Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

Radar monitor (29/2008)

Pozor ZRADAR!Pravidelný sumář zpráv a komentářů týkajících se dění kolem (díkybohu stále jen plánované) americké radarové stanice v Brdech. Situace ve 29. týdnu se poté, co byla smlouva o zřízení radarové stanice s velkou slávou podepsána, poněkud zklidnila. Objevují se především komentáře, zajímavé zprávy však rozhodně nechybí.

Bývalý autor amerických prezidentských projevů Daniel McGroarty se obává, že americká protiraketová obrana hrozí znovu rozdělit Evropu: „(...) bezpečnostní zájmy Ruska přesunují ze středovýchodní Evropy na vnitřní kruh bývalých sovětských republik. Kontroverze ohledně americké protiraketové obraně tak poskytuje příhodnou záminku pro prosazování skutečného zájmu Ruska. (...) Příští americký prezident se bude muset rozhodnout, zda pokračovat s realizací Bushovy protiraketové obrany, anebo projekt zrušit a zabránit tak Rusku, aby jeho prostřednictvím vytvořilo propast mezi Spojenými státy a jejich spojenci na druhé straně Atlantiku."

V době všeobecného chřestění zbraněmi nechtějí Rusové stát stranou. Bývalý (ale to vůbec neznamená, že ten současný neuvažuje podobně) náčelník štábu raketových vojsk strategického určení generál Viktor Jesin: „V prvé řadě zmiňuje instalaci raket Iskander M či Iskander K v Kaliningradské oblasti."

Nad tím, co by mělo Rusko dělat proti americké raketové obraně v Evropě, se zamýšlí i Ilja Kramnik, vojenský komentátor tiskové kanceláře Novosti: „(...) Umístění amerických základen v Polsku a v České republice není příliš výhodné pro sestřelení hypotetických íránských či severokorejských raket, ale je velmi výhodné pro sestřelení všech raket, které by Rusko mohlo vypálit ze svého území proti Americe. (...) Likvidace strategické parity má zjevné důsledky. Rusko bude muset znovu začít budovat svůj strategický obranný potenciál, ale dnes za složitějších podmínek než za sovětské éry. Rusko v tomto smyslu čelí mnoha překážkám – jednak mezinárodním smlouvám, které si zatím nepřeje odvolat – a podstatnému snížení kvality svého průmyslu na výrobu jaderných raket od rozkladu SSSR."

Představy, že se Rusové leknou, složí ruce do klína, rezignují na zajišťování vlastních zájmů a poslušně jako beránci udělají, co se jim řekne, jak si Západ navykl za Jelcinovy éry, se ukazují jako zcela liché.

Plány na rozvinutí amerického PRO do Střední Evropy nalezly negativní odezvu i v Evropském parlamentu. Dvacet jeho členů se obrátilo na své kolegy dopisem, ve kterém píší: „(...) dnes čelíme novým problémům, které podrývají rozvoj evropské integrace. Mezi ně patří americký projekt umístění nového raketového a radarového systému v Polsku a v České republice (...) Již nadále nemůže být popíráno, že USA s cílem vyřešení svých vlastních problémů tlačí na některé členy Evropské unie, zatímco Evropskou unii ignoruje či obchází, oslabuje její beztak nemnohé výsady týkající se zahraniční politiky a rozděluje ji. Myslíme si, že evropská bezpečnost je téma, které by mělo být diskutováno všemi 27 členskými státy a ne pouze dvěma z nich spolu s USA. Rádi bychom se připojili k hlasu veřejného protestu s žádostí k vládě Prahy a Varšavy, aby přehodnotily své vlastní postoje a počkaly se svými rozhodnutími na společnou evropskou diskusi." Zůstává smutnou pravdou, že vláda ČR se touží stát „americkou pátou kolonou" v Evropě a sabotuje integrační úsilí, jak je to jen možné. Anachronický strach z Ruska a Německa zatemňuje některým našim spoluobčanům rozum, a bohužel právě těm, kteří momentálně třímají otěže státu.

V podobném duchu ostatně mluví i Jiří Dienstbier ve svém komentáři: Autorita České republiky v Evropě je už silně narušena kličkováním kolem Lisabonské smlouvy, eurofobními postoji prezidenta republiky a jeho následovníků a neustálým kverulantstvím, zastírajícím sváděním všech potíží na Brusel nedostatek vlastního sebevědomí. Místo budování silné pozice v evropské integraci, k čemuž bychom mohli využít i blížícího se předsednictví, zase hledáme ve vzdáleném silném dubisku berličky, které by nás měly podpírat při našem potácení na evropském parketu. Můžeme být přáteli a spojenci Spojených států, ale partnery nemůžeme být jako Česká republika, ale jen jako aktivní součást Evropy. Evropa sice klopýtá na cestě k mocenskému postavení, ale postupně k němu směřuje. Pokud to nepochopíme, zařídí se bez nás a laskavě nám umožní potácet se na okraji."

Za zmínku stojí i několik dalších postřehů ze zmiňovaného Dienstbierova komentáře: Bushova vláda pospíchá. Zřejmě chce před svým odchodem zaznamenat alespoň malý úspěch, když už nic nesvede s tragickým dědictvím rozvráceného Středního východu. Iluze o nastolení demokracie v Iráku vojenskou intervencí nutně selhaly. Posílily pozici Íránu jako regionální velmoci, bez níž nebude žádné uklidnění v regionu možné. (...) Ani podepsaná rámcová dohoda s Českem nedává systému zelenou. Zatím chybí druhá, prováděcí smlouva a jednání s Polskem se zadrhla. (...) Washington Post vyjadřuje mínění mnohých politických analytiků, že ‚Bushova administrativa se řítí do zcela ukvapených a nákladných dohod s Českou republikou a Polskem‘. Doporučuje přenechat tuto otázku příští administrativě také proto, že program je sporný i v těchto zemích a vytváří napětí v jejich vztazích s USA. (...) Česká politika se proto pouští do hazardní hry, jejímž výsledkem bude stěží posílení vlastní bezpečnosti. Slíbená účast na společných vědeckých projektech je pozlátkem. V éře globalizace, otevřenosti světu a volného pohybu všeho od myšlenek a informací po kapitál, lze spolupráci navazovat i bez vlád a radarů."

Podle prohlášení ministryně obrany Parkanové (prý tentokrát opravdu nezpívala) na adresu zatím chybějící dohody SOFA: „Podpis dokumentu stále není na pořadu dne. Zájem však předložit oba dokumenty, tedy i hlavní smlouvu o umístění radaru v Brdech, parlamentu letos na podzim." Zřejmě nás tedy opravdu čeká horký podzim. Pikantní je, že uzavření dohody SOFA brání spory ohledně placení daní (sic!). Otázky bezpečnosti republiky a legitimity dojednané smlouvy se česká vláda vůbec nezabývá, zato na takové malichernosti, jako je placení daní, bazíruje. Přitom, pokud vím, jde jedině o to, zda bude US personál platit DPH za zboží a služby, nakoupené od českých subjektů. Při předpokládaném objemu těchto nákupů (velmi málo) a z toho vyplývající výše daňových příjmů (zanedbatelné) na tom přeci vůbec nezáleží. Nebo jde snad o to, že by si Američané chtěli DPH odečítat, takže bychom si nakonec jejich dočasný pobyt sami platili? V tom by jim přeci česká vláda nebránila, spíše by ještě škemrala, aby nám bylo dovoleno přispívat na americkou misijní činnost při šíření svobody a demokracie ohněm a mečem. Však to by byl teprve ten správný aktivní přístup k záchraně civilizace!

Roušku tajemství kolem „sacra sacramenta" poodkryla „česká" vyjednavačka Veronika Kuchyňová Šmigolová: „Radar, který má vyrůst ve vojenském újezdu v Brdech, bude přínosem i bez protiraket." Je s podivem, že ještě nedodala ono obligátní: „o tom přece nemůže nikdo rozumný pochybovat." Jak by to bylo možné samozřejmě nevysvětlila. Proč také – o idolu se nepřemýšlí, ten se uctívá. Teprve potom přišel onen nenápadný „comming out": „Ten radar bez protiraket fungovat může. Byť k jinému účelu, než proti balistickým raketám, tedy proti raketám kratšího doletu." Jaký je asi ten jiný účel? Špionáž? To je přeci technicky nemožné, povídali to kdysi Klvaňa s Vondrou, a ti by nikdy nelhali. (Nebo má být správně někdy nelhali?) Nebo má být snad tím jiným účelem prostě americká vojenská přítomnost, která dodá českému panstvu, ztrácejícímu každým dnem více a více souhlas občanů, pocit jistoty a bezpečí?

Během turné po USA naše varietní ministryně obrany zavítala i do operačního štábu základny protiraketové obrany v Schriever u Colorado Springs, aby se stala očitým svědkem testu antirakety, který měl demonstrovat impozantní schopnosti PRO. Sláva to byla veliká – a následné fiasko také. PRO totiž opět prokázal především svoji nepoužitelnost: „Cílem testu označeného FTX -03 byla koordinace řady senzorů (radarů) proti balistické raketě vypálené z ostrova Kodiak u Aljašky podél tichomořského pobřeží USA, a získání co nejvíce dat. Zásah pozemní rakety proti ní byl tentokrát pouze simulovaný. Důvodem tohoto aranžmá, jak řekl Právu generál Obering, je porucha na snímacím zařízení dat obranné rakety." Překvapení se nekonalo a systém PRO tak v „ostrém" testu opět selhal a pro dosažení kýženého efektu bylo třeba simulovat.

V médiích tento „úspěch" raději nikdo příliš nepřipomínal, naštěstí si česká veřejnost dovede vyvodit závěry sama, bez odborného vedení spin doktorů: „Závěr z této zkoušky je jasný. Protiraketová obrana funguje skvěle a bezchybně. Musí však být slunečné počasí, teplota nejlépe mezi šestnácti až dvaceti stupni Celsia, nesmí foukat vítr, nepřítel musí rakety vypouštět po těch správných balistických křivkách a Američané musí ještě doladit několik drobných technických detailů na antiraketách."

Dojemná je ovšem snaha, s jakou se média snaží vyvolat dojem, že se podpisem smlouvy Češi povznesli nad obyčejné národy a staly se vyvolenými, kteří mají exkluzivní přístup k USA, a jsou tak přímo účasti na dobrodiní, které ze srdce nejmocnějšího (ehm... nebylo by výstižnější psát nejnemocnějšího?) národa prýští. Nicméně žádná slovní ekvilibristika, vyžívají se s v superlativech, nemůže zakrýt fakt, že jsme za své čerstvě přijaté vazalství nic nezískali a ani nezískáme. Toho, že „čeští novináři jako první zástupci médií vůbec mohli v noci na sobotu sledovat v reálném čase průběh testu raketové obrany USA"  a „možnost sledovat test zatím neměla ani americká média a japonský ministr obrany, který jeden test už shlédl, prý zdaleka neviděl tolik, co nyní Češi," se totiž ani nenajíme a ke zlepšení naší bezpečnosti, které jsme podpisem smlouvy o radaru zasadili tvrdou ránu, to nepřispěje už vůbec. Jak totiž bylo řečeno výše, USA nejsou schopny nás prostřednictvím PRO chránit, ani kdyby chtěly (ale proč by měly chtít?), protože PRO zkrátka a dobře nefunguje (leda že by USA mlžily podobně, jako údajně mlžil Írán).

Vydáno 22.07.2008, 19:06:00 , trvalý odkaz ,komentáře (18)
Novější příspěvek: O právech, svobodě a ½ výdělku
Starší příspěvek: [LINK] Finanční reforma a ruka trhu

Komentáře

[1]  My se z těch Rusáků jednou fakt poděláme až za ušima. Bush a Putin, jejichž volební období se prakticky kryla, se poplácávají po zádech a tykají si, protože ví svoje. Rusko má rakety na hranicích s Ukrajinou, má je v Bělorusku a v Kaliningradské oblasti už to snad ani být horší nemůže... Takže ať si rozmístí třeba celý svůj sibiřský arsenál, dyť je to úplně jedno. I kdyby ABM Base měla ne 12, ale 120 raket a každá z nich nějakým způsobem mohla sestřelit 10 balistických střel, stejně by na nás spadly další stovky ruských hlavic... tak co tu řešíme?

A je opravdu skvělé, jak si protiřečíte - základna bude namířena proti Rusku a zvrátí váhu na stranu USA... ale Američani kecaj, ABM nefunguje... tak když to podle Vás teda nefunguje, tak čeho se maj Rusáci potom bát? Nefunkční základny s 12 interceptory? Určitě se z toho Méďovi ježí chlupy na rukou (mrk).
sunfreedom WWW 23.07.2008, 10:22:09 [cenzore] [kill]

[2] sune ale ono opravdu o antirakety nejde, jde o radiotechnický průzkum radarem ...
onlooker 23.07.2008, 14:10:15 [cenzore] [kill]

[3] A hlavně jde o politicko-mocenskou provokaci ... jejíž účel je opravdu "jinde" - totiž "doma" ve Spojených státech.
GeoN 23.07.2008, 14:44:19 [cenzore] [kill]

[4] No však uvidíme až takovou kouli začnou třeba Rusové stavět na Kubě .. tamtudy by to z Asie do Evropy přece taky mohlo lítat ;-)
jonáš 23.07.2008, 16:57:00 [cenzore] [kill]

[5] Sunfreedome, jeden z možných scénářů je popsán například zde: http://www.globalaffairs.cz....html

Stručně řečeno, PRO není určen k obraně před napadením ze strany Ruska, ale k odražení odvety po útoku USA. PRO tedy nebude stát proti řádově stovkám až tisícům ruských raket, ale pouze proti desítkám, které Rusům zbudou poté, co USA jako první zaútočí na ruské strategické síly.


A nemám pocit, že bych si protiřečil. Všiml jste, co říkala Kuchyňová Šmigolová? Radar je schopen plnit svůj účel, i když nebudou žádné rakety, které by naváděl. To může znamenat jediné: exituje způsob využití radaru, který nemá s raketmi nic společného. Špionáž se v takovém případě nabízí jako logické vysvětlení.

Dále, nejde jen o to, v jakém stavu je systém PRO dnes a k čemu bude základna sloužit. Radarová stanice je předsunutý opěrný bod na území, na němž se US Army zatím nezachytila, a který nyní získala bez boje. Radarová základna je "noha ve dveřích", která může posloužit jako odrazový můstek k eskalaci americké vojenské přítomnosti ve Střední Evropě. Malý požadavek na začátek, pak další malý, další, pak větší a pak všechno. Taktika zvaná "noha ve dveřích" - "foot-in-door", hezky česky "salámová metoda." Měl byste to znát, je to snad v každé manažerské příručce. Znáte přece pohádku o jezynkách? Jen dva prstíčky strčíme... s radarovou stanicí je to přesně tak.

P.S. ABM je zkratka označující smlouvu o redukci protiraketových zbraní, nikoliv bojový systém. Ale máte pravdu, že nefunguje, protože zatímco Rusové se jí naivně řídili, USA při jejím dodržování příliš horlivé nebyly.
Tribun WWW 23.07.2008, 21:47:58 [cenzore] [kill]

[6] Sunfreedome, Tribune, já začínám mít někdy ten neodbytný dojem, jestli to v té kouli vůbec bude radar. Vzpomínáte, co se stalo Číňanům, když zaútočili u řeky Ussuri?

A s těmi jezinkami je to naprosto přesné. To je ta věc, o níž překvapivě nikdo, včetně protiradarových hnutí, nemluví. 250 vojáků nebude konečné číslo, o tom naprosto nepochybuji. Po čase se zjistí, že základna potřebuje k zásobování vybudovat letiště s ostrahou, pak se zjistí, že musí být umístěn nějaký druh protiletecké obrany, pak se přidají i antirakety, např. na Libavou, a než se oklepeme, zjistíme, že máme v republice více amerických než českých vojáků.

A kdo nevidí, co chystané umístění základny u nás dělá s celkovou geopolitickou situací a jak zahajuje nové kolo zbrojení a nedůvěry mezi velmocemi, tak je naprostý zaslepenec.
Stan WWW 25.07.2008, 08:07:43 [cenzore] [kill]

[7] Musím přiznat, Stane, že o tom, co se stalo Číňanům, když zaútočili u řeky Ussuri, nemám nejmenší ponětí. Rád se nechám poučit.
Tribun WWW 25.07.2008, 09:31:26 [cenzore] [kill]

[8] ale stane "A kdo nevidí, co chystané umístění základny u nás dělá s celkovou geopolitickou situací"...

ale to prece vidi kazdy... a proto treba ja tu radar chci.
jasan 25.07.2008, 10:41:58 [cenzore] [kill]

[9] Tribune nic zvláštního jenom sovětské pokojně orající mírové traktory palbu opětovaly s výraznou převahou ;-)
jonáš 25.07.2008, 12:06:46 [cenzore] [kill]

[10] He ... jonáši ... ... to se vyprávělo ještě veseleji:


"Zpáva TASS:

Ruské traktory pokojně oraly na rusko-čínských hranicích a byly záludně napadeny čínskými tanky ... ruské traktory palbu opětovaly, a po té disciplinovaně odlétly na základnu."

:)
GeoN 25.07.2008, 12:18:14 [cenzore] [kill]

[11] Hmmmm ... jasane ... [8]

nezlobte se, ale ukazujete se jako naprostý úchylák = již teď jsme díky jen a jen Vašim "Američanům" v nové "studené válce", jež ovšem již nebude "ideologická", nýbrž čistě "realistická" ... o to hůře(!), a bohužel na tom nic nezmění ani ti dva tragikomici, které mají teďkons v té Vaší "Americe" ... "za kandidáty" - nešťastník s parkinsonem a sklerózou a slaboduchý "afroameričan" asi bez jakékoliv představy o čemkoliv = to je "dvojka" = s oběma si budou dělat, co budou chtít. :(

Ale nejste jenom takový-nějaký-"obecný" úchylák = Vy jste totiž úchylák s masivními masochistickými sklony, pokud si odmyslíme momenty sadistické. Proč? No protože ta Vaše "Amerika" na tuhle "studenou válku" jednoduše nemá, a to po všech stránkách ... a to včetně toho, že tentokrát již nebude mít žádné "spojence" - ten blázen Obama netuší, že s nimi za těchto "okolností" už nikdo žádným "spojencem" být nechce, a to bez ohledu na to, co říká či neříká, přičemž by chtěl "řečnit" u Brandenburské brány = oni nás mají fakt za idioty. Nehledě na to, že to odnesou zase na prvním místě "obyčejní" a opravdoví Američané, a to pod náporem dalších fantasmagorických stupidizací a případně dalších vyfabrikovaných "teroristických útoků".

Kromě toho jste pravděpodobně i sociopat, protože "přejete" jak Američanům, tak Evropanům tak i všem ostatním včetně Rusů a dalších jenom to nejhorší, co se může stát a v mnohém už děje - a pravděpodobně Vám to "dělá dobře". To je asi jediné vysvětelení, které mě při čtění Vašich vstupů napadne - žádnou jinou racionální možnost prostě nevidím, i když se snažím seč mohu. :/

Ale co se divím - máte ve svých "řadách" takového na Jocha, což je nepokrytý sadista, co se má za "hodného člověka". Už jsem si říkal, že ten "individualismus" bude mít cosi společného s nějakými vážnými duševními potížemi, či spíše to, že samotný tenhle "individualismus" takovou potíží přímo sám je. :(
GeoN 25.07.2008, 12:39:30 [cenzore] [kill]

[12] Víte Tribune ... [5] ... je nám asi naprosto jasné, že pro "Američany" je předně-klíčovým udržet si Evropu pod politicko-mocenskou kontrolou - co si budeme povídat, že ano? Nikoli, ovšem a samozřejmě, z nějakých úzce obranných důvodů - kdepak: ... Spojené státy jsou samozřejmě schopny hájit své území "z domova" - dle mého laického mínění je toto území hájitelné velmi dobře. Oni chtějí mít Evropu pod touto kontrolou z důvodů široce strategicko-defenzivně-agresivních.

Proč?

Snadné: ... počítají s těmi nejhoršími variantami-"scénáři" vývoje dnes již (díky dokončené emancipaci Ruska a Číny) globálního kapitalismu. Proč takto "počítají"? Jednoduše proto, že tyto nejhorší varianty sami představují = ztělesňují je.

Evropa je jakožto celek pro "Američany" nutný předmostím - ovšem nikoliv pro primární agresi proti Rusku (to už neklapne - to dnes již zcela nepřijatelné riziko - Rusové se prostě, zdá se, po dvou stech letech definitivně ubránili ... a budiž jim to přáno), nýbrž jistě na Přední a Střední Východ (to je již plně v běhu), avšak primárně a strategicky jde zjevně o Afriku. Strategická válka možné blízké budoucnosti se povede "o Afriku" a možně i postupně se "odkrývající" Antarktidu - takže vidíme, že půjde o konflikty "klimaticky" vskutku extrémní. :) Proto tak ten předstíraný "nezájem" o Afriku a její udržování v "průběžném rozkladu" - do budoucího bojiště se přeci neinvestuje.

Do této strategie samozřejmě patří proces vnitřní totalizace, který si vynutí souběh "rizikových faktorů" včetně klimatické změny, surovinových "úzkých míst" a zásadní nestability kapitalismu jakožto sociálního systému.

Hmmmm .... kdepak "spojenci", Tribune ... ani ve snu(!) - kdyby "Američané" přišli o kontrolu na Evropou, pak v této strategické "konkurenci" neměli, a to již ve středním časovém horizontu, proti Rusku a Číně sebemenší šanci - a jejich "strategičtí plánovači" to zcela jistě velmi dobře vědí. Vědí, že "Amerika" je v zásadě již dnes "na kolenou", že kapitalistické metropole jsou "v pohybu", že Spojené státy roli a funkci takové metropole velmi rychle ztrácejí a že bez Evropy jakožto dostatečně ovládaného instrumentu jsou dočista v koncích = do padesáti let by ze Spojených států mohla být taky jen tlupa vzájemně se okrádajících a vraždících žebráků, což, jak jistě uznáte, není příjemný výhled.

***

Víte Tribune - varianta dalšího defenzivně-konfliktního vývoje kapitalismu doprovázeného systémovým uzavíráním se (tedy totalizací) je naprosto BEZNADĚJNÁ(!) ... je to téměř "fyzikální" ... "průser jako mraky", který se svým postupem, již aktuálním, bude stále méně odvratitelný - funguje to opravdu jako lavina = každý "krok", byť zdánlivě "bezvýznamný", celý děj akceleruje a při tom se synergizuje se všemi dalšími faktory - jde o děj zdánlivě pomalé synergizující akumulace ...

... a Brtník by Vám jistě "marxisticky poučil o "dialektickém zákonu přechodu kvantity v kvalitu". Tento "zákon" je sice nesmysl, protože onen "přechod" spočívá jenom a jen v ukázání se toho, co zatím "běželo skrytě", a tudíž se Vám takto "naplno" ukáže cosi, co se Vám "dosud" takto neukazovalo. Ovšem právě v tom koření základní schopnosti lidského intelektu: ... ve schopnosti predikce aktuálního ukazování se, i když ještě není ve své "plnosti" takto přítomným ...

... často mluvíme o nějaké "krizi" či "hrozbách", Tribune ... ale to je jen "sladkobolná iluze" - "věci" již "běží", bohužel ... již nejde o "krizi", což je "stav" PŘED katastrofou, která tak "v" této krizi "hrozí", nýbrž jde již o samu akutní katastrofu - to je dle mého VELE-důležité uvědomění, ke kterému s jistým pocitem "marnosti" již nějaký-ten čas "vybízím" Skutečnost, že tuto katastrofu ještě "nevidíme" je dáno jenom tím, jakou tato katastrofa má "rozměry" a tím, jak jsme "uvnitř" ní situováni - ona katastrofa totiž neleží PŘED námi tak, abychom je mohli přehlédnout jako na nějakém pitevním ("obdukce") stole ... jsme její "součástí" a "díváme" se na ní "zevnitř", a tudíž je náš "úhel pohlednu" nutně velmi "úzký" = "nosné struktury" se již rozkládají, avšak na nás to "ještě" nedoléhá ... až "to" na nás dolehne, tak již bude nutně pozdě - to bychom potřebovali nějaký "stroj času", abychom se "vrátili" do minulosti, protože aktualita bude již docela "bezbranná".

No i právě proto si myslím, že děláte docela "užitečnou" práci. :) ... :(
GeoN 25.07.2008, 13:29:16 [cenzore] [kill]

[13]  Amerika je zlo. Všichni Američani jsou zlí lidé, protože podporují kapitalismus a kapitalismus je špatný, protože okrádá pracující lidi v zájmu kapitalistů. Nejhorší Američan a terorista je Bush, protože lhal o chemických zbraních v Iráku a nechce omezit produkci CO2. Proto i každý americký výrobek je špatný. Radar je americký, a proto špatný, zlý a my ho tu nechceme. Jen ať si Američani zemřou, když si zvolili Bushe. Proč bychom se měli starat o nějaké Američany? My tu nic amerického nechceme. My tu nechceme americké radary. My tu cheme korejské, íránské a palestinské rakety. Muslimové jsou mírumilovný národ. Ti by nám nikdy neublížili.

Tolik komunistická propaganda.

A teď fakta:
http://cover72.wz.cz...rs/radar.htm
http://cover72.wz.cz...iradarem.htm
http://cover72.wz.cz...hers/ABM.htm
Vašek Němec 25.07.2008, 17:04:46 [cenzore] [kill]

[14] No, sice jsem kousek vedle ... mínil cosi odlišného ... a pro Vás, Vašku Němče ... určitě "komunista" jsem, "kovaný" :) ... a za "komunistickou propagandu" se nijak nestydím ... naopak :) ... už chystám další dvě várky ... vařím jí z vodky, Stalinových ponožek, Trockého spodek ... a kořením Gottwaldovým vypáleným tabákem, protože Castrovy fousy jsem nesehnal ... :)

... a na ty palestinské rakety se obvzlášť těším - budeme spolu chodit na pískoviště a dělat bábovičky ... :)
GeoN 25.07.2008, 17:21:37 [cenzore] [kill]

[15] Geone, naprostý souhlas s [12]. Vlastně víc, než souhlas, vždyť je to totéž, co se snažím tak klopotně formulovat já. Ale vám to jde lépe od ruky, za což vám budiž čest a chvála. A také za to, že máte ještě sdostatek sil hádat se s Jasanem; já nad ním pomalu a tiše lámu hůl.

Řekl bych, že Obamovo turné ( http://news.bbc.co.uk...7522738.stm ) po Evropě do té skládačky celkem dobře zapadá. Pomalu začínám mít obavy z toho, že nakonec vážně vyhraje, a ve svém svatém idealistickém nadšení se stane ještě větším sekerníkem, než by byl McCain. Ale to nebude nejhorší, nejhorší bude zklamání a frustrace, která by potom čekala Američany, a která sice může vyústit v letargii, ale mnohem spíše se může přetavit v agresi.

Pánbůh s námi a zlé pryč. Nakonec budeme ještě s láskou vzpomínat na církev panující :-(
Tribun WWW 25.07.2008, 20:05:23 [cenzore] [kill]

[16] Fakta, to je to, co zbude, když vyloučíme vše, co je v rozporu s tím, co chceme dokázat, že pane Němče[13]?
Tribun WWW 25.07.2008, 20:08:01 [cenzore] [kill]

[17] Žádná "čest a sláva", Tribune :) ... to je jenom trochu často-fakt-těžkopádného "cviku" a občas úmorného "lámání hlavy" - slyšel jsem, že i opice se naučí znakovou řeč ... třeba jsem jenom takovou cvičenou opicí, kterou by mimo její laboratorní klec sežral první levhart. :)

***

Hmmm ... jasně Tribune, když na někým takovýmto hovorovým způsobem "zlomíte hůl", pak pro Vás další "komunikace" může stát smutnou zábavou - i proto by "dotyčnému" mělo alespoň trochu dojít, že se svým chováním "diskvalifikuje" ... a hlavně by mu mělo dojít, že není takto "postižen" pro své "názory" a jejich sdělované obsahy, nýbrž právě a jen proto, jak se v hovoru chová. :(

***

Hmmmm ... bohužel, přesně tak ... Tribune ...

... jak to tak přetržitě pozoruji, tak fakt nevím, co je pro snad-doslova "všechny" lepší možnost ... zda pan Obama či pan McCain americké kulturně-politické podloží opětovně vyplodilo zcela bezalternativní situaci, a to tak bezalternativní, že to plně vyhovuje těm fakt nejnesmyslnějším a nejnebezpečnějším "alternativám", které se v koncích ani zbla nekryjí ani se zájmy vlastních Spojených států a "obyčejných" Američanů - ti zapláčí jako první, jak jistě relevantně připomínáte ... i když možná až jako "druzí" v reakci na první akci pana Obamy/Caina, což rovněž naznačujete, který bude stejně-opět řízen skutečnými subjektivitami "amerického" systému ve stejném taktu jako byl a je řízen pan Buš a jak by byl řízen kdokoliv jiný = neřiditelné osobnosti prostě již nemohou být "připuštěny" ... "prosté" - není třeba se v tom, bohužel, cenu "vrtat" ... v této věci lze jenom "čekat". :(

***

Tribune ... Matka Církev Katolická byla po většinu "svého času" velmi pečlivým a zodpovědným nejenom "duchovním hospodářem", a to i za velmi těžkých podmínek, kdy se po Evropě honil kde-kdo s nahrubo kovaným mečem a smečkou válečných psů ... a to s velmi zřetelnými "úmysly". Byla to Katolická církev, která tyhle "divochy" doslova "učesala" a udělala z nich Evropany ... byla to ona, kdo doslova vyrobil nové "panstvo", které bylo schopno západoevroskou situaci po rozpadu Říše stabilizovat ... a kdo byl schopen vytvořit doslova GENIÁLNÍ(!!!) kulturní legitimizačně-korektivní diarchický systém, jež toto "panstvo" velmi efektivně držel na uzdě ... a byla to právě a jen tato Církev, které byla i velkým císařským svazům schopna "vysvětlit", že to není půda a meč, co v Evropě v koncích rozhoduje. Byl to jen a jen katolicismus, co Západní Evropu "nakoplo" tak, že i nadutá řecká Byzanc musela spolknout celou sadu hořkých pilulek než trapně pošla  co nás "nakoplo" tak, že nás už nic a nikdo nedohonilo ... a nedohoní 

... takže nene Tribune ... na "Církev Panující" můžeme již dnes vzpomínat jenom "v dobrém", přičemž těch pár "úletů" jí s odstupem času můžeme odpustit - vždy´ť jde již přeci jenom o kulturního "důchodce" těsně na hrobem ... trpícím šedým i zeleným zákalem a celou sbírkou nemocí stáří.

Není třeba stále podléhat osvícenským "návykům", které jsou dvě století staré - katolické křesťanství bylo v kulturně-náboženském střetu již dávno definitivně poraženo takže bychom mu již konečně mohli dopřát "velkorysosti vítězů", ne? :)
GeoN 27.07.2008, 15:41:15 [cenzore] [kill]

[18] Tribun [7] Až teď jsem to objevil...

Měl jsem během své ZVS (pro nepamětníky: základní vojenské služby) v 70. letech možnost potkat čs. (pro nepamětníky: československého) důstojníka, který to prý viděl na vlastní oči.

Shodou okoností dnes BL uveřejnily tento článek (http://www.blisty.cz...rt41863.html)kde se píše mj. toto:

"Opakovaně se objevují informace, že Sovětský svaz použil smrtící lasery během pohraničních střetů s Čínou na řece Ussuri v dubnu 1969 a při intervenci v Afghánistánu v 80. letech. Prvně zmíněný konflikt je obklopen záhadami; nejčastěji se říká, že porážku ČLR způsobily salvové raketomety a palivo-vzdušné zbraně, ale systémy na nových fyzikálních principech také nelze zcela vyloučit."

Podle těch informací to ale vypadalo spíš na palivo-vzdušnou (vakuovou, termobarickou) zbraň, zvanou v Rusku "otec všech bomb" a v USA "matka všech bomb". Princip je původně německý, Američani ji opráskli od Rusů a úspěšně použili např. v Afghánistánu, zatímco Rusové zřejmě v Čečensku.

Více viz třeba tady
http://www.military.cz...b/odab.htm
tady
http://cs.wikipedia.org...bra%C5%88 nebo tady http://cs.wikipedia.org...1ech_bomb
tady
http://technet.idnes.cz...hnika_kuz
a tady
http://blisty.cz/art/36953.html

Ke konfliktu na Ussuri viz tady:
http://www.military.cz...a-1969.htm
což BTW víceméně odpovídá líčení toho našeho velitele z dob mé vojny.
hank 01.08.2008, 19:52:46 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: