úterý, 2. prosince 2008
Radar monitor (2008/48)
Komentovaný monitoring zpráv o zamýšlené americké radarové stanici v Brdech, které přinesl 48. týden roku 2008.
Jednou nohou nad propastí
Jak se dalo vzhledem ke složení horní komory českého parlamentu očekávat, Senát schválil radarové smlouvy.
O tom, jak odpovědně senátoři k hlasování přistoupili nejlépe svědčí to, že hlasovali pro, aniž se pozastavili nad tím, že premiér Topolánek lže, jako když tiskne, když říká: „Jsme členy NATO a radar je pro našeho spojence důležitou součástí protiraketové obrany." To je sice hezké, jenže z prvního tvrzení nijak nevyplývá druhé. Radar nemá s NATO nic společného, je to soukromá záležitost USA a několika jejich poskoků zde v ČR. V podobném duchu lhal i ministr zahraničí Schwarzenberg, který řekl: „Pokud odmítneme radar, aliance bude muset zcela změnit plány." USA nejsou NATO; významní členové NATO (Itálie, Francie, Německo) vyjadřují nad plány na rozšiřování americké PRO do Evropy přinejmenším rozpaky, ne-li přímo nesouhlas. Pro jsou pouze USA a jejich nohsledi Polsko a ČR, pro které je to především způsob, jak manifestovat svoji konverzi od Východu k Západu, aniž by si uvědomovali, že Západ je především Evropa, nikoliv USA.
Jmenovitý seznam senátorů, kteří hlasovali pro, je k dispozici pod přiléhavým názvem Quislingové. Jestli chcete, můžete jim něco pěkného napsat, ale z osobní zkušenosti mohu potvrdit, že páni senátoři se s občany nebaví. To je stejné, jako s poslanci.
Hnutí NE základnám reagovalo tiskovou zprávou, ve které mimo jiné uvádí: „Iniciativa Ne základnám bude i nadále pokračovat ve své činnosti, protože ještě není o ničem rozhodnuto. Pokud smlouvy neschválí Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR a nepodepíše je prezident, nevstupují v platnost." Hnutí rovněž spekuluje o tom, že by smlouvy mohly být nyní napadeny u Ústavního soudu: „Zároveň se souhlasem Senátu otevírá možnost k tomu, aby skupina senátorů podala návrh na posouzení souladu radarových smluv s Ústavou ČR." Zřejmě senátory za ČSSD, kteří po posledních volbách již mají k podobné akci dostatečně silnou pozici.
Podle Ligy starostů je rychlost schvalování radaru podezřelá: „Nový americký prezident vyslovuje určité pochybnosti (...) Množí se protestní a nesouhlasná slova evropských vrcholných vládních politiků (...) Bylo by diplomatickou slušností a politickou obezřetností od Senátu ČR posečkat s hlasováním alespoň do rozhodnutí prezidenta Baracka Obamy. (...) Liga starostů proti radaru odsuzuje toto servilně předčasné odsouhlasení obou smluv koaličními senátory. Taková rychlost schvalování je neodůvodněná, zbytečná a podezřelá."
Rovněž se komplikuje cesta smluv Sněmovnou. Schůze, na které se o smlouvách mělo hlasovat v prvním čtení, skončila dříve, než začala, protože poslanci neschválili program. Je to další z řady proher vládní koalice a důkaz toho, že vláda již nemá ve Sněmovně spolehlivou většinu.
Domácí souvislosti
Nad přístupem premiéra Mirka Topolánka k nedávné návštěvě T.A. Postola, kterou premiér ostentativně ignoroval, zřejmě podle zásady „když to nemůžeš vyvrátit, dělej, že to neexistuje", se zamýšlí výkonný ředitel Greenpeace Czech Republic.Jiří Tutter v článku Radar a bída české diplomacie: „Vzhledem k tomu, že již v zemi nejspíše neexistuje jediný radiolokační odborník, který by byl schopen a ochoten vyvracet Postolova tvrzení (...) byla předhozena médiím ředitelka odboru MZV paní Šmigolová. Nevím, kam až sahají její znalosti fyziky. Ona sama se nejspíše domnívá, že dále než ty které představuje profesor a doktor věd deváté nejprestižnější university (...) Dalo se očekávat, že se nenajde jediný odborník, který by mohl vyvrátit Postolovy závěry. Přesmutným zjištěním však je intelektuální, etická a profesionální ostudná ne-úroveň reakce českých zástupců."
O protiradarové aktivitě Ligy starostů informuje tisková agentura AFP: „Starostové 30 českých měst naléhají na nového amerického prezidenta Baracka Obamu, aby zrušil plány na výstavbu amerického radaru 70 km západně od Prahy s tím, že by to ohrozilo Evropu (...)Plán realizovat systém protiraketové obrany ve střední Evropě už podle starostů vyvolává napětí mezi USA a Ruskem a USA a Evropskou unií."
USA si na svých vojenských základnách v zahraničí rozhodně nepočínají jako hosté. Například leteckou základnu v Itálii zneužili k útoku na Lybii bez vědomí italské vlády.
Ruský medvěd se probouzí
Ruské námořnictvo úspěšně vyzkoušelo raketu Bulava-M, námořní verzi střely Topol. Ukončena byla i modernizace několika ponorek, schopných tyto rakety nést.
Do výzbroje ruských raketových armád byla zařazena nová raketa RS-24, vybavená dělenou hlavicí. Podle tisku se jedná o ruskou odpověď na americké snahy o rozšiřování PRO a eskalaci americké vojenské přítomnosti v Evropě; není nejmenší důvod myslet si opak.
Kreml považuje za reálné, že Obama ustoupí ve věci protiraketové obrany. Medvěvěv řekl doslova: „Myslím, že jsou zde šance, protože pozice současné administrativy ohledně této otázky je extrémně neflexibilní, zatímco pozice nového prezidenta se zdá být opatrnější." Pozice rodící se Obamovy administrativy je setrvalá: „Jeho postoj zůstává totožný s tím, který zastával po celou dobu kampaně, tj. podporuje rozmístění systému protiraketové obrany, potvrdí-li se, že dotyčná technologie je funkční." Lavrov je ovšem nekompromisní: „Bylo by lepší, kdyby Američané tento nápad úplně vzdali."
V podobném duchu se vyjádřil i ruský premiér Putin: „Doufáme, že nové americké vedení bude konstruktivnější, odpovědnější, a co je velmi důležité, také prozíravější, než byli jeho předchůdci." Zdá se, že Rusko má zájem jednat o „rozšíření nebo nahrazení smlouvy START o omezení jaderných zbraní z roku 1991," k čemuž však byla Bushova administrativa zatím nepřístupná (ač to byl Bush st., kdo „odzbrojovací smlouvu století" za USA podepsal).
Krátce
Vstup Ukrajiny a Gruzie do NATO se vzdaluje, což Rusko kvituje s povděkem a my bychom měli také, protože to znamená, že nebude rozdmýcháváno potenciální ohnisko velmi vážného konfliktu.
V důsledku globálního oteplování tají arktické ledovce, čímž se odkrývají ložiska ropy a dalších surovin značného rozsahu. Ačkoliv zmiňovaná zpráva hovoří o Grónsku, kontroverze ohledně využívání nerostného bohatství Arktidy již v nedávné minulosti propukly i mezi Kanadou a Ruskem, které si činí nárok na velkou část oceánu u svého pobřeží. Nelze vyloučit, že spory o zdroje surovin v budoucnu vyústí až ve válečný konflikt, do které, bude-li veden s Ruskem (což je více než jisté), by se velmi pravděpodobně zapojil i radar. Po surovinách věčně hladové USA se totiž mohou pokusit srazit Rusko na kolena zničujícím útokem ve snaze zmocnit se jeho surovinových zásob.
Komentáře
[1]
Hou hou hou. Tak trochu přibrzdíme, Tribune, ne?
1) „Jsme členy NATO a radar je pro našeho spojence důležitou součástí protiraketové obrany." Je naprosto správné tvrzení... neboť jsme členy NATO a tudíž máme závazky ke spojencům, a jedním z nich jsou i USA. Ano, interpretace to není nejvhodnější, protože mýlicí se lidé jako Vy ji jen tak nepochopí, nicméne pravdivá je, aťji obráte třeba třikrát a ještě připečete (mrk).
2) USA nejsou NATO. Ano, protože NATO JSOU USA!!! Bez USA je NATO jen diskusním kroužkem evropských diplomatů. Nazvat Francii důležitým členem NATO může opravdu jen naprostý nevzdělanec, který vidí jen na nejbližší internetovou stránku, která je podle oficiálních pravidel OTANu i ve francouzštině. Jeidná funkce Itálie dnes vyplývá z poskytování základen a zázemí pro JFC v Naples.
Evropa potřebuje USA, protože má ráda pocit bezpečí a ví, že sama se neubrání. Ví to od konce WWI. Během WWII se evropští politici modlili, aby USA vstoupily do války, protože pak bylo jasné, kdo ji vyhraje (USA a SSSR). Poválečný ekonomický úspěch Evropy a její bezstarostnost byla možná jen díky přítomnosti USA v Evropě a VŠECHNY státy to tak chtěly. Francie dokonce apelovala na větš přítomnost USA a GB při organizování evropské bezpečnosti. Vzhledem k tomu, že NMD je další krok v americké obranné linii, všechny státy s tím nakonec budou souhlasit, i když si zvykly remcat, protože vědí, že pokud se na nás USA vykašlou, jsme v pěkný kaši. A už jenom proto, že ostatní remcají (občas), vítám jakoukoliv bilaterální nabídku s USA.
sunfreedom
WWW
03.12.2008, 00:56:11
[2] Tribune,
minimálně jednoho z těch "osočených" senátorů znám osobně, a ujišťuji Vás, že tento člověk s lidmi mluví a to tak, že velmi.
A snaží se přesvědčovat a argumentovat...
Jenomže pak přijde JEHO odpovědnost - a říká se tomu zastupitelská demokracie.
To jenom na okraj: nejsem proto příliš nadšený, že je zahrnut do množiny nazvané Quislingové. Nemyslím si, že si to zaslouží.
A ano, osobně jsem PROTI radaru - myslím si, že roztáčení dalších kol zbrojení je to poslední, co tento svět potřebuje.
Faust
03.12.2008, 05:19:48
[4] jonáši,
protestoval jsem proti větě z Tribunova článku: "Jestli chcete, můžete jim něco pěkného napsat, ale z osobní zkušenosti mohu potvrdit, že páni senátoři se s občany nebaví."
Moje osobní zkušenost je jiná.
A dotaz na diskutující (i na Tebe): kdy a kolikrát jste psali svému senátorovi?
Prostě se mi nelíbí paušalizace a nálepkování.
Faust
03.12.2008, 05:42:59
[5] Nepsal jsem nikdy
ani svýmu poslanci za bolševika a považoval bych to za úplně stejný mrhání časem .. prostě jsme stejně pod jejich rozlišovací úrovní, jak to kdysi jeden hezky vyjádřil. Jo, pobavit se a zanadávat si v hospodě, to možná ..
Mně na tom spíš děsí jedna věc, oni ti co odpověděli (viz BL) celkem jednoznačně (a nadšeně) prokazujou, že se rozhodujou na základě jakýchsi svých emocí a historických atavizmů, a to je dost špatný .. počítám že někde ve druhý vrstvě bude ten vzývanej "vlastní zájem" a nějaký analytický myšlení ve prospěch státu a občanů bude ležet zašlapaný až hluboko pod rohožkou. No, jakej dodaj materiál, s tim musíme pracovat.
jonáš
03.12.2008, 06:03:25
[7] Šťouravá poznámka
Putin je "jenom" premiér, nikoliv prezident. Tím je Medvěděv. Ne, že by to něco na věci měnilo, ale zarejpat jsem si mohl :)
[8] pani senatori a poslanci
se s obcany zcela samozrejmne bavi (vetsina z nich)... staci si dohodnout navstevu v kancelari...
jasan
03.12.2008, 12:35:52
[9] Panové,
vidím, že jste skupinou expertů. Rád bych se vás dotázal na důvod vašeho odporu k Rusku. Dříve bylo nepřáteství k SSSR pochopitelné, protože tam vládli komunisti. Dnes už tam vládnou jako všude jinde (mimo Kubu a Sev. Koreu samozřejmě) kapitalisti a jejich disidenti dokonce mohou psát do tiskovin, které lze veřejně koupit. Co vám na nich vadí?
Ptám se zejména těch, co mají důvěrné styky s hrdinnými senátory, kteří chtějí proti kapitalistům v Rusku válčit. Oni jistě budou mít nějaké vysvětlení, které je mi dosud utajeno. Těším se, co se dovím!
LV
03.12.2008, 12:49:58
[10] Tak jistě že se baví
proč by se nebavili, vždyť je to k ničemu nezavazuje.
jonáš
03.12.2008, 13:11:44
[11] Fauste,
[1] skvěle, právě o tom, co si kdo představuje pod slovem "odpovědnost" komunikuji s jedním poslancem. Zatím si tu jeho odpovědnost neumím taknějak představit. A on mi to ještě pořád nevysvětlil.
Chceš-li, pomož mu tady s tou definicí odpovědnosti... jestli opravdu je možné ji nějak nést, tak ať jí nese, spadne mi kámen ze srdce a klidně ať si radar schvalují jak libo!
Jinak ať je referendum.
[10] právě.. je to snad odpověď i na můj dotaz ?
[1] Anebo tedy protimluv? :((
TS
03.12.2008, 15:07:01
[13]
Sunfreedome, Vy zřejmě zapomínáte, že mluvíte s příslušníky národa, který má určitou historickou paměť.
1. Když nám bylo nejhůř, každý se na nás vykašlal.
Nebýt toho, že byl Sovětský svaz napaden a že byl technicky zdatný (industrializace na hromadách mrtvol ukrajinských rolníků), neexistovali bychom.
Všimněte si, že neříkám : "nebýt Sovětského svazu, neexistovali bychom" - taková telecí oddanost Rusům je mi cizí - tu ponechávám bolševikovi (tomu červenému. já těch bolševiků znám víc a různých barev)
2. 2. světovou válku nevyhrála v Evropě žádná protihitlerovská koalice - ani USA.
2. světovou válku v Evropě vyhrál v podstatě Sovětský svaz. Pouze Sovětský svaz.
To se Vám nemusí líbit - ale je to prostě fakt, hard data.
USA zvítězily nad počtem obyvatel jen o trochu menším Japonskem v Tichomoří.
Role ostatních států, včetně Velké Británie byla okrajová.
3. Neexistuje žádný důvod k české vděčnosti vůči USA. SSSR i jeho nástupce svá práva ztratily rokem 1968.
4. Představa, že nás radar a celý systém před něčím ochrání, je prostě směšná.
Česká republika není terčem útoku jiného státu - budoucí války budou vedeny o přírodní zdroje - američtí protihráči nejsou nic jiného než USA v jiné barvě - jejich zájmy jsou opět spojený se zdroji (třeba i vody) - z rozšlapání českého (či jiného) pískoviště s věžičkami a cimbuřími nikdo nic nemá.
Před soukromými organizacemi s jadernými a biologickými zbraněmi nás žádný podobný systém neuchrání.
Osobně se domnívám, že se USA s Ruskem zase dohodnou - Rusko je totiž zranitelné - Čínská lidová republika může přežít bez svých přírodních zdrojů, Rusko nikoli.
Rusko je slabší a tudíž potenciální spojenec, protože tak to chodí vždy : první se spojí s třetím - ne s druhým ...
astream
Mail
03.12.2008, 17:41:34
[14] Já nejsem žádný rusofil,
ale válčit bych s Ruskem nechtěl. Vysvětlí tady někdo, proč ty Rusy máme tolik nenávidět? Přece si instalovali kapitalismus jako my. To nestačí?
Není to v tom, že se nám zachtělo ruských surovin? Pravda, já bych si je koupil, ale snad jiní, bohatější než jsem já by chtěli dovážet zadarmo a ještě na nich vydělat.
LV
03.12.2008, 18:24:54
[15] Síla zvyku, Tasselhofe.
Tak jsem se soustředil na to, abych to napsal správně - až jsem to napsal špatně. Díky za upozornění
[7], už jsem to opraviil.
Tribun
WWW
04.12.2008, 09:02:55
[16] Panove dovolim si pripojit dva citatky:
1) "Rozpinavi jste, kam slapnete 100 let trava neroste ..." (c) Kolja
2) "Kde stoji rozkrocen americky marinak, tam si zadna tatarska horda netroufne vtrhnout..." (c) Autor neznamy, resp, si ho nepamatuju
Eddie
Mail
04.12.2008, 09:12:03
[17] Co to na mě zkoušíte, Sunfreedome?
[1]
Z toho, že my jsme členy NATO a USA jsou také členy NATO vůbec nevyplývá jakýkoliv náš závazek radar přijmout. To tvrzení je sice samo o sobě správné, ale jako
argument pro radar je zcela irelevantní. Souhlas s radarem není s NATO v rozporu (přečtěte si tu smlouvu, není dlouhá), ale ze smlouvy nevyplývá.
Takže pokud zde někdo něco nepochopil (a nebo spíše dělá, že nepochopil, tak jste to vy. Jako obvykle, chtělo by se dodat. Topolánek klame, ať již záměrně, či z neschopnosti, a vy mu v tom zdárně sekundujete, ať již záměrně, či s neschopnosti.
Já samozřejmě vím, že de-fakto je NATO USA, ale to je špatně. Aliance jako NATO má smysl pouze tehdy, pokud ji tvoří rovnoprávní členové, kteří vzájemně spolupracují, nikoliv jeden diktátor a jeho satelity. NATO, tak je funguje nyní, je věrným odrazem (či spíše předobrazem) Varšavské smlouvy – jeden dominantní stát a jeho slouhové kolem něj. A pro toho, kdo nechce být slouhou jako Francie, máte vy jen posměšky. Jak říkají Rusové: je to radost být sluhou velkého pána, že?
Tribun
WWW
04.12.2008, 09:13:52
[18] Fauste,
co je to ta jeho „odpovědnost“, co je ta „zastupitelská demokracie“
[2]? Že se pan senátor „obětuje“ a poslušně hlasuje podle pokynů politbyra, bez ohledu na to, že hlasovat pro za současné situace je
iracionální? Když tedy vynechám hlasování v rozporu s postoji těch, které zastupuje, protože to by se špatně prokazovalo.
Ale možná byste mohl být konkrétnější, Fauste, a říct jmenovitě, o koho jde. I když je otázka, zda by to něco změnilo, protože již staří Římané říkali: „Senatores boni viri, senatus autem mala bestia.“
Bohužel v této věci musím
souhlasit s Jonášem[5][10], ale nebráním se tomu, aby mne nějaký můj zastupitel přesvědčil, že mu je naše společná košile bližší, než americké posrané trenýrky.
Tribun
WWW
04.12.2008, 09:21:10
[19] Astreame,
zcela s vámi souhlasím
[13].
Jen bych se chtěl zeptat: jak podle vás bude vypadat ta dohoda? Kdo ustoupí, Rusko, nebo USA? Já bych sázel na USA, protože ty by takovým ústupkem více získaly, než ztratily. Vlastně by pouze získaly – vyvázali by se z pošetilého plánu a zavázali by si Rusko, které se jim v tom bordelu, který tak usilovně vyrábějí ve Střední Asii a na Středním Východě, bude docela hodit.
Tribun
WWW
04.12.2008, 09:25:02
[20] Eddie,
Koljou myslíte tu filmovou postavičku? To má být nějaká autorita? Navíc jsem ten film neměl nikdy rád, příšel mi jako takový sentimentální generál po bitvě, hrdina, když už se to může.
A k tomu vašemu druhému cintátu (sic!): jistě, že tam kde je americký mariňák už žádná tatarská horda nevtrhne, za prvné proto, že už se tam nevejde (vy si myslíte, že mafián snese ve svém rajónu konkurenci?), za druhé proto, že tatarské hordy patří minulosti; snad s výjimkou hord mudžahedínů, které jsou ovšem čistě americkým produktem.
A mimochodem, Rusové nejsou Tataři, to byste mohl vědět. Co čekáte, že zde s takovou ubohou propagandou zmůžete? S tím si běžte na besídku ODS nebo abiturientský večírek žáků škol pomocných.
Tribun
WWW
04.12.2008, 09:41:48
[21] Tribune
Ja moc dobre vim, ze Rusove nejsou jen (!) Tatari, ale take vim, ze se chovaji prakticky stejne. Proste kdyz uz si musim vybrat, davam prednost Anglosasum pred Slovany. Anglosaske hodnoty a zivotni styl jsou mi zkratka blizsi a rad bych si je zachoval.
Rusko at radobykapitalisticke ci komunisticke je predevsim imperialni mocnost, ktera by rada ziskala zpet svoje kolonie, ktere Gorbacov tak lehce ztratil.
Eddie
Mail
04.12.2008, 10:06:12
[22] Rusove nikdy zadne kolonie nemeli, protoze jde o vnitrni imperium....
pokud nekdy nejake staty zabrali, slo jen o vytvoreni naraznikove, obranne zony.
sax
04.12.2008, 10:37:23
[23] Ovšem, Saxi
[22], jenže to se jaksi nehodí do krámu, protože pak přestává fungovat propaganda, jako je ta Eddiho.
Tribun
WWW
04.12.2008, 11:11:49
[24] I kdybyste měl pravdu, Eddie
[21], v čem by se potom Rusové lišili od Američanů? Proč si na Rusech ošklivíte to, co na Američanech obdivujete? Že by zde přání bylo otcem myšlenky?
Co když vám na to odpovím, že já nemám rád Anglosasy? Já vám řeknu co - diskuse skončila, aniž pořádně začala. Bohužel, většina argumentů amihujerů je čistě emocionální, a podle toho to také vypadá. Viz zde.
O Rusech si nikdo iluze nedělá - o to je velmi dobře, protože to umožňuje založit realistické a fungující vztahy.
Vztahy s USA jsou natolik zatíženy balastem idealizace, glorifikace, adorace a ideologie, že nám prostě nemohou přinést nic dobrého,
nejsou z našeho pohledu realistické a proto nemohou fungovat, přestože některým jedincům mohou být ke (krátkodobému) osobnímu užitku.
Tribun
WWW
04.12.2008, 11:17:05
[25] Reknu Vam cim se lisi,
Americane zili odjakziva v demokracii, Rusove prakticky nikdy, pokud nepocitame tuto nynejsi "pseudo".
Od toho se odviji moralka a hodnoty spolecnosti.
Radeji budu duverovat stabilni a osvedcene spolecnosti nez nevyzpytatelnemu obru na vychode.
Zadne emoce v tom nehledejte.
Eddie
Mail
04.12.2008, 11:37:31
[26] A kde ji chcete hledat, Eddie?
V USA? Tak hodně štěstí, budete ho potřebovat. Nechcete jít raději hledat živou vodu, když už věříte na pohádky? Eddie, to co zde stále dokolečka omíláte není nic jiného, než iluze, mýty, zbožná přání.
Každý řežim má své mýty, od kterých odvozuje svoji legitimitu, každý režim má svého nepřítele, s jehož pomocí konsoliduje národ a kanalizuje frustrace.
Tím mýtem jsou dnes dobré, demokratické a svobodné USA, tím nepřítelem je Rusko. Ale to je jen virtuální realita, žádná "pravda", žádná "objektivní skutečnost", ale záměrně a účelově zkonstruovaná fikce, něco na způsob Jamese Bonda nebo Oidipa. Za pár let do bude zase všechno jinak, i když státy (snad s výjimkou právě USA, jejichž budoucnost je velmi volatilní) budou stále stejné. A možná i ti politici budou titíž.
Tribun
WWW
04.12.2008, 12:43:48
[27] Tribune
Na to Vam odpovidam Vasim vlastnim mottem co mate v zahlavi :-)
Eddie
Mail
04.12.2008, 14:18:24
[28] Když už je tolik vybičována nenávist k Rusku,
zkusme se zeptat sami sebe, zda běžný Američan rozezná Rusa od Čecha? Genetika je vedlejší, rozhodující je jazyk. Pro Američana zní čeština stejně jako ruština. Eddie je velmi naivní si myslet, že Američané budou vaší lásku k nim opětovat. Snad nějaký americký turista v Praze vám nějaké drobné nabídne, ale Amerika tu chce mít základnu, aby rozptýlili odvetný úder tím, že nabídnou debilní Čechy jako další z možných cílů k zabíjení, a aby především tady vydělali prodejem zbraní.
Eddie, kupte si od nich něco, ale za svoje, ne za naše!
LV
04.12.2008, 14:52:33
[29] LV
Koupim, v unoru jedu do NYC, chcete neco privezt ? Vy odvetny uderniku :-)))
Eddie
Mail
04.12.2008, 15:07:19
[30] Eddie, když mi nevěříte,
přečtěte si názor Čulíka z BL o vztahu USA k ČR. Čulíka nelze podezřívat ze sympatií k Rusku. Tvrdí, že by Američany ani nenapadlo jít do války za Čechy. Pokud vím, tak ropa u nás není v takovém množství, že by to bylo pro Americké ropné společnosti zajímavé. Máme hodnotu jen letiště, kde budou bombardéry nouzově přistávat při zpátečním letu z Ruska. Česky hovořící jednotky by rovněž byly vítány při okupaci Ruska. S obyčejnými Rusy se domluvíme snáze než Američané.
Eddie, přeji vám, ať se vám v USA líbí.
LV
04.12.2008, 16:32:11
[31] Eddie,
ať je LV jaký chce, tak v
[28] má naprostou pravdu. Nemusí se vám to líbit, můžete s tím nesouhlasit, dokonce se tomu můžete i vysmívat, ale to je také to jediné, co s tím můžete dělat.
Není horší kocovina, než ze zhroucených iluzí a ideálů. Možná, že čeká i mě, ale zcela jistě čeká vás a vám podobné. A že vás není málo. Jen doufám, že až to z vás bude "lítat", tak se s tím trefíte do záchodu a nezaděláte všechny a všechno v okolí.
Iluzím zdar a těm neo-něco-liberálně-konzervativním zvlášť.
Tribun
WWW
04.12.2008, 16:44:39
[32] Eddie,
vy potkáváte Američany, kteří přijeli navštívit ČR. Oni nejsou tak blbí, že by nevěděli, kde to jsou. Já mám zkušenost i s ostatními Američany. Sedím s nimi ve Vídni u stolu a oni se mne ptají kde ta Czech Republic vlastně leží. A jestli jsem musel cestovat daleko? Obyčejní Američané nemají šajn o tom, kde se naše republika nachází. Výjimkou jsou přistěhovalci z Evropy a pak usedlí Indové, Pakistánci, atd.. Já se Američanům nedivím, mi také děla potíže odpovědět, ve kterém státě USA jsou některá americká velkoměsta.
Mám mezi Američany mnoho přátel. Jsou dobrosrdeční a ochotni pomoci. Nikdo z nich nic neví o radaru. S myšlenkou jeho umístění u nás přišel určitě nějaký plánovač v Pentagonu. Potřeboval místo, odkud by bylo možné kontrolovat starty ruských raket. Na mapě kreslil kružnice a přímky až se mu protnuly v Brdech. Pak si řekl, tady to monstrum postavíme. A teď si představte, kolik blbců v Čechách se může přetrhnout úslužností.
LV co je jaký chce
04.12.2008, 20:54:12
[33] Tribune a LV,
tak zase na druhou stranu abych byl uprimny mi je to tak nejak jedno, bude-li radar dobre, nebude-li, zaridim se podle toho, nemam s tim problem. Jen rikam co si myslim.
Eddie
Mail
04.12.2008, 23:20:56
Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).