Tribun

Nejsme v bezpečí v rukou politiků a bankéřů

neděle, 13. dubna 2008

Nejkrásnější pohled na svět je ze hřbetu účetní osnovy

Rubrika Volby 2006

Občanští demokraté vidí svět tak zjednodušeně, že si mohou dovolit nabízet jednoduchá řešení A všechny se točí kolem jednoho – co nevydělává, to nemá právo na existenci. Chcete žít ve světě podle ODS?

Nejprve bych rád uvedl na pravou míru samotný název strany – přívlastek Občanská by se měl správně psát Buržoazní. Je to stejné, pouze bez příkras. ODS je strana především podnikatelů a obchodníků, tedy těch, co nic nevytvářejí, ale pouze přesouvají. To by samo o sobě nebylo špatně. Nebezpečí této strany je v tom, že by celý svět nejraději zredukovala na obchod a s čím se nedá obchodovat, to by zrušila.

O tom, že ODS vše měří penězi, svědčí i její volební kampaň. Plakáty se spokojenými lidmi a nějakou cifrou, která je prohlášena za čistý zisk, který získá ta která sociální skupina po vítězství ODS ve volbách. Co ta cifra vlastně znamená se zjišťuje špatně (je to velmi malým písmem někde dole) a jak k ní ODS dospěla se už nedá zjistit již vůbec. Možná svojí daňovou kalkulačkou. Daňová kalkulačka ODS je pomůcka, která má podpořit jediný bod volebního programu ODS, který strana dokázala mediálně alespoň částečně zviditelnit – rovnou daň. Pokud tuto jejich aplikaci použijete a kromě ohromujícího čísla dole si všimnete i toho, jak se k němu došlo, musíte zaznamenat něco, co zavání podvodem – ODS totiž pro svůj výpočet vaši mzdu uměle zvýši o zdravotní a sociální pojištění, které za zaměstnance odvádí zaměstnavatel. Ano, jsou to mzdové náklady, od mzdy odvozené, ale mzda to není. Malý účetní trik. Pokud by systém ODS začal platit bez změny vaší nominální mzdy, většina zaměstnanců by na tom citelně prodělala, včetně těch dobře placených. A tak má celá věc jeden háček – ODS prý zákonem nařídí zaměstnavatelům, aby zdravotní a sociální pojištění převedli zaměstnancům do mzdy. Nominální mzdy se tak naráz zvýší o cca 35%. A z této vyšší mzdy pak zaplatí zaměstnanec brutální daň 40% (15% daň +.10% zdravotní + 15% sociální). Dnes jsou cca 30%, to pro srovnání. A jak na tom všem vydělá zaměstnavatel, pro kterého je celá reforma dělána především? Třeba tak, že dostane právo po libosti a bez udání důvodu propouštět. ODS se stále zaštiťuje odpovědností sama za sebe a zde je vidět, jak to myslí. Podnikatel se rozhodne zahájit produkci toho či onoho a najme lidi. Podnikatel se rozhodl špatně a to či ono nejde na odbyt. Kdo ponese odpovědnost? Zaměstnanci, kteří přijdou o práci. Podnikatel je uchráněn důsledků svého špatného rozhodnutí, protože důsledky dopadnou na zaměstnance. Pro ODS jsou totiž zaměstnanci pouze obtížný hmyz, občané druhé kategorie, nutné zlo nezbytné pro fungování firmy, dobří tak akorát na to, aby mlčeli a nakupovali.

Zisk, především zisk, zisk za každou cenu, tak vidí svět ODS. Co nepřináší zisk, s čím se nedá obchodovat, to nemá právo na existenci. Generuje továrna zisk? Sem s ní, ať třeba stojí na nejúrodnější půdě v okolí. Je továrna stará, ale krásná? Zbourat. A tak je to se vším. Pro ODS má cenu pouze to, co se dá zpeněžit na trhu. Ale jak chcete ocenit třeba krásu, umění? Cenou na trhu? Ale cena uměleckého díla nevypovídá nic o umělecké hodnotě. Pouze říká, kolik peněz jsou někteří lidé ochotni investovat do svého snobismu. A jakou hodnotu má čistý vzduch? Jakou hodnotu má čistá voda? Jakou hodnotu má volný prostor, svobodné putování krajinou? Žádnou, nebo veškerou? Snad ještě hodnotu čistého vzduchu lze vyčíslit nepřímo, pomocí nákladů na léčení alergií, rakovin a obecně náklady zvýšené nemocnosti. Ale to je asi tak všechno. Ostatní tržní hodnotu nemá a proto je pro kupčíky z ODS bezcenné. Životní prostředí, volná krajina, historická jádra měst – to vše je obětováno zisku.

Volný trh, to je mocné zaklínadlo ODS. Pro ODS není volný trh pouhou technokratickou volbou organizace hospodářství. Volný trh podle ODS by se měl psát s velkým „V.“ Volný trh není pouhý nástroj, je to cíl sám o sobě. Vztah ODS k volnému trhu je takřka náboženský – volný trh je vyznáván, volný trh musí být nastolen všude a za každou cenu, žádná oběť volnému trhnu není dost velká. Volný trh spasí svět. Přitom má volný trh dva zásadní nedostatky – není morální a neplánuje. Trh není morální, neumí rozlišit mezi dobrem a zlem, trh pouze určuje ceny. Trh určí cenu rajčat stejně jako cenu dětské pornografie, trh určí cenu automobilu stejně snadno a neomylně, jako cenu nájemné vraždy. A trh neplánuje. Trh funguje teď a tady, ale neumí určit, co je potřeba do budoucna. Již dlouho je jasné, že zásoby ropy budou vyčerpány, stejně jako zásoby zemního plynu či uhlí, stejně tak se na obzoru rýsují problémy s dostatkem pitné vody či potravin. Alokuje snad trh lidské kapacity na řešení těchto problémů? Nikoliv. Snad s výjimkou alternativních pohonů pro automobily. Ale ani zde se tak neděje proto, by trh usoudil, že je dobré aby se lidé mohli přepravovat, ale pouze proto, že rostoucí cena ropy učinila alternativní pohon potenciálně rentabilní. Ale copak je zisk odvozený z momentální situace dostatečným kritériem pro určení dalšího směřování lidského rodu?

Příkladem takové tržní slepoty je zdravotnictví. ODS stále mluví o pacientech jako o klientech, bije se za privatizaci nemocnic (tedy primárně za jejich převod na akciové společnosti, k jejich zcizení by došlo až posléze). Ale copak může ve zdravotnictví existovat volný trh? Základním předpokladem fungování trhu je možnost volby, včetně volby nulové varianty, tedy toho, že si danou službu nebo zboží nekoupím. Ale ve zdravotnictví možnost nulové volby neexistuje. Zraněný či těžce nemocný člověk si těžko bude vybírat. Takový člověk má jen dvě možnost – přijmout, co se mu nabízí, nebo zemřít. Jak racionálně se asi bude rozhodovat takový pacient? Zaplatí cokoliv, aby žil. Strach ze smrti je perfektní podnikatelský záměr. Ve vztahu lékař-pacient je lékař vždy ten silnější a pacient vždy ten slabším. Proto musí stát tento obor regulovat a nesmí dopustit vznik volného trhu. Stát si musí především podržet zdravotnické kapacity pro zajištění kvalitní péče pro celou populaci. ODS sice přímo o privatizaci nemocnic nemluví, ale kroky, které podnikají její hejtmani, hovoří samy za sebe.

Velmi problematické je také přístup ODS k odpovědnosti a rovnosti. ODS se stále ohání odpovědností každého sama za sebe, bohužel to myslí doslova a do písmene. Myslí totiž pouze za sebe. O odpovědnosti společnosti nemůže být ani řeč. Silní mají právo dělat cokoliv, důsledky jejich činů musejí nést slabí jako trest za svoji slabost. jako daň ze své méněcennosti. ODS nezná jiná morální kritéria, než je zisk a osobní prospěch. Není špatné krást, je špatné nechat se chytit. Pravidla (zákony) jsou pro slabé, silní hrají podle vlastních.

Nemohu si pomoci, ale takto já vnímám duch ODS, její poselství. Proto ji nebudu volit, přestože podle vzdělání, bydliště a příjmu jsem typickým voličem ODS. Je mi jedno, o kolik víc peněz bych měl za vlády ODS, protože jsem přesvědčen o tom, že za ODS je nebudu mít za co utratit.

Nechci žít ve světě podle ODS.

Ediční poznámka: tento text byl zveřejněn v květnu 2006, ale jak jsem v něm opravoval tu tečku, tak se dostal mezi aktuální. Protože na něm jinak opravdu nehodlám nic měnit, tak jej tak ponechám.

Vydáno 13.04.2008, 20:16:00 , trvalý odkaz ,komentáře (28)
Novější příspěvek: Radar monitor (15 / 2008)
Starší příspěvek: ODSouzeni k reformě!

Komentáře

[1] Já... vidím to jinak...
Mirka Mail WWW 31.05.2006, 21:28:00 [cenzore] [kill]

[2] nesouhlas s vasim textem absolutne nesouhlasim. pominu to, ze budu volit ods a svet podle jejich planu mi v podstate vyhovuje, nicmene vzhledem k tomu, ze vetsina lidi, se kterymi se stykam ma na vec stejny nahled jako ja, a s temi, co maji nazor opacny vetsinou diskuse konci na jejich neschopnosti dostat se za vetu s myslenkovym obsahem typu: "topolanek/langer/necas je podvodnik/zlodej/lhar", rad bych vyuzil vasi schopnosti argumentovat a vznesl par poznamek a zajimal by me vas nazor, resp. jejich vyvraceni.

a)odstavec 1) mzdy. absolutne nerozumim vasi argumentaci ohledne zdaneni. zakladnim matematickym ukonem dochazim k tomu, ze pokud v soucasnosti odvedu zhruba (aktualne minimalni sazbu) 20 procent hrube mzdy (tj. bez odvodu zamestnavatele) mam na konci mene prostredku, nez kdyz ze superhrube mzdy odvedu procent 40. uplne pominu skutecnost, ze zatimco prvni system je brutalne progresivni (cili tech 20pct je minimum), ve druhem se pocita s odpocitatelnymi polozkami.
proc do toho michate moznost zamestnavatele propoustet nechapu vubec, to nema prece vubec nic spolecneho s danemi, ale se zakonikem prace. vase argumentace "podnikatel rozhodne/najme/neuspeje/propusti" je uplne zvracena. doba automatickeho naroku na praci preci minula a nerozumim tomu, proc by mel byt nekdo nucen drzet si nekoho jen proto, aby se ten nekdo mel dobre (neprisel o praci). podnikatel se rozhodne, sebere odvahu, investuje penize do sveho napadu a nabidne praci. nekdo, kdo ji nema (sic!) se rozhodne ji prijmout a na danem miste pracuje. podnikatel se po urcitem case rozhodne, onu pracovni pozici zrusi (je jedno, jestli z duvodu krachu planu nebo neceho jineho) a zakonik prace by mu mel umoznit, za urcitych podminek se se zamestnancem rozloucit. oba na tom preci vydelali, zamestnavatel si vyzkousel, ze dany plan nefunguje, zamestnanec po urcitou dobu mel praci, kterou pred tim nemel. jinak podnikatel samozrejme neni uchranen dusledku sveho spatneho rozhodnuti, za prve daneho zamestnance platil zbytecne, anzto neprinasel planovany profit, jednak do zahajeni planu neco investoval a o tuto investici prijde.
odstavec 2) zisk a volny trh - prominte, cim si predstavujete ze je motivovan clovek ve svem cineni? podle meho ziskem. tim nemyslim finance, ale cokoliv, co mu prinasi poteseni, at uz je to pohled na krasny kus prirody, reprodukci od van gogha, nebo listinou podobu akcie. je v podstate jen na nas, jak se rozhodneme. jestli chceme napr. zachovat architektonicky vzhled mest, nebo zda chceme mit kde levne nakupovat. onen argument s urodnou pudou vzhledem napriklad k situaci okolo nemaku povazuju za preklep. co se tyka trhu, jak to, ze trh neplanuje? ja si nemohu pomoci, ale v pripade, ze dochazi k rustu ceny, coz je bud vyvolano previsem poptavky, nebo snizujicimi se zasobami, obvykle v urcitem bode vznika poptavka po alternativnim reseni, ktere zatim trh vzdycky dodal.
vase argumentace ohledne zdravotnictvi je uplne zvracena. ukazte mi prosim, kde bylo kdy napsano, ze akutni pece bude hrazena. tu vetu nenajdete nikde. soucasny system se ve stale kratsi periode dostava do minusovych cisel a je potreba provest zmenu, ktera tuto periodicitu zrusi. anzto potom by se opravdu mohlo stat, ze nekdo bude v akutnim pripade nucen pouzit nulovou variantu z duvodu nedostatku nabizenych sluzeb.
a posledni vec: muzete mi prosim nejak dokazat pravdivost tech vet o odpovednosti a rovnosti, o tom, ze silni maji pravo delat cokoliv a slabi jen nest trest za svoji slabost. nikdo preci nemluvi o nastoleni anarchie, mame tady urcity pravni rad a je v podstate na obcanech, aby volili takove politiky, kteri jej budou utvaret spravnym smerem a prispivat k jeho naplnovani.
ratta 31.05.2006, 23:03:35 [cenzore] [kill]

[3] Zvláštní vidění světa Bojím se, že autor článku nepochopil smysl a způsob fungování trhu a společnosti vůbec a jeho výpočty jsou minimálně pochybné.
10.04.2008, 23:44:08 [cenzore] [kill]

[4] Kdo se bojí sere v síni, to je známá věc. Možná se ani nepodpisuje ;-)
jonáš 10.04.2008, 23:54:28 [cenzore] [kill]

[5] Autor samozřejmě nemůže vyloučit, že něco nechápe. Ale zrovna v tomto případě si je jist, že chápe až moc dobře. Schválně jsem si přečetl celý text ještě jednou a (kromně chybějící tečky za větou) nemám důvod na něm měnit jediné písmenko.

Čtenáři Podpisuprostý, jste si jistý, že chápete rozdíl mezi vírou a věděním, že dokážete rozlišit propagandu od reality?

Ani nevíte, jak rád bych se mýlil...
Tribun Mail WWW 13.04.2008, 20:14:35 [cenzore] [kill]

[6] Tribune volební kampaně=nejklamavější reklama.Víc netřeba dodávat.
Venkovan 13.04.2008, 21:04:47 [cenzore] [kill]

[7]  No, Tribune, k tomu není co dodat. Také nechci žít ve světě podle ODS.
Wu WWW 13.04.2008, 21:19:16 [cenzore] [kill]

[8]  No ty vole, já už se bál, že tenhle měsíc nic nekápne, Tribune! Je 13., jsme v polovině a já tady mám pole úrodné, to by bylo, aby tu nebylo něco do hitparády. I když asi bude trochu trapné, že to podruhé vyhrajete Vy... mno... co myslíte, bude to morální? Když on GeoN poslední dobou taky neplká nic konfliktního, kam ten svět spěje? (ROFL).

P.S. Hej, fakt díky, nevíte, jakou mi děláte radost...
sunfreedom WWW 13.04.2008, 21:48:28 [cenzore] [kill]

[9] Smysl "trhu"? ... stará vesta, už asi 164 let bezpečně známa:

"Jediná kola, která národní ekonom uvádí do pohybu, jsou hrabivost a válka mezi hrabivci - konkurence."

... přes lehce přetaženou "expresivnost", jež je mládí jistě vlastní ... to stále platí ... jak by ne - i když zas-až-takový "objev" to ani tehdy nebyl - nejeden křesťanský mnich, kněz či theolog by to klíďo-brďo vyjádřil i daleko drsněji - a mel by opět čistočistou pravdu, i když poněkud "oříznou" o okolnosti a příčiny.

"... zisk a volny trh - prominte, cim si predstavujete ze je motivovan clovek ve svem cineni? podle meho ziskem."

... oh, jak "půvabné" a jak "typické" - nádherná metafyzická teleologie, jak absurdně jí známe od všech vyznavačů onoho boha: "Zisku". Říkají:

"Co je smyslem všeho, a tedy i života člověka?"

... a odpovídají si:

"Jistě, že bůh, který toto vše stvořil."

... tedy pardon:

"Jistě že Zisk, který všechno stvořil."

"Všechno" je vlastně "Zisk" - ze zisku "pochází" a "Zisku" se vrací ... a všechno "k Zisku" směřuje-zpět jako ke svému "Otci".

Jistě, takhle "myslí" pan Kapitalista - jak jinak, ubožák - není to totiž člověk, je to věc, jež je právě takto doslova naprogramována - dokonce i každý "letmý zážitek", každý okamžik našeho života je "Zisk" - celý náš život je "Zisk" ... oh ano "hodnota", která je "měřitelná" a "změřitelná" ... "Trhem":

"Kolik dáte za babičku?" ... "Že nic?" ... "Že byste po mě chtěl ještě peníze na pohřeb?" ... "Aha ... tak to já jí postavím támhle do rohu - už z ní žádný Zisk není, dokonce už ani nemůže být doma sama ... baba jedna senilní - jenom žere peníze a ostatní náklady ... a kazí mí všechny ty krásné chvilky ... pohled na krásnou přírodu, který si musím tvrdě platit v cestovce ... a tu mizernou reprodukci van gogha, co jsem si koupil v Carrefoure."

... a je "změřeno" - "nabídka" by byla, ale "poptávka" není - "babička" nepatří do "vesmíru", který "stvořil" bůh jménem "Zisk".

Kdepak, jak v parafrázi kdysi řekl jiný velikán: "Metafyzika je 'svět' postavený na hlavu." Kdosi zde "upřímně věří", že smyslem a účelem jeho života je "Zisk", a přitom je tomu docela NAOPAK(!) - jakýkoli "zisk" je PROSTŘEDKEM(!) lidského života a tedy účelem a smyslem je jedině a jen tento život sám - a tedy je smyslem a účelem třeba a právě ona babička, protože právě a především z ní a především z ní můj život vzešel, a také se tam v podobě její smrti i silném významu vrací.

Kdo je tedy "zvrácený"? ... je to Tribun, nebo kdosi jiný? - jistě: ... zvrácený je pan Kapitalismus, a to se svým "trhem" včetně - a pak ti, kdo ve své řeči převrací, doslova pervertují "svět" ... "staví ho na hlavu" a "obrací naruby" = z předchozího dělají následné a z následného předchůdně, z příčiny dělají důsledek a z důsledku příčinu, z prostředku dělají smysl a účel, a z účelu a smyslu dělají prostředek = z věci pseudo-bytostné a bytostného věc. Proč tak činí? Snadné: ... protože ničeho jiného nejsou a nemohou být "schopni" - i oni jsou totiž jen věci, které fungují přesně tak, jak byli a jsou naprogramováni. Kdepak: ... legenda o Golemovi ve svém mýtickém vyprávění nelže. :(

***

Kdepak, je to jednoduché sofisma, které je zde nás opětovně "aplikováno": ... jakýkoli "prospěch" NENÍ žádný "zisk" a už vůbec ne, že ZROVNA-"MŮJ individuální zisk" - kolikrát jsme zde tuhle kravinu měli, že ano?

Jakýkoli "zisk" je "ziskem z kapitálu", pokud kdosi neví, a cosi takového vzniklo a začalo fungovat až opravdu "hodně pozdě" - před tím byla tak-akorát "renta z půdy", a to v několika historických podobách to obojí jako BEZPRACNÝ(!) "prospěch", který vlastník "dostává" za to, že nutí jiné pracovat. Je to velmi elegantní řešení! - ale pan Vlastník je skvělý sluha, ale velmi špatný pán.

No a byly časy, kdy nebyl ani žádný "zisk", ani žádná "renta" ... kdy byl opravdu jen a jen "prospěch" toho, kdo si tento "prospěch" obstaral svou prací. Znáte to:

"Rozmnožím tvá trápení... Země vydá jen bodláčí a hloží... V potu tváře budeš jíst svůj chléb..."

... no jo, vytváření věcí, jež jen nám "souzeno" se jmenuje: "práce" - nedá se svítit, páni a dámy Trhaři - a to je přesně to, co se na tom "trhu" nedělá, a přesně to, co nadělá ani pan Kapitalista, a tedy pan Trhař. Pan Kapitalista, pan Trhař má "zisky" - člověk má "prospěch" a "užitek" se své práce, z práce svých bližních a ze spolu-práce se svými bližními ...

... pokud mu ovšem pan Trhař vůbec něco nechá, že ano? :/ Oh ano:

"Rozmnožím tvá trápení... Země vydá jen bodláčí a hloží... V potu tváře budeš jíst svůj chléb..."

***

... dovolil bych se jisté "skauty se lvíčkem na prsou" upozornit, že mlčení může být "zlověstné" - říká se mu "ticho před bouří" ... oh, slyšíte to zvonění ... ding-ding ... ding-ding ... hmmmm ... komu to asi zvoní hrana, že ano? :) Už se to blíží ... tak-nebo-onak ... ale už je to skoro "za humny". :/

A pamatujte: ... zlo vždy skončí v pekle - a peklo je na Zemi. :) he :)
GeoN 14.04.2008, 00:00:21 [cenzore] [kill]

[10] Tribune ... básnictví je jistě ctihodné a bohy pochválené řemeslo, ale tu-a-tam se jakosi "nehodí". :)

To, co jste básnicky popsal, není "svět podle ODS" ... tento "svět" má své přesné jméno, jmenuje se: "kapitalismus" - popsal jste tedy, jistě svým způsobem: ... "kapitalismus".

Ovšem "tenhle" kapitalismus je poněkud odlišný, než ty jeho verze, které jsme si již "od srdce prožili", a to přesto, že ty minulé byly jistě těžko snesitelné, tak právě "tenhle" je DALEKO NEJHORŠÍ(!) - a víte proč? No Vy asi už víte, takže připomínka pro ostatní:

... není to proto, že by byl nějaké "naturálně" krutější, i když i takto horší je, ovšem nikoli všude ve svém rozkladu (... my máme totiž to velké štěstí, že nám tu a tam, ukazuje svou "naleštěnou kapotu", protože tu a tam patříme, i když jistě nikoli nijak "příliš", k jeho "profitentům" - jistě na úkor celých násobků jiných ...), nýbrž právě a jen v tom, že není nijak kulturně korigován, a tudíž je nutně DYSFUNKČNÍ(!) ... to je kapitalismus ala "svět podle ODS" - a jistě, že jde o "dovozovou komoditu" - dysfunkce je totiž jeho substanciální vlastnost, a právě proto MUSÍ být kulturně korigován.

Víte všichni tihle nešťastní skřehotalové-kolem, kteří se kupříkladu "bojí" (jak absurdně komické :), že jste "nepochopil smysl a způsob fungování trhu a společnosti vůbec" (fakt groteska - ten nešťastník si myslí, že něco "pochopil" - z jediné věty doslova čiší, že nepochopil ani tkaničky ve vlastních botách), zjihnou jako prvničky ... a stane se tak i bez toho, že byste tentokrát Vy hnul prstem a ústy ... až si budou, hezky prohánět hlavičky kulkami - tedy tihle kecalové ne, ti přijdou jenom o své "teplé fleky" ... i když možná by o nějakou trafiku mohli přijít ... co víme.

***

Viděl jste tenhle vtip:

http://img443.imageshack.us...3.jpg

... zrovna předevčírem přišel kamarád, že jeho firma je totál-down-čili-off, protože mistři ODS odstřihli peníze na elementární stavební práce na veřejných nemovitostech, které jeho firma jakožto dodavatel obstarávala - a hezky si jedeme v "rozpočtovém provizoriu", což znamená, že se to pěkně likviduje "od zdola". Kamarád velmi čerstvé dítě na krku a z porodu stále "trochu nervózní" ženu ... ale my s Blue ho v průšvihu nenecháme - tedy uděláme, co budeme moci.

No, mohli bychom se začít sázet, ve kterém "odvětví" to vypukne u nás, že ano? Co říkáte? - námětíček na "laškovný" článeček :( ... aby se těm Trhařům trochu stáhl konečníček, když už nevědí, kde jim "hlava stojí" :) ...

... ach jo: ... zase ta coura Poezie ... :)
GeoN 14.04.2008, 00:56:04 [cenzore] [kill]

[11] ... pokud tenhle pyramidální systém má nekonečně otevřené bianko zdroje dokáže přežívat i v těch nižších patrech v celku v poho, pokud se ale zdroje uzavřou, stanou se méně dostupné, dochází rychle ke katabolismu a následnému kolapsu systému, sociální nepokoje a nebo hromadný vynucený úhyn je následným poznávacím znakem. ODS ale spoléhá, že geografická poloha, plus vymoženosti technického vývoje přivlastněné jejich příznivci dokáží uchovat " zdravé" jádro i přes tyto očekávané události (V.K. - počet obyvatel v Česku je silně naddimenzován, je důsledkem neuváženého sociálního inženýrství minulého režimu, viděl bych ho optimálně na stavu třech, dvou milionů.). A proto taky nekompromisní připojení se k světovému ideologickému ( siláckému) lídrovi a radar by měla být taková "společenská" smlouva, pojistka k zachování jistého mocenského existenčního status quo s impériem, za které se Česko vzdá svého vlastního politického( o jistou ekonomickou nezávislost jsme přišli už dávno) vlivu v Evropě tak i ve světě. Nejsem si ale jistý jestli protektor bude dlouhodobě ctít nastavené podmínky, pravidlo přepychového dožití několika generací místních zbohatlíků - páč světové události se mohou nepříznivě vyvíjet vbrzku i pro něj a pak tahle úmluva bude pouhý cár papíru, který nezavazuje, ale silně obtěžuje a nenutí, v zájmu svých národních zájmu, dohodnuté dodržovat a plnit. ..
marek 14.04.2008, 09:11:14 [cenzore] [kill]

[12]  No tak jsem se ještě kejháním potrefených hus [2]ale hlavně [3]a taky [8] nepobavil - spolu se svým přítelem Mouřenínem.
brtník ze svého brlohu 14.04.2008, 09:21:26 [cenzore] [kill]

[13]  [11] Marku pro ně neexistuje budoucnost, maximálně extrapolují současnost a představují si svět za 100 let stejný než je dneska, ale on se mění - oni vytváří rozpory, které se jim vymykají z rukou (zákon jednoty a boje protikladů - geon promine), spustí tím procesy, které je v konečném důsledku smetou. No a protože strach má velké oči, tak to vytěsňují, což jejich slepotu absolutizuje.
Bůh s nimi, ale bohužel s celou zemí.
brtník ze svého brlohu 14.04.2008, 09:27:21 [cenzore] [kill]

[14] jejda jejda.... to je kejhani....
nicmene strucne - cim vice prostredku zustane me a me rodine, tim lepe si budu moci usporadat zivot po svem.

Ostatne volba "srajtofli" funguje prevelice spolehlive - i levice nabizi jen a jen prachy od statu (tedy prachy zabavene jinym).. a ti pro ktere jsou to penize "snadnejsi" nez ziskane vlastnim usilim ji voli....
jasan 14.04.2008, 11:23:59 [cenzore] [kill]

[15] jistě, pak nám teda nezbývá než si " tvořit" hodnoty,“ futrovat šrajtofli“ , rovnou dotiskem cenin jako Kellovský či Krejčíř a nebo mít trezor plnej informací plus policisty hotovostně na telefonu a celou modrou vládnoucí svoloč u nohy jako Pitr, a nebo jenom jednoduše prodávat zbraně komukoliv, kdo si o to řekne a zaplatí cash jako Petr Pernička, Přemyslův to koník (nebo že by naopak?.-) ), prostě přeskočíme, budeme ignorovat jako ODS všechny historicky známé a akademicky popsané stupně vývoje a kumulace zdravého kapitálu a přejdeme pragmaticky ( a to vy rád) rovnou k podstatě - pak potom nebojme se vlka nic, - tož poraďte, jasane... .-)
marek 14.04.2008, 17:08:18 [cenzore] [kill]

[16] ale marku to je Vase svobodna volba - a jako kazda volba i tato ma sve dusledky....
jasan 14.04.2008, 17:24:47 [cenzore] [kill]

[17] Jasane, vy jste skutečně učitel od Pánaboha. Tak jasně a přesvědčivě jako vy to nikdo jiný podat nedovede. Jen díky vám jsem zahlédl světlo Pravdy a prozřel. Hned zítra si koupím akcie, vezmi si úvěr a najdu si nějakého hejla, vyhmátnu jeho slabinu a oškubu ho jak kavku, protože díky vám již vím, že není nemorální podvádět, ale nechat se chytit…

TAK NE, vážně, kecám, nic z toho samozřejmě neudělám. Když už bych dnes něco kupoval, tak v žádném případě akcie, ale zlato, skutečné zlato, ne zlaté certifikáty.

Takže, Jasane, nic se nemění. Musíte se víc snažit. A také si připomeňte staré arabské přísloví o psu a karavaně. Jste to vy, kdo je čím dál tím více psem.

A platí to i pro Sunfreedoma: až budete opět chtít manifestovat svoji mysteriózní superioritu, zkuste namísto zlostného poštěkávání ideologických pouček mluvit tak, aby vám bylo možno brát vážně, jako skutečný člověk, který má zájem na hovoru, a ne jako automat, který pouze plní svůj úkol. Zatím jste mne totiž ani jeden z vás nepřesvědčil, že se mýlím, že věci jsou takové, jaké vy je chcete mít, a ne takové, jaké podlé mého mínění i zkušenosti jsou.
Tribun Mail WWW 14.04.2008, 18:29:12 [cenzore] [kill]

[18]  A já bloud - Tribune si myslel, že VLSR bude mít jako jeden ze dvou - tří kladů to, že od ideologických štěků bude pokoj.
brtník ze svého brlohu 14.04.2008, 21:51:46 [cenzore] [kill]

[19] Jo to jsem byl taky přímo velbloud :-)
jonáš 15.04.2008, 09:15:32 [cenzore] [kill]

[20] Tribune a naopak... ale od toho je diskuse a ne reci o karavane... apropo - o ktere je rec?
jasan 15.04.2008, 09:48:57 [cenzore] [kill]

[21] jasane, tak svoboodná volba, hmm... a propo jak komentujete poslední slovní projev před PS vrcholového člena vládnoucí extrémní pravice o nutnosti všechny odpůrce jejich vládní politiky rovnou postřílet - jenom doufám, že nebudete argumentovat nepochopením ironické nadsázky a nedostatkem smyslu pro humor.
marek 15.04.2008, 10:29:16 [cenzore] [kill]

[22] brtníku, de iure tady stále budujeme šťastný a radostný socialistický domov, zákon č.165/1950sb. je doposavaď platný a účinný - je to mezinárodní právní úmluva, která je svou právní silou postavena na úroveň ústavního pořádku. Takže dle mezinárodní jurisdikce žádná sametovka nebyla, prostě jede se dál, budujeme z vesela socialismus pod pravicovým diktátem...i když, dle litery tohoto zákona, by měli být všichni současní vládní činitele v Haagu u mezinárodního válečného soudu minimálně za pokus rozrušit mírové soužití národů .-)
marek 15.04.2008, 10:44:58 [cenzore] [kill]

[23] marku ja ho neslysel... takze nemuzu argumentovat ani tak ani onak.... nicmene Zeman chtel kdysi vazat clenske legitemace CSSD do lidske kuze... takze to beru asi na stejno
jasan 15.04.2008, 11:15:49 [cenzore] [kill]

[24] jasane, i když Zemana opravdu nemusím, asi mi přec dáte za pravdu, že jeho "fousaté" bonmoty byly brány vcelku jako jeho svébytný neškodný image, ochrana před okolním světem i jeho samým, ale Ivan je přec jiné kafe, dalo by se říci, že za jeho exprasními nenávistnými projevy lze najít skutečný záměr autora potažmo partaje...
marek 15.04.2008, 11:38:55 [cenzore] [kill]

[25] marku ze je pro Vas Zeman a Ivan jine kafe ukazuje, ze nemerite dle obsahu vyroku ale dle osoby a Vaseho vztahu k ni.... nic vic a nic min.
jasan 15.04.2008, 11:44:50 [cenzore] [kill]

[26] jasane, snažím se měřím dle skutků, a tady mi opravdu vychází Ivan zcela jinak než Miloš, vycházi mi obecně podstatně nebezpečnější...
marek 15.04.2008, 12:05:45 [cenzore] [kill]

[27]  Zákon na ochranu míru.
Národní shromáždění republiky Československé usneslo se na tomto zákoně:
Lid československý v duchu svých pokrokových tradic, po hrozných zkušenostech války a fašistické okupace, rozhodl se pevně vybudovat si v míru a pokoji svůj nový a spravedlivý život, šťastný a radostný domov, rozhodl se vybudovat socialismus ve své vlasti.
Lid československý stojí pevně v táboře míru, rozhodnut bránit světový mír, ohrožený podněcovateli nové války. Přijal s nadšením výzvu II. Světového kongresu obránců míru jako výraz nezvratného odhodlání všech poctivých lidí na světě obhájit mír a zabránit nové válce.
Vyjádřil již ve svých nových, lidově demokratických zákonech jasně svou vůli chránit mírové soužití národů a trestat všechny ty, kdo mír ohrožují. U vědomí toho, že podněcovatelé nové války stupňují válečné hrozby a propagandu nové války a přecházejí k otevřeným útočným činům, vydává československý lid zákon na ochranu míru, aby tím znovu utvrdil a ještě účinněji podpořil úsilí o světový mír a mezinárodní solidaritu.
Proto se ustanovuje:
§ 1.
(1) Kdo se pokusí rozrušit mírové soužití národů tím, že jakýmkoliv způsobem podněcuje k válce, válku propaguje anebo válečnou propagandu jinak podporuje, dopouští se trestného činu proti míru.
(2) Pachatel bude potrestán odnětím svobody na jeden rok až deset let; odnětím svobody na deset let až patnáct let bude pachatel potrestán, dopustí-li se činu uvedeného v odstavci 1
a) jako člen spolčení,
b)ve značném rozsahu nebo
c) je-li tu jiná přitěžující okolnost.
§ 2.
Tento zákon nabývá účinnosti dnem vyhlášení; provedou jej všichni členové vlády.


By bylo jasno co Marek myslí.
brtník ze svého brlohu 15.04.2008, 22:02:19 [cenzore] [kill]

[28] ... dobová věcná rozprava k zákonu http://www.psp.cz...huz/s050001.htm docela výživné .-)
marek 16.04.2008, 22:33:34 [cenzore] [kill]

Prostor pro vás...
Tip: Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na komentář se stejným číslem (nelze použít v titulku).
Tip: Text uzavřený mezi [i]...[/i] se zobrazí kurzívou, text mezi [b]...[/b] se zobrazí tučně (nelze použít v titulku).
Jméno:

URL:

Text: