Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

středa, 26. listopadu 2008

Bílý, nebo rudý Klaus?

Rubrika Noticky

To není otázka na to, kde bije panu prezidentovi jeho politické srdce. To je otázku na barvu jeho tváře poté, co Ústavní soud rozhodl, že Lisabonská smlouva je v souladu s Ústavou ČR. Pan prezident to těžce nese, jak se ostatně dalo očekávat. Je jak malé trucovité děcko, ukřivděné, že nebylo po jeho, vztekle dupe nožičkou a stěžuje si, že Ústavní soud s jeho námitkami naložil způsobem: „laickým, subjektivním a koncepčně chybným." Je s podivem, s jakou arogancí prezident, který je-li vůbec na něco odborníkem, tak na ekonomii, kritizuje rozhodnutí soudců Ústavního soudu, tedy odborníků z nejpovolanějších. Notabene těch, které z větší části sám jmenoval.

Rozhodnutí Ústavního soudu může být chybné, může být dokonce protiústavní, ale nemůže být laické. Nelze si nepoložit otázku: Byl by pan prezident stejně nesmlouvavý i v případě, že by mu Ústavní soud dal za pravdu? A odpověď je nasnadě: nebyl, protože sebe a své názory považuje za měřítko všech věcí a správné je to a pouze to, co jemu konvenuje.

Nelze pominout ani zjevnou schizofrenii v Klausově přístupu, když Lisabonské smlouvě vytýká oslabení základních principů demokratického státu a sám tak přitom činí v míře vrchovaté. V demokratickém státě totiž politikům nepřísluší soudce ani kritizovat, ani úkolovat! Pan prezident asi nedokáže rozlišovat mezi sebou, a demokracií.

Sám sebe prezident označuje za „evropského disidenta" ve snaze udělat ze sebe hrdinu a mučedníka pravdy, posledního mohykána bojujícího za jedinou autentickou „svobodu" a „demokracii." Marně. Ze všeho nejvíce totiž připomíná jen figurku, která dotváří kolorit evropské politiky, šaška, kterému je tolerováno, když občas řekne nepříjemnou pravdu, ale přesto je především k smíchu.

Vydáno 26.11.2008, 17:10:00 , trvalý odkaz ,komentáře (5)
Novější příspěvek: Co vadí Klausovi na „Lisabonu“?
Starší příspěvek: Radar monitor (47/2008)

Komentáře

[1] pokud parlament LS schválí, tak VK vyhlašoval, že ji nepodepíše (dokud se nepřidají ke schválení i Irové).
To ve čtyřicátémosmém taky president Beneš nechtěl podepsat komunistickou ústavu a raději před vypršením termínu k podpisu rezignoval (ústavu pak podepsal Gottwald, když převzal presidentské pravomoce).

Takže VK by mohl následovat teno ústavní postup!
onlooker 26.11.2008, 18:28:14 [cenzore] [kill]

[2] já pochopil verdikt ÚS jako tak trochu "chytrou horákyni". Paragrafy ve kterých se šťoural v rozporu s ústavou neshledal. Jenže zůstává tu možnost otevřít další jednání ÚS o jiných pargrafech Lisabonské smlouvy. Hejna hradních právníků už asi začala pilně hledat...Tohle bude na dlouho.
Hawk 27.11.2008, 12:09:43 [cenzore] [kill]

[3] Hawku, Cepl starší to prý vysvětloval v televizi: soud se vrtá v tom, na co dostane zadání. Pokud byly v podnětu, který dostal, zadány konkrétní paragrafy, zabýval se jimi a do jiných nezabíhal.
Jako chytrá(?)horákyně se tedy chovali ti, co se na ÚS obrátili.
tresen 27.11.2008, 12:34:16 [cenzore] [kill]

[4] V tomto naprosto souhlasím s Treseni, ÚS se zabýval tím, co mu bylo předloženo, nemůže se jen tak zabývat čímkoliv. Že je výsledek tak trochu z rodu "já neříkám tak, ani tak".

Že to vlastně znamená všechno (LS může být přijata) a nic (o LS jako celku jsme se nedozvěděli nic) je věc jiná.

Jenže média o tom referují právě v tom smyslu, že LS je v souladu s Ústavou, jenže výrok ÚS říká pouze tolik, že v souladu s Ústavou jsou napadená ustanovení.

Jinak ale souhlasím s KSČM a Klausem v tom, že by se o přijetí LS mělo rozhodovat v referendu (vida, jak je bytostému elitáři Klausovi referendum najednou dobré).
Tribun WWW 27.11.2008, 12:46:27 [cenzore] [kill]

[5] ale snad nejsme ve sporu, možná jsem se blbě vyjádřil. Tv vysoupení pana Cepla st. jsem sledoval taky.
ÚS učinil jak mu přísluší- vyjádřil se k předloženým paragrafům. Ovšem je tu možnost dalších jednání ÚS o dalších paragrafech LS, Pokud mu budou předloženy, aby se k nim vyjádřil.
Takže tento výrok Ústavního soudu ani zdaleka neotevírá cestu ke schvalování LS v Parlamentu.
Jo, Klausův příklon referendu mne také zaujal... Osobně bych s referendem taky souhlasil. Jen si nedovedu nějak představit jak by měla být formulována otázka. Pokoušel jsem před časem alespo%n trochu se LS prokousat a a četba je to pro neprávníka příšerná ;-(.
Hawk 27.11.2008, 14:21:05 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: