedla k omezení záměrnému omezení svého vlastního ega (byť uznávám, že v případě primitivnějších či patologických jedinců může být efekt zcela opačný). Ano, víte leccos, ale chybí vám podstatná zkušenost, která vám umožňuje dospět.

Prostě jen velké dítě, nebezpečné ve své neschopnosti rozlišovat mezi sebou, světem a druhými lidmi. Pokud byste chtěl namítnou: a co lidé, kteří děti mít nemohou, potom vám odpovím, že je velký rozdíl mezi nebýt něčeho schopen, a programově nekonat. Život individua je pouze odložená smrt, skutečný život je možný pouze skrze další generace, ve kterých pokračujete dál i po své smrti.
Tribun WWW 16.12.2008, 16:50:17 [cenzore] [kill]

[27] Lagrone [15], při vší úctě, je zde jeden podstatný rozdíl – já se nikomu nevnucuji, co napíši čte jen ten, kdo to číst chce. Ale vy se zapojujete – a to způsobem zcela kontraproduktivním a sabotážním (čest výjimkách) - do běžící diskuse, a tedy si vynucujete pozornost všech ostatních, kteří se též hovoru účastní. Vy jste agresor, já nikoliv. Srovnávat byste mohl pouze v případě, že bych já pořádal spanilé jízdy na Virtually, na Šumavu, na Psa či kamkoliv jinam do pravicových luhů a hájů, a tam bych do omrzení šířil víru jedinou a pravou levicovou.

A to se neděje, takže vaše odvádění řeči na druhou stranu, k něčemu, co nebylo předmětem hovor, snaha zrelativizovat to, o čem je řeč, je mírně řečeno neslušné.

Nehledě k tomu, že argumenty „když to děláte vy, tak my můžeme také, a dvakrát“, neuznávám.
Tribun WWW 16.12.2008, 16:59:11 [cenzore] [kill]

[28] Je unavující poslouchat pořád stejné nesmysly: mladý muž, třicátník, který by měl mít už nějaký přehled a dokonce i životní zkušenosti, se hlásí k liberální pravici, a když se vyjadřuje ke konkrétním záležitostem, zjistí se, že je to těžký extrémista, kříženec Ku-Klux-Klanisty s členem společnosti Johna Birche, fanatický neokonzervativec s tragickými recepty jak politickými, tak ekonomickými i vojenskými. Něco, co se v Evropě vyjímá stejně přirozeně, jako recyklovaný dinosaurus. Živoucí fosilie. Tohle těžké vykolejení české pravice, která se západoevropské nepodobá ani vzdáleně, to je důvod, proč s ní nelze rozumně diskutovat. Bavte se s blázny, kteří sem spadli z Marsu.
Taras 16.12.2008, 17:52:13 [cenzore] [kill]

[29] no pockame na experimentalni dukaz zda, navzdory ruznym ucenym a nenavistnym kritikam pan Mach tu stranu zalozi a zda bude jako politicka strana uspesna....
Cimz rada zdejsich prispevatelu prijde o argument, ze to nejde....
jasan 16.12.2008, 18:37:47 [cenzore] [kill]

[30] Podívejte, milí pravičáci, v tomto směru se neděje nic dramatického. Pouze si několik inteligentnějších mezi vámi přečetlo rozbor volební porážky a usoudilo, že dvakrát patnáct je víc než jednou dvacet.

Průšvih je, že se spolu nebyli schopní domluvit (proč taky, vždyť jsou to individuality a individualisté) a místo jedné zakládají hned tři nové pravicové strany.

Druhý průšvih je, že do čela těch přípravných výborů se postavila naprostá (j)elita pravice. A tím myslím Macha i Hájka (u té třetí strany to tipuji na Jakla nebo někoho podobného).

A třetí průšvih spočívá v tom, že pravicové koncepty vyčpěly a ztratily na přitažlivosti. Na vařenou nudli antikomunismu už se taky chytá jen opravdu tvrdé jádro. Dvacet let v kapitalismu totiž naučilo i české občany vidět druhou stránku mince.

Je to totiž jako v tom vtipném postřehu: "Vše, co vám komunisti říkali o socialismu, byla lež, vše co vám říkali o kapitalismu, byla naprostá pravda."
Stan WWW 16.12.2008, 19:20:14 [cenzore] [kill]

[31] Stane, copak nevíte, že jedna stovka se nerovná druhé stovce??
"Vše, co nám říkali o kapitalismu, byla pravda" s dovolením tleskám... :-)
Faust 16.12.2008, 20:26:07 [cenzore] [kill]

[32] Stane, takze chcete rict, ze se obcanum zase styska po zadratovanych hranicich ? No mozna jo.
Eddie 16.12.2008, 21:02:00 [cenzore] [kill]

[33] Eddie, tím chci jen říci, že se spoustě občanů začíná stýskat po některých sociálních jistotách, po tom, že se nemuseli (pokud nepatřili k hrstce disidentů) klepat o práci a o to, jestli budou mít na nájem či splátku hypotéky, že nemuseli platit u lékaře, v nemocnici a v lékárně, že se nemuseli bát, že je někdo za bílého dne oloupí na ulici atd.

Nechci návrat socialismu, štvaly mě zadrátované hranice, podpultové zboží, komunistická propaganda v televizi, povinné volby jednotné kandidátky i prvomájové průvody. Na druhou stranu komunisti alespoň předstírali, že chtějí dělat něco pro obyčejné lidi.

Tahle banda, co nám teď vládne, už se ani nesnaží nic předstírat. Nacpaní u korýtek, huby plné pomejí, chrochtají blahem a ostatním za jejich peníze vysvětlují, že musíme reformovat (tedy utahovat opasky lůze) a utužovat transatlantickou vazbu (tedy lézt proti vůli většiny občanů do zadku zprofanovaným americkým neoconům), jinak se celý systém zhroutí. A on se přes všechny "reformy" a všechno "utužování" hroutí, a to nikoliv kvůli přehnaným požadavkům odborářů, státních zaměstnanců nebo důchodců, ale kvůli zkorumpovanosti vládních elit a nenažranosti manažerů se stamilionovými platy a jejich podvodným machinacím s ničím nepodloženými penězi.

A jestli chcete, milý Eddie, vidět pořádně zadrátované hranice, tak se jeďte podívat na tu americko-mexickou či na tu izraelsko-palestinskou. Zrovna včera o tom na ČT2 dávali velmi impozantní propagandistický pořad.
Stan 16.12.2008, 21:36:16 [cenzore] [kill]

[34] Stane, na tohle Vam nedokazu odpovedet, ale pokud si to obcane preji, necht' jim je doprano, hlavne at me do toho nezatahuji.
S temi hranicemi je to trosku demagogie, premyslejte trochu, draty na hranicich US/MEX IS/PAL jsou kvuli tomu aby se lidi necpali dovnitr, v CSSR to bylo presne naopak.
Eddie 16.12.2008, 22:02:40 [cenzore] [kill]

[35] Jasane, neměl jste na mysli spíše "empirický důkaz"[29]? Ale i kdyby se to Machovi povedlo (a bude-li mít k dispozici Klausovy zdroje, tak je to velmi pravděpodobné), i kdyby se stal předsedou vlády, nic to nemění na tom, že jeho odpovědi v mnou poukazovaném rozhovoru jsou zmatečné a nevěrohodné, což činí nevěrohodným i celý předmětný projekt?
Tribun WWW 16.12.2008, 22:14:15 [cenzore] [kill]

[36] Eddie, myslím, že když nemáte práci, nemáte co jíst a nemáte střechu nad hlavou, tak nějaké dráty kolem republiky[32] jsou vám úplně ukradené, protože i kdyby tam žádné nebyly, tak jako žebrák a bezdomovec máte minimum šancí se k těm hranicím dostat, a i kdybyste to dokázal a překročil je, tak si vůbec nepomůžete, protože na druhé straně vás nikdo nebude chtít a nic jiného než tady vás nečeká. Zejména utíkate-li z také kapitalistické země, takže ani na aplikaci starého arabského přísloví nepřítel mého nepřítele je můj přítel, jako to bylo v případě emigrantů z ČSSR (a že ani ti neměli na růžích ustláno!), nemůžete spoléhat.
Tribun WWW 16.12.2008, 22:18:34 [cenzore] [kill]

[37] Tribune experimentalni dukaz... samozrejmne... a ten rozhodne i o verohodnosti projektu - ne Vas nazor.... ostatne co neni verohodne pro Vas, muze byt naopak verohodne pro nekoho jineho.
Ostatne stranu zaklada pan Mach - ne Vy. Apropo - nechcete to take zkusit? prece na Vase spravne nazory musi "letet" kde kdo...

Stran rozhovoru - v tom pripade se domnivam, ze pan Mach ktery, ma s medii sve zkusenosti se proste rozhodl mnoha slovy nerict nic... celkem bych to chapal...
jasan 16.12.2008, 23:15:30 [cenzore] [kill]

[38] A já jsem na to upozonil, to jenom vy z toho zase děláte vědu a hledáte v tom něco, co v tom nikdy nebylo, ale vám by to děsně chybělo, tak si to tam přimyslíte.
Tribun WWW 16.12.2008, 23:37:55 [cenzore] [kill]

[39] ale ale Tribune je to prece proste... skuste to take...
jasan 16.12.2008, 23:54:11 [cenzore] [kill]

[40] Eddie, ti občané Vás do toho zatáhnou, ať budete chtít nebo ne. A příčinou nebude jejich "levicovost", "lenost", "hloupost", ale reálná ekonomická a politická situace, kterou zakoušejí na své kůži, a která ohrožuje jejich existenci.

To, že zrovna Vy se máte za současné situace dobře, neznamená, že se tak mají všichni, dokonce to neznamená, že se to v budoucnu nemůže změnit i pro Vás. A všechny příznaky začínající krize říkají, že se to změní pro všechny, a to velmi brzy a velmi radikálně.
Stan WWW 17.12.2008, 06:39:11 [cenzore] [kill]

[41] Stane, uz me nestraste prosim, myslite si snad, ze ja to nevim ? Ovsem snazim se v ramci moznosti pripravit. Ovsem pripada mi, ze Vy se na tu krizi uplne klepete, abyste pak mohli vystoupit a mocnym hlasem obvinit zlocinny kapitalismus. No reknete, ze to neni pravda.
Eddie Mail 17.12.2008, 09:20:24 [cenzore] [kill]

[42] Tribune, jeste zebraky a bezdomovce do toho tahejte, kdyz jezdivam pres Kobylisy tak tam takovou, vecne ozralou, partu potkavam. ne ty se opravdu do prace nehrnou to mi verte. Neni to tak trosku umely strasak ?
Eddie Mail 17.12.2008, 09:31:05 [cenzore] [kill]

[43] že kapitalismus je navýsost zločinná ideologie, která má reálné oběti není pochyb, takže co tady chcete maskovat eddíku?

Stane, "řízená" krize nabírá na obrátkách a kdo bude chtít přežít bude muset sáhnout i k nestandartním věcem...
Trast 17.12.2008, 09:35:42 [cenzore] [kill]

[44] Traste, no pochopitelne ze je, asi jako skoro kazda jina.
Cemu rikate nestandardni vec ? Muzete to upresnit ?
Eddie Mail 17.12.2008, 11:06:28 [cenzore] [kill]

[45] ...milý eddie, chtíc nechtíc budou muset lidi v drtivé většině přestat dodržovat stupidní ponziho pravidla hry - teda základní kapitalistické - to teprva bude prča :)) .... a co vy, trénujete poctivě pudovku? ..)
Trast 17.12.2008, 11:21:23 [cenzore] [kill]

[46] Traste, o tom nepochybujte, mozna me dostanou, ale rozhodne jich par vezmu s sebou :-)))
Eddie Mail 17.12.2008, 11:25:31 [cenzore] [kill]

[47]  Jo,traste kdybyste jen nepovídal,ale taky konal.:).Nakonec jestli tady v Česku bude jednou opravdu nějaká ta "hladová sociání bouře", pak to dřív přeplavou tučňáci z Patagonie do Evropy.:).Dostat lidi na takovou demonstraci,pak by je musel nejdřív někdo dokázat odtrhnout od nákupních vozíčků a vyhnat se supermaketů na tu demonstraci.Taková korpulentní paňmáma obložená na "hladové demonstraci" proti kapitalismu taškama z TESCA by mu spíš dělala reklamu..:).
Lagron 17.12.2008, 11:27:17 [cenzore] [kill]

[48] Lagrone Chicht :-))))
Eddie Mail 17.12.2008, 12:22:30 [cenzore] [kill]

[49] Lagron Chicht ;-)))))
Eddie Mail 17.12.2008, 12:24:37 [cenzore] [kill]

[50] Co to máte za nezvladatelné záchvaty smíchu, Eddie? Nestačilo by to napsat jednou a s prostým smajlíkem? Ale třeba platí o smajlících to samé, co o vykřičnících.
Tribun WWW 17.12.2008, 12:33:19 [cenzore] [kill]

[51] Tribune, slo, ale ten mistni system to nejak zdubloval, krome toho ja se tak smeju i normalne, nemuzu za to to mam od narozeni, jsem proste veselej :-)
Eddie Mail 17.12.2008, 12:35:28 [cenzore] [kill]

[52] Ale vsadil bych se, ze bych presvedcil ty vaguse z Kobylis aby za flasku rumu sli bojovat za me :-D
Eddie Mail 17.12.2008, 12:43:33 [cenzore] [kill]

[53] Lagrone, [47] nepodceňoval bych panímámy.
Vzpomínáte - v Chile byla taky taková divná demonstrace, kdy očividně buržoazní paničky šly demonstrovat s prázdnými hrnci... a pak přišel Pinochet.

Takže tak...
Faust 17.12.2008, 12:52:25 [cenzore] [kill]

[54] dneska uz ale nejde o jidlo.... toho mela ti vagusove z Athen take dost.
sax 17.12.2008, 12:52:59 [cenzore] [kill]

[55]  Kolegové, kdy se něco podobného jako v Řecku konalo u nás v Česku? Tvrdí se nám, že těch komunistů měl národ plné zuby po celou dobu jejich vlády. Bouře po měnové reformě v Plzni byly jen taková nevinná dětská vzpoura. Ti Řekové musí být divný a nevděčný národ, že si neváží výdobytků kapitalismu a šťastného života v demokracii a dodržování lidských práv se svobodou slova.
LV 17.12.2008, 13:35:20 [cenzore] [kill]

[56] [55] Jestli to nebude tím jižním temperamentem :-). A povahou národa vůbec, my jsme vždycky drželi hubu...
Jessie WWW 17.12.2008, 13:39:28 [cenzore] [kill]

[57] No Rekove, spis mlada anarchisticka pakaz, me je spis divny, ze si treba majitele tech obchodu ty majetky nechrani, kdyz na poldy neni spoleh. No tak asi to maji dobre pojisteny, to je taky fakt.
Eddie 17.12.2008, 13:55:13 [cenzore] [kill]

[58] mlada anarchisticka pakaz... to je furt malo, Eddie i ta pakaz musi mit nejaky duvod.
sax 17.12.2008, 14:17:30 [cenzore] [kill]

[59] Saxi jaky duvod maji hooligans na fotbale ? Ja na jejich "duvody" proste neverim. Nicit a zapalovat ? OK ... My do Vas taky ...
Eddie 17.12.2008, 14:56:58 [cenzore] [kill]

[60] vy do nich kulovy, Eddie... jedine je tak za statni utraty dovest na nadrazi. Recti studenti jednak nebyli sezvani ad hoc, jednak jsou z uplne jine spolecenske klasy, jednak jich bylo hodne, jednak maji "svetle" vyhlidky jeste pred sebou. Neprotestovali proti zadne politice vlady, ani za pracovni prilezitost, takovehle motivace jsou studentum vzdy velmi cizi. Jenom s nimi spatne nakladali a delali z nich neco, co jim bylo proti srsti, stejne, jako chulignum na fotbale, co se schazeli uz pred par stoletimi v Koloseu. Chleb a hry na urcenem miste je vysledek stabiliziovane politiky, chaoticky demolujici, poulicni davy uz znamenaji, ze se neco vymyka kontrole.
Na jejich duvody verit nemusite, oni to zvladnou i bez vas. Hlavne tu holotu vychovat, ze ano? Vase silacke reci jsou zcela bezmocne, namisto vaseho rozhorcovani se radsi zamyslete, vy floutku :o).
sax 17.12.2008, 15:47:43 [cenzore] [kill]

[61] Saxi ja se nerozhorcuju, me je to vicemene jedno jestli si recti obcane delaji bordel ve vlastni zemi i jejich duvody jsou mi lhostejne. Ja jsem jen projevil odhodlani hajit svou svobodu, svoji rodinu a svuj majetek jakymikoliv prostredky za jakoukoliv cenu. To je stli mi verite nebo ne je mi taktez jedno :-) Pekny den.
Eddie 17.12.2008, 15:59:13 [cenzore] [kill]

[62] musim se priznat ze neschopnost vlad si udelat ve vlastni zemi poradek mne ponekud prekvapuje - jak pak chteji aby jim obcane platili dane.... pro jistotu budu mit zahy zbrojni prukaz...
jasan 17.12.2008, 16:29:38 [cenzore] [kill]

[63] ...á ...fašounci se nám tu nějak rozmnožili. Kdypak je začnete mazat Tribune? Co přinášejí tyhle nenávistné výkřiky pozitivního do diskuse? P.S. Pokud byste se přece jen odhodlal je mazat, prosím i o smazání tohoto mého komentáře, ať nezapleveluje zbytečně diskusi.
Zoom 17.12.2008, 17:20:33 [cenzore] [kill]

[64] odhodlani hajit svou svobodu, svoji rodinu a svuj majetek jakymikoliv prostredky za jakoukoliv cenu... to je vzdycky tak, Eddie, tem, co to dojebali nezbyva nakonec nic jineho, nez tragicky heroismus. Spravne se rika "do hrdel a statku".

Jasane, prukaz si poridte, ale nezapomente, ze uz nejste ve strane, tak si k tomu nezapomente jeste prikoupit pistoli s naboji, vam se urcite bude v obci hodit.
sax 17.12.2008, 18:37:14 [cenzore] [kill]

[65] Copak rekl(i) jsme neco spatneho ?
Eddie 17.12.2008, 20:29:18 [cenzore] [kill]

[66]  A že on to byl Franco, který prohlásil, že aby obnovil ve Španělsku pořádek je ochotný, polovinu obyvatel postřílet?

Ale musím přiznat, že figurka jasana je vskutku kouzelná: přiznejte se, milí levičáci, kdopak ji píše?
Winter 17.12.2008, 21:38:38 [cenzore] [kill]

[67] :)) http://aktualne.centrum.cz...625278 tak tomu se říka pořádná flákota k sežrání, krize ne krize vláda rozdá ober mergle svým a místí ( jedno či leví nebo praví) to hezky zaplatí - kuwa, ten kalousek je ale mazanej, bezcitnej grázlík, kde se na něj hrabe al capone i s jánošíkem dohromady - no nic, kecy nemaj cenu - "stavaři" budou muset někde ty prachy ulejt a z takovýho rance se nejednomu zatočí hlava, roztřesou kolena, postaví pinďour - jj, budou další modrý žně a štěstí přeje připraveným, matrošem vybaveným a s klausovým přístupem k věci - tož soudruhu flanďáku spusťto, neboj se vlka nic, my "lid" jsme ready :))
Trast 17.12.2008, 23:40:07 [cenzore] [kill]

[68] Traste, ty prachy nedostanou stavaři (alespoň ne přímo), ale nejspíš Veolia. A to je firma, která už v tomto státě ovládá velkou část vodáren, veřejné dopravy a nakládání s odpady. Pokud k tomu dostane za 100 mld. tenhle báječný konktrakt (o spoustu tzv. ekologických škod se od doby jejich již tak pofidérního vyčíslení za těch 10-15 let postarala samočistící schopnost přírody), staneme se už jednou provždy otroky téhle báječné celosvětově působící firmy, specializující se na korumpování politiků na všech úrovních stejně tak, jako už jsme otroky ČEZu, RWE a dalších monopolních dobrodinců.

Berte to však i z té lepší stránky - naše politické strany (a lidovci především) budou po této akci opět lépe finančně zajištěny, a budou mít tedy více prostředků, aby s námi mohly lépe "vykomunikovat" svoji politiku.
Stan WWW 18.12.2008, 10:35:18 [cenzore] [kill]

[69] Víte Stane, byl jsem na dostřel jedné upachtěné "rekultivace" za evropské losy a řeknu vám, musíte mít opravdu silný žaludek a oči a uši všude, aby jste tyhle prachy propral a vše ve zdraví ustál - jedno jestli místním feudálům a nebo jejich úkolářům ( tř.f. Veolia) - dnešní partaje opravdu stojí pouze na penězích ( je šumafuk odkud, ale hlavně abych jich bylo hafo), ale v dnešním czesku nikdy nevíte, jestli nedojde k nějaké náhodilé (kosmetické), kabinetní (zájmové) změně režimu navenek, s následným personálním a majetkovým zemětřesením uvnitř - proto dnešní úspěšní sloužící maj největší cenu pouze franty mrázka v jeho finální podobě (kalouska z toho nevyjímaje)..)
Trast 18.12.2008, 11:53:37 [cenzore] [kill]

[70] Mazat? Zatím ne, Zoome. Musel bych pak mazat i ty, kteří na smazané reagovali, aby nevypadali jako blbci. K tomu mi zatím chybí ta správná motivace.

Alespoň si může každý prohlédnout, jak se nám chlapci vybarvili: všechny ty učené a vzletné řeči, které zde vedou, jsou jenom „kecy na neděli“, protože jediným argumentem, který skutečně uznávají, je síla, a bez zaváhání k ní sáhnou, až ohlupování hezkými řečičkami přestane fungovat. „9mm argumentů“ je to jediné, co má v jejich očích váhu. Pravdu má jenom bouchačka… tada-da tády-da…

Je zvláštní, kolik úsilí věnují vršení slov, na kterých jim samým vůbec nezáleží.
Tribun WWW 18.12.2008, 15:50:08 [cenzore] [kill]

[71] tak tak Tribune kdyz vlada neumi udrzet poradek, dojde na tech 9mm... a mozna priste i v Recku - tam tedy spise na brokovnici.
Je pozoruhodne, ze Vam tu neajk vubec nevadi, ze ti "darecci" nici majetek ostatnich.. a pomerne beztrestne.
jasan 18.12.2008, 16:02:08 [cenzore] [kill]

[72] Mám tomu rozumět tak, Jasane, že když vláda ztratí respekt lidu, tak si ho má vynutit silou (třeba i tak, jak výše připomněl Winter[66]) spíše, než aby odstoupila? Neboli že lepší než odstoupit je být svržen, ale až poté, co ještě nadělám spoustu škody?

A jak jste přišel na to, že mi nevadí, že ti "dárečci" ničí cizí majetek? I když uznávám, že mi vadí spíše to, že vůbec ničí hodnoty; zda je to něčí majetek, či nikoliv, není až tak důležité.

Jenomže nepokoje v Řecku nejsou příčina, ale důsledek. Dočasné potlačení nepokojů nic neřeší, pokud nebude odstraněna příčina, a ta odstraněna nebude, protože je tabu. Je jí totiž náš slavný vrcholný kapitalismus. Jenže vy budete raději mluvit o nepokojích, "dárečcích" a střílení do lidí, jenom abyste se nemusel bavit o příčině.

K ještě jeden odkaz k Řecku: http://www.sds.cz...anku=2008121701
Tribun WWW 18.12.2008, 19:00:27 [cenzore] [kill]

[73] Tribune pricinou je, ze se ti darecci maj prilis dobre... a nemusi se starat o svuj chleb vezdejsi.. toz si vymejslej ptakoviny.
A vlada, placena z dani tech co se staraji jim to nezatrhne... coz neskonci dobre
jasan 18.12.2008, 21:45:27 [cenzore] [kill]

[74] Tribune příčina není tabu, ale odstraněna tak, jak vy si představujete, být nemůže, protože je to zhola nemožné. Z vrchu, direktivně, nelze podstatu vlastnického systému modifikovat, protože vlastnický systém je založen na způsobech chování vlastníků. A těm může sotva nějaký stát "nařídit", aby své chování ze dne na den změnili. Ano, stát se může pokoušet je nějakým způsobem regulovat, ale jak je vidět, moc se mu to posledních pár desítek let nedaří. A nebo doufáte v to, že sami současní vlastníci "pochopí" a změní své chování? No to se načekáte, nejspíš až do soudného dne.

Momentálně lze doufat jen v to, že se podaří nějakým způsobem situaci dočasně zalepit, zalátat a zklidnit. Samozřejmě s vyloučením jakýchkoliv fašizujících násilných řešení.
Zoom 18.12.2008, 22:26:05 [cenzore] [kill]

[75] Tribune po precteni odkazu doporucuji zcela klasicke reseni... "dlouhej bic a malej dvorek"
jasan 18.12.2008, 22:38:28 [cenzore] [kill]

[76] To z vás mluví vlastní zkušenost, že Jasane? [74] Vy sám jste totiž přímo učebnicový příklad člověka, který se má příliš dobře, a tak vymýšlí ptákoviny. Tak jako vy totiž může mluvit jenom člověk, který v životě nečelil vážnějším starostem, než jakou značku kaviáru si koupit.

Ale měl bych pro vás také "léčebnou kůru" - nahnal bych vás do Michelinky tahat gumy. Ony by vás ty silácké řeči rychle přešli.
Tribun WWW 18.12.2008, 22:55:53 [cenzore] [kill]

[77] Zoome, pro vás příčina možná tabu není[74], ale jste docela výjimka, řekl bych. A navíc připouštíte možnost řešení, což z vás z hlediska většinového diskursu (pár "disidentských" blogů skutečně není mainstream) činí téměř exota.

Samozřejmě, že ne všichni vlastníci pochopí, která bije. Zástupci "vlastnického mysticismu", jako jsou zde přítomní Jasan či Lagron, samozřejmě nic nepochopí, ale to ti ve skutečnosti o ničem nerozhodují, to jsou jen biřici, kteří mají usměrňovat lid. Ti skutečně velcí, kteří ovládají celé ekonomiky, si jedna a jedna dohromady dají. Je to i v jejich zájmu (a možná hlavně v jejich, chtějí-li zůstat vlastníky), aby nalezli řešení. Otázkou je, zda ještě mají pod kontrolou své honící psy, své biřice, které na nás vypustli.

Myslím, že na odpověď nebudeme čekat dlouho :-((
Tribun WWW 18.12.2008, 23:03:02 [cenzore] [kill]

[78] Tribune ale to mluvíte právě jen o onom dočasném zalepení a zalátání problému. Nic jiného prostě stávající vlastníci nejsou schopni udělat. Popřeli by tím sami sebe.

A horší varianta je ta, že jim se bude čím dál tím více zdát přitažlivé ono totalizující, fašizující řešení.
Zoom 19.12.2008, 13:24:12 [cenzore] [kill]

[79] Letos už bude klid, vesměs to honicí psi už zabalili a začnou vyvíjet aktivitu až 5.ledna ;)
bara 19.12.2008, 18:38:01 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: